Kun jij mij even citeren waarin ik aangeef dat ik dat normaal vind? Volgens mij heb ik voldoende aangegeven dat dat beneden alle peil is.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:03 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het gaat over dat jij het normaal vindt, niet wat de aanhang van wie dan ook doet.
Hoe wil je anders de popular vote belangrijker maken?quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:03 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Er werd helemaal niet gesproken over het afschaffen van het electoral college, dat verzon je er zelf bij.
Rare doch voorspelbare stropop weer.
Dat was niet het punt, slimmerd.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:05 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Hoe wil je anders de popular vote belangrijker maken?
Als hartstochtelijk voorvechter van de democratie moet jij het toch toejuichen dat de leider van een land beter de inwoners van een land representeert. Dat lijkt mij logisch voor zo'n vurig voorstander van meer democratie.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:05 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Hoe wil je anders de popular vote belangrijker maken?
Het is maar net hoe je het ziet, het kan ook betekenen dat de staat zelf open moet. Maarja als je het wilt zien tot een oproep tot geweld past dat perfect in het kader hoe jij Trump ziet als persoon.quote:Op dinsdag 3 november 2020 10:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Liberate Michigan roepen naar mensen die met automatische wapens bij overheidsgebouwen rondlopen die dan vervolgens een complot smeden om de gouverneur te ontvoeren en te vermoorden. Tja. In een normaal land zou je denken dat zoiets strafbaar is of minstens moreel uitermate laakbaar en je ongeschikt maakt als President.
Er wordt gestemd en campagne gevoerd naar het systeem dat bestaat. In het bestaande systeem, was het de wil van het volk dat Trump president werd.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:08 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat was niet het punt, slimmerd.
Het punt was dat hier mensen, wanneer het hen uitkomt, te pas en te onpas spreken over wat het volk wil, terwijl ze vervolgens de stem van het volk selectief negeren.
Definieer "democratie". Zelf vind ik een electoral college een briljant systeem voor een gigantisch groot land.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:08 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Als hartstochtelijk voorvechter van de democratie moet jij het toch toejuichen dat de leider van een land beter de inwoners van een land representeert. Dat lijkt mij logisch voor zo'n vurig voorstander van meer democratie.
Hoezo wordt de stem van het volk eigenlijk genegeerd?quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:08 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat was niet het punt, slimmerd.
Het punt was dat hier mensen, wanneer het hen uitkomt, te pas en te onpas spreken over wat het volk wil, terwijl ze vervolgens de stem van het volk selectief negeren.
Wellicht een projectie van eigen motieven/idealen, wanneer iemand een oproep doet.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je het ziet, het kan ook betekenen dat de staat zelf open moet. Maarja als je het wilt zien tot een oproep tot geweld past dat perfect in het kader hoe jij Trump ziet als persoon.
Want dat een stem van iemand uit de ene staat tot 8 keer meer waard is dan die uit een andere staat is normaal?quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:12 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Er wordt gestemd en campagne gevoerd naar het systeem dat bestaat. In het bestaande systeem, was het de wil van het volk dat Trump president werd.
[..]
Definieer "democratie". Zelf vind ik een electoral college een briljant systeem voor een gigantisch groot land.
Als je een electoral vote hebt (stem van het kiescollege) en een popular vote (stem van het volk) en je vertaalt die eerste naar wat het volk zou willen, dan negeer je daarmee wat het volk daadwerkelijk heeft gestemd.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:12 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Hoezo wordt de stem van het volk eigenlijk genegeerd?
Maar het zorgt wel voor representatieve vertegenwoordiging van de staten. Maar ik ben het met je eens dat dit er wel toe leidt dat de republikeinen hier garen bij spinnen.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:14 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je een electoral vote hebt (stem van het kiescollege) en een popular vote (stem van het volk) en je vertaalt die eerste naar wat het volk zou willen, dan negeer je daarmee wat het volk daadwerkelijk heeft gestemd.
Niet verrassend dat jij een inherent oneerlijk systeem briljant vindt.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:12 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Definieer "democratie". Zelf vind ik een electoral college een briljant systeem voor een gigantisch groot land.
Ah zo, begrijpelijk. Maar dat is natuurlijk al jaren een issue.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:14 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je een electoral vote hebt (stem van het kiescollege) en een popular vote (stem van het volk) en je vertaalt die eerste naar wat het volk zou willen, dan negeer je daarmee wat het volk daadwerkelijk heeft gestemd.
Die mening verandert direct als het in het nadeel van zijn kandidaat/partij is, daar kun je van op aan.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Niet verrassend dat jij een inherent oneerlijk systeem briljant vindt.
In Nederland wordt de lijsttrekker ook niet automatisch premier als hij de meeste zetels verwerft.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:27 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ah zo, begrijpelijk. Maar dat is natuurlijk al jaren een issue.
Niet verrassend dat jij een systeem dat minderheden beschermt inherent oneerlijk vindt.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Niet verrassend dat jij een inherent oneerlijk systeem briljant vindt.
Je projecteertquote:Op dinsdag 3 november 2020 11:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die mening verandert direct als het in het nadeel van zijn kandidaat/partij is, daar kun je van op aan.
Nuh, ik vond het altijd al een slecht systeem, ook nog toen het in het voordeel van Democratische kandidaten werkte. Met name dan het winner takes all systeem, maar ook de verdeling van de kiesmannen.quote:
En even hypothetisch: Wat zou jij er nu van vinden als Trump wordt verslagen door Biden, ondanks dat hij de popular vote zou winnen?quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die mening verandert direct als het in het nadeel van zijn kandidaat/partij is, daar kun je van op aan.
Het systeem gaat voor mij niet over specifieke kandidaten. Als de meerderheid van het volk Trump wil, dan krijgt het wmb die president. Ik zou dat uiteraard een oerdomme keuze vinden van ze, maar ik heb het niet voor het zeggen natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:35 schreef Dejannn het volgende:
[..]
En even hypothetisch: Wat zou jij er nu van vinden als Trump wordt verslagen door Biden, ondanks dat hij de popular vote zou winnen?Iets zegt mij dat iedereen die nu zeurt over een "oneerlijk" systeem het dan totaal niets meer kan schelen.
Dan zou ik het systeem nog steeds willen verbeteren, maar blij zijn dat dat niet met terugwerkende kracht gebeurt. Een systeem waarbij mensen in niet-swing states net zo goed kunnen thuisblijven omdat hun stem er toch niet toedoet is wat mij betreft per definitie een slecht systeem, ongeacht de uitkomst van de verkiezingen.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:35 schreef Dejannn het volgende:
[..]
En even hypothetisch: Wat zou jij er nu van vinden als Trump wordt verslagen door Biden, ondanks dat hij de popular vote zou winnen?Iets zegt mij dat iedereen die nu zeurt over een "oneerlijk" systeem het dan totaal niets meer kan schelen.
Blanken uit focking Wyoming zijn een minderheid? Mooie definitie welquote:Op dinsdag 3 november 2020 11:28 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Niet verrassend dat jij een systeem dat minderheden beschermt inherent oneerlijk vindt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |