abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195955907
quote:
In het Duits noemen ze het de Laubbläser en in Frankrijk hebben ze er een wel héél zacht woord voor: de souffleur de feuilles. We hebben het over de bladblazer. Overal in Europa worden discussies gevoerd of deze vervuilende herriemakers niet kunnen verdwijnen. Ook in Nederland. En er is (een beetje) goed nieuws.

Het zijn ondingen, die 'loeien als Boeings', schreef Maarten 't Hart ooit over de bladblazer. Iets voor rijke stinkerds, voor gemakzuchtelingen. Maar hij ging uiteindelijk overstag. "Ik geloof niet dat ik ooit iets heb aangeschaft waar ik zoveel plezier aan heb beleefd."

Ook Van Kooten en De Bie hadden er lol in. In een satirisch fragment uit 1988 vertelt de voorzitter van de Nederlandse Blowers Vereniging dat hij van weinig apparaten zoveel plezier heeft als van zijn blower. 'Samen naar een bladervrij Nederland', roept Van Kooten, terwijl hij de blaadjes van de oprit van zijn buurman De Bie blaast. Die reageert verontwaardigd: "Nu hebt u al mijn blaadjes geblowd!"

Maar de bladblazer is omstreden. Eén van de redenen is dat ze vervuilend zijn. Dat is zeker bij de tweetakt-variant het geval. In een onderzoek uit 2011 is de uitstoot vergeleken met die van een Ford Raptor, een high-performance pick-up.

Landen willen verbod
De tweetakt-bladblazer stootte per minuut 23 keer meer koolmonoxide (CO) en bijna 300 keer meer koolwaterstoffen (NMHC) uit dan deze Amerikaanse bak. Een halfuur bladblazen stond bleek gelijk aan 6255 kilometer rijden met de pick-up, qua aan koolwaterstofuitstoot dan.

Verschillende Europese landen willen de vervuilende bladblazer verbieden. De Vlaamse regering verbood vorig jaar de 300 gemeenten om nog gebruik te maken van de tweetaktmotor. De gemeente Knokke wilde nog een stap verder en het apparaat ook bij bewoners verbieden.

Irritante herrie en slecht voor vogels: waarom gebruiken we bladblazers?
Ook het Duitse ministerie van Milieu adviseerde vorig jaar de apparaten niet te gebruiken. Daarbij kwam nog een extra argument: dat het voor insecten veel beter is om de bladeren te laten liggen.

Dat zegt ook de Vogelbescherming in Nederland. Het leven van insecteneters zoals winterkoninkjes, roodborstjes en heggenmussen hangt af van die beestjes onder de blaadjes. "Met een volle maag de winternacht in gaan is echt van levensbelang voor deze kleine vogels."

Gemeentes kunnen regels opstellen
Ook de Partij voor de Dieren wil af van de bladblazer. De minister antwoordde vorig jaar op Kamervragen dat verbieden vanwege Europese regels niet mogelijk is, maar dat gemeenten de vervuilende blowers wel kunnen uitfaseren. Ook kunnen zij burgers verbieden om op bepaalde tijden of plekken met een bladblazer bezig te zijn.

Geen gek idee, want de apparaten kunnen ontzettende herrie maken. De goedkoopste bladblazer bij de Gamma is momenteel 49,99 euro en daar kunnen je buren behoorlijk tureluurs van worden, 104 decibel blaast het ding, vele malen harder dan een voorbijrazende trein (90db) of een drilboor (95db).

Zonder gehoorbescherming blaas je daarmee trouwens ook je eigen oren kapot. Bij 103 decibel kan je je gehoor in minder dan 5 minuten beschadigen, aldus de Nationale Hoorstichting.
Bron

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2020 23:30:14 ]
pi_195955918
POLL
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:33:31 #3
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195955987
De bladblazer bij de Gamma zal een elektrische zijn dus dan is het hele argument van vervuilend al van tafel geblazen
pi_195956029
Als je slim bent dan verwijder je met onmiddellijke ingang alle bomen en struiken!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:38:23 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_195956056
Weg met die kutdingen *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195956151
Hier in de buurt lopen ze ook regelmatig, of ze vervuilend zijn zou ik niet weten, maar ze maken wel een vreselijke takkeherrie, een beetje vergelijkbaar met een stilstaande brommer waarvan de bestuurder het gashendel helemaal opendraait voor een kwartier aan een stuk of zo. Zeker in de zomer als je alles hebt openstaan is het vervelend, het overstemt alles. En daarnaast beginnen ze er ook lekker vroeg mee, rond een uur of 8 en blijven ze urenlang bezig.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_195956222
Mogen we straks überhaupt nog iets in Nederland?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:50:55 #8
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195956249
Ik vind het juist een pracht gezicht al die mooie kleuren zo op de grond. Net een schilderij. Mensen die dat niet zien en zonodig met zo'n kutapparaat dat asap op willen ruimen hebben volgens mij een steekje los.
pi_195956274
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:27 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Het zijn ondingen, die 'loeien als Boeings', schreef Maarten 't Hart ooit over de bladblazer. Iets voor rijke stinkerds
Rijke stinkerds? Zo een ding kost je nog geen 100 piek. Dat kan elke schlemiel gewoon kopen hoor.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195956288
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:50 schreef Tengano het volgende:
Ik vind het juist een pracht gezicht al die mooie kleuren zo op de grond. Net een schilderij. Mensen die dat niet zien en zonodig met zo'n kutapparaat dat asap op willen ruimen hebben volgens mij een steekje los.
Na een paar regenbuitjes word het wel allemaal een vieze drap, waar je ook nog lelijk over kan uitglijden ook, dus ik vind het prima dat het regelmatig opgeruimd word, het is alleen zo jammer dat ze dat doen met apparaten die klinken als tienduizend woedende wespen die om je kop zoemen. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_195956653
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:49 schreef feitcepsrep het volgende:
Mogen we straks überhaupt nog iets in Nederland?
Nope.

Maar dit is wel een ding wat weg mag. Tyfusherrie. Graag daarbij ook nog een verbod op starten van de plantsoenendiensten om 730 en we zijn compleet.

Want die diensten zijn smorgens om 730 al actief iedereen aan het wakker maken/houden, maar smiddags om 1400 hoor je niks meer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195956664
Waarom moet je dat blad per se wegblazen? Laat het gewoon liggen, zo is natoer.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:46:09 #13
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_195956745
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_195956877
Kutdingen. Klinkt altijd alsof er een ettertje op een scooter een uur lang naast je raam staat te spelen met z'n gashendel.

Toevallig vanochtend nog, in combinatie met een takkenversnipperaar in de straat en stoeptegel gooiende zonnepanelenmonteurs op je dak. Ik werd gek.
pi_195956932
Eensch. Woon tegenover een monumentaal park waar ze die dingen regelmatig urenlang gebruiken, het geluid drijft je echt tot waanzin. En voor de dieren is een beetje blad ook goed ivm voedsel.

Overtollig blad hark ik wel altijd de groene bak in, maar ik laat altijd een gedeelte liggen. Er zit in onze tuin altijd een egeltje die de blaadjes maar wat op prijs stelt. De vogeltjes trouwens ook.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:28:56 #16
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195956952
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 01:24 schreef kleinvogelijn het volgende:
Eensch. Woon tegenover een monumentaal park waar ze die dingen regelmatig urenlang gebruiken, het geluid drijft je echt tot waanzin. En voor de dieren is een beetje blad ook goed ivm voedsel.

Overtollig blad hark ik wel altijd de groene bak in, maar ik laat altijd een gedeelte liggen. Er zit in onze tuin altijd een egeltje die de blaadjes maar wat op prijs stelt. De vogeltjes trouwens ook.
Ik laat mijn tuintje ook een beetje de boel de boel en die vogeltjes vinden dat heerlijk O+ en daar kan ik dan ook weer van genieten :)
pi_195956963
Laatst op een zonnig middagje in de tuin was was een buurman paar huizen verder heel de dag bezig met zon klote ding voor een niet al te groot hegje heel de buurt kon lekker meegenieten wat een asiociale hork ben je dan :r
I will do what i must !!
pi_195956992
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 01:28 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik laat mijn tuintje ook een beetje de boel de boel en die vogeltjes vinden dat heerlijk O+ en daar kan ik dan ook weer van genieten :)
Ik ook, zo leuk om de beestjes lekker te zien scharrelen O+

quote:
3s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 01:33 schreef BoonDockSaint het volgende:
Laatst op een zonnig middagje in de tuin was was een buurman paar huizen verder heel de dag bezig met zon klote ding voor een niet al te groot hegje heel de buurt kon lekker meegenieten wat een asiociale hork ben je dan :r
Gewoon naartoe lopen en vragen of het nog lang duurt. Heb ik ook gedaan toen ze verderop bezig waren met zo’n graskantmaaier. Mijn tinnitus werd er onwijs door getriggerd en dat zei ik ook tegen die vent. Die was overigens zeer meewerkend en ik had verder een ontspannen middag.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_195957322
Heb in Deventer aan de Brink gewoond.

Iedere ochtend vanaf een uur of 7 blaast bijna iedere horecaondernemer het van zijn eigen terras naar dat van de buurman, die het vervolgens weer verder blaast.

Knettergek wordt je er van.
pi_195957490
Ik heb het idee dat ze die bladblazers op de meest vroege dienst inplannen bij studentenhuizen.

Puur als wraak dat de bladblazers er zo vroeg uit moeten O-)
pi_195958062
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:49 schreef feitcepsrep het volgende:
Mogen we straks überhaupt nog iets in Nederland?
Herrie en veel beweging maken is terrorisme, want mensen worden daarvan oververmoeid en zullen dan veel sneller fouten maken. Is dus funest als men een potje schaken wil winnen.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 07:52:55 #22
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_195958097
Ik word zo ontzettend moe van al dat gezeik van iedereen telkens weer...
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_195958143
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Rijke stinkerds? Zo een ding kost je nog geen 100 piek. Dat kan elke schlemiel gewoon kopen hoor.
Maarten t Hart. Lees het in de tijdgeest.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:09:00 #24
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_195958217
Ook die zijn tegenwoordig op accu te krijgen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_195958240
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 03:12 schreef myShizzle het volgende:
Heb in Deventer aan de Brink gewoond.

Iedere ochtend vanaf een uur of 7 blaast bijna iedere horecaondernemer het van zijn eigen terras naar dat van de buurman, die het vervolgens weer verder blaast.

Knettergek wordt je er van.
Daarna gaan ze nog naar de sportschool om hun conditie op peil te houden. Vroeger pakte je de bezem, en dan sloeg je twee vliegen in een klap.
pi_195958259
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nope.

Maar dit is wel een ding wat weg mag. Tyfusherrie. Graag daarbij ook nog een verbod op starten van de plantsoenendiensten om 730 en we zijn compleet.

Want die diensten zijn smorgens om 730 al actief iedereen aan het wakker maken/houden, maar smiddags om 1400 hoor je niks meer.
Vreemd he dat die mensen beginnen als het nog koel is en stoppen als het te warm wordt. Volgens mij beginnen ze zomers eerder dan in de winter.
pi_195958383
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nope.

Maar dit is wel een ding wat weg mag. Tyfusherrie. Graag daarbij ook nog een verbod op starten van de plantsoenendiensten om 730 en we zijn compleet.

Want die diensten zijn smorgens om 730 al actief iedereen aan het wakker maken/houden, maar smiddags om 1400 hoor je niks meer.
Waar je je druk om kan maken zeg :')

Sneeuwvlokjesgeneratie ;(
pi_195958388
Echt opzouten met deze krengen. Wat een tyfusherrie en dat de hele dag door terwijl het geen zoden aan de dijk zet want met een flink waai ligt alles weer over de gehele straat :') .
Laat die zooi ouderwets bij elkaar harken door losers met een taakstraf. Lijkt mij voor iedereen de beste oplossing!
pi_195958426
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 07:52 schreef PzKpfw het volgende:
Ik word zo ontzettend moe van al dat gezeik van iedereen telkens weer...
Precies dit inderdaad.

Echt niet meer om aan te zien. :N
pi_195958431
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 07:52 schreef PzKpfw het volgende:
Ik word zo ontzettend moe van al dat gezeik van iedereen telkens weer...
Dit is toch geen zeiken? Er wordt een discussie gevoerd.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:40:22 #31
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_195958437
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 08:39 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Dit is toch geen zeiken? Er wordt een discussie gevoerd.
Het is gewoon weer zeiken.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_195958451
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 08:40 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Het is gewoon weer zeiken.
Tja ik zie toch argumenten voorbijkomen.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:43:20 #33
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_195958469
Daarom is het nog wel gezeik.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_195958475
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 08:39 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Dit is toch geen zeiken? Er wordt een discussie gevoerd.
Ach hou toch op. Het is zeiken
pi_195958544
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 07:52 schreef PzKpfw het volgende:
Ik word zo ontzettend moe van al dat gezeik van iedereen telkens weer...
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 08:44 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Ach hou toch op. Het is zeiken
Aldus de zeikerds _O-
pi_195958568
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 08:52 schreef Drxx het volgende:

[..]


[..]

Aldus de zeikerds _O-
Prima joh, wat jij wil.
pi_195958570
Niet dat wij zeiken verder, maargoed.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:58:47 #38
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195958592
quote:
De tweetakt-bladblazer stootte per minuut 23 keer meer koolmonoxide (CO) en bijna 300 keer meer koolwaterstoffen (NMHC) uit dan deze Amerikaanse bak. Een halfuur bladblazen stond bleek gelijk aan 6255 kilometer rijden met de pick-up, qua aan koolwaterstofuitstoot dan.
eigenlijk ben ik wel heeeeeeel milieubewust.
Ik heb geen bladblazer.
Tot nooit .......
pi_195958816
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 08:15 schreef colivo het volgende:

[..]

Vreemd he dat die mensen beginnen als het nog koel is en stoppen als het te warm wordt. Volgens mij beginnen ze zomers eerder dan in de winter.
Leuk man. Mensen wakker maken of houden. Altijd zoooo fijn als je van een nachtdienst terug komt...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195958835
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 08:32 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Waar je je druk om kan maken zeg :')

Sneeuwvlokjesgeneratie ;(
Leuk hoor, zo'n bladblazer om half 8 als je net 5 minuten ligt na een nachtdienst. Nachtdiensten doen sneeuwvlokjes niet ;)
Oprotten met die dingen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195958881
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 08:58 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

eigenlijk ben ik wel heeeeeeel milieubewust.
Ik heb geen bladblazer.
Ik heb een elektrische. Maar gebruik het meer als stofzuiger anders wordt het pad zo glad.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_195958891
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 09:27 schreef Red_85 het volgende:

Leuk hoor, zo'n bladblazer om half 8 als je net 5 minuten ligt na een nachtdienst. Nachtdiensten doen sneeuwvlokjes niet ;)
Oprotten met die dingen.
Dat is het nadeel van ploegendiensten draaien. De hele wereld kan geen rekening met jou houden.
pi_195958962
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 08:44 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Ach hou toch op. Het is zeiken
Je kan niet veel hebben.
pi_195959998
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 08:41 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Tja ik zie toch argumenten voorbijkomen.
Vervuiling is een gelegenheidsargument want dat bekt lekker.

quote:
Maar de bladblazer is omstreden. Eén van de redenen is dat ze vervuilend zijn. Dat is zeker bij de tweetakt-variant het geval. In een onderzoek uit 2011 is de uitstoot vergeleken met die van een Ford Raptor, een high-performance pick-up.

De tweetakt-bladblazer stootte per minuut 23 keer meer koolmonoxide (CO) en bijna 300 keer meer koolwaterstoffen (NMHC) uit dan deze Amerikaanse bak. Een halfuur bladblazen stond bleek gelijk aan 6255 kilometer rijden met de pick-up, qua aan koolwaterstofuitstoot dan.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er niet veel van deze test klopt aangezien het om een 6.2 liter V8 versus een 50CC (0.05 liter) blokje gaat... Je zou hem ook om kunnen draaien, de Raptor is wel enorm milieuvriendelijk dan...

Hier zet met ook al vraagtekens bij de test. En iedereen met een beetje verstand van tweetakt motoren weet dat de uitlaat een bepaalde tegendruk moet hebben om een zo efficient mogelijke spoeling in je cilinder te hebben. Stomweg een slang aan de uitlaat koppelen en uitstoot meten werkt daar niet echt aan mee... :') _!

Dus gewoon een kuttest.

Maar goed, een auto wordt hoeveel uur per week/ maand/ jaar gebruikt? En een bladblazer?


Kortom, dat hele milieu is natuurlijk een handige kapstok geworden om van alles op te hangen wat je niet zint.

Want stel dat ze de bladblazer vanwege milieu overwegingen gaan verbieden. Dan kun je wachten op de rest, kettingzagen, bosmaaiers, gewone grasmaaiers, houtversnipperaars en noem alles maar op wat er gebruikt wordt in de groenvoorziening van de gemeente.

En dan? Gaat de buurt zelf met het handje het park onderhouden? Het riet en de waterplanten zelf verwijderen bij de plaatselijke waterpartijen? Of is het dan janken dat de gemeente geen reet meer doet vwb de groenvoorziening?
pi_195960403
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vervuiling is een gelegenheidsargument want dat bekt lekker.
[..]

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er niet veel van deze test klopt aangezien het om een 6.2 liter V8 versus een 50CC (0.05 liter) blokje gaat... Je zou hem ook om kunnen draaien, de Raptor is wel enorm milieuvriendelijk dan...

Hier zet met ook al vraagtekens bij de test. En iedereen met een beetje verstand van tweetakt motoren weet dat de uitlaat een bepaalde tegendruk moet hebben om een zo efficient mogelijke spoeling in je cilinder te hebben. Stomweg een slang aan de uitlaat koppelen en uitstoot meten werkt daar niet echt aan mee... :') _!

Dus gewoon een kuttest.

Maar goed, een auto wordt hoeveel uur per week/ maand/ jaar gebruikt? En een bladblazer?
[ afbeelding ]

Kortom, dat hele milieu is natuurlijk een handige kapstok geworden om van alles op te hangen wat je niet zint.

Want stel dat ze de bladblazer vanwege milieu overwegingen gaan verbieden. Dan kun je wachten op de rest, kettingzagen, bosmaaiers, gewone grasmaaiers, houtversnipperaars en noem alles maar op wat er gebruikt wordt in de groenvoorziening van de gemeente.

En dan? Gaat de buurt zelf met het handje het park onderhouden? Het riet en de waterplanten zelf verwijderen bij de plaatselijke waterpartijen? Of is het dan janken dat de gemeente geen reet meer doet vwb de groenvoorziening?
Een groot deel van dat genoemde gereedschap kan inmiddels elektrisch uitgevoerd worden of als 4-takt.

Daarnaast is een belangrijk argument dat een bladblazer nu niet een noodzakelijk stuk gereedschap is, het verplaatsen / opruimen van blad kan ook op andere manieren.

In mijn tuin blijft blad ieder jaar gewoon liggen. Alleen het pad veeg ik 1 of 2x aan op de looproute en voor de rest vind ik het wel prima. In het voorjaar is dat blad grotendeels verteerd en weg.
pi_195960441
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 09:42 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Je kan niet veel hebben.
Genoeg om niet te hoeven zeiken over een bladblazer
pi_195960450
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 09:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Leuk hoor, zo'n bladblazer om half 8 als je net 5 minuten ligt na een nachtdienst. Nachtdiensten doen sneeuwvlokjes niet ;)
Oprotten met die dingen.
Oh dat herken ik maar al te goed. Oordopjes in en omdraaien in mijn geval. Het laatste wat ik ga doen is erom zeiken in ieder geval. Nergens voor nodig.
pi_195960460
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

Een groot deel van dat genoemde gereedschap kan inmiddels elektrisch uitgevoerd worden.
Ja, voor huis, tuin en keukengebruik. Ik wens je verder veel succes met een elektrische kettingzaag danwel bosmaaier bij het meer serieuze werk.

En oh ja, de elektrische bladblazer maakt net zoveel herrie.

quote:
Daarnaast is een belangrijk argument dat een bladblazer nu niet een noodzakelijk stuk gereedschap is, het verplaatsen / opruimen van blad kan ook op andere manieren.
Dat kan, het kost alleen meer mankracht en dus geld. En daar gaat iedereen aan meebetalen. Van mij hoeft dat niet zo, die bladblazers zie je een beetje in de herfstperiode en de rest van het jaar gebruikt de gemeente ze amper.

quote:
In mijn tuin blijft blad ieder jaar gewoon liggen. Alleen het pad veeg ik 1 of 2x aan op de looproute en voor de rest vind ik het wel prima. In het voorjaar is dat blad grotendeels verteerd en weg.
Het gaat om de gemeente en openbare groenvoorziening he. Ik hark ook nooit.
pi_195960483
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, voor huis, tuin en keukengebruik. Ik wens je verder veel succes met een elektrische kettingzaag danwel bosmaaier bij het meer serieuze werk.
[..]
Pro's gebruiken al jaren elektrisch gereedschap.


quote:
Dat kan, het kost alleen meer mankracht en dus geld. En daar gaat iedereen aan meebetalen. Van mij hoeft dat niet zo, die bladblazers zie je een beetje in de herfstperiode en de rest van het jaar gebruikt de gemeente ze amper.
[..]
Bezemwagen met stofzuiger op stoepen en wegen en daar buiten meer laten liggen, is goed voor de natuur.

quote:
Het gaat om de gemeente en openbare groenvoorziening he. Ik hark ook nooit.
Zie hierboven.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')