Hèquote:Op dinsdag 10 november 2020 12:51 schreef JosMert het volgende:
We hebben contact opgenomen met Samsung en de cashbackaanvraag is gelukkig niet meer actief.
Dus de Samsung tv gaat richting onze reparatieafdeling voor het vervolg van de procedure.
Ja, dat denk ik dus ook dat ze bij TS hem dan gewoon ongerepareerd hadden terug gestuurt. Hahaquote:Op dinsdag 10 november 2020 12:54 schreef Piles het volgende:
[..]
HèZoals het er nu staat zouden ze de tv dus niet eens gaan repareren, als de cashback nog actief was
Nou, nee, de reparatie was 10-15 dagen on hold gezet:quote:Op dinsdag 10 november 2020 12:54 schreef Piles het volgende:
[..]
HèZoals het er nu staat zouden ze de tv dus niet eens gaan repareren, als de cashback nog actief was
quote:Op maandag 9 november 2020 16:43 schreef JosMert het volgende:
Update Mediamarkt net via twitter contact gehad ja het verhaal wordt steeds mooier:
“Aangezien we kunnen zien dat u de cashback heeft geclaimd in samenwerking met Samsung, zullen we dit ook administratief moeten onderzoeken voordat we hem gaan repareren. Dit kan 10 tot 15 werkdagen in beslag nemen. Hopende op uw begrip. “
Met vriendelijke groet,
Mediamarkt.
Zo ontzettend boos op die prutsers man.
Ja, das toch raar...? Ik zie nog steeds 2 scenario's:quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:03 schreef baskick het volgende:
[..]
Nou, nee, de reparatie was 10-15 dagen on hold gezet:
[..]
Fair enough. Maar er zit een verschil tussen 'nog niet repareren' (on hold, om welke reden dan ook) en 'niet repareren'.quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, das toch raar...? Ik zie nog steeds 2 scenario's:
- WKOA > binnen bedenktijd dus zonder opgaaf van reden retour en geld terug
- Geen WKOA (want cashback is al gedaan en/of doos is stuk), dan recht op een goed product dus reparatie of vervanging.
Ik zie niet hoe de cashback een reparatie kan vertragen, als MM op het 2e scenario zit
Ja eens. Maar het getuigt van weinig klantvriendelijkheid als je je reparatie om die reden on hold zet. Maar over klanttevredenheid bij MM zijn we het allemaal wel eens denk ikquote:Op dinsdag 10 november 2020 15:00 schreef baskick het volgende:
[..]
Fair enough. Maar er zit een verschil tussen 'nog niet repareren' (on hold, om welke reden dan ook) en 'niet repareren'.
Het is toch geen WKOA. TS kan er niks aan doen dat TS het niet als WKOA behandeltquote:Op dinsdag 10 november 2020 14:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, das toch raar...? Ik zie nog steeds 2 scenario's:
- WKOA > binnen bedenktijd dus zonder opgaaf van reden retour en geld terug
- Geen WKOA (want cashback is al gedaan en/of doos is stuk), dan recht op een goed product dus reparatie of vervanging.
Ik zie niet hoe de cashback een reparatie kan vertragen, als MM op het 2e scenario zit
Dat is punt van discussie in dit topic, maar niet relevant voor mijn opmerkingquote:Op dinsdag 10 november 2020 15:41 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Het is toch geen WKOA. TS kan er niks aan doen dat TSMM het niet als WKOA behandelt
Hij wil dat ding niet omruilen hij wil er vanafquote:Op dinsdag 10 november 2020 19:01 schreef dikke_donder het volgende:
Heb ik eerder gehad met Mediamarkt maar dan met waterkoker van 50euro. 2e keer aanzetten en deed het niet meer, maar is gebruikt dus deden direct extreem moeilijk en met eigen regels gooien. Bericht verzonden naar merk en kreeg zonder problemen een nieuwe opgestuurd, moest alleen serienummer doorgeven en daarna werd het omgeruild.
Dus mijn advies, probeer het direct bij Samsung. Mogelijk dat ze je tv om willen ruilen
Oeps...Nouja omwisselen en als nieuw verkopen met paar tientjes winst als dat kanquote:Op dinsdag 10 november 2020 21:49 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Hij wil dat ding niet omruilen hij wil er vanaf
Helaas kun je het product niet retourneren.quote:Op zondag 8 november 2020 16:15 schreef JosMert het volgende:
Hi,
Heb 2 weken terug een Samsung Qled tv gekocht. Hierbij zat een cashback actie aan vast, waarvan je het serienummer uit de verpakking moest knippen. Helaas ging de tv na een 3 dagen aan te hebben gestaan uit zichzelf uit en hierna helaas niet meer aan.
Met mediamarkt gebeld en kon hem gewoon gratis laten ophalen en in leveren ter retour wat zelfs bij de mm binnen 3 maanden mag volgens de website. Inmiddels was de cashback actie al geclaimd van Samsung. Samsung keurig opgebeld dat die geannuleerd kan worden.
Nu kreeg ik afgelopen vrijdag dit mailtje van Mediamarkt:
Beste JosMert,
Aangezien de verpakking grote beschadigingen bevat op de doos van de tv kunnen wij de tv niet accepteren als retour en ook niet meer als nieuw verkopen. Zie onze algemene voorwaarden op onze website en de retourvoorwaarden op onze website. We gaan de tv aanbieden ter reparatie. Natuurlijk houden we u op de hoogte van de verdere stappen in dit proces.
Heb ik u zo na alle tevredenheid geholpen?
Met vriendelijke groet,
Mediamarkt
Gelijk mailtje beantwoord dat ik hier niet mee akkoord gaat maar hier gaat Mediamarkt niet op in.
Wat zijn mijn rechten nu verder?! Wil geen tv wat na 3 dagen al kapot gaat
Lees anders het hele topic. Hij kan zich beroepen op de wet koop op afstandquote:Op woensdag 11 november 2020 03:59 schreef Twintig het volgende:
[..]
Helaas kun je het product niet retourneren.
Je rechten zijn dat het product gratis gerepareerd wordt, dus geen onderzoekskosten en geen reparatiekosten, maar helemaal gratis of je krijgt een nieuwe. En je hebt een minimale garantie van 2 jaar.
Bron: https://europa.eu/youreur(...)lty-first-6-months-5
Precies. Users die maar wat neerkwakken en niks lezen voor ze iets posten 😅quote:Op woensdag 11 november 2020 07:38 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Lees anders het hele topic. Hij kan zich beroepen op de wet koop op afstand
Coolblue is ook maar net hoe de wind waait, het gaat meestal goed, maar ook vaak genoeg niet.quote:Op maandag 9 november 2020 07:53 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
CoolBlue heb ik echter wel heel goede ervaring mee, maar wellicht is dat persoonlijk. Voorbeeld is een vaatwasser in onze verkochte woning die kapot ging, die hebben ze netjes laten vervangen.
zou zomaar kunnen. Dynafix kijkt als eerste naar vochtindicatoren. zodra deze verkleurd zijn of er elders sporen van corrosie worden aangetroffen dan komen ze met die claim. Soms terecht, soms onterecht.quote:Op dinsdag 10 november 2020 22:45 schreef devlinmr het volgende:
Volgende bericht van MM gaat zijn dat het defect de schuld van TS is en of hij even 500¤wil lappen
Heb je dit al gedaan TS?quote:Op zondag 8 november 2020 18:53 schreef Heph844 het volgende:
Deze route dus:
[..]
https://www.thuiswinkel.org/leden/mediamarkt.nl/certificaat
Alleen geldt voor producten in nieuwstaat cq die alleen uitgeprobeerd zijn en niks nada schade heeft.quote:
Idd gang naar de rechter zou ik nu ook doenquote:Op donderdag 12 november 2020 13:09 schreef ludovico het volgende:
Bottem line is, dat MediaMarkt volhoudt dat de
[..]
Alleen geldt voor producten in nieuwstaat cq die alleen uitgeprobeerd zijn en niks nada schade heeft.
Je zou echter kunnen stellen dat in de uitprobeerfase het product al stuk is gegaan, die uitprobeerfase is namelijk 14 dagen en dit was gebeurt op dag 3.
Dan werpt Mediamarkt nog op dat TS in de doos heeft zitten knippen, dit is echter op instructie van de MediaMarkt zelf.
Als dat invloed zou hebben op je rechten als consument zou je daarop gewezen moeten worden. Nu geeft Mediamarkt een instructie die negatieve juridische gevolgen heeft voor de consument zonder de consument op die negatieve gevolgen te wijzen.
De consument wordt wel beschermd hoor in NL. TS maakt alle kans in een rechtzaak.
Nee, nee, neequote:Op donderdag 12 november 2020 13:09 schreef ludovico het volgende:
Bottem line is, dat MediaMarkt volhoudt dat de
[..]
Alleen geldt voor producten in nieuwstaat cq die alleen uitgeprobeerd zijn en niks nada schade heeft.
Je zou echter kunnen stellen dat in de uitprobeerfase het product al stuk is gegaan, die uitprobeerfase is namelijk 14 dagen en dit was gebeurt op dag 3.
Dan werpt Mediamarkt nog op dat TS in de doos heeft zitten knippen, dit is echter op instructie van de MediaMarkt zelf.
Als dat invloed zou hebben op je rechten als consument zou je daarop gewezen moeten worden. Nu geeft Mediamarkt een instructie die negatieve juridische gevolgen heeft voor de consument zonder de consument op die negatieve gevolgen te wijzen.
De consument wordt wel beschermd hoor in NL. TS maakt alle kans in een rechtzaak.
Dat kán geen invloed hebben op het recht te herroepenquote:Op donderdag 12 november 2020 13:09 schreef ludovico het volgende:
Als dat invloed zou hebben op je rechten als consument zou je daarop gewezen moeten worden.
Het is geen "omruiltijd", maar een (al dan niet wettelijk) recht de bestelling te herroepen, zonder dat opgave van reden verplicht is. TS had het apparaat gewoon in de doos kunnen stoppen en retourneren.quote:Op donderdag 12 november 2020 13:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee, nee, nee
14-30-100 dagen omruiltijd betekend niet dat je er die hele periode van gebruik mag kijken om het te proberen. Het is meer bedoeld, voor situaties waardoor je er niet aan toe bent gekomen om het gekijk te proberen, of niet gelijk kunt retourneren.
TS heeft duidelijk de intentie gehad de tv te houden. Hij ging alleen kapot.
Binnen 3 dagen duidelijk intentie om de TV te houden? Ojajoh?quote:Op donderdag 12 november 2020 13:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee, nee, nee
14-30-100 dagen omruiltijd betekend niet dat je er die hele periode van gebruik mag kijken om het te proberen. Het is meer bedoeld, voor situaties waardoor je er niet aan toe bent gekomen om het gekijk te proberen, of niet gelijk kunt retourneren.
TS heeft duidelijk de intentie gehad de tv te houden. Hij ging alleen kapot.
Nou dan is het toch duidelijk, dan slaat het verhaal van mediamarkt nergens op dat knippen in de doos op advies van MM, effect heeft op herroepen.quote:Op donderdag 12 november 2020 13:43 schreef baskick het volgende:
Dat kán geen invloed hebben op het recht te herroepen Ook niet als ze dat zo melden.
De enige harde indicator die je hebt is het aantal brand-uren. Ik zou zelf zeggen dat je voor enkel het 'uitproberen' van een tv 1 of 2 uur nodig hebt.quote:Op donderdag 12 november 2020 13:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Binnen 3 dagen duidelijk intentie om de TV te houden? Ojajoh?
Kan je dat nog enigszins hard maken?
Onzin. Je hebt 14 dagen herroepingsrecht zonder opgave van reden. Intenties zijn niet hard te maken en volledig irrelevant in dit geval of in elk ander geval waarop beroep wordt gedaan op het herroepingsrecht.quote:Op donderdag 12 november 2020 13:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee, nee, nee
14-30-100 dagen omruiltijd betekend niet dat je er die hele periode van gebruik mag kijken om het te proberen. Het is meer bedoeld, voor situaties waardoor je er niet aan toe bent gekomen om het gekijk te proberen, of niet gelijk kunt retourneren.
TS heeft duidelijk de intentie gehad de tv te houden. Hij ging alleen kapot.
Ik zou er juist heel wat verschillende dingen op willen zien en testen. Dat kost me echt meer dan een uur of twee.quote:Op donderdag 12 november 2020 13:53 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De enige harde indicator die je hebt is het aantal brand-uren. Ik zou zelf zeggen dat je voor enkel het 'uitproberen' van een tv 1 of 2 uur nodig hebt.
TS had 10 branduren en mocht er zelfs 25 hebben. Tot zover je verhaalquote:Op donderdag 12 november 2020 13:53 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De enige harde indicator die je hebt is het aantal brand-uren. Ik zou zelf zeggen dat je voor enkel het 'uitproberen' van een tv 1 of 2 uur nodig hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |