abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196056630
O+ Klets hier over (ver)huizen, huishouden, schoonloeders en appgroepjes. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+

Een hart onder de riem voor iedereen die in quarantaine is!
  woensdag 4 november 2020 @ 18:35:16 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_196056825
Ben je over de zeik amaranta?
disclaimer
pi_196056842
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:35 schreef SQ het volgende:
Ben je over de zeik amaranta?
Ik niet.
pi_196056848
De moeder waarvan het kind geen zwemles meer heeft wel.
pi_196056872
Ik vraag me alleen af waarom de Antony Fokker weg open ligt en ik via Strijp naar de snelweg richting Tilburg moest.
pi_196056906
Aan de ene kant baal ik inderdaad van geen zwemles...
Maar een middagje vrij is ook wel lekker ;)
Voorlopig weet ik alleen officieel nog niet dat de zwemles toch niet doorgaat morgen ;)
  woensdag 4 november 2020 @ 18:41:19 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_196056934
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:37 schreef amaranta het volgende:
Ik vraag me alleen af waarom de Antony Fokker weg open ligt en ik via Strijp naar de snelweg richting Tilburg moest.
Ja dat weet ik toch niet. Ik ben al 4 weken thuis :P
disclaimer
  Licht Ontvlambaar woensdag 4 november 2020 @ 18:56:57 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_196057298
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet, maar ik was zaterdag voor het eerst op Strijp S en vind het wel erg gaaf :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_196057407
Wij hadden vandaag zwemles maar ik heb zelf afgezegd, wegens kind met meltdowns. Heb verder nog niets gehoord over sluitingen.
pi_196057792
Oh is die weg dicht ja. Fijn om te weten
pi_196057872
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha nou ja. Ik moest net iig flink omrijden.
Mijn vader was eerder op de middag gegaan via flightforum en kwam daar in een file van stilstaand verkeer terecht.
Vanaf volgende week ligt dan ook de kruising spottersweg open met Oirschotsedijk. Omdat ze daar ook de weg aan het verbreden zijn ofzo? Dan moet je helemaal omrijden.
Al met al in Oirschot komen (via de Longhorn zeg maar) is straks min of meer onmogelijk.
Geeft verder niet. Vertrek ik gewoon nóg eerder van huis.

Mijn woensdag avond is elke week ongeveer....
17:00 thuis van werk
17:20 (maar dat is best dus krap) naar Oirschot om zoon op te halen bij basketbal
17:45 vertrekken uit Oirschot richting Strijp waar zoon om 18:00 bij de Spaanse les moet zijn (die eigenlijk om 17:30 begint. Maarja ik kan niet toveren. En hij mag absoluut niet om 19:00 aansluiten bij de les van zijn zus)
18:00 Van Strijp naar huis
18:10 thuis
18:40 terug naar Strijp om zoon op te halen en dochter naar Spaanse les te brengen
19:00 van Strijp weer naar huis om zoon naar huis te brengen.
20:15 van huis naar Strijp om dochter op te halen 20:30 van Strijp weer naar huis
20:40 zitten
pi_196057902
B heeft vandaag zwemles gehad tot 17:30 en niets gehoord van stoppen van zwemles. Zou wel zuur zijn, 3 lessen verwijderd van zijn diploma.
pi_196057912
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:01 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hadden vandaag zwemles maar ik heb zelf afgezegd, wegens kind met meltdowns. Heb verder nog niets gehoord over sluitingen.
Wij wel. Zwemlessen gaan door, kleutersurvival (waar Koen op zit) niet.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_196057924
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:22 schreef amaranta het volgende:

[..]

Haha nou ja. Ik moest net iig flink omrijden.
Mijn vader was eerder op de middag gegaan via flightforum en kwam daar in een file van stilstaand verkeer terecht.
Vanaf volgende week ligt dan ook de kruising spottersweg open met Oirschotsedijk. Omdat ze daar ook de weg aan het verbreden zijn ofzo? Dan moet je helemaal omrijden.
Al met al in Oirschot komen (via de Longhorn zeg maar) is straks min of meer onmogelijk.
Geeft verder niet. Vertrek ik gewoon nóg eerder van huis.

Mijn woensdag avond is elke week ongeveer....
17:00 thuis van werk
17:20 (maar dat is best dus krap) naar Oirschot om zoon op te halen bij basketbal
17:45 vertrekken uit Oirschot richting Strijp waar zoon om 18:00 bij de Spaanse les moet zijn (die eigenlijk om 17:30 begint. Maarja ik kan niet toveren. En hij mag absoluut niet om 19:00 aansluiten bij de les van zijn zus)
18:00 Van Strijp naar huis
18:10 thuis
18:40 terug naar Strijp om zoon op te halen en dochter naar Spaanse les te brengen
19:00 van Strijp weer naar huis om zoon naar huis te brengen.
20:15 van huis naar Strijp om dochter op te halen 20:30 van Strijp weer naar huis
20:40 zitten
Gaat de weg via de longhorn definitief dicht voor auto's?
Ze zijn natuurlijk bezig met de fietsbrug. Of is die nu helemaal klaar?
pi_196057935
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:18 schreef F_r het volgende:
Oh is die weg dicht ja. Fijn om te weten
Ja. De kruising spottersweg/Eindhovensedijk gaat een paar maanden dicht

Ik rij altijd via flightforum, dan langs de kazerne en dan zo naar Oirschot. Zo’n basketbal namelijk meteen zodra je Oirschot binnenkomt vanaf die kant. Links bij een sportcomplex. Dus dat is echt de kortste weg voor ons. Normaliter kun je vanuit ons binnen een kwartier daar zijn. Maar ja als alles open ligt aan alle kanten dan niet.
pi_196057953
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:24 schreef F_r het volgende:

[..]

Gaat de weg via de longhorn definitief dicht voor auto's?
Ze zijn natuurlijk bezig met de fietsbrug. Of is die nu helemaal klaar?
Mijn vader appte een krantenartikel waar het in stond. In plaats van een foto stuurde hij een filmpje. Ik ga even kijken of ik een stil kan maken van het filmpje en dan even naar hier uploaden
pi_196057965
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:25 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja. De kruising spottersweg/Eindhovensedijk gaat een paar maanden dicht

Ik rij altijd via flightforum, dan langs de kazerne en dan zo naar Oirschot. Zo’n basketbal namelijk meteen zodra je Oirschot binnenkomt vanaf die kant. Links bij een sportcomplex. Dus dat is echt de kortste weg voor ons. Normaliter kun je vanuit ons binnen een kwartier daar zijn. Maar ja als alles open ligt aan alle kanten dan niet.
Anders via de snelweg afslag best west. Rechtsaf kom je ook bij de longhorn uit.
pi_196057973
Hier gaat het zwembad ook dicht, dus geen zwemlessen meer. En de school gaat 1,5 week dicht vanwege ziekteverzuim.

Dus weer 1,5 week activiteiten voor kleuter verzinnen :(
pi_196058000
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:24 schreef McLaura het volgende:

[..]

Wij wel. Zwemlessen gaan door, kleutersurvival (waar Koen op zit) niet.
Ook gek, als het volgens de branche niet mag? :D

Hier alles geschrapt. Vooral sneu voor jongste die zo graag met oma aan 'ouder'-kind zwemmen doet O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_196058053
Vanochtend mail van zwembad gehad dat zwemlessen doorgaan maar ik zie nu dat de uitzondering voor zwemles is weggehaald. Dus zal morgen wel weer een andere mail binnen gaan komen.Schiet mij maar lek, sauna's open, zwemles mag niet.
pi_196058096
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:26 schreef F_r het volgende:

[..]

Anders via de snelweg afslag best west. Rechtsaf kom je ook bij de longhorn uit.
Ja. Maar de snelweg opgang richting Tilburg was dus afgesloten. Dus ik moest eerst in tegenstelde richting over de snelweg. Afslag Strijp. Keren. Snelweg op. Richting Tilburg en dan bij best eraf.

Volgende keer dus op een andere plaats de snelweg oprijden.

pi_196058137
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:32 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja. Maar de snel weg opgang richting Tilburg was dus afgesloten. Dus ik moest eerst in tegenstelde richting over de snelweg. Afslag Strijp. Keren. Snelweg op. Richting Tilburg en dan bij best eraf.

[ afbeelding ]
Van waar kwam je? Je woonplaats?
pi_196058185
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:33 schreef F_r het volgende:

[..]

Van waar kwam je? Je woonplaats?
Ja. Mijn vader had al gewaarschuwd om niet over het flightforum te gaan. Dus ik dacht ik rij wel via de Anthony Fokkerweg en dan gewoon helemaal via de Oirschotsedijk. Maar ik kon daar dus helemaal niet komen want voordat ik daar was werd ik al omgeleid richting de snelweg de verkeerde kant op. Dus de volgende keer moet ik gewoon de snelweg op een andere plek pakken maar dan moet ik dus eerst helemaal door mijn dorp naar de andere oprit. Dus echt helemaal niet handig. Maar goed we doen het ermee
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 november 2020 @ 19:43:32 #24
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_196058402
quote:
81s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:35 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Sneu voor alle afzwemmers in dit topic ;(
Hopelijk blijft het bij die twee weken..
hier hebben ze alle kinderen gebeld vandaag en iedereen die eigenlijk donder vrijdag of zaterdag zou afzwemmen, vandaag nog laten afzwemmen O+ echt zo lief
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_196058516
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:43 schreef Ynske het volgende:

[..]

hier hebben ze alle kinderen gebeld vandaag en iedereen die eigenlijk donder vrijdag of zaterdag zou afzwemmen, vandaag nog laten afzwemmen O+ echt zo lief
Oh wat een uitkomst! O+
Vriendje van ons mocht komende zaterdag (eindelijk.. :@ ) afzwemmen voor A, maar dat gaat dus niet door..
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196058607
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:43 schreef Ynske het volgende:

[..]

Dat is fijn!
pi_196058746
Al mail van zwembad, geen zwemles de komende 2 weken. Snap de logica zoals gezegd niet, maar so be it.

Vandaag hebben we eindelijk camera inspectie van de schoorsteen gehad, helaas meerdere kleine lekkages. Er moet een buis in waardoor onze open haard niet zal werken. Nu 4 keuzes, zo laten en naar een schouw en nutteloze haard kijken, buis erin en inzethaard laten plaatsen, schouw (gedeeltelijk) wegbreken buis erin en houtkachel laten plaatsen, haard inclusief schouw (ook boven) verwijderen.
Kan sowieso pas op zijn vroegst in het voorjaar want al die bedrijven zitten ramvol.
Iemand een geldboom?
  woensdag 4 november 2020 @ 19:58:42 #28
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_196058765
Dat de zwemles en het afzwemmen niet doorgaat: Jammer, maarja.
Vind het alleen storend dat ik in 3 dagen tijd heb mogen vertellen aan T. dat:
-Diplomazwemmen doorgaat!
-..toch niet!
-...toch wel!
-..oh nee, toch niet :').

En komende 2 dagen thuisonderwijs. Juf heeft corona en vervanging lukte niet. Ach ja, kan gebeuren ^O^
pi_196058954
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:28 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ook gek, als het volgens de branche niet mag? :D

Hier alles geschrapt. Vooral sneu voor jongste die zo graag met oma aan 'ouder'-kind zwemmen doet O+
quote:
Hoi allemaal,

Het was weer een spannende persconferentie gisteravond. Zwembaden gaan dicht was de boodschap... Echter wordt er nu een uitzondering gemaakt voor kinderen tot 12 jaar.

DE ABC-ZWEMLESSEN GAAN DUS GEWOON DOOR!

HET OEFENZWEMMEN EN PEUTER/KLEUTERSURVIVAL VALLEN 2 WEKEN UIT. (tot en met 18 november)

Wat betreft halen en brengen verandert er niks.

Spetterende groet,

ZwemschoolvanKoen
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_196059024
Nou, dan zal ik jullie de grap van de dag vertellen. Ik fiets vanmorgen naar mijn werk. En ik kom daar aan. Oh ja even erbij zeggen dat ik dus een elektrische fiets heb. En voor onze school liggen allemaal kiezelstenen dus ik stap altijd af richting de fietsenstalling.
Ik stap dus af en ik heb dus nog niet de fietscomputer uitgezet. En ineens hoor ik wieu wieu.
Maar ik had dus mijn fiets aan de hand en hem nog aanstaan dus ik dacht dat het een soort van alarm was wat aangaf dat ik moest uitkijken dat de fiets nog aanstond. Dus ik dacht oh dat is ook sjiek van die fiets dat hij dat heeft.
Dus ik kom boven op mijn dooie gemak. Ik haal mijn telefoon uit mijn tas. Is er een appje van mijn man.
Ik had blijkbaar een nood melding verstuurd (wieu wieu). Waardoor mijn telefoon dus automatisch 112 heeft gebeld. En je contactpersoon, mijn man dus in dit geval, die jij als SOS persoon hebt ingesteld een bericht krijgt met daarbij de melding dat ik dus 112 heb gebeld en een kaart van waar ik me op dat moment bevindt.

Ik denk dat hij wel geschrokken is en dacht nou ik stuur maar even een bericht in plaats van bellen.Goed ik had dus niet bewust die nood melding verstuurd. Maar ik weet dus ook niet wat er wel gebeurd is. Want je moet best wel wat handelingen verrichten wil je telefoon een noodmelding versturen.
Ik denk dus dat door het butsen op die kiezelstenen toch tegelijkertijd meerdere knoppen in zijn gedrukt of zo.
Maar goed ik ben dus ook niet teruggebeld door 112 of zo. Ik weet ook niet of er daadwerkelijk een verbinding heeft plaatsgevonden. En dat zij zeg maar hebben gehoord dat het een broekzak gesprek was. Maar vreemd was het wel.

Ik ben wel blij trouwens dat ik laatst mijn moeder heb verwijderd als SOS contactpersoon. Want die had dus waarschijnlijk een hartaanval gekregen vanmorgen.
pi_196059127
Gebruiken jullie wel eens de dicteerfunctie op de telefoon? Ik vind die eigenlijk heel fijn, Vooral bij grote lappen tekst. Maar ik merk dus dat hij best wel veel typefouten maakt in het Nederlands of zelfs zinnen compleet veranderd. En ook bijvoorbeeld voltooid deelwoord of zo pakt hij niet altijd goed doet.
pi_196059392
Mijn vader stuurt regelmatig een sos bericht. Knop aan de zijkant 2x indrukken. Maar er wordt dan geen 112 gebeld.

Dicteerfunctie gebruik ik niet. Mijn telefoon maakt uit zichzelf soms al kromme zinnen dan verbeter ik een woord past hij het weer aan.
pi_196059417
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:10 schreef amaranta het volgende:
Gebruiken jullie wel eens de dicteerfunctie op de telefoon? Ik vind die eigenlijk heel fijn, Vooral bij grote lappen tekst. Maar ik merk dus dat hij best wel veel typefouten maakt in het Nederlands of zelfs zinnen compleet veranderd. En ook bijvoorbeeld voltooid deelwoord of zo pakt hij niet altijd goed doet.
Bij mijn telefoon kan het alleen nog maar in het Engels.. Nederlands is niet meer beschikbaar blijkbaar.

Ennuuh De Strijp is gewoon bereikbaar hoor ;) dat is een wijk in mijn woonplaats 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196059571
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:18 schreef F_r het volgende:
Mijn vader stuurt regelmatig een sos bericht. Knop aan de zijkant 2x indrukken. Maar er wordt dan geen 112 gebeld.

Dicteerfunctie gebruik ik niet. Mijn telefoon maakt uit zichzelf soms al kromme zinnen dan verbeter ik een woord past hij het weer aan.
Ik ook niet, je moet dan elke punt en komma benoemen en dat voelt zo raar.
pi_196059904
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:18 schreef F_r het volgende:

Ik had toch echt een uitgaand gesprek richting 112 in mn telefoon.
pi_196059927
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik had toch echt een uitgaand gesprek richting 112 in mn telefoon.
Verschil in telefoon wellicht
pi_196059945
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:19 schreef Vicky het volgende:

[..]

Bij mijn telefoon kan het alleen nog maar in het Engels.. Nederlands is niet meer beschikbaar blijkbaar.

Ennuuh De Strijp is gewoon bereikbaar hoor ;) dat is een wijk in mijn woonplaats 🤣
Strijp is ook het probleem niet :-) ik kan niet meer fatsoenlijk in Oirschot komen.
pi_196059958
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:24 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik ook niet, je moet dan elke punt en komma benoemen en dat voelt zo raar.
Haha dat vind ik nou juist weer zo geniaal.
pi_196059987
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:58 schreef GotC het volgende:
Dat de zwemles en het afzwemmen niet doorgaat: Jammer, maarja.
Vind het alleen storend dat ik in 3 dagen tijd heb mogen vertellen aan T. dat:
-Diplomazwemmen doorgaat!
-..toch niet!
-...toch wel!
-..oh nee, toch niet :').

En komende 2 dagen thuisonderwijs. Juf heeft corona en vervanging lukte niet. Ach ja, kan gebeuren ^O^
Dit was idd wel vreemd... website van het zwembad zei eerst ‘houd onze website in de gaten’, rond 15.00 was het ‘de zwemles gaat door’ en rond 17.00 ‘we gaan toch dicht’. Hopelijk blijft het bij twee weken...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 november 2020 @ 20:53:43 #40
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_196060121
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:45 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Dit was idd wel vreemd... website van het zwembad zei eerst ‘houd onze website in de gaten’, rond 15.00 was het ‘de zwemles gaat door’ en rond 17.00 ‘we gaan toch dicht’. Hopelijk blijft het bij twee weken...
Hier zei men dat ze pas tegen 5 uur officieel te horen hebben gekregen dat de lessen toch niet door mochten blijven gaan.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_196061038
hier staat vermeld dat alle zwembaden volledig dicht gaan. Eerst was er nog sprake van dat zwemlessen onder 12 en jeugdactiviteiten nog door mochten gaan, maar helaas toch niet. Hier zijn de lessen van reddingszwemmen ook afgelast.
*poef* nu is het weg
pi_196061098
Lekker stukje overheidscommunicatie weer. :|W
pi_196061516
Hier gaat schoolzwemmen wel door. Maar dat is misschien omdat het onder het lesprogramma en zwembad van de calo/sport opleiding valt.
pi_196062754
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:03 schreef McLaura het volgende:

[..]

[..]

Ja maar dat is dus teruggedraaid door de overheid zelf :o
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 5 november 2020 @ 03:23:53 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_196064906
Nou de officiële sluiting is hier ook aangekondigd :P ook van ballorig, waar we over anderhalve week het uitgestelde kinderfeestje van mijn dochter zouden hebben ;( maar goed, we stellen het nog wel wat verder uit.

Ik heb nu 1 kind met waterpokken, 1 met buikgriep, en een newborn. De komende dagen zullen niet mijn beste zijn. Man man man. Nachtploeg Pro :')
disclaimer
  donderdag 5 november 2020 @ 07:57:10 #46
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196065961
Sterkte @SQ! :*
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 5 november 2020 @ 08:23:04 #47
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196066142
Oei! Hoe ziet de wereld er met nieuw daglicht uit SQ? Hopelijk is het ultrakorte eenpersoons buikgriep...

Wacht ik heb een relevantere vraag.

Ik kreeg een pdf met het verzoek deze digitaal te ondertekenen. Maar er was geen automatisch hokje om dat te doen en ik heb geen geavanceerde bewerkprogramma’s. Mis ik iets? Hoe pak ik dit aan?

[ Bericht 51% gewijzigd door Lemijn op 05-11-2020 08:35:21 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196066263
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 08:23 schreef Lemijn het volgende:
Oei! Hoe ziet de wereld er met nieuw daglicht uit SQ? Hopelijk is het ultrakorte eenpersoons buikgriep...

Er hangt in de straat een slinger op een raam met 2 namen, ik heb geen idee wie daar wonen dus kon het niet interpreteren. Maar een buurvrouw zei iets over ‘die tweeling’ dus blijkbaar is dat het :@ . Voel me best suf dat ik daar dan een buik heb gemist en nu denk ik erover om een kaartje in de bus te gooien. Kan dat een slecht idee zijn? Nee toch?
Dat ben je verplicht.... aldus de inburgeringstest die ik ooit via een tv programma deed
  donderdag 5 november 2020 @ 08:38:15 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196066320
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 08:23 schreef Lemijn het volgende:

Wacht ik heb een relevantere vraag.

Ik kreeg een pdf met het verzoek deze digitaal te ondertekenen. Maar er was geen automatisch hokje om dat te doen en ik heb geen geavanceerde bewerkprogramma’s. Mis ik iets? Hoe pak ik dit aan?
Ook in de gratis versie kun je in het rijtje aan de rechterkant kiezen voor invullen en ondertekenen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196066474
Bij ons waren de afzwemmomenten tot en met zondag verschoven naar gister. En later op de dag werd bekend dat ze de zwemlessen toch niet door mogen laten gaan. De kindjes hebben we mogen afzwemmen gister.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196066528
Ai SQ, dat klinkt pittig! Hopelijk genoeg koffie in huis?

Ik heb vanochtend vroeg al een discussie met een bouwmijnheer hier in de straat gehad. Hij zette zijn busje voor onze deur, nou heb ik een enorme hekel aan de hele dag tegen zo'n enorme bus aankijken, maar goed. Hij zette hem voor de brandgang neer. In eerste instantie vond hij het maar onzin om dat ding wat te verplaatsen zodat wij ons huis konden verlaten. We gingen maar achterom, nou botte lul, wij hebben geen achterom en onze buren ook niet. Toen kwam de buurjongen van 16 voorbij met zijn fiets en die knalde zo'n beetje tegen die in de weg staande bus aan. Hij kon op 1 manier voorbij, dat was de fiets half over de motorkap tillen. 16, puber, ochtend, bloedsjago natuurlijk. 'Eej eikel zet je bus is weg man, godver'. Die aanpak werkte beter dan die van mij want hij zette zijn bus een halve meter naar achteren.

Aangezien het de afgelopen weken tig keer is gebeurd dat mensen hun auto voor de brandgang zetten, zitten we nu over een oplossing na te denken. Bordje, bloempot die dan giga in de weg staat, waakhond, alle mogelijkheden staan open.
Mensen zijn Corona blind denk ik, want in de afgelopen 3 jaar was het nog nooit gebeurd dat iemand die brandgang blokkeert, het is echt pas sinds een paar weken.

Dit was vorige week, voor deze auto staat de auto van de buren geparkeerd, de bus van vandaag stond nog verder naar voren. Achter deze auto is nog een meter ruimte of zo, dus genoeg om een stuk naar achteren te staan. Muur rechts is van ons huis.

donderdag 5 november 2020 @ 09:11:23 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196066717
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 21:33 schreef kaatjejannie het volgende:
hier staat vermeld dat alle zwembaden volledig dicht gaan. Eerst was er nog sprake van dat zwemlessen onder 12 en jeugdactiviteiten nog door mochten gaan, maar helaas toch niet. Hier zijn de lessen van reddingszwemmen ook afgelast.
Ons zwembad doet net alsof ze open mogen blijven omdat ze ook een saunacomplex zijn. Ze hadden bij de vorige aanscherping de kantine ook gewoon open gelaten, "omdat het niet aan hun was verteld" dat ze dicht moesten.
Sommige mensen...
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator donderdag 5 november 2020 @ 09:12:33 #53
269689 crew  Viv
pi_196066729
@exode ik snap niet hoe jullie wél een brandgang hebben, maar geen achterom. Dat is toch hetzelfde? :@ Of moet je uit het raam springen om daar te komen?

quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 08:56 schreef exode het volgende:
Mensen zijn Corona blind denk ik, want in de afgelopen 3 jaar was het nog nooit gebeurd dat iemand die brandgang blokkeert, het is echt pas sinds een paar weken.
Mwah, ik denk eerder dat het toen ook gebeurde, maar niet opviel omdat iedereen dan op kantoor zat. :+
  donderdag 5 november 2020 @ 09:14:59 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196066755
@SQ sterkte vandaag! Hopelijk ben je niet als enige volwassene thuis?

@exode misschien met de gemeente overleggen ze iets kunnen betekenen? Misschien kunnen ze iets met belijning, of een betonband plaatsen, of een klein stukje (extra) trottoir?
KuikenGuppy
pi_196066759
Misschien voor de huizen die nog verder naar achter staan? Dat die wel een achterom hebben
pi_196066799
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:12 schreef Viv het volgende:
@:exode ik snap niet hoe jullie wél een brandgang hebben, maar geen achterom. Dat is toch hetzelfde? :@ Of moet je uit het raam springen om daar te komen?
[..]

Mwah, ik denk eerder dat het toen ook gebeurde, maar niet opviel omdat iedereen dan op kantoor zat. :+
Ik denk dat haar voordeur in die brandgang zit.
pi_196066839
Over zwembad gesproken. Had ik al verteld dat er hier in ons dorp een nieuw zwembad wordt gebouwd? En dat je dus als inwoner de naam mocht bedenken? Er was niet heel veel ruchtbaarheid aan die actie gegeven maar er hadden wel wat mensen mee gedaan. En vervolgens werden er drie namen geselecteerd en konden de inwoners stemmen op welke van de drie ze het mooist vonden.

Nou heeft die winactie dus voor nogal commotie geleid. Want de namen waar de mensen op konden stemmen waren maar stom. En “iedereen” wil de oude naam behouden.
Sorry hoor maar het stond jou ook vrij om gewoon een naam in te dienen of desnoods de oude naam. Dat heeft vervolgens iemand ook bedacht want die heeft toen een petitie gehouden om de oude naam te behouden.

Daarnaast is ook iedereen boos dat er geen recreatie bad meer komt maar alleen een wedstrijd bad. Maar goed die naam dus…

Nu heeft dus “een naam” gewonnen afgelopen maandag en blablabla het is dus een stomme naam…
Maar mijn dochter heeft die wedstrijd dus gewonnen.
Zij heeft de winnende naam bedacht! Dus naast dat ze een jaar gratis kan gaan zwemmen. Wat ze niet wil want ze haat zwemmen (ze deed mee voor de lol) Kan ze dus voor altijd zeggen dat zij degene is geweest die de nieuwe naam bedacht heeft.

Goed als straks blijkt dat de naam is bedacht door een 12-jarige zullen de mensen nog bozer zijn. 😂 Maar dat interesseert haar eigenlijk niks.
pi_196066841
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:17 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik denk dat haar voordeur in die brandgang zit.
Yes, overigens heeft niemand een achterom aan onze kant van de straat. Om de 4 huizen is een gezamenlijke brandgang. Die van ons leidt naar de voordeur, voordeur buren, 4 poorten en 3 schuren. Dat is het. Hij loopt verder dood, ik kan dus alleen langs de voorkant van mijn huis, het huis verlaten.
pi_196066858
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:14 schreef Burdie het volgende:
@:SQ sterkte vandaag! Hopelijk ben je niet als enige volwassene thuis?

@:exode misschien met de gemeente overleggen ze iets kunnen betekenen? Misschien kunnen ze iets met belijning, of een betonband plaatsen, of een klein stukje (extra) trottoir?
Van de gemeente mag je er helemaal niet parkeren, het is een verlaagde stoep namelijk. Het wordt nu gedoogd zolang we een deel van de stoep vrijlaten en de weg niet blokkeren. Dus ik vrees dat als ik die erbij betrek het gedogen klaar is.
pi_196066871
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:12 schreef Viv het volgende:
@:exode ik snap niet hoe jullie wél een brandgang hebben, maar geen achterom. Dat is toch hetzelfde? :@ Of moet je uit het raam springen om daar te komen?
[..]

Haha, nee, ik werkte al 2 dagen per week thuis en onze buren die dezelfde uitgang delen zijn met pensioen. Sowieso parkeerde niemand voor onze deur omdat het geen parkeerplaats is. Er lijkt ineens een omslag te zijn, geen idee waarom.
  donderdag 5 november 2020 @ 09:24:18 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196066902
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:20 schreef amaranta het volgende:
Over zwembad gesproken. Had ik al verteld dat er hier in ons dorp een nieuw zwembad wordt gebouwd? En dat je dus als inwoner de naam mocht bedenken? Er was niet heel veel ruchtbaarheid aan die actie gegeven maar er hadden wel wat mensen mee gedaan. En vervolgens werden er drie namen geselecteerd en konden de inwoners stemmen op welke van de drie ze het mooist vonden.

Nou heeft die winactie dus voor nogal commotie geleid. Want de namen waar de mensen op konden stemmen waren maar stom. En “iedereen” wil de oude naam behouden.
Sorry hoor maar het stond jou ook vrij om gewoon een naam in te dienen of desnoods de oude naam. Dat heeft vervolgens iemand ook bedacht want die heeft toen een petitie gehouden om de oude naam te behouden.

Daarnaast is ook iedereen boos dat er geen recreatie bad meer komt maar alleen een wedstrijd bad. Maar goed die naam dus…

Nu heeft dus “een naam” gewonnen afgelopen maandag en blablabla het is dus een stomme naam…
Zij heeft de winnende naam bedacht! Dus naast dat ze een jaar gratis kan gaan zwemmen. Wat ze niet wil want ze haat zwemmen (ze deed mee voor de lol) Kan ze dus voor altijd zeggen dat zij degene is geweest die de nieuwe naam bedacht heeft.

Goed als straks blijkt dat de naam is bedacht door een 12-jarige zullen de mensen nog bozer zijn. 😂 Maar dat interesseert haar eigenlijk niks.
Wat leuk dat zij gewonnen heeft!
KuikenGuppy
  donderdag 5 november 2020 @ 09:25:32 #62
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196066927
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:22 schreef exode het volgende:

[..]

Haha, nee, ik werkte al 2 dagen per week thuis en onze buren die dezelfde uitgang delen zijn met pensioen. Sowieso parkeerde niemand voor onze deur omdat het geen parkeerplaats is. Er lijkt ineens een omslag te zijn, geen idee waarom.
En dan heb je zelf ook een parkeerprobleem? Dan is het denk ik kiezen of delen, of accepteren dat het nu eenmaal zo is als het is, of er voor eens en altijd een einde aan maken in overleg met de gemeente.
Maar ik neem aan dat de brandweer daar ook nog wel een mening over heeft?
KuikenGuppy
pi_196066936
Wat leuk voor haar Amaranta! Supercool dat de naam die zij bedenkt is gekozen.
  Manager PR/Moderator donderdag 5 november 2020 @ 09:26:45 #64
269689 crew  Viv
pi_196066953
quote:
Goed als straks blijkt dat de naam is bedacht door een 12-jarige zullen de mensen nog bozer zijn. 😂
En dan ook nog eens een 12-jarige die zwemmen haat. :D
pi_196066976
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:25 schreef Burdie het volgende:

[..]

En dan heb je zelf ook een parkeerprobleem? Dan is het denk ik kiezen of delen, of accepteren dat het nu eenmaal zo is als het is, of er voor eens en altijd een einde aan maken in overleg met de gemeente.
Maar ik neem aan dat de brandweer daar ook nog wel een mening over heeft?
Begrijp me niet verkeerd, parkeren voor onze deur vind ik vervelend, maar we hebben nou eenmaal parkeertekort. We komen nu 20 parkeerplaatsen tekort, als gedogen wordt opgeheven komen we 40 parkeerplekken tekort.

Ik kan als ze zo staan mijn huis niet verlaten op de fiets of met de kinderwagen/buggy. Ik heb vooral het idee dat ze het gewoon niet doorhebben wat ze blokkeren. Ik ga gewoon als test een heel leuk bordje fabriceren :D

Wij hebben een rustige eenrichtingsstraat, de bewoners zetten de auto niet voor elkaars huis. Het zijn dus bezoekers, bouwmijnheren etc. eenmalige parkeerders zeg maar. Die kennen de situatie niet blijkbaar, dus met een bordje kan ik het wellicht heel simpel oplossen.

In de spoiler zie je de situatie, foto van een jaar of 8 geleden of zo, toen woonden we er nog niet. Wij wonen op dat hoekje met die schattige kleine boompjes in de voortuin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196066981
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:26 schreef Viv het volgende:

[..]

En dan ook nog eens een 12-jarige die zwemmen haat. :D
Hahaha papa gaat wel in haar plaats
pi_196067004
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:27 schreef exode het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, parkeren voor onze deur vind ik vervelend, maar we hebben nou eenmaal parkeertekort. We komen nu 20 parkeerplaatsen tekort, als gedogen wordt opgeheven komen we 40 parkeerplekken tekort.

Ik kan als ze zo staan mijn huis niet verlaten op de fiets of met de kinderwagen/buggy. Ik heb vooral het idee dat ze het gewoon niet doorhebben wat ze blokkeren. Ik ga gewoon als test een heel leuk bordje fabriceren :D

Wij hebben een rustige eenrichtingsstraat, de bewoners zetten de auto niet voor elkaars huis. Het zijn dus bezoekers, bouwmijnheren etc. eenmalige parkeerders zeg maar. Die kennen de situatie niet blijkbaar, dus met een bordje kan ik het wellicht heel simpel oplossen.
Ik ga even een foto opzoeken van een bordje wat ik een keer tegen kwam. Bij mijn ouders in de wijk. Ik denk dat het wel een goed voorbeeld is.
  donderdag 5 november 2020 @ 09:30:15 #68
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196067015
Haha Amaranta die dochter van jou! Nu ben ik wel benieuwd naar de winnende naam natuurlijk. :)
En wat een verhaal over die 112 melding, toch gek dat dat kennelijk zomaar kan gebeuren. Maar ook vreemd dat er geen reactie kwam op die melding?
in de haak.
pi_196067031
pi_196067032
@exode, mijn schoonouders hebben voor hun deur parkeerplaatsen zonder markeringsstrepen. Omdat 1 van de buren op dusdanige wijze parkeerde dat er ineens aanzienlijk minder konden parkeren hebben ze zelf met verf maar wat lijnen aangebracht :+ . Kan bij jullie misschien ook.
  donderdag 5 november 2020 @ 09:31:24 #71
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196067035
quote:
Ai SQ, dat klinkt pittig! Hopelijk genoeg koffie in huis?

Ik heb vanochtend vroeg al een discussie met een bouwmijnheer hier in de straat gehad. Hij zette zijn busje voor onze deur, nou heb ik een enorme hekel aan de hele dag tegen zo'n enorme bus aankijken, maar goed. Hij zette hem voor de brandgang neer. In eerste instantie vond hij het maar onzin om dat ding wat te verplaatsen zodat wij ons huis konden verlaten. We gingen maar achterom, nou botte lul, wij hebben geen achterom en onze buren ook niet. Toen kwam de buurjongen van 16 voorbij met zijn fiets en die knalde zo'n beetje tegen die in de weg staande bus aan. Hij kon op 1 manier voorbij, dat was de fiets half over de motorkap tillen. 16, puber, ochtend, bloedsjago natuurlijk. 'Eej eikel zet je bus is weg man, godver'. Die aanpak werkte beter dan die van mij want hij zette zijn bus een halve meter naar achteren.

Aangezien het de afgelopen weken tig keer is gebeurd dat mensen hun auto voor de brandgang zetten, zitten we nu over een oplossing na te denken. Bordje, bloempot die dan giga in de weg staat, waakhond, alle mogelijkheden staan open.

Dit was vorige week, voor deze auto staat de auto van de buren geparkeerd, de bus van vandaag stond nog verder naar voren. Achter deze auto is nog een meter ruimte of zo, dus genoeg om een stuk naar achteren te staan. Muur rechts is van ons huis.

[ afbeelding ]
er zit dus geen stoep tussen de voortuinen en de straat?
in de haak.
pi_196067050
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:31 schreef trui het volgende:

[..]

er zit dus geen stoep tussen de voortuinen en de straat?
Verlaagde stoep, zie link die ik net in spoiler plaatste. Op de foto staan er geen auto's, normaal wel hoor, iedereen zet zijn eigen auto voor zijn eigen deur op de stoep.
  donderdag 5 november 2020 @ 09:32:36 #73
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196067053
quote:
niet parken? hmm.
in de haak.
  Manager PR/Moderator donderdag 5 november 2020 @ 09:33:18 #74
269689 crew  Viv
pi_196067063
@amaranta lekker subtiel bordje zo :D
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:30 schreef trui het volgende:
En wat een verhaal over die 112 melding, toch gek dat dat kennelijk zomaar kan gebeuren. Maar ook vreemd dat er geen reactie kwam op die melding?
Dit. :o Ik dacht dat ze altijd terugbellen, ook bijvoorbeeld om de ouders in te lichten als pubers zitten te klieren met 112. Was ooit een reclamespotje van.

Wat als je met je laatste kracht 112 weet te bellen na een ongeluk en daarna buiten bewustzijn raakt. :X
pi_196067065
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:32 schreef trui het volgende:

[..]

niet parken? hmm.
Ja, dat is dus de grap. Later hadden ze nog met stift erbij geschreven.
pi_196067074
quote:
Haha, die is wel heel heftig meteen. Markeerstrepen is wel een leuke overigens, ik ga het eens proberen met de stoepkrijt van B.
  donderdag 5 november 2020 @ 09:34:13 #77
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196067083
SQ, sterkte met de ziekenboeg!
in de haak.
pi_196067095
Ik kan ook gewoon mijn collega's verzoeken een sticker op dat kastje te plakken, niet parkeren _O-
pi_196067129
Nou wat betreft die 112 melding. Je moet op een iPhone vijf keer een knop indrukken en dan verstuurt hij een melding. Hij telt dan af met hoge alarm geluiden.
Of je moet je telefoon uit willen zetten en dan krijg je drie opties SOS, uitzetten of noodoproep.
Dus ik weet niet wat er is gebeurd maar toen ik het gisteravond met mijn man besprak. Drukte ik vijf keer op de telefoon en toen ging het alarm af maar toen is er geen oproep uitgegaan naar 112 omdat ik meteen op afbreken drukte.
Maar gisteren ochtend zag ik dus wel een gemiste uitgaande oproep naar 112.
Ik weet dus niet in hoeverre die oproep helemaal is gegaan. Want als ik bijvoorbeeld iemand bel en ik hang meteen op dan is de telefoon bij de ander niet overgegaan, maar in mijn lijst staat hij wel als uitgaande oproep.
Dus het kan zijn dat de telefoon bij 112 niet over is gegaan. Of dat ze hebben gehoord dat het een broekzak gesprek was omdat ik dus gewoon ook in gesprek was met een collega.
pi_196067136
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:30 schreef trui het volgende:
Haha Amaranta die dochter van jou! Nu ben ik wel benieuwd naar de winnende naam natuurlijk. :)
https://www.ed.nl/veldhov(...)n-ekkerman~a86dbc61/
pi_196067189
quote:
Da's hier in de buurt he? ;)

Wist trouwens niet dat er een nieuw zwembad kwam... Snap wel dat er mensen boos zijn dat er geen recreatiebad bij komt. Die beginnen schaars te worden hier -O-
  donderdag 5 november 2020 @ 09:41:41 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_196067193
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:32 schreef trui het volgende:

[..]

niet parken? hmm.
Zo te zien een krachtwijk, de hoeveelheid spelfouten valt nog alleszins mee :+
disclaimer
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 5 november 2020 @ 09:42:30 #83
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_196067206
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:41 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Wist trouwens niet dat er een nieuw zwembad kwam... Snap wel dat er mensen boos zijn dat er geen recreatiebad bij komt. Die beginnen schaars te worden hier -O-
dat is hier ook het geval. Van een bad van 12.5 bij 25, recreatiebad buiten en binnen met stroomversnelling, bubbelbanken, glijbaan en een kleuter instructiebad gaan we terug naar 1 bad van 10 bij 25 -O-
Today is life -

Dale Carnegie
pi_196067221
quote:
Prima naam heeft je dochter verzonnen! O+ Past perfect naast het City Centrum toch?
pi_196067291
quote:
Informeer eens bij de gemeente, zij kunnen een kruis op de weg verven zodat er ter hoogte van de brandgang niet mag worden geparkeerd.
  donderdag 5 november 2020 @ 09:47:51 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_196067302
Er valt geen droog brood te verdienen op die recreatiebaden joh. Kun je beter af en toe naar center parcs.
disclaimer
pi_196067356
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:47 schreef SQ het volgende:
Er valt geen droog brood te verdienen op die recreatiebaden joh. Kun je beter af en toe naar center parcs.
Voor die prijs als haringen in een tonnetje bij de Kempervennen? Nah... dan vond ik de Tongelreep toch echt meer ontspannen... maar ja... das war einmal...
  donderdag 5 november 2020 @ 09:51:50 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_196067379
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:50 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Voor die prijs als haringen in een tonnetje bij de Kempervennen? Nah... dan vond ik de Tongelreep toch echt meer ontspannen... maar ja... das war einmal...
Dat was ook 13 euro. En dan was het ook druk. ;(
disclaimer
  donderdag 5 november 2020 @ 09:53:06 #89
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196067411
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:47 schreef Elleska het volgende:

[..]

Informeer eens bij de gemeente, zij kunnen een kruis op de weg verven zodat er ter hoogte van de brandgang niet mag worden geparkeerd.
Er is dus geen weg, al die auto's parkeren op de stoep.

Maar @exode heeft iedereen 3 auto's bij jullie in de straat? Ik zie een klein stukje verderop heel veel parkeerplaatsen.
KuikenGuppy
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 5 november 2020 @ 09:56:11 #90
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_196067481
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:50 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Oeh de Tongelreep O+
Vroegah toen ik klein was en bij mn tante en oom logeerde en we naar het golfslagbad gingen :D O+
Today is life -

Dale Carnegie
pi_196067487
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:53 schreef Burdie het volgende:

[..]

Maar @:exode heeft iedereen 3 auto's bij jullie in de straat? Ik zie een klein stukje verderop heel veel parkeerplaatsen.
Nee, de meeste maar 1, de straat is nogal lang, dat parkeer terrein is dan ook de enige en verderop heb je een straat zonder parkeerplaatsen, die parkeren ook op dat terrein.
pi_196067493
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:53 schreef Burdie het volgende:

[..]

Maar @:exode heeft iedereen 3 auto's bij jullie in de straat? Ik zie een klein stukje verderop heel veel parkeerplaatsen.
Dat kruis kan ook op de stoep. Het is een brandgang dus die moet gewoon vrij blijven.

Zie nu pas dat ik een pagina aan reacties heb gemist :')

[ Bericht 6% gewijzigd door Elleska op 05-11-2020 10:04:36 ]
pi_196067527
Ik vind een kruis eigenlijk wel een goed idee! Simpel en doeltreffend. Al zet ik hem er zelf neer :)
pi_196067530
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:41 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Yep. Schuin tegenover PHE. Dit was ten tijden van de Dutch design week. Die mensen hadden nogal wat overlast van bezoekers.
  donderdag 5 november 2020 @ 09:59:48 #95
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196067574
quote:
Een tamelijk nietszeggende naam, vind ik, maar wat maakt het ook uit. Als je er maar lekker kunt zwemmen toch?
in de haak.
pi_196067595
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:58 schreef amaranta het volgende:

[..]

Yep. Schuin tegenover PHE. Dit was ten tijden van de Dutch design week. Die mensen hadden nogal wat overlast van bezoekers.
Tja... again... das war einmal...
Ooit stond ook de halve wijk hier elke avond vast tijdens de Lichtjesroute. Die gaat al jaren niet meer door de wijk. En tegenwoordig gaat er sowieso niets meer door -O-
pi_196067604
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:58 schreef exode het volgende:
Ik vind een kruis eigenlijk wel een goed idee! Simpel en doeltreffend. Al zet ik hem er zelf neer :)
Als een tijdelijk kruis goed werkt zou je een potje wegenwit kunnen halen dan is het permanent.
Even in de wijk rondkijken hoe de gemeente de kruizen maakt en die manier overnemen.

(als je hier in de buurt had gewoond had ik mijn man even langs gestuurd met zijn werkjas :P )

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 05-11-2020 10:07:53 ]
pi_196067652
Ik vind zwemmen sowieso ontzettend duur geworden.

De Tongelreep is jeugdsentiment O+ (en later het Sportiom)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 5 november 2020 @ 10:07:09 #99
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_196067704
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 10:04 schreef Hupje het volgende:
Ik vind zwemmen sowieso ontzettend duur geworden.

De Tongelreep is jeugdsentiment O+ (en later het Sportiom)
dat klopt. en het verbaast me wat men bv onder subtropisch verstaat :')
waren laatst in Glanerbrook, men noemt t subtropisch, maar echt qua uitstraling echt totaal niets, n bak water in een andere vorm dan rechthoekig, klaar.

Mosaqua doet dan weer wel aan aankleding, maar qua temperatuur eerder ijzig dan subtropisch :')
Today is life -

Dale Carnegie
  Manager PR/Moderator donderdag 5 november 2020 @ 10:19:27 #100
269689 crew  Viv
pi_196067879
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:59 schreef trui het volgende:

[..]

Een tamelijk nietszeggende naam, vind ik, maar wat maakt het ook uit. Als je er maar lekker kunt zwemmen toch?
Maar het past wel goed bij dat dorp, ze hebben daar een winkelcentrum met City en zo. :)

Oh en De Tongelreep. O+ In mijn jeugd was dat ƒ6,50 of zo, ben daar een tijdje wekelijks geweest met klasgenoten.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:58 schreef exode het volgende:
Het zou qua gedoogbeleid wel heel ver gaan als de gemeente een kruis gaat verven op een stoep waar je überhaupt niet hoort te parkeren. :D
pi_196068031
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:59 schreef trui het volgende:

[..]

Nou... niets zeggend. Het zwembad ligt in een winkelcentrum wat citycentrum heet.
pi_196068070
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 10:19 schreef Viv het volgende:
Het zou qua gedoogbeleid wel heel ver gaan als de gemeente een kruis gaat verven op een stoep waar je überhaupt niet hoort te parkeren.
Gebeurd echt vaak genoeg want het zijn niet alleen auto's die een brandgang of toegangsdeur blokkeren. Ook fietsen en scooters kunnen er wat van en die mogen wel op een stoep worden neergezet.

Ik woonde voorheen in een autovrij gebied en daar hebben we een kruis voor de deur van de berging laten plaatsen. Dat hielp wel. Mensen zien blijkbaar niet dat er een deur in de gevel zit maar wel dat er een kruis op de weg staat.
  donderdag 5 november 2020 @ 10:35:23 #103
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196068169
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 10:28 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nou... niets zeggend. Het zwembad ligt in een winkelcentrum wat citycentrum heet.
ja maar de city-toevoeging is wel heel algemeen, zo heet 't winkelcentrum van Nieuwegein ook geloof ik. Dus niet echt een 'eigen' naam vind ik.
in de haak.
  donderdag 5 november 2020 @ 10:50:10 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_196068389
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 10:28 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ook vrij nietszeggend. Zeker omdat het bij lange na geen stad is. :')
Ik vind Ekkerman ook vele malen beter en herkenbaarder. Wel leuk voor E. trouwens!
disclaimer
pi_196068399
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 10:35 schreef trui het volgende:

[..]

ja maar de city-toevoeging is wel heel algemeen, zo heet 't winkelcentrum van Nieuwegein ook geloof ik. Dus niet echt een 'eigen' naam vind ik.
Tja. Dan had de gemeente dit anders moeten aanpakken.
Nu heeft een 12 jarige dit bedacht en gewonnen...
Kan er werkelijk niet mee zitten.
En als iedereen de oude naam blijft gebruiken. Lekker blijven doen.
pi_196068448
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Zo te zien een krachtwijk, de hoeveelheid spelfouten valt nog alleszins mee :+
Stripitos noemen wij die wijk.
pi_196068508
Maar vooral het “wij betalen belasting” is toch briljant.
Overigens wordt die wijk beetje bij beetje betaald parkeren. Straat van mijn ouders is betaald, op 3 plaatsen na. (Nou ja, het zijn twee straten die in elkaar overgaan en daar tussen zit een pleintje met 3 vakken en die drie plekken op het pleintje zijn gratis en de twee straten daaromheen zijn betaald. ) Er zijn nog geen doden gevallen. Maar er is wel strijd om die plekken onder de mensen die geen vergunning hebben.
  donderdag 5 november 2020 @ 11:00:35 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_196068529
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 10:51 schreef amaranta het volgende:

Zeker weten? :P
disclaimer
  donderdag 5 november 2020 @ 11:01:20 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_196068537
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 10:58 schreef amaranta het volgende:
Maar vooral het “wij betalen belasting” is toch briljant.
Overigens wordt die wijk beetje bij beetje betaald parkeren. Straat van mijn ouders is betaald, op 3 plaatsen na. (Nou ja, het zijn twee straten die in elkaar overgaan en daar tussen zit een pleintje met 3 vakken en die drie plekken op het pleintje zijn gratis en de twee straten daaromheen zijn betaald. ) Er zijn nog geen doden gevallen. Maar er is wel strijd om die plekken onder de mensen die geen vergunning hebben.
Ik vermoed dat er in die straat heel veel mensen zijn die vooral belasting ontvangen. #yesjudgement
disclaimer
pi_196068545
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:00 schreef SQ het volgende:

[..]

Zeker weten? :P
Ik ben blij voor mn dochter. En als de rest van het dorp dat niet is... dat is niet mijn probleem.
Ik vind dat ze het leuk bedacht heeft.
pi_196068670
Mooie stunt van dat zwembad amaranta :D

Nu het toch over gemeentes en parkeren gaat...*rant*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tdlr: parkeren in de prinsen stad is kut ;)
  Manager PR/Moderator donderdag 5 november 2020 @ 11:07:37 #112
269689 crew  Viv
pi_196068673
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:01 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik ben blij voor mn dochter. En als de rest van het dorp dat niet is... dat is niet mijn probleem.
Ik vind dat ze het leuk bedacht heeft.
Is ook hartstikke leuk! O+

Polder-oplossing: City Sport Ekkerman
pi_196068724
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:07 schreef MorganLeFay het volgende:
Mooie stunt van dat zwembad amaranta :D

Nu het toch over gemeentes en parkeren gaat...*rant*
SPOILER
Tdlr: parkeren in de prinsen stad is kut ;)
Dat is oprecht kut.
pi_196068783
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 10:51 schreef amaranta het volgende:

[..]

Tja. Dan had de gemeente dit anders moeten aanpakken.
Nu heeft een 12 jarige dit bedacht en gewonnen...
En als iedereen de oude naam blijft gebruiken. Lekker blijven doen.
Dat zal zeker een flinke tijd nog gebeuren... Zo hoor je hier ook nog steeds station Beukenlaan, terwijl dat al een jaar of 10 (ja, idd, zo lang al!) station Strijp-S heet
  donderdag 5 november 2020 @ 11:14:45 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_196068807
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:13 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Dat zal zeker een flinke tijd nog gebeuren... Zo hoor je hier ook nog steeds station Beukenlaan, terwijl dat al een jaar of 10 (ja, idd, zo lang al!) station Strijp-S heet
Heet beukenlaan geen beukenlaan meer? :o
disclaimer
pi_196068828
quote:

[..]

Guilty
  Manager PR/Moderator donderdag 5 november 2020 @ 11:15:52 #117
269689 crew  Viv
pi_196068841
quote:

[..]

Ik dacht pas sinds een jaar of 5. :o
pi_196068906
Ow verrek... https://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Eindhoven_Strijp-S
Ik dacht laatst in Timehop een fotootje gezien te hebben van een mini Larsje op het station waar al Strijp-S stond en hij hooguit een jaar of 2 was.
pi_196068969
Dat is ook kut Morgan! En lekker gecommuniceerd ook (NOT).

Ik ga gewoon voor een kruis stoepkrijten en kijk of dat helpt, thanks for the help :)

Andere enorme problemen: iemand ervaring met een bepaald merk zitzak? We willen een kinderversie voor beide keutels kopen, maar wel echt een 'erin plof' ding die niet na 2 weken al lek is omdat de oudste alles nogal hard en wild doet. Gewoon voor binnen dus hoeft niet UV, waterproof etc te zijn.
  Manager PR/Moderator donderdag 5 november 2020 @ 11:25:39 #120
269689 crew  Viv
pi_196069024
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:19 schreef Shandaly het volgende:
Ow verrek... https://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Eindhoven_Strijp-S
Ik dacht laatst in Timehop een fotootje gezien te hebben van een mini Larsje op het station waar al Strijp-S stond en hij hooguit een jaar of 2 was.
Oh kijk! *O*
pi_196069047
Ik heb heel lang een zitzak gehad met een buiten en binnenzak. Ideaal die buitenzak kon je wassen.
Je kon hem vormen naar wat je wilde, maar heel eerlijk dat ding heeft meer dienst gedaan om kleding op te gooien of in de weg gelegen dan dat ie echt gebruikt werd.

Je moet vooral ook kijken dat ie heel stevig/compact is. Anders hang je lekker en verzit je ff en zit je gelijk scheef/op de grond en zo.
pi_196069127
Wij hebben een zitzak van fatboy, daar is al heel wat opgesprongen en geploft, hij ligt nu op zolder en af en toe haalt de jongste dat ding naar beneden. Volgens mij zit er geen extra binnenzak in.
Naar mijn idee is het wel een stevig ding.
Fake it till you make it...
pi_196069608
quote:

[..]

Dit wist ik niet eens joh. Blijft gewoon Beukenlaan.
Maar ik kan ook niet wennen aan het feit dat de buslijn naar mijn dorp niet meer de 171 en 172 is.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196069716
Ik heb nu deze op het oog: https://www.bol.com/nl/p/(...)3/?s2a=#productTitle
Maar misschien is hij wel te klein. Het is met name voor B, die hangt altijd overal op, aan, overheen. Om te gamen, te lezen, te hangen of tv te kijken. Hij legt nu kussens van de bank op de grond neer en gaat daarop zitten/liggen.
pi_196070155
Ik heb toevallig nét via marktplaats 2 van deze chairs gereserveerd
https://www.zitzakcenter.nl/brands/loungies/

Ik gok de volwassen variant. Het is een bedrijf in 040 die er heel veel weg doet voor 5 euro ps.
  donderdag 5 november 2020 @ 12:48:51 #126
244125 laziness
pi_196070559
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:05 schreef exode het volgende:
Maar misschien is hij wel te klein. Het is met name voor B, die hangt altijd overal op, aan, overheen. Om te gamen, te lezen, te hangen of tv te kijken. Hij legt nu kussens van de bank op de grond neer en gaat daarop zitten/liggen.
Die van de donald duck shop zie ik bij veel mensen in huis.
pi_196071754
Als ik ooit een ander huis heb met een extra kamer, ga ik deze aanschaffen:

Lijkt me heerlijk O+
pi_196072528
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:48 schreef MorganLeFay het volgende:
Als ik ooit een ander huis heb met een extra kamer, ga ik deze aanschaffen:

[ afbeelding ]

Lijkt me heerlijk O+
Ziet er wel fijn uit, maar daar mag je dan haast wel een complete kamer voor reserveren :s)
pi_196074263
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:25 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ziet er wel fijn uit, maar daar mag je dan haast wel een complete kamer voor reserveren :s)
Of het is net zoiets als bij AlieExpress, dat het in werkelijkheid een poefje is van 1x1 meter :+.

Edit: wij hadden een fatboy ooit. Heel erg solide, de stof is echt dik. Maar ik vond het een behoorlijk groot ding en omdat hij weinig werd gebruikt hebben we 'm weggedaan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196074520
Het moet wel een beetje een compact ding zijn, we hebben niet zoveel ruimte, zo'n fatboy past bijvoorbeeld niet eens in B zijn kamer. :D
  donderdag 5 november 2020 @ 17:01:39 #131
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_196075658
Wij hebben een lounge pug zitzak, in ribstof. Kinderen springen er regelmatig op, houdt het prima. Hij is niet zo heel groot, misschien is dat wat?
pi_196077125
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:34 schreef Nijna het volgende:
Wij hebben een zitzak van fatboy, daar is al heel wat opgesprongen en geploft, hij ligt nu op zolder en af en toe haalt de jongste dat ding naar beneden. Volgens mij zit er geen extra binnenzak in.
Naar mijn idee is het wel een stevig ding.
Hier heeft de fatboy ooit n scherp randje van n tafeltje geraakt... Ov-er-ral statische bolletjes :') wekenlang..

Maar los daarvan zijn ze redelijk onverwoestbaar inderdaad :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196079344
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:01 schreef mousemicky het volgende:
Wij hebben een lounge pug zitzak, in ribstof. Kinderen springen er regelmatig op, houdt het prima. Hij is niet zo heel groot, misschien is dat wat?
Ga ik opzoeken, dank je wel.

B wilt zelf graag camouflageprint maar dat is wat ons betreft mooi meegenomen. Stevigheid, grootte en prijs zijn net wat belangrijker.
pi_196079688
Ik ben ook gaan zoeken (mijn god sinds die pandemie onlineshop ik me een slag in de rondte :'( ) https://www.leenbakker.nl(...)sted-oker-100x145-cm vind deze wel leuk/betaalbaar. Ik ben vriend aan het overtuigen dat we dit nodig hebben, voor kapitein O-)
pi_196080439
Wij hadden er eentje op zolder die was echt ontzettend fijn. Groot en roze. Perfect. Tot hij kapot ging :P
Maar hij zat en lag heerlijk. Ook voor buiten O+
  donderdag 5 november 2020 @ 20:16:37 #136
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196080625
Volgens mij waren die dingen 20 jaar geleden een rage :Y. Toen had ik een Fatboy op mijn studentenkamer. Wat een onding. Weinig op gezeten, heeft lang in de weg gelegen en toen heb ik 'm naar de kringloop gebracht.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator donderdag 5 november 2020 @ 20:31:18 #137
269689 crew  Viv
pi_196081165
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:16 schreef Lemijn het volgende:
Volgens mij waren die dingen 20 jaar geleden een rage :Y. Toen had ik een Fatboy op mijn studentenkamer. Wat een onding. Weinig op gezeten, heeft lang in de weg gelegen en toen heb ik 'm naar de kringloop gebracht.
Hier wordt de Fatboy dag en nacht gebruikt.
SPOILER
pi_196082382
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:05 schreef exode het volgende:
zou hij m ook gebruiken? Wij hebben er een.. Maar dochterlief hangt t liefst voor de tv op de bank. Rug op t zitvlak, beentjes over de rugleuning, op zn kop dus eigenlijk. Beetje schuin, anders hangt haar hoofd naarbeneden, al doet ze dat met tv kijken ook af en toe, met lezen heeft ze wel haar hoofd op t zitvlak..
pi_196084891
quote:

Mooi verhaal. Laat ze maar lekker bakkeleien. Wat kan iemand zo’n naam nou schelen. :D Leuk als je wint maar mensen die zich daar boos om maken zijn gewoon zeikerds. *O*
pi_196085666
COR / Hilversumse zwembadeigenaar furieus over plotse sluiting

Dit is de zwemschool waar mijn ukken zwemmen. Ik houd me netjes aan alle maatregelen, maar snap hun argumentatie wel dat het gek is dat kinderen wel maar school mogen en mogen sporten, maar opeens niet meer naar zwemles mogen.

En verder is dit gewoon een hele slimme ondernemer die altijd de pers weet te halen, doet 'ie goed :D
pi_196092044
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:51 schreef Amsel het volgende:

Dit is de zwemschool waar mijn ukken zwemmen. Ik houd me netjes aan alle maatregelen, maar snap hun argumentatie wel dat het gek is dat kinderen wel maar school mogen en mogen sporten, maar opeens niet meer naar zwemles mogen.

En verder is dit gewoon een hele slimme ondernemer die altijd de pers weet te halen, doet 'ie goed :D
Hoe tevreden ben jij over dit zwembad?
Oudste zwemt een dorp verder, is nu voor de tweede keer zwaar boos. In maart 2 weken voor afzwemmen dicht, en nu weer 2 weken voor het afzwemmen dicht. Ze mocht voor C en wij waren blij bijna klaar te zijn.

Voor de kleine jongens dus aan het kijken naar ergens anders. Het is bij de biezem niet altijd even handig geregeld zegmaar...
pi_196092623
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:51 schreef Amsel het volgende:

Het is natuurlijk ook best vreemd, ik maak graag de vergelijking met de sauna. Die mogen open blijven met zwembad, maar zwemlessen moeten stoppen. 2 weken vind ik nog wel te overzien, maar het wordt vast langer....en dat 3 lessen voor het afzwemmen, dat is gewoon balen.

Mijn buurman heeft ook een leuke, zijn vrouw had Corona, is inmiddels klachtenvrij maar is erg moe en weinig energie. Kortom moet echt helemaal herstellen nog. Buurman is al 2x negatief getest en heeft 0 klachten. De quarantaine tijd is ook al voorbij. Maar hij is ZZP'er en zijn opdrachtgever wil hem voorlopig nog niet zien, eerst moet zijn vrouw volledig hersteld zijn.....dus 0 inkomen. Kortom hij is op zoek naar een andere opdrachtgever.
  vrijdag 6 november 2020 @ 11:15:14 #143
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196093676
In welke branche @exode?
KuikenGuppy
pi_196093701
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:15 schreef Burdie het volgende:
In welke branche @:exode?
Metaalbewerking, hij is meewerkend voorman in zo'n metaalbewerkloods.
pi_196093730
En dat terwijl de maatregelen overzichtelijker zou worden met die routekaart en gereedschapskist.
pi_196093798
Iets anders hè, iemand hier verstand van logopedie?

Ik ga met Mars (nu 2,5) sinds begin augustus naar de logopedie. Hij sprak toen nauwelijks, inmiddels veel meer. Kan toeval zijn, kan door de logopedie komen (al zegt de logopediste zelf dat het niet door haar komt).
Maar hij gaat ineens met sprongen vooruit. Probleem is spraak/niet imiteren, het taalbegrip is gelukkig goed.

We oefenden de ‘s’, die spreekt hij namelijk uit als een ‘g’ dus schoenen zijn goenen en een huis is een huig enz. Prima om te oefenen, begrijp ik volledig.

Maar nu krijg ik al twee weken oefeningen mee waarbij hij de ‘k’ en de ‘p’ moet oefenen. Die kent hij al! Hij spreekt ze goed uit. Koek, poep, papa, kat, kaas, tak, ik, op, pop, enz. Allemaal woorden die hij correct uitspreekt.
Dus ik gaf heel voorzichtig aan of dat niet wat dubbelop was :@.
“Dit is hoe het volgens de ontwikkelingslijn moet.”

Uhm oké.... Ze kreeg me niet uitgelegd waarom we niet door konden met de volgende stap in de ontwikkelingslijn en ik durfde niet de bemoeizuchtige moeder uit te hangen.
pi_196094087
Mijn oudste heeft ook een poos logopedie gehad voor klank verwisselingen icm weinig praten. Zij had een lijst, waarop bepaalde klanken bij een bepaalde leeftijd horen te kloppen. Zo zijn we met 4 jaar gestopt omdat alleen de R nog over was en dat iets was voor 6-jarigen. Ergens rond de 3 jaar ook een half jaar pauze gehad om die reden.

Mijn oudste was het probleem dat hij de letters hoorde bij ons, ons herhaalde en overtuigd was dat het wel goed was. Alsof in zijn hoofd verkeerd geprogrammeerd waren. En K kon hij dan uitspreken als een T, en echt denken dat hij een K zei. Ze moeten wel qua leeftijd vatbaar zijn om de verbetering op te kunnen pikken.
pi_196094335
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:21 schreef Malteser het volgende:
Iets anders hè, iemand hier verstand van logopedie?
Oh, dat klinkt frustrerend! En nogal rigide. Logopedie ging met Ketel behoorlijk anders (wel met een ouder kind, van 3,5 tot 5jr logopedie gehad), veel meer gericht op wat hij nodig had. En als een klank na een paar weken oefenen nog niet lukte werd er geschakeld naar een andere klank om frustratie te voorkomen. Die eerste klank kwam dan later weer aan bod.
pi_196094645
Hier ook logopedie :Y Noor praatte bij de uitspraak van wat letters teveel met haar tong naar buiten. Eerst naar een reguliere logopedist geweest. Die zit hier om de hoek en dat leek me daarom erg handig, maar was het uiteindelijk niet. Ze kreeg een pakket met oefeningen die niet bij een 5 jarige hoorden hoorde ik later. Het was een behandelplan van 12 weken en elke week kwamen er nieuwe oefeningen bij en duurden de oefeningen ook langer. Met 3 weken zaten we al aan 6 oefeningen op een dag waarbij sommige oefeningen al 10 minuten duurden. Ik wil niet weten wat we allemaal met 12 weken hadden moeten doen :{ Noor had ook absoluut geen zin in de oefeningen, dus dat werkte ook niet echt mee. Ik ben op zoek gegaan naar een praktijk gespecialiseerd in kinderen en daar gaan we nu naartoe. Het gaat stukken beter, de oefeningen zijn meer kindgericht en de logopediste weet Noor op een leuke manier te motiveren :)
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:16:15 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196094764
Over uitspraak gesproken, als ik Guppy wil stimuleren om de "R" aan te leren, kan ik hem dan aansporen de "L" te gebruiken, of werkt dat averechts?
KuikenGuppy
pi_196094833
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:16 schreef Burdie het volgende:
Over uitspraak gesproken, als ik Guppy wil stimuleren om de "R" aan te leren, kan ik hem dan aansporen de "L" te gebruiken, of werkt dat averechts?
Ik zou het nog lekker op zijn beloop laten. De R hoeft pas te lukken als ze 6 zijn. Dus dan heeft Guppie nog tijd zat ;)
En in geval van mijn kind maakte hij al een puinhoop met het vervangen van letters. Dan liever gelijk goed leren als ze er aan toen zijn ;)
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:23:33 #152
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196094902
Het jammere is dat ze hier in het dorp de R als een G uitspreken en ik daar zo'n bloedhekel aan heb dat ik hem liever zelf de R actief goed aanleer dan het op z'n beloop laat. Maar ik bedenk me net dat de moeder van een vriendje logopedist is, dus kan haar wel eens om advies vragen.
KuikenGuppy
pi_196095465
Mijn oudste kreeg het op de rollende manier niet voor elkaar, dus heeft ook de keel-R aangeleerd. Inmiddels is hij 13 en is het toch een half rollende R. De andere werkte wel bij logo, maar op langere termijn te onnatuurlijk
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:46:41 #154
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_196098687
Mijn kleuter spreekt de r juist als een l uit, en dat levert wel eens verwarring op. Ik zou dat niet actief gaan aanleren iig. Wij willen het er graag uit krijgen...
  vrijdag 6 november 2020 @ 16:15:33 #155
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196099229
Hoe is het met het “parkeervak” Exode?
pi_196102511
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:15 schreef amaranta het volgende:
Hoe is het met het “parkeervak” Exode?
De buurman was er klaar mee geloof ik die had zijn auto zo gezet dat het wel heel aso was om er nog 1 auto voor te zetten.

Busje van gisteren blokkeerde vanochtend de uitrit van de overbuurman zag ik. Geen idee hoe dat is afgelopen.
  zondag 8 november 2020 @ 12:17:33 #157
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196132497
Bij ons in de straat hebben alle huizen een oprit aan de voorzijde van het huis. Behalve ons huis, dat van de buren en dat van de overburen.
Onze buren en wij hebben de oprit aan de achterzijde van de woning. De overburen hebben helemaal geen oprit. Alle 3 de huizen hebben een parkeervak voor het huis.
De buren hebben geen auto en wij parkeren aan de achterzijde. Dus de vakken voor ons huis zijn vaak leeg.

Onze overbuurvrouw parkeert doorgaans bij haar voor de deur. Tijdens de 1e lockdown leek het alsof ze met piepende remmen was thuis gekomen. De auto heeft echt weken lang compleet scheef in het parkeervak gestaan.
Nu staat de auto al zeker 2 weken in het vak voor onze deur.
Heb er verder geen hinder van. We parkeren immers aan de achterkant. Ben benieuwd hoe lang de auto deze keer onbewogen blijft.

Haha zinloze post eigenlijk... maar even topic weer leven inblazen.
  zondag 8 november 2020 @ 12:33:55 #158
244125 laziness
pi_196132736
Wij hebben allemaal twee parkeervakken achter, genummerd en al. Maar ivm een ander blok huizen haaks er op, starten de vakken niet pal achter het huis. Je moet dus 10 meter lopen.
Dat zorgt er voor dat driekwart aan de voorkant parkeert waar visite parkeervakken zijn. Visite moet dus vaak ver weg parkeren hier door.

En er zit een school om de hoek. Hoe men dan de auto’s overal neergooit en gevaarlijke situaties creëert :X

Conclusie lopen/fietsen is eng blijkbaar :P
pi_196132750
amaranta's lockdownavonturen O+

Haha, het is hier inderdaad erg stil!

Ik en kleuter hebben sinds 4 weken een hondje in huis (zie F&F hondenfoto's voor een plaatje erbij :)) Daarin zijn we redelijk uniek in OUD waar iedereen een kat lijkt te hebben ;) Dus om de stilte te helpen doorbreken kom ik hier even jompelen dat het beessie binnen 2,5 week zindelijk is *O*

Zo gaan we de kerstboom opzetten. Beetje vroeg, maar ik heb een nieuwe gekocht en als ik hem NU opzet, kost ie me dit jaar maar 4 euro per dag :P (En het is gewoon gezellig nu alles ongezellig is door die stomme covidpandemie :@ )
  zondag 8 november 2020 @ 12:43:16 #160
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196132851
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 12:33 schreef laziness het volgende:
Wij hebben allemaal twee parkeervakken achter, genummerd en al. Maar ivm een ander blok huizen haaks er op, starten de vakken niet pal achter het huis. Je moet dus 10 meter lopen.
Dat zorgt er voor dat driekwart aan de voorkant parkeert waar visite parkeervakken zijn. Visite moet dus vaak ver weg parkeren hier door.

En er zit een school om de hoek. Hoe men dan de auto’s overal neergooit en gevaarlijke situaties creëert :X

Conclusie lopen/fietsen is eng blijkbaar :P
Kan je visite niet aan de achterzijde parkeren?
  Manager PR/Moderator zondag 8 november 2020 @ 12:43:25 #161
269689 crew  Viv
pi_196132854
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 12:35 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik en kleuter hebben sinds 4 weken een hondje in huis (zie F&F hondenfoto's voor een plaatje erbij :)) Daarin zijn we redelijk uniek in OUD waar iedereen een kat lijkt te hebben ;) Dus om de stilte te helpen doorbreken kom ik hier even jompelen dat het beessie binnen 2,5 week zindelijk is *O*

Zo gaan we de kerstboom opzetten. Beetje vroeg, maar ik heb een nieuwe gekocht en als ik hem NU opzet, kost ie me dit jaar maar 4 euro per dag :P (En het is gewoon gezellig nu alles ongezellig is door die stomme covidpandemie :@ )
Alvast benieuwd naar de foto's van omgevallen kerstboom door bovengenoemd hondje. :+
pi_196132856
Hier ook een hond hoor! En een kat.

Andere mensen nemen een derde kind. Wij namen een hond.
  zondag 8 november 2020 @ 12:44:06 #163
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196132863
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 12:35 schreef MorganLeFay het volgende:
amaranta's lockdownavonturen O+

Haha, het is hier inderdaad erg stil!

Haha mijn lockdown avonturen...
Plaats je straks een foto van de boom?
  Manager PR/Moderator zondag 8 november 2020 @ 12:47:07 #164
269689 crew  Viv
pi_196132912
Foto inmiddels gevonden: wat een lief snoetje @MorganLeFay ! O+
  zondag 8 november 2020 @ 13:07:34 #165
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196133178
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 12:47 schreef Viv het volgende:
Foto inmiddels gevonden: wat een lief snoetje @:MorganLeFay ! O+
+1 cute!
  zondag 8 november 2020 @ 13:26:44 #166
244125 laziness
pi_196133407
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 12:43 schreef amaranta het volgende:

[..]

Kan je visite niet aan de achterzijde parkeren?
Nee want allemaal persoonlijke parkeervakken en je weet niet wie ‘m nou voor heeft staan en waar je dus achter daarom zou kunnen ‘inpikken’.
pi_196133583
Hier in de wijk is het een combinatie van meerdere panden die verbouwd worden (lees parkeervakken waar containers staan, vrij moeten blijven voor bouwvoertuigen/ busjes van de werklui) en thuiswerken in combinatie met de al bestaande parkeerdruk tijdens de schooluren van het volwassen onderwijs in de straat.

Het is de locatie voor praktijkvakken, dus die proberen zo lang het van de overheid mag voltijds les te geven op school.
  zondag 8 november 2020 @ 15:21:00 #168
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196135649
De straten rondom mijn werk zijn langzaam aan allemaal betaald parkeren aan het worden. Dat betekent dat mijn collega's en ik dus op zoek moeten naar de onbetaalde straten. (Nu ga ik sinds begin schooljaar op de fiets...) De bewoners van deze straten zijn hier echter niet blij mee. Er zijn ook afspraken met de directe straten dat we daar in principe niet parkeren.
Nu is er een straat, die is niet direct aan de school, en daar zet ik weleens mijn auto. Werd ik aangesproken. Of ik verder naar voren wilde parkeren, want dan kon zij haar auto erachter zetten. Op zich een legitieme vraag. Ware het niet dat zij dus een eigen oprit heeft waar ze altijd parkeert. En ik altijd mijn auto helemaal met het voorwiel tegen het stoepje aanzet. Op die ene keer na dat ze mij aansprak.
Ik zei dat ook zo tegen haar , maar het zou kunnen dat ze niet op haar oprit zou willen parkeren. Goed. Ze had een punt.

Echter....dit is dezelfde buurvrouw die vindt dat de kinderen te luid buitenspelen, en dezelfde buurvrouw die denkt dat in het weekend een sekte is gehuisvest in het gebouw... 8)7
Wij hebben een vlaggenmast op het schoolplein, en daar wappert de vlag van de wijk waar de school staat. Maar dat is dus een sektevlag, aldus die vrouw.
En zo heeft ze dagelijks wat te klagen bij de directie.
  zondag 8 november 2020 @ 15:22:16 #169
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196135668
Overigens zijn er dus parkeervakken OP het schoolplein. Maar als we daar gebruik van zouden maken dan kunnen de kinderen niet meer spelen. Dan blijft er nl geen schoolplein meer over.
Wel wordt er aan de ouders gevraagd die hun komen ophalen van de BSO om daar te parkeren, om daarmee de buurt te ontlasten.
pi_196135682

*O* morgen beginnen ze met de vloer beneden *O*

Wat een ruimte! O+ O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 8 november 2020 @ 15:24:38 #171
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196135704
Heel gaaf Vicky en een ZEE van ruimte
pi_196136194
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 12:44 schreef amaranta het volgende:

[..]

Haha mijn lockdown avonturen...
Plaats je straks een foto van de boom?
Hierbij ;)

SPOILER
Wat een heerlijke ruimte is dat geworden Vicky! Ben je nu verhuisd naar die wijk richting het Westland?
pi_196136331
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 15:55 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Hierbij ;)

SPOILER
Wat een heerlijke ruimte is dat geworden Vicky! Ben je nu verhuisd naar die wijk richting het Westland?
We zijn eind september verhuisd, maar moe(s)ten nog zoveel doen.

Zijn verhuisd naar de wijk achter de Schilp
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_196136621
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 15:23 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

*O* morgen beginnen ze met de vloer beneden *O*

Wat een ruimte! O+ O+
Nette muren *)

Hoe ga je inrichten? De hal achter de voordeur en dan de keuken in het midden?
pi_196136652
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:24 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Nette muren *)

Hoe ga je inrichten? De hal achter de voordeur en dan de keuken in het midden?
Keuken aan de rechter muur van foto 2, nog voor de schoorsteenmantel

Foto 1: Bank rechts, tv links
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 8 november 2020 @ 16:28:52 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196136677
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 15:55 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Hierbij ;)

SPOILER
Mooie boom!
pi_196136690
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:27 schreef Vicky het volgende:

[..]

Keuken aan de rechter muur van foto 2, nog voor de schoorsteenmantel

Foto 1: Bank rechts, tv links
Waar zit de voordeur? Bij de keuken? War komt er onder/achter de trap?

Heerlijk lichte huiskamer zeg :Y
pi_196136832
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Waar zit de voordeur? Bij de keuken? War komt er onder/achter de trap?

Heerlijk lichte huiskamer zeg :Y
yep. Ik maak straks nog wel even een duidelijkere foto

Nog geen idee wat er onder de trap komt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_196137047
hier komt de bank

Aan deze kant de tv

Hier komt de keuken

Voordeur/hal tegenover de keuken. Komt nog een tussendeur

Tegen deze muur komt een dressoir en recht op de muur een 2m tafel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 8 november 2020 @ 17:23:49 #180
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196137563
Gaaf Vicky.
pi_196137975
Fijne ruimte Vicky!
pi_196138583
Wat een mooie ruimte Vicky.
pi_196139376
Mooie ruimte vicky, ben benieuwd naar het eind resultaat

@amaranta hebben ze voor school geen parkeervergunningen voor de straat? In DB hebben ze dat wel best ideaal

Mijn man haalde zijn pink gisterenmorgen open precies met de aanhechting van zijn hand . Ik kwam pas 's middags weer thuis met de kinderen en hij vroeg of ik wilde kijken. Ik heb hem toch maar aangeraden de hap te bellen. Ik vond de wond best wel openstaan. Hij kon 's avonds terecht en is nu 3 hechtingen rijker.

Gelukkig heb ik wat ervaring met het niet goed kunnen gebruiken van je schrijfhand dus weet wat hij doormaakt.
  zondag 8 november 2020 @ 19:39:40 #184
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196139872
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:09 schreef F_r het volgende:
Mooie ruimte vicky, ben benieuwd naar het eind resultaat

@:amaranta hebben ze voor school geen parkeervergunningen voor de straat? In DB hebben ze dat wel best ideaal

Mijn man haalde zijn pink gisterenmorgen open precies met de aanhechting van zijn hand . Ik kwam pas 's middags weer thuis met de kinderen en hij vroeg of ik wilde kijken. Ik heb hem toch maar aangeraden de hap te bellen. Ik vond de wond best wel openstaan. Hij kon 's avonds terecht en is nu 3 hechtingen rijker.

Gelukkig heb ik wat ervaring met het niet goed kunnen gebruiken van je schrijfhand dus weet wat hij doormaakt.
De straat waar de voordeur staat. En waarnaar de school vernoemd is, is betaald parkeren. We hebbeb geen vergunning omdat we officieel dus op het schoolplein zouden moeten parkeren. Wat niet gaat. Want dan kunnen de kinderen niet meer spelen.
  zondag 8 november 2020 @ 19:39:56 #185
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196139875
Beterschap voor je man
pi_196140170
Fijne ruimte Vicky!

Over parkeren heb ik al genoeg gezegd toch? ;)

Bij ons vorige huis hadden we een grote voortuin die volledig bestraat was. Vanaf april stond daar altijd onze vouwwagen, we gingen vaak een dagje of weekend weg en hadden geen zin om er steeds mee heen en weer naar de stalling te rijden. Ding stond niemand in de weg, op eigen terrein. Toch hadden we de wijkagent aan de deur, wanneer de vouwwagen weer weg ging. Er waren klachten over, hij stond in de weg. Alleen wij en onze directe buren keken er tegenaan zeg maar en die vonden het geen probleem. Wat bleek de schuin overburen hadden geklaagd, was wraak omdat wij ze hadden gevraagd niet wekenlang 3 openbare parkeerplekken te bezetten tijdens een verbouwing.
De wijkagent is onverrichte zaken weer weggegaan. Zo blij dat we daar niet meer wonen, rare mensen.
pi_196141058
@amaranta Bijzonder, parkeerplaatsen óp het schoolplein?

@MorganLeFay Toffe boom! Onze buren hebben hem ook al een paar dagen staan. Bij ons komt hij er niet in voor de Sint weg is.

Ik wist niet goed welke serie ik wilde gaan kijken en ben nu (wéér) begonnen aan Dexter. O+ Mijn favoriete serie.
  zondag 8 november 2020 @ 21:00:13 #188
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196141286
Niet heel duidelijke foto. Maar hier zie je de vakken. Als daar auto’s staan blijft er geen speel ruimte over.
Blijkbaar is het bouwbesluit.

pi_196141310
Dexter O+ Ben erg benieuwd naar het nieuwe seizoen dat aangekondigd is.

De boekenserie er van is ook de moeite waard en loopt ook net anders dan de serie.

Mooie boom Morgan! Ik denk dat wij hem het weekend na Sinterklaas pas opzetten, al is dit het eerste jaar dat ik twijfel om het eerder te doen... maar ik denk dat we hem na kerst gewoon nog een tijdje laten staan ter compensatie.
  zondag 8 november 2020 @ 21:15:19 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196141626
Ik heb Dexter ooit geprobeerd maar de acteur was voor mij zo sterk verbonden aan David van O+ Six Feet Under O+ dat het in mijn hoofd niet wilde. :@ :D

Misschien toch nog eens proberen.
  zondag 8 november 2020 @ 21:36:27 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_196142107
Een nieuw seizoen dexter?? Hoe dan?

Ik ben nu o.a. the Handmaids tale aan het kijken, ook erg tof!
disclaimer
pi_196142112
6 december komt hier pas een boom in huis. Nu nog alles in herfstsfeer, weekend van intocht Sint versiering en 6 december gaan we los met Kerst.

Vraag me alleen af waar de boom moet staan. Wordt een kleintje dit jaar vrees ik. We hebben een halve jungle in de woonkamer door die afdankertjes actie aan het begin van de lockdown, ik had 10 planten in de verrassingsdoos.

Wel een enorm slechte Kerstfilm gekeken, Operation Christmas drop, echt waardeloos.
pi_196142315
Aanrader op Netflix is the Queens Gambit. Beste tv-serie die ik dit jaar gezien heb..

Verder kan ik niet wachten op het nieuwe huis, vooral omdat we dan een oprit en dus altijd parkeerplek hebben. Ik heb laatst een half uur door de wijk gereden om een plaats te vinden op een kwartier lopen van huis, erg frustrerend. Zeker nu tijdens de lockdown zijn veel mensen ook altijd thuis, maar ook normaal is na 18.00 thuis komen erg moeilijk mbt parkeren...Zo frustrerend.

Natuurlijk nog veel meer redenen om uit te kijken naar verhuizen...
pi_196143021
Lastig, al die parkeer issues. Ik woon in een dorp waar je je auto in de meeste straten zomaar ergens uit je handen kunt laten vallen. Luxe!

De boeken van Dexter zijn ook leuk. Volgend jaar seizoen 9, tof! Al ben ik wel een beetje bang dat het afbreuk zal doen aan de serie :@

Ik vond de aflevering van Undercover vanavond ook een matige afsluiter trouwens.
  maandag 9 november 2020 @ 06:19:36 #195
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_196145401
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 21:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Aanrader op Netflix is the Queens Gambit. Beste tv-serie die ik dit jaar gezien heb..

Verder kan ik niet wachten op het nieuwe huis, vooral omdat we dan een oprit en dus altijd parkeerplek hebben. Ik heb laatst een half uur door de wijk gereden om een plaats te vinden op een kwartier lopen van huis, erg frustrerend. Zeker nu tijdens de lockdown zijn veel mensen ook altijd thuis, maar ook normaal is na 18.00 thuis komen erg moeilijk mbt parkeren...Zo frustrerend.

Gaat het verhuizen allemaal volgens plan lukken JT?
  maandag 9 november 2020 @ 06:42:55 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196145457
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 21:15 schreef BE het volgende:
Ik heb Dexter ooit geprobeerd maar de acteur was voor mij zo sterk verbonden aan David van O+ Six Feet Under O+ dat het in mijn hoofd niet wilde. :@ :D
Haha, hier net zo! Ik kon hem gewoon niet als "evil" zien. David O+.
KuikenGuppy
  maandag 9 november 2020 @ 07:32:50 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196145718
Ik heb Dexter daarom zelfs niet geprobeerd :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_196145844
Dexter is niet ‘evil’, hij is juist lief en schattig. O+ :+ 8)7
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_196146168
Zodra er bloed in voorkomt, haak ik af. Ook in het echte leven, tenzij het dichtbij staat zeg maar. De bevalling, B met een liesbreuk operatie, vader op de IC, allemaal te doen. Schoonmoeder op IC, ondergetekende viel bijna flauw.
Dus voor mij geen Dexter etc. Als ik wil weten of een film of serie voor mij geschikt is, vraag ik het een goede vriendin. Die is filmfreak en weet exact waar mijn grenzen liggen qua bloed. Ik heb met haar jaren geleden Silence of the lambs gekeken, nou ja gekeken, zij zei steeds wanneer ik mijn ogen dicht moest doen, ik denk dat ik 10% van de film heb gezien _O-

De glasman is in huis om meerdere ramen te vervangen voor ramen met rooster of enkel glas voor dubbel glas, alles staat hier nu open, ben blij dat het weer goed is vandaag.
pi_196147797
Over parkeren gesproken wij hebben regelmatig deze aanhanger mrt bus voor de deur staan. Dat past net wel net niet bij ons en de buren. We moeten dan een beetje manoeuvreren om de oprit op te komen. Hij mag daar staan want openbare weg. Toch ben ik niet heel blij als ik dagenlang er tegen aan kijk.
  maandag 9 november 2020 @ 14:49:20 #201
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_196151980
Bij ons huis in Nederland is de parkeerplaats pakweg 70 m weg, en daarvoor is een soort plein. Best prima en alle buren houden zich eraan, rijden misschien eens een keer tot aan huis met extra veel boodschappen, of voor/na vakantie. Behalve die ene, die parkeerde altijd recht voor z’n deur, maar helaas was dat ook vlak voor mijn deur. Ik wist dat de twee buren die er ook last van hadden er al eens iets van hadden gezegd, maar hij bleef het doen. Toen heb ik het maar eens gedaan. Met de zin: “Man, je hebt goede benen, gebruik ze dan ook.” Hij was (toen) potdomme prof bij PSV.
  maandag 9 november 2020 @ 15:04:51 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196152179
Dit is zo grappig: Soneal gaat nu 2 dagen per week alleen met de trein naar school (mijn moederhart, wat doe je?! :'( ) om toch te kunnen volgen of dat allemaal wel goed gaat en om contact op te kunnen nemen heeft hij mijn oude telefoon mee, daar heb ik een app op gezet waarop ik kan zien waar hij is.

Anyway, mijn vader fietst en wandelt graag maar heeft ook diabetes, dus ik had hem gevraagd of hij ook op onze gezins "stalkapp" wilde, dat vond hij prima. Ik blij, want als er dan een keer wat is dan kan ik tenminste zien waar ik hem moet zoeken.

Appt Soneal net dat hij van school naar toneelles gaat, zie ik dat mijn vader deze kant op beweegt :D
Ik was van plan te gaan wandelen maar in plaats daarvan heb ik de Senseo maar aangeslingerd voor Sr.... want die zal zo wel binnenstappen :')

Edit: nadat hij waarschijnlijk eerst bij de kavel is gaan kijken hoe de boel erbij ligt, ik geloof dat hij niet kan wachten deze kant op te verhuizen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 9 november 2020 @ 15:10:49 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196152233
Parkeren in het verleden altijd voor huis, op de oprit of in de garage, nu op de gezamenlijke parkeerplaats van het appartementencomplex (waarbij ik meestal een van de 2 parkeerplaatsen heb die direct aan het gras grenzen, hetzelfde gras als waar ons terras ook aan grenst, dus dan ben ik er in 15 meter ofzo.

Bij het nieuwe huis straks weer in de garage en op de oprit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_196152872
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:04 schreef Leandra het volgende:
Dit is zo grappig: Soneal gaat nu 2 dagen per week alleen met de trein naar school (mijn moederhart, wat doe je?! :'( ) om toch te kunnen volgen of dat allemaal wel goed gaat en om contact op te kunnen nemen heeft hij mijn oude telefoon mee, daar heb ik een app op gezet waarop ik kan zien waar hij is.

Anyway, mijn vader fietst en wandelt graag maar heeft ook diabetes, dus ik had hem gevraagd of hij ook op onze gezins "stalkapp" wilde, dat vond hij prima. Ik blij, want als er dan een keer wat is dan kan ik tenminste zien waar ik hem moet zoeken.

Appt Soneal net dat hij van school naar toneelles gaat, zie ik dat mijn vader deze kant op beweegt :D
Ik was van plan te gaan wandelen maar in plaats daarvan heb ik de Senseo maar aangeslingerd voor Sr.... want die zal zo wel binnenstappen :')

Edit: nadat hij waarschijnlijk eerst bij de kavel is gaan kijken hoe de boel erbij ligt, ik geloof dat hij niet kan wachten deze kant op te verhuizen.
Herkenbaar, ik heb mijn vader ook in onze familie stalkapp. Mijn vader werkt in ploegendienst en als ik wil weten of ik hem kan bellen kijk ik even snel of hij op zijn werklocatie is of niet, ideaal.
pi_196153289
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 06:19 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Gaat het verhuizen allemaal volgens plan lukken JT?
Als het goed is wel, het ziet er positief uit op het moment. We zullen de kinderen niet naar mijn ouders kunnen laten gaan denk ik, maar goed, als dat het ergste is lost dat zich ook wel weer op..

Pff, speaking of ouders. Ik word er echt gestoord van. Mijn moeder meent dat ze zich zo aan alle maatregelen houdt, maar gaat wel op 1 dag wandelen met haar zus ("Ja, dat doen we buiten". Maar eerst wel binnen een kop koffie drinken samen), eten met 2 andere stellen. Vanmorgen belde ik even en waren er tuinmannen bezig. Die mannen komen wel alle 4 binnen koffie drinken. Ja, dan houden we wel genoeg afstand. Echt, ik krijg het haar niet aan het verstand gepeuterd dat dat gewoon niet verstandig is....
pi_196153625
Parkeren.. Binnen 20 meter zie ik nu een plek of 15. Waarvan 1 bezet door onze auto.. En dan kunnen we ook nog wel 2 auto's kwijt op onze oprit. In dat stuk zijn er altijd wel een stuk of 8 vrij, maar er zijn nog wat mensen die thuis moeten komen van het werk. Luxe zo te horen :D

Bloed, opzich geen probleem. Doneer ook af en toe een zakje. Maar het zien van het inprikken van de naald, daar ben ik weleens van omgevallen :P

Ouders, mijn moeder heeft sinterklaas afgeblazen. De kans is te groot dat 1 van de kinderen gewoon verkouden is en dus niet kan komen. En dat is te gevaarlijk met mijn vader. Verder zijn ze echt braafjes, wonen ook buitenuit, doen max 2 keer per week een boodschap..
Maar we hebben wel in juni een weekend weg gehad tegen de regels in (3 huishoudens in 1 huisje) en in de herfstvakantie met 5 man bezoek, waar 3 mocht (oke, en nog 4 jonge kinderen). Maar het besef zit er wat meer in nu het ook in het dorp is, en de conciërge en ouders bij mijn jongste op school. Het kwam wat dichtbij..
pi_196153764
Parkeervakken voor de deur _O_ Ik zou ook geen huis uitzoeken waar je moet fileparkeren. Kan ik niet, weiger ik. Punt.
pi_196154085
quote:
81s.gif Op maandag 9 november 2020 16:37 schreef Declan-Harp het volgende:
Parkeervakken voor de deur _O_ Ik zou ook geen huis uitzoeken waar je moet fileparkeren. Kan ik niet, weiger ik. Punt.
Auto met automatisch inparkeren :7

Verder ga ik maar niet beginnen aan parkeerfrustraties, ik heb er genoeg. En dan een gemeente die van onze straat geen vergunningsstraat wil maken, terwijl wij veel parkeeroverlast hebben van winkelend publiek (lees: Belgen, dus goed herkenbaar) en dichter bij het centrum zitten dan menig vergunningsplek }:|
pi_196154102
quote:
81s.gif Op maandag 9 november 2020 16:37 schreef Declan-Harp het volgende:
Ons vorige huis moest je wel fileparkeren. Maar met 2 auto's in een hele straat is dat best makkelijk :D

Hier zijn de vakken op 1 na allemaal instekers. 1-tje op het hoekje is een fileparkeerplekje, maar daar hoef ik hem zelden neer te zetten.
pi_196154109
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 16:59 schreef LeSage het volgende:

[..]

Auto met automatisch inparkeren :7

Verder ga ik maar niet beginnen aan parkeerfrustraties, ik heb er genoeg. En dan een gemeente die van onze straat geen vergunningsstraat wil maken, terwijl wij veel parkeeroverlast hebben van winkelend publiek (lees: Belgen, dus goed herkenbaar) en dichter bij het centrum zitten dan menig vergunningsplek }:|
Als ik daar geld voor had had ik ook geld voor een huis met oprit :D :+

De huizen die haaks op mijn straat staan is allemaal nieuwbouw. 2 verdieners, allemaal een auto, het staat er echt stampvol. (Fileparkeren) Mijn straat is sociale huur, dat scheelt enorm :D
pi_196154149
sinds we hier wonen moeten we ook fileparkeren, en ik vond dat altijd vreselijk. Nu is het appeltje eitje. We wonen in een eenrichtingsverkeerstraat, waar je aan beide kanten kunt parkeren, en ik kan nu ook beide kanten op fileparkeren. Ik weet nog dat toen we hier net woonden ik vrienden had opgehaald van het vliegveld, en het enige parkeerplekje aan de linkerkant van de straat was. Ik heb 10x geprobeerd de auto te parkeerden en toen opgegeven, en met grote schaamte een van m'n vrienden gevraagd de auto te parkeren....
pi_196154543
quote:
81s.gif Op maandag 9 november 2020 17:01 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Als ik daar geld voor had had ik ook geld voor een huis met oprit :D :+

De huizen die haaks op mijn straat staan is allemaal nieuwbouw. 2 verdieners, allemaal een auto, het staat er echt stampvol. (Fileparkeren) Mijn straat is sociale huur, dat scheelt enorm :D
Nou, onze auto heeft dat dus, maar mijn huis heeft geen oprit ;)
Ons vorige huis had een dubbele oprit en enorm veel ruimte in de straat. Dat was wel het enige voordeel tov ons huidige huis.
  maandag 9 november 2020 @ 17:27:28 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196154580
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 15:47 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Herkenbaar, ik heb mijn vader ook in onze familie stalkapp. Mijn vader werkt in ploegendienst en als ik wil weten of ik hem kan bellen kijk ik even snel of hij op zijn werklocatie is of niet, ideaal.
Mijn vader is 79 en werkt al jaren niet meer, maar hij vindt het geloof ik ook heel handig dat hij kan zien waar wij uithangen.

Vorige week zou ik rond 14.00 uur bij mijn ouders zijn maar ik was veel vroeger, zegt mijn moeder "Ja, papa had al gezien dat je al in de buurt was" :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_196154615
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:03 schreef Jagärtrut het volgende:
sinds we hier wonen moeten we ook fileparkeren, en ik vond dat altijd vreselijk. Nu is het appeltje eitje. We wonen in een eenrichtingsverkeerstraat, waar je aan beide kanten kunt parkeren, en ik kan nu ook beide kanten op fileparkeren. Ik weet nog dat toen we hier net woonden ik vrienden had opgehaald van het vliegveld, en het enige parkeerplekje aan de linkerkant van de straat was. Ik heb 10x geprobeerd de auto te parkeerden en toen opgegeven, en met grote schaamte een van m'n vrienden gevraagd de auto te parkeren....
Kwestie van oefening inderdaad. Bij ons huis ook een krappe straat en fileparkeren. Na 10 jaar draai ik er mijn hand niet meer voor om. Maar binnenkort verhuizen we naar een huis met oprit O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196154652
Wij wonen aan een autovrij pleintje/grasveld. *O* Was echt een van de redenen om dit huis te kopen, het is zo heerlijk zorgeloos spelen voor de kinderen. De parkeervakken zijn ongeveer 50 meter lopen, goed te doen. Alleen voor grote boodschappen gebruik ik tegenwoordig wel een karretje, want dat 3x heen en weer lopen met zware kratten begon me de keel uit te hangen. :P

Er is meestal ook wel plek, ondanks veel huishoudens met dubbel wagenpark. Alleen als ik in het weekend 's avonds laat terug kom (na familiebezoek ofzo) moet ik weleens wat verder weg parkeren.

Ik kan me wel kapot ergeren in een straat verderop, waar veel mensen 1 auto op de oprit zetten, en 1 auto er pal achter. Waardoor ze dus de hele stoep blokkeren. Vooral toen ik er nog vaak met kinderwagen langs moest vond ik dat niet tof.
pi_196154878
Ik kon niet fileparkeren, maar moet nu wel en krap ook. Amper plek om in te draaien en moet ook nog eens zo accuraat parkeren dat de buurvrouw er nog achter kan en de brandgang dus vrijblijft. Ben inmiddels Fileparkeer queen. Maar alleen aan de linkerkant van de weg.

Om het hoekje is een nieuw wijkje met 10 huizen. 1 van de eisen destijds was dat er voldoende openbare parkeerplekken werden gerealiseerd en dat de huizen met oprit voor 2 auto's moesten zijn. Allemaal goedgekomen, maar echt niemand parkeert daar op zijn oprit en ja ze hebben allemaal 2 auto's. Er is veel parkeertekort hier en zij maken het nog wat erger want bezoek komt in onze straat staan. Dat vind ik dus wel zwaar irritant en aso.
  maandag 9 november 2020 @ 18:47:10 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196156052
Het was een van de grootste ergernissen die wij hadden bij ons vorige huis. Jaren 30 wijk, veel klussers, schilders en whatnot met bussen en een eigen auto en zonder bus ook wel een tweede auto. Daar waren die wijken natuurlijk nooit op berekend. :X

En nu... nu hebben we een parkeerterrein voor wel 40 auto's voor de deur. *) En dankzij corona staat er niemand. *O* Het is een parkeerterrein bedoeld voor het station, maar ja... niemand gaat meer met de trein. *O* :D En anders was het eigenlijk ook alleen maar op dinsdag overdag heel druk. Verder viel het mee en 's avonds is het uitgestorven. _O_ Dus als we laat thuis staan hoeven we niet drie straten verderop te parkeren. Echt, heerlijk!

En nee, we kijken niet uit op een troosteloos parkeerterrein, ons huis is geheel tuingericht. Op de begane grond hebben we in de woonkamer zelfs maar aan 1 kant ramen. ;)
pi_196158078
Er staat hier nou een huisje van iets meer dan 60 vierkante meter te koop in onze straat met 1 slaapkamer voor meer dan ¤350.000. Dat is wel echt bizar inmiddels. Kwam dit weekend te koop, ik sloeg achterover van de prijs.
Wij denken er steeds meer over om onze hypotheek op te laten hogen voor een aantal grotere klussen in/aan huis. Wij dachten dat de mogelijke verhoging minimaal zou zijn maar als ik dit zo zie....
pi_196158300
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:29 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Kwestie van oefening inderdaad. Bij ons huis ook een krappe straat en fileparkeren. Na 10 jaar draai ik er mijn hand niet meer voor om. Maar binnenkort verhuizen we naar een huis met oprit O+
Afschuwelijke straat, om te rijden alleen al :D
Mijn straat in Utrecht centrum was nog relaxter.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_196158440
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 20:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Afschuwelijke straat, om te rijden alleen al :D
Mijn straat in Utrecht centrum was nog relaxter.
Dat klopt, je moet er ook niet doorheen willen rijden. Zoveel mensen die smalle straat waar je elkaar niet kan passeren als doorgaande weg gebruiken, totaal onhandig :N Het woont verder wel prettig :P En de nieuwe straat is breder.
pi_196158518
Ik wil het ook niet! Heus!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_196158542
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 20:29 schreef Vanyel het volgende:
Ik wil het ook niet! Heus!
Omrijden :Y Of voor mijn deur staan, zwaaien en dan omrijden.
pi_196158570
Ik weet je deur niet :@
pi_196158928
De eerste!
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 23:05:22 #225
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196161838
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 21:45 schreef Jagärtrut het volgende:

Helemaal mee eens, the Queens Gambit is het beste van dit jaar :Y

Volgens mij komt er ook een nieuw seizoen van The Crown aan *O*

Voor mensen die van misdaad houden: Criminal. Dit is een serie in 4 landen: UK, Duitsland, Spanje en Frankrijk. Zelf alleen de eerste 2 gezien maar die zijn ook briljant! Je ziet alleen de verhoren van mensen, verder niets. Vind het zelf wel een interessant concept ^O^
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 10 november 2020 @ 06:58:10 #226
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_196163903
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Pff, speaking of ouders. Ik word er echt gestoord van. Mijn moeder meent dat ze zich zo aan alle maatregelen houdt, maar gaat wel op 1 dag wandelen met haar zus ("Ja, dat doen we buiten". Maar eerst wel binnen een kop koffie drinken samen), eten met 2 andere stellen. Vanmorgen belde ik even en waren er tuinmannen bezig. Die mannen komen wel alle 4 binnen koffie drinken. Ja, dan houden we wel genoeg afstand. Echt, ik krijg het haar niet aan het verstand gepeuterd dat dat gewoon niet verstandig is....
Ik heb het maanden geleden al opgegeven. Mijn moeder 'snapt' dingen niet als ze ze niet wil snappen. In het begin voelde ik me nog plaatsvervangend schuldig voor alle mensen die ze in gevaar brengt, maar er is echt geen beginnen aan...
pi_196166761
Qua parkeren is het hier in ons hofje redelijk te doen. Maar dit komt met name omdat wij onze voortuin in het hard hebben liggen zodat we een extra auto op de eigen plaats kwijt kunnen.
Ieder heeft een eigen oprit en verder zijn er in het hofje nog 5 parkeerplaatsen, 3 vakken en twee naast de weg. (Staan acht huizen).

Maar de overburen hebben volwassen thuiswonende kinderen, met auto en houden ook nog eens van het restaureren van auto’s. Dus hebben zij gemiddeld gezien 4-6 auto’s :{
Gelukkig zijn er ook 4 huishoudens die maar 1 auto hebben :P

Over het algemeen staat s avonds als iedereen thuis is alle plekken vol. Dus wel blij met mn extra plek voor het huis.

Enige keer dat het lastig parkeren is is als de moeder van de buurvrouw op visite is. Die heeft een grote auto en parkeert half voor hun oprit. Waardoor en de parkeervakken lastig te bereiken zijn en ik mijn auto lastig kan draaien om hem in de tuin te parkeren..

Maar als ik dat zo lees met lastig vinden van parkeerplek of meerdere minuten moeten lopen naar de auto, dan ben ik toch blij met waar ik nu woon, zou voor mij ook echt wel reden zijn om te verhuizen, betaald parkeren of ver lopen.
Maar goed ik ben dan ook geen stadsmens dus heb misschien makkelijk praten ;)
pi_196168221
Ik moet regelmatig file parkeren voor ons huis. De buren aan beide kanten zijn zo vriendelijk om altijd zodanig te parkeren dat er inderdaad voldoende plek voor mij overblijft (ieder voor hun eigen huis dus).
Ik ben er altijd niet altijd goed in dus als het niet lukt (ondanks zeeën van ruimte), ga ik alsnog eind van de straat staan.
Als er dan een buurman op staat te kijken ben ik wel enigszins gegeneerd dat het mij niet lukt. :')
pi_196168504
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:36 schreef vencodark het volgende:
Ik moet regelmatig file parkeren voor ons huis. De buren aan beide kanten zijn zo vriendelijk om altijd zodanig te parkeren dat er inderdaad voldoende plek voor mij overblijft (ieder voor hun eigen huis dus).
Ik ben er altijd niet altijd goed in dus als het niet lukt (ondanks zeeën van ruimte), ga ik alsnog eind van de straat staan.
Als er dan een buurman op staat te kijken ben ik wel enigszins gegeneerd dat het mij niet lukt. :')
Ik heb eens een werkman m'n auto uit laten parkeren, het lukte me na 10x steken nog niet :') (Halve straat vol werkbussen en aanhangers ;) ) Ik zeg dan maar sarcastisch dat ik een ''echte vrouw'' ben :+
pi_196168975
Wij hebben dus wel altijd plek voor de deur tenzij er bezoek of werkmannen in de straat zijn die te beroerd zijn om een stukje te lopen. Van de bewoners zet niemand zijn auto voor elkaars deur. Als de plek voor onze deur bezet is, is het minimaal lopen gelukkig, maar wij zijn wel altijd uiterlijk 18:00 thuis, daarna is het vaak wel drama geloof ik.
  dinsdag 10 november 2020 @ 14:06:27 #231
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_196169566
Hier wel redelijk voldoende parkeergelegenheid voor de deur, maar dan moeten niet de leraren hun auto's neerzetten, dan is het drama. En dat is dan een school die de brengende ouders etc aanspoort de kinderen zoveel mogelijk te voet of op de fiets te brengen of indien ze wel met de auto zijn hun auto in een bepaalde straat te parkeren om zo een veilige omgeving te creëren dat kinderen veilig naar school te brengen. 8-)

We hebben hier als bewoners op de rij eigenlijk allemaal wel een plekje waar we altijd staan, zo zijn we niemand tot last en kunnen bezoekers ook nog prima hun auto kwijt. Mijn buren zijn wel gehecht aan hun vaste plekken. Zodra er 1 van hun (ze hebben 3 auto's) de plek verlaat stapt de ander snel in de auto om de auto weer op die andere plek te zetten, zodat die bezet blijft. Als de ander thuiskomt gaan ze weer plekje wisselen. Een soort autodans zeg maar :X
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_196170408
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:06 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Mijn buren zijn wel gehecht aan hun vaste plekken. Zodra er 1 van hun (ze hebben 3 auto's) de plek verlaat stapt de ander snel in de auto om de auto weer op die andere plek te zetten, zodat die bezet blijft. Als de ander thuiskomt gaan ze weer plekje wisselen. Een soort autodans zeg maar :X
Da’s bij ons ook. De buurman gaat af en toe met z’n auto een rondje rijden. Dan zet de buurvrouw haar auto op die plek. Als hij weer terug is dan rijdt zij weer weg en zet hij m daar weer neer.
Vrij kansloos vind ik dat :')
  dinsdag 10 november 2020 @ 14:54:02 #233
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196170445
Dat vind ik ook wel kansloos ja... Hier in het dorp geen issues, wij hebben een oprit voor twee auto's. Helaas wel achter elkaar, niet naast elkaar, maar da's een luxeprobleem.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 10 november 2020 @ 14:54:50 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_196170458
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:51 schreef Butterflower het volgende:

[..]

Da’s bij ons ook. De buurman gaat af en toe met z’n auto een rondje rijden. Dan zet de buurvrouw haar auto op die plek. Als hij weer terug is dan rijdt zij weer weg en zet hij m daar weer neer.
Vrij kansloos vind ik dat :')
Die mensen hebben toch ook geen fijn leven denk ik dan, als je je daar steeds zo over moet opwinden :')
Ik heb aan de rand van het centrum gewoond, aan de rand van de betaald parkeren zone, en een plekje voor de deur was echt als een kers op de taart hoor. Sterker nog, van een plekje in de wijk maakte mijn hart al een sprongetje O+
disclaimer
pi_196170479
Ik heb geluk. Het mooiste parkeerplekje in het dorp is naast ons huis! *O*
pi_196170617
Na jaren in de binnenstad (en aaaaltijd parkeerdrama, soms 15 minuten zoeken naar een plek tien minuten moeten lopen naar huis). Hebben wij nu, in het durp,een eigen parkeerplaats O+ op het pleintje achter ons huis, en ook een strookje voor ons huis waar altijd wel plek is voor auto 2 O+ de luxe!!!
  dinsdag 10 november 2020 @ 15:15:40 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_196170805
Ik heb gemeten dat op onze oprit minimaal 5 auto's passen, maar dan moet je wel altijd in omgekeerde volgorde weer vertrekken dus eigenlijk heb je daar helemaal geen fluit aan :')
disclaimer
pi_196170875
Haha die autodans hadden de buren bij onze vorige huis ook altijd. Wij werden daar heel opstandig van, vooral omdat er gewoon genoeg plek was in de directe omgeving. Als je niet voor je deur kon staan, stond je 20 meter verderop.
De nieuwe bewoners van ons oude huis kregen tijdens de kennismaking met de buurman ook meteen te horen dat het niet de bedoeling was dat andere mensen voor hun huis gingen staan. Dat waren gewoon openbare parkeerplekken overigens.
  dinsdag 10 november 2020 @ 15:24:13 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_196170934
Mensen die perse hun privé plekje willen claimen in zo'n straat moeten dan ook bereid zijn om een been in te leveren. Dan krijg je ook zo'n mooi bordje en en kaartje voor achter je voorruit erbij :Y
disclaimer
pi_196170938
Hier kwam de buurman vertellen dat we te dicht op zn auto stonden terwijl er niemand achter geparkeerd was en hij precies voor zn deur geparkeerd wilde staan. Als de buurvrouw hiernaast dan net te ver naar voren stond dan stond ik wat dichter op de zijne. Maar was nooit binnen een meter :') Hij kwam altijd zeuren bij mijn man. Heeft hij één keer bij mij gedaan en sindsdien issie nooit meer geweest :+
pi_196171106
:W Ik ben nieuw in OUD (vorige week me gemeld in het wachten op het tweede streepje topic) maar herken me nogal in de parkeerfrustraties, haha. Wij zijn de middelste in een rijtje van 3 huizen, met 7 parkeerplaatsen voor de deur. Beide buren hebben 2 auto's, wij 1, dus standaard zijn er al 5 plekken bezet en iedereen heeft een vaste plek.
Maar we wonen ook in de buurt van een basisschool plus onze buurvrouw doet oppassen, dus soms zijn vaste plekjes gevuld met andere auto's. Ik vind het dan heel vermakelijk om te zien hoe snel de buurman weer op de juiste plek staat als zo'n andere auto weg is. :')

Mensen die daadwerkelijk bij buren erover gaan klagen zijn wel heul next level, yikes. :X
pi_196171206
Mijn ouders hebben een soort gezamenlijke oprit met de buren, maar doordat de buurman een hekje heeft geplaatst kun je er bij mijn ouders niet meer op met de auto. Maakte voor mijn vader toen hij nog auto mocht rijden niet uit, want ze hebben een carport achter.
De buurman gebruikt zijn auto zelden tot nooit.
Toen mijn vader een aantal jaar geleden door zware prednisonkuren geprikt moest worden door de buurtzorg (zelf prikken is lastig als je blind bent) parkeerden die weleens op de gezamenlijke oprit waardoor de buurman niet van zijn oprit af kon.
Hij stond dan dus iedere keer als dat gebeurde aan de bel, dat hij zo dus niet met zijn auto weg kon.
Dat vind ik treurigheid ten top. De meesten van de buurtzorg parkeerden daar niet, of kwamen op de fiets. Dus hooguit een paar keer per week, midden op de dag stond er dan een paar minuten een auto op de oprit.
En de beste man gaat misschien 3 keer per maand met zijn auto weg.
Mijn vader heeft uiteindelijk een keer gevraagd of hij even mee kon denken in de situatie, waarbij mijn vader zelf notabene niet kan zien of buurtzorg de auto verkeerd parkeert.
Maar de buurman is en blijft een stugge.

Heeft ook een tijdje gekopieerde situatieschetsen onder de ruitenwisser gedaan als auto’s volgens hem te dicht bij de oprit parkeerden. Op schaal, met een marge van 2% voor de voegen tussen de stoeptegels :'(

Ik wens deze man een fijne hobby en veel geluk, zodat hij zich zorgen kan gaan maken om echte problemen.
pi_196171240
quote:
82s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:24 schreef SQ het volgende:
Mensen die perse hun privé plekje willen claimen in zo'n straat moeten dan ook bereid zijn om een been in te leveren. Dan krijg je ook zo'n mooi bordje en en kaartje voor achter je voorruit erbij :Y
Ons oude ‘buurjongetje’ (man van tegen de 50 die ‘tijdelijk’ bij zijn ouders woonde) parkeerde zijn auto altijd op precies hetzelfde plekje en kwam er om 10 uur ‘s avonds nog voor uit huis gerend als hij hem eerder niet kwijt kon _O-
pi_196171252
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:38 schreef LeSage het volgende:
Mijn ouders hebben een soort gezamenlijke oprit met de buren, maar doordat de buurman een hekje heeft geplaatst kun je er bij mijn ouders niet meer op met de auto. Maakte voor mijn vader toen hij nog auto mocht rijden niet uit, want ze hebben een carport achter.
De buurman gebruikt zijn auto zelden tot nooit.
Toen mijn vader een aantal jaar geleden door zware prednisonkuren geprikt moest worden door de buurtzorg (zelf prikken is lastig als je blind bent) parkeerden die weleens op de gezamenlijke oprit waardoor de buurman niet van zijn oprit af kon.
Hij stond dan dus iedere keer als dat gebeurde aan de bel, dat hij zo dus niet met zijn auto weg kon.
Dat vind ik treurigheid ten top. De meesten van de buurtzorg parkeerden daar niet, of kwamen op de fiets. Dus hooguit een paar keer per week, midden op de dag stond er dan een paar minuten een auto op de oprit.
En de beste man gaat misschien 3 keer per maand met zijn auto weg.
Mijn vader heeft uiteindelijk een keer gevraagd of hij even mee kon denken in de situatie, waarbij mijn vader zelf notabene niet kan zien of buurtzorg de auto verkeerd parkeert.
Maar de buurman is en blijft een stugge.

Heeft ook een tijdje gekopieerde situatieschetsen onder de ruitenwisser gedaan als auto’s volgens hem te dicht bij de oprit parkeerden. Op schaal, met een marge van 2% voor de voegen tussen de stoeptegels :'(

Ik wens deze man een fijne hobby en veel geluk, zodat hij zich zorgen kan gaan maken om echte problemen.
Rijdende rechter taferelen :D
pi_196171268
Wat nu wel vervelend is in de straat is dat wij onderling afspraken hebben gemaakt over het parkeren en nieuwe bewoners daar maling aan hebben. Het is dus een smalle eenrichtingsstraat, aan 1 kant zijn deels openbare parkeerplaatsen, aan beide kanten is een verlaagde stoep. Aan onze kant zijn er geen parkeerplaatsen, alleen dus die verlaagde stoep. De afspraak is dat iedereen aan onze kant van de straat voor zijn eigen huis gaat staan op de verlaagde stoep, zodanig dat de stoep nog wel beloopbaar is en de brandweer op hoge snelheid door de straat kan (1 straatgenoot werkt bij de brandweer dus het is werkelijk getest).

Aan de overkant en iets verderop zijn mensen komen wonen met 2 auto's en die gooien hem neer waar ze kunnen zeg maar. Op de stoep bij de speeltuin waardoor ze die blokkeren, maar vooral voor onze deur en die van de buren. Zodanig dat er maar 1 auto kan staan ipv 2. Zij zeggen letterlijk: ik sta op een openbare plek en dat mag. Ik hoef mijn auto niet voor mijn deur te hebben, ik kijk 100 keer liever het raam uit zonder een auto die het uitzicht verpest. Maar als er dan 1 staat, dan liever die van onszelf >:) maar goed het is dus geen parkeerplaats en daar verkeerd staan is gevaarlijk (blokkeren stoep of straat). Als er een werkbus staat, kunnen wij ook niet meer de straat inkijken voor we oversteken, dat is echt riskant.
Ze gaan er ook staan als er een gewone parkeerplaats vrij is overigens, 2 meter verderop, letterlijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door exode op 10-11-2020 16:02:57 ]
pi_196171287
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:41 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Rijdende rechter taferelen :D
Eigenlijk ja. Maar mijn ouders zie ik gelukkig niet gillend op tv een vete uitvechten met de buurman :D

Iemand uit ons dorp heeft een tijd geleden wel meegedaan, tegen haar buurvrouw van in de 90. Heel het dorp kent haar nu, en niet van haar fraaiste kant.

Edit: voor de trouwe kijkers, deze vrouw ging haar oprit stofzuigen. Heerlijke uitzending *)
pi_196171312
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:30 schreef exode het volgende:
Wij hebben dus wel altijd plek voor de deur tenzij er bezoek of werkmannen in de straat zijn die te beroerd zijn om een stukje te lopen. Van de bewoners zet niemand zijn auto voor elkaars deur. Als de plek voor onze deur bezet is, is het minimaal lopen gelukkig, maar wij zijn wel altijd uiterlijk 18:00 thuis, daarna is het vaak wel drama geloof ik.
Mocht er voren geen plek zijn, dan kan ik ook makkelijk verderop staan en bij ons achter, dus zo nauw komt het gelukkig niet. :)
  dinsdag 10 november 2020 @ 15:49:50 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_196171388
De rijdende rechter, dat vind ik echt zo heerlijk cringeworthy O+
Mensen die helemaal over de flos gaan omdat de blaadjes van de boom van hun buren in hun tuin waaien. En ze dan gaan tellen enzo. Of de hele dag gespitst zitten te luisteren of ze de bovenburen horen bewegen O+
disclaimer
pi_196171572
Oh jee, als ik de verhalen lees hebben wij veel geluk. De enige irritatie die ik soms heb is de schoonzoon van de buren die altijd op de stoep voor het huis parkeert. Ook als er tegenover gewoon parkeerplek is. Hoe lui kan je zijn. Persoonlijk heb ik er alleen last van als ik niet door kan met de kinderwagen, of als een vrachtwagen daardoor de bocht niet kan maken en dan maar gaat toeteren net als ik een baby op bed probeer te leggen }:|
#Dorplife
Nooit auto's vlak voor de deur want paaltjes. En gelukkig twee auto's naast elkaar op de oprit. Zoveel geluk mee gehad want op de meeste opritten kunnen auto's alleen achter elkaar. In de praktijk zou er dan toch iemand op een parkeervak gaan staan.
pi_196171704
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:33 schreef Vaiana het volgende:
:W Ik ben nieuw in OUD (vorige week me gemeld in het wachten op het tweede streepje topic) maar herken me nogal in de parkeerfrustraties, haha. Wij zijn de middelste in een rijtje van 3 huizen, met 7 parkeerplaatsen voor de deur. Beide buren hebben 2 auto's, wij 1, dus standaard zijn er al 5 plekken bezet en iedereen heeft een vaste plek.
Maar we wonen ook in de buurt van een basisschool plus onze buurvrouw doet oppassen, dus soms zijn vaste plekjes gevuld met andere auto's. Ik vind het dan heel vermakelijk om te zien hoe snel de buurman weer op de juiste plek staat als zo'n andere auto weg is. :')

Mensen die daadwerkelijk bij buren erover gaan klagen zijn wel heul next level, yikes. :X
haha dat klinkt als hier.
Alleen zetten bij ons iedereen zijn auto terug zodra de plek vrij komt maar dat komt doordat het alternatief een grasveld is en daar wil je de auto niet te lang hebben staan.

In principe hebben we precies genoeg parkeerplaatsen en heeft iedereen een vaste plek op volgorde van woning maar behalve tijdens de eerste coronagolf zijn er altijd parkeerproblemen die worden veroorzaakt door mensen van elders.
pi_196171773
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn auto liever aan de straatkant heb ipv de parkeerplekken aan de zijkant. Die ouwelui hiero parkeren verdomd moeilijk waardoor ze 2 plekjes in beslag nemen en een ander daar toch naast gaan staan waardoor jij je auto niet meer in kan. Of gewoon hun deur openzwaaien waardoor jij een deuk in je deur krijg. En ja ik ben er wel zuinig op.
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:08:41 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_196171794
Parkeeropsom O+
Parkeren was echt het hotste topic aller tijden in mijn oude wijk-facebookgroep O+

Ik ben gisteren helemaal vergeten het Sinterklaasjournaal op te zetten. Ik zit nog helemaal niet in die modus jongens, waarom gaat de tijd zo snel :'(
disclaimer
pi_196171830
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:04 schreef Elleska het volgende:

[..]

haha dat klinkt als hier.
Alleen zetten bij ons iedereen zijn auto terug zodra de plek vrij komt maar dat komt doordat het alternatief een grasveld is en daar wil je de auto niet te lang hebben staan.

In principe hebben we precies genoeg parkeerplaatsen en heeft iedereen een vaste plek op volgorde van woning maar behalve tijdens de eerste coronagolf zijn er altijd parkeerproblemen die worden veroorzaakt door mensen van elders.
Ja hier is het alternatief dus één van de twee overgebleven plekken. En anders zijn er nog iets van 5 plekken direct naast ons blok die niet bij huizen horen, en schuin tegenover want die horen bij de school. Dus plekken zat, maar toch wordt er direct verplaatst als de 'eigen' plek vrijkomt. :+

Verderop in de wijk staan ze dus wel op de stoep om maar voor hun eigen huis te kunnen staan, dat zou ik zelf niet zo snel doen.
pi_196171892
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:08 schreef SQ het volgende:
Parkeeropsom O+
Parkeren was echt het hotste topic aller tijden in mijn oude wijk-facebookgroep O+

Ik ben gisteren helemaal vergeten het Sinterklaasjournaal op te zetten. Ik zit nog helemaal niet in die modus jongens, waarom gaat de tijd zo snel :'(
In de wijk-app zijn bij ons de hangjongeren en het belletje lellen veel besproken, parkeren vooralsnog niet. Ik vermaak me vaak wel met hoe druk mensen zich maken om dingen waar ik me bar weinig van aantrek.

Nou echt, ik denk ook steeds dat januari 2020 nog helemaal niet zo lang geleden is!
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:13:55 #255
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196171904
quote:
Parkeeropsom O+

Hier kijken ze het op school, misschien bij jullie ook wel?
KuikenGuppy
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:15:44 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_196171927
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hier kijken ze het op school, misschien bij jullie ook wel?
Ja wellicht, zal het straks wel horen :)
En anders uitzending gemist ;)
disclaimer
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:16:17 #257
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196171935
Oh straatapps. O+.
Daar komen regelmatig zulke rellen voorbij, OUD is er niks bij.
Dat iemand zegt "wie van jullie heeft onze auto bekrast? Ik weet wie het is, want heb alles op film. Ik geef je 24 uur om jezelf te melden anders doe ik aangifte".
En iedereen moet zich er dan weer mee bemoeien uiteraard :').
KuikenGuppy
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:16:56 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_196171945
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:16 schreef Burdie het volgende:
Oh straatapps. O+.
Daar komen regelmatig zulke rellen voorbij, OUD is er niks bij.
Dat iemand zegt "wie van jullie heeft onze auto bekrast? Ik weet wie het is, want heb alles op film. Ik geef je 24 uur om jezelf te melden anders doe ik aangifte".
En iedereen moet zich er dan weer mee bemoeien, uiteraard :').
"Burdie heeft de groep verlaten"
disclaimer
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:18:30 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196171973
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:16 schreef SQ het volgende:

[..]

"Burdie heeft de groep verlaten"
Ik smul er van, maar er zijn altijd sjappies die dan de groep verlaten idd. En meestal worden ze een dag erna weer toegevoegd.
Maar nu krijgen we regels en moderatoren, dmv een verkiezing gekozen O+ ( :')) Hopelijk is het dan niet gedaan met het gerel ;(.
KuikenGuppy
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:21:41 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196172029
Van de week hadden we nog een relletje omdat iemand jarig was en iedereen "gefeliciteerd" zei :').
KuikenGuppy
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:23:48 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_196172065
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:21 schreef Burdie het volgende:
Van de week hadden we nog een relletje omdat iemand jarig was en iedereen "gefeliciteerd" zei :').
Dat is ook echt zo extreem kut :')
disclaimer
pi_196172121
Wij hebben geen straat App, geen klassen App, thank God. Wel een klein App groepje met de buurvrouw en buurman. We zorgen voor elkaars huis en tuin bij vakantie en zij geven onze katten ook eten als we minstens 1 nacht niet thuis zijn. Het zijn dus altijd praktische Appjes.

B en Juul zijn as we speak hun verlanglijstje aan het maken en er staat beneden Sinterklaas muziek op dus wij zitten hier al goed in de stemming hoor. Enige schrikpunt was: oh oh het Lego herfstbos moet dus deze week afgebroken en opgeborgen worden. Ik zat een week abuis, dus het heeft nu wat haast gekregen. Want ja onze woonkamer wordt versierd vrijdag met Sint spullen. (geen Lego dit keer)
pi_196172429
Onze vorige buurman is een keer aan de deur gekomen, of ik het gras in de voortuin niet meer wilde maaien, want het was te kort en als het nou een uitzonderlijk mooi stukje gras was, dan had hij misschien een punt, maar dat was ook niet het geval. En het was in no time weer aangegroeid trouwens.
Mij best, kon hij het zelf doen.

Intussen nieuwe buren die er niet zo moeilijk over doen.
Wij hebben een oprit waar we de auto's prima op kwijt kunnen, heerlijk!

Straat app hebben wij ook, maar die is echt voor de buurtpreventie zeg maar. Nu hebben ze ook een sociale straat app, ik zit er niet in en ik geloof dat ik weinig aan mis :') . Klassenapp hebben we gelukkig niet ^O^
pi_196172539
Wij zijn met vrij veel afstand het jongste stel van de wijk, en gisteren kwam er dus een buurvrouw van een blok verderop collecteren die zei "ik heb al veel over jullie gehoord". Ik ben nu zo benieuwd wat dan allemaal, maar man had er niet naar gevraagd. :'( :')
pi_196172583
Wij hebben een Burenhulp app ( voor als de kat kwijt is of je suiker nodig hebt enzo ), een BuurtPreventie app ( daar mag dus alleen serieuze shizzle in zoals gestolen fietsen en verdachte types met foto en al die dan gewoon in de wijk blijken te wonen :') etc.) en nog een OnsRijtjeBuren app.

Die laatste kwam vandaag van pas. Het riool in onze wijk wordt gereinigd deze week en vandaag was onze straat aan de beurt. Ik hoorde op een gegeven moment herrie uit het toilet komen. Ik deed de deur open en het leek wel een horrofilm, rioolwater spatte tot 2 meter hoog uit de pot tegen de muren en zo de hal in. :X :r
Na een dweilsessie begon het nogmaals en toen bedacht ik me dat we boven ook een toilet hebben. Zelfde verhaal, het rioolwater liep zo de overloop op. -O-
Anyway, toen heb ik de buurvrouwen maar even geappt dat ze hun wc's moesten checken. ;)
pi_196172648
quote:
Parkeeropsom O+

S. keek het gisteren met papa, vervolgens nog een keer met Mijm en mij, zag het vanmorgen in de herhaling en uiteindelijk nog op school :')
En alle keren net zo enthousiast kijken :D
pi_196172708
Ik ontdekte net ook dat ze bij de kinderopvang kennelijk ook het Sinterklaasjournaal kijken :P scheelt mij weer plannen elke avond (en ik vind het zelf stiekem ook leuk :@ dus ik kijk het zelf ook even terug)
  dinsdag 10 november 2020 @ 17:15:33 #268
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196172744
Wat voor Nikki :r
KuikenGuppy
  dinsdag 10 november 2020 @ 17:27:45 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_196172917
Nou, er is op school gekeken hoor. Wat een woordenwaterval _O-
disclaimer
  dinsdag 10 november 2020 @ 17:28:10 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_196172923
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij hebben een Burenhulp app ( voor als de kat kwijt is of je suiker nodig hebt enzo ), een BuurtPreventie app ( daar mag dus alleen serieuze shizzle in zoals gestolen fietsen en verdachte types met foto en al die dan gewoon in de wijk blijken te wonen :') etc.) en nog een OnsRijtjeBuren app.

Die laatste kwam vandaag van pas. Het riool in onze wijk wordt gereinigd deze week en vandaag was onze straat aan de beurt. Ik hoorde op een gegeven moment herrie uit het toilet komen. Ik deed de deur open en het leek wel een horrofilm, rioolwater spatte tot 2 meter hoog uit de pot tegen de muren en zo de hal in. :X :r
Na een dweilsessie begon het nogmaals en toen bedacht ik me dat we boven ook een toilet hebben. Zelfde verhaal, het rioolwater liep zo de overloop op. -O-
Anyway, toen heb ik de buurvrouwen maar even geappt dat ze hun wc's moesten checken. ;)
:'(
disclaimer
pi_196173029
Ieh nikki. Volgende keer een steen op de deksel leggen.
pi_196173047
Ah gadverdamme Nikki, dat is echt goor! Hopelijk geen blijvende schade/geur (en zo wel even je verzekering bellen)

Ik ga morgen een dag naar kantoor en heb met mijn manager afgesproken dat iig om de week een dag te doen. Ik word echt een beetje gek thuis, zeker op dinsdag en woensdag als mijn vriendin vrij is, Juul dus thuis en B buiten school ook this rondrent. B neemt ook vaak een vriendje/vriendinnetje mee. Is gewoon echt geen doen zo, ons huis is niet zo groot. Ik zit al sinds 13:00 op ons bed te werken......

En ik verheug me het meest op de Pumpkin Spice Latte die ik om het hoekje van het kantoor kan halen :D
  dinsdag 10 november 2020 @ 17:57:25 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196173365
In Zwalk zijn nauwelijks parkeerproblemen, schijnt.
pi_196173486
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:34 schreef F_r het volgende:
Ieh nikki. Volgende keer een steen op de deksel leggen.
Zelfs dat had geen zin gehad. Het liep nadat ik de bril dicht had gedaan zo tussen de bril door op de grond. :'(
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:09:52 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196173589
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:57 schreef amaranta het volgende:
Alleen... waar ligt dat?
KuikenGuppy
pi_196173593
Oh Nikki. Bah zeg. Niet leuk.
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:18:37 #277
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196173723
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

Alleen... waar ligt dat?
Dat is hem nou juist... niemand weet waar ze kunnen parkeren omdat ze niet weten waar het ligt😋
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:36:37 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196173982
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:57 schreef amaranta het volgende:
Matthijs van Nieuwkerk deed het wel heel leuk als burgemeester van Zwalk trouwens, net echt :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:37:08 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196173993
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

Alleen... waar ligt dat?
Bij Gekwerd :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:45:47 #280
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196174131
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij Gekwerd :+
Ja en nog een plaats.
pi_196174231
Ik parkeer voortaan alleen nog maar in Zwalk. Ze hebben daar nergens betaald parkeren. Ideaal.
Mijn dochter vond de aflevering van vanavond erg leuk met al die burgermeesters die Sinterklaas een brief hadden geschreven. Volgens haar heeft de Sint nu wel een klein probleempje.
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:58:42 #282
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196174315
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:45 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja en nog een plaats.
Juistem.
KuikenGuppy
pi_196174364
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:58 schreef Vaiana het volgende:
Wij zijn met vrij veel afstand het jongste stel van de wijk, en gisteren kwam er dus een buurvrouw van een blok verderop collecteren die zei "ik heb al veel over jullie gehoord". Ik ben nu zo benieuwd wat dan allemaal, maar man had er niet naar gevraagd. :'( :')
Gemiste kans van je man. :{w
pi_196174489
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Matthijs van Nieuwkerk deed het wel heel leuk als burgemeester van Zwalk trouwens, net echt :D
Hij mocht wel zijn handen uit zijn zakken halen, vond ik. :P
pi_196174565
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:48 schreef Nijna het volgende:
Onze vorige buurman is een keer aan de deur gekomen, of ik het gras in de voortuin niet meer wilde maaien, want het was te kort en als het nou een uitzonderlijk mooi stukje gras was, dan had hij misschien een punt, maar dat was ook niet het geval. En het was in no time weer aangegroeid trouwens.
Mij best, kon hij het zelf doen.
Had je zíjn gras gemaaid? :P

Wij moeten ook wel eens de auto omruil dans doen met een garage en oprit (waarbij alleen mijn auto in de garage past).
Een grumpy overbuurman van mijn ouders was zo gesteld op 'zijn parkeerplaats' (de middelste van een parkeerstrook zonder lijnen) dat hij zijn auto verzette zodra de indringer weg was (ook al ging het om 30 cm). Hij heeft zijn autootje er eens haaks tussen gezet, half op de stoep, toen het verder vol was. Een boel lol om gehad vanuit het raam :@

Ander zeikdingetje: mijn kind is wéér een drinkbeker kwijtgeraakt op school. Hij krijgt het niet gemanaged, buiten fruit eten, drinken en spelen in een kwartier en dan alle spullen weer mee. Fruit al geschrapt, dat leek te helpen. Maar nu dus weer een beker kwijt. Juf interesseert het geen fluit, die gooit de klas naar buiten naar de pleinwacht en gaat pauzeren. Zucht. En ik weet niet hoe ik mijn kind laat beseffen dat hij zijn spullen moet organiseren. }:|
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:19:11 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196174589
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:45 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja en nog een plaats.
Ja, die weet ik niet meer..... ik moest ophouden met denken, ik dacht dat ik gekwerd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_196175097
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, die weet ik niet meer..... ik moest ophouden met denken, ik dacht dat ik gekwerd.
Hier herhaalt kleuter de hele tijd: tussen Juistem en Gekwerd :')
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:45:01 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196175212
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:41 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Hier herhaalt kleuter de hele tijd: tussen Juistem en Gekwerd :')
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_196175243
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:17 schreef Hupje het volgende:

[..]

Ander zeikdingetje: mijn kind is wéér een drinkbeker kwijtgeraakt op school. Hij krijgt het niet gemanaged, buiten fruit eten, drinken en spelen in een kwartier en dan alle spullen weer mee. Fruit al geschrapt, dat leek te helpen. Maar nu dus weer een beker kwijt. Juf interesseert het geen fluit, die gooit de klas naar buiten naar de pleinwacht en gaat pauzeren. Zucht. En ik weet niet hoe ik mijn kind laat beseffen dat hij zijn spullen moet organiseren. }:|
Hier eten ze gewoon in de klas. En dan een half uur eruit (na beide eetmomenten).
Hoe kun je nou fatsoenlijk al die dingen goed doen in een kwartier? Klagen er niet meer ouders over?
pi_196175531
@Deepfreeze Kennelijk vindt iedereen het heel normaal dat ze achter vergeten bekers en trommeltjes aan moeten gaan. Maar of de mijne de enige is die alles ook definitief kwijtraakt, weet ik niet :')
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit iets van vroeger vind, ik ken geen enkele school waar ze dit nu nog doen, behalve onze dorpsschool. Maar ik zit niet in de MR en ben al een zeikouderz dus ik durf niet meer zo veel over dat soort dingen te zeggen :@
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:04:04 #291
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196175751
Kartonnen drinkpak mee?
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:07:04 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196175855
Maar met een eddingstift megagroot de naam en klas op de beker en dan moet het toch wel goedkomen? Er is toch geen zwart gat ofzo?
pi_196176031
B raakt ook vaak dingen kwijt maar op zijn bidon (die vandaag kapot is gevallen), broodtrommel, toilettas met puffer en fruitbox zit zo'n naamsticker, dus het komt altijd weer terug.
pi_196176435
Het is in dit geval een camouflage kleur beker (met naam) op een natuurlijk schoolplein met veel bladerhopen... Als het gevonden wordt, komt het wel terug want iedereen kent iedereen op school. Maar goed, ik vond een onderdeel van (zijn of een soortgelijke) beker net buiten het hek van het schoolplein in het park, dus wie weet waar de rest is.
Het stoort me vooral dat ze a) zichzelf maar moeten redden en b) ik mijn kind niet afgericht krijg wat dat betreft.
Pakjes koop ik nooit, misschien wel een optie in de hete zomermaanden als zonder drinken geen goed idee is. Voorlopig maar even geen eet en drinkmoment maar alleen spelen. En sint geeft wel een nieuwe beker voor een nieuwe kans.
pi_196176844
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:04 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Zelfs dat had geen zin gehad. Het liep nadat ik de bril dicht had gedaan zo tussen de bril door op de grond. :'(
Maar dan zit t misschien niet op het plafond... :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:17 schreef Hupje het volgende:

[..]

Had je zíjn gras gemaaid? :P
Gedeelde voortuin, dus ik had natuurlijk ook op de helft kunnen stoppen *) .

quote:
Maar die beker moet dan toch ergens op school zijn... hebben ze geen gevonden voorwerpen bak ofzo?
En voor wat betreft het aanleren... blijven herhalen? Ik weet het niet, die van mij onthouden dat dan weer wel...
pi_196177079
Ik ben blij dat mijn kleuter binnen fruit moet eten en zijn beker moet drinken, anders kreeg ik gegarandeerd alles weer vol mee naar huis. Zodra ze buiten zijn is hij alles vergeten en echt niet bezig met eten/drinken/opruimen.
Ik krijg zijn tas alleen nooit meer tussen de middag mee naar huis, ‘want mijn tas blijft altijd over.’ 8)7
pi_196177924
Mijn bijna 9 jarige is regelmatig zijn gymtas kwijt. Of (een deel van) zijn gymkleding. Laatst presteerde hij het om alleen met een gymshirt in zijn hand thuis te komen. En dan die nonchalante houding erbij want tja, ik weet ook niet waar de rest is. Het lag er niet bij. }:|
pi_196178393
Mijn kind is heerlijk autistisch wat dit betreft O+ Hoewel de paniek die ontstaat als iets niet helemaal compleet is, is dan wel buitenproportioneel.
pi_196178406
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:58 schreef Vaiana het volgende:
Wij waren ooit 'de mensen die nooit thuis zijn', hoorde ik via via :P .

Nu zijn we 'het gezin met dat leuke jongetje', ken ik alle ouders uit 4 blokken huizen en heeft mijn dreumes een eigen fanclubje op het speelveldje. Allemaal meisjes die hem te schattig vinden O+
pi_196178664
Ik heb een aantal maanden een nogal dikke auto van mijn werk gehad. Echt zo'n patserbak. Ik had een paar maanden een auto voor mijn werk nodig en kreeg deze uit de pool. Ik mocht er alleen zakelijk mee rijden. Ik parkeerde hem altijd verderop op het parkeerterrein. De hele straat probeerde blijkbaar te achterhalen van wie die auto was. Dat is wel een goede samenvatting van onze straat. :)

Iedereen kwam zich ook voorstellen toen we hier kwamen wonen en er werd van alle kanten hulp aangeboden. Onze buurman maakt nog steeds onze dakgoten schoon, klimt op ons dak voor inspectie en komt meteen naar buiten rennen als wij op onze gammele keukentrap de bomen willen snoeien. 2 vrouwen, dat kan niet goed gaan ;)
pi_196185116
Onze semi-buren zijn van het weekend ouders geworden. Ik had ze nog nooit gesproken, maar vond het wel leuk om een kaartje in de bus te doen. Dat resulteerde in een leuk gesprek vanmorgen met de bewuste buurman. Daar wordt ik wel vrolijk van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')