SiGNe | zondag 1 november 2020 @ 15:05 |
# Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2020 Part 1 # Tyre compound choices 2020 Part 2 | |
potjecreme | zondag 1 november 2020 @ 15:06 |
heywoodu | zondag 1 november 2020 @ 15:06 |
Nog niet gezien, maar twee van de allerbesten daar zijn geen Australiërs | |
TjjWester | zondag 1 november 2020 @ 15:06 |
Renault is het enige alternatief......... | |
Whiskers2009 | zondag 1 november 2020 @ 15:06 |
Verkeerde vlag | |
Whiskers2009 | zondag 1 november 2020 @ 15:07 |
Maar hoe kwam je er achter dan? | |
Peterselieman | zondag 1 november 2020 @ 15:07 |
De FIA moet gewoon de macht een keer grijpen en zeggen hoe ze het gaan doen. Bijvoorbeeld dat de motoren meer gelijk aan elkaar moeten worden. Nu laat de FIA de macht te veel aan de teams over en dan hou je de huidige situatie dat Mercedes ver voor de rest staat en de rest houdt de status quo in stand | |
Starflyer | zondag 1 november 2020 @ 15:07 |
Prepareren wel, ontwikkelen niet, dus heb je een engine freeze nodig, die er niet komt. Voor ontwikkeling zou je eventueel nog AVL (waar RB al mee heeft samen gewerkt) kunnen gebruiken maar dat kost teveel geld wat RB er niet voor over heeft. | |
#ANONIEM | zondag 1 november 2020 @ 15:07 |
Waarom overkomt Lewis dit nooit eens. | |
Neef_Wuppie | zondag 1 november 2020 @ 15:08 |
Silverstone. Al won hij wel. | |
Nattekat | zondag 1 november 2020 @ 15:08 |
Ook weer echt alle pech dat het bij het remmen gebeurde. Die !@#$ Hamilton overkwam dit op een recht stuk en kon nog winnen. | |
heywoodu | zondag 1 november 2020 @ 15:08 |
Ik zag het in een andere sport en googlede even | |
Gezicht | zondag 1 november 2020 @ 15:09 |
Zie je nu wel Max heeft gewoon weer te hard gereden voor z'n auto | |
3rr0r | zondag 1 november 2020 @ 15:09 |
'gewoon kut' | |
Starflyer | zondag 1 november 2020 @ 15:09 |
De rest is gewoon niet bij machte om zo goed als Mercedes te ontwikkelen. Kan Mercedes weinig aan doen en de FIA ook niet. | |
3rr0r | zondag 1 november 2020 @ 15:09 |
feministen brief incoming | |
Sjemmert | zondag 1 november 2020 @ 15:09 |
Het is gewoon kut ! | |
ChevyCaprice | zondag 1 november 2020 @ 15:09 |
GEWOON KUT!!! EN ANDERS NIETS! | |
#ANONIEM | zondag 1 november 2020 @ 15:09 |
Kut band! Pirelli heeft ook schuld. | |
LTVDK | zondag 1 november 2020 @ 15:09 |
'gewoon kut' | |
Neef_Wuppie | zondag 1 november 2020 @ 15:10 |
Sterke vragen Sjek. | |
TjjWester | zondag 1 november 2020 @ 15:10 |
De huidige regels zorgen ervoor dat het allerbeste team wint en dat teams tot het uiterste worden uitgedaagd. Allemaal met dezelfde motor rijden op een grote rotonde en alleen inhalen als de ander een fout maakt is geen optie. | |
Whiskers2009 | zondag 1 november 2020 @ 15:11 |
Ah, ok | |
beantherio | zondag 1 november 2020 @ 15:11 |
Misschien dat ze bij Mercedes hun kwaliteitscontrole en hun proces wat beter op orde hebben dan bij RBR. Ik weet niet wat het is. | |
Weltschmerz | zondag 1 november 2020 @ 15:11 |
Dat die Lewis marketingpraatjes van Mercedes lachwekkend beginnen te worden. | |
TjjWester | zondag 1 november 2020 @ 15:12 |
Te lang doorgaan met kleine onderdelen. | |
ChevyCaprice | zondag 1 november 2020 @ 15:12 |
Marketingpraatje Waar heb je het over, dat is gewoon een feit | |
daNpy | zondag 1 november 2020 @ 15:12 |
Eens Mercedes doet wat dat betreft gewoon beter hun werk. Alleen wel jammer dat ingrijpen door de fia toevallig in voordeel is voor MB Daarom snap ik ook niet dat de fia zo enorm Hamilton moet helpen door de races te beïnvloeden. Een bokser is echt niet blij als de jury hem als winnaar aanwijst. Mercedes springt een gat in de lucht | |
SiGNe | zondag 1 november 2020 @ 15:13 |
FIA had destijds die motor gewoon niet goed moeten keuren. Mercedes heeft een ander turbosysteem dan de rest , FIA had daar niks over opschreven in de regels en dus moesten ze het wel toestaan maar het heeft een veel te groot vvoordeel. Mercedes heeft een veel kleinere turbolag dus kunnen ze vanaf de start meteen goed wegkomen en ook in de bochten heeft het een groot voordeel. En daar komt dit jar dan ook nog DAS bij, ook daar had de FIA geen regels over en dus mag het.. voor volgend jaar is dat wel verboden. | |
Peterselieman | zondag 1 november 2020 @ 15:13 |
in de huidige situatie is het een one horse race. Dat mag niet de bedoeling van het racen zijn, ook al is het de Formule 1. | |
franske19 | zondag 1 november 2020 @ 15:14 |
Zelfs als hij pech heeft heeft hij geluk. Blessed. | |
TjjWester | zondag 1 november 2020 @ 15:15 |
De fia kan moeilijk iets afkeuren wat niet voorzien en verboden is. | |
SiGNe | zondag 1 november 2020 @ 15:16 |
Nah, ze hebben gewoon de regels doorgespit op punten waar ze legaal van regels kunnen afwijken. Maar goed, dat is F1 eigen, elk team dat WK is geworden had wel iets dat de rest niet had. Mclaren had de F-Duct, Red Bull de dubbele difffuser, Williams had actieve vering, etc. | |
TjjWester | zondag 1 november 2020 @ 15:16 |
Daarvoor moet je de pionier niet straffen. | |
daNpy | zondag 1 november 2020 @ 15:16 |
Hoe is een klapband Max zijn schuld? Max zat, in tegenstelling tot Bottas, niet vaak naast de baan, ook geen flatspots oid. Het enige wat een mogelijkheid is is dat Bottas zijn tactiek goed uitgepakt heeft. | |
RealistAtheist | zondag 1 november 2020 @ 15:17 |
Ik heb een beetje uitgesteld gekeken, maar wat een sneue kuttactiek van Red Bull zeg. Kneuzenkermis daar. Op het moment dat ze Max belachelijk vroeg naar binnen haalden terwijl hij op mediums reed zei ik gelijk al deze race is verloren. Waarom in godsnaam waarom. Je vecht tegen 2 Mercedessen (Ik mag toch hopen dat kneusje Albon na vandaag exit is). Je hebt ze gesplit. Laat het initiatief dan aan hun. Laat hun maar bedenken wat ze nu gaan doen. Nu speelde je ze volledig in de kaart door als eerste te gaan. Verstappen vast achter Bottas en Hamilton die de overwinning weer in de schoot geworpen kreeg. En als je niet zo debiel vroeg voor de bandenwissel was gegaan dan had je wellicht ook geen klapband gekregen. | |
#ANONIEM | zondag 1 november 2020 @ 15:17 |
Einde carrière Albon. | |
Starflyer | zondag 1 november 2020 @ 15:18 |
Het weerhoudt de andere fabrikanten er niet van om hetzelfde te doen. Maar dat doen ze dus niet. | |
Peterselieman | zondag 1 november 2020 @ 15:18 |
Ik zou het geen straffen willen noemen. Afremmen in de ontwikkeling | |
TjjWester | zondag 1 november 2020 @ 15:18 |
Het probleem is dat als max iets voelt dan zeggen de wijsneuzen achter de schermpjes niks aan de hand joh push push push en als max niks voelt dan zitten de schermpjes niet op te letten. | |
SiGNe | zondag 1 november 2020 @ 15:18 |
Ze kunnen opzich zeggen dat alles dat niet in de regels staat verboden is. | |
Starflyer | zondag 1 november 2020 @ 15:19 |
Dat komt met de regels van volgend jaar. | |
Starflyer | zondag 1 november 2020 @ 15:21 |
Wat een onzin. Dan is bij alle teams wel wat illegaals want niet alles is beschreven. Het is juist de kunst om de grenzen van de regels op te zoeken om een zo snel mogelijke auto/motor te ontwikkelen. | |
ChevyCaprice | zondag 1 november 2020 @ 15:21 |
Ik heb genoten. Gelachen. Gehuild (eigenlijk niet). Prima race vandaag. | |
daNpy | zondag 1 november 2020 @ 15:21 |
Ja, dus? | |
Piles | zondag 1 november 2020 @ 15:21 |
Voor het racen moet je wat inderdaad. Maar ik zie F1 ook nog steeds als plek waar heel veel nieuwe ontwikkelingen ontdekt worden (die later bijv. in personenauto's terecht komen). | |
TjjWester | zondag 1 november 2020 @ 15:22 |
Daarmee ga je de formule 1 afzwakken, het overgrote deel van de innovaties komt bij de drie grote teams vandaan(als je kijkt over een lange periode). Afremmen betekend dat mercedes nul intressen zal hebben in verder innoveren. Uiteindelijk krijgen we dan allemaal dezelfde motor en gaan we alleen nog inhalen bij fouten....... | |
daNpy | zondag 1 november 2020 @ 15:22 |
Ja ik zie oma al in haar Kia met das rijden | |
SiGNe | zondag 1 november 2020 @ 15:22 |
Dat mogen ze niet ivm kostenbesparing en het Token systeem. Als ze de motor willen aanpassen mogen ze niks meer aan het chassis doen, daar gaat McLaren volgend jaar ook een probleem mee krijgen wanneer ze overstappen naar de Mercedesmotor. Kunnen ze geloof ik wel omzeilen door een motor van dit jaar te nemen. Zo wil RacingPoint/Aston Martin volgend jaar ook weer zaken van Mercedes gaan kopieren, nemen gewoon onderdelen van het jaar ervoor. Voor die teams maakt dat minder uit dan voor de teams die om de podiums strijden. | |
TjjWester | zondag 1 november 2020 @ 15:23 |
Dat is niet hoe reglementen werken en zou elke vorm van innovatie teniet doen. | |
Nattekat | zondag 1 november 2020 @ 15:23 |
Ze gingen er iets te makkelijk van uit dat Bottas wilde winnen. | |
Neef_Wuppie | zondag 1 november 2020 @ 15:24 |
Dit zat dus de hele race onder de auto van Bottas. | |
Nattekat | zondag 1 november 2020 @ 15:24 |
Extra downforce | |
MakkieR | zondag 1 november 2020 @ 15:25 |
Jammer dat ze het bij Ziggo het er niet over hebben, maar was de pitstop van Verstappen en Bottas niet cruciaal voor Hamilton zijn overwinning? Hamilton reed immers harder met de gele banden hij kon het veel langer uithouden met geel een gelukje was de SC, maar zonder was hij ook sneller geweest dan die twee. Verstappen en Bottas moesten veel langer uithouden met de witte band en daardoor misschien een klapband? Ik zeg maar wat... | |
Gezicht | zondag 1 november 2020 @ 15:25 |
Ric weet al van tevoren dat alle vragen die Sjek hem gaat stellen uiteindelijk toch om Max draaien | |
#ANONIEM | zondag 1 november 2020 @ 15:26 |
Warme bandjes als je bij de rotonde aankomt. | |
Nattekat | zondag 1 november 2020 @ 15:27 |
Bottas was niet vooruit te branden. | |
Starflyer | zondag 1 november 2020 @ 15:28 |
Dit verklaart meteen dat je er gewoon niets van weet. Er is geen kostenbesparing en tokensysteem voor de ontwikkeling van de motor (waar we het over hadden) en het tokensysteem voor het chassis is er pas dit jaar gekomen vanwege Covid-19. Zowel Ferrari als Honda hebben gezegd volgend jaar met een compleet nieuwe motor te komen. Dat kan niet met kostenbesparing (een freeze die er niet komt) en een tokensysteem. | |
SiGNe | zondag 1 november 2020 @ 15:28 |
Grenzen van de regels zitten nog binnen de regels. En opzich hoeft het ook geen probleem te zijn als de anderen het jaar daarna door mogen ontwiikkelen maar dat mag dus niet. Afgezien wat tweaks mag er niks aan de motor veranderd worden, 12 jaar lang! Pas in 2026 komt er een nieuwe motor met nieuwe regels en pas dan hebben de anderen weer een kans om een betere motor dan de huidige mercedes motor te maken. Overigens zou die nieuwe motor eigenlijk dit jaar gekomen zijn maar de FIA heeft dat constant uitgesteld. | |
MakkieR | zondag 1 november 2020 @ 15:30 |
Inderdaad, ik zat hier ook met verbazing naar te kijken, Bottas moest zijn banden opbranden, die actie begreep ik, maar dat Verstappen juist zijn banden ging sparen, waarom ga je dan een pitstop maken. Volkomen onbegrijpelijk. Volgens mij heeft Verstappen niet eens zijn banden opgemaakt, je hoorde hier niks over op de radio. | |
ChevyCaprice | zondag 1 november 2020 @ 15:30 |
Hoe kan dat stuk Ferrari nou de hele race eraan vast hebben gehangen | |
hjansen82 | zondag 1 november 2020 @ 15:31 |
Die is nooit vooruit te branden. Die is er alleen maar om Hamilton aan de overwinning te helpen. Een soort robot. | |
Newone82 | zondag 1 november 2020 @ 15:31 |
6 jaar Mercedes overwinning genot dan nog 🤐 | |
ChevyCaprice | zondag 1 november 2020 @ 15:31 |
Ericsson | |
Piles | zondag 1 november 2020 @ 15:31 |
MakkieR | zondag 1 november 2020 @ 15:32 |
Bottas doet precies, wat hij moet doen en dat is Hamilton dienen. | |
3rr0r | zondag 1 november 2020 @ 15:32 |
redactie faal | |
Piles | zondag 1 november 2020 @ 15:32 |
Ja wat was dit nou weer | |
Starflyer | zondag 1 november 2020 @ 15:32 |
Je praat onzin. Er mag binnen de huidige regels alles aan de motor aangepast worden. Zo zou je een complete Mercedesmotor kunnen nabouwen. Alleen doen ze dat niet. En de teams hebben dat nieuwe motorreglement uitgesteld omdat ze niet tegelijk een nieuwe chassis en motor wilden ontwikkelen niet de FIA. | |
TheFreshPrince | zondag 1 november 2020 @ 15:33 |
Je ziet het, 1 Ferrari onderdeel op zo'n Mercedes en hij wordt direct langzamer. | |
Whiskers2009 | zondag 1 november 2020 @ 15:34 |
| |
MakkieR | zondag 1 november 2020 @ 15:35 |
Wel heel vervelend voor Verstappen dat hij precies in een periode zit waar Mercedes zo verschrikkelijk dominant is. Ik zie Verstappen echt geen wereldkampioen worden. Want ook met een vervanger voor Hamilton heeft Verstappen geen schijn van kans als hij niet bij Mercedes mag rijden. | |
SiGNe | zondag 1 november 2020 @ 15:35 |
Dat tokensysteem is er al jaren, hoor je alleen tegenwoordig wat minder over. Ferrari heeft gezegd dat ze zich focussen op 2022 en Honda stopt dan, komen wel nog met een upgraden maar dat is geen nieuwe motor. Zou ook raar zijn, nieuwe motor maken en vervolgens stoppen, dan verdien je je investering niet terug. | |
Lokale_Notabele | zondag 1 november 2020 @ 15:38 |
Reed Perez nou op soft of hard toen hij pitte tijdens de safetycar? Als hij toen op hard stond dan hebben ze bij Racing Point behoorlijk geblunderd door hem binnen te halen. [ Bericht 5% gewijzigd door Lokale_Notabele op 01-11-2020 15:44:46 ] | |
franske19 | zondag 1 november 2020 @ 15:39 |
Volgend jaar nog even uitzingen en dan kijken wat er gaat gebeuren. Verstappen is net 23. Tijd genoeg. | |
Starflyer | zondag 1 november 2020 @ 15:46 |
Je praat poep! Dat tokensysteem is na 2016 al afgeschaft. Honda is toen meteen van hun size zero concept afgestapt en hebben in 2017 een compleet nieuwe motor in de McLaren gelegd. Edit: https://www.motorsport.co(...)okens-671783/671783/ En beide fabrikanten hebben al gezegd volgend jaar met een COMPLEET nieuwe motor te komen. Zowel Ferrari als Honda. Honda wil op een waardige manier afscheid nemen en Ferrari wil ook gewoon voor volgend jaar een goede motor hebben die ze in 2022 ook kunnen gebruiken. Edit: https://www.grandprix.com(...)21-says-binotto.html https://www.racefans.net/(...)e-bid-in-final-year/ [ Bericht 11% gewijzigd door Starflyer op 01-11-2020 15:52:46 ] | |
TheFreshPrince | zondag 1 november 2020 @ 15:47 |
Is lastig om zo snel te moeten beslissen, ze weten op dat moment niet of de concurrentie naar binnen gaat. Blijft een strategisch gokje. Afhankelijk van het circuit kan zoiets ook juist goed uitpakken. Daarnaast hebben ze de plof van Max z'n harde band gezien, kan ook een overweging zijn. | |
Starflyer | zondag 1 november 2020 @ 15:48 |
Hard. En als hij niet naar binnen was gekomen was hij wel door Ricciardo en Kvyat gepasseerd. Zijn banden waren al wat ouder. Kijk maar naar Albon. | |
Nattekat | zondag 1 november 2020 @ 15:49 |
Ricciardo was de enige op harde banden die niet als een baksteen naar beneden viel in de ranglijst. | |
Marcoss | zondag 1 november 2020 @ 15:50 |
Waarbij de keuzes van RP dit jaar in dit soort situaties wel structureel fout uitpakken, lijkt het.. | |
Weltschmerz | zondag 1 november 2020 @ 15:50 |
Mercedes marketing draait om het nogal potsierlijke idee dat Hamllton een groot kampioen zou zijn, niet om de overduidelijke overklasse van de auto. Nee, Mercedes had ook 7 constructeurstitels behaald met Rosberg en Bottas, en ook nog wel mindere coureurs. | |
MakkieR | zondag 1 november 2020 @ 15:51 |
10 jaar is zo voorbij, geloof me deze ouwe lul kan het weten | |
Marcoss | zondag 1 november 2020 @ 15:54 |
Lewis pakte z’n 2e titel ook pas op z’n 29e | |
Lokale_Notabele | zondag 1 november 2020 @ 15:56 |
Nee man, Perez zijn banden waren veel nieuwer dan die van Ricciardo, Leclerc en Albon. Stond hij echt op hard? Wat een gigantische blunder van Racing Point. Podium weggegooid. Het was de hele race al duidelijk dat je niet of nauwelijks in kon halen, en dan besluit je acht ronden voor het einde om drie posities weg te geven. Grootste tactische blunder van het jaar. | |
MakkieR | zondag 1 november 2020 @ 15:57 |
Ik heb hier soms wel gemengde gevoelens bij: Ja Mercedes heeft een veel betrouwbaardere auto dan de rest. Ja ze zijn ook sneller het hele seizoen. Maar de verschillen zijn zo verschrikkelijk klein per lap waar het soms maar gaat om 0.3 seconden en minder.. Hoe is het dan mogelijk om dat verschil niet te kunnen pakken en waarom laat RBR het hoofdje al zo snel hangen als de verschillen in deze sport zo klein zijn. Het gaat over het knipperen van je ogen, dat is 0.3 seconden. | |
RealistAtheist | zondag 1 november 2020 @ 15:58 |
Ik heb me wel weer kapot geërgerd aan Mol. Hamilton weer de hemel in prijzen terwijl hij de overwinning (door schade Bottas & een VSC die wonderbaarlijk genoeg weer precies juist viel voor hem) voor de zoveelste keer in de schoot geworpen kreeg. Ik werd er bijna onpasselijk van hoe diep Mol weer in de reet van Lewis zat, hij kwam er bijna bij z'n mond weer uit. | |
ChevyCaprice | zondag 1 november 2020 @ 16:00 |
Bottas eindigde in 2018 en 2017 niet eens op P2 in het rijdersklassement. Die kennis en kunde van Hamilton hebben ze echt wel nodig gehad. | |
Marcoss | zondag 1 november 2020 @ 16:00 |
Vertel dat even tegen de teams die er (bijna) net zoveel geld tegenaan gooien en een gat in de lucht springen voor een gat van 3 tienden | |
MakkieR | zondag 1 november 2020 @ 16:00 |
Mol moet gewoon de sport verkopen aan de kijkers ook al weet hij dat de sport momenteel verschrikkelijk saai is. Formula 1 is dit jaar dood. RIP. | |
Adames | zondag 1 november 2020 @ 16:01 |
Wat rijdersinstructies helpen niet | |
Marcoss | zondag 1 november 2020 @ 16:01 |
Rosberg was dan wel weer een klasse beter dan Bottas.. | |
MakkieR | zondag 1 november 2020 @ 16:04 |
Ik weet het wel, maar ik blijf het een vreemd fenomeen vinden, dat 0.3 seconden zo'n groot verschil maakt. Zelfs de allerkleinste details die de coureurs rijden maakt het verschil. En dan toch zie je elke keer weer Mercedes boven RBR uitkomen, dat vind ik dan toch wel weer knap. | |
RealistAtheist | zondag 1 november 2020 @ 16:05 |
Hier ben ik het wel mee eens. Vanwaar toch het idee dat Hamilton zo'n groot coureur is? Hij heeft al meer dan 7jaar geen enkele weerstand. En als hij dat al krijgt van een gemiddelde coureur (Rosberg) dan verliest hij zelfs nog een seizoen. als hij echt zo'n grote was zou Bottas geen enkele race winnen. En zou hij in die verschrikkelijk superieure auto elke race een halve minuut bij Bottas weg rijden (schades ed. buiten beschouwing gelaten). Maar Mercedes heeft idd een goed pr machine die hem al 5 jaar pushen als GOAT. En een deel van de mensen gaat dat dan geloven. Zet Verstappen of Leclerc naast hem in dezelfde auto en ze rijden hem elke race op minstens 20 seconden. Dat zijn 2 coureurs die echt meer uit de auto halen dan er in zit. | |
MakkieR | zondag 1 november 2020 @ 16:08 |
Rosberg was een lastige klant voor Mercedes, Bottas is de perfecte klant voor Mercedes en Hamilton. Denk dat Toto en Mercedes tien keer liever Bottas wil hebben, een trouwe tweede rijder, dan een Rosberg die het Hamilton lastig maakt en soms met rampzalige gevolgen ( GP Barcelona ) | |
tjoptjop | zondag 1 november 2020 @ 16:09 |
Ik kan me nog een quote herinneren van Ferrari rond de eeuwwisseling. Weet niet meer precies wie het zei en moet even parafraseren. Maar kwam er op neer dat het salaris van Schumacher (iets van ¤40m) de goedkoopste manier was om de auto 0,4s sneller te maken. | |
Starflyer | zondag 1 november 2020 @ 16:10 |
Dan is Verstappen in die auto zetten nog goedkoper. Die krijgt minder | |
beantherio | zondag 1 november 2020 @ 16:16 |
Ze werden dat jaar nog steeds gewoon kampioen bij zowel de coureurs als de constructeurs hoor. En in dat seizoen was er tenminste serieus strijd voor in ieder geval een van die kampioenschappen. | |
Whiskers2009 | zondag 1 november 2020 @ 16:17 |
Niet veel minder als ik sommige schattingen voorbij mag geloven (recent ¤30 a ¤35 miljoen gelezen nav de komende salariscap vd coureurs). | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 1 november 2020 @ 16:18 |
Hamilton GOAT | |
MakkieR | zondag 1 november 2020 @ 16:21 |
Toto was zacht gezegd niet blij met de crash tussen Rosberg en Hamilton. Ik denk wel dat dit bepaalde consequenties heeft. Hamilton is de gedoodverfde favoriet binnen het team. De tweede rijder moet dienen, zo is het wat Hamilton wil. Hamilton heeft het daar echt voor het zeggen. En het zou mij niks verbazen als Hamilton zelf Rosberg eruit getrapt heeft. Gezien Hamilton niet tegen zijn verlies kan. Teambazen houden nu eenmaal niet van lastige tweede rijders, of je wordt eerste rijder, of je ligt eruit. | |
#ANONIEM | zondag 1 november 2020 @ 16:23 |
40 toen of 35 nu is een groot verschil | |
Peterselieman | zondag 1 november 2020 @ 16:23 |
| |
#ANONIEM | zondag 1 november 2020 @ 16:37 |
Je kunt het eigenlijk nooit goed doen in die situatie. Als Perez niet gepit had, dan hadden degenen achter hem dat mogelijk juist wel gedaan. Dan reed Perez bij de herstart op oude, harde banden. Wel track position, maar een makkelijke prooi voor degene met nieuwe, zachte banden. | |
4-elements | zondag 1 november 2020 @ 16:39 |
Russell had hier 9e kunnen finishen, hij reed voor Kimi toen hij z'n wagen in de muur zette. Is ook niet de eerste keer dit seizoen dat hij een fout maakt. Vind 'm wat tegenvallen in de races dit jaar. | |
Peterselieman | zondag 1 november 2020 @ 16:41 |
Vettel had ook voor Kimi gezeten als die stop niet verkloot was | |
Lokale_Notabele | zondag 1 november 2020 @ 16:44 |
Ricciardo, Leclerc etc konden ook niet pitten zonder track position te verliezen dus het was wel te verwachten dat die buiten zouden blijven. Het punt is ook dat Perez niet op 'oude' banden reed. Hij had veel nieuwere harde banden dan de auto's om hem heen. Feit is ook dat Perez op zijn nieuwe zachte banden Leclerc alsnog niet voorbij kwam. Al met al een behoorlijke blunder van Racing Point. We hebben de hele race kunnen constateren dat inhalen schier onmogelijk was. | |
#ANONIEM | zondag 1 november 2020 @ 16:46 |
Albon is looking confused. | |
#ANONIEM | zondag 1 november 2020 @ 16:46 |
Achteraf wel, op het moment zelf niet. Als iedereen had gedaan wat hij deed was-ie z'n positie ook kwijt geweest. | |
ChevyCaprice | zondag 1 november 2020 @ 16:47 |
Albon nog tegen Jack: "Felt like I got hit" Door Ericsson zeker | |
Starflyer | zondag 1 november 2020 @ 16:51 |
Ik dacht dat hij bijna tegen Perez opreed waardoor hij in de remmen moest en spinde. Misschien raakte hij hem wel. | |
needakill | zondag 1 november 2020 @ 16:54 |
Tja saaie race uiteindelijk. Hamilton gewoon de overwinning gekregen dankzij de FIA. Die VSC kwam pas nadat Ocon langs de kant stond voor 3 ronde en toevallig voor Hamilton net in zijn laatste bocht (hashtag blessed). Je kan nu gewoon duidelijk zien dat Bottas gewoon de pace niet meer heeft. Word 3/4 races al flink ingepakt voor Hamilton en soms Verstappen. Maarja ik denk als je een Ocon daarin zet, dat het ook een Bottas 2 is. Pakt soms een overwinning of een pole maar moet toch punten aan Hamilton afstaan. Verstappen haalt gewoon 120% uit die RB. Beetje ook wat Russel en soms Charles uit die Williams en Ferrari halen. Dat zijn voor mij ook de 3 grootste talenten op dit moment. Norris doet wel leuk in de McLaren maar heeft soms de pace gewoon niet. Wel jammer voor Verstappen dat hij die klapband kreeg, maar reed wel flink bij Bottas vandaan zeg. Podium voor Danyric vond ik tof. Gunde hem meer dan Kyviat en dan zie je dat Renault er toch wel staat. Ben benieuwd volgend jaar hoe ze dan gaan doen met Alonso en de Alpine brand | |
ChevyCaprice | zondag 1 november 2020 @ 16:54 |
Hij remde niet en ze hadden ook geen contact. Hij moest uitwijken omdat Perez van de buitenkant kwam, maar die zat op de ideale lijn. Doornbos zei dat het misschien kwam omdat Albon op het vuil accelereerde en daardoor geen tractie had. Was in ieder geval een Vettel-esque spin. Spinde nadat die op het gas ging. | |
Lokale_Notabele | zondag 1 november 2020 @ 16:56 |
Hoe bedoel je dat? Perez had meer snelheid dan Ricciardo, Leclerc etc. Als hij gewoon buiten was gebleven op zijn relatief nieuwe harde banden dan was er geen vuiltje aan de lucht geweest voor P3. | |
daNpy | zondag 1 november 2020 @ 17:08 |
Idem toen Ric hem bij Max achterin ramde. Als teambaas wordt je daar allemaal niet blij van. Of als de 2 hazen zichzelf weer uitschakelen. | |
daNpy | zondag 1 november 2020 @ 17:09 |
Ja Vettel heeft toen veel posities weg zien glijden die 13 seconden. | |
Weltschmerz | zondag 1 november 2020 @ 17:19 |
De dominante Engelstalige pers, de podiuminterviewers en de eveneens Brits gedomineerde F1 wereld heeft niet zoveel push nodig natuurlijk. Die hadden Hamilton al tot de GOAT uitgeroepen toen hij niet langzamer dan Alonso was, zoveel Schumacher frustratie, anti Duits sentiment en Brits gevoel van entitlement zat daarin. Maar het wordt verder natuurlijk ook gepusht. Je zou kunnen denken dat Ziggo alles zo in zijn voordeel loopt te verdraaien om het interessanter te maken dan het is voor de kijkcijfers, ondanks saaie races toch een groot kampioen in actie gezien. Misschien dat Mol&co dat bij Vettel en Schumacher niet deden omdat die er daadwerkelijk voor moesten knokken in de meeste seizoenen. Het is echter niet zo dat sportjournalisten en analytici beroepseer hebben, die worden aldoor bewerkt door sponsors, ook merken als Nike hebben daar een enorm budget voor, en dan zou Mercedes dat niet hebben? Mercedes had een imagoprobleem van oud en stoffig, met name in de VS. Dan doet zo'n dramaqueen meer voor je dan een saaie Duitser als Rosberg. Dat is ook moeilijk te zeggen. Maar feit is dat Hamilton in een niet veruit superieure auto vooral labiliteit heeft laten zien. Je kunt ironisch genoeg niet zeggen dat hij veel uit zijn topteams en topauto's heeft gehaald. Mercedes begint de seizoenen doorgaans met een halve tot 2 seconden verschil. Nu zijn ze opgehouden met doorontwikkelen van de auto van dit jaar en komt het binnen de marge dat een coureur het verschil zou kunnen maken. Feit is echter dat hij de voorspelde 3 tienden op Bottas niet heeft, en dat ook niet Rosberg had en dat was toen ook voorspeld, en dat ook niet op Button had ondanks dat degenen die nu op basis van statistische blikvernauwing van de daken schreeuwen dat toen zeiden. Dan ben je objectief overschat, omdat mensen je feitelijk overschat hebben, dat ligt vast. Kom op zeg, Bottas, dat was gewoon een B-keus omdat ze wat moesten. | |
potjecreme | zondag 1 november 2020 @ 17:22 |
En wederom een race met leuke momenten en alleen maar dezelfde plaat over Hamilton afdraaien. | |
ChevyCaprice | zondag 1 november 2020 @ 17:28 |
Wat een heerlijke beweging van die vleugelwipper | |
Tinos85 | zondag 1 november 2020 @ 17:29 |
Levensgevaarlijk die Stroll | |
Starflyer | zondag 1 november 2020 @ 17:29 |
Zonder VSC had Hamilton ook gewonnen. Zowel Bottas als Verstappen waren het hier wel over eens. | |
Sinister-D- | zondag 1 november 2020 @ 17:29 |
Fok smash my door! | |
Peterselieman | zondag 1 november 2020 @ 17:30 |
Is ook het enige dat hij kan doen zonder flink geblesseerd te raken | |
needakill | zondag 1 november 2020 @ 17:30 |
Omdat Bottas die pace niet had op de harde band. | |
Tinos85 | zondag 1 november 2020 @ 17:30 |
Russel vind ik dit jaar, in de races, toch wel tegenvallen. | |
ChevyCaprice | zondag 1 november 2020 @ 17:32 |
Hij zou de remtemperaturen gewoon op zijn dash moeten kunnen zien. Ach, niet de eerste keer dat zo'n foutje wordt gemaakt. | |
ChevyCaprice | zondag 1 november 2020 @ 17:33 |
Zeker. Maar het ziet er wel teringleuk uit | |
daNpy | zondag 1 november 2020 @ 17:34 |
Omdat de FIA het zo wel verpest met dat "toevallige" voortrekken van maar 1 persoon. Hij zít al bij het beste team en in de snelste auto. Zijn teamgenoot is er alleen om hém te helpen. En dan nog moet de wedstrijdleiding zich zo laten gelden? Hou nou toch op man [ Bericht 0% gewijzigd door daNpy op 01-11-2020 18:06:56 ] | |
daNpy | zondag 1 november 2020 @ 17:40 |
En toch kun je niet ontkennen dat 10+ seconden extra voorliggen gewoon beter is, ook (juist) met de huidige wagens. Zijn pitwindow was om precies bij Max en Bottas uit te komen. Misschien er nét voor, misschien er wel achter. En dat risico wilden ze niet nemen, dalijk zou het record niet gebroken worden! | |
Rianne84 | zondag 1 november 2020 @ 17:47 |
Ik moest hardop lachen | |
opreis | zondag 1 november 2020 @ 18:03 |
Het was een fout van RP. Perez had (veel) nieuwere banden dan Leclerc en Ricciardo was ook 7 tienden sneller dan Ricciardo tot dat moment. Dit was inderdaad een weggegooid podium. | |
opreis | zondag 1 november 2020 @ 18:12 |
Als je trouwens maar 1 race terug kan kijken dit jaar dan vat deze het wel zn beetje samen. Lewis wint in de beste auto en zelfs als hij foutjes maakt (quali/start) dan heeft hij wel weer zn geluk dat hij geen problemen ervan ervaart. Bottas die in de beste auto het weer naar huis kan brengen en ook weer bezwijkt onder de druk Max die wanneer hij het als enige mercedes moeilijk kan maken met een mindere auto weer eens pech heeft. Ricciardo prima die op de juiste momenten kapitaliseert. Kvyat (had je Gasly moeten hebben eigenlijk) zelfde als Ricciardo Leclerc zelfde als Ricciardo Perez die in een auto net iets beter dan het midfield een mooi resultaat door het putje ziet gaan door een fout van zn team. Ferrari die het voor Vettel verprutst Albon die het voor zichzelf verprutst Stroll die paydriver blunders maakt Russell die niet op de juiste momenten kan kapitaliseren | |
RealistAtheist | zondag 1 november 2020 @ 18:25 |
Omdat Bottas al vanaf ronde 2 een halve Ferrari onder zijn auto had hangen. Als Red Bull niet zo dom was geweest om Max zo belachelijk vroeg naar binnen te halen had Hamilton echt niet zomaar gewonnen. Maar dat is het nadeel van geen noemenswaardige teamgenoot hebben. Max vocht tegen 2 Mercedessen en die speelden dat tactisch goed uit door Bottas Max te laten ophouden. | |
daNpy | zondag 1 november 2020 @ 18:32 |
Ik vind de keuzes van RBR mbt de pitstrategie vaak toch wel vreemd. Soms laten ze Max heel lang rijden, terwijl zijn tijden zakken. Dan issie na de pitstop ineens 5e of 6e en zit ie in verkeer, terwijl hij met een eerdere pit zijn positie had kunnen behouden of miss 1 plaatsje verloor aan iemand die ook nog moest pitten. Deze race laten ze hem eerder pitten terwijl hij mooi tussen de MBs reed. Zoals iemand al zei; laat Mercedes de call dan maar maken. Ten eerste willen ze dat Ham wint, voor de stats. Dus ze moesten en Bot van P1 halen en Ham van P3 naar P1 zien te krijgen. Dankzij RBR's vroege call lukte dat prima. En met hulp van de FIA kreeg Ham nog 15 sec cadeau Bottas bezwijkt wel onder druk, al was hij wel goed bezig mits het inderdaad tot zijn taktiek behoorde om Ver veel vuil om zijn oren te laten vliegen. Maar uiteindelijk was het toch 1 foutje teveel en kon Max hem pakken en wegrijden Waarom hebben ze eigenlijk dat stuk niet weggetrokken bij een pitstop? Kost enkele seconden, oke, maar dit kostte ook tijd per rondje én kans op schade, of uitvaller. | |
tjoptjop | zondag 1 november 2020 @ 18:35 |
Maar goed dat deze kerel niet voor stond, hadden ze gelijk de voorspoiler moeten vervangen | |
tjoptjop | zondag 1 november 2020 @ 18:37 |
Gaat niet om goedkoper. Hamilton is de natte droom van iedere marketeer, Engels, knappe kop, correct etc ideaal om Mercedes een wat frisser imago te geven. | |
Peterselieman | zondag 1 november 2020 @ 18:38 |
kuch | |
Nattekat | zondag 1 november 2020 @ 18:43 |
Is er al een verklaring voor die zeer dubieuze VSC? | |
ChevyCaprice | zondag 1 november 2020 @ 18:44 |
Ja Hamilton zat erachter. Als een auto wordt weggehaald is het wel vaker een VSC. | |
Starflyer | zondag 1 november 2020 @ 18:46 |
Ik geloof niet zo in dit soort BNW theorieën. | |
Lokale_Notabele | zondag 1 november 2020 @ 18:46 |
Hebben we dit seizoen al een auto weggehaald zien worden zonder safetycar of VSC? Het lijkt niet uit te maken waar een auto staat, met lokaal geel doen ze het blijkbaar niet meer. Tamelijk lachwekkend als je het mij vraagt. | |
Starflyer | zondag 1 november 2020 @ 18:46 |
Het ging ook niet over Hamilton, maar over meer uit je auto halen. | |
tjoptjop | zondag 1 november 2020 @ 18:47 |
Hoezo dubieus? Ocon stond pal naast de baan, maar wel op een plek vlakbij een kraan en doorgang, vandaar dat het zo kort was. Dat nou net Hamilton er optimaal van profiteert is gewoon typisch kampioensgeluk | |
daNpy | zondag 1 november 2020 @ 18:47 |
Dat mag, maar ik geloof niet dat een VSC van slechts 15 seconden nodig is om een auto weg te halen. | |
Starflyer | zondag 1 november 2020 @ 18:49 |
Nee, klopt. Blijkbaar was de wagen sneller weg dan verwacht. Maar als er een wagen langs de kant staat is een (V)SC normaal. Zeker als het even duurt voordat die weg is. | |
Lokale_Notabele | zondag 1 november 2020 @ 18:51 |
Hou nou toch op man. Hij stond niet pal naast de baan. In een normale wereld kun je dat gewoon met lokaal geel afdoen. Men is doorgeslagen. Misschien is het beter om F1 helemaal af te schaffen, nog veiliger. | |
Fer | zondag 1 november 2020 @ 18:51 |
Kvyat kwam er anders prima langs, dus had ik wel meer verwacht van de Racing Point met Perez | |
daNpy | zondag 1 november 2020 @ 18:51 |
Daar ben ik het ook mee eens, het is gewoon veiliger. Maar dan gooi die VSC er meteen in, en tot de auto weg is. En het afslepen kost nooit 15 seconden. | |
tjoptjop | zondag 1 november 2020 @ 18:51 |
Omdat ie op een zeer gunstige plek stond | |
daNpy | zondag 1 november 2020 @ 18:52 |
Sommige mensen blijven nu eenmaal volhouden dat Perez erg goed is. | |
daNpy | zondag 1 november 2020 @ 18:53 |
Ja, hij stond er echter al een paar minuten, niks aan de hand. De VSC was pas actief toen Ham vlak voor de pitingang reed. Goh. | |
Starflyer | zondag 1 november 2020 @ 18:56 |
Tegenwoordig is een VSC of SC normaal bij een auto langs de kant. Dubbel geel voldoet niet omdat coureurs te weinig snelheid minderen. Dus dit is veiliger. Het is volgens mij al even geleden dat er geen (V)SC was bij zoiets. | |
opreis | zondag 1 november 2020 @ 18:56 |
Voor de Lance fans | |
Monolith | zondag 1 november 2020 @ 18:56 |
Eerlijk gezegd is het ook meer het feit dat Mercedes twee auto's heeft die vooraan mee strijden. Verstappen doet de undercut, Bottas moet mee en Hamilton kan vervolgens lang gaan als alternatieve strategie. Hoe langer je gaat, hoe groter de kans dat er iets gebeurt dat tot een (virtual) safety car leidt. Die Mercedes strategie om Hamilton vooraan te krijgen zag je ook al van mijlenver aankomen natuurlijk. | |
Lokale_Notabele | zondag 1 november 2020 @ 18:57 |
Op de nurburgring stond er een Williams ergens aan de binnenkant van de baan. Het was fysiek onmogelijk om die auto te raken. Wat denk je? VSC. Het is gewoon lachwekkend. Je beïnvloed race uitslagen. | |
daNpy | zondag 1 november 2020 @ 19:00 |
Die SC was nog niet zo erg, dat ging allemaal goed. Wel dat er pas op het allerlaatste moment werd besloten de achterblijvers voor te laten gaan (dit had véél en véél eerder gekund). Hierdoor koelden de banden extra af, waardoor Verstappen, die toch wel vervelend was, Hamilton niet aan kon vallen (want DAS voordeel) en tevens sitting duck was voor iedereen achter hem, die een rondje mochten opwarmen op snelheid (t/m P3 was gelapt). Toto zit al aardig warmpjes in het FIA kamp. | |
ChevyCaprice | zondag 1 november 2020 @ 19:02 |
DOORGESTOKEN KAART!!!! | |
tjoptjop | zondag 1 november 2020 @ 19:02 |
Ocon zat nog best een tijdje in de auto, stapte niet gelijk uit. Weet niet wat de regels zijn voor marshalls als de coureur nog in een ogenschijnlijk normaal gestrande auto zit. Ocon praatte ook met het team | |
Adames | zondag 1 november 2020 @ 19:04 |
reageer eens niet zo kinderachtig | |
Nattekat | zondag 1 november 2020 @ 19:04 |
De manier waarop was gewoon complete onzin en bracht onnodig marshalls in gevaar. De auto was al bijna veilig toen de VSC eindelijk begon. | |
daNpy | zondag 1 november 2020 @ 19:05 |
Als je een auto af kan slepen in 15 seconden wordt je elke dag gebeld door Rijkswaterstaat. | |
Starflyer | zondag 1 november 2020 @ 19:08 |
Zeg dat tegen Russell en Albon. Zo zie je dat het altijd mogelijk is en dus terecht dat ze de wagen weggehaald hebben. | |
opgebaarde | zondag 1 november 2020 @ 19:10 |
En de SC kwam pas op het moment dat Hamilton niet meer naar binnen kon. Daar had hij pech (alleen zonder gevolgen) | |
Lokale_Notabele | zondag 1 november 2020 @ 19:11 |
Ik heb het over de VSC eerder in die race op de nurburgring. Maar die safetycar fase was inderdaad ook lachwekkend. Het is maar goed dat F1 auto's tegenwoordig zo betrouwbaar zijn. Vroeger vielen er om de haverklap auto's stil langs de baan. | |
Peterselieman | zondag 1 november 2020 @ 19:12 |
Misschien een goedmakertje, maar ze hadden buiten Bottas gerekend. | |
ChevyCaprice | zondag 1 november 2020 @ 19:12 |
Bottas had wel weer pech met dat stukje Ferrari hoor. | |
opreis | zondag 1 november 2020 @ 19:31 |
Daardoor verloor hij performance maar hij maakte toch ook zelf wat fouten. | |
ChevyCaprice | zondag 1 november 2020 @ 19:34 |
Misschien kwamen die fouten ook wel daardoor. | |
Newone82 | zondag 1 november 2020 @ 19:39 |
Kan iemand mij de taktiek van RBR uitleggen met VER. Volgorde op de baan, Bottas, VER en daarachter HAM tussen de 1,5 en 2 sec. MER is niet zo fijn in de vuile lucht. BOT de pit in, waarom rijdt de RBR niet gewoon door. Nu geef je HAM vrije lucht en we weten allemaal wat een MER in vrije lucht kan. Is dit gewoon een tactische blunder van RBR of was er een andere achterliggende gedachte? | |
Newone82 | zondag 1 november 2020 @ 19:39 |
Klopt. Kortom. Kutseizoen | |
opreis | zondag 1 november 2020 @ 19:43 |
Misschien ook niet | |
ChevyCaprice | zondag 1 november 2020 @ 19:44 |
We zullen het nooit weten maat | |
daNpy | zondag 1 november 2020 @ 19:44 |
Ham en/of Bot undercut, maar dat werkt niet als je tegen 2 auto's raced. | |
Lionheaad | zondag 1 november 2020 @ 19:45 |
Omdat RBR als eerste ging? En dat kan allerlei redenen gehad hebben. | |
potjecreme | zondag 1 november 2020 @ 19:45 |
Je hoeft niet meer uit die auto te halen. Zelfs zonder maximaal te gaan is de auto sneller. | |
potjecreme | zondag 1 november 2020 @ 19:46 |
Welk record? | |
daNpy | zondag 1 november 2020 @ 19:50 |
Meeste aantal overwinningen. Jij speelt zijn fan toch? | |
maan_man | zondag 1 november 2020 @ 19:51 |
Opel | |
potjecreme | zondag 1 november 2020 @ 19:59 |
Daar had hij vandaag toch geen hulp voor nodig. Dacht dat er misschien vandaag nog een record te sneuvelen viel. | |
daNpy | zondag 1 november 2020 @ 20:00 |
Meeste aantal overwinningen is vandaag gehaald. En "geen hulp nodig", nouja behalve dan 15 seconden VSC | |
Starflyer | zondag 1 november 2020 @ 20:02 |
Die had hij al. Vandaag evenaarde hij het meeste aantal overwinningen voor een team, namelijk 72. | |
MakkieR | zondag 1 november 2020 @ 20:03 |
Even los van de klapband, vond ik de grootste blunder van RBR de vroegtijdige pitstop. Geen idee of Max echt naar binnen moest, maar het leek mij dat Verstappen zijn banden nog prima in orde was. Hamilton maakte een voortreffelijke call door te zeggen dat hij nog wel 10 ronden door kon gaan. Dat is 10 ronden winst en 10 ronden verser banden. Of je trapt dan je banden helemaal stuk ( bottas ) , of je rijdt door tot je banden op zijn ( hamilton ), maar ik vond het merkwaardig dat beide gevallen Verstappen niet deed of zo leek het. | |
potjecreme | zondag 1 november 2020 @ 20:03 |
Ah oke | |
THEFXR | zondag 1 november 2020 @ 20:05 |
potjecreme | zondag 1 november 2020 @ 20:21 |
Is Ted nog te vinden op YouTube? | |
daNpy | zondag 1 november 2020 @ 20:29 |
Ah, dat was hem ja. De meeste overwinningen had ie idd vorige race al, op de 11e geevenaard. | |
opgebaarde | zondag 1 november 2020 @ 20:39 |
RBR zag dat Bottas aan de horizon verdween en als ze langer zouden wachten een undercut niet meer mogelijk zou zijn plus dat Hamilton nu niet kon volgen omdat hij dan plekken zou verliezen. Zoiets? Weet niet, zag er niet best uit | |
Skwish | zondag 1 november 2020 @ 20:40 |
Waarom lieten ze Albon op het laatst weer naar binnen gaan? | |
maan_man | zondag 1 november 2020 @ 20:42 |
Waarschijnlijk vierkante banden. | |
ChevyCaprice | zondag 1 november 2020 @ 20:44 |
Even gezocht maar nee | |
ChevyCaprice | zondag 1 november 2020 @ 20:45 |
Hoe langer je doorrijdt hoe meer kans ook op een safety car waaronder je kan pitten. Dus het was inderdaad te vroeg. | |
potjecreme | zondag 1 november 2020 @ 20:49 |
Grootste blunder was van RP met Perez. | |
ChevyCaprice | zondag 1 november 2020 @ 20:57 |
opreis | zondag 1 november 2020 @ 20:59 |
Niet gelapt | |
Tinos85 | zondag 1 november 2020 @ 21:02 |
Is ie in de war? Podium zat er op geen enkel moment in voor hem. | |
Starflyer | zondag 1 november 2020 @ 21:02 |
Net zoals Perez zeker? | |
ChevyCaprice | zondag 1 november 2020 @ 21:02 |
Miraculeus! Ook nog beweren dat hij voor een podium had kunnen gaan. Hoe verzint 'ie het | |
ChevyCaprice | zondag 1 november 2020 @ 21:05 |
Misschien werd dat hem gezegd om hem even op te peppen voor de laatste vier races. Want dit is wel ERG chanant. | |
needakill | zondag 1 november 2020 @ 21:08 |
Quali ging goed? Dat er dus een Alpha Tauri voor je staat en een shitbox van je Ferrari vind jij een goede quali? Get out Alex | |
DKUp | zondag 1 november 2020 @ 21:11 |
Perez of Hulkie in de Red Bull dus volgend jaar Arme Albon, vorig jaar ging het eigenlijk best goed. Buiten het podium dit seizoen echt dramatisch dit jaar. | |
Starflyer | zondag 1 november 2020 @ 21:14 |
Minder dan 0,5s van Verstappen is voor zijn doen goed. | |
Marcoss | zondag 1 november 2020 @ 21:15 |
Dat lijkt me niet de belangrijkste reden om zo lang mogelijk buiten te blijven | |
Marcoss | zondag 1 november 2020 @ 21:18 |
Als je ergens “voor zijn doen” bij moet zetten, is het in ieder geval niet genoeg.. | |
Starflyer | zondag 1 november 2020 @ 21:20 |
True. Maar ik kan me voorstellen dat hij dat vindt. | |
shiz | zondag 1 november 2020 @ 21:20 |
"we could have easily", denk dan dat 'ie het over het team en Max z'n RedBull had. | |
ChevyCaprice | zondag 1 november 2020 @ 21:20 |
@potjecreme | |
opgebaarde | zondag 1 november 2020 @ 21:26 |
Verstappen verloor terrein op Bottas en Hamilton zat binnen een seconde. Wachten op de undercut van Hamilton zou P3 betekenen. Nu was het initiatief bij RBR, kon Hamilton niet reageren en was er een kans om Bottas te verschalken. | |
Peterselieman | zondag 1 november 2020 @ 21:30 |
Mwah, ik had de overcut op Bottas verwacht | |
Marcoss | zondag 1 november 2020 @ 21:34 |
Vooral de vraag of Max harder kon dan hij nu ging achter Bottas, anders heeft een overcut ook niet zoveel zin.. weet ook niet of de stop tactisch was of dat z’n banden op waren, dat maakt ook wel verschil. | |
#ANONIEM | zondag 1 november 2020 @ 21:40 |
2e was hoogst haalbare voor Verstappen vandaag. Daar waren ze goed naar op weg. Strategisch kun je tegen 2 tegenstanders weinig, als je zelf geen wingman hebt. | |
opgebaarde | zondag 1 november 2020 @ 22:17 |
https://streamable.com/xu4thx Vettel die zich achter de SC mag unlappen en schrikt van de marshalls op de baan. En dan wordt er door veel fans geklaagd dat de SC te lang duurt (moi incluis). Dit ziet er link uit Edit: Stroll https://streamable.com/79lvo4 | |
WheeledWarrior | zondag 1 november 2020 @ 22:19 |
Verstappen was vandaag gewoon weer prima. Jammer dat het materiaal hem weer eens in de steek liet. | |
Marcoss | zondag 1 november 2020 @ 22:25 |
Stroll dacht dat hij gewoon volle bak door mocht? | |
Peterselieman | zondag 1 november 2020 @ 22:30 |
Dit probleem moet snel opgepakt worden. Dit is levensgevaarlijk ... | |
mikieu | zondag 1 november 2020 @ 22:31 |
Bizar, normaal is de baan dan al helemaal leeg toch? | |
opgebaarde | zondag 1 november 2020 @ 22:33 |
Bij Ocon waren de marshalls ook al te snel op de baan. Verklaart meteen waarom de VSC zo extreem kort was. https://streamable.com/a6kxpn | |
SiGNe | zondag 1 november 2020 @ 23:05 |
Die is flink aan het gassen, mag dat wel? | |
bianconeri | zondag 1 november 2020 @ 23:09 |
Prachtige race toch weer geworden. Hamilton wel echt de allerbeste coureur van dit moment. Alles ook wel weer op zijn Hamiltons richting zijn kant. Hij weet de banden goed te managen en te rekken waardoor hij onder SC kon pitten. Dat doet hij gewoon altijd perfect. Bottas ook weer typisch een Bottas weekend. Super sterk in quali. Racen echt weer pech. Vloer kapot door pech en daardoor veel schade. Misschien mede daardoor veel te vroeg naar binnen? Zit weer allemaal tegen en dat maakt dat hij het niet kan pakken. Albon stuur die man ajb gewoon naar huis. Het wordt inmiddels gewoon zielig. Hij wordt gewoon compleet naar huis gereden door Alpha Tauri, Renault, Racing Point en ook 1 van de Ferrari's. Zijn teamgenoot (Max) vernederd hem gewoon volledig. En zit in de race alweer gemiddeld op 1 seconde achterstand per ronde. Maakt weer een kansloze fout waardoor die zelfs geen punten pakt. Stuur hem lekker naar de DTM ofzo. Russel ook zo jammer, had echt mooie kans op een punt voor het eerst. Die heeft zo'n gekke race nodig voor een punt en dan door zoiets eruit. Balen. En die Stroll is ook altijd wat he... Ongelofelijk. | |
THEFXR | maandag 2 november 2020 @ 00:48 |
del [ Bericht 98% gewijzigd door THEFXR op 02-11-2020 00:49:42 (nvt) ] | |
opreis | maandag 2 november 2020 @ 07:25 |
Wat een kamikaze pilot is het toch | |
fathank | maandag 2 november 2020 @ 08:22 |
Die marshalls worden natuurlijk door Mercedes betaald om daar te staan. | |
spectrumanalyser | maandag 2 november 2020 @ 09:26 |
Mooi dat Hamilton een peptalk geeft op het social media account van George Russell | |
opreis | maandag 2 november 2020 @ 09:27 |
Idd, heel persoonlijk waar de hele wereld kan zien hoe begaan je bent. | |
Lokale_Notabele | maandag 2 november 2020 @ 10:07 |
Meneer Perez is zelf ook niet zo onder de indruk van de gekozen strategie: https://www.gpupdate.net/(...)a-podium-weggegeven/ | |
Nattekat | maandag 2 november 2020 @ 10:09 |
Tja... je weet het niet. Misschien is die Renault wel een stuk beter met banden warm houden, en was hij net als Albon zwaar in de problemen geraakt op koude banden. | |
Rossdale | maandag 2 november 2020 @ 10:14 |
Voor Kvyat werkte de strategie wel, je neemt een gok en je probeert tenminste wat. Jammer voor Perez dat het verkeerd uitpakte, maargoed dat kan gebeuren. | |
daNpy | maandag 2 november 2020 @ 10:16 |
Een ervaren rijder die weet dat het SC (en dus geel) is. Diverse malen reeds onder deze condities langs de plek waar ze bezig zijn met opruimen is gereden..... Vol gas de bocht uit komt en dan schrikt van marshalls op de baan _! Sorry, ongeschikt. En Stroll... hij lift ook gewoon totaal niet als er voor hem iemand over de hele baan aan het slingeren is. Wat denkt ie dan zelf, dat ze oplossen in lucht als hij eraan komt? [ Bericht 4% gewijzigd door daNpy op 02-11-2020 11:32:42 ] | |
Lokale_Notabele | maandag 2 november 2020 @ 10:21 |
De banden van Ricciardo en Leclerc waren misschien wel 30 ronden ouder. Hij had van niemand wat te duchten. "Box box box" Wat een blunder. Ik dacht in eerste instantie dat hij op soft stond. Hoe kun je anders zo'n call maken? Maar dat bleek dus niet zo te zijn. | |
Lokale_Notabele | maandag 2 november 2020 @ 10:23 |
Je hoeft niet te gokken en dingen te proberen als je P3 met beide handen vast hebt. | |
tja77 | maandag 2 november 2020 @ 10:33 |
Sowieso dat unlappen...waar is dat goed voor? Als je die coureurs persé weg wilt hebben, dan doe dat een halve ronde voordat de race weer losgaat. Dan is de hele baan vrij | |
Starflyer | maandag 2 november 2020 @ 10:44 |
Dat unlappen gebeurt dan ook meestal nadat alles al weg is. Niet als de marshalls nog bezig zijn. | |
daNpy | maandag 2 november 2020 @ 10:48 |
Ja, dat is ook weer zo ja. En ze wachten idd ook niet op de achterblijvers voor ze weer herstarten herinner ik me nu; oftewel hoe meer ze treuzelen hoe meer afstand ze tot de voorliggers hebben (maargoed dat was 1 rondje dus ja). De marshalls moeten natuurlijk wel weg zijn voor de race hervat wordt. | |
opreis | maandag 2 november 2020 @ 11:29 |
Wat jij zegt mbt tot Vettel slaat nergens op. | |
daNpy | maandag 2 november 2020 @ 11:30 |
Zie mijn reactie boven die van jou Op het moment van vrijgeven voor de achterblijvers, moet de baan idd vrij zijn. | |
Tarado | maandag 2 november 2020 @ 11:32 |
het was geen VSC situatie maar een SC situatie | |
mikieu | maandag 2 november 2020 @ 13:37 |
Wel grappig dat de strategie van RB in twijfel wordt genomen. Het scheelde echt heel weinig of de undercut op Bottas was gewoon een succes. Was dat gelukt was het gewoon een meesterset. Die banden van Hamilton waren dan wat beter geweest ja, maar inhalen lukt toch niet. Ze wilde gewoon de undercut pakken, en met die boardradio -6 van Bottas leek het erop als hij eerder dan nodig naar binnen zou gaan. Dan moet je reageren. Blijven rijden en reageren op Bottas zijn stop had dezelfde uitkomst gehad. Die stop negeren en langer doorgaan ook, denk niet dat ze ondanks zijn schade sneller waren geweest op oude mediums dan Bottas op nieuwe hard. | |
Tarado | maandag 2 november 2020 @ 14:02 |
https://www.formula1.com/(...)sewKIdzXPz0rxCG.html | |
nils7 | maandag 2 november 2020 @ 14:25 |
vroeger was het niet. | |
Tarado | maandag 2 november 2020 @ 14:29 |
op zich bevordert het wel het racen, als er achterblijvers tussen auto's zitten die met elkaar nog om een topposities strijden is dat niet bevorderlijk | |
daNpy | maandag 2 november 2020 @ 14:32 |
Precies bij de marshall post | |
Starflyer | maandag 2 november 2020 @ 16:24 |
Zonder SC moeten ze er ook voorbij, dus het is imho gewoon om het spektakel te verhogen. Daarvoor is een SC niet. | |
Tarado | maandag 2 november 2020 @ 16:27 |
maar bij een SC heb je een herstart en dus meer kans op positiewisselingen, als er dan langzamere auto's tussen zitten wordt dat een stuk moeilijker | |
daNpy | maandag 2 november 2020 @ 16:28 |
Dus eigenlijk is dat wat eerlijker. | |
Starflyer | maandag 2 november 2020 @ 16:30 |
En terecht, want zonder SC zouden ze er ook niet zo vlak achter zitten. Ze hebben al genoeg voordeel van de SC dat het gat gedicht is. Meer voordeel is imho niet nodig. | |
Tarado | maandag 2 november 2020 @ 16:31 |
is maar net hoe je het bekijkt, in normale omstandigheden krijgen die blauwe vlaggen maar dat is bij een herstart moeilijk of zelfs onmogelijk, tenminste om dat meteen te doen en lijkt me ook gevaarlijk. | |
Starflyer | maandag 2 november 2020 @ 16:32 |
In normale omstandigheden zitten ze er dan ook niet zo dicht achter. | |
daNpy | maandag 2 november 2020 @ 16:32 |
Wat Starflyer zegt: Iemand die 20 seconden achter je zit, zit ineens 0,2 seconden achter je. Als je net met pijn en moeite een achterblijver in hebt gehaald, zit jouw directe concurrent daar niet achter, maar weer 0,2 sec achter jou. Allemaal gratis. | |
Tarado | maandag 2 november 2020 @ 16:32 |
niet zo mee eens, het blijft altijd vervelend als een SC de race beïnvloedt maar dit vind ik eerlijker (of minder oneerlijk) dan achterblijvers er tussen laten | |
Starflyer | maandag 2 november 2020 @ 16:34 |
Nu is de beïnvloeding door de SC groter dan wanneer de achterblijvers er tussen blijven zitten. | |
Tarado | maandag 2 november 2020 @ 16:36 |
agree to disagree | |
Tarado | maandag 2 november 2020 @ 16:43 |
het is kiezen tussen 2 kwaden en dan vind de huidige optie eerlijker en veiliger, vsc is wat dat betreft wel een betere oplossing indien mogelijk maar daar had Hamilton gisteren ook weer voordeel van | |
Libris | maandag 2 november 2020 @ 16:46 |
Waarom kunnen de gelapte drivers niet verder afzakken? Ze zijn toch al gelapt, zou veel sneller zijn dan ze te unlappen... | |
opreis | maandag 2 november 2020 @ 17:04 |
Die van gister was natuurlijk ultiem perfect getimed voor Lewis. En ook omdat de VSC niet meteen kwam maar precies op het juiste moment voor Lewis en precies ook weer eindigde op het juiste moment (beetje complot theorie zonder goede onderbouwing natuurlijk) . Het zou al schelen als ze dan minimaal 1 ronde VSC doen zodat alle coureurs de kans krijgen om een "cheap" pitstop te doen. Al heb je daar natuurlijk ook weer het verschil als sommige coureurs al net een pitstop gedaan hebben voor de VSC. | |
opreis | maandag 2 november 2020 @ 17:05 |
Gelapte drivers uit de race, die rijdende chicanes zijn alleen maar irritant. | |
daNpy | maandag 2 november 2020 @ 17:39 |
Ja haha, VSC is voor iedereen eerlijk als je hem ook langer dan 20 sec gebruikt en niet alleen om 1 persoon te bevoordelen. | |
daNpy | maandag 2 november 2020 @ 17:40 |
Maar dat zijn dingen die je niet kunt beïnvloeden en zou voor een gewone SC ook hetzelfde zijn. | |
daNpy | maandag 2 november 2020 @ 17:42 |
Dat zou wel grappig zijn an sich. Gelapt? U bent af, tot ziens! | |
Sjoerd102 | maandag 2 november 2020 @ 17:51 |
Dan was er tijdens de GP van Australië in 95 maar 1 coureur geweest die finishde | |
#ANONIEM | maandag 2 november 2020 @ 17:59 |
Rip Albon. | |
Starflyer | maandag 2 november 2020 @ 18:25 |
Dat maakt voor de onnodige beïnvloeding niet uit, inderdaad. | |
beantherio | maandag 2 november 2020 @ 18:32 |
Ik zou zeggen: laat de achterblijvers juist lekker verdedigen t.o.v. de coureurs die hen proberen te lappen. Mag de koploper tenminste echt werken om zijn voorsprong te behouden. | |
#ANONIEM | maandag 2 november 2020 @ 18:55 |
| |
Nattekat | maandag 2 november 2020 @ 18:58 |
Behalve als er 4 man binnen 5 seconden zitten en de voorste als enige nog niet gelapt is. | |
opgebaarde | maandag 2 november 2020 @ 19:00 |
En als een Albon zich dan 9 rondes laat afzakken om elke keer Hamilton zoveel mogelijk op te houden ten faveure van iemand anders. Is dat een goed idee? En dan hebben een McLaren of Renault pech, dat zij geen 'junior' team hebben. Dat vind ik niet aantrekkelijk klinken | |
beantherio | maandag 2 november 2020 @ 19:07 |
Dat is niet anders dan met elke andere poging om iemand te laten inhalen lijkt me. Je moet je nog steeds aan allerlei regels houden m.b.t. verdedigende manoeuvres. En om iemand te laten terugzakken om een ander af te stoppen lijkt me nogal een heavy keuze voor een team die ook om het constructeurskampioenschap strijd. Dat je dat dan vervolgens zelfs 9x doet lijkt me niet erg waarschijnlijk. | |
daNpy | maandag 2 november 2020 @ 21:25 |
Als je iemand hebt die niks te verliezen heeft (zoals Albon) dan kun je de leider in de wedstrijd (Ham bijvoorbeeld) er gewoon aftikken en die 5 seconden "straf" voor lief nemen Misschien krijgt ie dan ook plotseling zijn eigen fantopic alhier. | |
Bonobo11 | maandag 2 november 2020 @ 23:25 |
Dr Marko ipv Dr Ullrich. Schneider=Albon | |
daNpy | dinsdag 3 november 2020 @ 08:31 |
Max ipv Ham (P1) Ocon ipv Albon (lapped) | |
tjoptjop | dinsdag 3 november 2020 @ 14:15 |
Je bent niet de enige Vanaf 3:59 (inleidende vraag @ 3:30) | |
Rianne84 | dinsdag 3 november 2020 @ 16:24 |
Stukje met Stroll vond ik wel grappig | |
Nattekat | donderdag 12 november 2020 @ 13:40 |
Dinges |