abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196075289
pi_196075313
Het bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:41 schreef z80 het volgende: 10 graden buiten en droog. Zo even een rondje dijk doen. Tenminste nog een beetje beweging vandaag.
Net ook stuk omgefietst met tokofood afhalen. Heerlijk weer he O+
pi_196075321
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:44 schreef Tele6 het volgende:
[ [url=https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.kiddnation.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2Feggplant-emoji.jpg&f=1&nofb=1]afbeelding[/url] ]
:9
pi_196075369
Nog bij de hema binnengewipt.
Ze keek me zeer wazig aan toen ik vroeg naar vormpjes of plank om speculaasjes mee te bakken -O-
Morgen maar eens met lunchwandel op zoek. Of mss ff mijn coll vragen of ik iets kan lenen...uiteindelijk gebruik je zoiets maar weinig.
pi_196075445
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:48 schreef Blues het volgende:
Nog bij de hema binnengewipt.
Ze keek me zeer wazig aan toen ik vroeg naar vormpjes of plank om speculaasjes mee te bakken -O-
Morgen maar eens met lunchwandel op zoek. Of mss ff mijn coll vragen of ik iets kan lenen...uiteindelijk gebruik je zoiets maar weinig.
Mijn speculaasplanken kwamen van een hippe kookwinkel. (Cook & Co? Of zo.) Andere mensen hebben ze uit de kringloop.

Als je kunt kiezen wat voor soort plank, zou ik als ik jou was een nemen met een minder seizoensafhankelijke plaat. Ik had er eerst met Sinterklaas maar nu heb ik planken met een eekhoorn en een molen.

Ik heb de indruk dat het bergafwaarts aan het gaan is met de Hema. Ik word er eigenlijk nooit goed geholpen en de spullen waarvoor ik speciaal daarheen ging zijn er grotendeels niet meer. :(
pi_196075550
Keuzestress: https://www.bakkerijnollen.nl/product-categorie/gebak/

Ik wil eigen Sachertorte, appelgebakje en een caramelschelp.

:')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_196075646
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:51 schreef Tele6 het volgende:

Mijn speculaasplanken kwamen van een hippe kookwinkel. (Cook & Co? Of zo.) Andere mensen hebben ze uit de kringloop.

Als je kunt kiezen wat voor soort plank, zou ik als ik jou was een nemen met een minder seizoensafhankelijke plaat. Ik had er eerst met Sinterklaas maar nu heb ik planken met een eekhoorn en een molen.

Ik heb de indruk dat het bergafwaarts aan het gaan is met de Hema. Ik word er eigenlijk nooit goed geholpen en de spullen waarvoor ik speciaal daarheen ging zijn er grotendeels niet meer. :(
Ik weet bij de hema niet meer waar ik iets moet zoeken :') Ik zocht iets voor het bakken, en dan kijk je (logisch!) bij de bakspullen. Maar de hema heeft nu ook een soort 'thema uitstallingen' bijv op kleur....dus dáár kan het ook nog bij liggen :') Echt hema.

Ik ga zo hutspot maken. Ik vind het altijd een beetje...tsja. Smaakloos? Iemand nog dé tip voor extra smaak? Ik bak de uien al apart ipv ze mee te koken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196075673
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:56 schreef Lonaa het volgende:

Voor mij graag een caramelschelp, bananensoes en deense krakeling :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196075705
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Voor mij graag een caramelschelp, bananensoes en deense krakeling :9
Ja, oke. Maar ik dan? ;(
pi_196075745
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik weet bij de hema niet meer waar ik iets moet zoeken :') Ik zocht iets voor het bakken, en dan kijk je (logisch!) bij de bakspullen. Maar de hema heeft nu ook een soort 'thema uitstallingen' bijv op kleur....dus dáár kan het ook nog bij liggen :') Echt hema.

Ik ga zo hutspot maken. Ik vind het altijd een beetje...tsja. Smaakloos? Iemand nog dé tip voor extra smaak? Ik bak de uien al apart ipv ze mee te koken.
Bouillonpoeder ipv zout kan helpen, maar ook niet te veel doen want dan smaakt je hutspot naar groentesoep.
Wortel iets later toevoegen dan de aardappel zodat de wortel niet overgaar wordt.
Goed veel peper erover malen.
Zoiets?
pi_196075754
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:03 schreef Lonaa het volgende:

Ja, oke. Maar ik dan? ;(
Jij deed toch de sachertorte, caramelschelp en het appelgebakje? Ik dacht dat we 3 dingen gingen eten :9
pi_196075770
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Spekjes erdoor :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_196075788
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:04 schreef Tele6 het volgende:

Bouillonpoeder ipv zout kan helpen, maar ook niet te veel doen want dan smaakt je hutspot naar groentesoep.
Wortel iets later toevoegen dan de aardappel zodat de wortel niet overgaar wordt.
Goed veel peper erover malen.
Zoiets?
Ja, zoiets O+ Bouillon gebruiken was ik al vergeten, dat geeft idd ook al meer smaak.
Ik zag ook ergens een hutspot variant met pompoen (ik heb wel wat pompoen in blik :') ), maar even genoeg pompoen gehad afgelopen week.
pi_196075791
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jij deed toch de sachertorte, caramelschelp en het appelgebakje? Ik dacht dat we 3 dingen gingen eten :9
Ik hou van je Isa O+
pi_196075800
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, zoiets O+ Bouillon gebruiken was ik al vergeten, dat geeft idd ook al meer smaak.
Ik zag ook ergens een hutspot variant met pompoen (ik heb wel wat pompoen in blik :') ), maar even genoeg pompoen gehad afgelopen week.
Wat eet je bij de hutspot?
pi_196075807
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:05 schreef PdeHoog het volgende:

Spekjes erdoor :9
Ik heb geen spekjes. Ik maak hutspot omdat we niet naar de winkel willen en er wel wortel, ui en aardappelen zijn. Dus eh, helaas, de spekjes vallen af. En ik moet op zich toch nog afvallen. Ook helaas :{
pi_196075825
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:07 schreef Lonaa het volgende:

Wat eet je bij de hutspot?
Tartaartje wat nu ligt te ontdooien :+ (nee, geen fan, maar het lag in de diepvries en zie boven)
pi_196075859
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Tartaartje wat nu ligt te ontdooien :+ (nee, geen fan, maar het lag in de diepvries en zie boven)
Oh meh. Ook al weinig smaak. :{

Je zou kunnen overwegen om kerriepoeder/vadouvan door je hutspot te mieteren?
pi_196075912
Thuis losten we dat altijd met kilo's Aromat op :+

Ik kan me niet heugen wanneer ik hier nog hutspot gegeten heb :D .
pi_196075933
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:09 schreef Lonaa het volgende:

Oh meh. Ook al weinig smaak. :{

Je zou kunnen overwegen om kerriepoeder/vadouvan door je hutspot te mieteren?
Vadouvan! Doe ik daar ook eens iets mee.

Godzijdank geen aromat in huis. Dat doet me aan mijn oma denken :7 Die deed dat ook.
pi_196075937
Ik doe er ook wel eens een schep sambal door })
pi_196075949
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:13 schreef Tele6 het volgende:
Dat lijkt me vanavond niks. Oosterse hutspot!
pi_196075958
Ik heb overigens nog wel harde en zachte geitenkaas. Zou dat iets zijn?
pi_196075960
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vadouvan! Doe ik daar ook eens iets mee.

Godzijdank geen aromat in huis. Dat doet me aan mijn oma denken :7 Die deed dat ook.
Ik vind Vadouvan echt fantastisch :9 met kip en ei en kool en jummie :9
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 november 2020 @ 17:13:53 #26
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196075962
Spekjes. Mosterd?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_196076001
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:13 schreef borisz het volgende:
Spekjes. Mosterd?
Oh kut, de mosterd was ook al op deze week en ik had geen nieuwe :'( En er hoort eigenlijk wel wat mosterd in hutspot. Kut kut kut.
pi_196076029
:D eet smakelijk Isa

Ik ga zowel even boodschappen doen. Nog geen flauw idee wat ik vanavond ga eten.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 november 2020 @ 17:18:31 #29
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196076059
Ik ga restjes opmaken. Heb nog salade. Beetje Nederlandse pastasaus van gisteren en maak er een braadworstje bij. :)
pi_196076142
Lamskotelet, frietjes met feta en oregano uit de oven, Griekse salade.
pi_196076201
Ja hier wordt het ook wat restjes, aangevuld met een paar dingen uit de winkel --> wraps. :)

Nu eens mijn haar kammen ( :') ) en naar de winkel hobbelen. Misschien dat ik wel even naar de AH loop, daar houdt iedereen zich net iets beter aan de maatregelen dan hier (daar is niet heel veel voor nodig hoor) en hebben ze gemarineerde tempeh.
  Official ESF Kreviewer donderdag 5 november 2020 @ 17:28:43 #32
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196076227
Bier gekocht, pizza in de oven, tandoori-pringles, koekjes, toetjes, borrelnootjes, salami, ah-tapqs bakjes.

#hongershoppen.
pi_196076276
Team #noodzakelijkeverplaafsing even uk begeleiden met overvaren
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196076277
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:56 schreef Lonaa het volgende:

Herkenbaar ;(

Ben met vriendin ons eten voor zaterdag aan het uitzoeken (sterrenchef -eten- bij je thuis) en IK WIL ALLEBEI DE TOETJES. VOOR MEZELF!!!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196076307
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:13 schreef Tele6 het volgende:
Dat klinkt als een mooi experiment voor mijn kliek hutspot :D

Voor morgen. Vandaag kookt een lokale ondernemer. Gamba burger met frietjes en kerriemayo en zulks.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196076344
Er zit hier gewoon een arts te videovergaderen in een publieke OV situatie
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196076495
Hier is het afwachten hoe laat de AH komt. Hopelijk op de aangekondigde tijd tussen 1830 en 19.00, dan pasta met sla
We have far more in common than that which devides us..
pi_196076499
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:35 schreef fietsie het volgende:
Er zit hier gewoon een arts te videovergaderen in een publieke OV situatie
.... over de verbouwing van de afdeling, of over de uitgezaaide longkanker van mevrouw Jansen?
pi_196076593
O+ friet :9~ want vanavond één (1) visite.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_196077055
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

.... over de verbouwing van de afdeling, of over de uitgezaaide longkanker van mevrouw Jansen?
Dat maakt op zicch wel uit :D
  donderdag 5 november 2020 @ 18:14:19 #42
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196077208
Godiva adventkalender besteld. *O*

Wij eten sperziebonen met polenta en gehaktballetjes in pittige tomatensaus :9
pi_196077239
Er zijn roesjes uitgeslapen door kittens en ik heb gewoon allebei de toetjes besteld voor zaterdag :9 Want ik ben nu toch aan het besparen door niet op vakantie te wezen.
Voor dadelijk staat er nog een stuk kitkatcaramel cheesecake op me te wachten. O+ Toetjes O+
pi_196077280
Ik had spruitjes met kaas, rosti en IKEA balletjes allemaal op een plaat in de oven. #lui
  donderdag 5 november 2020 @ 18:19:27 #45
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196077351
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Er zijn roesjes uitgeslapen door kittens en ik heb gewoon allebei de toetjes besteld voor zaterdag :9 Want ik ben nu toch aan het besparen door niet op vakantie te wezen.
Voor dadelijk staat er nog een stuk kitkatcaramel cheesecake op me te wachten. O+ Toetjes O+
Wat ga je eten? :9
pi_196077353
Mijn hutspot, gekookt in groentebouillon en met vadouvan was ok'ish. Ik miste spekjes :+ Het was allemaal wat droog.

Morgen maar een boodschappenlijstje maken voor lekker eten ipv 'gut, wat is er in huis en wat moet op'.
  donderdag 5 november 2020 @ 18:22:25 #47
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196077435
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:19 schreef Isabeau het volgende:
Mijn hutspot, gekookt in groentebouillon en met vadouvan was ok'ish. Ik miste spekjes :+ Het was allemaal wat droog.

Morgen maar een boodschappenlijstje maken voor lekker eten ipv 'gut, wat is er in huis en wat moet op'.
In hutspot hoort klapstuk O+
Eet dat alleen van oma. Weet niet wat zij ermee doet naast het klapstuk maar echt geweldig.
pi_196077505
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:22 schreef gcjoel het volgende:

Eet dat alleen van oma. Weet niet wat zij ermee doet naast het klapstuk maar echt geweldig.
Ja, dat herken ik wel O+ Ik heb geen idee hoe je dat moet maken, dat wist oma -O-
pi_196077548
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Taakverdeling, wie welke poli doet, wie extra gaat snijden in avonduren maar er zijn nog geen patiënten genoemd. Maar ook strategisch / tactisch / operationeel valt gewoon onder gegevensbescherming...
pi_196077567
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:26 schreef fietsie het volgende:

Taakverdeling, wie welke poli doet, wie extra gaat snijden in avonduren maar er zijn nog geen patiënten genoemd. Maar ook strategisch / tactisch / operationeel valt gewoon onder gegevensbescherming...
Misschien wel, maar dat vind ik niet zo ernstig als het bespreken van medische info.
pi_196077574
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:19 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Wat ga je eten? :9
Vandaag had ik gamba burger met curry salsa, friet met kerriemayo en rode ui en een couscous salade (salade is voor morgen, ik kreeg het niet op)

Zaterdag
V gerookte runder ribye met gemarineerde tomaat en basilicum en Caesar salade dressing
H grietfilet met groene kruiden en gewelde druiven uit de oven met bospeen, fregola met gezouten citroenschil en champagnesaus
T gepocheerde conference peer met mousse van dulce de leche en walnoot EN pure chocoladetaartje met ananas en limoenblad

Vriendin (en ik dus ook) heeft gepekelde zalm als voorgerecht en als hoofd een stoofpotje van hert. En het taartje.

Daarbij heb ik een flesje huisgemaakte limoncello besteld omdat lekker.
pi_196077597
Ondertussen weer op de terug weg na uk heel te hebben afgeleverd.

Mocht afhaal eten nu wel of niet open na 20:00?
pi_196077617
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:28 schreef fietsie het volgende:
Ondertussen weer op de terug weg na uk heel te hebben afgeleverd.

Mocht afhaal eten nu wel of niet open na 20:00?
Wel, toch? Alleen geen drankverkoop na 20.00.
pi_196077624
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Misschien wel, maar dat vind ik niet zo ernstig als het bespreken van medische info.
Dat klopt , maar als dokter pontificaal met je laptop open met 8 man zichtbaar op een veerboot wint de schoonheidsprijs niet...
  Official ESF Kreviewer donderdag 5 november 2020 @ 18:31:26 #55
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196077690
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:29 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dat klopt , maar als dokter pontificaal met je laptop open met 8 man zichtbaar op een veerboot wint de schoonheidsprijs niet...
Man man. Zeur toch niet zo.
pi_196077707
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:29 schreef fietsie het volgende:

Vergaderen in het openbaar moet je sowieso niet doen :X Geen enkel bedrijf zal dat op prijs stellen.
  donderdag 5 november 2020 @ 18:33:33 #57
63722 z80
I fink you freaky
pi_196077751
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:46 schreef Blues het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]

Net ook stuk omgefietst met tokofood afhalen. Heerlijk weer he O+
Ja het is lekker. Windstil en redelijk helder.
Veel eenden in de uiterwaarden. Niet te zien want donker, maar goed te horen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 5 november 2020 @ 18:38:01 #58
63722 z80
I fink you freaky
pi_196077841
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb geen spekjes. Ik maak hutspot omdat we niet naar de winkel willen en er wel wortel, ui en aardappelen zijn. Dus eh, helaas, de spekjes vallen af. En ik moet op zich toch nog afvallen. Ook helaas :{
Maak er een soort hetebliksem van. Kijk even in de fruitmand of daar nog een appel ligt die er doorheen kan.
pi_196077846
quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:31 schreef Kreator het volgende:

[..]

Man man. Zeur toch niet zo.
Als ie “mijn” desktop open had gehad had ik een beveiligingsincident gemeld :D
pi_196077862
Ik hoop dat de afhaal Chinees nog open is als ik weer voeten op t droge heb
pi_196077957
Vriendin wil zaterdag ook twee toetjes en limoncello.

Vriendin *;
  donderdag 5 november 2020 @ 18:45:49 #62
63722 z80
I fink you freaky
pi_196078044
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:22 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Een goed stuk klapstuk is lastig te vinden. Er moet vet doorheen zitten. Maar vet is slecht, dus dat koop Truus niet. En daardoor geen markt meer, en dus uit de schappen. Helaas.
pi_196078075
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:45 schreef z80 het volgende:

[..]

Een goed stuk klapstuk is lastig te vinden. Er moet vet doorheen zitten. Maar vet is slecht, dus dat koop Truus niet. En daardoor geen markt meer, en dus uit de schappen. Helaas.
Onze kleinere supermarkten hebben t wel, AH en die Gele twee (J en L) niet
  donderdag 5 november 2020 @ 18:48:37 #64
63722 z80
I fink you freaky
pi_196078107
Ik had vanmiddag een stukje rendier. Met wat groente uit glas.
pi_196078204
quote:

[..]

Ja ben ik van plan. Vind die met molentjes zo leuk vintage O+
Mss een ritje naar de kringloop als coll niks hebben. Ik zag dat ze ze bij dille & kamille verkopen.

En ik blijf wel fan van de Hema. >:)
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 18:54:12 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196078248
Ik had stamppot boerenkool (gelukkig was hier nog wel spek in huis) met een gebakken schelvisfilet (van de visboer).
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 5 november 2020 @ 18:56:31 #67
63722 z80
I fink you freaky
pi_196078311
En de winnaar in de USA is Trump, Biden zijn de advocaten.
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 18:56:32 #68
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196078312
quote:

Het ontwikkelen van de rolletjes van afgelopen maandag ging prima. Weer geheel zoals beloofd binnen een paar dagen retour.

Verder koop ik er niet zoveel.
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 18:57:14 #69
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196078323
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:56 schreef z80 het volgende:
En de winnaar in de USA is Trump, Biden zijn de advocaten.
Denk dat Trump uiteindelijk wel wint _O-

Maar dat duurt wel lang voordat het echt bekend is.
pi_196078426
Ik had butter chicken van de Indiase tent in de buurt vanavond. En morgenavond :D . En had mango lassi erbij, had daar nog nooit van gehoord maar was 1+1 gratis dus als een echte Nederlander ook mee besteld. Lekker drankje!

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 05-11-2020 19:11:39 ]
  donderdag 5 november 2020 @ 19:06:01 #71
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196078524
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Vandaag had ik gamba burger met curry salsa, friet met kerriemayo en rode ui en een couscous salade (salade is voor morgen, ik kreeg het niet op)

Zaterdag
V gerookte runder ribye met gemarineerde tomaat en basilicum en Caesar salade dressing
H grietfilet met groene kruiden en gewelde druiven uit de oven met bospeen, fregola met gezouten citroenschil en champagnesaus
T gepocheerde conference peer met mousse van dulce de leche en walnoot EN pure chocoladetaartje met ananas en limoenblad

Vriendin (en ik dus ook) heeft gepekelde zalm als voorgerecht en als hoofd een stoofpotje van hert. En het taartje.

Daarbij heb ik een flesje huisgemaakte limoncello besteld omdat lekker.
Klinkt goed!
Wij bestellen dit weekend ook maar weer eens O+
  donderdag 5 november 2020 @ 19:07:18 #72
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196078546
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:45 schreef z80 het volgende:

[..]

Dat zal er wel mee te maken hebben ja ;(
  donderdag 5 november 2020 @ 19:11:44 #73
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196078635
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik had butter chicken van de Indiase tent in de buurt vanavond. En morgenavond :D . En had mango lassi erbij, had daar nog nooit van gehoord maar was 1+1 dus als een echte Nederlander ook mee besteld. Lekker drankje!
Omg mango lassi O+
pi_196078731
Wachtend op lasagne met laagjes geroosterde groenten in de oven :Y)
Pittig tomatensausje met halve rode peper.
pi_196078817
Mango lassi is heerlijk. O+
pi_196078833
Dit weekend ook maar Indiaas afhalen. En naar Lof der Zoetheid, hopelijk sta ik dit keer niet voor een gesloten deur. :')
  donderdag 5 november 2020 @ 19:23:50 #77
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196078903
Bwoh .

Côte de boeuf

:Y)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 5 november 2020 @ 19:32:52 #78
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196079128
Eindelijk bericht van hoopdance. Het kan niet in de gymzaal. Joh?? _O-
Zo snel even naar haar huis om een hoepel op te halen. Dan morgen zoomen :D
pi_196079438
We hebben een cook-along met de studievereniging. Leuk: iedereen kookt hetzelfde en we eten het samen op terwijl iemand van een bedrijf een informatief praatje houdt.

Maar alle eetgeluiden ;(
pi_196079488
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:42 schreef Tele6 het volgende:
We hebben een cook-along met de studievereniging. Leuk: iedereen kookt hetzelfde en we eten het samen op terwijl iemand van een bedrijf een informatief praatje houdt.

Maar alle eetgeluiden ;(
Wat leuk! (Harde muziek aan)
pi_196079529
quote:

Maar alle eetgeluiden ;(
Geen host die iedereen op MUTE kan/wil knallen? ;(

Wel een leuke opzet zo.
pi_196079551
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Geen host die iedereen op MUTE kan/wil knallen? ;(

Wel een leuke opzet zo.
De host zit snackgroente te knagen in de microfoon. _O-
pi_196079564
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:45 schreef Tele6 het volgende:

[..]

De host zit snackgroente te knagen in de microfoon. _O-
:X _O-
pi_196080128
quote:

Maar alle eetgeluiden ;(
Dat kan! :Y) Sing along...cook along _O-

Oh ja, alle tips van de robots heb ik doorgegeven. Dank voor de antwoorden.
pi_196080363
Ik zag vanmiddag eten voorbij komen van brasserie van Dam (van Nicollette van Dam) en dat zag er goed uit. Eens kijken of dat hier ook kan voor het weekend. En anders toch eens kijken bij de brasserie hier in het stadtje. Die bezorgen alleen niet thuis.

Ook had ik gekeken voor een ontbijtje voor Sinterklaasdag. Daar kreeg ik reclame van. Dat is erg local zeg maar. Toen ik het formuliertje invulde kwam ik op 80 euro. Dat heb ik toch maar weggeklikt :') dat vond ik te.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196080550
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik had butter chicken van de Indiase tent in de buurt vanavond. En morgenavond :D . En had mango lassi erbij, had daar nog nooit van gehoord maar was 1+1 gratis dus als een echte Nederlander ook mee besteld. Lekker drankje!
Butter chicken, echt heerlijk! Drankje ken ik niet :D
Wij bestellen nooit drankjes erbij.. wel een leuk idee.
pi_196080610
We aten trouwens allemaal tagliatelle met spinazie, ui, tomaatjes, roomkaas en pijnboompitten. Bespreking hoe iedereen het koken vond, en of je dingen had veranderd aan het recept. Zegt iemand: ik heb er rijst door gedaan, want rijst is altijd een goede toevoeging aan een gerecht _O- :')
pi_196080612
@ Haarlemmers of omwonenden: dit net gevonden :9

https://www.haarlemcitybl(...)jMU1wpXpEE_qlP5F9M4Q
pi_196080746
Mango lassi heb ik deze zomer niet eens gemaakt :o

De heerlijkste overigens ooit op een festival gedronken.

Eetgeluiden, brrrrr... Ik zou m'n boxen uitzetten Tele :D
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 november 2020 @ 20:19:14 #90
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196080751
Bedoelde Trump nou met Stop de Count PAOK - PSV? :+
pi_196080752
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:16 schreef Tele6 het volgende:
We aten trouwens allemaal tagliatelle met spinazie, ui, tomaatjes, roomkaas en pijnboompitten. Bespreking hoe iedereen het koken vond, en of je dingen had veranderd aan het recept. Zegt iemand: ik heb er rijst door gedaan, want rijst is altijd een goede toevoeging aan een gerecht _O- :')
Eh whut? _O-
pi_196080760
quote:
Naast de tagliatelle ook nog rijst :?
pi_196080784
Mango lassi zoekt :o Ik ken het niet!
pi_196080785
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Het zijn studenten hè. Verwacht niet dat ze smaak hebben, verwacht wel dat ze belachelijke hoeveelheden eten. :P
pi_196080862
quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:19 schreef Candaasje het volgende:
Mango lassi heb ik deze zomer niet eens gemaakt :o

De heerlijkste overigens ooit op een festival gedronken.

Eetgeluiden, brrrrr... Ik zou m'n boxen uitzetten Tele :D
Nou ja, ik word geacht te luisteren naar het praatje dat gehouden wordt en mee te doen aan de discussie. En het is ook wel echt interessant, het gaat over groenten langer vershouden en welke dingen bepalen hoe lang groente vers blijft. :)
  donderdag 5 november 2020 @ 20:25:11 #96
63722 z80
I fink you freaky
pi_196080966
quote:
Geef hem/haar de tip om de volgende keer kleefrijst te nemen. O~) Deze smaak beter. *)
pi_196081193
Toch mooi, die Covid-19(c)Mink-edition(tm) in Denemarken. Krijgt Candaas gelijk, vrij snel ook.
pi_196081585
quote:
:D

Altijd als ik zulke vreemde dingen lees, dan moet ik denken aan de tijd dat we met allemaal FOK!kers in een soort webcam chatroom zaten. En die gast at altijd de raarste dingen. Kon ook niet koken. Dus dat deed hij gewoon een pakje aardappelschijfjes in een blik erwtensoep, want ja, anders vult het niet. :D
  donderdag 5 november 2020 @ 21:41:55 #99
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196083180
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:20 schreef Blues het volgende:
Mango lassi zoekt :o Ik ken het niet!
:o ~O>

Altijd bij Indiaas eten _O_
  donderdag 5 november 2020 @ 21:42:56 #100
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196083217
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:32 schreef fietsie het volgende:
Toch mooi, die Covid-19(c)Mink-edition(tm) in Denemarken. Krijgt Candaas gelijk, vrij snel ook.
Dan moet ik mn winterjas maar in NL kopen. :+
pi_196084040
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:41 schreef Barreltje het volgende:

[..]

:o ~O>

Altijd bij Indiaas eten _O_
Gevonden, wat simpel *G*
Op het gele post-itje gezet >:)
pi_196086139
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:32 schreef fietsie het volgende:
Ik heb altijd gelijk :+

Overigens is er hier in NL deze week een motie aangenomen in de kamer om de import van bont (dus ook vanuit China e.d.) te verbieden. Mooi, klaar met die wrede ongein. ^O^

Ik wil eigenlijk naar bed, maar vriend nog niet (die heeft de rest van het jaar maar de vrijdagen vrij genomen, dus heeft nu weekend). Alleen naar bed gaan is ook zo ongezellig :O
pi_196086598
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Lekker op een boterham!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_196086647
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:31 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Lekker op een boterham!
Met een kuiltje voor de jus *O*
pi_196086760
En met
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Met een kuiltje voor de jus *O*
En met nootmuskaat, gewoon omdat het kan *O*
pi_196086805
Mijn buurvrouw is geloof ik dronken aan het karaoke-en geslagen samen met een vriend :')

Het is de hele avond al 'feest', maar het wordt steeds afgrijselijker.
pi_196086924
quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:43 schreef Candaasje het volgende:
Mijn buurvrouw is geloof ik dronken aan het karaoke-en geslagen samen met een vriend :')

Sterkte.

Hier ook geluid. Dat gebeurt niet vaak. Het klinkt als een soort onweer/wind maar dan kort. Even hard en dan een minuut lang steeds zachter. 5-10 Minuten later is het terug.
Het duurde even, maar we weten wat het is. 300 meter hemelsbreed verderop is een opslag voor uien, aardappels en suikerbiet. Ze zijn daar vast bieten aan het lossen. Het mysterie is opgelost maar ik schrik me wel steeds rot en J is al drie keer wakker geworden.
Spoilers!
pi_196090446
Bij ons is het elke avond raak met vuurwerk ergens. Ineens een harde knal, soort bom of een geluid alsof iemand een zak rotjes heeft gevonden.
Gelukkig rond een uur of 22 en niet 's nachts.
pi_196090532
Mogguh :O Bijna weekend O+ En de soap aan de overkant van de oceaan is nog steeds bezig _O- Trump begint echt een comedian te worden _O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_196090862
Bijna weekend. *O* Weer een weekje afgevinkt.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 november 2020 @ 08:29:41 #111
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196090884
Morning :W
Vandaag een groepsgesprek over Tussendoortjes :+. Ook dit soort gesprekken gaan tegenwoordig digitaal. Ik vond het altijd wel leuk om bijv naar het mediapark te gaan. Afijn anderhalf uur praten over filmpjes en en campagnes en dan 40 euro aan bol.com-bonnen verdienen. ;) Altijd leuk.
En vanavond worden tien ribeyes bezorgd. :+
pi_196090971
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:46 schreef Myraela het volgende:

Altijd als ik zulke vreemde dingen lees, dan moet ik denken aan de tijd dat we met allemaal FOK!kers in een soort webcam chatroom zaten. En die gast at altijd de raarste dingen. Kon ook niet koken. Dus dat deed hij gewoon een pakje aardappelschijfjes in een blik erwtensoep, want ja, anders vult het niet. :D
Kan natuurlijk prima 8-) Mijn broer deed altijd hele aardappelen in de snert.

Op kamers als student at ik ook vaak de raarste combinaties. Veel á la fietsie, met fruit. Perziken of ananas door heel veel gerechten en zo. We kookten overigens regelmatig met een groep studenten, dus daar kwamen die combinaties vandaan.

Mijn neusspray is een paar weken geleden gewijzigd en de fluticason neusspray hoefde niet meer. Kijk ik gisteravond op mijn medicijnlijst, is ook de fluticason inhalator voor mijn astma maar komen te vervallen. *zucht* Dat was natuurlijk niet de bedoeling. Ik moet een medicijnlijst voor de anaesthesist uitprinten en daar staat nu geen astmamedicatie op :') En mijn huisarts is er woensdag pas weer. Nou ja, ik ligt het mondeling wel even toe.
pi_196090991
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 08:29 schreef borisz het volgende:
Morning :W
Vandaag een groepsgesprek over Tussendoortjes :+. Ook dit soort gesprekken gaan tegenwoordig digitaal. Ik vond het altijd wel leuk om bijv naar het mediapark te gaan. Afijn anderhalf uur praten over filmpjes en en campagnes en dan 40 euro aan bol.com-bonnen verdienen. ;) Altijd leuk.
En vanavond worden tien ribeyes bezorgd. :+
Wie gaat er dan met jou over Tussendoortjes praten?! En hebben we het dan over een appel en een cup a soup of is dit een bedrijfs/politieke term die ik niet ken?
pi_196091195
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 08:39 schreef Isabeau het volgende:
Kan natuurlijk prima 8-) Mijn broer deed altijd hele aardappelen in de snert.
Nee, dat kan echt niet hoor. :D Kleffe aardappelschijfjes een paar minuten opwarmen in een blik erwtensoep is gewoon ranzig.
pi_196091227
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 08:54 schreef Myraela het volgende:

Nee, dat kan echt niet hoor. :D Kleffe aardappelschijfjes een paar minuten opwarmen in een blik erwtensoep is gewoon ranzig.
Ik zou het ook nooit doen _O-
pi_196091264
Ik weet nog dat ik vroeger (1e klas middelbaar) altijd macaroni maakte met een vriendin als we uit school kwamen. Macaroni koken, mengen met tomatenpuree en met een laag kaas in de oven. :') Vonden we heerlijk. :')
pi_196091295
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 november 2020 08:58 schreef Myraela het volgende:
Ik weet nog dat ik vroeger (1e klas middelbaar) altijd macaroni maakte met een vriendin als we uit school kwamen. Macaroni koken, mengen met tomatenpuree en met een laag kaas in de oven. :') Vonden we heerlijk. :')
Dat minus tomatenpuree en minus oven was wat mijn huisgenootjes in mijn voorvorige huis vaak 's nachts nog gingen eten. Kwam ik 's ochtends naar beneden voor het ontbijt, stond daar zo'n pan met aangekoekte kaasmacaroni }:|
pi_196091309
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 november 2020 08:58 schreef Myraela het volgende:
Had het er laatst over met een vriendin, wij maakten tompoucen. Volgens mij had je toen (misschien nog wel) van die pakketten bij de hema dat je zelf thuis tompoucen kon maken.
pi_196091370
Als ik geen zin had om normaal te koken, maakte ik als student regelmatig kale spaghetti en dan gooide ik daar een halve bus ketchup en een half (heel) zakje geraspte kaas doorheen.
Vind ik nog steeds lekker af en toe :+
*Vraagt zich af wat ik in CUL doe..*
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 november 2020 @ 09:11:11 #121
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196091457
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 08:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wie gaat er dan met jou over Tussendoortjes praten?! En hebben we het dan over een appel en een cup a soup of is dit een bedrijfs/politieke term die ik niet ken?
Een onderzoeksbureau. Geen idee waar we het over gaan hebben. Waarschijnlijk campagnes beoordelen. :)
Een maand of twee geleden ook meegepraat over campagnes van elektrische fietsen. :+
pi_196091931
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Had het er laatst over met een vriendin, wij maakten tompoucen. Volgens mij had je toen (misschien nog wel) van die pakketten bij de hema dat je zelf thuis tompoucen kon maken.
Die waren lekker ook nog.

Die dingen die de hema nu verkoopt... lijkt daar toch niet echt meer op.
pi_196091969
quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:43 schreef Candaasje het volgende:

Ik zou daar wel om kunnen lachen eigenlijk, maar ik vind het ook gewoon heel grappig als iemand enthousiast vals zingt :D Kijk ook graag 'I can see your voice' op RTL4, moet ik ook gewoon om lachen.
Hoop dat je een beetje hebt geslapen.

Ik sinds 5u niet meer. Ik was zó enorm moe dat ik gewoon niet kon slapen. Ja dat kan ik.
Vandaag maar weer rustig houden op werk. Moet documenten nakijken en PowerPoint maken maar denk dat ik dat een keer doe als ik beter heb geslapen. Hoop gauw.

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik geen zin had om normaal te koken, maakte ik als student regelmatig kale spaghetti en dan gooide ik daar een halve bus ketchup en een half (heel) zakje geraspte kaas doorheen.
Vind ik nog steeds lekker af en toe :+
*Vraagt zich af wat ik in CUL doe..*
Komt vast omdat alles met veel kaas lekker is :)
Heb het wel nooit zo gegeten of met tomatenpuree. Altijd met een zakje macaronimix en dan ipv hadden we ketjap, gebakken ei en pindasaus erbij. Vind het nog steeds lekker zo.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_196091977
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat klinkt nog als best veel moeite. :D

Ik heb overigens ook wel eens zo'n pakket gemaakt. Maar dan uit de supermarkt. Ze werden echt lelijk. :D Over smaak kan ik niet zoveel zeggen, want ik hou sowieso niet zo van tompoucen.
pi_196092011
@FFT zoiets is wel vermakelijj.. maar niet heel de avond en als je wil slapen :)

Ik had hiervoor een bovenbuur die dat continu deed... witsel viel regelmatig van het plafond.
Was zo blij dat hij ging verhuizen. _O-

Later bleek dat ie bij mijn benedenbuur geklaagd had wat ik een bitch en zeikwijf was... want ik klaagde altijd over de muziek. :X

(Ik klaagde vooral als dochterlief niet kon slapen dus... en overdag ging ik meestal gewoon lekker naar buiten.. dan heb je er ook geen last van)
  vrijdag 6 november 2020 @ 09:53:10 #126
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196092138
Wij aten vroegah ook nog wel eens macaroni met boter en suiker :9
pi_196092237
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:53 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben zo blij dat ik niet zo van zoet hou, anders zou ik waarschijnlijk ook alles met boter en suiker eten. :D Mijn vriend at vroeger ook boterhammen met boter en suiker.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 6 november 2020 @ 10:07:56 #128
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196092444
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:57 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik ben zo blij dat ik niet zo van zoet hou, anders zou ik waarschijnlijk ook alles met boter en suiker eten. :D Mijn vriend at vroeger ook boterhammen met boter en suiker.
Ik kwam ooit bij een klasgenootje thuis en die vader was echt enorm. Die aten als lunch witte boterhammen gedoopt in jus.
Kon niet geloven dat mensen dat aten.
pi_196092512
quote:
Dat at mijn vriend als 'ie ziek was. *ril*

quote:
81s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:07 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik kwam ooit bij een klasgenootje thuis en die vader was echt enorm. Die aten als lunch witte boterhammen gedoopt in jus.
Dat deed mijn vader ook. Althans, niet als complete lunch gelukkig. Eerder restjes brood om de pan uit te likken. :')
(Maar mijn vader was en is niet enorm.)
pi_196092527
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:57 schreef Myraela het volgende:

[..]

Toast met suiker is wel lekker :9 :@

Maar dat eet ik eigenlijk nooit meer.

En brood met echt dikke hompen roomboter en zout :@ Sinds ik dat niet meer doe weeg ik 12kg minder :D
pi_196092533
quote:
81s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:07 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar echt zomaar, gewoon speciaal jus gemaakt?

Ik dip wel graag een witte boterham in jus zoals bij Loetje bij een biefstukje. :9
pi_196092610
Ik dip altijd graag brood in saus.

Brood O+
Saus O+
pi_196092639
Jong0ns, ik kan het GIFje van Julius Jaspers die stampvoettend roept 'geef me saus!' niet meer vinden ;(
pi_196092748
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:21 schreef Lonaa het volgende:
Jong0ns, ik kan het GIFje van Julius Jaspers die stampvoettend roept 'geef me saus!' niet meer vinden ;(
Eerst die aubergine en nu saus...
Hoe hou ik zo toch ooit mijn hoofd bij de gortdroge lesstof? ;(
pi_196092752
Ik kan het hoofd van Julius nooit aanzien. Vooral niet als hij in MasterChef iets moest proeven ofzo. Ik weet niet of het fatshaming is, maar ik vond het altijd behoorlijk onsmakelijk om te zien. :')
pi_196092769
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:28 schreef Myraela het volgende:
Ik kan het hoofd van Julius nooit aanzien. Vooral niet als hij in MasterChef iets moest proeven ofzo. Ik weet niet of het fatshaming is, maar ik vond het altijd behoorlijk onsmakelijk om te zien. :')
Al die trillende kinnen ;(
NOMSNOSNONNOM

Ik snap je. ;(
pi_196092882
MI ;(
pi_196092994
Ik moest googlen wie Julius is..... maar nu snap ik de laatste reacties hier ;(
pi_196093040
Los van alle kinnen eet hij ook gewoon heel onsmakelijk. Met veel...jeu, zeg maar. *ril
pi_196093299
quote:
Mijn oma gaf ons witte rijst met boter en suiker! Een soort rijstepap. Zonder de melk.

@FutureFairytale oh dat ken ik absoluut :Y Dat je veel te moe bent en daardoor niet kan slapen. Heel vervelend gevoel.
pi_196093325
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn oma gaf ons witte rijst met boter en suiker! Een soort rijstepap. Zonder de melk.

@:futurefairytale oh dat ken ik absoluut :Y Dat je veel te moe bent en daardoor niet kan slapen. Heel vervelend gevoel.
Bruine suiker ja. Kregen wij ook, volgens mij was de rijst wel in melk gekookt
pi_196093334
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:57 schreef Kaatje1 het volgende:

Bruine suiker ja. Kregen wij ook, volgens mij was de rijst wel in melk gekookt
Nee, hier alleen van die droog gekookte rijst.
  vrijdag 6 november 2020 @ 11:30:03 #143
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196093954
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Sterkte.

Hier ook geluid. Dat gebeurt niet vaak. Het klinkt als een soort onweer/wind maar dan kort. Even hard en dan een minuut lang steeds zachter. 5-10 Minuten later is het terug.
Het duurde even, maar we weten wat het is. 300 meter hemelsbreed verderop is een opslag voor uien, aardappels en suikerbiet. Ze zijn daar vast bieten aan het lossen. Het mysterie is opgelost maar ik schrik me wel steeds rot en J is al drie keer wakker geworden.
#BIETN (c) TikTokTammo
  vrijdag 6 november 2020 @ 11:40:54 #144
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196094131
Eigenlijk wel bijzonder he, verkiezingen in een van de machtigste landen op de planeet, en wie het ook wint, eigenlijk wil vrijwel het grootste deel van het land "die ander".
pi_196094230
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:40 schreef fietsie het volgende:
Eigenlijk wel bijzonder he, verkiezingen in een van de machtigste landen op de planeet, en wie het ook wint, eigenlijk wil vrijwel het grootste deel van het land "die ander".
Als ze een ‘normaal’ stemsysteem hadden, waarbij iedere individuele stem telt en ze niet per staat op een hoop gegooid worden, dan zou dat grootste deel een stukje kleiner zijn.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 november 2020 @ 11:55:52 #146
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196094376
BLijft grappig hoe dat werkt met persberichten. 'VVD heeft een linksig verkiezingsprogramma.'
Nou er zijn twee zinnen opgenomen over hoger minimumloon, maar verder is het een klassiek VVD programma met vooral afbraak natuur en het buiten werking stellen van internationale verdragen.
  vrijdag 6 november 2020 @ 11:59:04 #147
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196094421
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

Als ze een ‘normaal’ stemsysteem hadden, waarbij iedere individuele stem telt en ze niet per staat op een hoop gegooid worden, dan zou dat grootste deel een stukje kleiner zijn.
Goed voorbeeld daarvan:
twitter
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_196094429
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

kwam net op twitter een uitspraak van iemand tegen:
"The only reason Biden is winning is because they're counting every vote. This is a deviestaing (netjes overgetypt) attack on our democracy :( :( :( "
pi_196094488
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:59 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

"The only reason Biden is winning is because they're counting every vote. This is a deviestaing (netjes overgetypt) attack on our democracy :( :( :( "
Het zou bijna grappig zijn als het niet zo treurig was -O-
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:15:41 #150
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196094748
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:19:32 #151
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196094835
Ik krijg steeds reclame voor een legging met schapenvachtspul van binnen. Dat willik! Maar kan het niet echt vinden in een winkel die niet stiekem chinameuk is. Want daar zijn de maten verneukt dus durf ik niet te kopen. ;(
pi_196095099
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:19 schreef gcjoel het volgende:
Ik krijg steeds reclame voor een legging met schapenvachtspul van binnen. Dat willik! Maar kan het niet echt vinden in een winkel die niet stiekem chinameuk is. Want daar zijn de maten verneukt dus durf ik niet te kopen. ;(
Nou chinameuk is 1 ding maar zoiets koop ik graag in een echte winkel.
Of met referenties van een bekende die even kan melden hoe het precies valt.. dat is ook prima natuurlijk :)

En ziet er echt supercomfy uit die legging ja.... ik heb hem ook al 300x voorbij zien komen O+

Ben trouwens ooit wel lid geweest van een fb groep waar men continu deelde wat ze hadden gekocht en hoe het viel...

Aan de hand van die groep ooit weleens een soort van relaxbroek gekocht die inderdaad helemaal goed zat.

En laatst op de gok.. een nightmare before Xmas trui gekocht in de allergrootste maat.
Denk als ie niet past is het mooi kadootje voor een goede vriendin die dat ook leuk vind.
EN graag dergelijke truien draagt.
Maar hij zit eigenlijk best heel prima.. valt heel niet tegen :)
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:59:41 #153
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196095489
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:35 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nou chinameuk is 1 ding maar zoiets koop ik graag in een echte winkel.
Of met referenties van een bekende die even kan melden hoe het precies valt.. dat is ook prima natuurlijk :)

En ziet er echt supercomfy uit die legging ja.... ik heb hem ook al 300x voorbij zien komen O+

Ben trouwens ooit wel lid geweest van een fb groep waar men continu deelde wat ze hadden gekocht en hoe het viel...

Aan de hand van die groep ooit weleens een soort van relaxbroek gekocht die inderdaad helemaal goed zat.

En laatst op de gok.. een nightmare before Xmas trui gekocht in de allergrootste maat.
Denk als ie niet past is het mooi kadootje voor een goede vriendin die dat ook leuk vind.
EN graag dergelijke truien draagt.
Maar hij zit eigenlijk best heel prima.. valt heel niet tegen :)
Ja liefst wel echt passen maar ga nu sowieso liever niet naar het centrum.
Nederlandse webshop hebben vaak nog wel goede maattabel en goede retour mogelijkheden.
pi_196095578
quote:

Stel je voor dat je alle stemmen telt :o :o :B :B
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 13:08:05 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196095650
quote:

[..]

_O- _O-
pi_196095870
*burp* twee pasteitjes op met walgelijk veel vulling :9

Gisteren had ik ook al een fijne lunch: salade met zelfgemaakte stoofpeer, kipstukjes en nootjes O+
pi_196095888
quote:

[..]

:'( :'( :'(

*kipragout komt een beetje omhoog*
pi_196095908
Coronatest op mijn verjaardag *O*
pi_196095941
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:21 schreef Lonaa het volgende:
Oh je! Klachten? F ook?
pi_196095988
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Oh je! Klachten? F ook?
Ik heb wel een zwaar gevoel in mijn hoofd sinds gisterenochtend. Snotteren doen we allebei.

De doorslag gaf het feit dat mijn schoonmoeder ook positief getest is. Gisteren test, vandaag uitslag.
F. en schoonmoeder hebben schoonvader op dezelfde momenten gezien. :X
pi_196095996
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:59 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ja liefst wel echt passen maar ga nu sowieso liever niet naar het centrum.
Nederlandse webshop hebben vaak nog wel goede maattabel en goede retour mogelijkheden.
Mja ik moet binnenkort wel vrees ik.

Maar kom al maanden nauwelijks in winkels.
Toevallig vorige week.. maar toen had ik alles wat ik nodig had al een paar weken opgespaard zodat het gewoon in 1 keer zou kunnen.
  vrijdag 6 november 2020 @ 13:32:07 #162
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196096113
Ik had een beetje van mijn paddenstoelen ketchup op een omelet gesmeerd. Was toch niet zo'n goede combinatie. Smaakte vreemd. Niet voor herhaling vatbaar. :{
Poef.....gone! ©golfer
pi_196096131
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:25 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik heb wel een zwaar gevoel in mijn hoofd sinds gisterenochtend. Snotteren doen we allebei.

De doorslag gaf het feit dat mijn schoonmoeder ook positief getest is. Gisteren test, vandaag uitslag.
mmm niet fijn
  vrijdag 6 november 2020 @ 13:33:35 #164
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196096140
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:21 schreef Lonaa het volgende:
Wanneer krijg je de uitslag? Is het een sneltest?
Poef.....gone! ©golfer
pi_196096188
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:33 schreef golfer het volgende:

[..]

Wanneer krijg je de uitslag? Is het een sneltest?
Geen sneltest, uitslag binnen 48uur, dus voor maandagochtend, hopelijk (want morgen testen)

Mijn schoonmoeder het de uitslag met 24 uur, dus dat is hoopgevend voor hoe snel het gaat.
pi_196096217
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:37 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Geen sneltest, uitslag binnen 48uur, dus voor maandagochtend, hopelijk (want morgen testen)

Mijn schoonmoeder het de uitslag met 24 uur, dus dat is hoopgevend voor hoe snel het gaat.
Ik duim voor je
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_196096222
oei, spannend Lonaa. Hopen dat het meevalt.
pi_196096260
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:38 schreef Jagärtrut het volgende:
oei, spannend Lonaa. Hopen dat het meevalt.
Hoe gaat het bij jullie? Ligt het laminaat?
pi_196096284
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hoe gaat het bij jullie? Ligt het laminaat?
jazeker. De plinten moeten nog, maar dat doen we morgen.

Vakantie doet ons goed...
pi_196096342
Lief :)

We bekijken alles per dag en dan zien we wel hoe het loopt. Beter wordt er niemand echt ziek, dan kun je best allemaal corona hebben, zeg maar. :)
pi_196096386
Beterschap Lonaa! Hopelijk snel negatieve testuitslag binnen.
pi_196096399
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:46 schreef Lonaa het volgende:
Lief :)

We bekijken alles per dag en dan zien we wel hoe het loopt. Beter wordt er niemand echt ziek, dan kun je best allemaal corona hebben, zeg maar. :)
Maar je schoonvader krijgt dus nu totaal geen bezoek? En je schoonmoeder zit ook in haar uppie?
pi_196096400
In positief nieuws: schoonmoeder voelt zich niet ziek, schoonvader voelt zich al 2 dagen niet slechter dan de dag ervoor. *O*
pi_196096404
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Maar je schoonvader krijgt dus nu totaal geen bezoek? En je schoonmoeder zit ook in haar uppie?
Ja. En ja.

:{
pi_196096419
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja. En ja.

Ach, da's wel heel sneu
pi_196096420
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja. En ja.

dat is dan precies wel weer ruk eigenlijk
pi_196096457
Ik had ook niet gezegd dat het allemaal rozegeur en maneschijn is, want het is allemaal bijzonder kut met peren. Maar als we hier allemaal, uiteindelijk, ongeschonden doorheen komen zonder heel ziek te worden, dan valt een week alleen zijn uiteindelijk wel mee. Zoiets.
  vrijdag 6 november 2020 @ 13:57:39 #178
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196096549
En weer een nieuw perspectief op testen:

quote:
Mensen die een sneltest hebben laten doen om uit te vinden of ze besmet zijn met het coronavirus, gaan er bij een negatieve uitslag te gauw van uit dat ze het virus ook helemaal niet bij zich dragen en dus geen risico voor anderen met zich meebrengen. Dat zegt GGD-baas Sjaak de Gouw. "We merken dat mensen er verkeerde conclusies aan verbinden."

Voor een betrouwbare uitslag van een sneltest "moet je best wel veel virus bij je dragen", aldus De Gouw. Een sneltest reageert minder goed op een beginnende infectie. Die kan, een of twee dagen na de besmetting, door de sneltest over het hoofd worden gezien, terwijl de incubatietijd vier tot tien dagen is. "We denken dat er daardoor veel mensen rondlopen die toch een verhoogd risico met zich meedragen." Ze kunnen met name een gevaar opleveren voor kwetsbare mensen.

Wie in contact is geweest met iemand met corona en dat hoort van deze persoon, de GGD of de app, moet gewoon in quarantaine. Een sneltest kan dan niet helpen om eerder aan de quarantaineverplichtingen te ontsnappen. Pas een dag of zeven na het contact met een besmet persoon kan er meer zekerheid worden verkregen, zegt De Gouw.
Dus de sneltests die bedrijven laten doen om hun personeel toch te laten werken, zouden dan op basis van deze uitspraak wel kunnen stoppen?
pi_196096580
Dit is wel precies waarom we dus geen sneltest hebben laten doen gisteren of vandaag of morgen.
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:00:27 #180
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196096602
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:59 schreef Lonaa het volgende:
Dit is wel precies waarom we dus geen sneltest hebben laten doen gisteren of vandaag of morgen.
Maar ondertussen staat groot in de krant dat er door het hele land XL sneltestlokaties komen.
pi_196096609
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:57 schreef fietsie het volgende:
[..]

Dus de sneltests die bedrijven laten doen om hun personeel toch te laten werken, zouden dan op basis van deze uitspraak wel kunnen stoppen?
dus eigenlijk.. zegt zo'n sneltest niks

even.. effectief en kort door de bocht zegmaar dus.
pi_196096627
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:00 schreef fietsie het volgende:

[..]

Maar ondertussen staat groot in de krant dat er door het hele land XL sneltestlokaties komen.
scheelt wel in het aantal besmettingen... :)
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:02:57 #183
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196096644
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:01 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

scheelt wel in het aantal besmettingen... :)
Het bijelkaar brengen van al die potentieel besmetten op een paar lokaties ?
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:03:31 #184
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196096658
Ander leuk pareltje: www.kansenkaart.nl

Over wat de kans is op een bepaald inkomen, gebaseerd op waar je bent opgegroeid.
pi_196096664
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:02 schreef fietsie het volgende:

[..]

Het bijelkaar brengen van al die potentieel besmetten op een paar lokaties ?
nahja.. voor de regering ben je alleen besmet na een positieve test

dus onterecht negatieve tests... zijn een positieve invloed op het "aantal" besmettingen.
op papier dan.
pi_196096679
Nou kan ik me wel voorstellen dat als je negatief test op zo'n sneltest (en je dus weinig virus bij je draagt) je ook minder besmettelijk bent.

Je moet dan alleen niet sneltesten en een paar dagen later je hele omgeving volsnotteren "want ik heb geen corona", je moet dan blijven testen om in de gaten te houden of je niet toch na een paar dagen meer virus in je hebt.
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:04:57 #187
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196096682
quote:
[..]

En dat terwijl ze juist voor bepaalde groepen personeel op korte termijn worden ingezet.
quote:
Zorgpersoneel, politieagenten, scholen en kinderopvang kunnen over een paar weken op hun werk gebruikmaken van sneltests. Binnen 30 minuten is dan duidelijk of iemand besmet is met het coronavirus.

De test kan ervoor zorgen dat de sectoren minder te maken krijgen met verzuim van personeel dat moet wachten op de uitslag van een PCR-test. Die neemt meer tijd in beslag. Weliswaar is de sneltest minder precies dan de PCR-test, maar volgens het OMT wegen de voordelen op tegen de nadelen.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:05:35 #188
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196096695
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:03 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

nahja.. voor de regering ben je alleen besmet na een positieve test

dus onterecht negatieve tests... zijn een positieve invloed op het "aantal" besmettingen.
op papier dan.
Wel geinig wellicht om te monitoren wat nu het effect is op de data in de Corona app, dat soort XL lokaties.

Want dan zou je verwachten dat mensen die daar komen ook ineens alarm krijgen... of wellicht dat de XL lokaties in de dataset worden uitgesloten met een geofence ofzo....
pi_196096707
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:00 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

dus eigenlijk.. zegt zo'n sneltest niks

even.. effectief en kort door de bocht zegmaar dus.
Kort door de bocht kunnen we zo erg veel uitspraken doen, natuurlijk.
pi_196096764
Iig, @Lonaa *; hopelijk herstelt iedereen snel. Rotcorona.
pi_196096780
Ik ben een partij gaar vandaag. Vanochtend 10 km door de heuvels gewandeld/geploeterd met een vriendin. Ik verzet geen stap meer. Moest eigenlijk nog wat doen voor studie maar :O misschien maandag.......
pi_196096851
Hoe het testen precies gaat verlopen in die grote teststraten staat nog niet vast.

Op de testlocaties bieden ze sneltesten en PCR-testen aan. Een positieve sneltest hoef je niet met de PCR te testen. Maar in het huidige OMT advies staat het advies om een negatieve testuitslag wel nog te bevestigen met een PCR-test voor sommige doelgroepen. Vooral de mensen die een kwetsbare gezondheid hebben of werken met deze doelgroep.

Het moet ook gewoon duidelijk zijn dat de uitslag niet altijd zeker is, en dat het opvolgen van de algemene maatregelen heel erg belangrijk blijft. Daarom juist fijn dat daar veel meer controle en structuur in komt.
pi_196096954
Ik ben verslaafd aan de nieuwe pizza's van de Appie. Ze hebben nu ook van die 'verse' pizza's met een groentebodem en die zijn echt heel erg lekker. Lekkerder dan de belegde pizza's van Magioni. :9

vrijdag 6 november 2020 @ 14:24:49 #194
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196097025
Ik kwam nog wel een Trump filmpje tegen waar ik voorzichtig om moest gniffelen...

https://i.imgur.com/36m4qH6.mp4
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:28:11 #195
63722 z80
I fink you freaky
pi_196097087
quote:
[..]

Volgens tno zijn de testen wel betrouwbaar.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)kt-uit-praktijkproef
https://www.nrc.nl/nieuws(...)aktijkproef-a4016095

Maar de GGD heeft dit al vaker geroepen. En TNO heeft dit inmiddels meerdere keren weerlegd.

En ook de GGD test wekt alleen bij voldoende virusdeeltjes.
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:30:08 #196
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196097133
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:28 schreef z80 het volgende:

[..]

Volgens tno zijn de testen wel betrouwbaar.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)kt-uit-praktijkproef
https://www.nrc.nl/nieuws(...)aktijkproef-a4016095

Maar de GGD heeft dit al vaker geroepen. En TNO heeft dit inmiddels meerdere keren weerlegd.

En ook de GGD test wekt alleen bij voldoende virusdeeltjes.
Maar je ziet, de GGD blijft dus communiceren dat dit niet het geval is; in dit geval met een zeer recent artikel
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:32:46 #197
63722 z80
I fink you freaky
pi_196097197
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:14 schreef Myraela het volgende:
Hoe het testen precies gaat verlopen in die grote teststraten staat nog niet vast.

Op de testlocaties bieden ze sneltesten en PCR-testen aan. Een positieve sneltest hoef je niet met de PCR te testen. Maar in het huidige OMT advies staat het advies om een negatieve testuitslag wel nog te bevestigen met een PCR-test voor sommige doelgroepen. Vooral de mensen die een kwetsbare gezondheid hebben of werken met deze doelgroep.

Het moet ook gewoon duidelijk zijn dat de uitslag niet altijd zeker is, en dat het opvolgen van de algemene maatregelen heel erg belangrijk blijft. Daarom juist fijn dat daar veel meer controle en structuur in komt.
Ook de PCR test is niet altijd duidelijk. Zowel positief als negatief.
Kan zo snel het testraport niet meer vinden. verschil was sneltest detectie 99.4% en bij PCR 99.7% (als ik de getallen goed onthouden heb). Waarbij een positieve sneltest 100% betrouwbaar bleek te zijn.
pi_196097226
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:05 schreef fietsie het volgende:

[..]

Wel geinig wellicht om te monitoren wat nu het effect is op de data in de Corona app, dat soort XL lokaties.

Want dan zou je verwachten dat mensen die daar komen ook ineens alarm krijgen... of wellicht dat de XL lokaties in de dataset worden uitgesloten met een geofence ofzo....
Mja alleen als je er langer bent dan 15 minuten dan he.
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:34:40 #199
63722 z80
I fink you freaky
pi_196097231
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:30 schreef fietsie het volgende:

[..]

Maar je ziet, de GGD blijft dus communiceren dat dit niet het geval is; in dit geval met een zeer recent artikel
Ja en? Wij van WCeend. Tot nu toe laat TNO in de rapporten zien dat het wel betrouwbaar is. De GGD meld het enkel dat het niet betrouwbaar is.
pi_196097302
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:04 schreef Tele6 het volgende:
Nou kan ik me wel voorstellen dat als je negatief test op zo'n sneltest (en je dus weinig virus bij je draagt) je ook minder besmettelijk bent.

Je moet dan alleen niet sneltesten en een paar dagen later je hele omgeving volsnotteren "want ik heb geen corona", je moet dan blijven testen om in de gaten te houden of je niet toch na een paar dagen meer virus in je hebt.
Mja maar die mensen moeten daarna weer aan het werk.
En dan hebben de mensen die in de zorg en het onderwijs werken voorrang voor zo’n test want dan kunnen ze zsm weer aan het werk.

Dus al willen ze preventief thuis blijven of eerst nog even de incubatietijd afwachten...
hun werkgever verwacht gewoon dat ze weer aan de slag gaan na de negatieve uitslag.
pi_196097308
Volgens mij zeggen ze nergens dat het niet betrouwbaar is. Wat ze zeggen is dat een test altijd een momentopname is. En zeker zoals de sneltests nu in worden gezet, om mensen te testen die (nog) geen symptomen hebben, kan de test dan niet alles al oppikken.

Maar dat probleem heb je met beide tests.
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:38:46 #202
63722 z80
I fink you freaky
pi_196097323
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:30 schreef fietsie het volgende:

[..]

RIVM heeft ook een pdf online staan met een boel achtergrond info en het verschil tussen de testen.
https://www.rivm.nl/sites(...)20oktober%202020.pdf
pi_196097336
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:20 schreef Myraela het volgende:
Ik ben verslaafd aan de nieuwe pizza's van de Appie. Ze hebben nu ook van die 'verse' pizza's met een groentebodem en die zijn echt heel erg lekker. Lekkerder dan de belegde pizza's van Magioni. :9

[ afbeelding ]
Alleen de naam is al goed :D

Ziet er lekker uit.
pi_196097395
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:38 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

En dan hebben de mensen die in de zorg en het onderwijs werken voorrang voor zo’n test want dan kunnen ze zsm weer aan het werk.

Dus al willen ze preventief thuis blijven of eerst nog even de incubatietijd afwachten...
hun werkgever verwacht gewoon dat ze weer aan de slag gaan na de negatieve uitslag.
Nee maar wat ik bedoel is. Stel Pietje heeft misschien corona en hij doet een sneltest. De sneltest is negatief, dus Pietje gaat aan het werk. Hij heeft weinig virus, dus ook al heeft hij wel een beetje virus dan is de kans dat hij mensen besmet wel kleiner. (Ik weet nog steeds niet hoe groot het aandeel asymptomatische of weinig-symptomatische overdracht is, maar stel dat het zo werkt hè.)
Morgen heeft Pietje een veel ergere hoest. Maar hij heeft gisteren negatief getest, dus hij mag gewoon gaan werken. --> Stel nou dat hij nu nog een test had gedaan, die was positief geweest. Gisteren was het risico niet zo groot, want hij had weinig virus bij zich, maar inmiddels kan hij beter niet gaan werken.
Dan kan zo'n sneltest wel zinnig zijn, als je 'm later nog een keer doet wanneer de symptomen sterker zijn geworden.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 6 november 2020 @ 14:48:46 #205
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196097514
Kom zojuist uit een kerona hotspot.

https://imgur.com/2CdczAT
  Official ESF Kreviewer vrijdag 6 november 2020 @ 14:49:53 #206
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196097547
Thanks pik. O+
  Official ESF Kreviewer vrijdag 6 november 2020 @ 14:53:23 #208
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196097628
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:50 schreef Lonaa het volgende:
Thanks pik. O+
(Y)
pi_196097634
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:42 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nee maar wat ik bedoel is. Stel Pietje heeft misschien corona en hij doet een sneltest. De sneltest is negatief, dus Pietje gaat aan het werk. Hij heeft weinig virus, dus ook al heeft hij wel een beetje virus dan is de kans dat hij mensen besmet wel kleiner. (Ik weet nog steeds niet hoe groot het aandeel asymptomatische of weinig-symptomatische overdracht is, maar stel dat het zo werkt hè.)
Morgen heeft Pietje een veel ergere hoest. Maar hij heeft gisteren negatief getest, dus hij mag gewoon gaan werken. --> Stel nou dat hij nu nog een test had gedaan, die was positief geweest. Gisteren was het risico niet zo groot, want hij had weinig virus bij zich, maar inmiddels kan hij beter niet gaan werken.
Dan kan zo'n sneltest wel zinnig zijn, als je 'm later nog een keer doet wanneer de symptomen sterker zijn geworden.
Ja precies dat..
maar om me heen zie ik dan “nou de test was negatief dus ik ben gewoon verkouden”.
In plaats van een herhaaltest terwijl dat wel nuttig zou zijn lijkt me.
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:57:14 #210
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196097719
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:42 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik acht de kans dat die persoon zich die tweede dag -weer- laat testen niet zo hoog. Immers gister was t ok.
pi_196097782
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:57 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik acht de kans dat die persoon zich die tweede dag -weer- laat testen niet zo hoog. Immers gister was t ok.
Nee dat zeg ik ook. Je zou dan iemand moeten monitoren. Maar ze weten ook nog niet genoeg over wanneer mensen nou echt besmettelijk zijn - misschien is hij met weinig virus in zich ook al wel besmettelijk en dan heb je al helemaal een probleem als hij na die negatieve test van alles gaat doen.

Rotcorona.
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:05:12 #212
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196097852
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:00 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik ook. Je zou dan iemand moeten monitoren. Maar ze weten ook nog niet genoeg over wanneer mensen nou echt besmettelijk zijn - misschien is hij met weinig virus in zich ook al wel besmettelijk en dan heb je al helemaal een probleem als hij na die negatieve test van alles gaat doen.

Rotcorona.
Ja doe dan maar dat Nertsencorona die hebben tenminste nog een kroelbaar vachtje

Overigens vond ik de timing van het gisteren uitzenden van The Andromeda Strain wel euh, opvallend. Met een president met grote financiele belangen in energie bedrijven enzo... en een virus achig ding wat mensen besmet...
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:17:23 #213
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196098075
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:38 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

En dat gaat dus niet kunnen, is de stelling. Na een negatieve sneltest die je doet omdat iemand in je omgeving wel positief getest is, moet je in quarantaine:

https://www.telegraaf.nl/(...)taine-niet-overbodig
pi_196098171
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:25 schreef Lonaa het volgende:

[..]

He bleh :*
pi_196098271
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:20 schreef Myraela het volgende:

[ afbeelding ]
Geen vreemd 'houdbaarheids' smaakje er aan?
Pizza :9
pi_196098298
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:17 schreef fietsie het volgende:

[..]

En dat gaat dus niet kunnen, is de stelling. Na een negatieve sneltest die je doet omdat iemand in je omgeving wel positief getest is, moet je in quarantaine:

https://www.telegraaf.nl/(...)taine-niet-overbodig
Maar dit is toch ook een beetje logisch nadenken?

Als je maandag iemand ziet die CoVid blijkt te hebben en je laat je woensdag testen zit je 2 dagen na blootstelling. Als je dan negatief test in die sneltest wil dat niet zeggen dat je niet over 2 dagen alsnog ziek wordt.
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:28:39 #217
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196098322
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar dit is toch ook een beetje logisch nadenken?

Als je maandag iemand ziet die CoVid blijkt te hebben en je laat je woensdag testen zit je 2 dagen na blootstelling. Als je dan negatief test in die sneltest wil dat niet zeggen dat je niet over 2 dagen alsnog ziek wordt.
Mjah helaas hoor ik om me heen werkgevers anders redeneren: "Laat je commercieel (snel) testen en bij negatieve test direct aan de slag"
pi_196098362
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:28 schreef fietsie het volgende:

[..]

Mjah helaas hoor ik om me heen werkgevers anders redeneren: "Laat je commercieel (snel) testen en bij negatieve test direct aan de slag"
Het was het eerste wat de baas van F zei. En toen ging ie nadenken. :7
pi_196098420
Nou, Lonaa...hopelijk gaat de uitslag meevallen.
Sterkte ondertussen. En Dora dan in de achtertuin?
Buurman ging solo aan de wandel in de polder met zijn pup. 😳
pi_196098505
Ik ga ook wel aan de wandel met Dora. Maar dat doe ik eigenlijk altijd CoVid-proof. Dora vindt honden stom en mensen willen haar allemaal aaien en dat vindt ze ook stom dus ik loop eigenlijk altijd met grote boog om mensen, al dan niet met hond, heen. Als ik ze al van dichtbij tegenkom want ik ga mensen meestal actief uit de weg met Dora. :') En ik kom zodoende dus ook nooit op uitlaatvelden enzo.

Mocht ik mensen tegenkomen die ik/we wel kennen en leuk zijn dan vermeld ik braaf dat ze extra extra uit de buurt moeten blijven.

[ Bericht 17% gewijzigd door Lonaa op 06-11-2020 15:43:22 ]
pi_196098507
quote:
[..]

Een klant van ons laat zijn medewerkers een vingerpriktest doen als ze verkoudheidsverschijnselen hebben. J liep daar vorige week toen er drie man flink liep te snotteren :X
Spoilers!
pi_196098517
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het was het eerste wat de baas van F zei. En toen ging ie nadenken. :7
Gelukkig ging hij nadenken. Hopelijk voor jullie wel negatieve uitslag D
pi_196098529
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:03 schreef fietsie het volgende:

Over wat de kans is op een bepaald inkomen, gebaseerd op waar je bent opgegroeid.
Mijn opgroei valt weg achter de legenda :{
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_196098536
Wat stuur ik naar een klant voor zijn pensioen? Hij krijgt vast al een miljoen bloemen.
Spoilers!
pi_196098540
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:03 schreef fietsie het volgende:

Ik kan niet in noord-groningen komen op die kaart van ze. Nou woonde ik daar niet in '95, want het is niet 'waar je bent opgegroeid' maar 'waar je woonde in '95 als je bent geboren tussen '82 en '87', wat toch redelijk iets anders is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196098546
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat stuur ik naar een klant voor zijn pensioen? Hij krijgt vast al een miljoen bloemen.
Een puzzelboekje.
pi_196098565
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Gelukkig ging hij nadenken. Hopelijk voor jullie wel negatieve uitslag D
Ik denk altijd dat veel van deze regels een kwestie is van nadenken. :')
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:40:59 #228
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196098569
quote:
Geraniums. Kan ie daar achter gaan zitten. :+
Poef.....gone! ©golfer
pi_196098729
quote:
Drank.
pi_196098769
quote:
Een uitgebreid ontbijt voor eerste pensioendag, leuk voor hem, leuk voor horeca
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:51:49 #231
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196098776
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:39 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik kan niet in noord-groningen komen op die kaart van ze. Nou woonde ik daar niet in '95, want het is niet 'waar je bent opgegroeid' maar 'waar je woonde in '95 als je bent geboren tussen '82 en '87', wat toch redelijk iets anders is.
Kun jij wel uitleggen hoe die selectie rechtsonder werkt? Selecteer je daar het inkomen van je ouders? En dan?
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:52:20 #232
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196098788
quote:
Iets van een wijnproeverij pakketje voor thuis ofzo? Door corona heb je nu best veel toffe pakketjes :D
pi_196098806
Hm ik ontving tijdje terug een borrelpakket.
Met bier, kaas, chipje en dipje

Erg leuk.

En juist nu zijn er natuurlijk stapels van dat soort pakketten te vinden online.
pi_196098865
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:28 schreef fietsie het volgende:

[..]

Me too

En niet alleen werkgevers trouwens.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 november 2020 @ 15:57:52 #235
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196098884
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:53 schreef Uhmmpie het volgende:

Erg leuk.

En juist nu zijn er natuurlijk stapels van dat soort pakketten te vinden online.
Haarlem 'viert' over twee weken 775 jaar stadsrechten. Iedere zaak heeft nu wel z'n eigen feestborrelpakket _O-.
pi_196099023
Ik krijg ook allemaal reclames voor sinterklaaspakketten van verschillende bakkers. Wel grappig om te zien hoe iedereen toch een alternatief probeert aan te bieden.
pi_196099263
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:52 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Iets van een wijnproeverij pakketje voor thuis ofzo? Door corona heb je nu best veel toffe pakketjes :D
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:53 schreef Uhmmpie het volgende:

Erg leuk.

Ja, dat is wel leuk inderdaad. Even zoeken.
Spoilers!
  vrijdag 6 november 2020 @ 16:28:45 #238
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196099468
Op terugweg van mijn werkplek bij Caprera zag ik dat ik, op de parkeerplek waar ik al sinds 2013 mijn auto zeer regelmatig parkeer, van een overijverige en waarschijnlijk nieuwe BOA een parkeerboete heb gekregen van maar liefst 149 euro. Daar ga ik dus wel ernstig bezwaar tegen maken.

Verder vandaag ook maar eens een keer bij de HA een griepvaccin laten zetten. Baat het niet...

/dagboek
Poef.....gone! ©golfer
pi_196099486
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:28 schreef golfer het volgende:
Op terugweg van mijn werkplek bij Caprera zag ik dat ik, op de parkeerplek waar ik al sinds 2013 mijn auto zeer regelmatig parkeer, van een overijverige en waarschijnlijk nieuwe BOA een parkeerboete heb gekregen van maar liefst 149 euro. Daar ga ik dus wel ernstig bezwaar tegen maken.

Verder vandaag ook maar eens een keer bij de HA een griepvaccin laten zetten. Baadt het niet...

/dagboek
... dan doucht het wel?
pi_196099517
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:40 schreef golfer het volgende:

[..]

Geraniums. Kan ie daar achter gaan zitten. :+
Dat deed mijn zwager inderdaad! Een bak met gerania😂
  vrijdag 6 november 2020 @ 16:32:09 #241
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196099530
quote:
0s.gif [b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2578450/3/101#p196099486]vrijdag 6

... dan doucht het wel?
Oeps. :@
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 6 november 2020 @ 16:35:30 #242
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_196099600
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:28 schreef golfer het volgende:

Verder vandaag ook maar eens een keer bij de HA een griepvaccin laten zetten. Baat het niet...

/dagboek
Maar mag je er wel of niet parkeren? Want dat je het al doet sinds 2013 wil niet zeggen dat het mag :P
pi_196099680
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:35 schreef Anthraxx het volgende:
Maar mag je er wel of niet parkeren? Want dat je het al doet sinds 2013 wil niet zeggen dat het mag :P
Ik vroeg me precies hetzelfde af. :D
  vrijdag 6 november 2020 @ 16:41:57 #244
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196099720
quote:

[..]

Of het mag niet meer sinds vorige week vanwege een regelwijziging, het plaatsen van een bord of het opnieuw vaststellen van een zone..
  vrijdag 6 november 2020 @ 16:43:55 #245
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196099743
quote:

Er is daar geen parkeerverbod. Het enige wat ze zouden kunnen zeggen is dat ik daar in een bochtje parkeer en dat dat gevaar zou kunnen opleveren.
Poef.....gone! ©golfer
pi_196099779
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:43 schreef golfer het volgende:

[..]

Er is daar geen parkeerverbod. Het enige wat ze zouden kunnen zeggen is dat ik daar in een bochtje parkeer en dat dat gevaar zou kunnen opleveren.
Toen ik rijles had, heb ik geleerd dat je niet in een bocht mag parkeren.

Maar goed dat kan de laatste 14 jaar ook veranderd zijn.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 6 november 2020 @ 17:01:16 #247
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196100046
Vanavond pizarette bij vrienden. Wel zin in. Ff een avondje gezellig eruit. Max 40 man.
pi_196100054
Flinke boete wel, ik had er in Utrecht één van 95 euro te pakken toen ik ooit geen plek kon vinden maar écht, écht moest openen op mijn werk. (Ik stond weliswaar niet gevaarlijk geparkeerd, maar niet op een officiële plek, dus helaas terecht. Dat was dus 10 uur werken voor nop :') )

Wij eten vanavond (zelfgemaakte) sushi O+ :9

En ik durf hier niet eens meer naar de corona-cijfers te kijken. Ik moest een pakketje ophalen en bij de Jumbo hier droegen zelfs niet eens alle vakkenvullers een mondmasker :')
pi_196100061
quote:
85s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:01 schreef Kreator het volgende:
Vanavond pizarette bij vrienden. Wel zin in. Ff een avondje gezellig eruit. Max 40 man.
Dan hoop ik dat jullie zo'n 6persoonsgeval hebben. En genoeg stokbrood voor erbij. :+
pi_196100106
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:51 schreef fietsie het volgende:

[..]

Kun jij wel uitleggen hoe die selectie rechtsonder werkt? Selecteer je daar het inkomen van je ouders? En dan?
Nee, ik begreep niks van die tekst :N.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Official ESF Kreviewer vrijdag 6 november 2020 @ 17:09:57 #251
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196100207
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:01 schreef Candaasje het volgende:
Flinke boete wel, ik had er in Utrecht één van 95 euro te pakken toen ik ooit geen plek kon vinden maar écht, écht moest openen op mijn werk. (Ik stond weliswaar niet gevaarlijk geparkeerd, maar niet op een officiële plek, dus helaas terecht. Dat was dus 10 uur werken voor nop :') )

Wij eten vanavond (zelfgemaakte) sushi O+ :9

En ik durf hier niet eens meer naar de corona-cijfers te kijken. Ik moest een pakketje ophalen en bij de Jumbo hier droegen zelfs niet eens alle vakkenvullers een mondmasker :')
Vegan sushi.

Witte rijst dus. :').
pi_196100235
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:09 schreef Kreator het volgende:

[..]

Vegan sushi.

Witte rijst dus. :').
Goed voor de lijn :Y ^O^
pi_196100246
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:45 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Toen ik rijles had, heb ik geleerd dat je niet in een bocht mag parkeren.

Maar goed dat kan de laatste 14 jaar ook veranderd zijn.
Nou.. toen ik enige tijd geleden rijles had... mocht dat ook nog niet. Helaas :)

Kleine check op boetes.nl levert op “parkeren met mogelijk gevaar voor anderen” kost je 140¤.

Dus denk dat je bezwaar wellicht... niet gehonoreerd gaat worden.
En dat die boa niet overijverig was.. maar zn voorgangers gewoon lui.
  vrijdag 6 november 2020 @ 17:20:59 #254
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196100411
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:11 schreef Uhmmpie het volgende:

En dat die boa niet overijverig was.. maar zn voorgangers gewoon lui.
En mij kennen en weten dat ik daar tegenover die plek aan het werk ben.
Poef.....gone! ©golfer
pi_196100472
quote:
84s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:20 schreef golfer het volgende:

[..]

Maar dat maakt toch geen verschil, je mag er niet parkeren. Ik vind het zuur voor je hoor, want het is veel geld, maar het is mogelijk niet geheel onterecht?
pi_196100478
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:25 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Maar dat maakt toch geen verschil, je mag er niet parkeren. Ik vind het zuur voor je hoor, want het is veel geld, maar het is mogelijk niet geheel onterecht?
Nou dat..
  vrijdag 6 november 2020 @ 17:26:31 #257
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196100493
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:25 schreef Candaasje het volgende:

Waarschijnlijk niet. Maar toch ga ik er proberen tegenin te gaan, vanwege al die jaren geen boete.
Poef.....gone! ©golfer
pi_196100498
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:26 schreef golfer het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet. Maar toch ga ik er proberen tegenin te gaan, vanwege al die jaren geen boete.
Proberen kan altijd. Nee heb je, ja kun je krijgen :Y
pi_196100520
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:26 schreef golfer het volgende:

[..]

Prima argument. :')
pi_196100543
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Prima argument. :')
Een waar Salomonsoordeel zou zijn om het bezwaar te honoreren en boetes op te leggen voor parkeren in de afgelopen jaren.
  vrijdag 6 november 2020 @ 17:31:44 #261
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196100563
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:30 schreef sigme het volgende:

Een waar Salomonsoordeel zou zijn om het bezwaar te honoreren en boetes op te leggen voor parkeren in de afgelopen jaren.
Poef.....gone! ©golfer
pi_196100709
quote:
84s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:20 schreef golfer het volgende:

[..]

En daarom sta je boven de wet? _O-
pi_196100726
Jeetje, iemand doet iets wat nog mag vanwege de coronamaatregelen en dat is onbegrijpelijk. Maar je doet zelf iets dat niet mag, en gaat er tegenin, omdat je het nou eenmaal al jaren doet. :D

Ik mag hierom wel een beetje giechelen, toch.
pi_196100753
Het maakt me niet uit hoor, vooral doen. Misschien werkt het nog ook. Laat alleen leuk zien dat we allemaal wel een beetje hypocriet zijn soms. En dat is okay. *O*
pi_196100809
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:40 schreef Myraela het volgende:
Jeetje, iemand doet iets wat nog mag vanwege de coronamaatregelen en dat is onbegrijpelijk. Maar je doet zelf iets dat niet mag, en gaat er tegenin, omdat je het nou eenmaal al jaren doet. :D

Ik mag hierom wel een beetje giechelen, toch.
Vermakelijk is het in ieder geval :D
  vrijdag 6 november 2020 @ 17:46:25 #266
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196100834
Fijn dat ik jullie aan zoveel (leed)vermaak heb kunnen helpen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_196100876
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:46 schreef golfer het volgende:
Fijn dat ik jullie aan zoveel (leed)vermaak heb kunnen helpen.
Topshow, dank je.
pi_196101123
Hebben maillots altijd zulke rare naden bij de tenen? Ik had verwacht dat ze zoals sokken zouden zijn en dan voel je de naden bij de tenen eigenlijk nauwelijks. :@
pi_196101153
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 18:04 schreef Tele6 het volgende:
Hebben maillots altijd zulke rare naden bij de tenen? Ik had verwacht dat ze zoals sokken zouden zijn en dan voel je de naden bij de tenen eigenlijk nauwelijks. :@
In mijn beleving vaak wel dikker ja. :Y
pi_196101168
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 18:04 schreef Tele6 het volgende:
Misschien kan het niet bij de maillots die je hebt, maar binnenste buiten dragen wil weleens helpen. Moet de binnenkant natuurlijk wel om aan te zien zijn.
pi_196101214
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 18:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Misschien kan het niet bij de maillots die je hebt, maar binnenste buiten dragen wil weleens helpen. Moet de binnenkant natuurlijk wel om aan te zien zijn.
De binnenkant is wel anders dan de buitenkant... hmmm. Wel slim.
Ik kan anders nog proberen de naad voorzichtig los te maken en andersom terug te maken :Y)
  vrijdag 6 november 2020 @ 18:34:58 #272
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196101632
:W vanuit het buitenland..
Vliegtuig was halfvol..nog mooie plaatjes geschoten weer, maar ook veel schapevachtjes aan wolken..

Deepthroaten is ook weer gelukt, ik ga nog eens een keer over zo'n dame heen kotsen hoor... :r

Verder goulashsoep cannhet vliegveld op, beetje zout maar prima te doen.. nu nog 45 min wachten op de bus... duurt lang..
  vrijdag 6 november 2020 @ 18:36:01 #273
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196101649
En nu heb ik ook zin omeen.aillot te kopen, die ik dan waarschijnlijk meteen weer in de hoek gooi als ik hem heb.. ondingen :+

Tevens moet ik dan eerst maar eens een jurkje/gewaad voor erbij kopen. :+
pi_196101866
Nog een maillot-onwetende vraag.

Ik doe m'n broeken meestal na een paar dagen dragen in de was, maar mijn sokken draag ik één dag.

Een maillot is een soort van broek-sokkencombinatie. Doe je 'm dan net als sokken iedere avond in de was, of eens in de paar dagen?

Indien dat eerste, dan heb ik véél maillots nodig... :{
pi_196101951
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 18:47 schreef Tele6 het volgende:
Nog een maillot-onwetende vraag.

Ik doe m'n broeken meestal na een paar dagen dragen in de was, maar mijn sokken draag ik één dag.

Een maillot is een soort van broek-sokkencombinatie. Doe je 'm dan net als sokken iedere avond in de was, of eens in de paar dagen?

Indien dat eerste, dan heb ik véél maillots nodig... :{

Afhankelijk van hoe fris 'ie nog ruikt, draag ik een maillot wel meerdere dagen. Ik heb eigenlijk alleen (dikke) panty's, maar daar draag ik nog wel eens als ik geen schoenen aan heb (zoals thuis) gewone sokjes overheen. Om te voorkomen dat ik er gaten in krijg of dat ik er aan het eind van de dag een half konijn aan haar in heb hangen. Met een maillot wordt dat een beetje overkill misschien, maar het zal vast al schelen dat je geen konijnen in huis hebt :+
pi_196101973
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2020 18:52 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Afhankelijk van hoe fris 'ie nog ruikt, draag ik een maillot wel meerdere dagen. Ik heb eigenlijk alleen (dikke) panty's, maar daar draag ik nog wel eens als ik geen schoenen aan heb (zoals thuis) gewone sokjes overheen. Om te voorkomen dat ik er gaten in krijg of dat ik er aan het eind van de dag een half konijn aan haar in heb hangen. Met een maillot wordt dat een beetje overkill misschien, maar het zal vast al schelen dat je geen konijnen in huis hebt :+
hmm meeste maillots zijn niet dikker dan sportsokken
en met sportsokken kun je ook pantoffels/huissokken aan :)
pi_196101983
Oh en je kent de truc om een (onder)broekje over je maillot te dragen? Voor als je kruis anders telkens tussen je knieën hangt, dat heb je met sommige maillots/ panty's. Enorm irritant! ;)
pi_196101998
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 18:53 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

hmm meeste maillots zijn niet dikker dan sportsokken
en met sportsokken kun je ook pantoffels/huissokken aan :)
Oh dat sowieso :Y Maar ik draag vaak nog gewone, dunnere sokken over een panty heen. (Dus ja, ook wel eens panty+sokken+huissokken :P )
pi_196102008
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2020 18:52 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ha, ^O^
Het scheelt natuurlijk ook dat een maillot een winterding is. In de zomer heb ik gauw toch zweterige of stoffige/zanderige voeten, maar in de winter niet zo.

Ik heb nu ook extra sokken over de maillot aan, want ik ben echt mega gammel vandaag dus alles is koud :')
pi_196102015
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 18:34 schreef Barreltje het volgende:
:W vanuit het buitenland..
Vliegtuig was halfvol..nog mooie plaatjes geschoten weer, maar ook veel schapevachtjes aan wolken..

Deepthroaten is ook weer gelukt, ik ga nog eens een keer over zo'n dame heen kotsen hoor... :r

Verder goulashsoep cannhet vliegveld op, beetje zout maar prima te doen.. nu nog 45 min wachten op de bus... duurt lang..
Ik moest even 3x nadenken wat je in godsnaam met dat deepthroaten bedoelde, maar ik snap hem nu. Duurde effe. :+

Ga je weer verder met inrichten van je huisje? :)
pi_196102072
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2020 18:54 schreef Candaasje het volgende:
Oh en je kent de truc om een (onder)broekje over je maillot te dragen? Voor als je kruis anders telkens tussen je knieën hangt, dat heb je met sommige maillots/ panty's. Enorm irritant! ;)
Die kende ik. Ik had ooit een panty voor Gelegenheden en die zakte verschrikkelijk af, dus ja.
(Dat was echt verschrikkelijk. Mij was voorgeschreven dat ik een jurk tot op de knie of langer moest, met een panty en nette schoenen. En ik had echt geen idee hoe ik dat moest regelen. Uiteindelijk heeft een mevrouw van de V&D me op sleeptouw genomen. Maar die heeft me een figuurcorrigerende panty aangesmeerd die echt vreselijk zat :') )
  vrijdag 6 november 2020 @ 19:00:45 #282
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196102110
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2020 18:56 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik moest even 3x nadenken wat je in godsnaam met dat deepthroaten bedoelde, maar ik snap hem nu. Duurde effe. :+

Ga je weer verder met inrichten van je huisje? :)
Jup.. deze keer eens kijken of ik ergens vliseline op kan snorren.. dan kan ik mn gordijnen afmaken.. en ik moet naar het tuincentrum en dan op mn fiets een zak aarde mee terug nemen :@ dat wordt nog wat..

Ze hebben hier namelijk geen bakjes verse kruiden, je moet meteen een hele plant kopen.. dus.. nu moet ik een plantenbak :{

En eens kijken hoe de jule hier gevierd wordt.. ik heb al wel wat boomversiering op het oog, maar ik moet er ook nog even achter komen hoe ik hier aan een boom kom :+
  vrijdag 6 november 2020 @ 19:02:13 #283
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196102139
Ik heb altijd zulke zweetvoeten dst ik wel elke dag een nieuwe panty/ maillot/ pantykousen aan doe.. en als het niet weggezweet is, dan is het vaak zo dst de sok een beetje krant zit.. dus dat is het ook niet echt dan.. :{
pi_196102161
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 19:00 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Jup.. deze keer eens kijken of ik ergens vliseline op kan snorren.. dan kan ik mn gordijnen afmaken.. en ik moet naar het tuincentrum en dan op mn fiets een zak aarde mee terug nemen :@ dat wordt nog wat..

Ze hebben hier namelijk geen bakjes verse kruiden, je moet meteen een hele plant kopen.. dus.. nu moet ik een plantenbak :{

En eens kijken hoe de jule hier gevierd wordt.. ik heb al wel wat boomversiering op het oog, maar ik moet er ook nog even achter komen hoe ik hier aan een boom kom :+
Hmm hier verkopen ze gewoon lintjes vlieseline in de supermarkt.
Perfect voor gordijnen.
pi_196102172
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 19:00 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ze hebben ook geen bosjes verse kruiden bij de etnische winkels? Ik ben wel eens goed geslaagd voor van alles bij een Afghaan in als ik het me goed herinner Vesterbro. :)
(Alsnog is een plantenbak wel leuk. Al vraag ik me af of dat echt een succes is als je de helft van de tijd er niet bent om de boel water te geven :@ )
pi_196102196
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 19:02 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb altijd zulke zweetvoeten dst ik wel elke dag een nieuwe panty/ maillot/ pantykousen aan doe.. en als het niet weggezweet is, dan is het vaak zo dst de sok een beetje krant zit.. dus dat is het ook niet echt dan.. :{
Ik snap je niet precies, zit autocorrect raar te doen?
  vrijdag 6 november 2020 @ 19:09:56 #287
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196102273
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 19:03 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ze hebben ook geen bosjes verse kruiden bij de etnische winkels? Ik ben wel eens goed geslaagd voor van alles bij een Afghaan in als ik het me goed herinner Vesterbro. :)
(Alsnog is een plantenbak wel leuk. Al vraag ik me af of dat echt een succes is als je de helft van de tijd er niet bent om de boel water te geven :@ )
Ik zit niet in de hoofdstad en ben nog weinig etnische winkels tegengekomen behalve een "asian corner" bij mij om de hoek :+ Dus dat gaat em niet worden ..
Dus dan maar een poging doen met een planten bak idd.. en ja het vele welzijn is dan niet ideaal, maar ik ga een poging wagen
pi_196102291
In maillots krijg ik snel koude voeten als ik het ding niet direct was. Wat ik niet doe, want daar ben ik veel te knasterig voor. Daarom heb ik veel liever leggings, dan zijn de sokken los en kan ik de legging langer dragen. Ik knip dan ook wel eens de voeten van een maillot af, met wisselend succes.
  vrijdag 6 november 2020 @ 19:10:40 #289
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196102292
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 19:04 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik snap je niet precies, zit autocorrect raar te doen?
beetje..
Dat een sok krang zit . Is dat weer een typische uitdrukking die alleen mijn (schoon)familie kent? :+ kan hoor
  vrijdag 6 november 2020 @ 19:11:52 #290
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196102322
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 19:03 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm hier verkopen ze gewoon lintjes vlieseline in de supermarkt.
Perfect voor gordijnen.
De 3 supermarkten die ik hier bezocht heb hadden het niet.. maar wellicht de søsteren grøne wel .. die zie ik er iig wel voor aan..
pi_196102324
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 19:10 schreef Barreltje het volgende:

[..]

beetje..
Dat een sok krang zit . Is dat weer een typische uitdrukking die alleen mijn (schoon)familie kent? :+ kan hoor
Nee hoor, krang zitten is breder bekend. Krantzitten herkende ik niet.

-edit- wikipedia:
Krang (dialect), een woord uit de Nedersaksische dialecten met de betekenis achterstevoren, binnenstebuiten, verkeerd om, averechts
pi_196102356
Ik heb "krang" moeten googelen. :)
Maar autocorrect maakte het wel onmogelijk met "krant".

Ik kon geen leggings vinden in interessante patronen/kleuren, maar heb nu wel een okergele maillot en een met ruitjes en een met kabels en een donkerrode.

Voordeel van een maillot is wel dat je sokken niet afzakken. :P
pi_196102358
Krang ken ik. #Achterhoeker.
pi_196102366
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 19:11 schreef Barreltje het volgende:

[..]

De 3 supermarkten die ik hier bezocht heb hadden het niet.. maar wellicht de søsteren grøne wel .. die zie ik er iig wel voor aan..
Of anders als je weer in nl bent eens shoppen?

Kan wel even kijken of mijn suup het nog heeft trouwens als je het niet kan vinden.
Past vast wel gewoon in een envelop.

Of misschien de zeeman..
pi_196102368
Wat een falende achterhoeker ben ik dan geweest.
  vrijdag 6 november 2020 @ 19:14:32 #296
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196102380
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 19:13 schreef Tele6 het volgende:
Wat een falende achterhoeker ben ik dan geweest.
Nouja, autocorrect kende het ook niet hoor :+
  vrijdag 6 november 2020 @ 19:15:16 #297
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196102393
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 19:13 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Of anders als je weer in nl bent eens shoppen?

Kan wel even kijken of mijn suup het nog heeft trouwens als je het niet kan vinden.
Past vast wel gewoon in een envelop.

Of misschien de zeeman..
Oh ze hebben het hier vast wel.. gewoon even goed zoeken.. ook een leuke reden om eens andere winkels in te lopen.. ^O^
pi_196102404
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 19:15 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Oh ze hebben het hier vast wel.. gewoon even goed zoeken.. ook een leuke reden om eens andere winkels in te lopen.. ^O^
Je beste taalskills op te zetten en aan een local te vragen waar je moet zijn ervoor O-)
  vrijdag 6 november 2020 @ 19:19:00 #299
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196102460
Ik weet niet eens wat vlieseline in het Engels is.. laat staan in hetl lokaals :P
En mijn collega's zullen het ook wel niet weten, want mannen :+
pi_196102483
Interface
pi_196102490
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 19:19 schreef Barreltje het volgende:
Ik weet niet eens wat vlieseline in het Engels is.. laat staan in hetl lokaals :P
En mijn collega's zullen het ook wel niet weten, want mannen :+
Soft non-woven interlining volgens Vlieseline zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')