quote:Op donderdag 5 november 2020 19:49 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Lorenzo "ik bepaal zelf wel wat ik doe en mag, negeer autoriteit tot driemaal toe en scheld nog heel veel vaker met 'mongooltje' maar ik ben zo zielig en word achtergesteld, black lives matter!!!"
TIm "Dit programma doet niet aan 'validisme' maar zo'n jongen weet toch ook niet wat ie zegt, kijk toch eens naar zo'n kleurtje" Hofman![]()
NS "All Lives Matter" ErikWat een held!
Dat BLM gedoe inderdaadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij heeft zich gewoon misdragen en daarop is gereageerd, hij had dezelfde behandeling gehad als hij wit of geel was geweest.
En wat voor leraar ben je eigenlijk als je BOA's gaat uitdagen, filmpjes op internet gaat zetten met varkens geluiden en weet ik al wat.
Erik heeft in mijn optiek goed gehandeld, je ziet gelijk dat tim het niet kan hebben als hij zijn zin niet krijgt en dat zielig hoopje stront van een leraar kruipt gelijk in een slachtofferrol, wat mij betreft is die aantekening terecht en ik hoop dat hij er nog veel last van krijgt,dan kan hij meteen zijn leerlingen leren over consequenties.Nee
quote:Op donderdag 5 november 2020 20:15 schreef kanovinnie het volgende:
homofobe opmerkingen maken (kontjebonken)
Toegegeven, echt schokkend is het niet. Maar als je zelf zo snel over de zeik bent over andere onderwerpen kan je moeilijk andere mensen gaan beledigen. Dan ben je totaal ongeloofwaardig.quote:
Ik heb geen idee johquote:Op donderdag 5 november 2020 22:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Toegegeven, echt schokkend is het niet. Maar als je zelf zo snel over de zeik bent over andere onderwerpen kan je moeilijk andere mensen gaan beledigen. Dan ben je totaal ongeloofwaardig.
Of denk jij daar anders over?
Geen zelfspot herkennenquote:Op maandag 2 november 2020 17:30 schreef JeMoeder het volgende:
Stormlooptopic
14 posts. Als dat je norm is voor een stormlooptopic...
Ten tijde van de aanhouding was dit op het betreffende station de tekst op de borden:quote:Op maandag 2 november 2020 17:17 schreef Leonos het volgende:
[..]
jawel toch.
Blauwe bord bij de ingang.
Dat was echt vaag idd, want dat ging gewoon om de geblurde beelden waar eerst weken overheen moest gaan voordat ze eindelijk geblurd konden worden.quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:46 schreef spinazieruiker het volgende:
Maar dat ze de beelden niet eens zonder camera willen laten zien aan Tim geeft wel aan dat de NS iets te verbergen heeft.
Precies. Niemand was er minder van geworden als Tim de geblurde beelden (zonder camera) had mogen inzien.quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:55 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat was echt vaag idd, want dat ging gewoon om de geblurde beelden waar eerst weken overheen moest gaan voordat ze eindelijk geblurd konden worden.
Hoepel toch op Lorenzo, ik heb ook wel eens na/rond het tijdstip van de laatste treinen rustig door een verder zo goed als lege stationshal gefietst waarbij een conducteur (1 van de overige 3 aanwezigen verspreid over de ruime hal) me dan vroeg/zei af te stappen, dan doe je dat gewoon zonder morren.quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:46 schreef spinazieruiker het volgende:
Na de vraag of het skaten overlast veroorzaakte blijft wel staan of het optreden van de BOA's proportioneel was.
In de uitzending (o.a. gesteund door getuigen én door Erik en Lorenzo nadat zij de beelden hebben gezien) blijkt dat het optreden van de BOA's op zijn zachtst gezegd onhandig genoemd kan worden, wat heeft geleid tot onnodige extra irritatie en wangedrag bij Lorenzo.
De NS-woordvoerder geeft aan dat de vraag of er overlast is aan het professionele oordeel van de BOA's is. Wat we weten over wat er daarna gebeurde geeft alle schijn dat dit oordeel is gekleurd door eerdere ervaringen van deze BOA's. Lorenzo was geen lieverdje maar dit ruikt aan alle kanten naar etnisch profileren.
Klopt maar de focus is wel teveel gericht op hoe de NS en boa's hebben gehandeld. Men hoort het woord BOA en meteen schuimbekken.quote:
Die woordvoerder kende die betekenis niet eens terwijl hij weken de tijd had om elk detail van de casus door te nemen, dus het lijkt me nogal veel gevraagd om dat wel van BOA's te verwachten eigenlijk.quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:46 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
De NS-woordvoerder geeft aan dat de vraag of er overlast is aan het professionele oordeel van de BOA's is. Wat we weten over wat er daarna gebeurde geeft alle schijn dat dit oordeel is gekleurd door eerdere ervaringen van deze BOA's. Lorenzo was geen lieverdje maar dit ruikt aan alle kanten naar etnisch profileren. Als zo'n handhaver vervolgens het woord 'all live matters' in de mond neemt (je mag van een handhaver verwachten dat hij de maatschappelijke betekenis hiervan kent) dan moet je niet opkijken dat iemand zich gediscrimineerd voelt, geen respect meer heeft voor de autoriteit en niet meer mee wil werken.
[...]
Op alle versies die hebben bestaan van de borden over de huisregels was fietsen uitdrukkelijk verboden.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:
ik heb ook wel eens na/rond het tijdstip van de laatste treinen rustig door een verder zo goed als lege stationshal gefietst
Hoe dit precies is gevraagd/gezegd en wat er daarna gebeurde weten we dus niet.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:
waarbij een conducteur (1 van de overige 3 aanwezigen verspreid over de ruime hal) me dan vroeg/zei af te stappen,
Dat je moet luisteren zonder te morren zijn we het over eens.quote:dan doe je dat gewoon zonder morren.
De NS roept die focus zelf over zich af door niet transparant te zijn.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:14 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Klopt maar de focus is wel teveel gericht op hoe de NS en boa's hebben gehandeld. Men hoort het woord BOA en meteen schuimbekken.
Prinsje lorenzo begreep niet dat skaten in dezelfde categorie viel als rolschaatsen, nota bene als zogenaamde skatedocent? En het zou ook niet redelijk zijn dat van hem te verwachten?quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:19 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Op alle versies die hebben bestaan van de borden over de huisregels was fietsen uitdrukkelijk verboden.
Het gaat hier om het oordeel of er sprake was van overlast veroorzaken (want dáárover ging de destijds actuele tekst - die op dat station niet eens hing) en eventuele vooringenomenheid bij hoe er verder is opgetreden.
[..]
Hoe dit precies is gevraagd/gezegd en wat er daarna gebeurde weten we dus niet.
[..]
Dat je moet luisteren zonder te morren zijn we het over eens.
Als je een BOA vraagt om legitimatie (om bezwaar te kunnen maken tegen een onterecht verzoek/boete) en deze wil deze vervolgens niet of maar heel kort tonen (zie deel 1) dan geeft alleen dat al een indruk van hoe de BOA's in kwestie al vanaf het begin in de situatie stonden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest daar, eerlijk gezegd, hard om lachenquote:
quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:21 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Prinsje lorenzo begreep niet dat skaten in dezelfde categorie viel als rolschaatsen, nota bene als zogenaamde skatedocent? En het zou ook niet redelijk zijn dat van hem te verwachten?Op welke versie van de tekst zie jij wél rolschaatsen maar geen skaten staan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast, als je wilt dat er niemand mag skaten dan moet je dat op de borden staan. Op de borden die er niet hingen mocht je gewoon skaten en rolschaatsen, maar mocht je er alleen geen overlast mee veroorzaken. Op de borden die er wel hingen stond helemaal niks over skaten én rolschaatsen.
Bepaalde zaken vervallen toch na verloop van tijd? Ik kan me niet voorstellen dat hij hier over 20 jaar geen VOG door kan aanvragen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:46 schreef spinazieruiker het volgende:
Dat een leraar de rest van zijn leven zijn beroep niet meer kan uitoefenen door één incident is in dit geval wel een zeer zware vorm van afrekenen.
Maar wel over het opvolgen van aanwijzingen van personeel, maar hey, als je zorgt dat je die niet kan horen en er maar snel omheen skate als ze voor je gaan staan dan kan dat helemaal niet en mag je alles dus helemaal zelf bepalen!!!quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:27 schreef spinazieruiker het volgende:
Daarnaast, als je wilt dat er niemand mag skaten dan moet je dat op de borden staan. Op de borden die er niet hingen mocht je gewoon skaten en rolschaatsen, maar mocht je er alleen geen overlast mee veroorzaken. Op de borden die er wel hingen stond helemaal niks over skaten én rolschaatsen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het eerste filmpje zegt hij toch ook een keer zoiets over all lives matter? En toen is het hem toch ook uitgelegd? Of ben ik daar abuis?quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:17 schreef Chia het volgende:
[..]
Die woordvoerder kende die betekenis niet eens terwijl hij weken de tijd had om elk detail van de casus door te nemen, dus het lijkt me nogal veel gevraagd om dat wel van BOA's te verwachten eigenlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |