abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196188350
Dank.
Hier wil het nog niet lukken met zowel Chrome als Edge.
Mobiel werkt het bij mij inderdaad wel, bijzonder.

Morgen maar eens verder kijken als het dan nog niet werkt.
pi_196188544
quote:
Lees wel dat de 4e verdieping geen eigendom is maar gedoogd wordt door de VVE. Lees dit ook bij een andere woning die op Funda staat in die straat. Weet iemand hoe dit werkt?
Lijkt mij ook moeilijk om de andere bewoners van 94( b1 of a?) toegang te geven tot de 4e verdieping gezien de trapsituatie.
Zie de woning op Funda:
https://www.funda.nl/koop(...)ssischestraat-94-b2/
pi_196189492
Die
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 16:38 schreef ML45 het volgende:

[..]

Lees wel dat de 4e verdieping geen eigendom is maar gedoogd wordt door de VVE. Lees dit ook bij een andere woning die op Funda staat in die straat. Weet iemand hoe dit werkt?
Lijkt mij ook moeilijk om de andere bewoners van 94( b1 of a?) toegang te geven tot de 4e verdieping gezien de trapsituatie.
Zie de woning op Funda:
https://www.funda.nl/koop(...)ssischestraat-94-b2/
Die situatie komt vaker voor in die regio. Is gewoonweg niet bereikbaar voor derden, maar maakt deel uit van het gezamenlijke deel. Echter om de breukdelen in lijn te houden hebben veel VVE's voor deze wijze gekozen.

Het is geen probleem, niet druk over maken.
pi_196191053
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:00 schreef jsuijker het volgende:

[..]

maar deze achtergrond lijkt sowieso nodig te zijn om toegang te krijgen tot platforms
[..]

Dat klinkt wel erg overdreven.
Volgens mij is er ook geen enkele broker of bank die dat allemaal vraagt als je in aandelen e.d. wil gaan beleggen.

Maar misschien is het trouwens voldoende als een Crowfundingplatform je een aantal vragen stelt, die je naar believen kunt beantwoorden (een beetje zoals het nu ook al gaat).
Ik neem toch niet aan dat je je belastingaangifte, vermogensoverzichten van je bank, e.d., hoeft op te sturen.
Dat ga ik in ieder geval niet doen.
pi_196195616
OPC: vrijdag komt de propositie open op OPC: Car*L*ss Zorgvastgoed Steyl
“Residence Boug**nville”.
Deze onderneming kennen we inmiddels via CRE.
Ik weet niet of dit een herfinanciering is of een aanvullende financiering. 18 maandjes 7% vind ik wel netjes (hoewel er sommigen zijn die dit te kort vinden).
Zelf niet zo'n moeite mee; het tarief wordt per kwartaal/maand berekend (afhankelijk van het uitbetaalmoment) en niet eenmalig vooraf.

Ik zit in de lening van CRE. Deze begon in januari 2019, beoogde looptijd 12 maanden, maar loopt nog steeds. Betalen wel consequent op tijd. Update van CRE onlangs: Alle voorbereidingen voor de aflossing van Steyl zijn inmiddels in gang gezet. De verwachting is dat de aflossing voor eind september 2020 zal plaatsvinden. Om de periode tussen de overeengekomen aflossingsdatum van 28 juli 2020 tot aan de daadwerkelijke aflossing voor eind september 2020 te overbruggen is reeds een nieuwe verlengingsovereenkomst ondertekend. Om hierbij de zekerheidspositie voor u als investeerder te versterken zijn er aanvullende zekerheden gevraagd en inmiddels geëffectueerd. De aanvullende zekerheden bestaan uit een tweede hypothecaire inschrijving van ¤ 150.000, een privé borgstelling van de bestuurder van ¤ 150.000 en een verpanding van de aandelen (25%). De notariele akten om deze aanvullende zekerheden te stellen zijn op 7 augustus 2020 gepasseerd.
Uit de pitch: "Daarnaast bestaat ons team uit 10 personen (vastgoedadvies, juridisch advies, architecten,
projectleiders, etc), waarvan 20% vrouw is." 🙂
pi_196196020
Vandaag mijn eerste APOC volledig retour: APOC project N.
pi_196197396
quote:
14s.gif Op woensdag 11 november 2020 16:25 schreef Horsemen het volgende:
Dank.
Hier wil het nog niet lukken met zowel Chrome als Edge.
Mobiel werkt het bij mij inderdaad wel, bijzonder.

Morgen maar eens verder kijken als het dan nog niet werkt.
Helemaal lekker loopt de website niet. Projecten worden niet getoond en er kan dus ook niet geïnvesteerd worden.
quote:
Er is een probleem opgetreden bij het ophalen van projecten.
pi_196198428
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 22:45 schreef Jaco078 het volgende:
OPC: vrijdag komt de propositie open op OPC: Car*L*ss Zorgvastgoed Steyl
“Residence Boug**nville”.
Deze onderneming kennen we inmiddels via CRE.
Ik weet niet of dit een herfinanciering is of een aanvullende financiering. 18 maandjes 7% vind ik wel netjes (hoewel er sommigen zijn die dit te kort vinden).
Zelf niet zo'n moeite mee; het tarief wordt per kwartaal/maand berekend (afhankelijk van het uitbetaalmoment) en niet eenmalig vooraf.

Ik zit in de lening van CRE. Deze begon in januari 2019, beoogde looptijd 12 maanden, maar loopt nog steeds. Betalen wel consequent op tijd. Update van CRE onlangs: Alle voorbereidingen voor de aflossing van Steyl zijn inmiddels in gang gezet. De verwachting is dat de aflossing voor eind september 2020 zal plaatsvinden. Om de periode tussen de overeengekomen aflossingsdatum van 28 juli 2020 tot aan de daadwerkelijke aflossing voor eind september 2020 te overbruggen is reeds een nieuwe verlengingsovereenkomst ondertekend. Om hierbij de zekerheidspositie voor u als investeerder te versterken zijn er aanvullende zekerheden gevraagd en inmiddels geëffectueerd. De aanvullende zekerheden bestaan uit een tweede hypothecaire inschrijving van ¤ 150.000, een privé borgstelling van de bestuurder van ¤ 150.000 en een verpanding van de aandelen (25%). De notariele akten om deze aanvullende zekerheden te stellen zijn op 7 augustus 2020 gepasseerd.
Uit de pitch: "Daarnaast bestaat ons team uit 10 personen (vastgoedadvies, juridisch advies, architecten,
projectleiders, etc), waarvan 20% vrouw is." 🙂
Ik neem aan dat je project 'Beilen' bedoelt, daarvan heeft gisteren (als enige) de betaling niet plaatsgevonden.
Pecunia non olet
pi_196198500
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 08:42 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je project 'Beilen' bedoelt, daarvan heeft gisteren (als enige) de betaling niet plaatsgevonden.
Ik heb Beilen wel ontvangen
quote:
Naam: Sauer & Oonk Adviseurs &
Omschrijving: RENTE CROWDREALESTATE
NIEUWBOUWCOMPLEX BEILEN
IBAN: NL25RABO030521437
Valutadatum: 11-11-2020
pi_196198994
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 08:48 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ik heb Beilen wel ontvangen
[..]

Inderdaad(!), maar mijn overzicht was in een keer kloppend dus dan moet er iets anders ontbreken....kom ik evt op terug.
Pecunia non olet
pi_196200300
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 05:57 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Helemaal lekker loopt de website niet. Projecten worden niet getoond en er kan dus ook niet geïnvesteerd worden.
[..]

Deze melding krijg ik nu ook. Inloggen lukt vandaag wel echter ik kan nu ook mijn lopende projecten niet inzien.
pi_196200325
quote:
14s.gif Op donderdag 12 november 2020 10:53 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Deze melding krijg ik nu ook. Inloggen lukt vandaag wel echter ik kan nu ook mijn lopende projecten niet inzien.
via menu -> mijn betaalschema lukt dat (bij mij) wel
pi_196200407
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 10:54 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

via menu -> mijn betaalschema lukt dat (bij mij) wel
Bijzonder, nu werkt de hele site zo op het oog weer goed en kan ik weer overal bij.
pi_196201182
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 08:42 schreef obligataire het volgende:

[..]

Nee, steyl. Zowel op CRE als OPC wordt zelfs de identieke afbeelding van het pand getoond
pi_196201578
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 11:53 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Nee, steyl. Zowel op CRE als OPC wordt zelfs de identieke afbeelding van het pand getoond
Dus dan wordt de kortlopende financiering via CrE ingeruild voor een kortlopende financiering via OPC. Ik zit niet in het project Steyl, maar ik ga er van uit dat op CrE maximaal 7% betaald wordt, dus goedkoper wordt het ook niet voor de leningnemer.
Klinkt niet heel goed eerlijk gezegd.

Toevoeging: zoals @KrekelJapie zonet ook zegt: ze gaan 1% meer betalen. Bevestigd mijn gevoel voorlopig.
pi_196201623
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 12:09 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Dus dan wordt de kortlopende financiering via CrE ingeruild voor een kortlopende financiering via OPC. Ik zit niet in het project Steyl, maar ik ga er van uit dat op CrE maximaal 7% betaald wordt, dus goedkoper wordt het ook niet voor de leningnemer.
Klinkt niet heel goed eerlijk gezegd.
6% https://www.crowdrealesta(...)gappartementen-steyl

Ze moeten wat doen met de financiering. crowdrealestate heeft aangegeven de lening niet meer te willen verlengen.

[ Bericht 4% gewijzigd door KrekelJapie op 12-11-2020 12:34:04 ]
pi_196202678
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 12:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Ze moeten wat doen met de financiering. crowdrealestate heeft aangegeven de lening niet meer te willen verlengen
Maar herfinanciering via cre was dus blijkbaar ook geen optie? Is recent meen ik wel met een ander project bij cre gedaan, de investerders die er uit willen stappen kunnen dat dan doen en de getldnemer kandatn met een deel van de oude investeerders die wel willen herinvesteren samen met wat nieuwe deelnemers normaal gesproken weer gewoon door.
pi_196202800
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 05:55 schreef KrekelJapie het volgende:
De dierenkliniek uit Delft(project kapitaalopmaat) is gewoon 2 termijnen voor afloop lening gestopt met betalen. Bijna alles is terugontvangen, maar deze 2 termijnen zou ik toch ook graag willen ontvangen.

Er lijken geen gekke zaken aan de hand met de onderneming. Op Facebook staan gewoon recente berichten en ook is er geen relatie met corona.
Omdat kapitaalopmaat het niet doet, heb ik zelf maar even contact opgenomen met de dierenarts
quote:
Een paar weken geleden ontving ik een betaal-link en ik meende dat ik daarmee de laatste termijnen had voldaan.
Ik zal het controleren; als het niet is gelukt zal ik vandaag nog zorgen dat de laatste termijnen betaald worden.

Met vriendelijke groet,

*ng*l*n* d* J*ng
Dierenarts
pi_196202916
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:13 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Omdat kapitaalopmaat het niet doet, heb ik zelf maar even contact opgenomen met de dierenarts
[..]

Het moet niet gekker worden.
Toch knap dat KoM mij nog steeds weet te verbazen. Man, man, wat een club is dat toch... :R
pi_196203011
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:13 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

[..]

Goede Actie. ^O^
Even afwachten nu, of die termijnen inderdaad komen.
pi_196203118
Kent iemand borgstellingskredietmkb ? Blijkbaar investeren deze direct mee in crowdfunding projecten. De laatste tijd leken de hogere schijven bij sig wel snel vol te komen, mij nu is wel duidelijk geworden wat daar een mogelijke reden van is. Ben benieuwd wie hiervan op de hoogte was of dit kende?
pi_196203135
Vraag aan OPC
Goedenavond OPC,

in 2018 investeerde ik in Careless via collega-platformen CrowdRealEstate (https://www.crowdrealesta(...)gappartementen-steyl).

De lening die vrijdag open gaat op OPC: is dit een aanvullende lening of een aflossing/herfinanciering van de lening van CrowdRealEstate?

Antwoord

Dank voor uw bericht!

Beide zijn waar: De aankoop is destijds inderdaad onder meer gefinancierd met geld van CrowdRealEstate. Dat wordt nu geherfinancierd en daar bovenop komt een verbouwing, die deels via ons platform wordt gefinancierd.

Ik hoor het graag als u verder nog vragen heeft!
pi_196203221
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:34 schreef tnhb het volgende:
Kent iemand borgstellingskredietmkb ? Blijkbaar investeren deze direct mee in crowdfunding projecten. De laatste tijd leken de hogere schijven bij sig wel snel vol te komen, mij nu is wel duidelijk geworden wat daar een mogelijke reden van is. Ben benieuwd wie hiervan op de hoogte was of dit kende?
Is het niet gewoon een bemiddelaar?
pi_196203444
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:39 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Is het niet gewoon een bemiddelaar?
Zou inderdaad kunnen. Alleen wordt dan op z'n minst (bij mij) de indruk gewekt dat ze zelf ook een (deel)investering doen of zoiets en daarbij gebruik maken van de borgstellingskrediet regeling voor het mkb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')