Ja dat weet ik toch niet. Ik ben al 4 weken thuisquote:Op woensdag 4 november 2020 18:37 schreef amaranta het volgende:
Ik vraag me alleen af waarom de Antony Fokker weg open ligt en ik via Strijp naar de snelweg richting Tilburg moest.
Ik weet het ook niet, maar ik was zaterdag voor het eerst op Strijp S en vind het wel erg gaafquote:Op woensdag 4 november 2020 18:41 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja dat weet ik toch niet. Ik ben al 4 weken thuis
Haha nou ja. Ik moest net iig flink omrijden.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:41 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja dat weet ik toch niet. Ik ben al 4 weken thuis
Wij wel. Zwemlessen gaan door, kleutersurvival (waar Koen op zit) niet.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:01 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hadden vandaag zwemles maar ik heb zelf afgezegd, wegens kind met meltdowns. Heb verder nog niets gehoord over sluitingen.
Gaat de weg via de longhorn definitief dicht voor auto's?quote:Op woensdag 4 november 2020 19:22 schreef amaranta het volgende:
[..]
Haha nou ja. Ik moest net iig flink omrijden.
Mijn vader was eerder op de middag gegaan via flightforum en kwam daar in een file van stilstaand verkeer terecht.
Vanaf volgende week ligt dan ook de kruising spottersweg open met Oirschotsedijk. Omdat ze daar ook de weg aan het verbreden zijn ofzo? Dan moet je helemaal omrijden.
Al met al in Oirschot komen (via de Longhorn zeg maar) is straks min of meer onmogelijk.
Geeft verder niet. Vertrek ik gewoon nóg eerder van huis.
Mijn woensdag avond is elke week ongeveer....
17:00 thuis van werk
17:20 (maar dat is best dus krap) naar Oirschot om zoon op te halen bij basketbal
17:45 vertrekken uit Oirschot richting Strijp waar zoon om 18:00 bij de Spaanse les moet zijn (die eigenlijk om 17:30 begint. Maarja ik kan niet toveren. En hij mag absoluut niet om 19:00 aansluiten bij de les van zijn zus)
18:00 Van Strijp naar huis
18:10 thuis
18:40 terug naar Strijp om zoon op te halen en dochter naar Spaanse les te brengen
19:00 van Strijp weer naar huis om zoon naar huis te brengen.
20:15 van huis naar Strijp om dochter op te halen 20:30 van Strijp weer naar huis
20:40 zitten
Ja. De kruising spottersweg/Eindhovensedijk gaat een paar maanden dichtquote:
Mijn vader appte een krantenartikel waar het in stond. In plaats van een foto stuurde hij een filmpje. Ik ga even kijken of ik een stil kan maken van het filmpje en dan even naar hier uploadenquote:Op woensdag 4 november 2020 19:24 schreef F_r het volgende:
[..]
Gaat de weg via de longhorn definitief dicht voor auto's?
Ze zijn natuurlijk bezig met de fietsbrug. Of is die nu helemaal klaar?
Anders via de snelweg afslag best west. Rechtsaf kom je ook bij de longhorn uit.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja. De kruising spottersweg/Eindhovensedijk gaat een paar maanden dicht
Ik rij altijd via flightforum, dan langs de kazerne en dan zo naar Oirschot. Zo’n basketbal namelijk meteen zodra je Oirschot binnenkomt vanaf die kant. Links bij een sportcomplex. Dus dat is echt de kortste weg voor ons. Normaliter kun je vanuit ons binnen een kwartier daar zijn. Maar ja als alles open ligt aan alle kanten dan niet.
Ook gek, als het volgens de branche niet mag?quote:Op woensdag 4 november 2020 19:24 schreef McLaura het volgende:
[..]
Wij wel. Zwemlessen gaan door, kleutersurvival (waar Koen op zit) niet.
Ja. Maar de snelweg opgang richting Tilburg was dus afgesloten. Dus ik moest eerst in tegenstelde richting over de snelweg. Afslag Strijp. Keren. Snelweg op. Richting Tilburg en dan bij best eraf.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:26 schreef F_r het volgende:
[..]
Anders via de snelweg afslag best west. Rechtsaf kom je ook bij de longhorn uit.
Van waar kwam je? Je woonplaats?quote:Op woensdag 4 november 2020 19:32 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja. Maar de snel weg opgang richting Tilburg was dus afgesloten. Dus ik moest eerst in tegenstelde richting over de snelweg. Afslag Strijp. Keren. Snelweg op. Richting Tilburg en dan bij best eraf.
[ afbeelding ]
Ja. Mijn vader had al gewaarschuwd om niet over het flightforum te gaan. Dus ik dacht ik rij wel via de Anthony Fokkerweg en dan gewoon helemaal via de Oirschotsedijk. Maar ik kon daar dus helemaal niet komen want voordat ik daar was werd ik al omgeleid richting de snelweg de verkeerde kant op. Dus de volgende keer moet ik gewoon de snelweg op een andere plek pakken maar dan moet ik dus eerst helemaal door mijn dorp naar de andere oprit. Dus echt helemaal niet handig. Maar goed we doen het ermeequote:
hier hebben ze alle kinderen gebeld vandaag en iedereen die eigenlijk donder vrijdag of zaterdag zou afzwemmen, vandaag nog laten afzwemmenquote:Op woensdag 4 november 2020 17:35 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Sneu voor alle afzwemmers in dit topic![]()
Hopelijk blijft het bij die twee weken..
Oh wat een uitkomst!quote:Op woensdag 4 november 2020 19:43 schreef Ynske het volgende:
[..]
hier hebben ze alle kinderen gebeld vandaag en iedereen die eigenlijk donder vrijdag of zaterdag zou afzwemmen, vandaag nog laten afzwemmenecht zo lief
Dat is fijn!quote:Op woensdag 4 november 2020 19:43 schreef Ynske het volgende:
[..]
hier hebben ze alle kinderen gebeld vandaag en iedereen die eigenlijk donder vrijdag of zaterdag zou afzwemmen, vandaag nog laten afzwemmenecht zo lief
quote:Op woensdag 4 november 2020 19:28 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ook gek, als het volgens de branche niet mag?![]()
Hier alles geschrapt. Vooral sneu voor jongste die zo graag met oma aan 'ouder'-kind zwemmen doet
quote:Hoi allemaal,
Het was weer een spannende persconferentie gisteravond. Zwembaden gaan dicht was de boodschap... Echter wordt er nu een uitzondering gemaakt voor kinderen tot 12 jaar.
DE ABC-ZWEMLESSEN GAAN DUS GEWOON DOOR!
HET OEFENZWEMMEN EN PEUTER/KLEUTERSURVIVAL VALLEN 2 WEKEN UIT. (tot en met 18 november)
Wat betreft halen en brengen verandert er niks.
Spetterende groet,
ZwemschoolvanKoen
Bij mijn telefoon kan het alleen nog maar in het Engels.. Nederlands is niet meer beschikbaar blijkbaar.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:10 schreef amaranta het volgende:
Gebruiken jullie wel eens de dicteerfunctie op de telefoon? Ik vind die eigenlijk heel fijn, Vooral bij grote lappen tekst. Maar ik merk dus dat hij best wel veel typefouten maakt in het Nederlands of zelfs zinnen compleet veranderd. En ook bijvoorbeeld voltooid deelwoord of zo pakt hij niet altijd goed doet.
Ik ook niet, je moet dan elke punt en komma benoemen en dat voelt zo raar.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:18 schreef F_r het volgende:
Mijn vader stuurt regelmatig een sos bericht. Knop aan de zijkant 2x indrukken. Maar er wordt dan geen 112 gebeld.
Dicteerfunctie gebruik ik niet. Mijn telefoon maakt uit zichzelf soms al kromme zinnen dan verbeter ik een woord past hij het weer aan.
Ik had toch echt een uitgaand gesprek richting 112 in mn telefoon.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:18 schreef F_r het volgende:
Mijn vader stuurt regelmatig een sos bericht. Knop aan de zijkant 2x indrukken. Maar er wordt dan geen 112 gebeld.
Dicteerfunctie gebruik ik niet. Mijn telefoon maakt uit zichzelf soms al kromme zinnen dan verbeter ik een woord past hij het weer aan.
Verschil in telefoon wellichtquote:Op woensdag 4 november 2020 20:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik had toch echt een uitgaand gesprek richting 112 in mn telefoon.
Strijp is ook het probleem niet :-) ik kan niet meer fatsoenlijk in Oirschot komen.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:19 schreef Vicky het volgende:
[..]
Bij mijn telefoon kan het alleen nog maar in het Engels.. Nederlands is niet meer beschikbaar blijkbaar.
Ennuuh De Strijp is gewoon bereikbaar hoordat is een wijk in mijn woonplaats 🤣
Haha dat vind ik nou juist weer zo geniaal.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:24 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik ook niet, je moet dan elke punt en komma benoemen en dat voelt zo raar.
Dit was idd wel vreemd... website van het zwembad zei eerst ‘houd onze website in de gaten’, rond 15.00 was het ‘de zwemles gaat door’ en rond 17.00 ‘we gaan toch dicht’. Hopelijk blijft het bij twee weken...quote:Op woensdag 4 november 2020 19:58 schreef GotC het volgende:
Dat de zwemles en het afzwemmen niet doorgaat: Jammer, maarja.
Vind het alleen storend dat ik in 3 dagen tijd heb mogen vertellen aan T. dat:
-Diplomazwemmen doorgaat!
-..toch niet!
-...toch wel!
-..oh nee, toch niet.
En komende 2 dagen thuisonderwijs. Juf heeft corona en vervanging lukte niet. Ach ja, kan gebeuren
Hier zei men dat ze pas tegen 5 uur officieel te horen hebben gekregen dat de lessen toch niet door mochten blijven gaan.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:45 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dit was idd wel vreemd... website van het zwembad zei eerst ‘houd onze website in de gaten’, rond 15.00 was het ‘de zwemles gaat door’ en rond 17.00 ‘we gaan toch dicht’. Hopelijk blijft het bij twee weken...
Ja maar dat is dus teruggedraaid door de overheid zelfquote:
Dat ben je verplicht.... aldus de inburgeringstest die ik ooit via een tv programma deedquote:Op donderdag 5 november 2020 08:23 schreef Lemijn het volgende:
Oei! Hoe ziet de wereld er met nieuw daglicht uit SQ? Hopelijk is het ultrakorte eenpersoons buikgriep...
Er hangt in de straat een slinger op een raam met 2 namen, ik heb geen idee wie daar wonen dus kon het niet interpreteren. Maar een buurvrouw zei iets over ‘die tweeling’ dus blijkbaar is dat het. Voel me best suf dat ik daar dan een buik heb gemist en nu denk ik erover om een kaartje in de bus te gooien. Kan dat een slecht idee zijn? Nee toch?
Ook in de gratis versie kun je in het rijtje aan de rechterkant kiezen voor invullen en ondertekenen.quote:Op donderdag 5 november 2020 08:23 schreef Lemijn het volgende:
Oei! Hoe ziet de wereld er met nieuw daglicht uit SQ? Hopelijk is het ultrakorte eenpersoons buikgriep...
Wacht ik heb een relevantere vraag.
Ik kreeg een pdf met het verzoek deze digitaal te ondertekenen. Maar er was geen automatisch hokje om dat te doen en ik heb geen geavanceerde bewerkprogramma’s. Mis ik iets? Hoe pak ik dit aan?
Ons zwembad doet net alsof ze open mogen blijven omdat ze ook een saunacomplex zijn. Ze hadden bij de vorige aanscherping de kantine ook gewoon open gelaten, "omdat het niet aan hun was verteld" dat ze dicht moesten.quote:Op woensdag 4 november 2020 21:33 schreef kaatjejannie het volgende:
hier staat vermeld dat alle zwembaden volledig dicht gaan. Eerst was er nog sprake van dat zwemlessen onder 12 en jeugdactiviteiten nog door mochten gaan, maar helaas toch niet. Hier zijn de lessen van reddingszwemmen ook afgelast.
Mwah, ik denk eerder dat het toen ook gebeurde, maar niet opviel omdat iedereen dan op kantoor zat.quote:Op donderdag 5 november 2020 08:56 schreef exode het volgende:
Mensen zijn Corona blind denk ik, want in de afgelopen 3 jaar was het nog nooit gebeurd dat iemand die brandgang blokkeert, het is echt pas sinds een paar weken.
Ik denk dat haar voordeur in die brandgang zit.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:12 schreef Viv het volgende:
@:exode ik snap niet hoe jullie wél een brandgang hebben, maar geen achterom. Dat is toch hetzelfde?Of moet je uit het raam springen om daar te komen?
[..]
Mwah, ik denk eerder dat het toen ook gebeurde, maar niet opviel omdat iedereen dan op kantoor zat.
Yes, overigens heeft niemand een achterom aan onze kant van de straat. Om de 4 huizen is een gezamenlijke brandgang. Die van ons leidt naar de voordeur, voordeur buren, 4 poorten en 3 schuren. Dat is het. Hij loopt verder dood, ik kan dus alleen langs de voorkant van mijn huis, het huis verlaten.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:17 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik denk dat haar voordeur in die brandgang zit.
Van de gemeente mag je er helemaal niet parkeren, het is een verlaagde stoep namelijk. Het wordt nu gedoogd zolang we een deel van de stoep vrijlaten en de weg niet blokkeren. Dus ik vrees dat als ik die erbij betrek het gedogen klaar is.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:14 schreef Burdie het volgende:
@:SQ sterkte vandaag! Hopelijk ben je niet als enige volwassene thuis?
@:exode misschien met de gemeente overleggen ze iets kunnen betekenen? Misschien kunnen ze iets met belijning, of een betonband plaatsen, of een klein stukje (extra) trottoir?
Haha, nee, ik werkte al 2 dagen per week thuis en onze buren die dezelfde uitgang delen zijn met pensioen. Sowieso parkeerde niemand voor onze deur omdat het geen parkeerplaats is. Er lijkt ineens een omslag te zijn, geen idee waarom.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:12 schreef Viv het volgende:
@:exode ik snap niet hoe jullie wél een brandgang hebben, maar geen achterom. Dat is toch hetzelfde?Of moet je uit het raam springen om daar te komen?
[..]
Mwah, ik denk eerder dat het toen ook gebeurde, maar niet opviel omdat iedereen dan op kantoor zat.
Wat leuk dat zij gewonnen heeft!quote:Op donderdag 5 november 2020 09:20 schreef amaranta het volgende:
Over zwembad gesproken. Had ik al verteld dat er hier in ons dorp een nieuw zwembad wordt gebouwd? En dat je dus als inwoner de naam mocht bedenken? Er was niet heel veel ruchtbaarheid aan die actie gegeven maar er hadden wel wat mensen mee gedaan. En vervolgens werden er drie namen geselecteerd en konden de inwoners stemmen op welke van de drie ze het mooist vonden.
Nou heeft die winactie dus voor nogal commotie geleid. Want de namen waar de mensen op konden stemmen waren maar stom. En “iedereen” wil de oude naam behouden.
Sorry hoor maar het stond jou ook vrij om gewoon een naam in te dienen of desnoods de oude naam. Dat heeft vervolgens iemand ook bedacht want die heeft toen een petitie gehouden om de oude naam te behouden.
Daarnaast is ook iedereen boos dat er geen recreatie bad meer komt maar alleen een wedstrijd bad. Maar goed die naam dus…
Nu heeft dus “een naam” gewonnen afgelopen maandag en blablabla het is dus een stomme naam…
Maar mijn dochter heeft die wedstrijd dus gewonnen.
Zij heeft de winnende naam bedacht! Dus naast dat ze een jaar gratis kan gaan zwemmen. Wat ze niet wil want ze haat zwemmen (ze deed mee voor de lol) Kan ze dus voor altijd zeggen dat zij degene is geweest die de nieuwe naam bedacht heeft.
Goed als straks blijkt dat de naam is bedacht door een 12-jarige zullen de mensen nog bozer zijn. 😂 Maar dat interesseert haar eigenlijk niks.
En dan heb je zelf ook een parkeerprobleem? Dan is het denk ik kiezen of delen, of accepteren dat het nu eenmaal zo is als het is, of er voor eens en altijd een einde aan maken in overleg met de gemeente.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:22 schreef exode het volgende:
[..]
