Waarom kan het mij helpen?quote:Op donderdag 19 november 2020 11:02 schreef Robin235 het volgende:
[..]
Nou ik vroeg mij juist af of iemand mij meer informatie hier kon geven over CBD aangezien ik het zelf nog niet goed snap, en zoals ik daar las kon het "geennaam" misschien wel helpen....
Gelukkig maar en sorry voor de inschattingsfout. Ik snap hetquote:Op donderdag 19 november 2020 09:03 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik neem het mezelf niet zozeer kwalijk, maar ik vind het wel zonde.
Ik wil graag beter worden, maar dat vergt wel wat onderhoud zeg maar
Ja meestal is direct plannen dan wel goed he. Want als je ook weer moet gaan vragen enzo, tenminste dat werkt voor mij nooit echt.quote:Op donderdag 19 november 2020 10:23 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik heb nu een aantal mensen waar ik mee kan afspreken en ik heb er een paar die weten dat ik het lastig vindt om te blijven gaan. Dat helpt wel, of gelijk een nieuwe afspraak maken als we geweest zijn.
Hoe is het met jou nu?
Even los van of het helpt of niet, in wiet uit de coffeeshop zit over het algemeen zeer weinig cbd, soortjes worden vooral gekweekt op veel thc. Sommige shops hebben wel medicinale wiet, of daar daadwerkelijk meer/veel cbd in zit weet ik niet.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:09 schreef Geennaam7190 het volgende:
[..]
Waarom kan het mij helpen?
Ik blow al en het helpt niet
Vervelend is dat altijd zeg. Goed dat je het opnieuw typte.quote:Op woensdag 18 november 2020 17:11 schreef Nijna het volgende:
Pffff, ik was een reactie aan het typen, drukte verkeerd... weg issie![]()
@:geeninspiratie1235 ik plan niet bewust tijd in om op FOK! rond te dwalen. Ik probeer vaak te zorgen dat ik de dingen die gedaan moeten worden af heb of in elk geval een stuk op weg ben.
Vandaag heb ik nu pas tijd om weer wat bij te lezen hier.
Als FOK! het probleem is, zou je je ook kunnen laten bannen, maar je kan ook zo weer een nieuw account maken, dus ik weet niet hoe effectief het is.
Uiteindelijk zal je ergens een manier moeten vinden die voor jou werkt... ik denk dat het in elk geval effectiever is om te denken: morgen is er weer een dag, dan om te denken dat het toch allemaal niet werkt zeg maar.
En leg de lat niet te hoog voor jezelf, wanneer doe je te weinig?
De ene dag lukt het misschien ook beter om iets of meer te doen dan een andere dag.
Wees een beetje lief voor jezelf!
@:Geennaam7190 goed dat je gesolliciteerd hebt!
Goed van je! Ja precies dat had ik eerst ook dat mijn vertrouwen in mensen gewoon weg was door fok. Maar inmiddels ben ik daar zelf nu ook wat meer zo geworden van whatever, als ik er maar niet persoonlijk mee te maken hoef te hebben vind ik het wel best je verandert het toch niet net zoals jij.quote:Op woensdag 18 november 2020 17:23 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Ik heb het ook wel een beetje maar anders. En miss andere vorm van hoe ik dingen verwerk en hoe ik naar mijzelf reflecteer en naar andere en hoe ik dat opvat en als mensen niet serieus daarin zijn denk ik “ fuck you dat is niet zo “ de waarde van woorden en de context als iemand zo reageert neem ik niet serieus meer. En laat mij wat dat betreft niks aanpraten. En probeer het te laten gaan (dat heeft mij heel lang de tijd gekost omdat ik lang last had van depressie en toen lukte dat mij niet omdat ik maar bleef malen erover wat mensen zeiden en niet altijd er mee kon dealen en dacht waar is de nuance als mensen echt zo zijn en dat vertroebelde mijn beeld in mensen en vertrouwen in de mens). Maar je kan wel fokken maar zoek er een balans in.
Ja dat lukte mij vandaag goed. Ik voelde niet meer de behoefte om zomaar vanalles aan te klikken. Dat is echt een vooruitgang, dat heb ik nog niet eerder gehad. Normaal gesproken keek ik of helemaal niet op fok of als ik erop keek dan was ik zo een uur verder. Toch wel een kleine overwinning op mijn verslaving want net als met alcoholisme het belangrijkste is dat je je kunt beheersen. Ik vind fok meestal niet echt heel leuk vanwege vooroordelen en dat ik vaak een andere mening heb en het me op langere termijn weinig oplevert maar het is soms wel ontspannend of geeft toch wel wat nieuwe inzichten.quote:Nu is het zo dat je er last van ondervind, vind je fokken wel leuk nog? Want als dat niet zo is wat doe jezelf aan. Dan kan je beter afstand nemen. Maar het kan dat je het nog wel leuk vind. Is daar balans in te vinden?
Ja maar wat valt er nog naar beneden bij te stellen aan bijv douchen, eten, minimaal 6 uur slapen, beweging, benodigde huishoudelijke taken (want als er geen stof ligt of er geen bergen vuile was/vaat liggen dan begin ik er niet aan, het is geen hobby) , het spreken van familie/vrienden en ongeveer 10% van een informatief boek en iets van 4 korte informatieve artikelen lezen? ik heb zo ook al geen succes. Ik probeer wel inderdaad minder boos op mezelf te worden als iets wat ik gepland had staan toch niet lukt.quote:En jij vind jezelf langzaam maar je straft je zelf echt te hard daarin ( is mijn persoonlijke mening). Richt je op de dingen die je wil, zoek andere afleidingen vind je fokken nog leuk probeer miss er anders erin te staan als dat je lukt. En weetje je doelen naar beneden stellen is niet erg. Die hoge druk die jezelf oplegt is bijna een soort van selffulfilling profecy van zie je nou wel het lukt mij niet en zal ook niet lukken omdat je tot nu toe weinig successen daarin hebt. Ik geloof wel in jou en je bent een slimme meid en hoop dat ik je miss iets van inzicht heb kunnen geven. Durf en gun jezelf en laat toe ok je maakt fouten maar van die fouten leer je ook. Dat geeft ook wijsheid. Maar ontspanning is ook zeer belangrijk. Hoe ontspan jij? Mij deed ontspanning zeer goed voor de mentale mens en heb dat nodig om stabiel te blijven. En geen dank voor de reactie.. jij ook bedankt voor je reactie.
Vervelend, je plaatst deze berichten heel vaak. Slaap je dan helemaal niet of een paar uur? Wat zeggen je behandelaars daarvan, dat zij er ook niks aan kunnen veranderen ofzo?quote:Op vrijdag 20 november 2020 00:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dit wordt weer een wakkere nacht vrees ik...
Heel vervelend. En dan slaap ik meestal helemaal niet. Het is vooral leren ritme houden, maar daar heb ik nu moeite mee.quote:Op vrijdag 20 november 2020 02:03 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Vervelend, je plaatst deze berichten heel vaak. Slaap je dan helemaal niet of een paar uur? Wat zeggen je behandelaars daarvan, dat zij er ook niks aan kunnen veranderen ofzo?
Maar hoe kunnen je behandelaren dan denken dat dit normaal is als je meerdere keren per week helemaal niet slaapt? Of vinden ze het niet normaal maar hebben ze opgegeven om te zoeken naar oplossingen en moet je het maar gewoon accepteren? Of krijg je binnenkort te horen wat voor hulp ze daarbij kunnen bieden?quote:Op vrijdag 20 november 2020 02:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heel vervelend. En dan slaap ik meestal helemaal niet. Het is vooral leren ritme houden, maar daar heb ik nu moeite mee.
Voortaan zal ik het niet meer posten. Sorry
Oke:)quote:Op vrijdag 20 november 2020 02:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Maar hoe kunnen je behandelaren dan denken dat dit normaal is als je meerdere keren per week helemaal niet slaapt? Of vinden ze het niet normaal maar hebben ze opgegeven om te zoeken naar oplossingen en moet je het maar gewoon accepteren? Of krijg je binnenkort te horen wat voor hulp ze daarbij kunnen bieden?
ik bedoelde helemaal niet dat je het niet meer moet posten ofzo... daar is dit topic toch voor...
