quote:AMSTERDAM - Geen zakken vol snoepgoed en de deuren langs, maar zingen voor je eigen ouders en gezonde snacks zoals spruitjes als beloning. Zo luidt het advies van de gemeente Amsterdam aan ouders om dit jaar vanwege het coronavirus een andere draai te geven aan Sint Maarten.
Op sociale media zorgt het advies van de gemeente voor verbazing. „Is dit geen parodie?”, vraagt iemand zich af. „Dus je zit warm binnen, je moet naar buiten, je moet zingen, dan krijg je een spruitje van je ouders, en dan smijten ze de deur weer dicht?”, schrijft een ander.
Op sociale media zorgt het advies van de gemeente voor verbazing. „Is dit geen parodie?”, vraagt iemand zich af. „Dus je zit warm binnen, je moet naar buiten, je moet zingen, dan krijg je een spruitje van je ouders, en dan smijten ze de deur weer dicht?”, schrijft een ander.
Het aantal coronabesmettingen in de regio Amsterdam-Amstelland neemt nog steeds toe. De Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland roept op om Sint-Maarten niet op straat te vieren en het wordt afgeraden om met je lampion langs huizen te gaan om snoep te scoren.
Andere suggesties
Naast het idee om spruitjes uit te delen, geeft de gemeente ook een suggestie om een ’snoepspel’ te spelen, maar ook daar wordt een gezonde draai aan gegeven. „Dit spel kunt u ook spelen met bijvoorbeeld tomaten, worteltjes, radijsjes, of spruitjes”, aldus de gemeente.
Donequote:Op maandag 9 november 2020 10:54 schreef leolinedance het volgende:
Kan een mod de TT effe aanvullen. Sint Maarten
Dus St maarten is een soort trick or treat?quote:Op maandag 9 november 2020 11:08 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben blij dat er corona is. Dan hoef ik tenminste niet met de lampen uit en gordijnen dicht en stiekem met een zaklamp onder een deken een boek te lezen.
Nu kan ik gewoon alle lampen aangooien en hoef ik mij niet te schamen als ik niet open doe![]()
Corona![]()
Dit ja. En bovendien laten de Telegraafmensjes ze achterwege dat mensen zelf kunnen kiezen wat ze gevenquote:Op maandag 9 november 2020 11:05 schreef Bugno3 het volgende:
De Telegraaf snapt het sarcasme rondom de spruitjes niet
quote:Laat uw kind liedjes aan uw eigen voordeur zingen. Gewoon, voor ú. Beloon dat met een snoepje, of ‘iets gezonds’ natuurlijk! Spruitjes bijvoorbeeld. Net wat u het beste vindt. Want dit jaar heeft u dat helemaal zelf in de hand.
quote:Op maandag 9 november 2020 11:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dus St maarten is een soort trick or treat?
Als ik liedjes wil horen slinger ik Spotify wel aan. Enge kostuums wil ik zienquote:Op maandag 9 november 2020 11:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]![]()
Maar dan komen de kindjes liedjes zingen en lopen ze met een zelfgemaakte lampion.
Veel leuker dan mensen deur aan deur te bedreigen in enge kostuums.
Amerikaanse "tradities"quote:Op maandag 9 november 2020 11:13 schreef Fugue het volgende:
[..]
Als ik liedjes wil horen slinger ik Spotify wel aan. Enge kostuums wil ik zien
Keltisch.quote:
Vroeger dacht ik ook dat de Gemeente Amsterdam wel eens sarcastisch was. Maar ze bleken meestal bloedserieus.quote:Op maandag 9 november 2020 11:05 schreef Bugno3 het volgende:
De Telegraaf snapt het sarcasme rondom de spruitjes niet
Tipje van Bocaj: Tijdens het koken halverwege afgieten en opnieuw van water voorzien en weer doorkoken totdat ze gaar zijn... Helpt echt, komt door hoeveelheid zwavel en die verminder je door afgieten halverwege... je zult minder last hebben! Je kunt ook iets langer doorkoken maar veel mensen vinden dat niet lekker... (Zachte spruiten)quote:Op maandag 9 november 2020 11:20 schreef Justin_Case het volgende:
Spruitjes zijn gasbommen. Gaan ze een partij van ruften
Lekker man, niks mis mee.quote:Op maandag 9 november 2020 11:20 schreef Justin_Case het volgende:
Spruitjes zijn gasbommen. Gaan ze een partij van ruften
Spuiten laten uitlekken en afkoelen, en ze vervolgens na de biefstuk gebakken te hebben, in de hete boter gooien.quote:Op maandag 9 november 2020 11:39 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Tipje van Bocaj: Tijdens het koken halverwege afgieten en opnieuw van water voorzien en weer doorkoken totdat ze gaar zijn... Helpt echt, komt door hoeveelheid zwavel en die verminder je door afgieten halverwege... je zult minder last hebben! Je kunt ook iets langer doorkoken maar veel mensen vinden dat niet lekker... (Zachte spruiten)
Nou heb ik hongerquote:Op maandag 9 november 2020 11:52 schreef Knip het volgende:
Spruitjes doormidden snijden en roerbakken in de wok met krielaardappeltjes, champignons, stukjes chipolataworst, twee rode uitjes, en oestersaus. Nog even op smaak maken met chinees 5-kruidenpoeder... heerlijk.
Tulpenbollen...quote:Op maandag 9 november 2020 12:09 schreef Aether het volgende:
Ik kan niet wachten wat Amsterdam verzint voor Sinterklaas
Waarschijnlijk strooien met kerstomaten o.i.d.
Of soep wat heet water is met 1 drijvende ui erin.quote:Op maandag 9 november 2020 12:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is crisis, laat die kinderen tulpenbollen eten.
Vegabitterballen zijn geen bitterballenquote:Op maandag 9 november 2020 12:19 schreef Erasmus het volgende:
GL mag godverdomme al blij zijn dat ik die koters de keuze geef tussen kalfsbitterballen en vegabitterballen.
Allebei overigens van Kwekkeboom.
Moderator @Fugue heeft hier een pittige mening over.quote:Op maandag 9 november 2020 12:22 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Vegabitterballen zijn geen bitterballen
Moderator @Fugue is dan ook niet de frituurkoning van fokquote:Op maandag 9 november 2020 12:23 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Moderator @:Fugue heeft hier een pittige mening over.
Heb je echt vegabitterballen voor ze? Dat is lief zegquote:Op maandag 9 november 2020 12:19 schreef Erasmus het volgende:
GL mag godverdomme al blij zijn dat ik die koters de keuze geef tussen kalfsbitterballen en vegabitterballen.
Allebei overigens van Kwekkeboom.
Wel onafhankelijk modden hequote:Op maandag 9 november 2020 12:26 schreef Fugue het volgende:
Ik kom later op de vegadiscussie terug. Eerst nog even wat Trumpfans de les lezen.
Oke, en de vegetarische McKroket?quote:Op maandag 9 november 2020 12:30 schreef sp3c het volgende:
vegebitterballen zijn pas echt goor
soort groentekroketten maar dan klein, dat soort dingen moeten we echt niet willen met zijn allen ... geef me dan een handvol spruiten ofzo
stop hiermeequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |