Als iemand een klap voor je bek geeft kan je aangifte doen van mishandeling. Als je in een hoekje ligt te huilen omdat je beledigd bent kan je ook aangifte doen. Dan kan meneer de rechter bepalen of de grens van het juridisch toelaatbare is overschreden. Zo niet..koop een goede zakdoek, droog je tranen en stel je niet zo aan.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Met deze argumentatie kan je ook Iemand een klap voor zijn bek geven, en dan zeggen, dat beetje pijn moet je maar tegen kunnen.

Amstersteenquote:Op woensdag 4 november 2020 14:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar onder wat voor steen ben jij dan opgegroeid?

Een bubbel zonder al te veel autochtonen gok ik dan zo?quote:

Belediging van de Islam strafbaar willen stellen is niet hetzelfde als de Islam boven de wet zetten.quote:Op dinsdag 3 november 2020 23:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar het volk wat de islam boven de wet zet en hier getekend heeft, mag wel ff nadenken wat het hier doet. Geen enkele reden om binnen Europa te blijven. Aangezien dat ze zelf nooit zullen vertrekken lijkt het mij beter ze te deporteren.

Beetje flauw. Doorgaans is uit de context of op basis van een onderschrift duidelijk dat de karikatuur Mohammed moet voorstellen.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:28 schreef Metalfrost het volgende:
Wel apart dat 47.000 mensen zich beledigd voelen om een afbeelding van een Mohammed terwijl ze wéten dat hun profeet niet afgebeeld mag worden.
Wie zegt dan dat deze Mohammed de profeet Mohammed uitbeeldt, aangezien deze niet afgebeeld mag worden?

'moet voorstellen'quote:Op woensdag 4 november 2020 15:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Beetje flauw. Doorgaans is uit de context of op basis van een onderschrift duidelijk dat de karikatuur Mohammed moet voorstellen.

En met een burka aan ? Zou dat ook mogen want dan zie je immers ook geen hoofd ?quote:Op woensdag 4 november 2020 14:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
in het sprookjesboek staat vermeld dat de proleet helemaal niet afgebeeld mag worden.
ook niet als het geen spotprent betreft.
apart detail; als je Mohammed afbeeld zonder hoofd is het wel goed.

Een burka is voor de moslima.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En met een burka aan ? Zou dat ook mogen want dan zie je immers ook geen hoofd ?

als elke godsdienst belachelijk gemaakt kan worden dan is er geen enkel probleem. en godsdienst is ook belachelijk, maar dat is mijn mening.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:04 schreef melissa_girl_1998 het volgende:
Ik ben geen moslim maar ik teken omdat het beledigen van een godsdienst of profeet te ver gaat. Het maakt niet uit welk geloof. Je mening uiten mag maar kwetsen van mensen niet.

Dus niet. De Koran is een geïmporteerd verzonnen fantasie verhaal. Dat een klein groepje dit belangrijk wil maken en zelfs beperkingen aan een grotere groep wil opleggen hierom is gewoon belachelijk.quote:Op woensdag 4 november 2020 00:10 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Misschien niet, inderdaad. Toch ben ik bang dat een flink deel van de users in dit topic een stuk sympatieker zou staan tegenover een petitie die pleit voor het verbieden van de koran. Terwijl zulks natuurlijk van hetzelfde laken een pak is.

Waarom zou je daar meer respect voor moeten hebben dan bijvoorbeeld; de POTUS, De Koning, De MP, Patricia Paay?quote:Op woensdag 4 november 2020 17:04 schreef melissa_girl_1998 het volgende:
Ik ben geen moslim maar ik teken omdat het beledigen van een godsdienst of profeet te ver gaat. Het maakt niet uit welk geloof. Je mening uiten mag maar kwetsen van mensen niet.

Dat zou je moeten aanvoelen...quote:Op woensdag 4 november 2020 17:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Waarom zou je daar meer respect voor moeten hebben dan bijvoorbeeld; de POTUS, De Koning, De MP, Patricia Paay?
Allemaal levende personen.
Maar we kunnen ook andere entiteiten bekijken; landen, organisaties, bedrijven?
Vertel maar, waar ligt de grens?

Ik denk dat er niemand graag belachelijk gemaakt wordt dus dan zou er wel degelijk een probleem kunnen zijn..quote:Op woensdag 4 november 2020 17:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
als elke godsdienst belachelijk gemaakt kan worden dan is er geen enkel probleem. en godsdienst is ook belachelijk, maar dat is mijn mening.
Een mening kan voor de ene persoon kwetsend zijn en voor de ander niet. een mening kan ook een waarheid zijn die sommige mensen liever niet horen.

Cartoons zijn niet primair bedoeld om te beledigen, maar om maatschappelijke zaken onder de aandacht te krijgen.quote:Op woensdag 4 november 2020 03:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zou graag zien dat we uberhaupt stoppen met beledigen van wie of wat dan ook......

Die tekeningen werden niet gemaakt om moslims te beledigen, maar om een statement te maken tegen religieuze onderdrukking en pogingen daartoe. Als moslims minder gevaarlijk waren, zou men ook niet de behoefte voelen om ze te "kwetsen" met onze vrijheden.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:04 schreef melissa_girl_1998 het volgende:

Wat precies moet je aanvoelen?quote:Op woensdag 4 november 2020 17:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat zou je moeten aanvoelen...

Het sprookjesboek hoeft alleen maar opgevolgd te worden door degenen die geloven in 'er was eens.....en ze leefden nog lang en gelukkig'.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
in het sprookjesboek staat vermeld dat de proleet helemaal niet afgebeeld mag worden.
ook niet als het geen spotprent betreft.
apart detail; als je Mohammed afbeeld zonder hoofd is het wel goed.

Kul antwoord. Het schijnt namelijk dat religieuzen veel gevoeliger zijn. Dus dat moet privileges geven?quote:Op woensdag 4 november 2020 17:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat zou je moeten aanvoelen...

Tot hoever je kunt gaan. Net zoals je dat bij elk mens wat je tegenkomt, doet.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:31 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Wat precies moet je aanvoelen?

Voel aan (kun je dat?).quote:Op woensdag 4 november 2020 17:33 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Kul antwoord. Het schijnt namelijk dat religieuzen veel gevoeliger zijn. Dus dat moet privileges geven?

Ik kan heel goed aanvoelen wanneer iets oneerlijk is, of gewoon regelrechte aanstellerij.quote:

Dat is mijn specialiteit.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:38 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik kan heel goed aanvoelen wanneer iets oneerlijk is, of gewoon regelrechte aanstellerij.
Echt, je scoort geen punten met zulke vage antwoorden.

Tuurlijk.quote:

Als kwetsen niet kan, waarom mensen gijzelen of bestelen voor wat ondeugende woordjes wel dan? Je zou denken dat zo'n ingreep ook nogal fysiek kwetsend is.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:04 schreef melissa_girl_1998 het volgende:

Jij moet gewoon aanvoelen dat vrijheid van meningsuiting belangrijker is dan onderdrukking door religie.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |