abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195949846
Volgens het rivm kan deze nog steeds bereikt worden. Wanneer denk jij dat wij volledige groepsimmuniteit hebben? En wat is het effect nu van deze groepsimmuniteit? Ikzelf weet het niet. Ik dacht dat het achterhaald was, maar volgens het rivm is het wel degelijk actueel.

https://rijksvaccinatiepr(...)ten/groepsimmuniteit
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:28:30 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_195949866
Ik denk op 23 april.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:38:00 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195950019
quote:
81s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:28 schreef herverwijderd het volgende:
Ik denk op 23 april.
Ik eerder op 1 april. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:38:58 #4
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_195950040
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:38 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik eerder op 1 april. :')
oeh, spannend zo twee gokken vlak bij elkaar :P

Wie biedt er korter of langer?
pi_195950048
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:27 schreef jameshond7 het volgende:
Volgens het rivm kan deze nog steeds bereikt worden. Wanneer denk jij dat wij volledige groepsimmuniteit hebben? En wat is het effect nu van deze groepsimmuniteit? Ikzelf weet het niet. Ik dacht dat het achterhaald was, maar volgens het rivm is het wel degelijk actueel.

https://rijksvaccinatiepr(...)ten/groepsimmuniteit
Je link is van het rijksvaccinatieprogramma. De enige manier om groepsimmuniteit te behalen is dan ook door een goedwerkend en wijdverspreid vaccin.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:43:21 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195950131
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je link is van de rijksvaccinatieprogramma. De enige manier om groepsimmuniteit te behalen is dan ook door een goedwerkend en wijdverspreid vaccin.
Precies. Opties als groepsimmuniteit koste althans in het verleden vaak te veel mensen levens.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:45:40 #7
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_195950178
Okee in dat geval verschuif ik mijn gok naar 28 oktober 2021.
pi_195950204
Kan elk moment zover zijn, ik voel het al hangen
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:51:27 #9
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_195951363
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:43 schreef Megumi het volgende:

[..]

Precies. Opties als groepsimmuniteit koste althans in het verleden vaak te veel mensen levens.
Goede post.

Vaccinatie is noodzakelijk, en wellicht de enige manier om Covid-19 uiteindelijk een halt toe te kunnen roepen.

En bepaalde hardleerse mensen hier zoals @Coppi, (lol) die zich verder in zwijgen hult en verder zonder sunstantiële onderbouwing kennelijk zelf gelooft in 'kudde'-immuniteit door het virus zonder vaccinatie de vrije loop te laten, weten blijkbaar zelf niet waarover ze het hebben. :7~

Velen van ons, gelieerd aan het ministerie, scharen zich derhalve achter ontwikkeling van deugdelijke vaccins en het zo goed mogelijk managen van deze crisis door de overheid. Wij *) maken ons hier, evenals in politiek Den Haag, oprecht zorgen over het wel en wee in de samenleving door Covid-19.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_195952654
quote:
81s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:38 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

oeh, spannend zo twee gokken vlak bij elkaar :P

Wie biedt er korter of langer?
29 februari
pi_195953561
Vaccins, inentingen, alternatieve variolatie, koeien op z'n latijns, of misschien toch gewoon: VACCINEREN.
#WeesGeenWhales
pi_195956414
Zodra we eindelijk het virus even de kans geven om zich te verspreiden zodat mensen het snel genoeg krijgen. Nu schiet het voor geen meter op.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_195957643
quote:
81s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:28 schreef herverwijderd het volgende:
Ik denk op 23 april.
Ik DeNk Op 23 ApRiL :')
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 06:41:05 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195957759
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:06 schreef Harlon het volgende:
Zodra we eindelijk het virus even de kans geven om zich te verspreiden zodat mensen het snel genoeg krijgen. Nu schiet het voor geen meter op.
Ik denk niet dat iemand bij de overheid dit soort (idiote) plannen gaat uitvoeren. Als massamoordenaar in de geschiedenis boeken terecht komen zullen ze niet willen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 31-10-2020 06:58:19 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195957837
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:27 schreef jameshond7 het volgende:
Volgens het rivm kan deze nog steeds bereikt worden. Wanneer denk jij dat wij volledige groepsimmuniteit hebben? En wat is het effect nu van deze groepsimmuniteit? Ikzelf weet het niet. Ik dacht dat het achterhaald was, maar volgens het rivm is het wel degelijk actueel.

https://rijksvaccinatiepr(...)ten/groepsimmuniteit
Best kans dat groepsimmuniteit alleen bereikt kan worden via een vaccin natuurlijk. En dan zal dat zijn op het moment dat er genoeg mensen gevaccineerd zijn, dus niet alleen de kwetsbare mensen.

Gok dus ergens eind 2021 op z'n vroegst.
pi_195961760
Hoe snel gaat zo'n vaccinatieprogramma eigenlijk?

Iemand hier een idee van?
pi_195961848
Moet je dan niet ergens op 80% zitten?
pi_195961910
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:06 schreef Harlon het volgende:
Zodra we eindelijk het virus even de kans geven om zich te verspreiden zodat mensen het snel genoeg krijgen. Nu schiet het voor geen meter op.
En de zorg compleet vastloopt voor maanden. Want ALS we dit al kunnen bereiken, zijn we maanden verder zijn voordat we mogelijk groep immuniteit bereikt hebben. Waarbij de zorg zo vast gelopen is, dat de doden in de ziekenhuisgangen liggen. Economie volledig plat komt te liggen, niemand eigenlijk meer naar buiten durft...

Wacht even... Dat is een klein probleempje met met je groepsimmuniteit, als niemand meer naar buiten durft.
pi_195962000
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:26 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

En de zorg compleet vastloopt voor maanden. Want ALS we dit al kunnen bereiken, zijn we maanden verder zijn voordat we mogelijk groep immuniteit bereikt hebben. Waarbij de zorg zo vast gelopen is, dat de doden in de ziekenhuisgangen liggen. Economie volledig plat komt te liggen, niemand eigenlijk meer naar buiten durft...

Wacht even... Dat is een klein probleempje met met je groepsimmuniteit, als niemand meer naar buiten durft.
Mensen durven wel naar buiten. Je ziet nu ook mensen feesten e.d. Als je niet tot 'n risicogroep behoort, hoef je rationeel gezien ook niet banger te zijn dan wanneer je in de auto stapt of zo.
pi_195962002
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:26 schreef Rolfieo het volgende:
Wacht even... Dat is een klein probleempje met met je groepsimmuniteit, als niemand meer naar buiten durft.
Ik gok dat er dan alleen maar een grotere verdeeldheid tussen jongeren en ouderen zal komen. Jongeren zullen zich er denk ik weinig van aantrekken.
pi_195962015
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:33 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik gok dat er dan alleen maar een grotere verdeeldheid tussen jongeren en ouderen zal komen. Jongeren zullen zich er denk ik weinig van aantrekken.
En ouderen dat worden er dan steeds minder.
pi_195962024
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

En ouderen dat worden er dan steeds minder.
Tenzij zij zich goed isoleren.
pi_195962033
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:35 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Tenzij zij zich goed isoleren.
Dat kan ook en dat zou dan de oplossing zijn.
pi_195962568
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:18 schreef Kletsmajoortje het volgende:
Hoe snel gaat zo'n vaccinatieprogramma eigenlijk?

Iemand hier een idee van?
Normaal gesproken een paar weken. Maar dat is als je voldoende vaccins hebt en er is geen normale situatie. Heel de wereld smacht naar vaccins en het ontwikkelen daarvan kost een hoop tijd. Ga er dus maar vanuit dat als dat vaccin er eenmaal is dat het dan nog maanden gaat duren voordat iedereen de wil gevaccineerd is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195962593
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mensen durven wel naar buiten. Je ziet nu ook mensen feesten e.d. Als je niet tot 'n risicogroep behoort, hoef je rationeel gezien ook niet banger te zijn dan wanneer je in de auto stapt of zo.
Tenzij je familie of dierbaren hebt in een risicogroep en daar zijn er zo'n 5 miljoen van in Nederland. Feestende mensen hebben 0 verantwoordelijkheidsbesef en zien ook de ernst van de situatie niet in.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195962655
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Tenzij je familie of dierbaren hebt in een risicogroep en daar zijn er zo'n 5 miljoen van in Nederland. Feestende mensen hebben 0 verantwoordelijkheidsbesef en zien ook de ernst van de situatie niet in.
Mja, het bekende non-argument. Alsof er geen mensen zijn die willen ondernemen, werken, etc i.p.v, te feesten.
pi_195962827
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mja, het bekende non-argument. Alsof er geen mensen zijn die willen ondernemen, werken, etc i.p.v, te feesten.
Sorry? Dit is niet een voorbeeld wat ik verzin. Het zijn jouw letterlijke woorden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je ziet nu ook mensen feesten e.d. Als je niet tot 'n risicogroep behoort, hoef je rationeel gezien ook niet banger te zijn dan wanneer je in de auto stapt of zo.
En die woorden zijn gewoon correct. Er zijn nu nog teveel mensen die feesten alsof hun niks kan gebeuren en ze zelf ook niemand kunnen besmetten.

Werken mag trouwens nog prima. En ook dat kan je in de meeste gevallen op verantwoordelijke wijze doen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195962917
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Sorry? Dit is niet een voorbeeld wat ik verzin. Het zijn jouw letterlijke woorden.
[..]

En die woorden zijn gewoon correct. Er zijn nu nog teveel mensen die feesten alsof hun niks kan gebeuren en ze zelf ook niemand kunnen besmetten.

Werken mag trouwens nog prima. En ook dat kan je in de meeste gevallen op verantwoordelijke wijze doen.
Je rukt ze uit de context. Ging erom dat er niemand naar buiten zou durven. Da's onzin. Er zijn nu ook mensen aan het feesten.
pi_195963010
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je rukt ze uit de context. Ging erom dat er niemand naar buiten zou durven. Da's onzin. Er zijn nu ook mensen aan het feesten.
Als de zorg echt overspoeld zou zijn en je nergens meer behandeld kan worden en dagelijks mensen zou zien creperen dan durf ik best de gok aan dat het merendeel van Nederland thuis zou blijven als dat mogelijk is.

Die situatie is totaal onvergelijkbaar met de situatie nu omdat we godzijdank geen regering hebben die ideeën zoals van jou in de praktijk wil brengen.

En een kleine groep feestende jongeren zal je altijd hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195963035
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als de zorg echt overspoeld zou zijn en je nergens meer behandeld kan worden en dagelijks mensen zou zien creperen dan durf ik best de gok aan dat het merendeel van Nederland thuis zou blijven als dat mogelijk is.

Die situatie is totaal onvergelijkbaar met de situatie nu omdat we godzijdank geen regering hebben die ideeën zoals van jou in de praktijk wil brengen.

En een kleine groep feestende jongeren zal je altijd hebben.
Denk dat dat wel mee valt. In het begin was dat wel wat meer zo, n.a.v. beelden in Italië. Later kwam daar toch wel enige nuance bij, bijvoorbeeld omdat duidelijk werd welke groepen in het ziekenhuis terecht kwamen en hoe de Italianen het aan hebben gepakt.

Als straks de economie 'n flinke optater krijgt, verschuiven de panelen vast wel wat.
pi_195963088
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Denk dat dat wel mee valt. In het begin was dat wel wat meer zo, n.a.v. beelden in Italië. Later kwam daar toch wel enige nuance bij, bijvoorbeeld omdat duidelijk werd welke groepen in het ziekenhuis terecht kwamen en hoe de Italianen het aan hebben gepakt.

Als straks de economie 'n flinke optater krijgt, verschuiven de panelen vast wel wat.
Als je werkelijk denkt dat de economie er op vooruit zal gaan door allerlei maatregelen te schrappen en feestende jongeren toe te staan dan heb je het sowieso niet begrepen. In Nederland hebben we een van de minst strenge pakketten maatregelen en nog minder maatregels zou op de lange termijn alleen maar schadelijk zijn voor de economie.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195963116
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je werkelijk denkt dat de economie er op vooruit zal gaan door allerlei maatregelen te schrappen en feestende jongeren toe te staan dan heb je het sowieso niet begrepen. In Nederland hebben we een van de minst strenge pakketten maatregelen en nog minder maatregels zou op de lange termijn alleen maar schadelijk zijn voor de economie.
De economie gaat er wel op vooruit als je dingen met 'n relatief laag risico toestaat, zoals bv. restaurants of terrasjes. Carnaval vieren of zo, dat kun je dan maar beter nog even achterwege laten.
pi_195984179
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mensen durven wel naar buiten. Je ziet nu ook mensen feesten e.d. Als je niet tot 'n risicogroep behoort, hoef je rationeel gezien ook niet banger te zijn dan wanneer je in de auto stapt of zo.
Klopt ook. Totdat jij als niet risicogroep langs gaat bij iemand die een risico groep is, of nog een paar stappen er tussen.
pi_195986556
2 juni 2033.
pi_196006799
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 16:24 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Klopt ook. Totdat jij als niet risicogroep langs gaat bij iemand die een risico groep is, of nog een paar stappen er tussen.
Degene uit de risicogroep bepaalt toch wie hij/zij/het thuis ontvangt?
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 19:40:52 #36
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196006870
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:27 schreef jameshond7 het volgende:
Volgens het rivm kan deze nog steeds bereikt worden. Wanneer denk jij dat wij volledige groepsimmuniteit hebben? En wat is het effect nu van deze groepsimmuniteit? Ikzelf weet het niet. Ik dacht dat het achterhaald was, maar volgens het rivm is het wel degelijk actueel.

https://rijksvaccinatiepr(...)ten/groepsimmuniteit
God, man, denk toch eens na? Groepsimmuniteit zal altijd (ooit) bereikt worden, ofwel omdat iedereen covid heeft gehad ofwel omdat er een vaccin is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 19:41:38 #37
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196006892
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:22 schreef Bocaj het volgende:
Moet je dan niet ergens op 80% zitten?
De huidige schattingen lopen van 60 tot 75%.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196007133
Een kleine opmerking over groepsimmuniteit: Het is niet altijd duidelijk wat er mee bedoeld wordt. Op een gegeven moment komen er nieuwe kinderen in de bevolking die niet immuun zijn. Zelfs bij mazelen is kudde-immuniteit tijdelijk als je niet constant blijft vaccineren.

De discussie over kudde-immuniteit gaat meer over wanneer er genoeg immunen zijn om tijdelijk de ziekte vanzelf te laten afnemen. Dat zal best een stukje onder de 60% kunnen liggen. Maar het is zeker niet blijvend en zonder vaccin zal Covid wel iets worden wat net als griep (of mazelen voor het vaccin er was) in golven terugkomt en nooit helemaal verdwijnt.
pi_196007160
herbesmetting is mogelijk

dus nooit
Gino ♥
pi_196013993
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 19:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

God, man, denk toch eens na? Groepsimmuniteit zal altijd (ooit) bereikt worden, ofwel omdat iedereen covid heeft gehad ofwel omdat er een vaccin is.
quote:
19s.gif Op maandag 2 november 2020 19:52 schreef Tjacka het volgende:
herbesmetting is mogelijk

dus nooit
:?
  dinsdag 3 november 2020 @ 05:31:28 #41
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196014041
Ha, immuniteit zou ik liever oplopen met een vaccin dan door exposure, maar als het zo gebeurt is het maar zo.

Vele malen enger is her gemak waar mee vrijheden (van anderen) worden ingeleverd en er bij enige weerstand verbaasd wordt gereageerd dat men nu maar even niet moet zeuren.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  dinsdag 3 november 2020 @ 05:36:36 #42
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196014074
quote:
19s.gif Op maandag 2 november 2020 19:52 schreef Tjacka het volgende:
herbesmetting is mogelijk

dus nooit
Dan heb je het ook niet begrepen. Herbesmetting is geen zwart/wit verhaal. Je kansen op complicaties zijn waarschijnlijk vele malen kleiner als je eerder bent blootgesteld. Het aantal vastgestelde herbesmettingen is ook vrij laag, al zullen de cijfers niet volledig zijn.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  dinsdag 3 november 2020 @ 07:50:03 #43
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_196014749
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

De economie gaat er wel op vooruit als je dingen met 'n relatief laag risico toestaat, zoals bv. restaurants of terrasjes. Carnaval vieren of zo, dat kun je dan maar beter nog even achterwege laten.
Het virus tegenhouden door drie dagen per jaar niet te feesten?
Tot nooit .......
  dinsdag 3 november 2020 @ 07:54:46 #44
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_196014784
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 05:36 schreef GemMagic het volgende:
Je kansen op complicaties zijn waarschijnlijk vele malen kleiner als je eerder bent blootgesteld.
ik ben dan wel benieuwd naar de complicaties van de eerste gesmetting.
Nederlandse vrouw overlijdt na tweede besmetting met coronavirus
Tot nooit .......
pi_196014795
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:54 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ik ben dan wel benieuwd naar de complicaties van de eerste gesmetting.
Nederlandse vrouw overlijdt na tweede besmetting met coronavirus
Of dan iemand met beenmergkanker heel erg representatief is...
pi_196015181
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 19:38 schreef Halcon het volgende:
Degene uit de risicogroep bepaalt toch wie hij/zij/het thuis ontvangt?
Hangt er vanaf....
Als jij van thuiszorg afhankelijk bent?
In een bejaardenhuis/verzorgingshuis woont?
Boodschappen?
(Volwassene) Kinderen die bij hun ouders op visite gaan?
Een leraar met diabetes?

Hebben die ook de mogelijkheid?

Er kan zo nu en 1 of 2 of meer stappen tussen zitten, voordat jouw besmetting bij iemand komt die er aan overlijd of die in het ziekenhuis komt.
pi_196015197
quote:
19s.gif Op maandag 2 november 2020 19:52 schreef Tjacka het volgende:
herbesmetting is mogelijk

dus nooit
De vraag is alleen, waarom zijn die personen herbesmet?
Wat was de redenen waarom ze herbesmet konden worden?
Hoe vaak vindt er nu echt een herbesmetting?
Dit weten we nog niet.

Een vaccinatie werkt ook niet 100%.
pi_196015394
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:38 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Hangt er vanaf....
Als jij van thuiszorg afhankelijk bent?
In een bejaardenhuis/verzorgingshuis woont?
Boodschappen?
(Volwassene) Kinderen die bij hun ouders op visite gaan?
Een leraar met diabetes?

Hebben die ook de mogelijkheid?

Er kan zo nu en 1 of 2 of meer stappen tussen zitten, voordat jouw besmetting bij iemand komt die er aan overlijd of die in het ziekenhuis komt.
Dat ligt er allemaal maar aan natuurlijk hoe nodig is iets en hoeveel risico je wilt nemen. Thuiszorg, daar ontkom je niet aan. Maar bv. boodschappen, dat is wel re regelen. Net zoals dat je bijvoorbeeld ook ervoor kunt kiezen om minder visite te ontvangen. Of geen visite.

De overheid zou wat mij betreft moeten stimuleren dan mensen in risicogroepen thuis blijven. Niet bovenop de huidige maatregelen, maar wel in de plaats van enkele van de maatregelen van Hugo.
pi_196019977
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 06:41 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand bij de overheid dit soort (idiote) plannen gaat uitvoeren. Als massamoordenaar in de geschiedenis boeken terecht komen zullen ze niet willen.
Sowieso, als he denkt een hele bevolkingsgroep in een korte periode ziek kan maken, dan lief je toch wel in een illusie. Of mensen worden gedwongen om ziek te worden, maar dan kun je beter wachten op een vaccinatie. Heeft minder schadelijke gevolgen.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 4 november 2020 @ 12:00:02 #50
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196048165
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:54 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ik ben dan wel benieuwd naar de complicaties van de eerste gesmetting.
Nederlandse vrouw overlijdt na tweede besmetting met coronavirus
Dat is maar een geval. Je kunt niet de maatschappij inrichten op basis van het ergste dat er kan gebeuren. Daarom heb ik het ook over kansen. Dit wordt vaak niet begrepen omdat mensen vanuit de emotie gaan redeneren, veelal gesterkt door anekdotale incidenten. Een typisch antwoord vanuit deze denkswijze ten aanzien van mijn stelling is blijvoorbeeld dat ik de ernst voor deze overledene zou bagatelliseren door het af te doen als incident :)
Sui cuique mores fingunt fortunam
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')