Haha, nee, ik werkte al 2 dagen per week thuis en onze buren die dezelfde uitgang delen zijn met pensioen. Sowieso parkeerde niemand voor onze deur omdat het geen parkeerplaats is. Er lijkt ineens een omslag te zijn, geen idee waarom.
En dan ook nog eens een 12-jarige die zwemmen haat.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:20 schreef amaranta het volgende:
Goed als straks blijkt dat de naam is bedacht door een 12-jarige zullen de mensen nog bozer zijn. 😂
Begrijp me niet verkeerd, parkeren voor onze deur vind ik vervelend, maar we hebben nou eenmaal parkeertekort. We komen nu 20 parkeerplaatsen tekort, als gedogen wordt opgeheven komen we 40 parkeerplekken tekort.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
En dan heb je zelf ook een parkeerprobleem? Dan is het denk ik kiezen of delen, of accepteren dat het nu eenmaal zo is als het is, of er voor eens en altijd een einde aan maken in overleg met de gemeente.
Maar ik neem aan dat de brandweer daar ook nog wel een mening over heeft?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha papa gaat wel in haar plaatsquote:Op donderdag 5 november 2020 09:26 schreef Viv het volgende:
[..]
En dan ook nog eens een 12-jarige die zwemmen haat.
Ik ga even een foto opzoeken van een bordje wat ik een keer tegen kwam. Bij mijn ouders in de wijk. Ik denk dat het wel een goed voorbeeld is.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:27 schreef exode het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, parkeren voor onze deur vind ik vervelend, maar we hebben nou eenmaal parkeertekort. We komen nu 20 parkeerplaatsen tekort, als gedogen wordt opgeheven komen we 40 parkeerplekken tekort.
Ik kan als ze zo staan mijn huis niet verlaten op de fiets of met de kinderwagen/buggy. Ik heb vooral het idee dat ze het gewoon niet doorhebben wat ze blokkeren. Ik ga gewoon als test een heel leuk bordje fabriceren
Wij hebben een rustige eenrichtingsstraat, de bewoners zetten de auto niet voor elkaars huis. Het zijn dus bezoekers, bouwmijnheren etc. eenmalige parkeerders zeg maar. Die kennen de situatie niet blijkbaar, dus met een bordje kan ik het wellicht heel simpel oplossen.
er zit dus geen stoep tussen de voortuinen en de straat?quote:Op donderdag 5 november 2020 08:56 schreef exode het volgende:
Ai SQ, dat klinkt pittig! Hopelijk genoeg koffie in huis?
Ik heb vanochtend vroeg al een discussie met een bouwmijnheer hier in de straat gehad. Hij zette zijn busje voor onze deur, nou heb ik een enorme hekel aan de hele dag tegen zo'n enorme bus aankijken, maar goed. Hij zette hem voor de brandgang neer. In eerste instantie vond hij het maar onzin om dat ding wat te verplaatsen zodat wij ons huis konden verlaten. We gingen maar achterom, nou botte lul, wij hebben geen achterom en onze buren ook niet. Toen kwam de buurjongen van 16 voorbij met zijn fiets en die knalde zo'n beetje tegen die in de weg staande bus aan. Hij kon op 1 manier voorbij, dat was de fiets half over de motorkap tillen. 16, puber, ochtend, bloedsjago natuurlijk. 'Eej eikel zet je bus is weg man, godver'. Die aanpak werkte beter dan die van mij want hij zette zijn bus een halve meter naar achteren.
Aangezien het de afgelopen weken tig keer is gebeurd dat mensen hun auto voor de brandgang zetten, zitten we nu over een oplossing na te denken. Bordje, bloempot die dan giga in de weg staat, waakhond, alle mogelijkheden staan open.
Mensen zijn Corona blind denk ik, want in de afgelopen 3 jaar was het nog nooit gebeurd dat iemand die brandgang blokkeert, het is echt pas sinds een paar weken.
Dit was vorige week, voor deze auto staat de auto van de buren geparkeerd, de bus van vandaag stond nog verder naar voren. Achter deze auto is nog een meter ruimte of zo, dus genoeg om een stuk naar achteren te staan. Muur rechts is van ons huis.
[ afbeelding ]
Verlaagde stoep, zie link die ik net in spoiler plaatste. Op de foto staan er geen auto's, normaal wel hoor, iedereen zet zijn eigen auto voor zijn eigen deur op de stoep.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:31 schreef trui het volgende:
[..]
er zit dus geen stoep tussen de voortuinen en de straat?
Dit.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:30 schreef trui het volgende:
En wat een verhaal over die 112 melding, toch gek dat dat kennelijk zomaar kan gebeuren. Maar ook vreemd dat er geen reactie kwam op die melding?
Haha, die is wel heel heftig meteen. Markeerstrepen is wel een leuke overigens, ik ga het eens proberen met de stoepkrijt van B.quote:
https://www.ed.nl/veldhov(...)n-ekkerman~a86dbc61/quote:Op donderdag 5 november 2020 09:30 schreef trui het volgende:
Haha Amaranta die dochter van jou! Nu ben ik wel benieuwd naar de winnende naam natuurlijk.![]()
En wat een verhaal over die 112 melding, toch gek dat dat kennelijk zomaar kan gebeuren. Maar ook vreemd dat er geen reactie kwam op die melding?
Da's hier in de buurt he?quote:
dat is hier ook het geval. Van een bad van 12.5 bij 25, recreatiebad buiten en binnen met stroomversnelling, bubbelbanken, glijbaan en een kleuter instructiebad gaan we terug naar 1 bad van 10 bij 25quote:Op donderdag 5 november 2020 09:41 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Da's hier in de buurt he?![]()
Wist trouwens niet dat er een nieuw zwembad kwam... Snap wel dat er mensen boos zijn dat er geen recreatiebad bij komt. Die beginnen schaars te worden hier
Prima naam heeft je dochter verzonnen!quote:Op donderdag 5 november 2020 09:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
https://www.ed.nl/veldhov(...)n-ekkerman~a86dbc61/
Informeer eens bij de gemeente, zij kunnen een kruis op de weg verven zodat er ter hoogte van de brandgang niet mag worden geparkeerd.quote:Op donderdag 5 november 2020 08:56 schreef exode het volgende:
Aangezien het de afgelopen weken tig keer is gebeurd dat mensen hun auto voor de brandgang zetten, zitten we nu over een oplossing na te denken. Bordje, bloempot die dan giga in de weg staat, waakhond, alle mogelijkheden staan open.
Voor die prijs als haringen in een tonnetje bij de Kempervennen? Nah... dan vond ik de Tongelreep toch echt meer ontspannen... maar ja... das war einmal...quote:Op donderdag 5 november 2020 09:47 schreef SQ het volgende:
Er valt geen droog brood te verdienen op die recreatiebaden joh. Kun je beter af en toe naar center parcs.
Dat was ook 13 euro. En dan was het ook druk.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:50 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Voor die prijs als haringen in een tonnetje bij de Kempervennen? Nah... dan vond ik de Tongelreep toch echt meer ontspannen... maar ja... das war einmal...
Er is dus geen weg, al die auto's parkeren op de stoep.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:47 schreef Elleska het volgende:
[..]
Informeer eens bij de gemeente, zij kunnen een kruis op de weg verven zodat er ter hoogte van de brandgang niet mag worden geparkeerd.
Oeh de Tongelreepquote:Op donderdag 5 november 2020 09:50 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Voor die prijs als haringen in een tonnetje bij de Kempervennen? Nah... dan vond ik de Tongelreep toch echt meer ontspannen... maar ja... das war einmal...
Nee, de meeste maar 1, de straat is nogal lang, dat parkeer terrein is dan ook de enige en verderop heb je een straat zonder parkeerplaatsen, die parkeren ook op dat terrein.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:53 schreef Burdie het volgende:
[..]
Er is dus geen weg, al die auto's parkeren op de stoep.
Maar @:exode heeft iedereen 3 auto's bij jullie in de straat? Ik zie een klein stukje verderop heel veel parkeerplaatsen.
Dat kruis kan ook op de stoep. Het is een brandgang dus die moet gewoon vrij blijven.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:53 schreef Burdie het volgende:
[..]
Er is dus geen weg, al die auto's parkeren op de stoep.
Maar @:exode heeft iedereen 3 auto's bij jullie in de straat? Ik zie een klein stukje verderop heel veel parkeerplaatsen.
