BRONquote:
Docenten Emmauscollege bedreigd om spotprent na aandacht voor moord op Samuel Paty
Docenten van het Emmauscollege in de Rotterdamse wijk Oosterflank worden bedreigd nadat een spotprent in de klas werd opgehangen. Die hing daar omdat gisteren aandacht werd besteed aan de moord op de Franse docent Samuel Paty. Zowel de politie als het Openbaar Ministerie nemen de bedreigingen uiterst serieus.
‘Als rector heb ik gisteren door de intercom gecommuniceerd dat we als school een plek willen zijn waarin we in vrijheid en veiligheid ons werk moeten kunnen blijven doen’, zo schrijft rector Raoul Majewski in een brief aan alle ouders van de leerlingen van de school. ‘Zodat onze leerlingen zich kunnen ontwikkelen tot zelfstandige burgers die kunnen samenleven in een land dat wordt gekenmerkt door vrijheid, gelijkwaardigheid en solidariteit’.
Online is ophef ontstaan over een spotprent die in de klas hing. Dat is de prent van Joep Bertrams die in 2015 de Inktspotprijs won. De cartoon Onsterfelijk maakte Bertrams naar aanleiding van de aanslag op het satirische Franse blad Charlie Hebdo. Een foto van de print die in het lokaal hing, wordt massaal gedeeld op sociale media.
Context
Daar laten Nederlandse moslims hun verontwaardiging horen. Zij vinden het niet kunnen dat de prent in de school werd getoond. Gisteren werd in de klas aandacht besteed aan de moord op de Franse docent Samuel Paty, die op 16 oktober op straat werd onthoofd. De foto wordt gedeeld op Instagram en in Facebookgroepen als Muslim lives matter.
De context waarin de print werd opgehangen, is volledig verdwenen, zo stelt Majewski. De school is geschrokken van alle ophef en de bedreigingen die op dit moment worden geuit jegens docenten. Die noemt de rector ‘onacceptabel’. In de klas vonden juist goede en waardevolle gesprekken plaats, zo stelt hij. Het Emmauscollege is in gesprek met de politie en Stichting School & Veiligheid.
Maatregelen
Een woordvoerder van de politie laat weten de bedreigingen uiterst serieus te nemen en in nauw contact te staan met de school. ,,We nemen zichtbare en onzichtbare maatregelen die ervoor moeten zorgen dat deze bedreigingen stoppen.” Wat die maatregelen zijn, kan de politie niet zeggen. Ook kan de woordvoerder niet ingaan op de vraag of er aangiftes worden gedaan.
Stichting School & Veiligheid geeft advies over hoe om te gaan met de situatie. ,,Het is belangrijk om korte lijnen te houden met de politie en de signalen die binnenkomen serieus te nemen”, zegt een woordvoerder. ,,Maar tegelijkertijd moet je ervoor zorgen dat het normaliseert in de klas. Blijf goed in verbinding met de docenten. Iedereen gaat anders om met angst. Neem dat serieus.”
Onderwijsministers Ingrid van Engelshoven en Arie Slob riepen scholen op om gisteren stil te staan bij de moord op Samuel Paty. In een brief aan alle schoolhoofden opperden ze om bijvoorbeeld de vlag halfstok te hangen of een minuut stilte te houden. ‘Op welke manier dan ook het beste past, laten we ons solidair tonen. Samen moeten we ervoor zorgen dat we in verdraagzaamheid de dialoog kunnen blijven voeren’, aldus de ministers.
Hét moment voor een Overheid om paal en perk te stellen. Als je dit over je heen laat gaan, heeft de islamisering weer een stap gezet.quote:De school is geschrokken van alle ophef en de bedreigingen die op dit moment worden geuit jegens docenten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
Mjah, als Europa niet cultureel divers wordt, zal er oorlog komen. Aldus Timmerfrans.quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:56 schreef DevFreak het volgende:
Gelukkig hoort de Islam volgens de elite bij Europa. We kunnen vannacht weer rustig slapen; niks aan de hand!
Franske is natuurlijk bang dat hij alleen nog maar stampot te eten krijgt.quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Mjah, als Europa niet cultureel divers wordt, zal er oorlog komen. Aldus Timmerfrans.
Korte lontjes daarentegenquote:Op dinsdag 3 november 2020 21:01 schreef Spanky78 het volgende:
Ik begin langzaam we bang te worden. Niet voor de moslims, maar voor als het vreedzame en brave Europa weer de kant op gaat waar het ooit was.
Er blijft niets over van alle lange tenen. Vraag me af of ze in de gaten hebben welk monster ze proberen wakker te maken.
Xi heeft nog wel een heropvoedingskamp in het noorden van zijn land om ze van hun islamitische sprookje af te helpen.quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:47 schreef Hathor het volgende:
Spoor die bedreigers op en flikker ze maar een paar jaar in de bak.
Zozo, 'hét'-moment? Maar je hebt gelijk. Dit hoeven we niet over ons heen te laten gaan en dat doet de school dan ook niet.quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:43 schreef thedeedster het volgende:
Hét moment voor een Overheid om paal en perk te stellen. Als je dit over je heen laat gaan, heeft de islamisering weer een stap gezet.
quote:Wat wil je dat er gebeurd? Wat verwacht je?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aangifte tegen deze jongeren? Dat is aan de school.
Optreden van 'de overheid'? Hoe dan?
Een strenge 'veroordeling' op Twitter van Wilders? Die komt wel.
Een toespraak van Rutte? Ik zou er niet op rekenen.
Een OvJ die de jongens/ meisjes (?) zonder aangifte gaat vervolgen? Ik zie het niet gebeuren, dus dan zou ik je verwachting bijstellen.
Mensen zonder proces uitleveren aan heropvoedingskampen in China? Dan ben je erger dan de kwaal...Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
Zachte heelmeesters...quote:Op woensdag 4 november 2020 10:17 schreef SicSicSics het volgende:
Mensen zonder proces uitleveren aan heropvoedingskampen in China? Dan ben je erger dan de kwaal...
Bingo.quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:54 schreef ReplaR het volgende:
Komt er dus gewoon op neer dat je niets negatiefs naar de islam mag uiten.
Je zou dus serieus voor willen stellen om onze hard bevochten vrijheden, normen en waarden op te geven vanwege terrorisme... You're being played.quote:
Maar met de beste wil van de wereld valt er ook niks positiefs over te zeggen, maar dan ook helemaal niks ook.quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:54 schreef ReplaR het volgende:
Waar gooien ze het dit keer op?!
Ik zie geen profeet beledigt worden.
Komt er dus gewoon op neer dat je niets negatiefs naar de islam mag uiten.
Wat een bullshit!quote:Op woensdag 4 november 2020 10:38 schreef Hathor het volgende:
Maar met de beste wil van de wereld valt er ook niks positiefs over te zeggen, maar dan ook helemaal niks ook.
Noem eens een positief ding dan?quote:Op woensdag 4 november 2020 10:48 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat een bullshit!![]()
Er is genoeg positiefs te te zeggen. Je moet het alleen wel willen zien.
quote:
Geen idee wat voor punt je probeert te maken met dit feelgood bullshit filmpje, maar als je probeert aan te sturen op vergevingsgezindheid, dan kan ik je vertellen dat je die mensen overal kan vinden, daar hoef je geen moslim voor te zijn. maar probeer het vooral nog maar een keer hoor.quote:
Vroeger toen alles beter was, werd je gewoon geschorst voor een tijdje. Dat is toch wel het minimum wat je als school kunt doen.quote:Op woensdag 4 november 2020 10:17 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Zozo, 'hét'-moment? Maar je hebt gelijk. Dit hoeven we niet over ons heen te laten gaan en dat doet de school dan ook niet.
Binnen de huidige wetgeving is bedreiging namelijk strafbaar, ongeacht hoe je het doet of waarom je het doet.
[..]
Wat wil je dat er gebeurd? Wat verwacht je?
Een OvJ die de jongens/ meisjes (?) zonder aangifte gaat vervolgen? Ik zie het niet gebeuren, dus dan zou ik je verwachting bijstellen.
Mensen zonder proces uitleveren aan heropvoedingskampen in China? Dan ben je erger dan de kwaal...
Je vroeg om één positief ding. Ik geef je een positief ding. Niet gaan terugkrabbelen nou.quote:Op woensdag 4 november 2020 11:00 schreef Hathor het volgende:
Geen idee wat voor punt je probeert te maken met dit feelgood bullshit filmpje, maar als je probeert aan te sturen op vergevingsgezindheid, dan kan ik je vertellen dat je die mensen overal kan vinden, daar hoef je geen moslim voor te zijn. maar probeer het vooral nog maar een keer hoor.
Schorsing heeft mij nooit geholpen. Ging ik lekker in de shop zitten... Boeiend!quote:Op woensdag 4 november 2020 11:00 schreef thedeedster het volgende:
Vroeger toen alles beter was, werd je gewoon geschorst voor een tijdje. Dat is toch wel het minimum wat je als school kunt doen.
En desnoods nog en keer, en nog een keer.
Als ze die nou eens af zouden snijden, ipv hoofden van onschuldigen...quote:
Als je heel cynisch bent, dan zou je kunnen zeggen dat deze jongeren toch niet meer te helpen zijn.quote:Op woensdag 4 november 2020 11:04 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Schorsing heeft mij nooit geholpen. Ging ik lekker in de shop zitten... Boeiend!![]()
Maar mee eens dat dit prima door de school zelf afgehandeld zou kunnen worden, voor zover ik nu kan zien. De school moet in ieder geval zelf de afweging (kunnen) maken of ze willen opschalen (in de vorm van aangifte oid.).
... bedreiging, dan kan ik je vertellen dat je die mensen overal kan vinden, daar hoef je geen moslim voor te zijn ...quote:Op woensdag 4 november 2020 11:00 schreef Hathor het volgende:
... vergevingsgezindheid, dan kan ik je vertellen dat je die mensen overal kan vinden, daar hoef je geen moslim voor te zijn ...
Kijk de teksten onder het filmpje eens met quotes uit de koran en Hadith. Allemaal dezelfde boodschap, wees vergevingsgezind, zodat god vergevingsgezind is naar jou. Het is wmb een quid pro quo situatie, niet uit een interne behoefte om vergeving te tonen, maar om er wat voor terug te krijgen in de hemel..quote:
Ik ben ook niet mijn hele leven in shop blijven zitten.quote:Op woensdag 4 november 2020 11:06 schreef thedeedster het volgende:
Als je heel cynisch bent, dan zou je kunnen zeggen dat deze jongeren toch niet meer te helpen zijn.
Het is niet echt wereldschokkend, maar niets doen is gewoon - naar mijn mening - geen optie.
Dat is met elke religie.quote:Op woensdag 4 november 2020 11:07 schreef nixxx het volgende:
Kijk de teksten onder het filmpje eens met quotes uit de koran en Hadith. Allemaal dezelfde boodschap, wees vergevingsgezind, zodat god vergevingsgezind is naar jou. Het is wmb een quid pro quo situatie, niet uit een interne behoefte om vergeving te tonen, maar om er wat voor terug te krijgen in de hemel..
ik vind het een beetje een dubieuze motivatie.
Niet echt positief dus... maar aardige pogingquote:
Herkenbaar. Alle systemen zijn gewoon vereenvoudigingen van de werkelijkheid en derhalve feilbaar. De waarheid ligt gewoon ergens in het midden.quote:Op woensdag 4 november 2020 11:10 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik ben ook niet mijn hele leven in shop blijven zitten.![]()
Vroeger was ik een rasechte Ayn Rand objectivistische libertarier, maar ik ben door schade en schande wijzer geworden en ben wat milder geworden.
Ik vind dat je te streng bent. Goede dingen doen hoeft voor mij niet uit intrinsieke motivatie te komen om mee te tellen.quote:Op woensdag 4 november 2020 11:11 schreef nixxx het volgende:
Niet echt positief dus... maar aardige poging
Misschien heb je wel een beetje gelijk... ik zal slechte daden zoals ongelovige hoofden afhakken ook aanrekenen als het alleen gedaan wordt om een bonus in de hemel te verdienen, dus waarom de goede daden niet.quote:Op woensdag 4 november 2020 11:12 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik vind dat je te streng bent. Goede dingen doen hoeft voor mij niet uit intrinsieke motivatie te komen om mee te tellen.
Nee, je laat me 3 minuten kijken naar een filmpje van een individu die op kinderlijk naieve wijze zijn agressor vergeeft in de rechtbank, wat heeft dat te maken met positieve dingen die de islam ons brengt?quote:Op woensdag 4 november 2020 11:02 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je vroeg om één positief ding. Ik geef je een positief ding. Niet gaan terugkrabbelen nou.![]()
Die meneer.quote:Op woensdag 4 november 2020 12:06 schreef Hathor het volgende:
Nee, je laat me 3 minuten kijken naar een filmpje van een individu die op kinderlijk naieve wijze zijn agressor vergeeft in de rechtbank, wat heeft dat te maken met positieve dingen die de islam ons brengt?
Ik ben bang dat straks de slinger heel ver de andere kant uit door gaat slaan.quote:Op woensdag 4 november 2020 10:17 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Zozo, 'hét'-moment? Maar je hebt gelijk. Dit hoeven we niet over ons heen te laten gaan en dat doet de school dan ook niet.
Binnen de huidige wetgeving is bedreiging namelijk strafbaar, ongeacht hoe je het doet of waarom je het doet.
[..]
Wat wil je dat er gebeurd? Wat verwacht je?
Ja maar dit is nu niet echt echt een ''islamding''. Zo kun je ook aanvoeren dat, als iemand zich gelukkig voelt omdat die persoon een geloof praktiseert, dat dat een positief iets is.quote:Op woensdag 4 november 2020 11:02 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je vroeg om één positief ding. Ik geef je een positief ding. Niet gaan terugkrabbelen nou.![]()
Wat moet het heerlijk zijn op zo'n roze wolk de hele dag.quote:Op woensdag 4 november 2020 12:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Die meneer.Tot grote medemenselijkheid gebracht door de Islam = een positief ding. Klaar. Done. Niet mauwen nou!
Je vroeg een ding. Je kreeg een ding. Niet mekkeren.
Je accepteert het niet, prima. Maar dat is aan jou. Dat was ook mijn hele punt. Je moet het wel willen zien.
Dat zou ik ook doen! Als iemand gelukkig wordt van zijn/ haar geloof. Waarom zou je dat dan niet positief noemen?quote:Op woensdag 4 november 2020 13:11 schreef SpaceOddity het volgende:
Ja maar dit is nu niet echt echt een ''islamding''. Zo kun je ook aanvoeren dat, als iemand zich gelukkig voelt omdat die persoon een geloof praktiseert, dat dat een positief iets is.
Ik ben niet zo handig.quote:Handiger was geweest als je zoiets als ''zakat'' had benoemd.
Het is dan ook niet waar. Het is absoluut niet waar. Het wringt absoluut, maar het is geen 'receptuur voor drama en ellende zonder einde'.quote:Maar goed, neemt niet weg van mijn volgende standpunt; de combinatie ''vrije moderne samenleving'' + islam is een receptuur voor drama en ellende zonder einde. En daar is nauwelijks wat positiefs aan te benoemen.
Probeer het eens! Het ergste dat je kan gebeuren is dat je er gelukkiger van wordt...quote:Op woensdag 4 november 2020 13:11 schreef Hathor het volgende:
Wat moet het heerlijk zijn op zo'n roze wolk de hele dag.
Ik hoop dat we met zijn allen, uiteindelijk, als meerderheid, gewoon netjes traditioneel Nederlands blijven. Dat 'de polder', 'het gematigde midden', het zal winnen van de slinger.quote:Op woensdag 4 november 2020 13:09 schreef Spanky78 het volgende:
Ik ben bang dat straks de slinger heel ver de andere kant uit door gaat slaan.
Omdat moslims een voor hun heilige geschriften en een rolmodel volgen, die dat voorschrijven.quote:Op woensdag 4 november 2020 13:16 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat zou ik ook doen! Als iemand gelukkig wordt van zijn/ haar geloof. Waarom zou je dat dan niet positief noemen?
Terrorisme. Mensen onthoofden. Is ook niet echt een 'íslamding'. Dat deden we al ver voor de islam uitgevonden was. Waarom telt dat anders?
Vind jij. En dat mag. En ik vind weer anders.quote:Het is dan ook niet waar. Het is absoluut niet waar. Het wringt absoluut, maar het is geen 'receptuur voor drama en ellende zonder einde'.
Lijkt me heerlijk. Ga ik doen.quote:Op woensdag 4 november 2020 13:17 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Probeer het eens! Het ergste dat je kan gebeuren is dat je er gelukkiger van wordt...
Dat doet deze meneer in het voorbeeld ook...quote:Op woensdag 4 november 2020 14:22 schreef SpaceOddity het volgende:
Omdat moslims een voor hun heilige geschriften en een rolmodel volgen, die dat voorschrijven.
quote:Vind jij. En dat mag. En ik vind weer anders.
En nu zonder mitsen en maren.quote:Lijkt me heerlijk. Ga ik doen.
Het is alleen niet 'de islam' die dat allemaal onmogelijk maakt.quote:Tot die tijd blijf ik mij ferm uitspreken tegen datgene wat dat alles hierboven (en nog wel meer) mogelijk maakt; de islam.
Nope jij snapt er niets vanquote:Op woensdag 4 november 2020 10:36 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je zou dus serieus voor willen stellen om onze hard bevochten vrijheden, normen en waarden op te geven vanwege terrorisme... You're being played.
Kan dr wel weer één aan toe voegen;quote:Op woensdag 4 november 2020 14:22 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Omdat moslims een voor hun heilige geschriften en een rolmodel volgen, die dat voorschrijven.
[..]
Vind jij. En dat mag. En ik vind weer anders.
Het is voor mij geen doemdenken of dat mn glazen bol toevallig donker getint is, maar meer een vorm van exacte wetenschap. Als wiskunde, tel 3 en 2 bij elkaar op en je krijgt 5 en niets anders. Of nog beter, natuurkunde, meng stof X bij Y, waarvan je weet dat de één de ander niet kan en zal verdragen, en je zult geen mooie gebalanceerde menging krijgen.
[..]
Lijkt me heerlijk. Ga ik doen.
Als Wilders hier op zn fiets naar zn werk kan.
Als op scholen hier vrijelijk les gegeven kan worden over onderwerpen zoals de VvMU, seksuele vrijheid en de holocaust.
Als synagogen hier geen extra beveiliging meer nodig hebben.
Als homo's hier zonder zorgen hand in hand over straat durven te gaan.
Als vrouwen hier niet meer voor hoer of kech uitgescholden worden, omdat ze over straat gaan terwijl ''hun halve kont open staat''.
Als vrouwen hier niet meer te lijden hebben onder de druk van een ideologie die voornamelijk mannelijk van aard is.
Als kinderen hier meer vanaf hun geboorte geïndoctrineerd worden met normen en waarden die niet passen in deze samenleving.
Als de terreurdreiging hier naar een ''acceptabel'' niveau daalt.
Als ik de continu stroom aan berichtgeving over barbaars geweld hier niet meer hoor of zie.
Als ik niet meer zie dat een select groepje mensen zichzelf een uitzondering positie toe-eigenen en zodoende de VvMU voor anderen proberen te beperken.
Als men hier dingen laat uit fatsoen, niet uit angst.
Tot die tijd blijf ik mij ferm uitspreken tegen datgene wat dat alles hierboven (en nog wel meer) mogelijk maakt; de islam.
quote:Op het Emmauscollege hing de vlag maandag halfstok. Net als andere scholen, herdacht de Rotterdamse havo- en vwo-school de Franse docent Samuel Paty, die werd vermoord omdat hij een spotprent van profeet Mohammed toonde tijdens een les. Nog geen dag later zit een docent van de school zélf ondergedoken, na bedreigingen over een tekening.
Op Instagram wordt de foto breed gedeeld. ,,Als dit niet heel snel weg wordt gehaald", schrijft een Instagram-gebruiker, ,,dan gaan we dit anders aanpakken". Volgens de politie zijn er ook online bedreigingen tegen de leraar.
Vroeger werd er nog gewoon gezegd: "Bek dicht en bemoei je er niet mee!"quote:Een aantal islamitische meisjes stapt een lokaal binnen waarover zij hoorden dat er een spotprent van de profeet zou hangen.
De meisjes willen dat de cartoon van het bord verdwijnt. Ze zeggen dat de docent zich schuldig maakt aan „godslastering”.
Goed dat deze leerlingen zo gematigd zijn, mooie interculturele dialoog. Wat een verrijking.quote:Op donderdag 5 november 2020 00:30 schreef AchJa het volgende:
De meisjes willen dat de cartoon van het bord verdwijnt. Ze zeggen dat de docent zich schuldig maakt aan „godslastering”. Er worden andere leerkrachten bijgehaald. De docent probeert uit te leggen dat de man op de cartoon niet de profeet is, maar een jihadist. Het lukt niet tot de meisjes door te dringen. De discussie loopt hoog op en als ze vertrekken, is de cartoon van het prikbord gehaald.
De schooldag is klaar – maar op Instagram en Facebook gaat de rel door. Daar verschijnt een foto van het prikbord met de cartoon, stiekem door een leerling gemaakt. Er wordt gezegd dat de cartoon „een spotprent van onze profeet” is. De docent zou het als bewuste provocatie hebben opgehangen.
En het ergste is dat het eindresultaat is dat er toegegeven wordt en de tekening verwijderd is... en dat leraar alsnog ook nog moet onderduiken.quote:Op donderdag 5 november 2020 06:55 schreef Montagui het volgende:
"het lukt niet tot de meisjes door te dringen".
Ergo, totaal vergiftigd met extremistisch gedachtegoed.
Ik wil minder, minder, minder van dit soort religieus achterlijken in ons land.
Het moorden in naam van islam bespotten is godslastering. Extremistische teefjes dus, voor dit soort volk is elke vorm discussie al veel te laat. Als het aan mij lag dan wist ik het wel.quote:De meisjes willen dat de cartoon van het bord verdwijnt. Ze zeggen dat de docent zich schuldig maakt aan „godslastering”
Lekker makkelijk doelen stellen, dingen beloven, waarvan je weet dat je er nooit iets voor hoeft te veranderen. Zo komen we er inderdaad wel!quote:Op woensdag 4 november 2020 23:27 schreef SpaceOddity het volgende:
Kan dr wel weer één aan toe voegen;
Ze zijn ook niet te helpen. Je kunt alleen mensen helpen die geholpen willen worden. Tuig denkt alleenrecht te hebben op deze wereld.quote:Op woensdag 4 november 2020 11:06 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als je heel cynisch bent, dan zou je kunnen zeggen dat deze jongeren toch niet meer te helpen zijn.
Het is niet echt wereldschokkend, maar niets doen is gewoon - naar mijn mening - geen optie.
Het probleem is natuurlijk wel dat er een groot gedeelte van die debielen moslim zijn. DAT is het probleem.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:39 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat doet deze meneer in het voorbeeld ook...
Wie heeft er gelijk?
En wat kun je wie dan precies kwalijk nemen?
[..]
[..]
En nu zonder mitsen en maren.
[..]
Het is alleen niet 'de islam' die dat allemaal onmogelijk maakt.![]()
Het zijn een stelletje debielen die dit onmogelijk maken. Het is natuurlijk lastig om je vijandsbeeld daarop te richten, maar dat is wel hoe het zit. Helaas.
Had je dan iets anders verwacht? Lekker veilig het conflict vermijden en toegeven.quote:Op donderdag 5 november 2020 06:58 schreef nixxx het volgende:
[..]
En het ergste is dat het eindresultaat is dat er toegegeven wordt en de tekening verwijderd is... en dat leraar alsnog ook nog moet onderduiken.
Daar kunnen die andere moslims toch niets aan doen?quote:Op donderdag 5 november 2020 08:46 schreef Redbullkid het volgende:
Het probleem is natuurlijk wel dat er een groot gedeelte van die debielen moslim zijn. DAT is het probleem.
Ik vind het lief dat je het over me hebt ... Maar ik weet niet zo goed wat je hiermee wil zeggen?quote:Op donderdag 5 november 2020 08:54 schreef CopyOK het volgende:
Tegenover nationalisten zou sicsicsic vast een dubbel moraal hebben en iets anders willen
Niet opzettelijk een onvergelijkbare categorie neerzetten als vergelijking vriend Sic. Je deelt geen overtuiging of ideologie met alle blanke mannen van ergens in de 30. Als jij ook een fervent supporter was van een club met hooligans, dan had je wel iets om je aangesproken te voelen en je afkeuring uit te spreken.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:24 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Daar kunnen die andere moslims toch niets aan doen?
De meeste rellende voetbalsupporters zijn witte mannen van ergens in de 30. Ik ook. Zijn dan alle witte mannen van in de 30 een probleem? Ik voel mij er niet verantwoordelijk voor. Sterker, ik voel me niet eens aangesproken.
Dus als ik blank, wit, 30 en voor Ajax ben dan ben ik op magische wijze wel verantwoordelijk?quote:Op donderdag 5 november 2020 09:31 schreef nixxx het volgende:
Niet opzettelijk een onvergelijkbare categorie neerzetten als vergelijking vriend Sic. Je deelt geen overtuiging of ideologie met alle blanke mannen van ergens in de 30. Als jij ook een fervent supporter was van een club met hooligans, dan had je wel iets om je aangesproken te voelen en je afkeuring uit te spreken.
Dat dus.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:31 schreef nixxx het volgende:
[..]
Niet opzettelijk een onvergelijkbare categorie neerzetten als vergelijking vriend Sic. Je deelt geen overtuiging of ideologie met alle blanke mannen van ergens in de 30. Als jij ook een fervent supporter was van een club met hooligans, dan had je wel iets om je aangesproken te voelen en je afkeuring uit te spreken.
Als er mensen worden vermoord uit naam van Ajax en de heilige van der Sar, en ze roepen dat iedere supporter van Ajax dat zou moeten doen omdat je anders geen ware supporter bent, dan heb je daar vast wel een mening over ja. Ook al zal je dat nooit hier toegeven.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:32 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dus als ik blank, wit, 30 en voor Ajax ben dan ben ik op magische wijze wel verantwoordelijk?
En dan hoef ik niet eens meer blank, wit en 30 te zijn. Alleen vóór Ajax is al genoeg om mij mede dader te maken van alle rellen?
Macron is alleen zo netjes om een onderscheidt te maken tussen het radicale islamisme, wat hij een ‘afwijking in naam van de godsdienst’ noemt en van de velen die in de islam geloven en tegelijkertijd volwaardige Franse burgers zijn.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:33 schreef Scorpie het volgende:
Dat dus.
Hoe kan je als vrome moslim passief erbij staan en niks doen terwijl je geloof gekaapt wordt door dit soort randdebielen? Of je vindt het wel oke wat ze doen, of je bent te schijterig er iets over te zeggen.
De islam heeft een groot probleem, zoals Macron ook al aangaf. Elke moslim die dat blijft ontkennen houdt alleen zichzelf voor de gek.
Het sleutelwoord hier is angst.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:43 schreef Brybry het volgende:
Zoals Ahmed Marcouch heeft gezegd en ook heeft geprobeerd; We moeten Salafistische organisaties verbieden en onderzoeken.
Die wens heeft hij overigens al jaren en ik snap werkelijk niet waarom onze bestuurders niet naar hem luisteren...
Het sleutelwoord hier is rechtsstaat.quote:
En vind jij dat dit soort schoolkinderen die dit probleemgedrag vertonen onderdeel zijn van de radicale stroming?quote:Op donderdag 5 november 2020 09:37 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Macron is alleen zo netjes om een onderscheidt te maken tussen het radicale islamisme, wat hij een ‘afwijking in naam van de godsdienst’ noemt en van de velen die in de islam geloven en tegelijkertijd volwaardige Franse burgers zijn.
Dat zouden inderdaad meer mensen moeten doen!
En ik kan je netjes vertellen dat iedereen, links of rechts, iets wil doen aan de radicale islam. Er is alleen een bepaald deel dat het onderscheidt niet wil maken. En daar ben ik, persoonljik, net zo hard tegen als tegen de radicale islam.
Sinds wanneer faciliteert onze rechtsstaat haatzaaien?quote:Op donderdag 5 november 2020 09:45 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het sleutelwoord hier is rechtsstaat.
Omdat er dan meteen racisme en discriminatie geroepen wordt.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:43 schreef Brybry het volgende:
Zoals Ahmed Marcouch heeft gezegd en ook heeft geprobeerd; We moeten Salafistische organisaties verbieden en onderzoeken.
Die wens heeft hij overigens al jaren en ik snap werkelijk niet waarom onze bestuurders niet naar hem luisteren...
Dat kan ik niet beoordelen.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:45 schreef Scorpie het volgende:
En vind jij dat dit soort schoolkinderen die dit probleemgedrag vertonen onderdeel zijn van de radicale stroming?
Dat doet onze rechtsstaat niet.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:47 schreef Brybry het volgende:
Sinds wanneer faciliteert onze rechtsstaat haatzaaien?
Nee, absoluut niet. Het is gelukkig alleen geen kwestie van 'even verbieden'.quote:Of zijn extreem rechtste groeperingen die oproepen tot het uitroeien van Joden ook toegestaan?
Dat laatste zou niet eens zo heel slecht zijn. Wie niet horen wil moet maar voelen.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:49 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat kan ik niet beoordelen.Lekker schoppen tegen school/ gezag is in ieder geval puber-gedrag 101. Ik greep ook alle middelen aan om een discussie te beginnen zodat er geen les was.
![]()
Je zou ze eigenlijk een klap moeten geven. Zeggen dat ze hun bek moeten houden, want ik ben een man. Dat ze zich niet aan de voorgeschreven afstandsregels houden en heel snel moeten luisteren. Maar zo zijn we niet getrouwd.
Precies. Dus waarom zou onze rechtsstaat een argument zijn om deze clubjes niet te verbieden? Volgens mij zijn er mogelijkheden genoeg , je moet ze alleen wel willen inzetten.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat doet onze rechtsstaat niet.
Onze rechtsstaat beschermd.
[..]
Nee, absoluut niet.
quote:Op donderdag 5 november 2020 09:51 schreef Brybry het volgende:
[..]
Precies. Dus waarom zou onze rechtsstaat een argument zijn om deze clubjes niet te verbieden? Volgens mij zijn er mogelijkheden genoeg , je moet ze alleen wel willen inzetten.
quote:Op donderdag 5 november 2020 09:49 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Omdat er dan meteen racisme en discriminatie geroepen wordt.
Omdat je moet kunnen bewijzen dat deze specifieke organisatie, of dit specifieke lid van de organisatie, zus-en-zo heeft gedaan, voordat je een verbod kunt instellen.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:53 schreef Brybry het volgende:
Mijn eerder genoemde voorbeeld is niet per toeval. Iedereen is verbolgen als we horen dat er zulke groeperingen bestaan en die willen we dan ook aanpakken. Salafisme doet niet veel anders, roepen op tot geweld en zaaien haat. Maar dan is het ineens allemaal moeilijk moeilijk....
Hoe komt dat?
Er is niks stoers aan ''zon intolerante houding'', het is gewoon common sense om niet tolerant te zijn naar dit soort taferelen, en naar ideologen die dit mogelijk maken.quote:Op donderdag 5 november 2020 08:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Lekker makkelijk doelen stellen, dingen beloven, waarvan je weet dat je er nooit iets voor hoeft te veranderen. Zo komen we er inderdaad wel!
Heel stoer, zo'n intolerante houding, maar het is een spiegel van de andere kant. Eentje die alleen maar meer radicalisering voorbtrengt in plaats van dingen oplost.
Waarbij ik overigens niet zeg dat we respect hoeven te hebben voor bakvisjes die godslastering roepen.![]()
Ja dat wel, maar die organisaties die je wil gaan verbieden zullen dat meteen gaan roepen. En daar moet men overheen stappen. Zodra die kaarten getrokken worden valt alles stil, en dat zou niet eens mogen gebeuren.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:56 schreef Brybry het volgende:
[..]
Ironische is dat het juist discrimatie en racisme bestrijdt..
Die bewijzen zijn er. Er wordt alleen niks mee gedaan.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:56 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Omdat je moet kunnen bewijzen dat deze specifieke organisatie, of dit specifieke lid van de organisatie, zus-en-zo heeft gedaan, voordat je een verbod kunt instellen.
En dat is lastig.
En overigens nog maar de vraag of het uberhaupt helpt. De Hells Angels zijn verboden en zijn nu de "MC Hardliners"...
Ben ik met je eens. Het is eigenlijk al te laat. En het is ook zorgelijk dat er met keiharde bewijzen niets gedaan wordt. De tijd van tolerantie mag wel eindigen. Het heeft ons de das om gedaan en er wordt steeds harder aan getrokken. Nog even en er is niets meer aan te doen.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:01 schreef Brybry het volgende:
Ik ben opgegroeid tussen moslims, heb ze in mijn familie en wat valt mij op? Men wordt steeds extremer , waarschijnlijk doordat onze overheid die salafistische haathutten voet aan de grond heeft laten krijgen. Zie die jaren van indoctrinatie maar eens terug te draaien. Ik vind het echt heel zorgelijk.
Zo ben ik vrienden kwijt geraakt, die eigenlijk gewoon "normaal" waren voordat ze zich verdiepten in de islam. Jongens die gewoon jongens waren, stomme praat, voetballen, gamen, je kent het wel. Totdat ze ouder werden, naar de moskee gingen (moesten) en opeens in een jurk liepen en niets meer met mij (of andere niet islamitische vrienden) te maken wilde hebben. De enige fatsoenlijke "moslims" die ik nog ken zijn moslims zoals wij bijvoorbeeld christenen zijn, ja we zijn gedoopt maar het geloof interesseert ons geen klote. Zodra een moslim bezig is met de islam ontspoort hij, zie het al 30 jaar gebeuren. En altijd hetzelfde, van een fatsoenlijke gast naar iemand die alles en iedereen de schuld geeft van zijn problemen(of andermans problemen zolang het maar mede moslims zijn) want racisme en haat tegen de islam. Tel daarbij op het corrigerende vingertje over hoe onrein, onfatsoenlijk etc. we zijn en je hebt de gemiddelde moslim.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:01 schreef Brybry het volgende:
Ik ben opgegroeid tussen moslims, heb ze in mijn familie en wat valt mij op? Men wordt steeds extremer , waarschijnlijk doordat onze overheid die salafistische haathutten voet aan de grond heeft laten krijgen. Zie die jaren van indoctrinatie maar eens terug te draaien. Ik vind het echt heel zorgelijk.
Mee eens.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:57 schreef SpaceOddity het volgende:
Er is niks stoers aan ''zon intolerante houding'', het is gewoon common sense om niet tolerant te zijn naar dit soort taferelen,
Niet mee eens. Veel te breed en onmogelijk. Je gaat te ver.quote:en naar ideologen die dit mogelijk maken.
quote:Op donderdag 5 november 2020 09:37 schreef SicSicSics het volgende:
Macron is alleen zo netjes om een onderscheidt te maken tussen het radicale islamisme, wat hij een ‘afwijking in naam van de godsdienst’ noemt en van de velen die in de islam geloven en tegelijkertijd volwaardige Franse burgers zijn.
Dat zouden inderdaad meer mensen moeten doen!
En ik kan je netjes vertellen dat iedereen, links of rechts, iets wil doen aan de radicale islam. Er is alleen een bepaald deel dat het onderscheidt niet wil maken. En daar ben ik, persoonljik, net zo hard tegen als tegen de radicale islam.
Ik heb andere boeken gelezen. Wat maakt jou hiermee anders dan een radicale moslim? Die heeft ook een boek gelezen en wil op basis daarvan alle niet-moslims aanpakken.quote:En ik ben wel veranderd hoor. Paar jaar geleden, toen ik vanaf mijn roze wolk over Hebdo hoorde dacht ik nog; ''ach dat zijn extremisten, die heb je overal dat soort idioten, zo ook bij voetbalclubs'', en Wilders vond ik maar een irritante schreeuwlelijkerd.
Inmiddels nogal gedraaid, zeker nadat ik een zooi boeken ging gelezen en docus heb gezien die over de islam gaan. Er is geen oplossing, het enige wat zal gebeuren is dat er steeds meer onbegrip, polarisering en extremisme zal komen.
Dat is niet waar.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:59 schreef Brybry het volgende:
Die bewijzen zijn er. Er wordt alleen niks mee gedaan.
Prima en daar wordt wat mee gedaan.quote:Kan het zo snel even niet vinden maar Marcouch heeft hier jaren geleden al onderzoek naar gedaan + is er genoeg bewijs dat er sprake is van buitenlandse financiëring van twijfelachtige aard.
Dat gebeurd ook!quote:Ik begrijp dat verbieden alleen niet voldoende is , net zoals de motorclubs gaat het underground. Maar het is wel nodig om deze organisaties onder een vergrootglas te leggen en ze te frustreren.
Juist ook ter bescherming van de gematigde moslim die in deze organisaties gebrainwashed wordt..
De enige les die deze meiden nu hebben geleerd is dat ze gewoon hun zin krijgen als ze maar genoeg lawaai maken.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:50 schreef Magister_Artium het volgende:
In het algemeen, maar zeker in dit geval: hoe moeilijk is het voor sommigen om een basishouding van respect aan te nemen? Die leerlingen hebben een fles olie op het vuur gegooid door een foto van de cartoon (met of zonder sensationeel onderschrift bijgevoegd?) online te zetten. Het verbaast me niets dat die dames nu vinden dat ze gewoon hun ding hebben gedaan. Wie spreekt hen aan op hun gedrag?
Inderdaad. En om een aangesproken leerling te citeren: ze zijn heus niet de enigen hoor! Niet de enigen die dit doen, en ook niet de enigen die hun zin krijgen als ze lawaai maken.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:02 schreef YT123 het volgende:
[..]
De enige les die deze meiden nu hebben geleerd is dat ze gewoon hun zin krijgen als ze maar genoeg lawaai maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |