abonnement Unibet Coolblue
pi_195957636
Ik zag laatst een 'handtasje' druiven bij de appie. Dat was een klein papieren tasje waar een of twee trosjes druiven in lagen. Ik heb deze niet gehaald, omdat ik toch bang ben dat mensen er de hele dag overheen hebben gehoest of het hebben aangeraakt. Hetzelfde heb ik -in iets mindere mate- met fruit of groente in bakjes waar gaatjes in zitten. Of voor fruit, groente of broodjes in losse schappen. Eten dat verwerkt gaat worden in een gerecht en dat dit flink verhit wordt, heb ik niet zo'n moeite mee.
Hoe doen jullie dat?
pi_195957862
Heb je hier last van sinds corona of altijd al gehad?

Je kan de druiven sowieso wassen he. Alles wordt beetgepakt, ook al voordat het de supermarkt of groenteboer in komt, dus zet je er gewoon overheen.

Overigens is het fruit van de groenteboer vaak een stuk smakelijker vind ik zelf.
Hard work never killed anybody, but why take a chance?
pi_195957864
Gewoon fruit eten wat je kan wassen en of schillen.
Groente was je. Of kook je.
Broodjes waar iedereen met z’n blote handen aanzit koop ik niet.
pi_195957870
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 07:08 schreef Leer2eK het volgende:
Heb je hier last van sinds corona of altijd al gehad?

Je kan de druiven sowieso wassen he. Alles wordt beetgepakt, ook al voordat het de supermarkt of groenteboer in komt, dus zet je er gewoon overheen.

Overigens is het fruit van de groenteboer vaak een stuk smakelijker vind ik zelf.
Handen 30 seconde goed wassen toch? Als ik dat met druiven doe, zijn ze kapot. Brood wassen kan niet. Hiervoor dacht ik er nooit over na, ik heb een prima weerstand
pi_195957889
Gevalletje smetvrees :')
pindazakje
pi_195957909
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 07:09 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Handen 30 seconde goed wassen toch? Als ik dat met druiven doe, zijn ze kapot. Brood wassen kan niet. Hiervoor dacht ik er nooit over na, ik heb een prima weerstand
Hoe was jij je druiven dan? In de wasmachine?
Hard work never killed anybody, but why take a chance?
pi_195957911
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 07:19 schreef Leer2eK het volgende:

[..]

Hoe was jij je druiven dan? In de wasmachine?
Ja met de handen natuurlijk. Als je ze alleen onder de kraan houdt worden ze ook niet schoon
pi_195959124
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 06:02 schreef jameshond7 het volgende:
Ik zag laatst een 'handtasje' druiven bij de appie. Dat was een klein papieren tasje waar een of twee trosjes druiven in lagen. Ik heb deze niet gehaald, omdat ik toch bang ben dat mensen er de hele dag overheen hebben gehoest of het hebben aangeraakt. Hetzelfde heb ik -in iets mindere mate- met fruit of groente in bakjes waar gaatjes in zitten. Of voor fruit, groente of broodjes in losse schappen. Eten dat verwerkt gaat worden in een gerecht en dat dit flink verhit wordt, heb ik niet zo'n moeite mee.
Hoe doen jullie dat?
Goodheavens... jij maakt of ziet ook overal problemen! :')
pi_195961708
Even in wat water met een scheutje azijn weken en dan afspoelen. Klaar
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_195965242
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:15 schreef valentijn101 het volgende:
Even in wat water met een scheutje azijn weken en dan afspoelen. Klaar
"Ja maar met brood kan dat niet"
Hard work never killed anybody, but why take a chance?
pi_195966063
Brood zit dan ook meestal in een verpakking.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_195966832
Anders even 24 uur laten liggen voor het consumeren, zo verklein je de kans op infectie wel wat.
Dat doe ik met appels en peren.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:08:56 #13
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195966930
Ik stel me gewoon niet zo aan en was het fruit voor het eten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_195968563
Zolang je je fruit niet over je longen eet is er weinig aan de hand. Maagzuur rekent wel af met het virus.
Als je heel bang bent: na het fruit eten je handjes wassen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 1 november 2020 @ 09:53:16 #15
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_195975919
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 09:49 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je hebt misschien een prima weerstand, maar geen prima verstand. Lees je post nog eens door en realiseer dan hoe achterlijk je eigenlijk bent. Vreet dat fruit gewoon op man... er gaan wereldwijd veel meer mensen dood doordat ze ongezond eten dan door corona. OOOH neeee het fruit is vies, nou dan koop ik wel een zak chips dat is veiliger :') :')
Waar Anita een kwartier eerder een enorme hoestbui had.
  zondag 1 november 2020 @ 10:00:44 #16
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_195976005
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 09:59 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Waar hebben we het over. Dus de kans dat iemand langsloopt, een hoestbui krijgt, geen mondkapje draagt, goed mikt op de druiven, dan weg loopt, jij pakt de druiven, gooit het in je boodschappentas, moet nog afrekenen en naar huis. Dan pak je de druif met je hand, eventueel even onder de kraan, begint met eten, waardoor het restant virus dat er nog is al door je speeksel en daarna je maagzuur wordt gesloopt.

Ga je eens verdiepen in ademhalingsvirussen die via de lucht verspreiden zoals griep, corona en verkoudheid. Dan weet je dat 99% (als het niet meer is) van de infecteringen komt via de longen, waar ze het makkelijkste door kunnen dringen.
Op de chipszakken bedoelde ik. Die TS verlekkerd grijpt en dan zijn gezicht aanraakt en een week later op een IC ligt.

Excuses voor de verwarring.
pi_195976147
Je fruit wassen, gewoon met water. Niet te panisch worden. Nog even en je gaat al je boodschappen schoonmaken voor ze de kast in gaan. Je kunt alles overdrijven.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195976662
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 09:49 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je hebt misschien een prima weerstand, maar geen prima verstand. Lees je post nog eens door en realiseer dan hoe achterlijk je eigenlijk bent. Vreet dat fruit gewoon op man... er gaan wereldwijd veel meer mensen dood doordat ze ongezond eten dan door corona. OOOH neeee het fruit is vies, nou dan koop ik wel een zak chips dat is veiliger :') :')
Stil maar. Jij weet echt niet waar je het over hebt.
pi_195976665
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 10:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Op de chipszakken bedoelde ik. Die TS verlekkerd grijpt en dan zijn gezicht aanraakt en een week later op een IC ligt.

Excuses voor de verwarring.
:')
pi_195976686
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 10:11 schreef Natalie het volgende:
Je fruit wassen, gewoon met water. Niet te panisch worden. Nog even en je gaat al je boodschappen schoonmaken voor ze de kast in gaan. Je kunt alles overdrijven.
Veel mensen doen dat wel he? Omdat het virus lange tijd op oppervlaktes aanwezig kan zijn. Als iemand die besmet is een broodzak vast pakt en vervolgens terug legt in de supermarkt, dan is de kans groot dat het virus op deze zak aanwezig is.

quote:
Hoe lang blijft het virus zitten?
Op dit moment wordt daar onderzoek naar gedaan. Uit het onderzoek dat Beijaert las, waarin wordt gekeken hoe het blijft zitten op verschillende materialen zoals plastic en karton, blijft het gemiddeld genomen 24 uur zitten. Hij plaatst daarbij de kanttekening dat het één onderzoek is, waar normaliter eerst meerdere publicaties worden afgewacht. "In dat artikel, en je weet niet of het wetenschappelijk superbewezen is, staat dat op sommige materialen dat virus wel vijf dagen kan blijven zitten."

bron: https://www.nporadio1.nl/(...)gen-via-boodschappen
pi_195990434
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 10:54 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Stil maar. Jij weet echt niet waar je het over hebt.
Haha en dan bronnen aanhalen van 1 onderzoek die zelf aangeeft dat het twijfelachtig is en domme filmpjes die alleen maar views willen halen over boodschappen doen :') Ga je nou eens echt verdiepen in hoe die virussen werken en dan zie je dat dit allemaal bangmakerij is die domme mensen zoals jij slikken als zoete koek. De kans dat je corona krijgt van het aanraken van je boodschappen is nihil. De kans dat je ziek wordt van voedselvergiftiging door je boodschappen is groter :')

https://en.wikipedia.org/wiki/Respiratory_droplet

Virussen zoals corona kunnen niet goed leven buiten een lichaam.

Oh en als we bs bronnen gaan aanhalen:

"Daarentegen blijft het, zo blijkt uit de onderzoeken, raadzaam om grondig te schoonmaken en hiermee een veilige omgeving te creëren. Zelfs al heeft het WHO nog niet één officieel geval waarbij is vastgesteld dat er besmetting heeft plaatsgevonden via een contactoppervlak, er blijft een potentieel (klein) risico."

https://www.cleantotaal.n(...)vlakten-hoe-zit-het/

[ Bericht 5% gewijzigd door YoshiBignose op 01-11-2020 21:33:03 ]
Facts don't care about your feelings
pi_196003745
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 21:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Virussen zoals corona kunnen niet goed leven buiten een lichaam.
Ja daarom komt het ook van een vleermuis |:(
pi_196003864
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 17:09 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ja daarom komt het ook van een vleermuis |:(
Een vleermuis heeft toch ook een lichaam :')

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 03-11-2020 11:20:35 ]
Facts don't care about your feelings
pi_196004144
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 17:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: drie maal het antwoord ‘ja’ op je vragen :)
Ik denk eerder twee maal, hij is serieus :')
Facts don't care about your feelings
pi_196004306
ik heb hulp psychische gezocht en toen is het opgelost
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196005630
Fantastisch dit, dit is mijn februari/maart-nostalgietopic geworden. Die filmpjes stammen ook uit het voorjaar. Machtige tijden, ik herinner me nog filmpjes van mensen die hun boodschappen letterlijk in een sopje afwasten. Komt de smaak niet echt ten goede, maar ja je doet het toch voor je eigen veiligheid.

Ik zie dat #blijfthuis ook weer trending is op Twitter. Weet niet zeker of dat nu Belgen zijn, of Nederlanders die vrijwillig in lockdown gaan net als eind februari. Of vooral een hoop trollen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')