abonnement Unibet Coolblue
pi_196049217
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 12:48 schreef Noek het volgende:

[..]

Maar dan is het wel rete vervelend om te moeten horen dat men blij moet zijn dat ze überhaupt open "mogen" blijven. Er wordt al maanden verteld wat je wel of niet mag doen in je eigen pand en dan moeten ze ook nog eens gelukkig zijn. Ga zelf ergens gelukkig lopen zijn want op dit moment is er geen sprake van gelukkig zijn. Iedereen roeit met de riemen die ze hebben en de maatregelen hebben impact, linksom rechtsom.
Dit, een vriend van mij heeft een sinds februari dit jaar Crossfit box die moet nu weer zijn WOD's staken.
In maart, een kleine maand na de opening moest hij dicht voor 3 maanden.

Een twitterdraadje van hem :
twitter
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 4 november 2020 @ 12:51:45 #202
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196049226
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 12:48 schreef Noek het volgende:

[..]

Maar dan is het wel rete vervelend om te moeten horen dat men blij moet zijn dat ze überhaupt open "mogen" blijven. Er wordt al maanden verteld wat je wel of niet mag doen in je eigen pand en dan moeten ze ook nog eens gelukkig zijn. Ga zelf ergens gelukkig lopen zijn want op dit moment is er geen sprake van gelukkig zijn. Iedereen roeit met de riemen die ze hebben en de maatregelen hebben impact, linksom rechtsom.
zeker, het is gewoon zuur als het jezelf betreft maar ik ben er inmiddels wel aan gewend hier aan wat users vinden zolang het over een ander gaat
  woensdag 4 november 2020 @ 12:52:36 #203
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196049238
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 12:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dit, een vriend van mij heeft een sinds februari dit jaar Crossfit box die moet nu weer zijn WOD's staken.
In maart, een kleine maand na de opening moest hij dicht voor 3 maanden.

Een twitterdraadje van hem :
[ twitter ]
beetje nsb wel dit
pi_196049264
Is inmiddels bekend trouwens welke regio’s momenteel allemaal risico lopen extra maatregelen te krijgen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196049278
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 12:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

beetje nsb wel dit
Verdeel en heers.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196049281
Hoe treurig ook voor de mensen die hun baan kwijt raken etc. Het kabinet kan geen regels opstellen die altijd voor iedereen goed uitpakken, die ook altijd in verhouding staan tot andere situaties, die rekening houden met de economie, die rekening houden met de psychiatische staat van de bevolking etc.

Je moet regel A niet vergelijken met regel B. Pietje mag straks wel op bezoek bij zijn drie vrienden die samenwonen, maar die drie vrienden mogen dus niet op bezoek bij Pietje. Dat klopt niet, dat weet ik, maar er zijn duizenden van dit soort situaties te bedenken.

De algehele boodschap is vermijd zoveel mogelijk contacten en dat hebben we zelf de afgelopen tijd niet gedaan. Wij hebben net zoveel schuld aan de huidige situatie als het kabinet die ook zeker niet alles goed gedaan hebben. Maar uiteindelijk hebben we nog steeds dezelfde vijand en dat is dat klote virus.

Overigens vind ik wel dat iedereen die nu (tijdelijk) zijn baan verliest zeer goed gecompenseerd moet worden. Dat kost heel veel geld en die plannen zullen zeer goed uitgwerkt moeten worden. Maar het kan niet zo zijn dat je toevallig nu pech hebt omdat je een yoga school hebt. Met z'n allen moeten we de financiele lasten hiervan dragen.

edit: Die fitnesschool hierboven in dat twitter draadje heeft natuurlijk gelijk, maar op microniveau kan er nu eenmaal geen beleid gevoerd worden vanuit het kabinet. De massale mentaliteitsverandering de afgelopen 20 jaar heeft er nu voor gezorgd dat het een puinhoop is. Je komt ermee weg in dit land als je je niet aan de regels houdt. Een politiestaat willen we niet zijn uiteraard, maar als er niet gehandhaaft kan worden glijden we alleen maar verder het moerras in, want sociale gevoelens, sociale correctie zit er niet meer in. Egoisme ten top
  woensdag 4 november 2020 @ 12:55:39 #207
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196049284
Ik vraag me vooral af hoe men het gaat communiceren als er regionale regels worden ingediend .
pi_196049293
R
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 12:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Is inmiddels bekend trouwens welke regio’s momenteel allemaal risico lopen extra maatregelen te krijgen?
Rotterdam-Rijnmond, Zuid-Holland-Zuid, Haaglanden en Twente, toch?
pi_196049385
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2020 12:56 schreef Benny het volgende:
R
[..]

Rotterdam-Rijnmond, Zuid-Holland-Zuid, Haaglanden en Twente, toch?
Midden-West Brabant dus ook blijkbaar.. is nogal wat onduidelijkheid over heb ik het idee
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196049386
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2020 12:56 schreef Benny het volgende:
R
[..]

Rotterdam-Rijnmond, Zuid-Holland-Zuid, Haaglanden en Twente, toch?
Dacht ik ook. Uit de persco begreep ik dat er 13 regio's nog steeds leken te stijgen en dat die komende dagen in de gaten gehouden werden.
pi_196049423
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 13:01 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dacht ik ook. Uit de persco begreep ik dat er 13 regio's nog steeds leken te stijgen en dat die komende dagen in de gaten gehouden werden.
13 Inderdaad.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196049428
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 12:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat zou verrassend snel zijn!
Een statement van de efteling waar veel bedrijven en personen nog een voorbeeld aan kunnen nemen.
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 13:04:17 #213
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196049471
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 12:55 schreef aartstyle het volgende:
Hoe treurig ook voor de mensen die hun baan kwijt raken etc. Het kabinet kan geen regels opstellen die altijd voor iedereen goed uitpakken, die ook altijd in verhouding staan tot andere situaties, die rekening houden met de economie, die rekening houden met de psychiatische staat van de bevolking etc.

Je moet regel A niet vergelijken met regel B. Pietje mag straks wel op bezoek bij zijn drie vrienden die samenwonen, maar die drie vrienden mogen dus niet op bezoek bij Pietje. Dat klopt niet, dat weet ik, maar er zijn duizenden van dit soort situaties te bedenken.

De algehele boodschap is vermijd zoveel mogelijk contacten en dat hebben we zelf de afgelopen tijd niet gedaan. Wij hebben net zoveel schuld aan de huidige situatie als het kabinet die ook zeker niet alles goed gedaan hebben. Maar uiteindelijk hebben we nog steeds dezelfde vijand en dat is dat klote virus.

Overigens vind ik wel dat iedereen die nu (tijdelijk) zijn baan verliest zeer goed gecompenseerd moet worden. Dat kost heel veel geld en die plannen zullen zeer goed uitgwerkt moeten worden. Maar het kan niet zo zijn dat je toevallig nu pech hebt omdat je een yoga school hebt. Met z'n allen moeten we de financiele lasten hiervan dragen.

edit: Die fitnesschool hierboven in dat twitter draadje heeft natuurlijk gelijk, maar op microniveau kan er nu eenmaal geen beleid gevoerd worden vanuit het kabinet. De massale mentaliteitsverandering de afgelopen 20 jaar heeft er nu voor gezorgd dat het een puinhoop is. Je komt ermee weg in dit land als je je niet aan de regels houdt. Een politiestaat willen we niet zijn uiteraard, maar als er niet gehandhaaft kan worden glijden we alleen maar verder het moerras in, want sociale gevoelens, sociale correctie zit er niet meer in. Egoisme ten top
Dat is ook wel zo, maar veel van deze ondernemers hebben significant geïnvesteerd om veilig open te zijn, binnen de maatregelen. Er werden maatregelen afgekondigd, er werd uitgelegd hoe ze zich daaraan moesten houden en daar werd op geïnvesteerd. Telkens weer worden de regels veranderd terwijl de inkt van de oude nog niet opgedroogd is.

Het grootste deel van de mensen wil zich echt aan de maatregelen houden, maar tegelijkertijd moeten ze ook werken en leven. Er zijn zat sectoren (vooral zorg doet daar heel erg aan mee) waar mensen gewoon moeten komen werken als ze klachten hebben die kunnen lijken op Covid-19. Dat is op zich ook wel begrijpelijk, want een ziekenhuis moet ook door kunnen draaien.

Het kleine deel wat de maatregelen aan zijn laars lapt is niet tekenend voor het hele land. Ook in dit topic zie je het. Zelfs degenen die aangeven het niet eens te zijn met de maatregelen geven aan zich er wel gewoon aan te houden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196049484
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2020 12:55 schreef Cue_ het volgende:
Ik vraag me vooral af hoe men het gaat communiceren als er regionale regels worden ingediend .
Ik heb het gevoel dat die regionale aanpak een zootje gaat worden, als het aan de burgemeesters van die betreffende veiligheidsregio's over gelaten wordt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 4 november 2020 @ 13:08:48 #215
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196049581
Ik heb paar updates gelezen van de technische briefing van het RIVM. Het is wel positief dat de maatregelen van oktober wel werken om er voor gezorgd dat cijfers van besmettingen eerst ging stabiliseren, afvlakken en toch dalen. Maar we houden nog wel arm in om dat het ook in de wintermaanden wel eens mis kan gaan. Het lijkt mij persoonlijk het beste dat we niet heel snel meer moeten gaan versoepelen bij zeer gunstige ontwikkeling van de cijfers. Op zich hopen we dat we in december iets meer mogelijkheden hebben, maar aan andere kant heb ik wel hard hoofd in dat ze horeca nog een poosje gesloten houden.

Misschien zou het beter zijn dat ze tijdelijke verzwaringsmaatregelen na 2 weken even aanhouden als de opnames cijfers nog niet echt goed gaan dalen. Eerlijk gezegd is 2 weken misschien wel voldoende of niet, kan ik nu nog niet zeggen.

Ik heb ook het gevoel dat plicht en vrijheid niet altijd goed samen gaan in deze crisistijd. Waarom is dat zo, omdat de mensen vrijheid hebben om zelf te beslissen wat ze het beste willen doen om het virus te bestrijden. Echter geloof ik niet dat Rutte zegt dat een meerderheid van onze bevolking goed aan de maatregelen houdt, in praktijk is dat anders. Heel veel mensen hebben nog steeds moeite met de maatregelen, zo is echter de lange tijd aan de gang. Ze blijven nog steeds reizen met het openbaar vervoer of met eigen auto/fiets.
Ook blijven ze vrienden, kennissen en de familie bezoeken wat het ook voor onnodige niet noodzakelijke reizen wordt betiteld.
Humor, serieus en vrolijk!
  woensdag 4 november 2020 @ 13:10:28 #216
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196049625
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 12:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat zou verrassend snel zijn!
Logisch,het gaat om hun inkomsten.

Maar door het hotel en vakantiepark wel open te houden naaien ze ongetwijfeld enorm veel mensen. Wie gaat er naar het Eftelinghotel als je niet naar het attractiepark mag?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_196049650
80% doet gewoon ouderwets zijn best dwars door anderen heen te lopen op straat, op weg naar de Action.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 4 november 2020 @ 13:14:26 #218
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196049711
quote:
10s.gif Op woensdag 4 november 2020 13:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
80% doet gewoon ouderwets zijn best dwars door anderen heen te lopen op straat, op weg naar de Action.
Ja dat is ook het geval, waarom is er dan geen deurbeleid ingesteld???
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196049728
quote:
10s.gif Op woensdag 4 november 2020 13:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
80% doet gewoon ouderwets zijn best dwars door anderen heen te lopen op straat, op weg naar de Action.
Ja, maar vandaag gaan ook de nieuwe aanbiedingen in he? Deze week de houtbrandpennen en geurbrandertjes. Die wil je niet mislopen natuurlijk! :')
pi_196049738
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 13:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat die regionale aanpak een zootje gaat worden, als het aan de burgemeesters van die betreffende veiligheidsregio's over gelaten wordt.
Mja, als de winkels in één stad dicht zijn, dan gaan veel mensen wel ergens anders heen.
pi_196049752
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 13:14 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja dat is ook het geval, waarom is er dan geen deurbeleid ingesteld???
Volgens mij is die er hier wel. Staat een mannetje bij de ingang die je een schoongemaakt mandje geeft. Zijn de mandjes op, moet je wachten tot er eentje bij de kassa vrij komt.
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 13:16:07 #222
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196049755
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 13:08 schreef Ven1972 het volgende:
Ik heb paar updates gelezen van de technische briefing van het RIVM. Het is wel positief dat de maatregelen van oktober wel werken om er voor gezorgd dat cijfers van besmettingen eerst ging stabiliseren, afvlakken en toch dalen. Maar we houden nog wel arm in om dat het ook in de wintermaanden wel eens mis kan gaan. Het lijkt mij persoonlijk het beste dat we niet heel snel meer moeten gaan versoepelen bij zeer gunstige ontwikkeling van de cijfers. Op zich hopen we dat we in december iets meer mogelijkheden hebben, maar aan andere kant heb ik wel hard hoofd in dat ze horeca nog een poosje gesloten houden.

Misschien zou het beter zijn dat ze tijdelijke verzwaringsmaatregelen na 2 weken even aanhouden als de opnames cijfers nog niet echt goed gaan dalen. Eerlijk gezegd is 2 weken misschien wel voldoende of niet, kan ik nu nog niet zeggen.

Ik heb ook het gevoel dat plicht en vrijheid niet altijd goed samen gaan in deze crisistijd. Waarom is dat zo, omdat de mensen vrijheid hebben om zelf te beslissen wat ze het beste willen doen om het virus te bestrijden. Echter geloof ik niet dat Rutte zegt dat een meerderheid van onze bevolking goed aan de maatregelen houdt, in praktijk is dat anders. Heel veel mensen hebben nog steeds moeite met de maatregelen, zo is echter de lange tijd aan de gang. Ze blijven nog steeds reizen met het openbaar vervoer of met eigen auto/fiets.
Ook blijven ze vrienden, kennissen en de familie bezoeken wat het ook voor onnodige niet noodzakelijke reizen wordt betiteld.
Ziekenhuisopnames ijlen na hè, die zijn niet met die maatregelen direct weg. De huidige maatregelen denken ze dat zo rond midden december oid ziekenhuizen weer lucht hebben. Door nu nog zwaarder in te grijpen ga je naar een week eerder, of met alles dicht naar nog een week eerder. Zo'n gigantisch verschil maakt dat niet meer.

Van Dissel had daar wel een mooi plaatje van, met hoe sneller 't ging. Sneller dan 1 december werd 't niet volgens dat plaatje.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 4 november 2020 @ 13:16:23 #223
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196049760
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 13:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mja, als de winkels in één stad dicht zijn, dan gaan veel mensen wel ergens anders heen.
Ja, dat denk ik ook. Misschien is het beste dat we een totale lockdown voor heel land krijgen.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 13:18:03 #224
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196049808
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 13:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mja, als de winkels in één stad dicht zijn, dan gaan veel mensen wel ergens anders heen.
Dat blijf ik idd op veel plekken lezen. Als iemand iets echt nodig heeft ja, maar de drempel is wel hoger. Gelegenheidsshoppers wordt 't naar mijn idee wel minder.

Als ik naar de dichtstbijzijnde grote stad moet doe ik 't ook wel snel. Maar een uur rijden om te kijken of iets er is? Nee hoor, doe ik wel online.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196049845
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 13:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat blijf ik idd op veel plekken lezen. Als iemand iets echt nodig heeft ja, maar de drempel is wel hoger. Gelegenheidsshoppers wordt 't naar mijn idee wel minder.

Als ik naar de dichtstbijzijnde grote stad moet doe ik 't ook wel snel. Maar een uur rijden om te kijken of iets er is? Nee hoor, doe ik wel online.
Eens. Ik vraag me echter wel af of dat zo blijft rond Sinterklaastijd.
Die komt over een ruime week alweer aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')