Yep. Schuin tegenover PHE. Dit was ten tijden van de Dutch design week. Die mensen hadden nogal wat overlast van bezoekers.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:41 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Da's hier in de buurt he?![]()
Wist trouwens niet dat er een nieuw zwembad kwam... Snap wel dat er mensen boos zijn dat er geen recreatiebad bij komt. Die beginnen schaars te worden hier
Een tamelijk nietszeggende naam, vind ik, maar wat maakt het ook uit. Als je er maar lekker kunt zwemmen toch?quote:Op donderdag 5 november 2020 09:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
https://www.ed.nl/veldhov(...)n-ekkerman~a86dbc61/
Tja... again... das war einmal...quote:Op donderdag 5 november 2020 09:58 schreef amaranta het volgende:
[..]
Yep. Schuin tegenover PHE. Dit was ten tijden van de Dutch design week. Die mensen hadden nogal wat overlast van bezoekers.
Als een tijdelijk kruis goed werkt zou je een potje wegenwit kunnen halen dan is het permanent.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:58 schreef exode het volgende:
Ik vind een kruis eigenlijk wel een goed idee! Simpel en doeltreffend. Al zet ik hem er zelf neer
dat klopt. en het verbaast me wat men bv onder subtropisch verstaatquote:Op donderdag 5 november 2020 10:04 schreef Hupje het volgende:
Ik vind zwemmen sowieso ontzettend duur geworden.
De Tongelreep is jeugdsentiment(en later het Sportiom)
Maar het past wel goed bij dat dorp, ze hebben daar een winkelcentrum met City en zo.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:59 schreef trui het volgende:
[..]
Een tamelijk nietszeggende naam, vind ik, maar wat maakt het ook uit. Als je er maar lekker kunt zwemmen toch?
Het zou qua gedoogbeleid wel heel ver gaan als de gemeente een kruis gaat verven op een stoep waar je überhaupt niet hoort te parkeren.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:58 schreef exode het volgende:
Ik vind een kruis eigenlijk wel een goed idee! Simpel en doeltreffend. Al zet ik hem er zelf neer
Nou... niets zeggend. Het zwembad ligt in een winkelcentrum wat citycentrum heet.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:59 schreef trui het volgende:
[..]
Een tamelijk nietszeggende naam, vind ik, maar wat maakt het ook uit. Als je er maar lekker kunt zwemmen toch?
Gebeurd echt vaak genoeg want het zijn niet alleen auto's die een brandgang of toegangsdeur blokkeren. Ook fietsen en scooters kunnen er wat van en die mogen wel op een stoep worden neergezet.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:19 schreef Viv het volgende:
Het zou qua gedoogbeleid wel heel ver gaan als de gemeente een kruis gaat verven op een stoep waar je überhaupt niet hoort te parkeren.
ja maar de city-toevoeging is wel heel algemeen, zo heet 't winkelcentrum van Nieuwegein ook geloof ik. Dus niet echt een 'eigen' naam vind ik.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nou... niets zeggend. Het zwembad ligt in een winkelcentrum wat citycentrum heet.
Ook vrij nietszeggend. Zeker omdat het bij lange na geen stad is.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nou... niets zeggend. Het zwembad ligt in een winkelcentrum wat citycentrum heet.
Tja. Dan had de gemeente dit anders moeten aanpakken.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:35 schreef trui het volgende:
[..]
ja maar de city-toevoeging is wel heel algemeen, zo heet 't winkelcentrum van Nieuwegein ook geloof ik. Dus niet echt een 'eigen' naam vind ik.
Stripitos noemen wij die wijk.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:41 schreef SQ het volgende:
[..]
Zo te zien een krachtwijk, de hoeveelheid spelfouten valt nog alleszins mee
Ik vermoed dat er in die straat heel veel mensen zijn die vooral belasting ontvangen. #yesjudgementquote:Op donderdag 5 november 2020 10:58 schreef amaranta het volgende:
Maar vooral het “wij betalen belasting” is toch briljant.
Overigens wordt die wijk beetje bij beetje betaald parkeren. Straat van mijn ouders is betaald, op 3 plaatsen na. (Nou ja, het zijn twee straten die in elkaar overgaan en daar tussen zit een pleintje met 3 vakken en die drie plekken op het pleintje zijn gratis en de twee straten daaromheen zijn betaald. ) Er zijn nog geen doden gevallen. Maar er is wel strijd om die plekken onder de mensen die geen vergunning hebben.
Ik ben blij voor mn dochter. En als de rest van het dorp dat niet is... dat is niet mijn probleem.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tdlr: parkeren in de prinsen stad is kut![]()
Is ook hartstikke leuk!quote:Op donderdag 5 november 2020 11:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik ben blij voor mn dochter. En als de rest van het dorp dat niet is... dat is niet mijn probleem.
Ik vind dat ze het leuk bedacht heeft.
quote:Op donderdag 5 november 2020 11:07 schreef MorganLeFay het volgende:
Mooie stunt van dat zwembad amaranta
Nu het toch over gemeentes en parkeren gaat...*rant*Dat is oprecht kut.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tdlr: parkeren in de prinsen stad is kut
Dat zal zeker een flinke tijd nog gebeuren... Zo hoor je hier ook nog steeds station Beukenlaan, terwijl dat al een jaar of 10 (ja, idd, zo lang al!) station Strijp-S heetquote:Op donderdag 5 november 2020 10:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
Tja. Dan had de gemeente dit anders moeten aanpakken.
Nu heeft een 12 jarige dit bedacht en gewonnen...
Kan er werkelijk niet mee zitten.
En als iedereen de oude naam blijft gebruiken. Lekker blijven doen.
Heet beukenlaan geen beukenlaan meer?quote:Op donderdag 5 november 2020 11:13 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Dat zal zeker een flinke tijd nog gebeuren... Zo hoor je hier ook nog steeds station Beukenlaan, terwijl dat al een jaar of 10 (ja, idd, zo lang al!) station Strijp-S heet
Guiltyquote:Op donderdag 5 november 2020 11:13 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Dat zal zeker een flinke tijd nog gebeuren... Zo hoor je hier ook nog steeds station Beukenlaan, terwijl dat al een jaar of 10 (ja, idd, zo lang al!) station Strijp-S heet
Ik dacht pas sinds een jaar of 5.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:13 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Oh kijk!quote:Op donderdag 5 november 2020 11:19 schreef Shandaly het volgende:
Ow verrek... https://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Eindhoven_Strijp-S
Ik dacht laatst in Timehop een fotootje gezien te hebben van een mini Larsje op het station waar al Strijp-S stond en hij hooguit een jaar of 2 was.
Dit wist ik niet eens joh. Blijft gewoon Beukenlaan.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:13 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Die van de donald duck shop zie ik bij veel mensen in huis.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:05 schreef exode het volgende:
Ik heb nu deze op het oog: https://www.bol.com/nl/p/(...)3/?s2a=#productTitle
Maar misschien is hij wel te klein. Het is met name voor B, die hangt altijd overal op, aan, overheen. Om te gamen, te lezen, te hangen of tv te kijken. Hij legt nu kussens van de bank op de grond neer en gaat daarop zitten/liggen.
Ziet er wel fijn uit, maar daar mag je dan haast wel een complete kamer voor reserverenquote:Op donderdag 5 november 2020 13:48 schreef MorganLeFay het volgende:
Als ik ooit een ander huis heb met een extra kamer, ga ik deze aanschaffen:
[ afbeelding ]
Lijkt me heerlijk
Of het is net zoiets als bij AlieExpress, dat het in werkelijkheid een poefje is van 1x1 meterquote:Op donderdag 5 november 2020 14:25 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ziet er wel fijn uit, maar daar mag je dan haast wel een complete kamer voor reserveren
Hier heeft de fatboy ooit n scherp randje van n tafeltje geraakt... Ov-er-ral statische bolletjesquote:Op donderdag 5 november 2020 11:34 schreef Nijna het volgende:
Wij hebben een zitzak van fatboy, daar is al heel wat opgesprongen en geploft, hij ligt nu op zolder en af en toe haalt de jongste dat ding naar beneden. Volgens mij zit er geen extra binnenzak in.
Naar mijn idee is het wel een stevig ding.
Ga ik opzoeken, dank je wel.quote:Op donderdag 5 november 2020 17:01 schreef mousemicky het volgende:
Wij hebben een lounge pug zitzak, in ribstof. Kinderen springen er regelmatig op, houdt het prima. Hij is niet zo heel groot, misschien is dat wat?
Hier wordt de Fatboy dag en nacht gebruikt.quote:Op donderdag 5 november 2020 20:16 schreef Lemijn het volgende:
Volgens mij waren die dingen 20 jaar geleden een rage. Toen had ik een Fatboy op mijn studentenkamer. Wat een onding. Weinig op gezeten, heeft lang in de weg gelegen en toen heb ik 'm naar de kringloop gebracht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zou hij m ook gebruiken? Wij hebben er een.. Maar dochterlief hangt t liefst voor de tv op de bank. Rug op t zitvlak, beentjes over de rugleuning, op zn kop dus eigenlijk. Beetje schuin, anders hangt haar hoofd naarbeneden, al doet ze dat met tv kijken ook af en toe, met lezen heeft ze wel haar hoofd op t zitvlak..quote:Op donderdag 5 november 2020 12:05 schreef exode het volgende:
Ik heb nu deze op het oog: https://www.bol.com/nl/p/(...)3/?s2a=#productTitle
Maar misschien is hij wel te klein. Het is met name voor B, die hangt altijd overal op, aan, overheen. Om te gamen, te lezen, te hangen of tv te kijken. Hij legt nu kussens van de bank op de grond neer en gaat daarop zitten/liggen.
Mooi verhaal. Laat ze maar lekker bakkeleien. Wat kan iemand zo’n naam nou schelen.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:20 schreef amaranta het volgende:
Over zwembad gesproken. Had ik al verteld dat er hier in ons dorp een nieuw zwembad wordt gebouwd? En dat je dus als inwoner de naam mocht bedenken? Er was niet heel veel ruchtbaarheid aan die actie gegeven maar er hadden wel wat mensen mee gedaan. En vervolgens werden er drie namen geselecteerd en konden de inwoners stemmen op welke van de drie ze het mooist vonden.
Nou heeft die winactie dus voor nogal commotie geleid. Want de namen waar de mensen op konden stemmen waren maar stom. En “iedereen” wil de oude naam behouden.
Sorry hoor maar het stond jou ook vrij om gewoon een naam in te dienen of desnoods de oude naam. Dat heeft vervolgens iemand ook bedacht want die heeft toen een petitie gehouden om de oude naam te behouden.
Daarnaast is ook iedereen boos dat er geen recreatie bad meer komt maar alleen een wedstrijd bad. Maar goed die naam dus…
Nu heeft dus “een naam” gewonnen afgelopen maandag en blablabla het is dus een stomme naam…
Maar mijn dochter heeft die wedstrijd dus gewonnen.
Zij heeft de winnende naam bedacht! Dus naast dat ze een jaar gratis kan gaan zwemmen. Wat ze niet wil want ze haat zwemmen (ze deed mee voor de lol) Kan ze dus voor altijd zeggen dat zij degene is geweest die de nieuwe naam bedacht heeft.
Goed als straks blijkt dat de naam is bedacht door een 12-jarige zullen de mensen nog bozer zijn. 😂 Maar dat interesseert haar eigenlijk niks.
Hoe tevreden ben jij over dit zwembad?quote:Op donderdag 5 november 2020 22:51 schreef Amsel het volgende:
COR / Hilversumse zwembadeigenaar furieus over plotse sluiting
Dit is de zwemschool waar mijn ukken zwemmen. Ik houd me netjes aan alle maatregelen, maar snap hun argumentatie wel dat het gek is dat kinderen wel maar school mogen en mogen sporten, maar opeens niet meer naar zwemles mogen.
En verder is dit gewoon een hele slimme ondernemer die altijd de pers weet te halen, doet 'ie goed
Het is natuurlijk ook best vreemd, ik maak graag de vergelijking met de sauna. Die mogen open blijven met zwembad, maar zwemlessen moeten stoppen. 2 weken vind ik nog wel te overzien, maar het wordt vast langer....en dat 3 lessen voor het afzwemmen, dat is gewoon balen.quote:Op donderdag 5 november 2020 22:51 schreef Amsel het volgende:
COR / Hilversumse zwembadeigenaar furieus over plotse sluiting
Dit is de zwemschool waar mijn ukken zwemmen. Ik houd me netjes aan alle maatregelen, maar snap hun argumentatie wel dat het gek is dat kinderen wel maar school mogen en mogen sporten, maar opeens niet meer naar zwemles mogen.
En verder is dit gewoon een hele slimme ondernemer die altijd de pers weet te halen, doet 'ie goed
Oh, dat klinkt frustrerend! En nogal rigide. Logopedie ging met Ketel behoorlijk anders (wel met een ouder kind, van 3,5 tot 5jr logopedie gehad), veel meer gericht op wat hij nodig had. En als een klank na een paar weken oefenen nog niet lukte werd er geschakeld naar een andere klank om frustratie te voorkomen. Die eerste klank kwam dan later weer aan bod.quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:21 schreef Malteser het volgende:
Iets anders hè, iemand hier verstand van logopedie?
Ik zou het nog lekker op zijn beloop laten. De R hoeft pas te lukken als ze 6 zijn. Dus dan heeft Guppie nog tijd zatquote:Op vrijdag 6 november 2020 12:16 schreef Burdie het volgende:
Over uitspraak gesproken, als ik Guppy wil stimuleren om de "R" aan te leren, kan ik hem dan aansporen de "L" te gebruiken, of werkt dat averechts?
De buurman was er klaar mee geloof ik die had zijn auto zo gezet dat het wel heel aso was om er nog 1 auto voor te zetten.quote:Op vrijdag 6 november 2020 16:15 schreef amaranta het volgende:
Hoe is het met het “parkeervak” Exode?
Kan je visite niet aan de achterzijde parkeren?quote:Op zondag 8 november 2020 12:33 schreef laziness het volgende:
Wij hebben allemaal twee parkeervakken achter, genummerd en al. Maar ivm een ander blok huizen haaks er op, starten de vakken niet pal achter het huis. Je moet dus 10 meter lopen.
Dat zorgt er voor dat driekwart aan de voorkant parkeert waar visite parkeervakken zijn. Visite moet dus vaak ver weg parkeren hier door.
En er zit een school om de hoek. Hoe men dan de auto’s overal neergooit en gevaarlijke situaties creëert![]()
Conclusie lopen/fietsen is eng blijkbaar
Alvast benieuwd naar de foto's van omgevallen kerstboom door bovengenoemd hondje.quote:Op zondag 8 november 2020 12:35 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik en kleuter hebben sinds 4 weken een hondje in huis (zie F&F hondenfoto's voor een plaatje erbij) Daarin zijn we redelijk uniek in OUD waar iedereen een kat lijkt te hebben
Dus om de stilte te helpen doorbreken kom ik hier even jompelen dat het beessie binnen 2,5 week zindelijk is
![]()
Zo gaan we de kerstboom opzetten. Beetje vroeg, maar ik heb een nieuwe gekocht en als ik hem NU opzet, kost ie me dit jaar maar 4 euro per dag(En het is gewoon gezellig nu alles ongezellig is door die stomme covidpandemie
)
Haha mijn lockdown avonturen...quote:Op zondag 8 november 2020 12:35 schreef MorganLeFay het volgende:
amaranta's lockdownavonturen![]()
Haha, het is hier inderdaad erg stil!
Ik en kleuter hebben sinds 4 weken een hondje in huis (zie F&F hondenfoto's voor een plaatje erbij) Daarin zijn we redelijk uniek in OUD waar iedereen een kat lijkt te hebben
Dus om de stilte te helpen doorbreken kom ik hier even jompelen dat het beessie binnen 2,5 week zindelijk is
![]()
Zo gaan we de kerstboom opzetten. Beetje vroeg, maar ik heb een nieuwe gekocht en als ik hem NU opzet, kost ie me dit jaar maar 4 euro per dag(En het is gewoon gezellig nu alles ongezellig is door die stomme covidpandemie
)
+1 cute!quote:Op zondag 8 november 2020 12:47 schreef Viv het volgende:
Foto inmiddels gevonden: wat een lief snoetje @:MorganLeFay !
Nee want allemaal persoonlijke parkeervakken en je weet niet wie ‘m nou voor heeft staan en waar je dus achter daarom zou kunnen ‘inpikken’.quote:Op zondag 8 november 2020 12:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Kan je visite niet aan de achterzijde parkeren?
Hierbijquote:Op zondag 8 november 2020 12:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
Haha mijn lockdown avonturen...
Plaats je straks een foto van de boom?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een heerlijke ruimte is dat geworden Vicky! Ben je nu verhuisd naar die wijk richting het Westland?
quote:Op zondag 8 november 2020 15:55 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
HierbijWe zijn eind september verhuisd, maar moe(s)ten nog zoveel doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een heerlijke ruimte is dat geworden Vicky! Ben je nu verhuisd naar die wijk richting het Westland?
Zijn verhuisd naar de wijk achter de Schilp♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Nette murenquote:Op zondag 8 november 2020 15:23 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]morgen beginnen ze met de vloer beneden
Wat een ruimte!![]()
Keuken aan de rechter muur van foto 2, nog voor de schoorsteenmantelquote:Op zondag 8 november 2020 16:24 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Nette muren![]()
Hoe ga je inrichten? De hal achter de voordeur en dan de keuken in het midden?
quote:Op zondag 8 november 2020 15:55 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
HierbijMooie boom!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een heerlijke ruimte is dat geworden Vicky! Ben je nu verhuisd naar die wijk richting het Westland?
Waar zit de voordeur? Bij de keuken? War komt er onder/achter de trap?quote:Op zondag 8 november 2020 16:27 schreef Vicky het volgende:
[..]
Keuken aan de rechter muur van foto 2, nog voor de schoorsteenmantel
Foto 1: Bank rechts, tv links
yep. Ik maak straks nog wel even een duidelijkere fotoquote:Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Waar zit de voordeur? Bij de keuken? War komt er onder/achter de trap?
Heerlijk lichte huiskamer zeg
De straat waar de voordeur staat. En waarnaar de school vernoemd is, is betaald parkeren. We hebbeb geen vergunning omdat we officieel dus op het schoolplein zouden moeten parkeren. Wat niet gaat. Want dan kunnen de kinderen niet meer spelen.quote:Op zondag 8 november 2020 19:09 schreef F_r het volgende:
Mooie ruimte vicky, ben benieuwd naar het eind resultaat
@:amaranta hebben ze voor school geen parkeervergunningen voor de straat? In DB hebben ze dat wel best ideaal
Mijn man haalde zijn pink gisterenmorgen open precies met de aanhechting van zijn hand . Ik kwam pas 's middags weer thuis met de kinderen en hij vroeg of ik wilde kijken. Ik heb hem toch maar aangeraden de hap te bellen. Ik vond de wond best wel openstaan. Hij kon 's avonds terecht en is nu 3 hechtingen rijker.
Gelukkig heb ik wat ervaring met het niet goed kunnen gebruiken van je schrijfhand dus weet wat hij doormaakt.
Gaat het verhuizen allemaal volgens plan lukken JT?quote:Op zondag 8 november 2020 21:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Aanrader op Netflix is the Queens Gambit. Beste tv-serie die ik dit jaar gezien heb..
Verder kan ik niet wachten op het nieuwe huis, vooral omdat we dan een oprit en dus altijd parkeerplek hebben. Ik heb laatst een half uur door de wijk gereden om een plaats te vinden op een kwartier lopen van huis, erg frustrerend. Zeker nu tijdens de lockdown zijn veel mensen ook altijd thuis, maar ook normaal is na 18.00 thuis komen erg moeilijk mbt parkeren...Zo frustrerend.
Natuurlijk nog veel meer redenen om uit te kijken naar verhuizen...
Haha, hier net zo! Ik kon hem gewoon niet als "evil" zien. Davidquote:Op zondag 8 november 2020 21:15 schreef BE het volgende:
Ik heb Dexter ooit geprobeerd maar de acteur was voor mij zo sterk verbonden aan David vanSix Feet Under
dat het in mijn hoofd niet wilde.
![]()
Herkenbaar, ik heb mijn vader ook in onze familie stalkapp. Mijn vader werkt in ploegendienst en als ik wil weten of ik hem kan bellen kijk ik even snel of hij op zijn werklocatie is of niet, ideaal.quote:Op maandag 9 november 2020 15:04 schreef Leandra het volgende:
Dit is zo grappig: Soneal gaat nu 2 dagen per week alleen met de trein naar school (mijn moederhart, wat doe je?!) om toch te kunnen volgen of dat allemaal wel goed gaat en om contact op te kunnen nemen heeft hij mijn oude telefoon mee, daar heb ik een app op gezet waarop ik kan zien waar hij is.
Anyway, mijn vader fietst en wandelt graag maar heeft ook diabetes, dus ik had hem gevraagd of hij ook op onze gezins "stalkapp" wilde, dat vond hij prima. Ik blij, want als er dan een keer wat is dan kan ik tenminste zien waar ik hem moet zoeken.
Appt Soneal net dat hij van school naar toneelles gaat, zie ik dat mijn vader deze kant op beweegt
Ik was van plan te gaan wandelen maar in plaats daarvan heb ik de Senseo maar aangeslingerd voor Sr.... want die zal zo wel binnenstappen
Edit: nadat hij waarschijnlijk eerst bij de kavel is gaan kijken hoe de boel erbij ligt, ik geloof dat hij niet kan wachten deze kant op te verhuizen.
Als het goed is wel, het ziet er positief uit op het moment. We zullen de kinderen niet naar mijn ouders kunnen laten gaan denk ik, maar goed, als dat het ergste is lost dat zich ook wel weer op..quote:Op maandag 9 november 2020 06:19 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Gaat het verhuizen allemaal volgens plan lukken JT?
Auto met automatisch inparkerenquote:Op maandag 9 november 2020 16:37 schreef Declan-Harp het volgende:
Parkeervakken voor de deurIk zou ook geen huis uitzoeken waar je moet fileparkeren. Kan ik niet, weiger ik. Punt.
Ons vorige huis moest je wel fileparkeren. Maar met 2 auto's in een hele straat is dat best makkelijkquote:Op maandag 9 november 2020 16:37 schreef Declan-Harp het volgende:
Parkeervakken voor de deurIk zou ook geen huis uitzoeken waar je moet fileparkeren. Kan ik niet, weiger ik. Punt.
Als ik daar geld voor had had ik ook geld voor een huis met opritquote:Op maandag 9 november 2020 16:59 schreef LeSage het volgende:
[..]
Auto met automatisch inparkeren![]()
Verder ga ik maar niet beginnen aan parkeerfrustraties, ik heb er genoeg. En dan een gemeente die van onze straat geen vergunningsstraat wil maken, terwijl wij veel parkeeroverlast hebben van winkelend publiek (lees: Belgen, dus goed herkenbaar) en dichter bij het centrum zitten dan menig vergunningsplek
Nou, onze auto heeft dat dus, maar mijn huis heeft geen opritquote:Op maandag 9 november 2020 17:01 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Als ik daar geld voor had had ik ook geld voor een huis met oprit![]()
![]()
De huizen die haaks op mijn straat staan is allemaal nieuwbouw. 2 verdieners, allemaal een auto, het staat er echt stampvol. (Fileparkeren) Mijn straat is sociale huur, dat scheelt enorm
Mijn vader is 79 en werkt al jaren niet meer, maar hij vindt het geloof ik ook heel handig dat hij kan zien waar wij uithangen.quote:Op maandag 9 november 2020 15:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik heb mijn vader ook in onze familie stalkapp. Mijn vader werkt in ploegendienst en als ik wil weten of ik hem kan bellen kijk ik even snel of hij op zijn werklocatie is of niet, ideaal.
Kwestie van oefening inderdaad. Bij ons huis ook een krappe straat en fileparkeren. Na 10 jaar draai ik er mijn hand niet meer voor om. Maar binnenkort verhuizen we naar een huis met opritquote:Op maandag 9 november 2020 17:03 schreef Jagärtrut het volgende:
sinds we hier wonen moeten we ook fileparkeren, en ik vond dat altijd vreselijk. Nu is het appeltje eitje. We wonen in een eenrichtingsverkeerstraat, waar je aan beide kanten kunt parkeren, en ik kan nu ook beide kanten op fileparkeren. Ik weet nog dat toen we hier net woonden ik vrienden had opgehaald van het vliegveld, en het enige parkeerplekje aan de linkerkant van de straat was. Ik heb 10x geprobeerd de auto te parkeerden en toen opgegeven, en met grote schaamte een van m'n vrienden gevraagd de auto te parkeren....
Afschuwelijke straat, om te rijden alleen alquote:Op maandag 9 november 2020 17:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Kwestie van oefening inderdaad. Bij ons huis ook een krappe straat en fileparkeren. Na 10 jaar draai ik er mijn hand niet meer voor om. Maar binnenkort verhuizen we naar een huis met oprit
Dat klopt, je moet er ook niet doorheen willen rijden. Zoveel mensen die smalle straat waar je elkaar niet kan passeren als doorgaande weg gebruiken, totaal onhandigquote:Op maandag 9 november 2020 20:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Afschuwelijke straat, om te rijden alleen al![]()
Mijn straat in Utrecht centrum was nog relaxter.
Omrijdenquote:
Helemaal mee eens, the Queens Gambit is het beste van dit jaarquote:Op zondag 8 november 2020 21:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Aanrader op Netflix is the Queens Gambit. Beste tv-serie die ik dit jaar gezien heb..
Verder kan ik niet wachten op het nieuwe huis, vooral omdat we dan een oprit en dus altijd parkeerplek hebben. Ik heb laatst een half uur door de wijk gereden om een plaats te vinden op een kwartier lopen van huis, erg frustrerend. Zeker nu tijdens de lockdown zijn veel mensen ook altijd thuis, maar ook normaal is na 18.00 thuis komen erg moeilijk mbt parkeren...Zo frustrerend.
Natuurlijk nog veel meer redenen om uit te kijken naar verhuizen...
Ik heb het maanden geleden al opgegeven. Mijn moeder 'snapt' dingen niet als ze ze niet wil snappen. In het begin voelde ik me nog plaatsvervangend schuldig voor alle mensen die ze in gevaar brengt, maar er is echt geen beginnen aan...quote:Op maandag 9 november 2020 16:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Pff, speaking of ouders. Ik word er echt gestoord van. Mijn moeder meent dat ze zich zo aan alle maatregelen houdt, maar gaat wel op 1 dag wandelen met haar zus ("Ja, dat doen we buiten". Maar eerst wel binnen een kop koffie drinken samen), eten met 2 andere stellen. Vanmorgen belde ik even en waren er tuinmannen bezig. Die mannen komen wel alle 4 binnen koffie drinken. Ja, dan houden we wel genoeg afstand. Echt, ik krijg het haar niet aan het verstand gepeuterd dat dat gewoon niet verstandig is....
Ik heb eens een werkman m'n auto uit laten parkeren, het lukte me na 10x steken nog nietquote:Op dinsdag 10 november 2020 12:36 schreef vencodark het volgende:
Ik moet regelmatig file parkeren voor ons huis. De buren aan beide kanten zijn zo vriendelijk om altijd zodanig te parkeren dat er inderdaad voldoende plek voor mij overblijft (ieder voor hun eigen huis dus).
Ik ben er altijd niet altijd goed in dus als het niet lukt (ondanks zeeën van ruimte), ga ik alsnog eind van de straat staan.
Als er dan een buurman op staat te kijken ben ik wel enigszins gegeneerd dat het mij niet lukt.
Da’s bij ons ook. De buurman gaat af en toe met z’n auto een rondje rijden. Dan zet de buurvrouw haar auto op die plek. Als hij weer terug is dan rijdt zij weer weg en zet hij m daar weer neer.quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:06 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Mijn buren zijn wel gehecht aan hun vaste plekken. Zodra er 1 van hun (ze hebben 3 auto's) de plek verlaat stapt de ander snel in de auto om de auto weer op die andere plek te zetten, zodat die bezet blijft. Als de ander thuiskomt gaan ze weer plekje wisselen. Een soort autodans zeg maar
Die mensen hebben toch ook geen fijn leven denk ik dan, als je je daar steeds zo over moet opwindenquote:Op dinsdag 10 november 2020 14:51 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Da’s bij ons ook. De buurman gaat af en toe met z’n auto een rondje rijden. Dan zet de buurvrouw haar auto op die plek. Als hij weer terug is dan rijdt zij weer weg en zet hij m daar weer neer.
Vrij kansloos vind ik dat
Ons oude ‘buurjongetje’ (man van tegen de 50 die ‘tijdelijk’ bij zijn ouders woonde) parkeerde zijn auto altijd op precies hetzelfde plekje en kwam er om 10 uur ‘s avonds nog voor uit huis gerend als hij hem eerder niet kwijt konquote:Op dinsdag 10 november 2020 15:24 schreef SQ het volgende:
Mensen die perse hun privé plekje willen claimen in zo'n straat moeten dan ook bereid zijn om een been in te leveren. Dan krijg je ook zo'n mooi bordje en en kaartje voor achter je voorruit erbij
Rijdende rechter taferelenquote:Op dinsdag 10 november 2020 15:38 schreef LeSage het volgende:
Mijn ouders hebben een soort gezamenlijke oprit met de buren, maar doordat de buurman een hekje heeft geplaatst kun je er bij mijn ouders niet meer op met de auto. Maakte voor mijn vader toen hij nog auto mocht rijden niet uit, want ze hebben een carport achter.
De buurman gebruikt zijn auto zelden tot nooit.
Toen mijn vader een aantal jaar geleden door zware prednisonkuren geprikt moest worden door de buurtzorg (zelf prikken is lastig als je blind bent) parkeerden die weleens op de gezamenlijke oprit waardoor de buurman niet van zijn oprit af kon.
Hij stond dan dus iedere keer als dat gebeurde aan de bel, dat hij zo dus niet met zijn auto weg kon.
Dat vind ik treurigheid ten top. De meesten van de buurtzorg parkeerden daar niet, of kwamen op de fiets. Dus hooguit een paar keer per week, midden op de dag stond er dan een paar minuten een auto op de oprit.
En de beste man gaat misschien 3 keer per maand met zijn auto weg.
Mijn vader heeft uiteindelijk een keer gevraagd of hij even mee kon denken in de situatie, waarbij mijn vader zelf notabene niet kan zien of buurtzorg de auto verkeerd parkeert.
Maar de buurman is en blijft een stugge.
Heeft ook een tijdje gekopieerde situatieschetsen onder de ruitenwisser gedaan als auto’s volgens hem te dicht bij de oprit parkeerden. Op schaal, met een marge van 2% voor de voegen tussen de stoeptegels![]()
Ik wens deze man een fijne hobby en veel geluk, zodat hij zich zorgen kan gaan maken om echte problemen.
Eigenlijk ja. Maar mijn ouders zie ik gelukkig niet gillend op tv een vete uitvechten met de buurmanquote:Op dinsdag 10 november 2020 15:41 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Rijdende rechter taferelen
Mocht er voren geen plek zijn, dan kan ik ook makkelijk verderop staan en bij ons achter, dus zo nauw komt het gelukkig niet.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:30 schreef exode het volgende:
Wij hebben dus wel altijd plek voor de deur tenzij er bezoek of werkmannen in de straat zijn die te beroerd zijn om een stukje te lopen. Van de bewoners zet niemand zijn auto voor elkaars deur. Als de plek voor onze deur bezet is, is het minimaal lopen gelukkig, maar wij zijn wel altijd uiterlijk 18:00 thuis, daarna is het vaak wel drama geloof ik.
haha dat klinkt als hier.quote:Op dinsdag 10 november 2020 15:33 schreef Vaiana het volgende:
Ik ben nieuw in OUD (vorige week me gemeld in het wachten op het tweede streepje topic) maar herken me nogal in de parkeerfrustraties, haha. Wij zijn de middelste in een rijtje van 3 huizen, met 7 parkeerplaatsen voor de deur. Beide buren hebben 2 auto's, wij 1, dus standaard zijn er al 5 plekken bezet en iedereen heeft een vaste plek.
Maar we wonen ook in de buurt van een basisschool plus onze buurvrouw doet oppassen, dus soms zijn vaste plekjes gevuld met andere auto's. Ik vind het dan heel vermakelijk om te zien hoe snel de buurman weer op de juiste plek staat als zo'n andere auto weg is.
Mensen die daadwerkelijk bij buren erover gaan klagen zijn wel heul next level, yikes.
Ja hier is het alternatief dus één van de twee overgebleven plekken. En anders zijn er nog iets van 5 plekken direct naast ons blok die niet bij huizen horen, en schuin tegenover want die horen bij de school. Dus plekken zat, maar toch wordt er direct verplaatst als de 'eigen' plek vrijkomt.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:04 schreef Elleska het volgende:
[..]
haha dat klinkt als hier.
Alleen zetten bij ons iedereen zijn auto terug zodra de plek vrij komt maar dat komt doordat het alternatief een grasveld is en daar wil je de auto niet te lang hebben staan.
In principe hebben we precies genoeg parkeerplaatsen en heeft iedereen een vaste plek op volgorde van woning maar behalve tijdens de eerste coronagolf zijn er altijd parkeerproblemen die worden veroorzaakt door mensen van elders.
In de wijk-app zijn bij ons de hangjongeren en het belletje lellen veel besproken, parkeren vooralsnog niet. Ik vermaak me vaak wel met hoe druk mensen zich maken om dingen waar ik me bar weinig van aantrek.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:08 schreef SQ het volgende:
Parkeeropsom
Parkeren was echt het hotste topic aller tijden in mijn oude wijk-facebookgroep
Ik ben gisteren helemaal vergeten het Sinterklaasjournaal op te zetten. Ik zit nog helemaal niet in die modus jongens, waarom gaat de tijd zo snel
Hier kijken ze het op school, misschien bij jullie ook wel?quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:08 schreef SQ het volgende:
Parkeeropsom
Ik ben gisteren helemaal vergeten het Sinterklaasjournaal op te zetten. Ik zit nog helemaal niet in die modus jongens, waarom gaat de tijd zo snel
Ja wellicht, zal het straks wel horenquote:Op dinsdag 10 november 2020 16:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hier kijken ze het op school, misschien bij jullie ook wel?
"Burdie heeft de groep verlaten"quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:16 schreef Burdie het volgende:
Oh straatapps..
Daar komen regelmatig zulke rellen voorbij, OUD is er niks bij.
Dat iemand zegt "wie van jullie heeft onze auto bekrast? Ik weet wie het is, want heb alles op film. Ik geef je 24 uur om jezelf te melden anders doe ik aangifte".
En iedereen moet zich er dan weer mee bemoeien, uiteraard.
Ik smul er van, maar er zijn altijd sjappies die dan de groep verlaten idd. En meestal worden ze een dag erna weer toegevoegd.quote:
Dat is ook echt zo extreem kutquote:Op dinsdag 10 november 2020 16:21 schreef Burdie het volgende:
Van de week hadden we nog een relletje omdat iemand jarig was en iedereen "gefeliciteerd" zei.
S. keek het gisteren met papa, vervolgens nog een keer met Mijm en mij, zag het vanmorgen in de herhaling en uiteindelijk nog op schoolquote:Op dinsdag 10 november 2020 16:08 schreef SQ het volgende:
Parkeeropsom
quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij hebben een Burenhulp app ( voor als de kat kwijt is of je suiker nodig hebt enzo ), een BuurtPreventie app ( daar mag dus alleen serieuze shizzle in zoals gestolen fietsen en verdachte types met foto en al die dan gewoon in de wijk blijken te wonenetc.) en nog een OnsRijtjeBuren app.
Die laatste kwam vandaag van pas. Het riool in onze wijk wordt gereinigd deze week en vandaag was onze straat aan de beurt. Ik hoorde op een gegeven moment herrie uit het toilet komen. Ik deed de deur open en het leek wel een horrofilm, rioolwater spatte tot 2 meter hoog uit de pot tegen de muren en zo de hal in.![]()
![]()
Na een dweilsessie begon het nogmaals en toen bedacht ik me dat we boven ook een toilet hebben. Zelfde verhaal, het rioolwater liep zo de overloop op.![]()
Anyway, toen heb ik de buurvrouwen maar even geappt dat ze hun wc's moesten checken.
Zelfs dat had geen zin gehad. Het liep nadat ik de bril dicht had gedaan zo tussen de bril door op de grond.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:34 schreef F_r het volgende:
Ieh nikki. Volgende keer een steen op de deksel leggen.
Alleen... waar ligt dat?quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:57 schreef amaranta het volgende:
In Zwalk zijn nauwelijks parkeerproblemen, schijnt.
Dat is hem nou juist... niemand weet waar ze kunnen parkeren omdat ze niet weten waar het ligt😋quote:
Matthijs van Nieuwkerk deed het wel heel leuk als burgemeester van Zwalk trouwens, net echtquote:Op dinsdag 10 november 2020 17:57 schreef amaranta het volgende:
In Zwalk zijn nauwelijks parkeerproblemen, schijnt.
Gemiste kans van je man.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:58 schreef Vaiana het volgende:
Wij zijn met vrij veel afstand het jongste stel van de wijk, en gisteren kwam er dus een buurvrouw van een blok verderop collecteren die zei "ik heb al veel over jullie gehoord". Ik ben nu zo benieuwd wat dan allemaal, maar man had er niet naar gevraagd.![]()
Hij mocht wel zijn handen uit zijn zakken halen, vond ik.quote:Op dinsdag 10 november 2020 18:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Matthijs van Nieuwkerk deed het wel heel leuk als burgemeester van Zwalk trouwens, net echt
Had je zíjn gras gemaaid?quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:48 schreef Nijna het volgende:
Onze vorige buurman is een keer aan de deur gekomen, of ik het gras in de voortuin niet meer wilde maaien, want het was te kort en als het nou een uitzonderlijk mooi stukje gras was, dan had hij misschien een punt, maar dat was ook niet het geval. En het was in no time weer aangegroeid trouwens.
Mij best, kon hij het zelf doen.
Hier herhaalt kleuter de hele tijd: tussen Juistem en Gekwerdquote:Op dinsdag 10 november 2020 19:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, die weet ik niet meer..... ik moest ophouden met denken, ik dacht dat ik gekwerd.
quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:41 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Hier herhaalt kleuter de hele tijd: tussen Juistem en Gekwerd
Hier eten ze gewoon in de klas. En dan een half uur eruit (na beide eetmomenten).quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:17 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ander zeikdingetje: mijn kind is wéér een drinkbeker kwijtgeraakt op school. Hij krijgt het niet gemanaged, buiten fruit eten, drinken en spelen in een kwartier en dan alle spullen weer mee. Fruit al geschrapt, dat leek te helpen. Maar nu dus weer een beker kwijt. Juf interesseert het geen fluit, die gooit de klas naar buiten naar de pleinwacht en gaat pauzeren. Zucht. En ik weet niet hoe ik mijn kind laat beseffen dat hij zijn spullen moet organiseren.
Maar dan zit t misschien niet op het plafond...quote:Op dinsdag 10 november 2020 18:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Zelfs dat had geen zin gehad. Het liep nadat ik de bril dicht had gedaan zo tussen de bril door op de grond.
Gedeelde voortuin, dus ik had natuurlijk ook op de helft kunnen stoppenquote:
Maar die beker moet dan toch ergens op school zijn... hebben ze geen gevonden voorwerpen bak ofzo?quote:Ander zeikdingetje: mijn kind is wéér een drinkbeker kwijtgeraakt op school. Hij krijgt het niet gemanaged, buiten fruit eten, drinken en spelen in een kwartier en dan alle spullen weer mee. Fruit al geschrapt, dat leek te helpen. Maar nu dus weer een beker kwijt. Juf interesseert het geen fluit, die gooit de klas naar buiten naar de pleinwacht en gaat pauzeren. Zucht. En ik weet niet hoe ik mijn kind laat beseffen dat hij zijn spullen moet organiseren.
Wij waren ooit 'de mensen die nooit thuis zijn', hoorde ik via viaquote:Op dinsdag 10 november 2020 16:58 schreef Vaiana het volgende:
Wij zijn met vrij veel afstand het jongste stel van de wijk, en gisteren kwam er dus een buurvrouw van een blok verderop collecteren die zei "ik heb al veel over jullie gehoord". Ik ben nu zo benieuwd wat dan allemaal, maar man had er niet naar gevraagd.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |