Net ook stuk omgefietst met tokofood afhalen. Heerlijk weer hequote:Op donderdag 5 november 2020 16:41 schreef z80 het volgende: 10 graden buiten en droog. Zo even een rondje dijk doen. Tenminste nog een beetje beweging vandaag.
quote:Op donderdag 5 november 2020 16:44 schreef Tele6 het volgende:
[ [url=https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.kiddnation.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2Feggplant-emoji.jpg&f=1&nofb=1]afbeelding[/url] ]
Mijn speculaasplanken kwamen van een hippe kookwinkel. (Cook & Co? Of zo.) Andere mensen hebben ze uit de kringloop.quote:Op donderdag 5 november 2020 16:48 schreef Blues het volgende:
Nog bij de hema binnengewipt.
Ze keek me zeer wazig aan toen ik vroeg naar vormpjes of plank om speculaasjes mee te bakken![]()
Morgen maar eens met lunchwandel op zoek. Of mss ff mijn coll vragen of ik iets kan lenen...uiteindelijk gebruik je zoiets maar weinig.
Ik weet bij de hema niet meer waar ik iets moet zoekenquote:Op donderdag 5 november 2020 16:51 schreef Tele6 het volgende:
Mijn speculaasplanken kwamen van een hippe kookwinkel. (Cook & Co? Of zo.) Andere mensen hebben ze uit de kringloop.
Als je kunt kiezen wat voor soort plank, zou ik als ik jou was een nemen met een minder seizoensafhankelijke plaat. Ik had er eerst met Sinterklaas maar nu heb ik planken met een eekhoorn en een molen.
Ik heb de indruk dat het bergafwaarts aan het gaan is met de Hema. Ik word er eigenlijk nooit goed geholpen en de spullen waarvoor ik speciaal daarheen ging zijn er grotendeels niet meer.
Voor mij graag een caramelschelp, bananensoes en deense krakelingquote:Op donderdag 5 november 2020 16:56 schreef Lonaa het volgende:
Keuzestress: https://www.bakkerijnollen.nl/product-categorie/gebak/
Ik wil eigen Sachertorte, appelgebakje en een caramelschelp.
Ja, oke. Maar ik dan?quote:Op donderdag 5 november 2020 17:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor mij graag een caramelschelp, bananensoes en deense krakeling
Bouillonpoeder ipv zout kan helpen, maar ook niet te veel doen want dan smaakt je hutspot naar groentesoep.quote:Op donderdag 5 november 2020 17:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet bij de hema niet meer waar ik iets moet zoekenIk zocht iets voor het bakken, en dan kijk je (logisch!) bij de bakspullen. Maar de hema heeft nu ook een soort 'thema uitstallingen' bijv op kleur....dus dáár kan het ook nog bij liggen
Echt hema.
Ik ga zo hutspot maken. Ik vind het altijd een beetje...tsja. Smaakloos? Iemand nog dé tip voor extra smaak? Ik bak de uien al apart ipv ze mee te koken.
Jij deed toch de sachertorte, caramelschelp en het appelgebakje? Ik dacht dat we 3 dingen gingen etenquote:
Spekjes erdoorquote:Op donderdag 5 november 2020 17:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet bij de hema niet meer waar ik iets moet zoekenIk zocht iets voor het bakken, en dan kijk je (logisch!) bij de bakspullen. Maar de hema heeft nu ook een soort 'thema uitstallingen' bijv op kleur....dus dáár kan het ook nog bij liggen
Echt hema.
Ik ga zo hutspot maken. Ik vind het altijd een beetje...tsja. Smaakloos? Iemand nog dé tip voor extra smaak? Ik bak de uien al apart ipv ze mee te koken.
Ja, zoietsquote:Op donderdag 5 november 2020 17:04 schreef Tele6 het volgende:
Bouillonpoeder ipv zout kan helpen, maar ook niet te veel doen want dan smaakt je hutspot naar groentesoep.
Wortel iets later toevoegen dan de aardappel zodat de wortel niet overgaar wordt.
Goed veel peper erover malen.
Zoiets?
Ik hou van je Isaquote:Op donderdag 5 november 2020 17:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jij deed toch de sachertorte, caramelschelp en het appelgebakje? Ik dacht dat we 3 dingen gingen eten
Wat eet je bij de hutspot?quote:Op donderdag 5 november 2020 17:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, zoietsBouillon gebruiken was ik al vergeten, dat geeft idd ook al meer smaak.
Ik zag ook ergens een hutspot variant met pompoen (ik heb wel wat pompoen in blik), maar even genoeg pompoen gehad afgelopen week.
Ik heb geen spekjes. Ik maak hutspot omdat we niet naar de winkel willen en er wel wortel, ui en aardappelen zijn. Dus eh, helaas, de spekjes vallen af. En ik moet op zich toch nog afvallen. Ook helaasquote:
Tartaartje wat nu ligt te ontdooienquote:
Oh meh. Ook al weinig smaak.quote:Op donderdag 5 november 2020 17:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tartaartje wat nu ligt te ontdooien(nee, geen fan, maar het lag in de diepvries en zie boven)
Vadouvan! Doe ik daar ook eens iets mee.quote:Op donderdag 5 november 2020 17:09 schreef Lonaa het volgende:
Oh meh. Ook al weinig smaak.![]()
Je zou kunnen overwegen om kerriepoeder/vadouvan door je hutspot te mieteren?
Dat lijkt me vanavond niks. Oosterse hutspot!quote:Op donderdag 5 november 2020 17:13 schreef Tele6 het volgende:
Ik doe er ook wel eens een schep sambal door
Ik vind Vadouvan echt fantastischquote:Op donderdag 5 november 2020 17:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vadouvan! Doe ik daar ook eens iets mee.
Godzijdank geen aromat in huis. Dat doet me aan mijn oma denkenDie deed dat ook.
Oh kut, de mosterd was ook al op deze week en ik had geen nieuwequote:
Herkenbaarquote:Op donderdag 5 november 2020 16:56 schreef Lonaa het volgende:
Keuzestress: https://www.bakkerijnollen.nl/product-categorie/gebak/
Ik wil eigen Sachertorte, appelgebakje en een caramelschelp.
Dat klinkt als een mooi experiment voor mijn kliek hutspotquote:Op donderdag 5 november 2020 17:13 schreef Tele6 het volgende:
Ik doe er ook wel eens een schep sambal door
.... over de verbouwing van de afdeling, of over de uitgezaaide longkanker van mevrouw Jansen?quote:Op donderdag 5 november 2020 17:35 schreef fietsie het volgende:
Er zit hier gewoon een arts te videovergaderen in een publieke OV situatie
Dat maakt op zicch wel uitquote:Op donderdag 5 november 2020 17:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
.... over de verbouwing van de afdeling, of over de uitgezaaide longkanker van mevrouw Jansen?
Wat ga je eten?quote:Op donderdag 5 november 2020 18:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Er zijn roesjes uitgeslapen door kittens en ik heb gewoon allebei de toetjes besteld voor zaterdagWant ik ben nu toch aan het besparen door niet op vakantie te wezen.
Voor dadelijk staat er nog een stuk kitkatcaramel cheesecake op me te wachten.Toetjes
In hutspot hoort klapstukquote:Op donderdag 5 november 2020 18:19 schreef Isabeau het volgende:
Mijn hutspot, gekookt in groentebouillon en met vadouvan was ok'ish. Ik miste spekjesHet was allemaal wat droog.
Morgen maar een boodschappenlijstje maken voor lekker eten ipv 'gut, wat is er in huis en wat moet op'.
Ja, dat herken ik welquote:Op donderdag 5 november 2020 18:22 schreef gcjoel het volgende:
In hutspot hoort klapstuk![]()
Eet dat alleen van oma. Weet niet wat zij ermee doet naast het klapstuk maar echt geweldig.
Taakverdeling, wie welke poli doet, wie extra gaat snijden in avonduren maar er zijn nog geen patiënten genoemd. Maar ook strategisch / tactisch / operationeel valt gewoon onder gegevensbescherming...quote:Op donderdag 5 november 2020 17:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
.... over de verbouwing van de afdeling, of over de uitgezaaide longkanker van mevrouw Jansen?
Misschien wel, maar dat vind ik niet zo ernstig als het bespreken van medische info.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:26 schreef fietsie het volgende:
Taakverdeling, wie welke poli doet, wie extra gaat snijden in avonduren maar er zijn nog geen patiënten genoemd. Maar ook strategisch / tactisch / operationeel valt gewoon onder gegevensbescherming...
Vandaag had ik gamba burger met curry salsa, friet met kerriemayo en rode ui en een couscous salade (salade is voor morgen, ik kreeg het niet op)quote:
Wel, toch? Alleen geen drankverkoop na 20.00.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:28 schreef fietsie het volgende:
Ondertussen weer op de terug weg na uk heel te hebben afgeleverd.
Mocht afhaal eten nu wel of niet open na 20:00?
Dat klopt , maar als dokter pontificaal met je laptop open met 8 man zichtbaar op een veerboot wint de schoonheidsprijs niet...quote:Op donderdag 5 november 2020 18:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien wel, maar dat vind ik niet zo ernstig als het bespreken van medische info.
Man man. Zeur toch niet zo.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat klopt , maar als dokter pontificaal met je laptop open met 8 man zichtbaar op een veerboot wint de schoonheidsprijs niet...
Vergaderen in het openbaar moet je sowieso niet doenquote:Op donderdag 5 november 2020 18:29 schreef fietsie het volgende:
Dat klopt , maar als dokter pontificaal met je laptop open met 8 man zichtbaar op een veerboot wint de schoonheidsprijs niet...
Ja het is lekker. Windstil en redelijk helder.quote:Op donderdag 5 november 2020 16:46 schreef Blues het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Net ook stuk omgefietst met tokofood afhalen. Heerlijk weer he
Maak er een soort hetebliksem van. Kijk even in de fruitmand of daar nog een appel ligt die er doorheen kan.quote:Op donderdag 5 november 2020 17:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb geen spekjes. Ik maak hutspot omdat we niet naar de winkel willen en er wel wortel, ui en aardappelen zijn. Dus eh, helaas, de spekjes vallen af. En ik moet op zich toch nog afvallen. Ook helaas
Als ie “mijn” desktop open had gehad had ik een beveiligingsincident gemeldquote:
Een goed stuk klapstuk is lastig te vinden. Er moet vet doorheen zitten. Maar vet is slecht, dus dat koop Truus niet. En daardoor geen markt meer, en dus uit de schappen. Helaas.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:22 schreef gcjoel het volgende:
[..]
In hutspot hoort klapstuk![]()
Eet dat alleen van oma. Weet niet wat zij ermee doet naast het klapstuk maar echt geweldig.
Onze kleinere supermarkten hebben t wel, AH en die Gele twee (J en L) nietquote:Op donderdag 5 november 2020 18:45 schreef z80 het volgende:
[..]
Een goed stuk klapstuk is lastig te vinden. Er moet vet doorheen zitten. Maar vet is slecht, dus dat koop Truus niet. En daardoor geen markt meer, en dus uit de schappen. Helaas.
Ja ben ik van plan. Vind die met molentjes zo leuk vintagequote:Op donderdag 5 november 2020 16:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mijn speculaasplanken kwamen van een hippe kookwinkel. (Cook & Co? Of zo.) Andere mensen hebben ze uit de kringloop.
Als je kunt kiezen wat voor soort plank, zou ik als ik jou was een nemen met een minder seizoensafhankelijke plaat. Ik had er eerst met Sinterklaas maar nu heb ik planken met een eekhoorn en een molen.
Ik heb de indruk dat het bergafwaarts aan het gaan is met de Hema. Ik word er eigenlijk nooit goed geholpen en de spullen waarvoor ik speciaal daarheen ging zijn er grotendeels niet meer.
Het ontwikkelen van de rolletjes van afgelopen maandag ging prima. Weer geheel zoals beloofd binnen een paar dagen retour.quote:Op donderdag 5 november 2020 16:51 schreef Tele6 het volgende:
Denk dat Trump uiteindelijk wel wintquote:Op donderdag 5 november 2020 18:56 schreef z80 het volgende:
En de winnaar in de USA is Trump, Biden zijn de advocaten.
Klinkt goed!quote:Op donderdag 5 november 2020 18:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vandaag had ik gamba burger met curry salsa, friet met kerriemayo en rode ui en een couscous salade (salade is voor morgen, ik kreeg het niet op)
Zaterdag
V gerookte runder ribye met gemarineerde tomaat en basilicum en Caesar salade dressing
H grietfilet met groene kruiden en gewelde druiven uit de oven met bospeen, fregola met gezouten citroenschil en champagnesaus
T gepocheerde conference peer met mousse van dulce de leche en walnoot EN pure chocoladetaartje met ananas en limoenblad
Vriendin (en ik dus ook) heeft gepekelde zalm als voorgerecht en als hoofd een stoofpotje van hert. En het taartje.
Daarbij heb ik een flesje huisgemaakte limoncello besteld omdat lekker.
Dat zal er wel mee te maken hebben jaquote:Op donderdag 5 november 2020 18:45 schreef z80 het volgende:
[..]
Een goed stuk klapstuk is lastig te vinden. Er moet vet doorheen zitten. Maar vet is slecht, dus dat koop Truus niet. En daardoor geen markt meer, en dus uit de schappen. Helaas.
Omg mango lassiquote:Op donderdag 5 november 2020 19:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik had butter chicken van de Indiase tent in de buurt vanavond. En morgenavond. En had mango lassi erbij, had daar nog nooit van gehoord maar was 1+1 dus als een echte Nederlander ook mee besteld. Lekker drankje!
Wat leuk! (Harde muziek aan)quote:Op donderdag 5 november 2020 19:42 schreef Tele6 het volgende:
We hebben een cook-along met de studievereniging. Leuk: iedereen kookt hetzelfde en we eten het samen op terwijl iemand van een bedrijf een informatief praatje houdt.
Maar alle eetgeluiden
Geen host die iedereen op MUTE kan/wil knallen?quote:Op donderdag 5 november 2020 19:42 schreef Tele6 het volgende:
We hebben een cook-along met de studievereniging. Leuk: iedereen kookt hetzelfde en we eten het samen op terwijl iemand van een bedrijf een informatief praatje houdt.
Maar alle eetgeluiden
De host zit snackgroente te knagen in de microfoon.quote:Op donderdag 5 november 2020 19:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Geen host die iedereen op MUTE kan/wil knallen?
Wel een leuke opzet zo.
quote:Op donderdag 5 november 2020 19:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De host zit snackgroente te knagen in de microfoon.
Dat kan!quote:Op donderdag 5 november 2020 19:42 schreef Tele6 het volgende:
Maar alle eetgeluiden
Butter chicken, echt heerlijk! Drankje ken ik nietquote:Op donderdag 5 november 2020 19:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik had butter chicken van de Indiase tent in de buurt vanavond. En morgenavond. En had mango lassi erbij, had daar nog nooit van gehoord maar was 1+1 gratis dus als een echte Nederlander ook mee besteld. Lekker drankje!
Eh whut?quote:Op donderdag 5 november 2020 20:16 schreef Tele6 het volgende:
We aten trouwens allemaal tagliatelle met spinazie, ui, tomaatjes, roomkaas en pijnboompitten. Bespreking hoe iedereen het koken vond, en of je dingen had veranderd aan het recept. Zegt iemand: ik heb er rijst door gedaan, want rijst is altijd een goede toevoeging aan een gerecht![]()
Naast de tagliatelle ook nog rijstquote:Op donderdag 5 november 2020 20:16 schreef Tele6 het volgende:
We aten trouwens allemaal tagliatelle met spinazie, ui, tomaatjes, roomkaas en pijnboompitten. Bespreking hoe iedereen het koken vond, en of je dingen had veranderd aan het recept. Zegt iemand: ik heb er rijst door gedaan, want rijst is altijd een goede toevoeging aan een gerecht![]()
Het zijn studenten hè. Verwacht niet dat ze smaak hebben, verwacht wel dat ze belachelijke hoeveelheden eten.quote:Op donderdag 5 november 2020 20:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Naast de tagliatelle ook nog rijst
Nou ja, ik word geacht te luisteren naar het praatje dat gehouden wordt en mee te doen aan de discussie. En het is ook wel echt interessant, het gaat over groenten langer vershouden en welke dingen bepalen hoe lang groente vers blijft.quote:Op donderdag 5 november 2020 20:19 schreef Candaasje het volgende:
Mango lassi heb ik deze zomer niet eens gemaakt![]()
De heerlijkste overigens ooit op een festival gedronken.
Eetgeluiden, brrrrr... Ik zou m'n boxen uitzetten Tele
Geef hem/haar de tip om de volgende keer kleefrijst te nemen.quote:Op donderdag 5 november 2020 20:16 schreef Tele6 het volgende:
quote:Op donderdag 5 november 2020 20:16 schreef Tele6 het volgende:
quote:
Dan moet ik mn winterjas maar in NL kopen.quote:Op donderdag 5 november 2020 20:32 schreef fietsie het volgende:
Toch mooi, die Covid-19(c)Mink-edition(tm) in Denemarken. Krijgt Candaas gelijk, vrij snel ook.
Ik heb altijd gelijkquote:Op donderdag 5 november 2020 20:32 schreef fietsie het volgende:
Toch mooi, die Covid-19(c)Mink-edition(tm) in Denemarken. Krijgt Candaas gelijk, vrij snel ook.
Lekker op een boterham!quote:Op donderdag 5 november 2020 20:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Naast de tagliatelle ook nog rijst
Met een kuiltje voor de jusquote:
En met nootmuskaat, gewoon omdat het kanquote:Op donderdag 5 november 2020 23:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Met een kuiltje voor de jus
quote:Op donderdag 5 november 2020 23:43 schreef Candaasje het volgende:
Mijn buurvrouw is geloof ik dronken aan het karaoke-en geslagen samen met een vriend![]()
Het is de hele avond al 'feest', maar het wordt steeds afgrijselijker.
Kan natuurlijk primaquote:Op donderdag 5 november 2020 20:46 schreef Myraela het volgende:
![]()
Altijd als ik zulke vreemde dingen lees, dan moet ik denken aan de tijd dat we met allemaal FOK!kers in een soort webcam chatroom zaten. En die gast at altijd de raarste dingen. Kon ook niet koken. Dus dat deed hij gewoon een pakje aardappelschijfjes in een blik erwtensoep, want ja, anders vult het niet.
Wie gaat er dan met jou over Tussendoortjes praten?! En hebben we het dan over een appel en een cup a soup of is dit een bedrijfs/politieke term die ik niet ken?quote:Op vrijdag 6 november 2020 08:29 schreef borisz het volgende:
Morning
Vandaag een groepsgesprek over Tussendoortjes. Ook dit soort gesprekken gaan tegenwoordig digitaal. Ik vond het altijd wel leuk om bijv naar het mediapark te gaan. Afijn anderhalf uur praten over filmpjes en en campagnes en dan 40 euro aan bol.com-bonnen verdienen.
Altijd leuk.
En vanavond worden tien ribeyes bezorgd.
Nee, dat kan echt niet hoor.quote:Op vrijdag 6 november 2020 08:39 schreef Isabeau het volgende:
Kan natuurlijk primaMijn broer deed altijd hele aardappelen in de snert.
Ik zou het ook nooit doenquote:Op vrijdag 6 november 2020 08:54 schreef Myraela het volgende:
Nee, dat kan echt niet hoor.Kleffe aardappelschijfjes een paar minuten opwarmen in een blik erwtensoep is gewoon ranzig.
Dat minus tomatenpuree en minus oven was wat mijn huisgenootjes in mijn voorvorige huis vaak 's nachts nog gingen eten. Kwam ik 's ochtends naar beneden voor het ontbijt, stond daar zo'n pan met aangekoekte kaasmacaroniquote:Op vrijdag 6 november 2020 08:58 schreef Myraela het volgende:
Ik weet nog dat ik vroeger (1e klas middelbaar) altijd macaroni maakte met een vriendin als we uit school kwamen. Macaroni koken, mengen met tomatenpuree en met een laag kaas in de oven.Vonden we heerlijk.
Had het er laatst over met een vriendin, wij maakten tompoucen. Volgens mij had je toen (misschien nog wel) van die pakketten bij de hema dat je zelf thuis tompoucen kon maken.quote:Op vrijdag 6 november 2020 08:58 schreef Myraela het volgende:
Ik weet nog dat ik vroeger (1e klas middelbaar) altijd macaroni maakte met een vriendin als we uit school kwamen. Macaroni koken, mengen met tomatenpuree en met een laag kaas in de oven.Vonden we heerlijk.
Een onderzoeksbureau. Geen idee waar we het over gaan hebben. Waarschijnlijk campagnes beoordelen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 08:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wie gaat er dan met jou over Tussendoortjes praten?! En hebben we het dan over een appel en een cup a soup of is dit een bedrijfs/politieke term die ik niet ken?
Die waren lekker ook nog.quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Had het er laatst over met een vriendin, wij maakten tompoucen. Volgens mij had je toen (misschien nog wel) van die pakketten bij de hema dat je zelf thuis tompoucen kon maken.
Ik zou daar wel om kunnen lachen eigenlijk, maar ik vind het ook gewoon heel grappig als iemand enthousiast vals zingtquote:Op donderdag 5 november 2020 23:43 schreef Candaasje het volgende:
Mijn buurvrouw is geloof ik dronken aan het karaoke-en geslagen samen met een vriend![]()
Het is de hele avond al 'feest', maar het wordt steeds afgrijselijker.
Komt vast omdat alles met veel kaas lekker isquote:Op vrijdag 6 november 2020 09:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik geen zin had om normaal te koken, maakte ik als student regelmatig kale spaghetti en dan gooide ik daar een halve bus ketchup en een half (heel) zakje geraspte kaas doorheen.
Vind ik nog steeds lekker af en toe![]()
*Vraagt zich af wat ik in CUL doe..*
Dat klinkt nog als best veel moeite.quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Had het er laatst over met een vriendin, wij maakten tompoucen. Volgens mij had je toen (misschien nog wel) van die pakketten bij de hema dat je zelf thuis tompoucen kon maken.
Ik ben zo blij dat ik niet zo van zoet hou, anders zou ik waarschijnlijk ook alles met boter en suiker eten.quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:53 schreef Barreltje het volgende:
Wij aten vroegah ook nog wel eens macaroni met boter en suiker
Ik kwam ooit bij een klasgenootje thuis en die vader was echt enorm. Die aten als lunch witte boterhammen gedoopt in jus.quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dat ik niet zo van zoet hou, anders zou ik waarschijnlijk ook alles met boter en suiker eten.Mijn vriend at vroeger ook boterhammen met boter en suiker.
Dat at mijn vriend als 'ie ziek was. *ril*quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:53 schreef Barreltje het volgende:
Dat deed mijn vader ook. Althans, niet als complete lunch gelukkig. Eerder restjes brood om de pan uit te likken.quote:Op vrijdag 6 november 2020 10:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik kwam ooit bij een klasgenootje thuis en die vader was echt enorm. Die aten als lunch witte boterhammen gedoopt in jus.
Kon niet geloven dat mensen dat aten.
Toast met suiker is wel lekkerquote:Op vrijdag 6 november 2020 09:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dat ik niet zo van zoet hou, anders zou ik waarschijnlijk ook alles met boter en suiker eten.Mijn vriend at vroeger ook boterhammen met boter en suiker.
Maar echt zomaar, gewoon speciaal jus gemaakt?quote:Op vrijdag 6 november 2020 10:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik kwam ooit bij een klasgenootje thuis en die vader was echt enorm. Die aten als lunch witte boterhammen gedoopt in jus.
Kon niet geloven dat mensen dat aten.
Eerst die aubergine en nu saus...quote:Op vrijdag 6 november 2020 10:21 schreef Lonaa het volgende:
Jong0ns, ik kan het GIFje van Julius Jaspers die stampvoettend roept 'geef me saus!' niet meer vinden
Al die trillende kinnenquote:Op vrijdag 6 november 2020 10:28 schreef Myraela het volgende:
Ik kan het hoofd van Julius nooit aanzien. Vooral niet als hij in MasterChef iets moest proeven ofzo. Ik weet niet of het fatshaming is, maar ik vond het altijd behoorlijk onsmakelijk om te zien.
Mijn oma gaf ons witte rijst met boter en suiker! Een soort rijstepap. Zonder de melk.quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:53 schreef Barreltje het volgende:
Bruine suiker ja. Kregen wij ook, volgens mij was de rijst wel in melk gekooktquote:Op vrijdag 6 november 2020 10:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn oma gaf ons witte rijst met boter en suiker! Een soort rijstepap. Zonder de melk.
@:futurefairytale oh dat ken ik absoluutDat je veel te moe bent en daardoor niet kan slapen. Heel vervelend gevoel.
Nee, hier alleen van die droog gekookte rijst.quote:Op vrijdag 6 november 2020 10:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Bruine suiker ja. Kregen wij ook, volgens mij was de rijst wel in melk gekookt
#BIETN (c) TikTokTammoquote:Op donderdag 5 november 2020 23:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Sterkte.
Hier ook geluid. Dat gebeurt niet vaak. Het klinkt als een soort onweer/wind maar dan kort. Even hard en dan een minuut lang steeds zachter. 5-10 Minuten later is het terug.
Het duurde even, maar we weten wat het is. 300 meter hemelsbreed verderop is een opslag voor uien, aardappels en suikerbiet. Ze zijn daar vast bieten aan het lossen. Het mysterie is opgelost maar ik schrik me wel steeds rot en J is al drie keer wakker geworden.
Als ze een ‘normaal’ stemsysteem hadden, waarbij iedere individuele stem telt en ze niet per staat op een hoop gegooid worden, dan zou dat grootste deel een stukje kleiner zijn.quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:40 schreef fietsie het volgende:
Eigenlijk wel bijzonder he, verkiezingen in een van de machtigste landen op de planeet, en wie het ook wint, eigenlijk wil vrijwel het grootste deel van het land "die ander".
Goed voorbeeld daarvan:quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Als ze een ‘normaal’ stemsysteem hadden, waarbij iedere individuele stem telt en ze niet per staat op een hoop gegooid worden, dan zou dat grootste deel een stukje kleiner zijn.
kwam net op twitter een uitspraak van iemand tegen:quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als ze een ‘normaal’ stemsysteem hadden, waarbij iedere individuele stem telt en ze niet per staat op een hoop gegooid worden, dan zou dat grootste deel een stukje kleiner zijn.
Het zou bijna grappig zijn als het niet zo treurig wasquote:Op vrijdag 6 november 2020 11:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
kwam net op twitter een uitspraak van iemand tegen:
"The only reason Biden is winning is because they're counting every vote. This is a deviestaing (netjes overgetypt) attack on our democracy![]()
![]()
"
Nou chinameuk is 1 ding maar zoiets koop ik graag in een echte winkel.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:19 schreef gcjoel het volgende:
Ik krijg steeds reclame voor een legging met schapenvachtspul van binnen. Dat willik! Maar kan het niet echt vinden in een winkel die niet stiekem chinameuk is. Want daar zijn de maten verneukt dus durf ik niet te kopen.
Ja liefst wel echt passen maar ga nu sowieso liever niet naar het centrum.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:35 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nou chinameuk is 1 ding maar zoiets koop ik graag in een echte winkel.
Of met referenties van een bekende die even kan melden hoe het precies valt.. dat is ook prima natuurlijk
En ziet er echt supercomfy uit die legging ja.... ik heb hem ook al 300x voorbij zien komen
Ben trouwens ooit wel lid geweest van een fb groep waar men continu deelde wat ze hadden gekocht en hoe het viel...
Aan de hand van die groep ooit weleens een soort van relaxbroek gekocht die inderdaad helemaal goed zat.
En laatst op de gok.. een nightmare before Xmas trui gekocht in de allergrootste maat.
Denk als ie niet past is het mooi kadootje voor een goede vriendin die dat ook leuk vind.
EN graag dergelijke truien draagt.
Maar hij zit eigenlijk best heel prima.. valt heel niet tegen
Stel je voor dat je alle stemmen teltquote:Op vrijdag 6 november 2020 11:59 schreef Kaatje1 het volgende:
"The only reason Biden is winning is because they're counting every vote. This is a deviestaing (netjes overgetypt) attack on our democracy![]()
![]()
"
quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
![]()
"
quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
![]()
"
Ik heb wel een zwaar gevoel in mijn hoofd sinds gisterenochtend. Snotteren doen we allebei.quote:
Mja ik moet binnenkort wel vrees ik.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:59 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja liefst wel echt passen maar ga nu sowieso liever niet naar het centrum.
Nederlandse webshop hebben vaak nog wel goede maattabel en goede retour mogelijkheden.
mmm niet fijnquote:Op vrijdag 6 november 2020 13:25 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb wel een zwaar gevoel in mijn hoofd sinds gisterenochtend. Snotteren doen we allebei.
De doorslag gaf het feit dat mijn schoonmoeder ook positief getest is. Gisteren test, vandaag uitslag.
F. en schoonmoeder hebben schoonvader op dezelfde momenten gezien.
Wanneer krijg je de uitslag? Is het een sneltest?quote:
Geen sneltest, uitslag binnen 48uur, dus voor maandagochtend, hopelijk (want morgen testen)quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Wanneer krijg je de uitslag? Is het een sneltest?
Ik duim voor jequote:Op vrijdag 6 november 2020 13:37 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Geen sneltest, uitslag binnen 48uur, dus voor maandagochtend, hopelijk (want morgen testen)
Mijn schoonmoeder het de uitslag met 24 uur, dus dat is hoopgevend voor hoe snel het gaat.
Hoe gaat het bij jullie? Ligt het laminaat?quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:38 schreef Jagärtrut het volgende:
oei, spannend Lonaa. Hopen dat het meevalt.
jazeker. De plinten moeten nog, maar dat doen we morgen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoe gaat het bij jullie? Ligt het laminaat?
Maar je schoonvader krijgt dus nu totaal geen bezoek? En je schoonmoeder zit ook in haar uppie?quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:46 schreef Lonaa het volgende:
Lief![]()
We bekijken alles per dag en dan zien we wel hoe het loopt. Beter wordt er niemand echt ziek, dan kun je best allemaal corona hebben, zeg maar.
Ja. En ja.quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar je schoonvader krijgt dus nu totaal geen bezoek? En je schoonmoeder zit ook in haar uppie?
Dus de sneltests die bedrijven laten doen om hun personeel toch te laten werken, zouden dan op basis van deze uitspraak wel kunnen stoppen?quote:Mensen die een sneltest hebben laten doen om uit te vinden of ze besmet zijn met het coronavirus, gaan er bij een negatieve uitslag te gauw van uit dat ze het virus ook helemaal niet bij zich dragen en dus geen risico voor anderen met zich meebrengen. Dat zegt GGD-baas Sjaak de Gouw. "We merken dat mensen er verkeerde conclusies aan verbinden."
Voor een betrouwbare uitslag van een sneltest "moet je best wel veel virus bij je dragen", aldus De Gouw. Een sneltest reageert minder goed op een beginnende infectie. Die kan, een of twee dagen na de besmetting, door de sneltest over het hoofd worden gezien, terwijl de incubatietijd vier tot tien dagen is. "We denken dat er daardoor veel mensen rondlopen die toch een verhoogd risico met zich meedragen." Ze kunnen met name een gevaar opleveren voor kwetsbare mensen.
Wie in contact is geweest met iemand met corona en dat hoort van deze persoon, de GGD of de app, moet gewoon in quarantaine. Een sneltest kan dan niet helpen om eerder aan de quarantaineverplichtingen te ontsnappen. Pas een dag of zeven na het contact met een besmet persoon kan er meer zekerheid worden verkregen, zegt De Gouw.
Maar ondertussen staat groot in de krant dat er door het hele land XL sneltestlokaties komen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:59 schreef Lonaa het volgende:
Dit is wel precies waarom we dus geen sneltest hebben laten doen gisteren of vandaag of morgen.
dus eigenlijk.. zegt zo'n sneltest niksquote:Op vrijdag 6 november 2020 13:57 schreef fietsie het volgende:
En weer een nieuw perspectief op testen:
[..]
Dus de sneltests die bedrijven laten doen om hun personeel toch te laten werken, zouden dan op basis van deze uitspraak wel kunnen stoppen?
scheelt wel in het aantal besmettingen...quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar ondertussen staat groot in de krant dat er door het hele land XL sneltestlokaties komen.
Het bijelkaar brengen van al die potentieel besmetten op een paar lokaties ?quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:01 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
scheelt wel in het aantal besmettingen...
nahja.. voor de regering ben je alleen besmet na een positieve testquote:Op vrijdag 6 november 2020 14:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het bijelkaar brengen van al die potentieel besmetten op een paar lokaties ?
En dat terwijl ze juist voor bepaalde groepen personeel op korte termijn worden ingezet.quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dus de sneltests die bedrijven laten doen om hun personeel toch te laten werken, zouden dan op basis van deze uitspraak wel kunnen stoppen?
quote:Zorgpersoneel, politieagenten, scholen en kinderopvang kunnen over een paar weken op hun werk gebruikmaken van sneltests. Binnen 30 minuten is dan duidelijk of iemand besmet is met het coronavirus.
De test kan ervoor zorgen dat de sectoren minder te maken krijgen met verzuim van personeel dat moet wachten op de uitslag van een PCR-test. Die neemt meer tijd in beslag. Weliswaar is de sneltest minder precies dan de PCR-test, maar volgens het OMT wegen de voordelen op tegen de nadelen.
Wel geinig wellicht om te monitoren wat nu het effect is op de data in de Corona app, dat soort XL lokaties.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:03 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
nahja.. voor de regering ben je alleen besmet na een positieve test
dus onterecht negatieve tests... zijn een positieve invloed op het "aantal" besmettingen.
op papier dan.
Kort door de bocht kunnen we zo erg veel uitspraken doen, natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:00 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
dus eigenlijk.. zegt zo'n sneltest niks
even.. effectief en kort door de bocht zegmaar dus.
Volgens tno zijn de testen wel betrouwbaar.quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar je ziet, de GGD blijft dus communiceren dat dit niet het geval is; in dit geval met een zeer recent artikelquote:Op vrijdag 6 november 2020 14:28 schreef z80 het volgende:
[..]
Volgens tno zijn de testen wel betrouwbaar.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)kt-uit-praktijkproef
https://www.nrc.nl/nieuws(...)aktijkproef-a4016095
Maar de GGD heeft dit al vaker geroepen. En TNO heeft dit inmiddels meerdere keren weerlegd.
En ook de GGD test wekt alleen bij voldoende virusdeeltjes.
Ook de PCR test is niet altijd duidelijk. Zowel positief als negatief.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:14 schreef Myraela het volgende:
Hoe het testen precies gaat verlopen in die grote teststraten staat nog niet vast.
Op de testlocaties bieden ze sneltesten en PCR-testen aan. Een positieve sneltest hoef je niet met de PCR te testen. Maar in het huidige OMT advies staat het advies om een negatieve testuitslag wel nog te bevestigen met een PCR-test voor sommige doelgroepen. Vooral de mensen die een kwetsbare gezondheid hebben of werken met deze doelgroep.
Het moet ook gewoon duidelijk zijn dat de uitslag niet altijd zeker is, en dat het opvolgen van de algemene maatregelen heel erg belangrijk blijft. Daarom juist fijn dat daar veel meer controle en structuur in komt.
Mja alleen als je er langer bent dan 15 minuten dan he.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wel geinig wellicht om te monitoren wat nu het effect is op de data in de Corona app, dat soort XL lokaties.
Want dan zou je verwachten dat mensen die daar komen ook ineens alarm krijgen... of wellicht dat de XL lokaties in de dataset worden uitgesloten met een geofence ofzo....
Ja en? Wij van WCeend. Tot nu toe laat TNO in de rapporten zien dat het wel betrouwbaar is. De GGD meld het enkel dat het niet betrouwbaar is.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar je ziet, de GGD blijft dus communiceren dat dit niet het geval is; in dit geval met een zeer recent artikel
Mja maar die mensen moeten daarna weer aan het werk.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:04 schreef Tele6 het volgende:
Nou kan ik me wel voorstellen dat als je negatief test op zo'n sneltest (en je dus weinig virus bij je draagt) je ook minder besmettelijk bent.
Je moet dan alleen niet sneltesten en een paar dagen later je hele omgeving volsnotteren "want ik heb geen corona", je moet dan blijven testen om in de gaten te houden of je niet toch na een paar dagen meer virus in je hebt.
RIVM heeft ook een pdf online staan met een boel achtergrond info en het verschil tussen de testen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar je ziet, de GGD blijft dus communiceren dat dit niet het geval is; in dit geval met een zeer recent artikel
Alleen de naam is al goedquote:Op vrijdag 6 november 2020 14:20 schreef Myraela het volgende:
Ik ben verslaafd aan de nieuwe pizza's van de Appie. Ze hebben nu ook van die 'verse' pizza's met een groentebodem en die zijn echt heel erg lekker. Lekkerder dan de belegde pizza's van Magioni.
[ afbeelding ]
Nee maar wat ik bedoel is. Stel Pietje heeft misschien corona en hij doet een sneltest. De sneltest is negatief, dus Pietje gaat aan het werk. Hij heeft weinig virus, dus ook al heeft hij wel een beetje virus dan is de kans dat hij mensen besmet wel kleiner. (Ik weet nog steeds niet hoe groot het aandeel asymptomatische of weinig-symptomatische overdracht is, maar stel dat het zo werkt hè.)quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:38 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja maar die mensen moeten daarna weer aan het werk.
En dan hebben de mensen die in de zorg en het onderwijs werken voorrang voor zo’n test want dan kunnen ze zsm weer aan het werk.
Dus al willen ze preventief thuis blijven of eerst nog even de incubatietijd afwachten...
hun werkgever verwacht gewoon dat ze weer aan de slag gaan na de negatieve uitslag.
Ja precies dat..quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee maar wat ik bedoel is. Stel Pietje heeft misschien corona en hij doet een sneltest. De sneltest is negatief, dus Pietje gaat aan het werk. Hij heeft weinig virus, dus ook al heeft hij wel een beetje virus dan is de kans dat hij mensen besmet wel kleiner. (Ik weet nog steeds niet hoe groot het aandeel asymptomatische of weinig-symptomatische overdracht is, maar stel dat het zo werkt hè.)
Morgen heeft Pietje een veel ergere hoest. Maar hij heeft gisteren negatief getest, dus hij mag gewoon gaan werken. --> Stel nou dat hij nu nog een test had gedaan, die was positief geweest. Gisteren was het risico niet zo groot, want hij had weinig virus bij zich, maar inmiddels kan hij beter niet gaan werken.
Dan kan zo'n sneltest wel zinnig zijn, als je 'm later nog een keer doet wanneer de symptomen sterker zijn geworden.
Ik acht de kans dat die persoon zich die tweede dag -weer- laat testen niet zo hoog. Immers gister was t ok.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dan kan zo'n sneltest wel zinnig zijn, als je 'm later nog een keer doet wanneer de symptomen sterker zijn geworden.
Nee dat zeg ik ook. Je zou dan iemand moeten monitoren. Maar ze weten ook nog niet genoeg over wanneer mensen nou echt besmettelijk zijn - misschien is hij met weinig virus in zich ook al wel besmettelijk en dan heb je al helemaal een probleem als hij na die negatieve test van alles gaat doen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik acht de kans dat die persoon zich die tweede dag -weer- laat testen niet zo hoog. Immers gister was t ok.
Ja doe dan maar dat Nertsencorona die hebben tenminste nog een kroelbaar vachtjequote:Op vrijdag 6 november 2020 15:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik ook. Je zou dan iemand moeten monitoren. Maar ze weten ook nog niet genoeg over wanneer mensen nou echt besmettelijk zijn - misschien is hij met weinig virus in zich ook al wel besmettelijk en dan heb je al helemaal een probleem als hij na die negatieve test van alles gaat doen.
Rotcorona.
En dat gaat dus niet kunnen, is de stelling. Na een negatieve sneltest die je doet omdat iemand in je omgeving wel positief getest is, moet je in quarantaine:quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:38 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja maar die mensen moeten daarna weer aan het werk.
En dan hebben de mensen die in de zorg en het onderwijs werken voorrang voor zo’n test want dan kunnen ze zsm weer aan het werk.
Dus al willen ze preventief thuis blijven of eerst nog even de incubatietijd afwachten...
hun werkgever verwacht gewoon dat ze weer aan de slag gaan na de negatieve uitslag.
He blehquote:Op vrijdag 6 november 2020 13:25 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb wel een zwaar gevoel in mijn hoofd sinds gisterenochtend. Snotteren doen we allebei.
De doorslag gaf het feit dat mijn schoonmoeder ook positief getest is. Gisteren test, vandaag uitslag.
F. en schoonmoeder hebben schoonvader op dezelfde momenten gezien.
Geen vreemd 'houdbaarheids' smaakje er aan?quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:20 schreef Myraela het volgende:
Ik ben verslaafd aan de nieuwe pizza's van de Appie. Ze hebben nu ook van die 'verse' pizza's met een groentebodem en die zijn echt heel erg lekker. Lekkerder dan de belegde pizza's van Magioni.
[ afbeelding ]
Maar dit is toch ook een beetje logisch nadenken?quote:Op vrijdag 6 november 2020 15:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
En dat gaat dus niet kunnen, is de stelling. Na een negatieve sneltest die je doet omdat iemand in je omgeving wel positief getest is, moet je in quarantaine:
https://www.telegraaf.nl/(...)taine-niet-overbodig
Mjah helaas hoor ik om me heen werkgevers anders redeneren: "Laat je commercieel (snel) testen en bij negatieve test direct aan de slag"quote:Op vrijdag 6 november 2020 15:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar dit is toch ook een beetje logisch nadenken?
Als je maandag iemand ziet die CoVid blijkt te hebben en je laat je woensdag testen zit je 2 dagen na blootstelling. Als je dan negatief test in die sneltest wil dat niet zeggen dat je niet over 2 dagen alsnog ziek wordt.
Het was het eerste wat de baas van F zei. En toen ging ie nadenken.quote:Op vrijdag 6 november 2020 15:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mjah helaas hoor ik om me heen werkgevers anders redeneren: "Laat je commercieel (snel) testen en bij negatieve test direct aan de slag"
Een klant van ons laat zijn medewerkers een vingerpriktest doen als ze verkoudheidsverschijnselen hebben. J liep daar vorige week toen er drie man flink liep te snotterenquote:Op vrijdag 6 november 2020 13:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Gelukkig ging hij nadenken. Hopelijk voor jullie wel negatieve uitslag Dquote:Op vrijdag 6 november 2020 15:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het was het eerste wat de baas van F zei. En toen ging ie nadenken.
Mijn opgroei valt weg achter de legendaquote:Op vrijdag 6 november 2020 14:03 schreef fietsie het volgende:
Ander leuk pareltje: www.kansenkaart.nl
Over wat de kans is op een bepaald inkomen, gebaseerd op waar je bent opgegroeid.
Ik kan niet in noord-groningen komen op die kaart van ze. Nou woonde ik daar niet in '95, want het is niet 'waar je bent opgegroeid' maar 'waar je woonde in '95 als je bent geboren tussen '82 en '87', wat toch redelijk iets anders is.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:03 schreef fietsie het volgende:
Ander leuk pareltje: www.kansenkaart.nl
Over wat de kans is op een bepaald inkomen, gebaseerd op waar je bent opgegroeid.
Een puzzelboekje.quote:Op vrijdag 6 november 2020 15:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat stuur ik naar een klant voor zijn pensioen? Hij krijgt vast al een miljoen bloemen.
Ik denk altijd dat veel van deze regels een kwestie is van nadenken.quote:Op vrijdag 6 november 2020 15:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gelukkig ging hij nadenken. Hopelijk voor jullie wel negatieve uitslag D
Geraniums. Kan ie daar achter gaan zitten.quote:Op vrijdag 6 november 2020 15:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat stuur ik naar een klant voor zijn pensioen? Hij krijgt vast al een miljoen bloemen.
Drank.quote:Op vrijdag 6 november 2020 15:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een uitgebreid ontbijt voor eerste pensioendag, leuk voor hem, leuk voor horecaquote:Op vrijdag 6 november 2020 15:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kun jij wel uitleggen hoe die selectie rechtsonder werkt? Selecteer je daar het inkomen van je ouders? En dan?quote:Op vrijdag 6 november 2020 15:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik kan niet in noord-groningen komen op die kaart van ze. Nou woonde ik daar niet in '95, want het is niet 'waar je bent opgegroeid' maar 'waar je woonde in '95 als je bent geboren tussen '82 en '87', wat toch redelijk iets anders is.
Iets van een wijnproeverij pakketje voor thuis ofzo? Door corona heb je nu best veel toffe pakketjesquote:Op vrijdag 6 november 2020 15:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Me tooquote:Op vrijdag 6 november 2020 15:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mjah helaas hoor ik om me heen werkgevers anders redeneren: "Laat je commercieel (snel) testen en bij negatieve test direct aan de slag"
Haarlem 'viert' over twee weken 775 jaar stadsrechten. Iedere zaak heeft nu wel z'n eigen feestborrelpakketquote:Op vrijdag 6 november 2020 15:53 schreef Uhmmpie het volgende:
Hm ik ontving tijdje terug een borrelpakket.
Met bier, kaas, chipje en dipje
Erg leuk.
En juist nu zijn er natuurlijk stapels van dat soort pakketten te vinden online.
quote:Op vrijdag 6 november 2020 15:52 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Iets van een wijnproeverij pakketje voor thuis ofzo? Door corona heb je nu best veel toffe pakketjes
Ja, dat is wel leuk inderdaad. Even zoeken.quote:Op vrijdag 6 november 2020 15:53 schreef Uhmmpie het volgende:
Hm ik ontving tijdje terug een borrelpakket.
Met bier, kaas, chipje en dipje
Erg leuk.
En juist nu zijn er natuurlijk stapels van dat soort pakketten te vinden online.
... dan doucht het wel?quote:Op vrijdag 6 november 2020 16:28 schreef golfer het volgende:
Op terugweg van mijn werkplek bij Caprera zag ik dat ik, op de parkeerplek waar ik al sinds 2013 mijn auto zeer regelmatig parkeer, van een overijverige en waarschijnlijk nieuwe BOA een parkeerboete heb gekregen van maar liefst 149 euro. Daar ga ik dus wel ernstig bezwaar tegen maken.
Verder vandaag ook maar eens een keer bij de HA een griepvaccin laten zetten. Baadt het niet...
/dagboek
Dat deed mijn zwager inderdaad! Een bak met gerania😂quote:Op vrijdag 6 november 2020 15:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Geraniums. Kan ie daar achter gaan zitten.
Oeps.quote:[b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2578450/3/101#p196099486]vrijdag 6
... dan doucht het wel?
Maar mag je er wel of niet parkeren? Want dat je het al doet sinds 2013 wil niet zeggen dat het magquote:Op vrijdag 6 november 2020 16:28 schreef golfer het volgende:
Op terugweg van mijn werkplek bij Caprera zag ik dat ik, op de parkeerplek waar ik al sinds 2013 mijn auto zeer regelmatig parkeer, van een overijverige en waarschijnlijk nieuwe BOA een parkeerboete heb gekregen van maar liefst 149 euro. Daar ga ik dus wel ernstig bezwaar tegen maken.
Verder vandaag ook maar eens een keer bij de HA een griepvaccin laten zetten. Baat het niet...
/dagboek
Ik vroeg me precies hetzelfde af.quote:Op vrijdag 6 november 2020 16:35 schreef Anthraxx het volgende:
Maar mag je er wel of niet parkeren? Want dat je het al doet sinds 2013 wil niet zeggen dat het mag
Of het mag niet meer sinds vorige week vanwege een regelwijziging, het plaatsen van een bord of het opnieuw vaststellen van een zone..quote:Op vrijdag 6 november 2020 16:35 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Maar mag je er wel of niet parkeren? Want dat je het al doet sinds 2013 wil niet zeggen dat het mag
Er is daar geen parkeerverbod. Het enige wat ze zouden kunnen zeggen is dat ik daar in een bochtje parkeer en dat dat gevaar zou kunnen opleveren.quote:Op vrijdag 6 november 2020 16:35 schreef Anthraxx het volgende:
Toen ik rijles had, heb ik geleerd dat je niet in een bocht mag parkeren.quote:Op vrijdag 6 november 2020 16:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Er is daar geen parkeerverbod. Het enige wat ze zouden kunnen zeggen is dat ik daar in een bochtje parkeer en dat dat gevaar zou kunnen opleveren.
Dan hoop ik dat jullie zo'n 6persoonsgeval hebben. En genoeg stokbrood voor erbij.quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:01 schreef Kreator het volgende:
Vanavond pizarette bij vrienden. Wel zin in. Ff een avondje gezellig eruit. Max 40 man.
Nee, ik begreep niks van die tekstquote:Op vrijdag 6 november 2020 15:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kun jij wel uitleggen hoe die selectie rechtsonder werkt? Selecteer je daar het inkomen van je ouders? En dan?
Vegan sushi.quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:01 schreef Candaasje het volgende:
Flinke boete wel, ik had er in Utrecht één van 95 euro te pakken toen ik ooit geen plek kon vinden maar écht, écht moest openen op mijn werk. (Ik stond weliswaar niet gevaarlijk geparkeerd, maar niet op een officiële plek, dus helaas terecht. Dat was dus 10 uur werken voor nop)
Wij eten vanavond (zelfgemaakte) sushi![]()
![]()
En ik durf hier niet eens meer naar de corona-cijfers te kijken. Ik moest een pakketje ophalen en bij de Jumbo hier droegen zelfs niet eens alle vakkenvullers een mondmasker
Nou.. toen ik enige tijd geleden rijles had... mocht dat ook nog niet. Helaasquote:Op vrijdag 6 november 2020 16:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Toen ik rijles had, heb ik geleerd dat je niet in een bocht mag parkeren.
Maar goed dat kan de laatste 14 jaar ook veranderd zijn.
En mij kennen en weten dat ik daar tegenover die plek aan het werk ben.quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:11 schreef Uhmmpie het volgende:
En dat die boa niet overijverig was.. maar zn voorgangers gewoon lui.
Maar dat maakt toch geen verschil, je mag er niet parkeren. Ik vind het zuur voor je hoor, want het is veel geld, maar het is mogelijk niet geheel onterecht?quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:20 schreef golfer het volgende:
[..]
En mij kennen en weten dat ik daar tegenover die plek aan het werk ben.
Nou dat..quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar dat maakt toch geen verschil, je mag er niet parkeren. Ik vind het zuur voor je hoor, want het is veel geld, maar het is mogelijk niet geheel onterecht?
Waarschijnlijk niet. Maar toch ga ik er proberen tegenin te gaan, vanwege al die jaren geen boete.quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:25 schreef Candaasje het volgende:
Maar dat maakt toch geen verschil, je mag er niet parkeren. Ik vind het zuur voor je hoor, want het is veel geld, maar het is mogelijk niet geheel onterecht?
Proberen kan altijd. Nee heb je, ja kun je krijgenquote:Op vrijdag 6 november 2020 17:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. Maar toch ga ik er proberen tegenin te gaan, vanwege al die jaren geen boete.
Prima argument.quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. Maar toch ga ik er proberen tegenin te gaan, vanwege al die jaren geen boete.
Een waar Salomonsoordeel zou zijn om het bezwaar te honoreren en boetes op te leggen voor parkeren in de afgelopen jaren.quote:
quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:30 schreef sigme het volgende:
Een waar Salomonsoordeel zou zijn om het bezwaar te honoreren en boetes op te leggen voor parkeren in de afgelopen jaren.
En daarom sta je boven de wet?quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:20 schreef golfer het volgende:
[..]
En mij kennen en weten dat ik daar tegenover die plek aan het werk ben.
Vermakelijk is het in ieder gevalquote:Op vrijdag 6 november 2020 17:40 schreef Myraela het volgende:
Jeetje, iemand doet iets wat nog mag vanwege de coronamaatregelen en dat is onbegrijpelijk. Maar je doet zelf iets dat niet mag, en gaat er tegenin, omdat je het nou eenmaal al jaren doet.![]()
Ik mag hierom wel een beetje giechelen, toch.
Topshow, dank je.quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:46 schreef golfer het volgende:
Fijn dat ik jullie aan zoveel (leed)vermaak heb kunnen helpen.
In mijn beleving vaak wel dikker ja.quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:04 schreef Tele6 het volgende:
Hebben maillots altijd zulke rare naden bij de tenen? Ik had verwacht dat ze zoals sokken zouden zijn en dan voel je de naden bij de tenen eigenlijk nauwelijks.
Misschien kan het niet bij de maillots die je hebt, maar binnenste buiten dragen wil weleens helpen. Moet de binnenkant natuurlijk wel om aan te zien zijn.quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:04 schreef Tele6 het volgende:
Hebben maillots altijd zulke rare naden bij de tenen? Ik had verwacht dat ze zoals sokken zouden zijn en dan voel je de naden bij de tenen eigenlijk nauwelijks.
De binnenkant is wel anders dan de buitenkant... hmmm. Wel slim.quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Misschien kan het niet bij de maillots die je hebt, maar binnenste buiten dragen wil weleens helpen. Moet de binnenkant natuurlijk wel om aan te zien zijn.
quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:47 schreef Tele6 het volgende:
Nog een maillot-onwetende vraag.
Ik doe m'n broeken meestal na een paar dagen dragen in de was, maar mijn sokken draag ik één dag.
Een maillot is een soort van broek-sokkencombinatie. Doe je 'm dan net als sokken iedere avond in de was, of eens in de paar dagen?
Indien dat eerste, dan heb ik véél maillots nodig...
hmm meeste maillots zijn niet dikker dan sportsokkenquote:Op vrijdag 6 november 2020 18:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoe fris 'ie nog ruikt, draag ik een maillot wel meerdere dagen. Ik heb eigenlijk alleen (dikke) panty's, maar daar draag ik nog wel eens als ik geen schoenen aan heb (zoals thuis) gewone sokjes overheen. Om te voorkomen dat ik er gaten in krijg of dat ik er aan het eind van de dag een half konijn aan haar in heb hangen. Met een maillot wordt dat een beetje overkill misschien, maar het zal vast al schelen dat je geen konijnen in huis hebt
Oh dat sowiesoquote:Op vrijdag 6 november 2020 18:53 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
hmm meeste maillots zijn niet dikker dan sportsokken
en met sportsokken kun je ook pantoffels/huissokken aan
Ha,quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoe fris 'ie nog ruikt, draag ik een maillot wel meerdere dagen. Ik heb eigenlijk alleen (dikke) panty's, maar daar draag ik nog wel eens als ik geen schoenen aan heb (zoals thuis) gewone sokjes overheen. Om te voorkomen dat ik er gaten in krijg of dat ik er aan het eind van de dag een half konijn aan haar in heb hangen. Met een maillot wordt dat een beetje overkill misschien, maar het zal vast al schelen dat je geen konijnen in huis hebt
Ik moest even 3x nadenken wat je in godsnaam met dat deepthroaten bedoelde, maar ik snap hem nu. Duurde effe.quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:34 schreef Barreltje het volgende:
vanuit het buitenland..
Vliegtuig was halfvol..nog mooie plaatjes geschoten weer, maar ook veel schapevachtjes aan wolken..
Deepthroaten is ook weer gelukt, ik ga nog eens een keer over zo'n dame heen kotsen hoor...![]()
Verder goulashsoep cannhet vliegveld op, beetje zout maar prima te doen.. nu nog 45 min wachten op de bus... duurt lang..
Die kende ik. Ik had ooit een panty voor Gelegenheden en die zakte verschrikkelijk af, dus ja.quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:54 schreef Candaasje het volgende:
Oh en je kent de truc om een (onder)broekje over je maillot te dragen? Voor als je kruis anders telkens tussen je knieën hangt, dat heb je met sommige maillots/ panty's. Enorm irritant!
Jup.. deze keer eens kijken of ik ergens vliseline op kan snorren.. dan kan ik mn gordijnen afmaken.. en ik moet naar het tuincentrum en dan op mn fiets een zak aarde mee terug nemenquote:Op vrijdag 6 november 2020 18:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik moest even 3x nadenken wat je in godsnaam met dat deepthroaten bedoelde, maar ik snap hem nu. Duurde effe.![]()
Ga je weer verder met inrichten van je huisje?
Hmm hier verkopen ze gewoon lintjes vlieseline in de supermarkt.quote:Op vrijdag 6 november 2020 19:00 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Jup.. deze keer eens kijken of ik ergens vliseline op kan snorren.. dan kan ik mn gordijnen afmaken.. en ik moet naar het tuincentrum en dan op mn fiets een zak aarde mee terug nemendat wordt nog wat..
Ze hebben hier namelijk geen bakjes verse kruiden, je moet meteen een hele plant kopen.. dus.. nu moet ik een plantenbak![]()
En eens kijken hoe de jule hier gevierd wordt.. ik heb al wel wat boomversiering op het oog, maar ik moet er ook nog even achter komen hoe ik hier aan een boom kom
Ze hebben ook geen bosjes verse kruiden bij de etnische winkels? Ik ben wel eens goed geslaagd voor van alles bij een Afghaan in als ik het me goed herinner Vesterbro.quote:Op vrijdag 6 november 2020 19:00 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Jup.. deze keer eens kijken of ik ergens vliseline op kan snorren.. dan kan ik mn gordijnen afmaken.. en ik moet naar het tuincentrum en dan op mn fiets een zak aarde mee terug nemendat wordt nog wat..
Ze hebben hier namelijk geen bakjes verse kruiden, je moet meteen een hele plant kopen.. dus.. nu moet ik een plantenbak![]()
En eens kijken hoe de jule hier gevierd wordt.. ik heb al wel wat boomversiering op het oog, maar ik moet er ook nog even achter komen hoe ik hier aan een boom kom
Ik snap je niet precies, zit autocorrect raar te doen?quote:Op vrijdag 6 november 2020 19:02 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb altijd zulke zweetvoeten dst ik wel elke dag een nieuwe panty/ maillot/ pantykousen aan doe.. en als het niet weggezweet is, dan is het vaak zo dst de sok een beetje krant zit.. dus dat is het ook niet echt dan..
Ik zit niet in de hoofdstad en ben nog weinig etnische winkels tegengekomen behalve een "asian corner" bij mij om de hoekquote:Op vrijdag 6 november 2020 19:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ze hebben ook geen bosjes verse kruiden bij de etnische winkels? Ik ben wel eens goed geslaagd voor van alles bij een Afghaan in als ik het me goed herinner Vesterbro.
(Alsnog is een plantenbak wel leuk. Al vraag ik me af of dat echt een succes is als je de helft van de tijd er niet bent om de boel water te geven)
beetje..quote:Op vrijdag 6 november 2020 19:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik snap je niet precies, zit autocorrect raar te doen?
De 3 supermarkten die ik hier bezocht heb hadden het niet.. maar wellicht de søsteren grøne wel .. die zie ik er iig wel voor aan..quote:Op vrijdag 6 november 2020 19:03 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm hier verkopen ze gewoon lintjes vlieseline in de supermarkt.
Perfect voor gordijnen.
Nee hoor, krang zitten is breder bekend. Krantzitten herkende ik niet.quote:Op vrijdag 6 november 2020 19:10 schreef Barreltje het volgende:
[..]
beetje..
Dat een sok krang zit . Is dat weer een typische uitdrukking die alleen mijn (schoon)familie kent?kan hoor
Of anders als je weer in nl bent eens shoppen?quote:Op vrijdag 6 november 2020 19:11 schreef Barreltje het volgende:
[..]
De 3 supermarkten die ik hier bezocht heb hadden het niet.. maar wellicht de søsteren grøne wel .. die zie ik er iig wel voor aan..
Nouja, autocorrect kende het ook niet hoorquote:Op vrijdag 6 november 2020 19:13 schreef Tele6 het volgende:
Wat een falende achterhoeker ben ik dan geweest.
Oh ze hebben het hier vast wel.. gewoon even goed zoeken.. ook een leuke reden om eens andere winkels in te lopen..quote:Op vrijdag 6 november 2020 19:13 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Of anders als je weer in nl bent eens shoppen?
Kan wel even kijken of mijn suup het nog heeft trouwens als je het niet kan vinden.
Past vast wel gewoon in een envelop.
Of misschien de zeeman..
Je beste taalskills op te zetten en aan een local te vragen waar je moet zijn ervoorquote:Op vrijdag 6 november 2020 19:15 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Oh ze hebben het hier vast wel.. gewoon even goed zoeken.. ook een leuke reden om eens andere winkels in te lopen..
Soft non-woven interlining volgens Vlieseline zelf.quote:Op vrijdag 6 november 2020 19:19 schreef Barreltje het volgende:
Ik weet niet eens wat vlieseline in het Engels is.. laat staan in hetl lokaals![]()
En mijn collega's zullen het ook wel niet weten, want mannen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |