Ik zit er ook naar te kijken van huh.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:12 schreef jameshond7 het volgende:
Verstopte neus of loopneus is ongewoon bij covid? Ik dat dat covid, zeker in deze tijd van het jaar, wel samen zou gaan met verkoudheidsklachten?
Een loopneus komt niet echt vaak voor bij Covid-19 nee.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:12 schreef jameshond7 het volgende:
Verstopte neus of loopneus is ongewoon bij covid? Ik dat dat covid, zeker in deze tijd van het jaar, wel samen zou gaan met verkoudheidsklachten?
Denk dat vooral de verwarring is ontstaan doordat er altijd is gezegd "loopneus, laat je testen!" Terwijl dat in veel gevallen dus geen Covid is.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:13 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik zit er ook naar te kijken van huh.
https://www.nationalgeogr(...)met-het-lichaam-doetquote:Op donderdag 5 november 2020 09:12 schreef jameshond7 het volgende:
Waarom nu wel en in maart niet?quote:
Ik denk dat er maar weinigen zijn die er nog iets van snappen allemaal.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waarom nu wel en in maart niet?
Eens, en op het moment dat die echt komt, vertrek ik gedurende voor die periode uit het land, negatief reisadvies laten we dan maar even links liggen.quote:
Dat kan ie beter Irma laten doenquote:Op donderdag 5 november 2020 09:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De Jonge zit al aan zijn piemel te trekken.
Curaçao schijnt populair te zijnquote:Op donderdag 5 november 2020 09:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens, en op het moment dat die echt komt, ben vertrek ik gedurende voor die periode uit het land, negatief reisadvies laten we dan maar even links liggen.
Aan je piemel trekken - zelf of door je partner - is sowieso straks het enige dat we nog kunnen doen gelet op alle restricties, sluitingen en verboden.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat kan ie beter Irma laten doen
Dit vind ik ook wel een goed idee:quote:Op donderdag 5 november 2020 09:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Curaçao schijnt populair te zijn
Zolang er nog geen internetverbod is wel.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Aan je piemel trekken - zelf of door je partner - is sowieso straks het enige dat we nog kunnen doen gelet op alle restricties, sluitingen en verboden.
Waarschijnlijk de zwarte gebieden dan gok ik:quote:
Even het artikel achter de tweet lezen:quote:Op donderdag 5 november 2020 09:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waarom nu wel en in maart niet?
Je gaat de ziekenhuizen niet leeg krijgen door een avondklok in te stellen.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Even het artikel achter de tweet lezen:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)r#Echobox=1604564015
En dat heeft dan weer te maken met dit soort toestanden:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)izen-regio-rotterdam
De ED-209quote:Op donderdag 5 november 2020 09:44 schreef opreis het volgende:
[..]
Leuk voor de mensen die dat moeten gaan handhaven.
Valt niet te handhaven. Ja, in het centrum van Amsterdam en Rotterdam misschien. Niet in elke willekeurige woonwijk. Zeker niet nu het al zo vroeg donker is buiten, dat wordt letterlijk op schimmenjacht voor handhavers dan.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:44 schreef opreis het volgende:
[..]
Leuk voor de mensen die dat moeten gaan handhaven.
Vooral om een signaal van urgentie aan te geven misschien. En het voorkomt illegale feestjes.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je gaat de ziekenhuizen niet leeg krijgen door een avondklok in te stellen.
Hoezo zal de avondklok daartegen meer helpen dan dat de regelgeving nu doet?quote:Op donderdag 5 november 2020 09:51 schreef Mammietje het volgende:
En het voorkomt illegale feestjes.
Gemakkelijker handhaven?quote:Op donderdag 5 november 2020 09:52 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hoezo zal de avondklok daartegen meer helpen dan dat de regelgeving nu doet?
Enige extra is dat je als je iemand na x tijdstip op straat ziet.. dat je hem dan kan aanspreken/beboeten.quote:
Een signaal van urgentie, right, Je moet je burgers onder geen enkele omstandigheid verbieden om hun eigen huis uit te gaan, het is geen oorlog.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Vooral om een signaal van urgentie aan te geven misschien. En het voorkomt illegale feestjes.
Uiteindelijk zijn natuurlijk alle maatregelen wel bedoeld om precies dat te doen; de ziekenhuizen leger krijgen en voorkomen dat het zich verder verspreid.
Jongeren die een feestje willen houden doen dat toch wel. Oke, misschien niet in hele grote groepen dan.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Vooral om een signaal van urgentie aan te geven misschien. En het voorkomt illegale feestjes.
Uiteindelijk zijn natuurlijk alle maatregelen wel bedoeld om precies dat te doen; de ziekenhuizen leger krijgen en voorkomen dat het zich verder verspreid.
Ja dat gaat het vast oplossenquote:
Eens.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je gaat de ziekenhuizen niet leeg krijgen door een avondklok in te stellen.
Zullen ze ook verplicht langer door moeten gaan.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:55 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Enige extra is dat je als je iemand na x tijdstip op straat ziet.. dat je hem dan kan aanspreken/beboeten.
Maar die jongens zullen dan gewoon eerder beginnen, voor de avondklok en hebben ze nog steeds hun feestje.
Die controle wordt steeds minder omdat mensen de situatie zat zijn.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:56 schreef Kickinalfa het volgende:
Nu heb ik het idee dat die controle steeds minder wordt.
Nee, maar het is in die gebieden wel een noodtoestand. Als jij een hartaanval of een ongeluk krijgt en je moet de halve provincie afzoeken naar een ziekenhuis die je nog kan helpen, zal je dat ook zo ervaren waarschijnlijk.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Een signaal van urgentie, right, Je moet je burgers onder geen enkele omstandigheid verbieden om hun eigen huis uit te gaan, het is geen oorlog.
Als ik burgers was zou ik massaal ongehoorzaam zijn op het moment dat ze het af gaan kondigen.
Succes met de handhaving.
Top. Uitweg om de regels te omzeilen gevonden.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jongeren die een feestje willen houden doen dat toch wel. Oke, misschien niet in hele grote groepen dan.
Maar x aantal man slaapzakje mee is geen enkel probleem natuurlijk. Vroeger zelf ook vaak zat in huiskamers liggen pitten met nodige mensen na een feestje.
Je zou bijna denken dat die rare maatregelen er zijn om te zorgen dat het faalt, en dat ze dan heerlijk los kunnen gaan met een avondklok rond de feestdagen. Dat wordt een gezellige tijd.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:01 schreef ondeugend het volgende:
Ik snap dat het erg moeilijk is allemaal maar sommige dingen rijmen totaal niet met elkaar.
Of telt hier ook de commerciele verdienste/factor?
Ik snap dat ook niet. Hier gaan de danslessen van het ene kind gewoon door, de freerunlessen van de andere twee niet. Kan er ook geen peil op trekken.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:01 schreef ondeugend het volgende:
Nu toch alle zwembaden dicht, ook voor kinderen onder de 12 jaar.
Gister werd nog gezegd dat sauna's open mochten want dat was immers goed voor de weerstand en dus gezondheid.
Zwemmen kennelijk niet.
Ik snap dat het erg moeilijk is allemaal maar sommige dingen rijmen totaal niet met elkaar.
Of telt hier ook de commerciele verdienste/factor?
Een avondklok voelt een beetje als een atoombom op Bin Laden gooien. Ja, Bin Laden is dood, maar wat is je bijkomende schade. Wat is het volgende, om 10 uur ‘s avonds de sirenes af laten gaan en een NLAlert? Iedereen die besmet is in de gevangenis in Den Haag zetten?quote:Op donderdag 5 november 2020 09:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Doe toch normaal joh en niet zo paranoia.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens, en op het moment dat die echt komt, vertrek ik gedurende voor die periode uit het land, negatief reisadvies laten we dan maar even links liggen.
Nouja, de incompetentie van de mensen om zich aan de regels te houden. Dat is het meer volgens mij.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:06 schreef chratnox het volgende:
omdat ze het door hun eigen incompetentie niet onder controle krijgen is echt belachelijk.
Mwah.... zou het zoveel schade geven als je 's nachts niet meer onnodig op straat mag? Denk dat het gros er niet zoveel hinder van ondervindt. Ja, je moet er even rekening mee houden als je ergens op visite gaat. Verder is er toch al niets meer open.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een avondklok voelt een beetje als een atoombom op Bin Laden gooien. Ja, Bin Laden is dood, maar wat is je bijkomende schade. Wat is het volgende, om 10 uur ‘s avonds de sirenes af laten gaan en een NLAlert? Iedereen die besmet is in de gevangenis in Den Haag zetten?
Ik vind de maatregelen tot nu toe vaak raar, maar heb altijd gedacht: Ach, ik hou me er gewoon aan, zal wel helpen.
De noodtoestand afkondigen omdat ze het door hun eigen incompetentie niet onder controle krijgen is echt belachelijk.
Als je hond de woonkamer onderkakt lijkt het me toch bijzonder vervelend.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mwah.... zou het zoveel schade geven als je 's nachts niet meer onnodig op straat mag? Denk dat het gros er niet zoveel hinder van ondervindt. Ja, je moet er even rekening mee houden als je ergens op visite gaat. Verder is er toch al niets meer open.
Steeksproefgewijs waarschijnlijk, politie en BOA's hebben absoluut niet de mankracht om iedereen die met een reden anders dan "feestjuh!!!" na 22:00 naar buiten moet (en dat is niet slechts een handjevol mensen) te controleren. Wat je dan ongetwijfeld gaat zien is dat we berichten gaan krijgen van eenlingen die beboet werden omdat hun excuus om buiten te zijn niet aantoonbaar genoeg was, en dat het werkelijke probleem waarvoor dit paardemiddel bedoeld is (feesten in groter groepsverband) nog steeds bestaat en vaak hoogstens ontruimd worden.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:59 schreef Cue_ het volgende:
En hoe doe je dat met alle mensen in ploegendiensten? Die moeten een papiertje mee? En ga je die dan allemaal controleren?
Ze hebben het zelf net zo hard uit de klauwen laten lopen. Te laat ingrijpen, verkeerd ingrijpen, buitenlandse reizen zonder tests mogelijk maken/houden. BCO niet onder controle hebben, dagen voordat je testresultaat hebt, onveilig werken in verzorgingstehuizen, zorgmedewerkers die toch moeten werken als ze besmet zijn. Coronawet die maanden duurt, app die maanden duurt.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:08 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja, de incompetentie van de mensen om zich aan de regels te houden. Dat is het meer volgens mij.
Ik twijfel er niet aan dat de hond echt nog wel ff uit mag hoor. Zolang je niet met het hele gezin gaat.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:10 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als je hond de woonkamer onderkakt lijkt het me toch bijzonder vervelend.
Waar komt dat idee toch vandaan dat je je hond niet meer mag uitlaten.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:10 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als je hond de woonkamer onderkakt lijkt het me toch bijzonder vervelend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |