abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 15:08:04 #101
236264 crew  capricia
pi_196022316
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waarom begin je er dan zelf over?
Begon ik over enthousiasme?
Definitely not CIA
pi_196022318
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De R van 16 oktober, het begin van de maatregelen dus, is 1,11.

Vermoedelijk nu een stuk lager. Voila, het dilemma voor Rutte.
Dus zelfs na het septemberpakket dat zogenaamd geen effect had is de R van ongeveer 1,3 naar 1,1 gedaald?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:08:15 #103
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196022320
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:58 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee?
Niets als je die data meeneemt in de beschouwing van de actuele cijfers.

Jan met de Pet zal het wel weer interpreteren als PANIEK.
pi_196022328
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:07 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Ze wachtten mss de cijfers af.

Maar opzich zou twee weken nog strenger om eerst aantallen snel naar beneden te krijgen als correctie en dan weer meer versoepelen beter zijn dan nu deze maatregelen lang houden

Voor twee weekjes is 't te doen
Ja, en dan over 2 weken versoepelen naar het niveau van nu...
}:|
pi_196022330
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet lukraak alles dichtgooien zonder te kijken naar gevolgen, dan was ik wel in de politiek gegaan :P De grootste vervuilers aanpakken, scholen pakken een bizarre 14% waarvan leeuwendeel middelbare dus die mogen best even twee weken thuis leren. Doei. Het is echt zo dat ze daar meteen enorme achterstanden door oplopen.

Basisscholen ook meteen dicht zou nog beter zijn maar aangezien mensen moeten thuiswerken en ze een lagere bijdrage leveren in de besmettingen doe dat maar niet. Want dan gaan mensen ze onherroepelijk bij opa en oma dumpen, en dan schiet je je doel dus voorbij.
De logisch gevolgtrekking uit jouw argument is dat alles dichtgooien altijd de beste optie is. Immers, daarmee gaat het virus zsm op zijn retour.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196022333
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:52 schreef tappejan het volgende:
Misschien zitten hier op FOK mensen die hier een frisse blik op kunnen werpen, in plaats van het hysterische gekrijs van Angela de Jong bij OP1, of de enkel korte termijn vragen die NOS journalisten vragen bij persconferenties.
Ik ben geen zelfvernoemd expert, viroloog, econoom, maar een doodgewone ICT'er

Als je aan mij zou vragen zou ik zeggen ik zeggen dat het op een gegeven moment (bij voorkeur Q2 2021) klaar moet zijn met de maatregelen en lockdowns, de enige reden dat we dit eigenlijk doen is dat we de bevolking onsterfelijk hebben verklaard en dat we koste wat het kost elk slachtoffer zullen moeten voorkomen (dat is een keuze) geld speelt daarin geen rol.

We kijken wat mij betreft te veel naar de situatie van voorkomen van slachtoffers, maar te weinig naar langdurige neveneffecten.

Ik denk daarom dat je naar een situatie toe moet werken waar je geen vaccin hebt. Je zult dus keuzes moeten gaan maken, en wellicht zijn dat niet de meest populaire keuzes, maar wel keuzes waar je een stip op de horizon kunt zetten.

Je kan dus bijvoorbeeld zorgen dat je bijvoorbeeld speciale Corona ziekenhuizen met voldoende capaciteit opzet.
Maar ook de woonzorgcentra moet eens goed naar gekeken worden, waarom worden daar toch steeds zoveel slachtoffers gemaakt?
Maar ook waarom er zoveel zorgpersoneel besmet raakt, en deze overdraagt.

Een passend antwoord heb ik niet, maar nog een jaar zo door gaan is wat mij betreft geen optie, en ik denk niet dat ik daar alleen in sta.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:09:36 #107
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196022335
quote:
80s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:08 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ja, en dan over 2 weken versoepelen naar het niveau van nu...
}:|
Ik verwacht dat ze bv de horeca pas gaan re-openen als we weer rond de 50 besmettingen per dag hebben. Daar gaan ze echt onnodig lang mee wachten.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196022337
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

[..]

Waarom niet?
Werk thuis, dat is ook een maatregel die de mensen tussen de 20 en 65 treft.
Ja, alsof het de schuld van 65+ers is dat ze niet meer werken.

Ik zou dat in elk geval geen toffe maatregel vinden. Restaurants? Theaters? Overal 67+ uitsluiten?
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:09:51 #109
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196022341
Dit staat er over de leeftijdsverdeling in het RIVM-rapport:



Als je nu de R omlaag wil gooien doordat je bij het gros van de besmettelijken, de groep tussen de 20 en de 60, gaat voorkomen dat ze besmet raken, dan heeft dat pas nog een incubatiecyclus (een week) verder potentieel effect op de ouderen en daarmee op de ziekenhuizen.

Het omlaag halen van de R is niet equivalent met de ziekenhuizen snel ontlasten.
pi_196022344
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De R van 16 oktober, het begin van de maatregelen dus, is 1,11.

Vermoedelijk nu een stuk lager. Voila, het dilemma voor Rutte.
Die gaat vanavond gewoon die symboolmaatregelen doordrammen hoor.
blablablabla
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:10:01 #111
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196022345
quote:
80s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:08 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ja, en dan over 2 weken versoepelen naar het niveau van nu...
}:|
Dan doen ze een versoepeling die t.o.v. nu alsnog een verzwaring is.

Niet 2, maar 3 mensen buiten.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 15:10:28 #112
236264 crew  capricia
pi_196022353
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:09 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja, alsof het de schuld van 65+ers is dat ze niet meer werken.

Ik zou dat in elk geval geen toffe maatregel vinden. Restaurants? Theaters? Overal 67+ uitsluiten?
Ken er genoeg die nog wel gewoon werken. :D
Definitely not CIA
pi_196022368
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:07 schreef Claudia_x het volgende:
Nog wat positief nieuws uit de wekelijkse update van het RIVM: voor het eerst sinds lange tijd zijn er meer en niet minder contexten van besmetting vermeld (vorige week: 26,3%; deze week: 30,4%). Dat duidt erop dat het bron- en contactonderzoek de goede kant opgaat (babysteps!).
En wat ook opvalt: er is nu een iets andere indeling van de contexten van besmetting. Er wordt nu een onderscheid gemaakt tussen thuissituatie en bezoek in de thuissituatie (voorheen: overige familie, niet-samenwonende partner, kennissen en vrienden).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 november 2020 @ 15:11:10 #114
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196022370
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De logisch gevolgtrekking uit jouw argument is dat alles dichtgooien altijd de beste optie is. Immers, daarmee gaat het virus zsm op zijn retour.
In theorie klopt dat natuurlijk.
pi_196022371
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dus zelfs na het septemberpakket dat zogenaamd geen effect had is de R van ongeveer 1,3 naar 1,1 gedaald?
Nee bij die 1,1 was de gedeeltelijke lockdown net ingegaan toch?
pi_196022373
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Die gaat vanavond gewoon die symboolmaatregelen doordrammen hoor.
Ik denk niet dat ze vanavond sluiting van de scholen aankondigen hoor.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:11:24 #117
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196022375
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Begon ik over enthousiasme?
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:02 schreef capricia het volgende:
Denk niet dat je de handen daarvoor op elkaar gaat krijgen
Hiermee meet je de maatregel toch af aan het enthousiasme dat het oogst?
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:11:31 #118
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196022378
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dus zelfs na het septemberpakket dat zogenaamd geen effect had is de R van ongeveer 1,3 naar 1,1 gedaald?
Ja.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 15:12:12 #119
236264 crew  capricia
pi_196022390
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:11 schreef VoMy het volgende:

[..]


[..]

Hiermee meet je de maatregel toch af aan het enthousiasme dat het oogst?
Nee, of je er een meerderheid voor gaat vinden. In de tweede kamer. :)
Dus in het echt zeg maar. Waar die beslissingen genomen worden.
Buiten wat filosofie hier om.
Definitely not CIA
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:12:22 #120
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196022396
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik ben geen zelfvernoemd expert, viroloog, econoom, maar een doodgewone ICT'er

Als je aan mij zou vragen zou ik zeggen ik zeggen dat het op een gegeven moment (bij voorkeur Q2 2021) klaar moet zijn met de maatregelen en lockdowns, de enige reden dat we dit eigenlijk doen is dat we de bevolking onsterfelijk hebben verklaard en dat we koste wat het kost elk slachtoffer zullen moeten voorkomen (dat is een keuze) geld speelt daarin geen rol.

We kijken wat mij betreft te veel naar de situatie van voorkomen van slachtoffers, maar te weinig naar langdurige neveneffecten.

Ik denk daarom dat je naar een situatie toe moet werken waar je geen vaccin hebt. Je zult dus keuzes moeten gaan maken, en wellicht zijn dat niet de meest populaire keuzes, maar wel keuzes waar je een stip op de horizon kunt zetten.

Je kan dus bijvoorbeeld zorgen dat je bijvoorbeeld speciale Corona ziekenhuizen met voldoende capaciteit opzet.
Maar ook de woonzorgcentra moet eens goed naar gekeken worden, waarom worden daar toch steeds zoveel slachtoffers gemaakt?
Maar ook waarom er zoveel zorgpersoneel besmet raakt, en deze overdraagt.

Een passend antwoord heb ik niet, maar nog een jaar zo door gaan is wat mij betreft geen optie, en ik denk niet dat ik daar alleen in sta.
Probleem is alleen dat ze die discussie niet willen voeren. Veel andere mensen ook niet. Want ''de ziekenhuizen''. En capaciteit is niet zomaar in een paar maanden geregeld.

Counters waar je eigenlijk niks tegen in kan brengen, want je wil ook niet dat de zorg het niet meer aan kan, maar toch het idee alsof ze nog teveel afwachten ja. En die ''maar de ziekenhuizen'' counter best makkelijk is om te roepen. Je wint de discussie meteen eigenlijk.

Ik zou er echt depressief van worden als we dit nog 1-2 jaar gaan rekken..
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196022408
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nee bij die 1,1 was de gedeeltelijke lockdown net ingegaan toch?
Op 15 oktober. Maar op 5 oktober zat deze ook al rond de 1,1. Daarna is het dus nauwelijks veranderd. Tot aan het nieuwe pakket.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196022418
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:52 schreef tappejan het volgende:
Ik vraag me weleens af wat de langetermijnvisie is van dit hele gebeuren. Ik snap dat maatregelen genomen moeten worden om de zorg te behoeden voor een ramp. Maar, de maatregelen die genomen worden beginnen toch langzamerhand zorgwekkende desastreuze en ontwrichtende gevolgen aan te nemen. Indien, dit tot januari of februari duurt, geloof ik best dat de economie nog wel langzaam opkrabbelt.

Maar dan? Dan is het virus in februari of maart (als we uitgaan van een redelijk positief scenario) weer even weg. Heel fijn. Dan gaan we dus weer versoepelen. Horeca wellicht weer open. De samenleving draait weer. Maar, het gaat natuurlijk weer terug komen dan. Gaan we dan weer in lockdown? Want mensen gaan natuurlijk wéér zich niet aan de maatregelen houden. Weer in lockdown, weer maatregelen, nog meer fatale klappen tegen de kaken van vele ondernemers. Hoelang kunnen we dit dragen met zijn allen? Hier zit toch echt een houdbaarheidsdatum op ben ik van mening.

Dan hebben we natuurlijk de heilige graal. Het vaccin. Ik hoor daar allerlei verschillende verhalen over. En naar mijn idee (correct me if im wrong) is het nog helemaal niet zeker dat het zeker is dat dit rond deze periode dan komt. En wanneer komt dit dan? juni? juli? Of toch pas in september 2021? Volgens mij is de aangerichte schade in de samenleving niet te overzien als we moeten wachten tot die tijd. Dan hebben we het nog niet eens over alle logistieke en morele zaken die het massaal inenten van een vaccin met zich meebrengt.

Misschien zitten hier op FOK mensen die hier een frisse blik op kunnen werpen, in plaats van het hysterische gekrijs van Angela de Jong bij OP1, of de enkel korte termijn vragen die NOS journalisten vragen bij persconferenties.
Dat vaccin kan er vrij snel zijn, als de phase 3 trials gunstig uitvallen (er worden nu reeds massaal dosissen van geproduceerd) . Tot nu toe zijn er nog geen evaluaties geweest omdat ze de vooraf bepaalde grenswaarde voor het aantal besmette proefpersonen nog niet bereikt hebben. Pas dan wordt gekeken tot welke groep (vaccin of controle) de besmette personen behoren, en weten we of het vaccin werkt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196022421
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Die gaat vanavond gewoon die symboolmaatregelen doordrammen hoor.
Ik durf het niet te zeggen, eigenlijk. Maar politiek gezien moet het bijna wel, want anders zou hij het besluit van de ministerraad van afgelopen weekend overrulen. Alleen de uitleg zal zelfs voor Rutte een lastige worden denk ik.
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:13:15 #124
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196022422
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee, of je er een meerderheid voor gaat vinden. In de tweede kamer. :)
Die stemmen door de handen in de lucht te doen!
pi_196022460
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Op 15 oktober. Maar op 5 oktober zat deze ook al rond de 1,1.
Ja, maar toen hadden ze ook al wel serieuze maatregelen. Werd niet echt aan getwijfeld of die impact zou hebben, wel of het de impact zou hebben die het kabinet / RIVM verwachtte (R naar 0,9). De echte farce was dat eerste pakket aan maatregelen, de kroegen dicht om 1 uur.
pi_196022463
Ik snap ook niet dat mensen vaak als reflex hebben als er wordt gesproken over dit virus. ''Maar er gaan mensen dood!!!''. Dat snap ik. Maar volgens mij is dat ''het'' probleem van dit virus toch niet. Het overstromen van de zorg en het hebben van langdurige vermoeidheidsklachten is volgens mij de kern van waarom corona zo'n probleem is in dit land. Zoals al duidelijk is, gaan enkel oudere mensen van gemiddeld 85 jaar eraan dood. Daarom snap ik deze reflex van veel mensen ook niet. En deze mensen zouden waarschijnlijk al binnen afzienbare tijd sterven. Mensen worden vaak heel boos als je dat zegt, maar dat is gewoon zo. Stop met je hysterische emotionele prietpraat. Voer conversaties op basis van feiten.

Dat je je wel aan de maatregelen houdt is volkomen logisch. Maar ga dan niet allemaal hysterische poep de wereld in sturen ''DAT WE DOOD GAAN!''. Nee, bijna niemand gaat er dood aan. Enkele duizenden in Nederland. Dat is heel weinig als je het afzet tegen mensen die sterven aan kanker of andere gezondheidsproblemen. Het lijkt me best wel vervelend als je ten onrechte denkt dat je een hele grote kans hebt om dood te gaan aan het corona virus.
Hey ik ben een steen
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:15:57 #127
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196022474
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik durf het niet te zeggen, eigenlijk. Maar politiek gezien moet het bijna wel, want anders zou hij het besluit van de ministerraad van afgelopen weekend overrulen. Alleen de uitleg zal zelfs voor Rutte een lastige worden denk ik.
Hij hoeft alleen maar te zeggen dat het gaat om de reisbewegingen en je hebt een groot deel van NL mee. Het deel van het kabinet napraat en alles gelooft van wat ze zeggen. Zolang ze maar niet aan de scholen komen. Symbool maatregelen zijn prima, maar gericht ingrijpen dat willen er veel niet. De mensen die oprecht denken dat er veel bewegingen zijn binnen een theater of bioscoop.

Je zou eigenlijk willen dat er een journalist is die countert met scholen als ze de redenatie van reisbewegingen benoemen. Want daar heb je pas veel reisbewegingen. Maar dan heb je kritische journalisten nodig. Ze gaan vanavond enkel vragen waarom dit pakket niet eerder is aangekondigd; maar dan in verschillende bewoordingen. Wellicht een vraag over toerisme en de situatie rond kerst. That's it.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:16:43 #128
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_196022489
Hebben de mensen die gisteren overtuigd waren van een stijging voor vandaag inmiddels al gereageerd?
pi_196022490
Zeer positief vanuit de pdf: van 37% is de setting vermeld. Dit is weer een stuk omhoog t.o.v. afgelopen weken.

Opvallend is dat 14.5% van de besmettingen in bekende settings is opgelopen in de werksituatie. Ben nog steeds benieuwd welk gedeelte daarvan echt niet kan thuis werken. Je hoort van conservatievere bedrijven toch wel vaker dat mensen worden gestimuleerd gewoon naar kantoor te komen.
pi_196022491
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De echte farce was dat eerste pakket aan maatregelen, de kroegen dicht om 1 uur.
Dat is wat mensen onthouden hebben. Echter, o.a.:

quote:
Bezoek in de eigen woning, in de tuin of op het balkon is beperkt tot 3 gasten. Dit geldt naast het eigen huishouden en exclusief kinderen tot en met 12 jaar.

In andere gebouwen dan de eigen woning geldt dat er met maximaal 4 personen een gezelschap mag worden gevormd.

Het aantal personen per ruimte wordt beperkt tot 30.

Sportkantines zijn gesloten.

Sportwedstrijden, zowel amateur als professioneel vinden plaats zonder publiek.
https://www.rijksoverheid(...)rus-terug-te-dringen

Achteraf te weinig voor het gewenste effect, inderdaad. Het was echter wel meer dan alleen de kroeg een uurtje eerder dicht. Sterker nog, al het lateavond-/nachtverkeer werd aan banden gelegd.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:17:19 #131
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196022494
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:16 schreef Zwansen het volgende:
Hebben de mensen die gisteren overtuigd waren van een stijging voor vandaag inmiddels al gereageerd?
Ik had 10.000 verwacht vandaag. Zeer positief verrast ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 15:17:20 #132
236264 crew  capricia
pi_196022495
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:13 schreef VoMy het volgende:

[..]

Die stemmen door de handen in de lucht te doen!
En dat niet eens altijd. :D
Definitely not CIA
pi_196022500
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De logisch gevolgtrekking uit jouw argument is dat alles dichtgooien altijd de beste optie is. Immers, daarmee gaat het virus zsm op zijn retour.
Dat is niet bepaald mijn argument of zo hoor, dat is een statistisch gegeven.
Maar goed dat willen we dus niet dus pak dan de grootste vervuilers aan, als je toch die R nog verder om laag wilt hebben.

Je kunt ook niets doen want de dalende trend is immers allang ingezet, maar kennelijk is dat op dit moment geen optie voor de heren beleidsbepalers en willen ze de R nog verder drukken en de mobiliteit nog verder aan banden. Dat laatste doe je niet door het sluiten van doorstroomlocaties en bibliotheken en filmhuizen waar maar fucking 30 toegestaan zijn. Helemaal als ondertussen dit nog aan de gang is.



76% werkt dus nog gewoon op enig moment op locatie.
blablablabla
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 15:18:09 #134
236264 crew  capricia
pi_196022515
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:16 schreef Zwansen het volgende:
Hebben de mensen die gisteren overtuigd waren van een stijging voor vandaag inmiddels al gereageerd?
Ik was gisteren wel hoopvol maar ook nog afwachtend.
Kan dat ook? :P
Definitely not CIA
pi_196022535
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is wat mensen onthouden hebben. Echter:
[..]

https://www.rijksoverheid(...)rus-terug-te-dringen

Achteraf te weinig voor het gewenste effect, inderdaad. Het was echter wel meer dan alleen de kroeg een uurtje eerder dicht. Sterker nog, al het lateavond-/nachtverkeer werd aan banden gelegd.
Ja 'kroegen om 1 uur dicht' noemde ik om dat specifieke pakket aan te duiden. Was wel heel grof geweest als dat echt de enige maatregel was :P.
pi_196022565
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:56 schreef VoMy het volgende:
Dit staat nog in het RIVM-rapport voor de overlijdenscijfers van deze week.

De afgelopen week zijn 50 personen die in maart en april zijn overleden nageteld. Deze overleden personen tellen mee
in het totaal aantal overlijdens van afgelopen week. Hierdoor lijkt de stijging in overleden personen hoger dan in de
werkelijkheid.

Zou het ook kunnen dat ze in één of ander ziekenhuis nog een kamer hebben waar nog wat Corona-patienten zitten die ze de hele tijd over het hoofd hebben gezien?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_196022580
Week 45: RIVM Rapport over week 44

Van 27 oktober 10:00 t/m 3 november 10:00 :
292613(was 321379) tests, waarvan 48495(was 59091) positief, 16.6%(was 18.4%, daling 1,8%) *
* GGD voert niet alle testen uit, dus het werkelijke % ligt vermoedelijk lager

Van de positief getesten (20 oktober t/m 27 oktober) waarvan de setting bekend was (23711, 37%)
56.5% thuissituatie (13386)
20.6% bezoek in thuissituatie(4889)
14.5% werk (3443)
4.6% verpleegtehuis (1088) * vanaf 22 okt wordt deze setting niet automatisch toegewezen aan bewoners van besmette locatie
3.0% school/kinderopvang (704)
1.3% Vrijetijdsbesteding/sport (318)
1.3% overig (310)
1.1% Overige gezondheidzorg (252)
0.6% medereiziger / reis / vakantie (133)
0.5% Horeca (112)
0.4% feest, verjaardag, borrel (84)
0.2% Studentenvereniging/activiteit (45)

BCO :

Week 43 Meldingen 61607 onderzocht, 6198 gevonden via BCO
.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196022589
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze vanavond sluiting van de scholen aankondigen hoor.
Dat zou wel effect hebben tenslotte zijn 15-jarigen net zo besmettelijk als ouderen en hoeven ze op school geen afstand te houden. Zeker vergeleken met een bioscoop waar je op 8 meter van je buurman zit die dan kennelijk moet sluiten.

Over de exacte waarde kun je wellicht weinig zeggen, maar verder is het toch ook gewoon logisch nadenken.
blablablabla
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:22:15 #139
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196022592
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:16 schreef Zwansen het volgende:
Hebben de mensen die gisteren overtuigd waren van een stijging voor vandaag inmiddels al gereageerd?
Tuurlijk, het is nu uitgesteld tot morgen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196022598
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:15 schreef tappejan het volgende:
Ik snap ook niet dat mensen vaak als reflex hebben als er wordt gesproken over dit virus. ''Maar er gaan mensen dood!!!''. Dat snap ik. Maar volgens mij is dat ''het'' probleem van dit virus toch niet. Het overstromen van de zorg en het hebben van langdurige vermoeidheidsklachten is volgens mij de kern van waarom corona zo'n probleem is in dit land. Zoals al duidelijk is, gaan enkel oudere mensen van gemiddeld 85 jaar eraan dood. Daarom snap ik deze reflex van veel mensen ook niet.

Dat je je wel aan de maatregelen houdt is volkomen logisch. Maar ga dan niet allemaal hysterische poep de wereld in sturen ''DAT WE DOOD GAAN!''. Nee, bijna niemand gaat er dood aan. Enkele duizenden in Nederland. Dat is heel weinig als je het afzet tegen mensen die sterven aan kanker of andere gezondheidsproblemen. Het lijkt me best wel vervelend als je ten onrechte denkt dat je een hele grote kans hebt om dood te gaan aan het corona virus.
Over welke mensen heb je het? Volgens mij ligt hier het accent op de overbelasting van de zorg. Het is met name de besmettelijkheid van het virus (en dus de schaal van de verspreiding) dat als het probleem wordt gezien, in combinatie met de ernstige klachten die een deel van de besmette personen ondervindt waardoor voor hen ziekenhuisopname nodig is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196022599
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:17 schreef Elan het volgende:
Dat is niet bepaald mijn argument of zo hoor, dat is een statistisch gegeven.
Maar goed dat willen we dus niet dus pak dan de grootste vervuilers aan, als je toch die R nog verder om laag wilt hebben.
Je bent het dus eens dat het niet alleen een kwestie is van 'de grootste besmettingsbronnen' aan banden te leggen, maar deze ook te wegen a.d.h.v. de maatschappelijke impact die dat zal hebben.

En dan weegt het openhouden van de scholen blijkbaar erg zwaar. Te zwaar naar jouw mening, maar daar denken de experts (gelukkig) anders over.

Dat staat los van het pakket wat al dan niet vanavond afgekondigd gaat worden. Waarvan wij overigens geen enkel idee hebben of er überhaupt (en hoe groot) een eventuele impact zal zijn. Daarover speculeren vind ik zinloos, maar het lijkt me evident dat het kabinet zo'n maatregel niet gaat afkondigen, omdat ze het leuk vinden om de culturele sector nog wat verder de nek om te draaien.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196022605
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat ze die discussie niet willen voeren. Veel andere mensen ook niet. Want ''de ziekenhuizen''. En capaciteit is niet zomaar in een paar maanden geregeld.

Nee klopt, maar het wordt denk ik langzamerhand tijd dat we deze discussie wel gaan voren, en liefst in Europees verband.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:24:02 #143
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196022619
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:21 schreef _serial_ het volgende:
Week 45: RIVM Rapport over week 44

Van 27 oktober 10:00 t/m 3 november 10:00 :
292613(was 321379) tests, waarvan 48495(was 59091) positief, 16.6%(was 18.4%, daling 1,8%) *
* GGD voert niet alle testen uit, dus het werkelijke % ligt vermoedelijk lager

Van de positief getesten (20 oktober t/m 27 oktober) waarvan de setting bekend was (23711, 37%)
56.5% thuissituatie (13386)
20.6% bezoek in thuissituatie(4889)
14.5% werk (3443)
4.6% verpleegtehuis (1088) * vanaf 22 okt wordt deze setting niet automatisch toegewezen aan bewoners van besmette locatie
3.0% school/kinderopvang (704)
1.3% Vrijetijdsbesteding/sport (318)
1.3% overig (310)
1.1% Overige gezondheidzorg (252)
0.6% medereiziger / reis / vakantie (133)
0.5% Horeca (112)
0.4% feest, verjaardag, borrel (84)
0.2% Studentenvereniging/activiteit (45)

BCO :

Week 43 Meldingen 61607 onderzocht, 6198 gevonden via BCO
.
Valt me vooral op dat er dus nog steeds veel te veel op kantoor gewerkt word.

En 1,3% (wellicht iets meer zodra er van meer besmettingen de setting bekend word) voor vrijetijdsbestedingen en sport. Neem aan dat dierentuinen en bioscopen, etc daar onder vallen? Maar vooral de bioscopen e.d. sluiten. Zo'n grote impact joh.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196022629
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:21 schreef _serial_ het volgende:
Week 45: RIVM Rapport over week 44

Van 27 oktober 10:00 t/m 3 november 10:00 :
292613(was 321379) tests, waarvan 48495(was 59091) positief, 16.6%(was 18.4%, daling 1,8%) *
* GGD voert niet alle testen uit, dus het werkelijke % ligt vermoedelijk lager

Van de positief getesten (20 oktober t/m 27 oktober) waarvan de setting bekend was (23711, 37%)
56.5% thuissituatie (13386)
20.6% bezoek in thuissituatie(4889)
14.5% werk (3443)
4.6% verpleegtehuis (1088) * vanaf 22 okt wordt deze setting niet automatisch toegewezen aan bewoners van besmette locatie
3.0% school/kinderopvang (704)
1.3% Vrijetijdsbesteding/sport (318)
1.3% overig (310)
1.1% Overige gezondheidzorg (252)
0.6% medereiziger / reis / vakantie (133)
0.5% Horeca (112)
0.4% feest, verjaardag, borrel (84)
0.2% Studentenvereniging/activiteit (45)

BCO :

Week 43 Meldingen 61607 onderzocht, 6198 gevonden via BCO
.
Hoe kan school opeens gedaald zijn van 14 naar 3% ? Herfstvakantie-effect? :P
quote:
Tussen 19 en 25 oktober testten 2.566 personen die werkzaam zijn in het onderwijs (en de kinderopvang meegerekend) positief op het coronavirus, meldde het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) vorige week. Dat was 14 procent van het totale aantal positieve testen die week.
blablablabla
pi_196022639
Ik moet zeggen, als volger van de politiek en bewonderaar van de communicatieve vaardigheden van Rutte vind ik dit echt waanzinnig interessant om te volgen.

Soms vergeet je gewoon even dat een ramp zich voltrokken heeft :{
pi_196022643
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat zou wel effect hebben tenslotte zijn 15-jarigen net zo besmettelijk als ouderen en hoeven ze op school geen afstand te houden.
Ga je nu de hele tijd één uitspraak van Gommers herhalen?

quote:
Zeker vergeleken met een bioscoop waar je op 8 meter van je buurman zit die dan kennelijk moet sluiten.

Over de exacte waarde kun je wellicht weinig zeggen, maar verder is het toch ook gewoon logisch nadenken.
De maatschappelijke impact van het sluiten van alle middelbare scholen is wel wat groter dan die van het sluiten van wat bioscopen. Geef die bioscopen wat financiële steun en voilà. Films kijken kun je ook online. ;)

Het gaat niet alleen om de absolute impact op het virus, hè.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196022658
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Valt me vooral op dat er dus nog steeds veel te veel op kantoor gewerkt word.
Ja dat mag door gaan natuurlijk. Rutte is daar over nog steeds in conclaaf met de werkgevers en vakbonden, dat overleg duurt nu precies 2 weken!
blablablabla
pi_196022663
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoe kan school opeens gedaald zijn van 14 naar 3% ? Herfstvakantie-effect? :P
[..]

Over 2 weken zijn de cijfers dus weer op een nieuw piekpunt door die ziekteverspreidende monsters?
pi_196022673
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:16 schreef Zwansen het volgende:
Hebben de mensen die gisteren overtuigd waren van een stijging voor vandaag inmiddels al gereageerd?
Ik dacht 12k voor vandaag... Wellicht gok ik voor morgen meer in de buurt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196022674
Hopelijk krijgen we straks, of binnenkort, ook te horen hoe dat nou zit met al die commerciële teststraten.

Is daar zicht op, op de totale aantallen dagelijkse commerciële testen?
En zo ja, hoe zit dat dan met de dagelijkse aantallen positieve commerciële testen?
Zo nee, wanneer gebeurt daar dan iets mee en wat zijn de gevolgen ervan als die gegevens niet bekend zijn.

Er is wel een meldingsplicht, maar in de praktijk schijnt daar nog (te) weinig mee te gebeuren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')