Oke, fijn om te lezen dat ze er iig zo serieus mee bezig zijn, dat is ten minste nog iets positiefs. Wel goed om het idd eerst zonder te proberen en als dat echt niet lukt toch slaapmedicatie te nemen want dan is het blijkbaar echt nodig.quote:Op vrijdag 20 november 2020 02:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oke:)
Ik neem morgen slaapmedicatie als ik niet moe genoeg ben. Het wordt erg serieus genomen door mijn behandelaren
Het is een voorteken van een psychose of manie. Het gaat gewoon even slecht met me. In goede doen slaap ik wel
Het punt is dat ik van een soort slaappil dat ik er een ademstilstand had gekregen door het stapeleffect, dus die mag nu maar eens per week.quote:Op vrijdag 20 november 2020 02:30 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Oke, fijn om te lezen dat ze er iig zo serieus mee bezig zijn, dat is ten minste nog iets positiefs. Wel goed om het idd eerst zonder te proberen en als dat echt niet lukt toch slaapmedicatie te nemen want dan is het blijkbaar echt nodig.
Werkt voor mij ook beter, gewoon direct plannen, dus voor volgende week staat er weer een afspraakquote:Op donderdag 19 november 2020 13:00 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja meestal is direct plannen dan wel goed he. Want als je ook weer moet gaan vragen enzo, tenminste dat werkt voor mij nooit echt.
Het gaat nog hetzelfde maar wel weer naar therapie.
Leuk om te horen dat ik je geïnspireerd hebquote:Op donderdag 19 november 2020 23:37 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Vervelend is dat altijd zeg. Goed dat je het opnieuw typte.
Goed om te lezen dat jij duidelijk je prioriteiten stelt! Dat inspireerde mij vandaag om het ook te doen.
Vandaag was een goede dag, ik weet niet of het lag aan dat ik redelijk/ongeveer 6 uur had geslapen of aan de koffie want dat helpt me bij focus. Maar ik heb vrijwel alleen gedaan wat ik gepland had vandaag dus daar ben ik erg blij mee.
Pas goed op jezelf!quote:Op vrijdag 20 november 2020 02:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oke:)
Ik neem morgen slaapmedicatie als ik niet moe genoeg ben. Het wordt erg serieus genomen door mijn behandelaren
Het is een voorteken van een psychose of manie. Het gaat gewoon even slecht met me. In goede doen slaap ik wel
Herkenbaar, ik denk dat je wel moet oppassen met jezelf met anderen vergelijken.quote:Op vrijdag 20 november 2020 08:03 schreef Nijna het volgende:
[..]
Werkt voor mij ook beter, gewoon direct plannen, dus voor volgende week staat er weer een afspraak.
Goed dat je wel weer naar therapie gaat LB
[..]
Leuk om te horen dat ik je geïnspireerd heb.
En een goede dag, dat is fijn!
Lief voor mezelf zijn in deze zin gaat moeilijk. Want ik vind niet dat ik hard voor mezelf ben als ik graag mijn eigen doelen wil halen. Hetzelfde geldt denk ik voor jou en het sporten. Als het niet lukt, vind je het zonde omdat je weet dat het belangrijk voor je is maar je die discipline dan om 1 of andere manier niet op kunt brengen. Ik wil zelf bijvoorbeeld niet dat er een laag stof en kruimels ligt in mn huis, of slecht voor mezelf zorg of mn sociale contacten niet onderhoud of het gevoel achteruit te gaan in mijn ontwikkeling. Als anderen wel gewoon succes hebben met het doen van de dingen waarmee ik hard ben voor mezelf en ze zelfs nog meer doen, wat zegt dat dan over hen?
Oh vandaar . Dan is het logisch dat je die maar 1x per week mag. Jammer dat zij niks lichters kunnen aanbieden. taurine, glycine of lysine bijv heeft een milder effect, maar aangezien artsen zich niet in voedingssupplementen willen verdiepen is dat dan ook weer voor eigen risico en ivm interacties met medicatie ook niet handig. Je zou het eens kunnen overleggen met die artsen misschien? Zijn gewoon natuurlijke aminozuren die sommige mensen helpen bij slaap. Mochten ze het gebruik ervan afkeuren, dan zou ik vragen of ze het ook afkeuren om voeding te eten die veel daarvan bevat. Lijsten daarvan kun je vinden op internet, denk aan vlees als biefstuk, kip of tofu, bonen, melk, gelatinepuddingquote:Op vrijdag 20 november 2020 02:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het punt is dat ik van een soort slaappil dat ik er een ademstilstand had gekregen door het stapeleffect, dus die mag nu maar eens per week.
En doorslapen is het probleem . Inslapen niet. Dus aan benzo's heb ik weinig voor slaap.
Ja zeker dank je.quote:Op vrijdag 20 november 2020 08:03 schreef Nijna het volgende:
Werkt voor mij ook beter, gewoon direct plannen, dus voor volgende week staat er weer een afspraak.
Goed dat je wel weer naar therapie gaat LB
Leuk om te horen dat ik je geïnspireerd heb.
En een goede dag, dat is fijn!
Herkenbaar, ik denk dat je wel moet oppassen met jezelf met anderen vergelijken.
Want niet iedereen heeft hetzelfde vermogen om dingen te doen zeg maar.
Je hebt ook die kauwgom... nu in de aanbieding bij holland&barrett... maar ik hebb die cbd drinks van hun geprobeerd en daar merkte ik niets van. Denk dat er in dat soort producten gewoon te weinig cbd zit, idem dito met die chocolade, ze zijn normaal gesproken ook enorm duur maar gelijk zo’n flesje kopen is nog duurder mocht het geen effect hebben en vind ik ook weer een beetje teveel van het goede. Misschien dat ik die kauwgom probeer en het resultaat hier even deel . Heb jij die cbd verrijkte producten wel eens geprobeerd?quote:Op donderdag 19 november 2020 14:21 schreef Beepboop het volgende:
Even los van of het helpt of niet, in wiet uit de coffeeshop zit over het algemeen zeer weinig cbd, soortjes worden vooral gekweekt op veel thc. Sommige shops hebben wel medicinale wiet, of daar daadwerkelijk meer/veel cbd in zit weet ik niet.
Ik heb zelf cbd druppels (kan je o.a. Bij kruidvat kopen) een tijdje gebruikt om te slapen, en heb wel het idee dat het racende gedachtes wat afremd. Maar dat kan ook in m'n hoofd zitten natuurlijk. Zonder slaap ik ook weer prima.
cbd verrijkte producten zoals kauwgom, chocola of drankjes heb ik nog niet geprobeerd, wel een keer hennep thee maar daar zat volgens mij helemaal geen cbd in.quote:Op vrijdag 20 november 2020 13:55 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Je hebt ook die kauwgom... nu in de aanbieding bij holland&barrett... maar ik hebb die cbd drinks van hun geprobeerd en daar merkte ik niets van. Denk dat er in dat soort producten gewoon te weinig cbd zit, idem dito met die chocolade, ze zijn normaal gesproken ook enorm duur maar gelijk zo’n flesje kopen is nog duurder mocht het geen effect hebben en vind ik ook weer een beetje teveel van het goede. Misschien dat ik die kauwgom probeer en het resultaat hier even deel . Heb jij die cbd verrijkte producten wel eens geprobeerd?
Oke bedankt voor de reactie. Ervaar je zelf nog bijwerkingen of niet? Van taurine vraag ik me af of het bij mij ook rebound angst veroorzaakt zoals sommigen ervaren. Volgens mensen op reddit bestaat dat. Ik was namelijk goed uitgerust vanwege taurine maar had overdag extra angst.m. Maar het kan ook komen omdat ik vandaag 2 koffie had gedronken.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:34 schreef Beepboop het volgende:
cbd verrijkte producten zoals kauwgom, chocola of drankjes heb ik nog niet geprobeerd, wel een keer hennep thee maar daar zat volgens mij helemaal geen cbd in.
cbd producten zijn inderdaad erg duur. Het flesje wat ik heb (Lucovitaal 10% cbd olie 5ml) kost zonder korting 34 euro, dat vind ik te duur (hij is nu wel in de aanbieding, voor 14 euro > https://www.lucovitaal.nl/hennep-cbd-olie-10-extra-sterk.html ). Waar je bij cbd producten ook op moet letten is dat je het niet te regelmatig gebruikt want je bouwt er ook tolerantie voor op, waardoor je meer nodig hebt. Hoe snel dat gebeurt weet ik niet, daarvoor gebruik ik het te weinig.
Ik heb zelf geen bijwerkingen gemerkt, maar misschien gebruik ik het daar te sporadisch voor. Op internet is er wel het 1 en ander over te vinden, bij sommige mensen gaat de nachtrust juist achteruit met cbd. Verder heb ik geen ervaring met supplementen.quote:Op vrijdag 20 november 2020 22:57 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Oke bedankt voor de reactie. Ervaar je zelf nog bijwerkingen of niet? Van taurine vraag ik me af of het bij mij ook rebound angst veroorzaakt zoals sommigen ervaren. Volgens mensen op reddit bestaat dat. Ik was namelijk goed uitgerust vanwege taurine maar had overdag extra angst.m. Maar het kan ook komen omdat ik vandaag 2 koffie had gedronken.
Ok thanks ben benieuwd naar die met cbd verrijkte producten ik gahet gewoon eens proberen en als die niet werken en ik weer werk heb misschien als het in de aanboeding is zo’n flesje. wat sommigen misschien ookkan helpen bij slaap/angst is magnesium. Je hebt diverse vormen, dus als de ene niet werkt of bijwerkingen geeft kan de ander nog wel eens uitkomst bieden, al is ook dit vrij duur als je een echt supplement neemt. Dan is het ook heel belangrijk om nooit meer dan 300mg te nemen, want anders kan het ademhalingsmoeilijkheden veroorzaken (dit heb ik bijv een keer gehad van een oysho drink met veel magnesium. Ging wel weer over maar was niet echt prettig). Ook bij meer dan 150 mg veroorzaakt een supplement vaak diarree, bij transdermaal (spray) is dat iets minder. Magnesium zit sowieso in voeding als spinazie en bruine rijst, daar zit ook gaba in. Ook zit magnesium bijv in pompoenzaden daar zit ook tryptofaan en berberine in. Maar je hebt ook speciale met magnesium verrijkte producten zoals sportdrink, vitaminedrink, thee en ontbijtgranen.quote:Op zaterdag 21 november 2020 09:19 schreef Beepboop het volgende:
Ik heb zelf geen bijwerkingen gemerkt, maar misschien gebruik ik het daar te sporadisch voor. Op internet is er wel het 1 en ander over te vinden, bij sommige mensen gaat de nachtrust juist achteruit met cbd. Verder heb ik geen ervaring met supplementen.
Kuo, als je in crisis bent ga dan naar de leiding of iemand die je vertrouwt.quote:Op zaterdag 21 november 2020 15:56 schreef kuolema het volgende:
Ik ben in crisis of op het randje en ik weet dat ik nu iets moet doen anders gaat het fout. Maar ik durf niet/wil het niet aangeven bij de begeleiding, want ik weet niet wat ik moet zeggen en ik heb het gevoel dat ze iets tegen me hebben en nog meer redenen waardoor ik het beter niet kan doen. En het maakt me wanhopig en eenzaam want het maakt geen verschil dat er hulpverlening is want ik kan er gewoon niks mee dus sta er alleen voor, maar het enige dat op dit moment helpt dat ik zelf kan doen maakt alles daarna weer erger dus dat is nu het probleem, dat conflict, ik weet welke kant het opgaat maar ik weet niet hoe het anders moet.
Ik moet dit toch ergens kwijt dus daarom maar hier.
Dat eerste kan dus niet en het tweede: ik zou niet weten wie.quote:Op zaterdag 21 november 2020 16:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kuo, als je in crisis bent ga dan naar de leiding of iemand die je vertrouwt.
Dan moet je alleen blijven...quote:Op zaterdag 21 november 2020 16:17 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat eerste kan dus niet en het tweede: ik zou niet weten wie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |