abonnement Unibet Coolblue
pi_196069070
quote:
14s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ik ben er wel een beetje klaar met geven en blijven geven terwijl anderen blijven nemen.
Waarvan akte.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196069071
quote:
4s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:27 schreef Leonos het volgende:

[..]

Genoteerd!
Damn.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196069073
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En je hebt hier geen briefje van de burgemeester nodig om de straat op te gaan, hè? Als jij vindt dat een reis naar je vriend essentieel is voor je mentale gezondheid moet je gewoon gaan. Dat doe ik ook.
[..]

Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Je wil je conditie op peil houden of je wil het niet.
[..]

Zo lust ik er nog wel een paar.

Ik vind 'ik kan niet naar het buitenland op vakantie en in Nederland heb ik alles al gezien' toch wel erg vreemd om het kabinet de schuld van te geven.
Ik snap je mening heus wel hoor, maar we gaan het op dit vlak gewoon niet eens worden, en dat is prima.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196069078
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, tenzij ze over 2 weken zeggen dat het nodig is om te verlengen natuurlijk.
Er is al expliciet aangegeven dat vanaf 19 november het 'oude' pakket automatisch terugkomt.
quote:
Vanaf 19 november gelden alleen de regels van 14 oktober.
Half december bespreekt het kabinet wat er daarna nodig is.
https://www.rijksoverheid(...)r-in-eenvoudige-taal

Dus nee, tenzij de ziekenhuizen opeens alsnog vol beginnen te lopen gaan we gewoon automatisch terug. Maar goed, formeel zou het inderdaad kunnen dat ze anders bepalen. Maar formeel zou het ook kunnen dat het kabinet besluit het oktoberpakket af te schaffen, omdat er als een mirakel opeens geen enkele patiënt meer komt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196069081
Straks komt ook nog het massale inkopen doen. Sinterklaascadeau's lukt misschien nog wel via een Bol.com, maar al die losse kerstspulletjes haalt men denk ik liever bij het tuincentrum. Voelt ook vast meer als een uitje dan de sinterklaascadeau's verzamelen (maar dat weten de papa's en mama's hier beter dan ik).
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 5 november 2020 @ 11:30:41 #181
408813 crew  trein2000
pi_196069093
Ik zag een paniekartikel in de Telegraaf over een avondklok bij KB waar de Kamer dan niks mee zou kunnen ofzo. Toen dacht ik “dat kan niet kloppen”. Misschien moeten ze daar aan de Basisweg eens beginnen met in de wet kijken:
quote:
Artikel 1

1 Onverminderd de artikelen 7, eerste lid, en 8, eerste lid, van de Coördinatiewet uitzonderingstoestanden kunnen, ingeval buitengewone omstandigheden dit noodzakelijk maken, bij koninklijk besluit, op voordracht van Onze Minister-President, de artikelen 5, 6, 7, 8, eerste en derde lid, 9, eerste, tweede, derde en vijfde lid, en 10 gezamenlijk of afzonderlijk in werking worden gesteld.

2 Wanneer het in het eerste lid bedoelde besluit is genomen, wordt onverwijld een voorstel van wet aan de Tweede Kamer gezonden omtrent het voortduren van de werking van de bij het in het eerste lid bedoelde besluit in werking gestelde bepalingen.

3 Wordt het voorstel van wet door de Staten-Generaal verworpen, dan worden bij koninklijk besluit, op voordracht van Onze Minister-President, de bepalingen die ingevolge het eerste lid in werking zijn gesteld, onverwijld buiten werking gesteld.

4
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196069098
Ik laat dit gewoon even hier... https://www.ad.nl/ad-werk(...)s-omzeilen~a66ae030/

quote:
Waarom we streng zijn voor anderen maar zelf de regels omzeilen
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196069105
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:31 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik laat dit gewoon even hier... https://www.ad.nl/ad-werk(...)s-omzeilen~a66ae030/
[..]

Verdeel en heers!
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196069109
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:29 schreef xFriendx het volgende:
Straks komt ook nog het massale inkopen doen. Sinterklaascadeau's lukt misschien nog wel via een Bol.com, maar al die losse kerstspulletjes haalt men denk ik liever bij het tuincentrum. Voelt ook vast meer als een uitje dan de sinterklaascadeau's verzamelen (maar dat weten de papa's en mama's hier beter dan ik).
Heb je die écht nodig?
pi_196069110
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:29 schreef xFriendx het volgende:
Straks komt ook nog het massale inkopen doen. Sinterklaascadeau's lukt misschien nog wel via een Bol.com, maar al die losse kerstspulletjes haalt men denk ik liever bij het tuincentrum. Voelt ook vast meer als een uitje dan de sinterklaascadeau's verzamelen (maar dat weten de papa's en mama's hier beter dan ik).
Ik kijk het meest op tegen de tenenkrommende gezellig doen met de feestdagen ondanks de regels reclames die ons te wachten staan.
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 11:32:58 #186
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196069120
quote:
14s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:17 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ja hiermee verliezen ze vooral veel goede wil ben ik bang. Het eerst wat ik ook denk is 'de tyfus'. Juist bij mensen die tot nu toe welwillend waren.
Het is niet te rijmen.

- We adviseren om niet naar het buitenland te reizen
- We adviseren om niet naar kantoor te gaan als je thuis kunt werken
- We adviseren om niet te gaan 'plezier' shoppen
- We adviseren om niet op bezoek te gaan bij vrienden
- We adviseren om niet met het OV te gaan als het niet noodzakelijk is

Maar oh wee als je om 10 over 10 's avonds op straat gevonden wordt omdat je je hond aan het uitlaten bent, dan heb je de dood van 3 oma's op je geweten.

Dit gaat heel hard backfiren.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196069121
TT: Al? Sinds 12 maart niet meer op kantoor geweest.
For great justice!
pi_196069145
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is niet te rijmen.

- We adviseren om niet naar het buitenland te reizen
- We adviseren om niet naar kantoor te gaan als je thuis kunt werken
- We adviseren om niet te gaan 'plezier' shoppen
- We adviseren om niet op bezoek te gaan bij vrienden
- We adviseren om niet met het OV te gaan als het niet noodzakelijk is

Maar oh wee als je om 10 over 10 's avonds op straat gevonden wordt omdat je je hond aan het uitlaten bent, dan heb je de dood van 3 oma's op je geweten.

Dit gaat heel hard backfiren.
Ach kom op, ga jij nu ook al dit soort idioterie verkondigen?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196069157
quote:
11s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:32 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Heb je die écht nodig?
Ongetwijfeld zullen mensen zeggen van wel om zodoende hun geestelijk welzijn te bevorderen door de aanschaf van een paar kerstballen, wat slingers en een plastic ornament met geluid en licht welke na 4x gebruiken het begeeft.
pi_196069183
quote:
11s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:33 schreef Q. het volgende:
TT: Al? Sinds 12 maart niet meer op kantoor geweest.
Ik van de zomer paar keer. Bij het oplopen van de cijfers weer mee gestopt. Waar anderen wel gewoon nog gingen. Minstens 3 oma's van de dood gered.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 5 november 2020 @ 11:37:08 #191
3542 Gia
User under construction
pi_196069184
quote:
4s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:17 schreef Leonos het volgende:

Ja, hier dacht ik dus ook aan, kijk altijd ajax met een paar maten, maar dan moet je dus stiekem naar huis sneaken daarna :D
Dat mocht al niet.
Bezoek was max 3 personen uit hetzelfde huishouden.

Mijn nichtje was laatst jarig. Ze vierde het niet, alleen eigen gezin en oma. Dat waren dus 9 personen uit 5 huishoudens.
pi_196069202
En dat gezeik over welke maatregel nu wel of geen effect heeft.
Volgens mij maakt het eigenlijk geen reet uit. Een kind van vier kan het al snappen.
Als een persoon x via uitademen e.d. Persoon y kan besmetten, dan gaat dat snel als die persoon x veelvuldig en langer dan een paar seconden contact heeft met andere personen. Het wordt minder als persoon x heel weinig in nabijheid van andere personen is. Dus: of het nou mondkapjes zijn, horeca dicht, avondklok, afstand, thuiswerken... alles wat het aantal contacten tussen mensen reduceert, reduceert de kansen op besmettingen en zal het minder worden.

En de snelheid van afname wordt domweg bepaald door de hoeveelheid nabije contacten mensen blijven hebben. Wat ze er ook allemaal voor onderbouwingen of redenaties verzinnen.
Het is gewoon een kwestie van: als het regent word je nat. Als je dat niet wil, moet je iets doen. Een paraplu, capuchon, schuilen, niet naar buiten gaan. Gaan klagen dat je geen paraplu wil of niet wil schuilen, verandert totaal niks aan het mechanisme. Discussieren of een paraplu beter is dan schuilen, verandert niks aan de uitkomst, als het regent en je doet niks dan word je nat.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_196069219
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is niet te rijmen.

- We adviseren om niet naar het buitenland te reizen
- We adviseren om niet naar kantoor te gaan als je thuis kunt werken
- We adviseren om niet te gaan 'plezier' shoppen
- We adviseren om niet op bezoek te gaan bij vrienden
- We adviseren om niet met het OV te gaan als het niet noodzakelijk is

Maar oh wee als je om 10 over 10 's avonds op straat gevonden wordt omdat je je hond aan het uitlaten bent, dan heb je de dood van 3 oma's op je geweten.

Dit gaat heel hard backfiren.
Maar kom op, op deze manier kun je iedere maatregel wel belachelijk maken. Ze zullen heus wel erkennen dat het risico voor een hondenuitlater verwaarloosbaar is (en ik zie deze specifieke uitzondering nog wel gemaakt worden), maar waarom zou iemand met een hond wel naar buiten mogen en ik zonder hond niet?

Ander voorbeeld: je mag met max. 1 persoon buiten komen.

Dus ik mag niet met drie vrienden in het Vondelpark op 2 meter van elkaar zitten, maar iemand mag wel in zijn Amsterdamse bezemkast van 6 m² voetbal gaan kijken op zijn kamer? Zo kun je letterlijk iedere maatregel ridiculiseren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 5 november 2020 @ 11:38:59 #194
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196069220
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat mocht al niet.
Bezoek was max 3 personen uit hetzelfde huishouden.

Mijn nichtje was laatst jarig. Ze vierde het niet, alleen eigen gezin en oma. Dat waren dus 9 personen uit 5 huishoudens.
Wat staat hier precies?
pi_196069232
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat mocht al niet.
Bezoek was max 3 personen uit hetzelfde huishouden.

Mijn nichtje was laatst jarig. Ze vierde het niet, alleen eigen gezin en oma. Dat waren dus 9 personen uit 5 huishoudens.
ga je lekker?
pi_196069233
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat staat hier precies?
Dat mensen hier met voorbeelden komen sowieso al nooit conform de regels waren.

'Ik mag X niet (niet conform de regels), maar Y mag wel'. Punt is dat Y ook helemaal niet mag.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 11:40:00 #197
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196069234
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ach kom op, ga jij nu ook al dit soort idioterie verkondigen?
Het voelde als het juiste moment om het te doen. Ik weet dat het heel egoïstisch is, maar zo voelt het wel eventjes.

Ik hou me al 8 maanden netjes aan de maatregelen. Heb de eerste verjaardag van mn dochter niet kunnen vieren met de familie omdat we in de intelligente lockdown zaten, hoewel dat mentaal echt nodig was na een zwaar eerste jaar. Ben al 8 maanden lang mijn mentale gezondheid op de proef aan het stellen door in een afgesloten hokje thuis te zitten.

Mijn boosheid gaat vooral richting de mensen die zich niet aan de maatregelen houden waardoor er weer een verzwaring nodig lijkt te zijn, maar dit voelt ontzettend buitenproportioneel voor de mensen die wel echt hun best doen. Naast die boosheid op die mensen ben ik ondertussen ook wel boos op het kabinet dat ze hun zaakjes niet op orde krijgen waardoor ze menen dat dit nodig is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 5 november 2020 @ 11:41:17 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196069257
Ik denk dat we na deze feestdagen allemaal onze eigen versie van Bridget Jones' Diary kunnen schrijven.

Lekker eenzaam op de bank met een doos bonbons en een glas wijn.
  donderdag 5 november 2020 @ 11:42:30 #199
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196069269
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)nze-donkerste-tijden
[..]

Als je 50 maatregelen afkondigt kunnen er 46 zijn die niets toevoegen, we weten niet wat het effect van een avondklok is. Enige manier om daar achter te komen is door daarop te gaan meten, en niet tegelijk andere maatregelen af te kondigen.
Als ik tijdens dat debat elke keer een shot zou moeten doen wanneer Rutte weer eens benoemde dat hij ‘iets niet wist’/zijn uitspraken niet kon onderbouwen, dan was ik wel heel erg dronken gaan slapen.

Op vrijwel elke kritische vraag moest hij het antwoord schuldig blijven. Kon totaal niet onderbouwen waarom hij een bieb sloot, maar de winkels niet.

Hij weet totaal niet wat hij doet momenteel en we kunnen de individuele effecten van de maatregelen ook niet meer goed inschatten met zoveel opgestapelde nietszeggende maatregelen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 11:42:45 #200
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196069277
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar kom op, op deze manier kun je iedere maatregel wel belachelijk maken. Ze zullen heus wel erkennen dat het risico voor een hondenuitlater verwaarloosbaar is (en ik zie deze specifieke uitzondering nog wel gemaakt worden), maar waarom zou iemand met een hond wel naar buiten mogen en ik zonder hond niet?

Ander voorbeeld: je mag met max. 1 persoon buiten komen.

Dus ik mag niet met drie vrienden in het Vondelpark op 2 meter van elkaar zitten, maar iemand mag wel in zijn Amsterdamse bezemkast van 6 m² voetbal gaan kijken op zijn kamer? Zo kun je letterlijk iedere maatregel ridiculiseren.
Deze maatregel heeft het wel nodig om belachelijk gemaakt te worden vind ik. De lijst hierboven is bedoeld als lijstje van maatregelen die als advies gelden. Waarom niet die lijst hierboven verplicht maken voordat je mensen na 10 uur in hun huis opsluit?

Als je geen reisbewegingen wilt, sluit het vliegveld dan voor particuliere reizen. Dat nu een hele sloot mensen nog even naar Curaçao gaan kon je toch op verwachten?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')