abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:27:05 #226
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_195967327
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 18:05 schreef Hamzoef het volgende:
Lijkt me niet meer dan normaal. Er zijn in Nederland toch wetten m.b.t. majesteitsschennis? En dat is veel minder erg.
De majesteit is een achterlijke kutmongool. En nu?

Heeft iemand het Beatrix filmpje van Hans Teeuwen al gepost?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_195967579
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:38 schreef Repentless het volgende:
Weer die kromme vergelijking met joden. :') Idioten als deze blijven uitsluitend deze vergelijking maken omdat ze dan kunnen doen alsof ze een punt hebben, terwijl het volledig mank gaat. Bij een correcte vergelijking vallen ze volledig door de mand en hebben ze geen enkel argument meer.

Ik vraag me af of ze echt denken dat het vergelijkbaar is, of dat het bewust is in de hoop dat men denkt dat dit klopt.
De Joden kunnen hele nare mensen zijn, maar dat heeft vooral te maken met dat ze zakelijk de beste zijn. Die vergelijking die moslims en zwarten maken met de Joden is enorm scheef. De huidige generatie heeft geen flauw idee hoe de Joden destijds aangepakt zijn.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195967850
Dubbel
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:08:21 #229
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_195968057
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 19:40 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

De Joden kunnen hele nare mensen zijn, maar dat heeft vooral te maken met dat ze zakelijk de beste zijn. Die vergelijking die moslims en zwarten maken met de Joden is enorm scheef. De huidige generatie heeft geen flauw idee hoe de Joden destijds aangepakt zijn.
Ik doel niet eens op het verleden, dat is in deze niet eens relevant. De vergelijking is fundamenteel scheef, maar men blijft hem onterecht gebruiken.

Een aanval op joden (via karikaturen of wat dan ook) is een directe aanval op daadwerkelijke mensen. Tot op zekere hoogte moet dat ook kunnen, maar als het bedoeld is om die mensen als kwaadaardig of minderwaardig te bestempelen, is het logisch dat dat een halt toegeroepen wordt.

Een karikatuur die een religie of profeet aan de kaak stelt, is geen directe aanval op moslims. Het is niet bedoeld om de volgers als bijvoorbeeld kwaadaardig of minderwaardig te bestempelen. Net zoals een karikatuur van Jezus Christus (die al tientallen jaren in vele vormen zijn verschenen) geen aanval op christenen is. Het is simpelweg niet direct op hen als mensen gericht, maar op dogma's binnen de religie.

Wat mij betreft stoppen ze gewoon met die idiote vergelijking, want het snijdt totaal geen hout.
pi_195968105
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 19:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De majesteit is een achterlijke kutmongool. En nu?

Heeft iemand het Beatrix filmpje van Hans Teeuwen al gepost?
Zie #58. O-)
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:25:31 #231
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195968374
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:08 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ik doel niet eens op het verleden, dat is in deze niet eens relevant. De vergelijking is fundamenteel scheef, maar men blijft hem onterecht gebruiken.

Een aanval op joden (via karikaturen of wat dan ook) is een directe aanval op daadwerkelijke mensen. Tot op zekere hoogte moet dat ook kunnen, maar als het bedoeld is om die mensen als kwaadaardig of minderwaardig te bestempelen, is het logisch dat dat een halt toegeroepen wordt.

Een karikatuur die een religie of profeet aan de kaak stelt, is geen directe aanval op moslims. Het is niet bedoeld om de volgers als bijvoorbeeld kwaadaardig of minderwaardig te bestempelen. Net zoals een karikatuur van Jezus Christus (die al tientallen jaren in vele vormen zijn verschenen) geen aanval op christenen is. Het is simpelweg niet direct op hen als mensen gericht, maar op dogma's binnen de religie.

Wat mij betreft stoppen ze gewoon met die idiote vergelijking, want het snijdt totaal geen hout.
Duidelijk punt, maar ik heb het idee dat mensen dit gewoon niet wíllen zien.

Er is gewoon helemaal geen discussie. Men schiet direct in de stuip van islamofobie en de slachtofferrol, en zo wordt elke aanzet tot een discussie gesmoord.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195968420
Sam van Rooy presenteert u een Canadese Twitter tweeluik;

twitter

twitter
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:32:15 #233
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_195968493
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:25 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Duidelijk punt, maar ik heb het idee dat mensen dit gewoon niet wíllen zien.

Er is gewoon helemaal geen discussie. Men schiet direct in de stuip van islamofobie en de slachtofferrol, en zo wordt elke aanzet tot een discussie gesmoord.
Ik vraag me oprecht af of het niet willen (of kunnen) zien is, of dat men zelf ook wel begrijpt dat de vergelijking totaal niet klopt (als je Islamkritiek naast alle satire rondom het Christendom zet) maar toch stug blijft volhouden om de schijn te wekken dat je een valide argument hebt.
pi_195968637
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:08 schreef Repentless het volgende:

[..]

De spotprenten worden wel als directe aanval ervaren, ongeacht wat wij westerlingen ervan denken. Vele moslims zien hun Koran e.d. als wet. Daar veranderd de Nederlandse of westerse wet / normen en waarden niets aan. Daarom gaat deze multiculturele samenleving in vele gevallen gewoon niet werken. Dat heeft nooit gewerkt, er zijn niet voor niet 'landen' gesticht. Dat zijn eenzelfde soort denkende groep mensen. Ga je dat mengen, dan gaat het op termijn gewoon mis. Puur omdat sommige moslims de westerse cultuur niet adopteren, of kunnen accepteren. Dit geldt zeker niet voor alle moslims of buitenlanders, velen passen zich wel aan, en houden hun geloof grotendeels voor zichzelf.

Wat de Joden betreft; zij zijn al eeuwen lang de zondebok. Niet zozeer omdat zij een bepaald geloof aanhangen, maar gewoon omdat het Joden zijn (en eerder vermelde handelpotentie). Daar is zelfs een wet voor, dat noemen we antisemitisme ;) Heel slecht, maar het heeft wel ergens een oorzaak. Terecht of onterecht, dat maakt in deze niet uit.

Bovenstaande is geen aanval op jou intelligentie ;) (omdat het vrij 'basic' is) Maar dat is gewoon hoe het werkt in de wereld, en heeft altijd zo gewerkt. De oorzaak is simpel, de oplossing deste minder.

Ik wil hier niet als racist overkomen (al heeft dat woord ook al aardig ingeboet aan waarde). Ik ken aardig wat moslims welke ik heel aardige mensen vind. Sommige daarvan zie ik zelfs grager dan 'gewone' Nederlanders of andere westerlingen. Ik vind het gewoon heel treurig dat een grote groep het voor deze mensen verpest. Omdat ik toch een vooroordeel begin te krijgen jegens moslims.
pi_195968997
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:39 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

De spotprenten worden wel als directe aanval ervaren, ongeacht wat wij westerlingen ervan denken. Vele moslims zien hun Koran e.d. als wet. Daar veranderd de Nederlandse of westerse wet / normen en waarden niets aan. Daarom gaat deze multiculturele samenleving in vele gevallen gewoon niet werken. Dat heeft nooit gewerkt, er zijn niet voor niet 'landen' gesticht. Dat zijn eenzelfde soort denkende groep mensen. Ga je dat mengen, dan gaat het op termijn gewoon mis. Puur omdat sommige moslims de westerse cultuur niet adopteren, of kunnen accepteren. Dit geldt zeker niet voor alle moslims of buitenlanders, velen passen zich wel aan, en houden hun geloof grotendeels voor zichzelf.

Wat de Joden betreft; zij zijn al eeuwen lang de zondebok. Niet zozeer omdat zij een bepaald geloof aanhangen, maar gewoon omdat het Joden zijn (en eerder vermelde handelpotentie). Daar is zelfs een wet voor, dat noemen we antisemitisme ;) Heel slecht, maar het heeft wel ergens een oorzaak. Terecht of onterecht, dat maakt in deze niet uit.

Bovenstaande is geen aanval op jou intelligentie ;) (omdat het vrij 'basic' is) Maar dat is gewoon hoe het werkt in de wereld, en heeft altijd zo gewerkt. De oorzaak is simpel, de oplossing deste minder.

Ik wil hier niet als racist overkomen (al heeft dat woord ook al aardig ingeboet aan waarde). Ik ken aardig wat moslims welke ik heel aardige mensen vind. Sommige daarvan zie ik zelfs grager dan 'gewone' Nederlanders of andere westerlingen. Ik vind het gewoon heel treurig dat een grote groep het voor deze mensen verpest. Omdat ik toch een vooroordeel begin te krijgen jegens moslims.
Het enige wat moslims bijzonder graag accepteren in het westen is gratis geld en de geneugten die een welvaartsstaat biedt.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:58:31 #236
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195969015
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het enige wat moslims bijzonder graag accepteren in het westen is gratis geld en de geneugten die een welvaartsstaat biedt.
Allemaal ja?
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:59:20 #237
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_195969026
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:39 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Dat het als een directe aanval wordt ervaren, betekent niet dat dat zo is. Dat is wat ik duidelijk probeer te maken. Islam is een religie, geen ethniciteit of afkomst. Net zoals het Christendom, Buddhisme, Hindoeïsme, Voodoo, enz. is. Als je dus hier andere religies vrijuit kunt beschimpen, moet dat voor Islam ook gelden.

quote:
Dat klopt. Dat is ook wat ik duidelijk maakte.

quote:
Bedoel je nu dat mijn intelligentie vrij 'basic' is? Of doel je ergens anders op?

quote:
Hoe kun je in hemelsnaam een 'racist' zijn als je een vooroordeel hebt jegens moslims? Als je een vooroordeel hebt jegens christenen ben je toch ook geen racist?

Het punt is dat Islamkritiek eens losgekoppeld zou moeten worden van termen als 'xenofobie' of 'vreemdelingenhaat'. Het zou beschouwd moeten worden als slechts een religie zoals iedere andere religie, waar je in een vrije samenleving gewoon kritiek op moet kunnen hebben zonder gevaar voor eigen leven.
pi_195969099
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:58 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Allemaal ja?
De meesten wel ja. Daarom is de integratie ook zo fantastisch geslaagd. Ze profiteren van het goede leven hier en leven voor het grootste deel in een anti-westerse bubbel. Niet allemaal, de meesten wel. 'Ik ben Nederlander hoor' zeggen ze dan als ze hier zijn geboren. Tsja, het zal wel.
pi_195969161
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:59 schreef Repentless het volgende:

[..]

Het punt is dat Islamkritiek eens losgekoppeld zou moeten worden van termen als 'xenofobie' of 'vreemdelingenhaat'. Het zou beschouwd moeten worden als slechts een religie zoals iedere andere religie, waar je in een vrije samenleving gewoon kritiek op moet kunnen hebben zonder gevaar voor eigen leven.
Het is vloeken in de kerk wat je nu doet want dan kunnen moslims niet meer in een slachtofferrol kruipen en ontneem je hen een wezenlijk onderdeel van hun identiteit.
pi_195969209
quote:

[..]

Dat het als een directe aanval wordt ervaren, betekent niet dat dat zo is. Dat is wat ik duidelijk probeer te maken. Islam is een religie, geen ethniciteit of afkomst. Net zoals het Christendom, Buddhisme, Hindoeïsme, Voodoo, enz. is. Als je dus hier andere religies vrijuit kunt beschimpen, moet dat voor Islam ook gelden.
[..]

[..]

Bedoel je nu dat mijn intelligentie vrij 'basic' is? Of doel je ergens anders op?
[..]

Hoe kun je in hemelsnaam een 'racist' zijn als je een vooroordeel hebt jegens moslims? Als je een vooroordeel hebt jegens christenen ben je toch ook geen racist?

Eens met al je punten.

Nee ik bestempel jou niet als 'basic'. Ik bedoel dat mijn relaas vrij simpel (basic) is geschreven, en je dat niet als aanval moet zien ;)
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:10:08 #241
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195969240
Ik wil wetgeving tegen het beledigen van ongelovigen. Steeds maar weer moeten horen hoe dat kutboek vindt dat we dood moeten. Zouden we andersom eens moeten doen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_195969243
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

Wat ik eerder al gezegd heb, is dat het woord racisme al behoorlijk aan kracht heeft ingeboet. Mensen van etnische afkomst zijn nogal snel verongelijkt, en gooien de racismekaart naar boven. Erg schadelijk voor echt racisme.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:31:57 #243
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_195969652
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 21:05 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het is vloeken in de kerk wat je nu doet want dan kunnen moslims niet meer in een slachtofferrol kruipen en ontneem je hen een wezenlijk onderdeel van hun identiteit.
Bedoel je hiermee dat alle moslims volgens jou zo denken?
pi_195970051
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 21:31 schreef Repentless het volgende:

[..]

Bedoel je hiermee dat alle moslims volgens jou zo denken?
Nee maar degenen die misschien anders denken hoor je nooit..
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:06:25 #245
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_195970310
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 21:52 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Nee maar degenen die misschien anders denken hoor je nooit..
Wat is je referentiekader in deze?
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:43:18 #246
pi_195970953
quote:
87s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 21:10 schreef Tyr80 het volgende:
Ik wil wetgeving tegen het beledigen van ongelovigen. Steeds maar weer moeten horen hoe dat kutboek vindt dat we dood moeten. Zouden we andersom eens moeten doen.
Iedere religie is een belediging van onze intelligentie.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:51:30 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195971144
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 18:57 schreef Digi2 het volgende:
Godsdienstkritiek vanuit het christendom was al aanleiding in de middeleeuwen tot een strijd in europa, denk daarbij aan bijv. de opkomst van het protestantisme. Er was kritiek maar dat werd vaak omzichtig en verhullend geuit. De meeste westerlingen zijn echt niet van plan 500 jaar terug te gaan in dat opzicht.

’Jeroen Bosch leverde kritiek op rk kerk’
Nou nee, dat is een hypothese van de auteur Dick Heesen die verre van breed gedeeld wordt; Bosch was in ieder opzicht een standaard christen van zijn tijd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:59:33 #248
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195971308
quote:
4s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:28 schreef SpaceOddity het volgende:

[ twitter ]

[ twitter ]
Wie is dat, Saruman?
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:09:20 #249
pi_195971550
quote:
4s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:28 schreef SpaceOddity het volgende:

[ twitter ]

[ twitter ]
Mag ik nu die Imam doodwensen?
pi_195971555
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 22:06 schreef Repentless het volgende:

[..]

Wat is je referentiekader in deze?
Zowel MSM media als social media. Op social media heb je veel bubbels en moslims hebben ook zo hun eigen bubbels..Turken en Marokkanen etc. Heb daar ooit een tijdje in verkeerd toen ik veel contact had met moslims. En tsja..ze praten elkaar allemaal na.. zionisten zus..zionisten zo..Wilders is slecht..blabla. Dat neem ik ze niet kwalijk, iedereen zit tegenwoordig in zijn eigen bubbeltje..de autochtonen net zo goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')