abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 januari 2003 @ 19:49:02 #101
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_8073297
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 18:46 schreef X-Ray het volgende:

Ach, ik zit niet te hopen op genocides of endlosungen. Dat is bij Maroc.nl wel anders

Nee, slechts een land...GROOT verschil ja
quote:
Verder weet je zeker niet zo veel van Saudi-Arabie, de staatsvorm, de koninklijke familie, de mensenrechten (vooral de vrouwen dus) en de Moetawas zeker? Nee dacht ik al. Ach ja, achtergronden vergeten en blaten he? Dat kan je wel.
Natuurlijk, alleen X-Ray weet de waarheid die ons zal bevrijden van de Islam.
Nee, hoor jij bent ver verheven boven die knaapjes op maroc.nl...jaaaaaaa..echt waar
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  donderdag 23 januari 2003 @ 21:09:57 #102
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8075138
Ik denk dat er ook iets in de lucht zit.

Aan de andere kant lijkt het erop alsof er andere krachten spelen, c.q.
de Veiligheidsraad zich voorbereidt op militaire maatregelen tegen de ........USA !

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_8075513
quote:
Steeds meer landen wijzen snelle aanval op Irak af
De Verenigde Staten raken in steeds meer geïsoleerd in hun wens om Irak binnenkort met militaire middelen aan te pakken. Na Duitsland en Frankrijk hebben ook Rusland en China benadrukt dat er nu geen noodzaak lijkt te zijn om Irak aan te vallen.
De Russische president Poetin verklaarde donderdag dat het verslag dat de wapeninspecteurs van de VN op 27 januari uitbrengen aan de Veiligheidsraad bepalend moet zijn voor de actie tegen Irak. Poetin zei dit in een telefoongesprek met zijn Amerikaanse ambtgenoot Bush.

Poetins minister van Buitenlandse Zaken Ivanov was veel duidelijker in zijn uitspraken. Hij verklaarde dat er nu geen reden is om militair geweld te gebruiken tegen Irak, omdat er onvoldoende bewijs is gevonden dat het land massavernietigingswapens verbergt.

bron

Als de VS de weg van de VN blijft volgen kunnen Frankrijk, China en Rusland uiteindelijk hun vetorecht gebruiken om het besluit tot militair ingrijpen te blokkeren.Het zal dus moeilijk worden, of de VS moet op eigen houtje verder gaan.
pi_8075539
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 21:30 schreef schatje het volgende:
Het zal dus moeilijk worden, of de VS moet op eigen houtje verder gaan.
Daar ziet het wel naar uit. Eurowimps.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_8075634
quote:

[..]

bron

Als de VS de weg van de VN blijft volgen kunnen Frankrijk, China en Rusland uiteindelijk hun vetorecht gebruiken om het besluit tot militair ingrijpen te blokkeren.Het zal dus moeilijk worden, of de VS moet op eigen houtje verder gaan.

Rusland, China en Frankrijk, de nummer 1, 2 en 3 wapenleveranciers aan Irak. Wat een toeval.

http://projects.sipri.se/armstrade/Tnd_Ind_IRQ_Imps_82-01.pdf

(Met de VS ruim achter Denemarken en Brazilië)

pi_8075815
Ook al ruzie binnen de NAVO:
quote:
De irritatie tussen Frankrijk, Duitsland en de VS over het conflict met Irak loopt op.In Berlijn en Parijs is boos gereageerd op de beschuldiging dat de Duitsers en Fransen alleen staan en een "probleem zijn". De Amerikaanse minister Rumsfeld van Defensie noëmde Frankrijk en Duitsland gisteren "het oude Europa".De nieuwe NAVO-leden in Oost-Europa steunen zijn Irak-beleid wel,zei hij. Duitse en Franse politici verwijten Rumsfeld Oost- en West-Europa tegen elkaar uit te spelen.Bondskanselier Schröder herhaalde in Berlijn dat oorlog nooit onvermijdelijk mag zijn.
bron
  donderdag 23 januari 2003 @ 22:24:39 #107
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8076561
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 19:49 schreef Tia_Tijger het volgende:

[..]

Nee, slechts een land...GROOT verschil ja

Lezen is moeilijk, ik weet het.

Ik had het over de Moetawas die tot de laatste uitgerookt moeten worden.

Ga nu maar even opzoeken wat dat zijn, kind.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  donderdag 23 januari 2003 @ 22:25:35 #108
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8076586
quote:

[..]

bron

Iets zegt mij dat Frankrijk dat veto-recht wel eens zou kunnen gaan verliezen...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  † In Memoriam † vrijdag 24 januari 2003 @ 00:12:33 #109
21290 NorthernStar
Insurgent
  vrijdag 24 januari 2003 @ 00:13:04 #110
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_8079042
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 22:25 schreef X-Ray het volgende:

Iets zegt mij dat Frankrijk dat veto-recht wel eens zou kunnen gaan verliezen...

Hoe zie jij dat gebeuren?

Even ter verduidelijking, Frankrijk is een permanent lid van de Veiligheidsraad en voor zover ik kan ontdekken is het onmogelijk een permanent lid te verwijderen.

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  vrijdag 24 januari 2003 @ 00:28:31 #111
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_8079351
quote:

[..]

bron

Die oorlog komt er sowieso. Met of zonder instemming van de UN; dat zal de USA worst wezen.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  vrijdag 24 januari 2003 @ 00:56:23 #112
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_8079830
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 00:13 schreef Tia_Tijger het volgende:

[..]

Even ter verduidelijking, Frankrijk is een permanent lid van de Veiligheidsraad en voor zover ik kan ontdekken is het onmogelijk een permanent lid te verwijderen.

Sowieso moet de veiligheidsraad hervormd worden. Het is een raad van overwinnaars van de Tweede Wereldoorlog, maar dat is nu niet meer actueel en nodig.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  vrijdag 24 januari 2003 @ 02:21:14 #113
39228 lipboutje
Grimm aliën Fadango
pi_8080878
Maar denk niet dat die oliebronnen in de fik gestoken zullen worden in koeweit deze zijn streng bewaakt door V.S. en hun allianties
xx 236-kl-78yu-MMklo-ccdfth21
  vrijdag 24 januari 2003 @ 03:09:08 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_8081270
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 00:56 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Sowieso moet de veiligheidsraad hervormd worden. Het is een raad van overwinnaars van de Tweede Wereldoorlog, maar dat is nu niet meer actueel en nodig.

Ben jij er wel van op de hoogte hoeveel landen er in de VN zitten??
pi_8081673
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 00:12 schreef NorthernStar het volgende:
Gulf War 2 (aka World War 2.5)

pi_8081679
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 00:56 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Ik vrees dat er 5 vetos worden uitgebracht.
  vrijdag 24 januari 2003 @ 08:04:48 #117
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8081813
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 00:13 schreef Tia_Tijger het volgende:

[..]

Ja hehe, dat weet ik ook wel, daarom zeg ik het ook. Echter, die verhoudingen slaan nergens meer op. De 5 leden van nu, zijn niet meer de 5 werelmachten van halverwege de 20e eeuw. En vooral Frankrijk niet!
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8084197
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 08:04 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja hehe, dat weet ik ook wel, daarom zeg ik het ook. Echter, die verhoudingen slaan nergens meer op. De 5 leden van nu, zijn niet meer de 5 werelmachten van halverwege de 20e eeuw. En vooral Frankrijk niet!

Wie zijn dan wel de wereldmachten? volgens mij heeft frankrijk nog altijd veel invloed in afrika.
VS en Rusland is logisch
China ook en Engeland ook wel.

Ik zou geen andere wereldmachten weten

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 24 januari 2003 @ 12:25:06 #119
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_8084230
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 12:22 schreef du_ke het volgende:

Wie zijn dan wel de wereldmachten? volgens mij heeft frankrijk nog altijd veel invloed in afrika.
VS en Rusland is logisch
China ook en Engeland ook wel.

Ik zou geen andere wereldmachten weten

Landen als bv India/Spanje/Japan/Duitsland horen daar minstens net zo thuis als Frankrijk.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  Moderator vrijdag 24 januari 2003 @ 12:32:09 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_8084344
hoe kom je op duitsland
behalve dat er veel mensen wonen zijn ze absoluut geen wereldmacht en ze komen zeker niet in de buurt van frankrijk.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 24 januari 2003 @ 12:34:06 #121
8502 BAZZA
pi_8084374
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 12:32 schreef sp3c het volgende:
hoe kom je op duitsland
behalve dat er veel mensen wonen zijn ze absoluut geen wereldmacht en ze komen zeker niet in de buurt van frankrijk.
Een van de rijkste landen ter wereld, en heeft veel investeringen in Oost-Europa etc

Maar IMHO zou er niet meer als 1 EU lidstaat in de permanente VN veilighaadsraad moeten zitten.

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  Moderator vrijdag 24 januari 2003 @ 12:37:16 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_8084418
mwah dan zou Nederland er ook bijmogen, en zwitserland en het gehele arabische schiereiland ... lijkt me niet bijster effectief.

en ik vind eigenlijk dat ipv 1 lidstaad de hele EU met 1 delegatie vertegenwoordigd zou moeten zijn in de veiligheidsraad.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 24 januari 2003 @ 12:38:40 #123
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_8084432
We praten toch wel over landen met een groot militair apparaat ipv hoe goed de economie bloeit her en der?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 24 januari 2003 @ 12:43:57 #124
8502 BAZZA
pi_8084519
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 12:37 schreef sp3c het volgende:
mwah dan zou Nederland er ook bijmogen, en zwitserland en het gehele arabische schiereiland ... lijkt me niet bijster effectief.

en ik vind eigenlijk dat ipv 1 lidstaad de hele EU met 1 delegatie vertegenwoordigd zou moeten zijn in de veiligheidsraad.

Nou overdrijf je wel hoor

Maar in Zuid-Afrika kan ik mij ook nog wel vinden, misschien het Vaticaan/Israel en bv Egypte ook nog....

Maar dan schaffen we de resoluties wel af

vrijdag 24 januari 2003 @ 12:46:26 #125
8502 BAZZA
pi_8084566
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 12:38 schreef robh het volgende:
We praten toch wel over landen met een groot militair apparaat ipv hoe goed de economie bloeit her en der?
Allebei, geld kan immers een militair apparaat kopen (zie bv Koeweit) of oorlogen op een andere manier vechten (opkopen van bv waterzuiveringsinstallaties en sancties etc)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')