Je start je post een sarcastische introductie richting mensen die hier goed en goedbedoeld advies geven en roeptoetert vervolgens iets wat onwaar is (om er later op terug te komen, dat je wat aannam, enz). Dat viel me op. Niets meer, niets minder.quote:Op maandag 9 november 2020 13:45 schreef TryX het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wat ik net aangaf toch? Ik ging er voor het gemak vanuit dat alle grote partijen dit wel in hun algemene voorwaarden hebben staan, aanvullend op de wettelijke voorwaarden. Echter gaf ik in de andere post aan dat MM dat dus niet heeft.
Snap je post dus niet zo goed.. Of ben jij zo'n user die erop kickt en doordramt om maar eigen gelijk te krijgen?
Veel (web)winkels hebben dergelijke policy's in hun algemene voorwaarden staan. Zeker de grotere partijen. Na mijn post heb ik het nog even bij MM grondig doorgespit en tot mijn verbazing hebben zij dat niet. Uiteraard dit direct hier laten weten. Ik was dus iets te voorbarig met mijn aanname waarop ik gewoon netjes ben teruggekomen.quote:Op maandag 9 november 2020 14:42 schreef baskick het volgende:
[..]
Je start je post een sarcastische introductie richting mensen die hier goed en goedbedoeld advies geven en roeptoetert vervolgens iets wat onwaar is (om er later op terug te komen, dat je wat aannam, enz). Dat viel me op. Niets meer, niets minder.
Wat een ontzettende faalhazen.Man, man. Mediamarkt🥲quote:Op maandag 9 november 2020 16:43 schreef JosMert het volgende:
Update Mediamarkt net via twitter contact gehad ja het verhaal wordt steeds mooier:
“Aangezien we kunnen zien dat u de cashback heeft geclaimd in samenwerking met Samsung, zullen we dit ook administratief moeten onderzoeken voordat we hem gaan repareren. Dit kan 10 tot 15 werkdagen in beslag nemen. Hopende op uw begrip. “
Met vriendelijke groet,
Mediamarkt.
Zo ontzettend boos op die prutsers man.
Dit mag helemaal nier wat ze doen volgens de wet. Hogerop zoeken, en wel nu TS!quote:Op maandag 9 november 2020 16:43 schreef JosMert het volgende:
Update Mediamarkt net via twitter contact gehad ja het verhaal wordt steeds mooier:
“Aangezien we kunnen zien dat u de cashback heeft geclaimd in samenwerking met Samsung, zullen we dit ook administratief moeten onderzoeken voordat we hem gaan repareren. Dit kan 10 tot 15 werkdagen in beslag nemen. Hopende op uw begrip. “
Met vriendelijke groet,
Mediamarkt.
Zo ontzettend boos op die prutsers man.
Heb je ook bewijs dat je contact hebt gehad met Samsung dat de cashback stil gezet moet worden? Of is dit alleen telefonisch geweest?quote:Op maandag 9 november 2020 16:43 schreef JosMert het volgende:
Update Mediamarkt net via twitter contact gehad ja het verhaal wordt steeds mooier:
“Aangezien we kunnen zien dat u de cashback heeft geclaimd in samenwerking met Samsung, zullen we dit ook administratief moeten onderzoeken voordat we hem gaan repareren. Dit kan 10 tot 15 werkdagen in beslag nemen. Hopende op uw begrip. “
Met vriendelijke groet,
Mediamarkt.
Zo ontzettend boos op die prutsers man.
Telefonisch en die medewerker zou de cashback stop zettenquote:Op maandag 9 november 2020 17:08 schreef bami_haar het volgende:
[..]
Heb je ook bewijs dat je contact hebt gehad met Samsung dat de cashback stil gezet moet worden? Of is dit alleen telefonisch geweest?
Vraag me af als ze nu zoiets ook lezen en tegen komen op het www het ze iets intereseert.quote:Op maandag 9 november 2020 17:26 schreef Kletsmajoortje het volgende:
Dit is precies de reden waarom ik duurdere aankopen liever koop bij Coolblue, geweldige service en ze schakelen snel als er onverhoopt iets misgaat. Je bent er iets duurder uit, maar dat heb ik qua service al een aantal keren terugverdiend.
En wettelijk gezien, het apparaat voldoet niet aan de conformiteitseisen, dus retour is 100% terecht en is niet gebonden aan de staat van de verpakking. Ook al vindt MM kennelijk dat een defecte, gerepareerde tv terug het circuit in moet....
Een vervang/omruil policy zul je vrijwel nooit in de voorwaarden vinden. Vaak is dat iets, wat geregeld is tussen winkel en fabrikant. Dus fabrikant kijkt het toestel na, constateert een defect of productiefout snel en geeft daarna toestemming aan de winkelier om het toestel te crediteren.quote:Op maandag 9 november 2020 16:39 schreef TryX het volgende:
[..]
Veel (web)winkels hebben dergelijke policy's in hun algemene voorwaarden staan. Zeker de grotere partijen. Na mijn post heb ik het nog even bij MM grondig doorgespit en tot mijn verbazing hebben zij dat niet. Uiteraard dit direct hier laten weten. Ik was dus iets te voorbarig met mijn aanname waarop ik gewoon netjes ben teruggekomen.
Dit herinnert me wel weer waarom ik niet zo vaak meer op FOK! zitAltijd kans op een forum-held die zijn gelijk moet halen en kickt op het laatste woord hebben
Sam.sung vragen om een schriftelijke bevestiging?quote:Op maandag 9 november 2020 17:09 schreef JosMert het volgende:
Telefonisch en die medewerker zou de cashback stop zetten
En in diezelfde alinea staat ook het volgende:quote:Op maandag 9 november 2020 18:37 schreef bami_haar het volgende:
Van de site consuwijzer
Tijdens de bedenktijd mag u de verpakking openmaken. En u mag het product uitproberen of passen, net als in een normale winkel. Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen.
Met het starten van de cashback actie zou je juridisch gezien zomaar de intentie kunnen hebben gehad om het artikel te houden en geldt niet de wkoa, maar het reguliere proces waarbij de tv stuk gaat binnen de garantietermijn.
Maar ja, ik ben geen jurist :-)
Een cashback starten valt misschien onder 'meer dan nodig' ?quote:Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen.
Ik zou zoiets ook doen gelijk na aanschaf voordat je het vergeet ( daarom doen bedrijven cashbaks, mensen vergeten het)quote:Op maandag 9 november 2020 22:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Een cashback starten valt misschien onder 'meer dan nodig' ?
Valt de doos onder 'het product'? Je koopt een tv, niet de verpakking.quote:Op maandag 9 november 2020 22:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Een cashback starten valt misschien onder 'meer dan nodig' ?
Lijkt me ook dat dat niet onder product valt.quote:Op dinsdag 10 november 2020 08:00 schreef baskick het volgende:
[..]
Valt de doos onder 'het product'? Je koopt een tv, niet de verpakking.
Yes. Snap ook niet dat ze met deze praktijken nog zoveel klanten over hebben.quote:Op dinsdag 10 november 2020 08:26 schreef Sebbeszweet het volgende:
Heel veel leergeld, maar een les voor alle users.
En heel erg dom van mediamarkt. Want een negatieve ervaring wordt ca. 20 keer doorverteld. En dan nog alle lezers hier op fok! Dus dit is uiteindelijk hun nagel aan de doodskist
Akkoord. Maar is het nodig om cashback te activeren om het product te testen?quote:Op dinsdag 10 november 2020 08:00 schreef baskick het volgende:
[..]
Valt de doos onder 'het product'? Je koopt een tv, niet de verpakking.
quote:Op maandag 9 november 2020 23:02 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ik zou zoiets ook doen gelijk na aanschaf voordat je het vergeet ( daarom doen bedrijven cashbaks, mensen vergeten het)
Akkoord. Maar is het nodig om cashback te activeren om het product te testen?quote:Op dinsdag 10 november 2020 08:00 schreef baskick het volgende:
[..]
Valt de doos onder 'het product'? Je koopt een tv, niet de verpakking.
Cashback aanvragen is niet nodig om het product te testen, nee. Maar artikel 6:230s lid 3 BW:quote:Op dinsdag 10 november 2020 09:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
[..]
Akkoord. Maar is het nodig om cashback te activeren om het product te testen?
Ik lees 'de zaak' hier als het gekochte product, zijnde de tv. In hoeverre is uitknippen van een specifiek deel van de doos (voor de cashback) anders dan het openscheuren van de doos? In beide gevallen is de verpakking beschadigd. Theoretisch gezien kan TS de tv ook zonder de originele doos retourneren onder WKOA. Alleen: de verkoper mag waardevermindering in rekening brengen.quote:De consument is slechts aansprakelijk voor de waardevermindering van de zaak als een behandeling van de zaak verder is gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van de zaak wanneer de handelaar heeft nagelaten om overeenkomstig 230m lid 1, onderdeel h, informatie over het recht van ontbinding te verstrekken.
Hier in Amsterdam West bestaan ze nog omdat je er met contant geld kan betalen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 08:41 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Yes. Snap ook niet dat ze met deze praktijken nog zoveel klanten over hebben.
Alleen verkoper wil die televisie straks opnieuw verkopen. Verkoper krijgt een boze nieuwe klant als de cashback van die tv niet geclaimd kan worden omdat die code al geactiveerd is.quote:Op dinsdag 10 november 2020 09:42 schreef baskick het volgende:
[..]
Cashback aanvragen is niet nodig om het product te testen, nee. Maar artikel 6:230s lid 3 BW:
[..]
Ik lees 'de zaak' hier als het gekochte product, zijnde de tv. In hoeverre is uitknippen van een specifiek deel van de doos (voor de cashback) anders dan het openscheuren van de doos? In beide gevallen is de verpakking beschadigd. Theoretisch gezien kan TS de tv ook zonder de originele doos retourneren onder WKOA. Alleen: de verkoper mag waardevermindering in rekening brengen.
De cashback is (afhankelijk van hoe die is opgezet) een overeenkomst tussen de fabrikant en TS waar de verkoper buiten staat. Dat TS die in gang heeft gezet en pas daarna zou willen herroepen, staat daar m.i. los van. TS heeft deze stopgezet (maar daar geen bewijs van). Gezond verstand zegt me dat die cashback ook ongedaan gemaakt moet worden als TS het artikel retourneert.
Veel partijen stoten al de teruggekomen retouren af voor een fractie van de prijs. Vandaar dat op vele veilingsites hele karren te koop staan.quote:Alleen verkoper wil die televisie straks opnieuw verkopen.
Daarvoor heeft MM de MediaMarkt Outlet.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:52 schreef Kletsmajoortje het volgende:
[..]
Veel partijen stoten al de teruggekomen retouren af voor een fractie van de prijs. Vandaar dat op vele veilingsites hele karren te koop staan.
Ik weet niet of MM dat doet, maar het argument dat de verkoper opnieuw moet of wil verkopen, doet niks af aan de rechten van de consument (even algemene opmerking, niet nav jouw quote).
quote:Op dinsdag 10 november 2020 09:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
@:TS Volgende topic moet gaan over retourneren bij AliExpress oké?
Ja, veel werk, maar verwerken van retouren is nu eenmaal een een risico dat gepaard gaat met een webshop uitbaten. Kosten voor retouren moeten in de verkoopprijzen verwerkt zitten. Het probleem met een eventuele volgende koper is op te lossen door de tv als 'tweedekans' te verkopen en in elk geval de niet meer aan te vragen cashback eventueel als waardevermindering door te berekenen aan TS.quote:Op dinsdag 10 november 2020 09:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alleen verkoper wil die televisie straks opnieuw verkopen. Verkoper krijgt een boze nieuwe klant als de cashback van die tv niet geclaimd kan worden omdat die code al geactiveerd is.
Op dat moment heeft verkoper wel een probleem, ook al is het de fabrikant die moet leveren.
TS bezorgt beide partijen veel werk
Ik poog niet te stellen dat TS geen recht op volledig teruggave heeft. Dit is meer bedoeld als een beetje sympathie voor verkoper
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |