quote:Nee, slechts een land...GROOT verschil ja
Op donderdag 23 januari 2003 18:46 schreef X-Ray het volgende:Ach, ik zit niet te hopen op genocides of endlosungen. Dat is bij Maroc.nl wel anders
quote:Natuurlijk, alleen X-Ray weet de waarheid die ons zal bevrijden van de Islam.
Verder weet je zeker niet zo veel van Saudi-Arabie, de staatsvorm, de koninklijke familie, de mensenrechten (vooral de vrouwen dus) en de Moetawas zeker? Nee dacht ik al. Ach ja, achtergronden vergeten en blaten he? Dat kan je wel.
Aan de andere kant lijkt het erop alsof er andere krachten spelen, c.q.
de Veiligheidsraad zich voorbereidt op militaire maatregelen tegen de ........USA !
quote:bron
Steeds meer landen wijzen snelle aanval op Irak af
De Verenigde Staten raken in steeds meer geïsoleerd in hun wens om Irak binnenkort met militaire middelen aan te pakken. Na Duitsland en Frankrijk hebben ook Rusland en China benadrukt dat er nu geen noodzaak lijkt te zijn om Irak aan te vallen.
De Russische president Poetin verklaarde donderdag dat het verslag dat de wapeninspecteurs van de VN op 27 januari uitbrengen aan de Veiligheidsraad bepalend moet zijn voor de actie tegen Irak. Poetin zei dit in een telefoongesprek met zijn Amerikaanse ambtgenoot Bush.Poetins minister van Buitenlandse Zaken Ivanov was veel duidelijker in zijn uitspraken. Hij verklaarde dat er nu geen reden is om militair geweld te gebruiken tegen Irak, omdat er onvoldoende bewijs is gevonden dat het land massavernietigingswapens verbergt.
quote:Daar ziet het wel naar uit. Eurowimps.
Op donderdag 23 januari 2003 21:30 schreef schatje het volgende:
Het zal dus moeilijk worden, of de VS moet op eigen houtje verder gaan.
quote:Rusland, China en Frankrijk, de nummer 1, 2 en 3 wapenleveranciers aan Irak. Wat een toeval.
Op donderdag 23 januari 2003 21:30 schreef schatje het volgende:[..]
bron
Als de VS de weg van de VN blijft volgen kunnen Frankrijk, China en Rusland uiteindelijk hun vetorecht gebruiken om het besluit tot militair ingrijpen te blokkeren.Het zal dus moeilijk worden, of de VS moet op eigen houtje verder gaan.
http://projects.sipri.se/armstrade/Tnd_Ind_IRQ_Imps_82-01.pdf
(Met de VS ruim achter Denemarken en Brazilië)
quote:bron
De irritatie tussen Frankrijk, Duitsland en de VS over het conflict met Irak loopt op.In Berlijn en Parijs is boos gereageerd op de beschuldiging dat de Duitsers en Fransen alleen staan en een "probleem zijn". De Amerikaanse minister Rumsfeld van Defensie noëmde Frankrijk en Duitsland gisteren "het oude Europa".De nieuwe NAVO-leden in Oost-Europa steunen zijn Irak-beleid wel,zei hij. Duitse en Franse politici verwijten Rumsfeld Oost- en West-Europa tegen elkaar uit te spelen.Bondskanselier Schröder herhaalde in Berlijn dat oorlog nooit onvermijdelijk mag zijn.
quote:Lezen is moeilijk, ik weet het.
Op donderdag 23 januari 2003 19:49 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
Nee, slechts een land...GROOT verschil ja
Ik had het over de Moetawas die tot de laatste uitgerookt moeten worden.
Ga nu maar even opzoeken wat dat zijn, kind.
quote:Iets zegt mij dat Frankrijk dat veto-recht wel eens zou kunnen gaan verliezen...
bron
Als de VS de weg van de VN blijft volgen kunnen Frankrijk, China en Rusland uiteindelijk hun vetorecht gebruiken om het besluit tot militair ingrijpen te blokkeren.Het zal dus moeilijk worden, of de VS moet op eigen houtje verder gaan.
quote:Hoe zie jij dat gebeuren?
Op donderdag 23 januari 2003 22:25 schreef X-Ray het volgende:Iets zegt mij dat Frankrijk dat veto-recht wel eens zou kunnen gaan verliezen...
Even ter verduidelijking, Frankrijk is een permanent lid van de Veiligheidsraad en voor zover ik kan ontdekken is het onmogelijk een permanent lid te verwijderen.
quote:Die oorlog komt er sowieso. Met of zonder instemming van de UN; dat zal de USA worst wezen.
bron
quote:Sowieso moet de veiligheidsraad hervormd worden. Het is een raad van overwinnaars van de Tweede Wereldoorlog, maar dat is nu niet meer actueel en nodig.
Op vrijdag 24 januari 2003 00:13 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
Hoe zie jij dat gebeuren?
Even ter verduidelijking, Frankrijk is een permanent lid van de Veiligheidsraad en voor zover ik kan ontdekken is het onmogelijk een permanent lid te verwijderen.
quote:Ben jij er wel van op de hoogte hoeveel landen er in de VN zitten??
Op vrijdag 24 januari 2003 00:56 schreef tvlxd het volgende:[..]
Sowieso moet de veiligheidsraad hervormd worden. Het is een raad van overwinnaars van de Tweede Wereldoorlog, maar dat is nu niet meer actueel en nodig.
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 00:12 schreef NorthernStar het volgende:
Gulf War 2 (aka World War 2.5)
quote:Ik vrees dat er 5 vetos worden uitgebracht.
Op vrijdag 24 januari 2003 00:56 schreef tvlxd het volgende:[..]
Sowieso moet de veiligheidsraad hervormd worden. Het is een raad van overwinnaars van de Tweede Wereldoorlog, maar dat is nu niet meer actueel en nodig.
quote:Ja hehe, dat weet ik ook wel, daarom zeg ik het ook. Echter, die verhoudingen slaan nergens meer op. De 5 leden van nu, zijn niet meer de 5 werelmachten van halverwege de 20e eeuw. En vooral Frankrijk niet!
Op vrijdag 24 januari 2003 00:13 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
Hoe zie jij dat gebeuren?
quote:Wie zijn dan wel de wereldmachten? volgens mij heeft frankrijk nog altijd veel invloed in afrika.
Op vrijdag 24 januari 2003 08:04 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ja hehe, dat weet ik ook wel, daarom zeg ik het ook. Echter, die verhoudingen slaan nergens meer op. De 5 leden van nu, zijn niet meer de 5 werelmachten van halverwege de 20e eeuw. En vooral Frankrijk niet!
Ik zou geen andere wereldmachten weten
quote:Landen als bv India/Spanje/Japan/Duitsland horen daar minstens net zo thuis als Frankrijk.
Op vrijdag 24 januari 2003 12:22 schreef du_ke het volgende:
Wie zijn dan wel de wereldmachten? volgens mij heeft frankrijk nog altijd veel invloed in afrika.
VS en Rusland is logisch
China ook en Engeland ook wel.Ik zou geen andere wereldmachten weten
quote:Een van de rijkste landen ter wereld, en heeft veel investeringen in Oost-Europa etc
Op vrijdag 24 januari 2003 12:32 schreef sp3c het volgende:
hoe kom je op duitsland
behalve dat er veel mensen wonen zijn ze absoluut geen wereldmacht en ze komen zeker niet in de buurt van frankrijk.
Maar IMHO zou er niet meer als 1 EU lidstaat in de permanente VN veilighaadsraad moeten zitten.
en ik vind eigenlijk dat ipv 1 lidstaad de hele EU met 1 delegatie vertegenwoordigd zou moeten zijn in de veiligheidsraad.
quote:Nou overdrijf je wel hoor
Op vrijdag 24 januari 2003 12:37 schreef sp3c het volgende:
mwah dan zou Nederland er ook bijmogen, en zwitserland en het gehele arabische schiereiland... lijkt me niet bijster effectief.
en ik vind eigenlijk dat ipv 1 lidstaad de hele EU met 1 delegatie vertegenwoordigd zou moeten zijn in de veiligheidsraad.
Maar in Zuid-Afrika kan ik mij ook nog wel vinden, misschien het Vaticaan/Israel en bv Egypte ook nog....
Maar dan schaffen we de resoluties wel af
quote:Allebei, geld kan immers een militair apparaat kopen (zie bv Koeweit) of oorlogen op een andere manier vechten (opkopen van bv waterzuiveringsinstallaties en sancties etc)
Op vrijdag 24 januari 2003 12:38 schreef robh het volgende:
We praten toch wel over landen met een groot militair apparaat ipv hoe goed de economie bloeit her en der?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |