quote:Kabinet komt voor dit jaar met algeheel vuurwerkverbod
Het kabinet wil voor de komende jaarwisseling een algeheel vuurwerkverbod. Dat melden bronnen in Den Haag aan de NOS.
Naar verluidt wordt het verbod morgen besproken door het MCC, de bij het corona-overleg betrokken ministers. Vrijdag zou het kabinet de knoop door willen hakken.
Het kabinet overlegt meteen over een steunpakket voor de sector Er zouden naar verluidt tientallen miljoenen beschikbaar gesteld worden. Het kabinet wil het besluit over het algeheel verbod pas naar buiten brengen als de steunmaatregelen verder uitgewerkt zijn.
Druk op zorg verminderen
Burgemeesters en bestuurders in de veiligheidsregio's riepen de politiek vorige week op om in verband met de coronacrisis met een tijdelijk verbod te komen. Dat verlicht de druk op ziekenhuizen en zorg- en hulpverleners.
"Het wordt een wat ongewisse jaarwisseling. Niemand weet natuurlijk precies waar we tegen die tijd staan", zei voorzitter Bruls van het Veiligheidsberaad toen. "Maar deze maatregelen zouden wel helpen om wat meer rust te geven."
Eerder riepen zorgmedewerkers en andere hulpverleners de politiek al op om tot een algeheel verbod te komen.
Of kindervuurwerk, zoals sterretjes, ook verboden wordt is nog onderwerp van gesprek, aldus bronnen.
Bezorgdheid over bijeffecten
Ook de VVD, eerder nog niet overtuigd, is nu ook voor een algeheel verbod. "Vanwege de belasting van de zorg en de politie", aldus Tweede Kamerlid Ziengs.
Wel wil de partij dat er goed naar de randvoorwaarden gekeken wordt, zoals de compensatie van vuurwerkhandelaren, die vaak al investeringen hebben gedaan. Volgens de VVD gaat het dan om bedragen van rond de 60 à 70 miljoen euro.
De VVD is wel bezorgd over de bijeffecten van het verbod. Wat gebeurt er als je deze uitlaatklep van mensen afpakt, moedig je dan niet indirect mensen aan om spullen uit het buitenland te halen? Daar zal het kabinet ook wat over moeten zeggen, aldus Ziengs.
https://nos.nl/artikel/23(...)-vuurwerkverbod.html
Maak er dan FOX FOK! BREAKING NEWS vanquote:Op maandag 9 november 2020 14:42 schreef Socios het volgende:
Nogmaals: kap met dat "breaking". Je bent toch geen seniel?
Breaking is terecht in dit geval imo.quote:Op maandag 9 november 2020 14:42 schreef Socios het volgende:
Nogmaals: kap met dat "breaking". Je bent toch geen seniel?
Vuurwerk wordt niet verkocht dit jaar, alleen illegaal vuurwerk en reken maar dat de politie alles aangrijpt om dit tot een succes te leiden. Vuurwerk is voor de politie een doorn in het oog. Die zijn extra gemotiveerd.quote:Op maandag 9 november 2020 14:46 schreef RodenCity het volgende:
Niet te handhaven en dus niet uit te voeren.
Ja idd. En dat maakt veel meer herriequote:Op maandag 9 november 2020 14:48 schreef heywoodu het volgende:
En dan zul je zien dat het achterlijke carbid wel mag, met bepaalde voorwaarden ofzo.
Ik zou daar niet zo zeker van zijn.quote:Op maandag 9 november 2020 14:48 schreef heywoodu het volgende:
En dan zul je zien dat het achterlijke carbid wel mag, met bepaalde voorwaarden ofzo.
Ik wens alle hulpdiensten alvast sterkte voor komende jaarwisseling.quote:Op maandag 9 november 2020 14:49 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Vuurwerk wordt niet verkocht dit jaar, alleen illegaal vuurwerk en reken maar dat de politie alles aangrijpt om dit tot een succes te leiden. Vuurwerk is voor de politie een doorn in het oog. Die zijn extra gemotiveerd.
Hoe gaat dit de belasting van de politie verminderen? Die moeten nu het verbod gaan handhaven.quote:"Vanwege de belasting van de zorg en de politie", aldus Tweede Kamerlid Ziengs.
ik vrees het ergste. dat illegale spul moet namelijk een tijd in huis worden bewaard tot het ... nee, ook niet mag worden afgestoken.quote:Op maandag 9 november 2020 14:54 schreef ZarB het volgende:
Ah, meer illegaal vuurwerk dus. Ben benieuwd of het inderdaad rustiger gaat worden.
Natuurlijk ontlast dat niks. ze gaan het wrs drukker krijgen. Maar ze grijpen corona aan om het vuurwerkverbod er doorheen te drukken en propageren lekker met ontlaste hulpdiensten.quote:Op maandag 9 november 2020 14:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hoe gaat dit de belasting van de politie verminderen? Die moeten nu het verbod gaan handhaven.
-“Het is onverwachts nieuws.” - Nee, dat is het niet. Iedereen zag dit aankomen.quote:Op maandag 9 november 2020 14:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Breaking is terecht in dit geval imo.
-Het is onverwachts nieuws.
-Het heeft grote impact op de samenleving wat betreft de viering van oud en nieuw
-Het is nieuws in ontwikkeling. Het hoe en wat is nog niet bekend.
Ja dat spul is sowieso al verboden. Dat heeft hier dus niets mee te maken.quote:Op maandag 9 november 2020 14:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het komt ietsje te laat. men is al weken bezig met vuurwerk afsteken. afgelopen vrijdag zijn bij een leegstaand huis hier om de hoek alle ruiten er uit geknald met vuurwerk. de vuurwerkrestanten liggen nog op de weg. afgelopen nacht waren er alleen al in een deel van Alkmaar 11 meldingen van vuurwerkoverlast.
in Rotterdam is gisteravond nog een woning zwaar beschadigd geraakt nadat er vuurwerk in de brievenbus was gegooid.
nou ja, ze hadden de cobra eerst aangestoken en daarna door de bus gedaan. onduidelijk is of de bewoner een nee-nee sticker had.
https://www.mediatv.nl/wo(...)ische-tuin-rotterdam
met andere woorden het verbod is nutteloos.quote:Op maandag 9 november 2020 14:56 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Ja dat spul is sowieso al verboden. Dat heeft hier dus niets mee te maken.
Dat laatste mogen mensen zelf bepalen. Het argument "geen druk leggen op de zorg" vind ik daarentegen wel legitiem.quote:Op maandag 9 november 2020 14:46 schreef MakkieR het volgende:
Zag het ook op het nieuws staan, is inderdaad groot en in zekere zin onverwacht nieuws. Ik dacht dat de VVD er nooit aan zou gaan, maar dus toch.
Vreemd dat dit een issue was in Den Haag en ik ben er blij mee. In tijden van Corona kan vuurwerk echt niet. Als we in een gedeeltelijke lockdown zitten waar horeca dicht is, dan is vuurwerk afsteken als een feestje zeer ongepast. Het is geen feest met Corona. punt.
In tijden van corona is alles een klap in het gezicht van de zorg, van om 20:01 een biertje willen kopen in de supermarkt tot het met drie mensen op straat met mekaar staan praten.quote:Op maandag 9 november 2020 14:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
In tijden van Corona kan vuurwerk echt niet. Als we in een gedeeltelijke lockdown zitten waar horeca dicht is, dan is vuurwerk afsteken als een feestje zeer ongepast. Het is geen feest met Corona. punt.
Het gaat er niet om of het "ongepast" is. Ik heb niet zoveel met vuurwerk en geef er geen cent aan uit (behalve sterretjes) en ook vind ik het vreselijk voor de dieren, maar vuurwerk willen verbieden omdat het ongepast is is toch wel treurig. Laten we gewoon voor een algeheel levensvreugde verbod gaan.quote:Op maandag 9 november 2020 14:46 schreef MakkieR het volgende:
Zag het ook op het nieuws staan, is inderdaad groot en in zekere zin onverwacht nieuws. Ik dacht dat de VVD er nooit aan zou gaan, maar dus toch.
Vreemd dat dit een issue was in Den Haag en ik ben er blij mee. In tijden van Corona kan vuurwerk echt niet. Als we in een gedeeltelijke lockdown zitten waar horeca dicht is, dan is vuurwerk afsteken als een feestje zeer ongepast. Het is geen feest met Corona. punt.
Precies.quote:Op maandag 9 november 2020 15:04 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik vrees er wel een beetje voor hoever het voor "maar 1 jaar" is. De lobby is natuurlijk al langer aan de gang, en zonder complot te denken. Het komt nu wel heel goed uit om door te drukken. Daar ben ik weer geen voorstander van.
Nu is het illegale vuurwerk al lang in ons land, dus dat gaat sowieso afgestoken worden.
Levensvreugde is een klap in het gezicht van de zorg, het is toch niet te veel gevraagd om even niet vrolijk te zijn en te drinken, zingen en dansen ofzo? Tenzij het dat Jeruzalem dansje is, dat heeft blijkbaar namelijk wel de goedkeuring van de helden in de zorg.quote:Op maandag 9 november 2020 15:04 schreef ZarB het volgende:
[..]
Laten we gewoon voor een algeheel levensvreugde verbod gaan.
Knalvuurwerk is sowieso verbodenquote:Op maandag 9 november 2020 15:15 schreef RAVW het volgende:
vuurwerk verbod? nou hier niets van te merken hier zijn ze al weken weer aan het afsteken van knal vuurwerk
Vuurwerk afsteken vóór Oudjaarsdag is sowieso al decennia verboden.quote:Op maandag 9 november 2020 14:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het komt ietsje te laat. men is al weken bezig met vuurwerk afsteken. afgelopen vrijdag zijn bij een leegstaand huis hier om de hoek alle ruiten er uit geknald met vuurwerk. de vuurwerkrestanten liggen nog op de weg. afgelopen nacht waren er alleen al in een deel van Alkmaar 11 meldingen van vuurwerkoverlast.
in Rotterdam is gisteravond nog een woning zwaar beschadigd geraakt nadat er vuurwerk in de brievenbus was gegooid.
nou ja, ze hadden de cobra eerst aangestoken en daarna door de bus gedaan. onduidelijk is of de bewoner een nee-nee sticker had.
https://www.mediatv.nl/wo(...)ische-tuin-rotterdam
Dat mag iedereen natuurlijk doen, maar dan hoop ik wel dat jij of wie dan ook een heel mooi bedrag aan de staat mag doneren :-)quote:Op maandag 9 november 2020 14:56 schreef Ardava het volgende:
Lekker boeiend, als ik vuurwerk wil afsteken tijdens oud en nieuw doe ik dat toch wel.
Dat maakt toch niks uit?quote:Op maandag 9 november 2020 15:13 schreef R-woud93 het volgende:
Gelukkig heb ik nog wat over van de afgelopen jaarwisseling ivm de mist toen, velen met mij denk ik.
En in de grens regios is het niet te verkrijgen net over de grens in Duitsland? En hoe gaan ze handhaven met 1 auto in een buitengebied waar de nromale aanrijtijd van een ongeval al 30 minuten is?quote:Op maandag 9 november 2020 14:49 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Vuurwerk wordt niet verkocht dit jaar, alleen illegaal vuurwerk en reken maar dat de politie alles aangrijpt om dit tot een succes te leiden. Vuurwerk is voor de politie een doorn in het oog. Die zijn extra gemotiveerd.
Ze hebben het dan veel te druk met dronken herriemakers dus dat komt wel goed.quote:Op maandag 9 november 2020 15:19 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat mag iedereen natuurlijk doen, maar dan hoop ik wel dat jij of wie dan ook een heel mooi bedrag aan de staat mag doneren :-)
Van alle argumenten die je voor een vuurwerkverbod kunt geven, vind ik "het is nu ongepast" wel een van de slechtste. Oorlogen, rampen, economische neergang; altijd wel gingen mensen zo goed als het kon door en zochten ze afleiding. Nu echter met corona zouden we allemaal geen enkele vorm van genot mogen beleven tot het weer voorbij is, ook al is het risico 0? Schei toch uit. Het leven gaat verder, en voor degenen die wel door corona in het ziekenhuis belanden of zelfs sterven maakt het ook niet uit of we hier collectief heel so(m)ber gaan zitten doen.quote:Op maandag 9 november 2020 15:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In tijden van corona is alles een klap in het gezicht van de zorg, van om 20:01 een biertje willen kopen in de supermarkt tot het met drie mensen op straat met mekaar staan praten.
Veel plezier met handhaven meneer de politie! Zou maar vast het leger reserveren!quote:Op maandag 9 november 2020 14:41 schreef Starhopper het volgende:
De VVD is wel bezorgd over de bijeffecten van het verbod. Wat gebeurt er als je deze uitlaatklep van mensen afpakt, moedig je dan niet indirect mensen aan om spullen uit het buitenland te halen? Daar zal het kabinet ook wat over moeten zeggen, aldus Ziengs.
Ik kan gaan genieten van vuurwerk aankomende jaarwisselingquote:
Ik heb het doorgegeven aan de politiequote:Op maandag 9 november 2020 15:24 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik kan gaan genieten van vuurwerk aankomende jaarwisseling
Een run op melkbussen, ik ga verdienen dit jaarquote:Op maandag 9 november 2020 15:26 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik hoor/ lees niks over carbidschieten, dus dat wordt weer genieten dit jaar.
Brengt je dat plezier? Dan mag het niet.quote:Op maandag 9 november 2020 15:26 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik hoor/ lees niks over carbidschieten, dus dat wordt weer genieten dit jaar.
quote:Eind september nam de Duitse politie, in samenwerking met de Eenheid Noord-Nederland, 50.000 kilo illegaal vuurwerk in beslag. Mede door die grote vangst in Duitsland is dit jaar al 70.000 kilo illegaal vuurwerk onderschept. Dat is nu al meer dan in heel vorig jaar: in 2019 ging het om ruim 61.000 kilo.
Moet jij wetenquote:Op maandag 9 november 2020 15:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb het doorgegeven aan de politie
quote:Op maandag 9 november 2020 15:22 schreef Dven het volgende:
Nikonlover/Keesclosed/Starhopper toen hij zag dat hij weer eens Breaking kon schrijven in een TT
[ afbeelding ]
Als er iets is wat de coronacrisis duidelijk maakt is het wel dat de Nederlandse zorg totaal naar de klote bezuinigd is. Onze bevolking blijft maar explosief groeien, maar de patientencapaciteit van de zorg wordt alsmaar kleiner.quote:Op maandag 9 november 2020 15:21 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Daarnaast als de zorg in Nederland al overbelast raakt bij 300 mensen die rond oud en nieuw bij de huisartsen post of ziekenhuis terecht gekomen dan is er serieus iets mis met de zorgvoorziening in Nederland.
En wie gaat het handhaven? Dezelfde mensen als wie eigenlijk onbelast gelaten moeten worden door het verbod?quote:De VVD is wel bezorgd over de bijeffecten van het verbod. Wat gebeurt er als je deze uitlaatklep van mensen afpakt, moedig je dan niet indirect mensen aan om spullen uit het buitenland te halen? Daar zal het kabinet ook wat over moeten zeggen, aldus Ziengs.
Dat maak ik zelf wel uit.quote:Op maandag 9 november 2020 15:26 schreef ZarB het volgende:
[..]
Brengt je dat plezier? Dan mag het niet.
Is er geen meldpunt waar ik mensen kan aangeven die plezier hebben? Gisteren hoorde ik zelfs iemand lachen.quote:Op maandag 9 november 2020 15:26 schreef ZarB het volgende:
[..]
Brengt je dat plezier? Dan mag het niet.
Eindelijk eens humor van jequote:Op maandag 9 november 2020 15:22 schreef Dven het volgende:
Nikonlover/Keesclosed/Starhopper toen hij zag dat hij weer eens Breaking kon schrijven in een TT
[ afbeelding ]
He, ze moeten wat doen voor die 300 Euro bonus!quote:Op maandag 9 november 2020 15:28 schreef Red_85 het volgende:
Voor deze jaarwisseling wel begrijpelijk natuurlijk.
Maar dit ga je niet tegen natuurlijk:
[..]
En wie gaat het handhaven? Dezelfde mensen als wie eigenlijk onbelast gelaten moeten worden door het verbod?
Ah u heeft een levendige handel in de melkbussen?quote:Op maandag 9 november 2020 15:26 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Een run op melkbussen, ik ga verdienen dit jaar
Wat asociaal! Hopelijk wel snel geklapt voor de zorg daarna om respect te tonenquote:Op maandag 9 november 2020 15:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Is er geen meldpunt waar ik mensen kan aangeven die plezier hebben? Gisteren hoorde ik zelfs iemand lachen.
Heb er nog wel een paar over ja.quote:Op maandag 9 november 2020 15:29 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ah u heeft een levendige handel in de melkbussen?
Tijd dat de rest van Nederland ook kennismaakt met dit mooie fenomeen.
Lekker knallen op de dam.
Carbid mogen ze van mij uberhaupt verbiedenquote:
Ik zal jou eens verbieden.quote:Op maandag 9 november 2020 15:31 schreef ZarB het volgende:
[..]
Carbid mogen ze van mij uberhaupt verbieden
Een urgent gevoel van zure, calvinistische erfzonde is de enige gemoedstoestand die geen klap in het gezicht van de zorg is.quote:Op maandag 9 november 2020 15:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Is er geen meldpunt waar ik mensen kan aangeven die plezier hebben? Gisteren hoorde ik zelfs iemand lachen.
Gewoon een TOS-1A van Marktplaatski.ru halenquote:Op maandag 9 november 2020 15:35 schreef Erasmus het volgende:
Ik ga gewoon croftybommen maken tijdens Oud & Nieuw, daar is niets over gezegd
Man dat is nog niets. Het vuurwerk wat wij willen maken daar moet je eerst heel hard Alluha Ackbar bij roepen.quote:Op maandag 9 november 2020 15:35 schreef Erasmus het volgende:
Ik ga gewoon croftybommen maken tijdens Oud & Nieuw, daar is niets over gezegd
quote:Op maandag 9 november 2020 15:22 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Hou ermee rekening mee hoor, na de mondkapjesplicht komt het vreugdeverbod (dat is nu enkel nog zeer ongepast en ongewenst. Asociaal ook. Tijd voor iets wettelijks). Nog voor 31-12. Houd de breaking topics van ts maar in de gaten.quote:Op maandag 9 november 2020 15:32 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ik zal jou eens verbieden.![]()
Dat verbod zal er nooit komen denk ik, het is heel nuttig spul om mollen te verjagen en zulks.
Misschien moet je die oordoppen af en toe eens uitdoen en luisteren! Knalvuurwerk was namelijk al verboden.quote:Op maandag 9 november 2020 15:38 schreef Uizichtloos het volgende:
Eindelijk. Ik heb echt een schijthekel aan knalvuurwerk, door overgevoelige oren. Houdt in dat ik dus alleen met oordoppen naar buiten kon rond de jaarwisseling.
Bedankt voor je bijdrage.quote:Op maandag 9 november 2020 15:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Misschien moet je die oordoppen af en toe eens uitdoen en luisteren! Knalvuurwerk was namelijk al verboden.
Dat kan nietquote:Op maandag 9 november 2020 15:40 schreef RedFever007 het volgende:
Maar goed, de grenzen dicht en controleren of er geen zooi vanuit DLD en BE hierheen komt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |