Hypocriet en een populist. Klaver is echt de meest walgelijke politicus van de afgelopen 30 jaar.quote:Op zondag 15 november 2020 09:11 schreef Ronald het volgende:
Jesse Klaver is ook altijd zo lekker hypocriet, eerst de SGP afkraken (terecht)
[ twitter ]
Maar wel altijd dwepen met de nog veel conservatievere islam en ook nog zo’n dame met hoofddoek op de lijst zetten, want dat staat zo lekker inclusief en progressief.
Ja. Men is nog steeds tevreden, maar de eerste barstjes in de kamer zijn er wel. Rondom de coronasituatie zijn haar ook wel flinke verwijten gemaakt. Ze veel eigen wil spelen en te weinig rekening houden met presidium.quote:Op zaterdag 14 november 2020 08:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe bedoel je die uitzondering qua interne processen? Het Telegraaf artikel kan ik niet openen, maar hier reageert Asscher toch heel blij: https://www.nu.nl/politie(...)teit-belangrijk.html
En of er een tegenkandidaat komt betwijfel ik wel, iedereen is zeer tevreden over Arib. Zowel kamerleden als personeel (en de mensen die reageren op nu.nl blijkbaar ook, tot PVV stemmers aan toe).
Nee, een automatisme is het nooit. Maar ze heeft het geluk dat VVD al de eerste kamervoorzitter heeft, dat is toch een goed argument om voor iemand buiten de VVD te kiezen.quote:Op zondag 15 november 2020 12:40 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja. Men is nog steeds tevreden, maar de eerste barstjes in de kamer zijn er wel. Rondom de coronasituatie zijn haar ook wel flinke verwijten gemaakt. Ze veel eigen wil spelen en te weinig rekening houden met presidium.
De PVDA heeft normaal max drie termijnen, maar voor haar gaan ze wel een uitzondering maken. Die hobbel is wel genomen.
Echter Kamer in nieuwe samenstelling zou toch zomaar anders kunnen besluiten. Kans is aanwezig dat ze het wordt, maar dit is zeker geen automatisme.
Van TOorenburg stopt ermee en daarmee is een andere concurrent weg. En veel oudgedienden zijn er niet over of zijn fractievoorzitter.quote:Op zondag 15 november 2020 12:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, een automatisme is het nooit. Maar ze heeft het geluk dat VVD al de eerste kamervoorzitter heeft, dat is toch een goed argument om voor iemand buiten de VVD te kiezen.
Tellegen schijnt in de race te zijn ja. Heb ik ook ergens vernomen. Maar dan zou de VVD beide voorzitters leveren, weet niet of ik dat zie gebeuren. Aan de andere kant, als ze 40+ zetels halen hebben ze natuurlijk wel een zekere aanspraak op die functie.quote:Op zondag 15 november 2020 12:50 schreef borisz het volgende:
[..]
Van TOorenburg stopt ermee en daarmee is een andere concurrent weg. En veel oudgedienden zijn er niet over of zijn fractievoorzitter.
Trouw schrijft nog wel Tellegen en Van Menen worden genoemd als potentiële tegenkandidaten. Maar die hebben daar in het openbaar nog niets over losgelaten.
Er is natuurlijk altijd nog Martin Bosma, de beste ondervoorzitter van Nederland. Hij zal alleen nooit vz worden, want PVV.
Het mooiste aan de functie is dat deze niet in de achterkamertjes wordt beslecht. Openbare sollicitatie en dan stemmen maar. En de grootste partij krijgt niet automatisch de hamer in handen. Verbeet werd ook een beetje onverwachts gekozen.quote:Op zondag 15 november 2020 12:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tellegen schijnt in de race te zijn ja. Heb ik ook ergens vernomen. Maar dan zou de VVD beide voorzitters leveren, weet niet of ik dat zie gebeuren. Aan de andere kant, als ze 40+ zetels halen hebben ze natuurlijk wel een zekere aanspraak op die functie.
Dat meten lijkt me sowieso onmogelijk.quote:Op zondag 15 november 2020 13:30 schreef Klopkoek het volgende:
Dat hele plan om "excellente leraren" meer salaris te geven vind ik helemaal niks. Daarmee bevorder je dat juist alle goede leraren lekker bij elkaar gaan klonteren op dezelfde elite scholen.
Hangt wel af van hoe je het gaat meten, uiteraard.
Het ging er nu ook om dat de voorzitters nu extra veel te zeggen hebben met die verbouwing, dan wil je niet dat beide VVD (en misschien na kabinetswissel ook de minister nog VVD, nu valt het onder Knops) zijn.quote:Op zondag 15 november 2020 13:07 schreef borisz het volgende:
[..]
Het mooiste aan de functie is dat deze niet in de achterkamertjes wordt beslecht. Openbare sollicitatie en dan stemmen maar. En de grootste partij krijgt niet automatisch de hamer in handen. Verbeet werd ook een beetje onverwachts gekozen.
Overigens VVD heeft Met De Graaf en toen Van Miltenburg wel beide voorzitters geleverd. En verder terug in de tijd kwam het ook wel voor met PVDA in de jaren 70 en CDA in de jaren 80 dat één partij beide voorzitters leverde. Dus het kan wel, maar idd het zal een nieuwe VVD-kandidaat niet helpen.
Heb je Omtzigt van de week de begroting buitenlandse zaken zien voorzitten? Misschien kunnen ze hem wat vaker invliegen bij moeilijke klusjes. Dat was echt sterk.quote:Op zondag 15 november 2020 13:06 schreef Klopkoek het volgende:
De vermeende kwaliteit van Kallergi denker Bosma is een soort toegangswoord geworden om te laten zien dat je de politiek volgt
In werkelijkheid doet hij de echte moeilijke debatten en grote vergaderingen natuurlijk niet. Hij doet de eredivisie, Arib de Champions League. Ander niveau.
Ik weet het niet, ik kan mij niet voorstellen dat zo'n vrouw (Kauthar Bouchallikht) hele conservatieve ideeën heeft of niet enigszins open-minded is. Op haar pagina op de GroenLinks website staat immers dat ze een expertise heeft betreffende jaja ... intersectionaliteitquote:Op zondag 15 november 2020 09:11 schreef Ronald het volgende:
Jesse Klaver is ook altijd zo lekker hypocriet, eerst de SGP afkraken (terecht)
[ twitter ]
Maar wel altijd dwepen met de nog veel conservatievere islam en ook nog zo’n dame met hoofddoek op de lijst zetten, want dat staat zo lekker inclusief en progressief.
Ach, je weet toch hoe dat pakketje eruit gaat zien? Ze zal zich verder weinig bemoeien met - laten we zeggen - LHBT en wat al niet meer, maar zich vooral inzetten voor het smaldeel "cultuur/religie". Zodra iemand dan wat zou vinden van de ietwat orthodoxe opvattingen vanuit die hoek, dan kan dat (door de hele partij) worden afgedaan als discriminatie of islamofobie, of welke andere labels er nog meer in zwang zijn om mensen de mond te snoeren.quote:Op zondag 15 november 2020 14:00 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik kan mij niet voorstellen dat zo'n vrouw (Kauthar Bouchallikht) hele conservatieve ideeën heeft of niet enigszins open-minded is. Op haar pagina op de GroenLinks website staat immers dat ze een expertise heeft betreffende jaja ... intersectionaliteit![]()
.
Verder wel betreurenswaardig om te zien dat GroenLinks dus gewoon echt keihard mee wil doen aan die hele woke-religie.
Dit is de standaard reflex die je nu ook weer ziet en die je altijd zult zien. Kritische vragen stellen wordt in dit geval bijna als fascisme gezien.quote:Op zondag 15 november 2020 15:47 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Zodra iemand dan wat zou vinden van de ietwat orthodoxe opvattingen vanuit die hoek, dan kan dat (door de hele partij) worden afgedaan als discriminatie of islamofobie, of welke andere labels er nog meer in zwang zijn om mensen de mond te snoeren.
Dat lijkt me sterk. We hebben regelmatig kamerleden gehad die ook moslim waren, die waren helemaal niet alleen maar spreker over cultuur en religie. Sterker nog, er is er één burgemeester van Arnhem geworden vanuit de Tweede Kamer. Sowieso is er binnen een fractie als die van GL helemaal geen ruimte voor een kamerlid dat zich alleen met religie bezig houdt, dan doe je misschien 2 debatten in een jaar.quote:Op zondag 15 november 2020 15:47 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ach, je weet toch hoe dat pakketje eruit gaat zien? Ze zal zich verder weinig bemoeien met - laten we zeggen - LHBT en wat al niet meer, maar zich vooral inzetten voor het smaldeel "cultuur/religie". Zodra iemand dan wat zou vinden van de ietwat orthodoxe opvattingen vanuit die hoek, dan kan dat (door de hele partij) worden afgedaan als discriminatie of islamofobie, of welke andere labels er nog meer in zwang zijn om mensen de mond te snoeren.
Hoofddoek is bijna altijd conservatiefquote:Op zondag 15 november 2020 17:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. We hebben regelmatig kamerleden gehad die ook moslim waren, die waren helemaal niet alleen maar spreker over cultuur en religie. Sterker nog, er is er één burgemeester van Arnhem geworden vanuit de Tweede Kamer. Sowieso is er binnen een fractie als die van GL helemaal geen ruimte voor een kamerlid dat zich alleen met religie bezig houdt, dan doe je misschien 2 debatten in een jaar.
En ik zou niet weten waarom je zou denken dat deze vrouw conservatief is.
Net als degenen die daar moeilijk over doen en direct de legitimiteit in twijfel trekkenquote:Op zondag 15 november 2020 17:32 schreef Ronald het volgende:
[..]
Hoofddoek is bijna altijd conservatief
Zou me drukker maken over Poetin agent Baudet en al die Likud/Mossad figuren bij PVV.quote:Op zondag 15 november 2020 17:32 schreef Ronald het volgende:
[..]
Nee, hoor. Ik ken progressieve moslims die zelf kiezen voor de hoofddoek (ook een Nederlandse moslima, trouwens). Zelfs als hun man dat helemaal niet nodig vindt. De hoofddoek is vaak genoeg een eigen keus en ik zie bij een vrouw die nota bene op de lijst van de Tweede Kamer staat geen enkele reden om te denken dat het bij haar niet zo is. Als ze een echt conservatieve moslimvrouw was, zou ze helemaal niet in het openbaar willen spreken.quote:Op zondag 15 november 2020 17:32 schreef Ronald het volgende:
[..]
Blijf ik toch bijzonder vinden, feit is dat vrouwen in bijvoorbeeld Iran zwaar gestraft worden als ze niet gesluierd zijn. En dat maakt het voor mij altijd lastig voor te stellen dat iemand zoiets echt vrijwillig draagt.quote:Op zondag 15 november 2020 18:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, hoor. Ik ken progressieve moslims die zelf kiezen voor de hoofddoek (ook een Nederlandse moslima, trouwens). Zelfs als hun man dat helemaal niet nodig vindt. De hoofddoek is vaak genoeg een eigen keus en ik zie bij een vrouw die nota bene op de lijst van de Tweede Kamer staat geen enkele reden om te denken dat het bij haar niet zo is. Als ze een echt conservatieve moslimvrouw was, zou ze helemaal niet in het openbaar willen spreken.
Vind hem echt goed. Als hij ergens zijn tanden inzet is het een tijger. Vind Pieter Omzicht beter als Clown dejongequote:Op zondag 15 november 2020 13:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb je Omtzigt van de week de begroting buitenlandse zaken zien voorzitten? Misschien kunnen ze hem wat vaker invliegen bij moeilijke klusjes. Dat was echt sterk.
Zoals mensen vrijwillig een armband met What Would Jesus Do of een ketting met een kruis dragen. Of in de meer reformatorische hoek een hoed op zetten en een rok dragen. Voor die mensen is de hoofddoek een herinnering dat er niet alleen letterlijk (die hoofddoek) maar ook anders wat boven ze is. Ik vind dat uiten van geloof niet zo bijzonder. Zelf draag ik altijd een bijbeltekst bij me die ik altijd zie als ik mijn portomonnee open doe.quote:Op zondag 15 november 2020 18:38 schreef Ronald het volgende:
[..]
Blijf ik toch bijzonder vinden, feit is dat vrouwen in bijvoorbeeld Iran zwaar gestraft worden als ze niet gesluierd zijn. En dat maakt het voor mij altijd lastig voor te stellen dat iemand zoiets echt vrijwillig draagt.
Nou vind ik op zich al die religieuze toestand niet per se heel storend zolang ik er geen last van heb. Maar in de politiek zie ik het liever niet, net zo min als in het onderwijs. Die zaken kunnen voor mij niet seculier genoeg zijn.quote:Op zondag 15 november 2020 18:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zoals mensen vrijwillig een armband met What Would Jesus Do of een ketting met een kruis dragen. Of in de meer reformatorische hoek een hoed op zetten en een rok dragen. Voor die mensen is de hoofddoek een herinnering dat er niet alleen letterlijk (die hoofddoek) maar ook anders wat boven ze is. Ik vind dat uiten van geloof niet zo bijzonder. Zelf draag ik altijd een bijbeltekst bij me die ik altijd zie als ik mijn portomonnee open doe.
Een hoofddoek hoeft dus ook helemaal niet conservatief te zijn. En de kans dat een conservatieve moslima in het openbaar wil spreken in een zaal met vreemde mannen en ook nog eens bij GroenLinks uit komt, lijkt me nihil.
Ik ook. Dat zou namelijk betekenen dat het CDA dan flink te lijden heeft onder interne ruzie en conflict en onder de pakweg tien zetels duikt. Zou niet verkeerd zijn voor Nederland.quote:Op zondag 15 november 2020 18:57 schreef ludovico het volgende:
Ik zou het prettig vinden als Omtzigt meer voorkeurstemmen krijgt dan Hugo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |