abonnement Unibet Coolblue
pi_195938907
Reden:
'Mensen worden boos omdat ze denken dat wij de regels bepalen. Maar dat is niet waar. We bepalen met z'n allen in Nederland de regels over hoe we met elkaar omgaan. Of het nou de anderhalve meter is of dit bezoekbeleid, dat bedenken wij niet. Het lijkt erop dat mensen dan boos worden op degene die aan het bed staat.'
https://www.at5.nl/artike(...)echt-niet-bij-hebben

Dat komt omdat het steeds de ziekenhuisbazen zijn die op tv komen en die hebben het alleen over hun beroep, terwijl heel veel beroepen in de penairie zitten.
En hoe meer de eisen van de ziekenhuisbazen worden ingewilligd, hoe meer de andere beroepen eronder moeten lijden.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:34:55 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195938914
Overdrijven is ook een vak
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195938948
Ik geloof wel dat het waar is hoor.

'Waar er tijdens de eerste coronagolf nog spandoeken opgehangen werden en er werd geapplaudisseerd voor het zorgpersoneel, hebben ze in het Amsterdam UMC nu bijna dagelijks te maken met agressie. Boze bezoekers die het bijvoorbeeld oneens zijn met het bezoekersbeleid schelden verpleegkundigen soms de huid vol.'

Maar dat komt dus inderdaad omdat veel mensen denken dat De Zorg het voor het zeggen heeft momenteel.
pi_195938953
Misschien moet dat zorgpersoneel eens niet zo janken en gewoon hun werk uitvoeren. Wanneer ze applaus in ontvangst kunnen nemen staan ze als een pauw met zes lullen zo trots het in ontvangst te nemen. Momenteel moet elk ziekenhuis en zorginstelling een filmpje opnemen met personeel wat de Jeruzalema dans (?) of zoiets doet. Nou wat hebben we het druk. En zeg je er wat van dan moet je 'even normaal doen' of 'respect hebben voor zorgmedewerkers'. Zo'n korte lontjes dat volk hé.
U MAD?
pi_195938992
We hebben meer aan programma's met goede ideeën dan steeds in talkshows de zorgego's die ons vertellen dat we het niet goed doen en dat alles stand te pe op slot moet.
Ik vond OP1 gisteravond heel opwekkend, energiek, origineel, ludiek en ideenrijk maar dat is een zeldzaamheid geworden bij de omroepen. Het EO-programma 'Concert van Hoop' met liedjes en persoonlijke verhalen van woensdagavond was wel erg goed en gaf een goede inkijk in de problemen zonder met belerende riedels te komen dat we het niet goed doen.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:45:06 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195939041
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:37 schreef de_boswachter het volgende:
Misschien moet dat zorgpersoneel eens niet zo janken en gewoon hun werk uitvoeren. Wanneer ze applaus in ontvangst kunnen nemen staan ze als een pauw met zes lullen zo trots het in ontvangst te nemen. Momenteel moet elk ziekenhuis en zorginstelling een filmpje opnemen met personeel wat de Jeruzalema dans (?) of zoiets doet. Nou wat hebben we het druk. En zeg je er wat van dan moet je 'even normaal doen' of 'respect hebben voor zorgmedewerkers'. Zo'n korte lontjes dat volk hé.
Dus als zorgpersoneel en hulpverleners verbaal en fysiek bedreigd worden moeten ze dat maar normaal vinden en niet zeuren? Is dat wat je bedoeld?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195939169
Het begint al bij de deur, staat er zo'n vmbo kneusje in een witte blouse met een grote V erop. Dit mag niet dat mag niet. Er mag maar 1 persoon per bezoekuur naar boven, je mag ook niet afwisselen.
Beneden in de hal mag ineens alles, zie je hele families met de patiënt daar zitten. Je hoeft de afkomst niet te vragen.
6 weken ben ik daar op bezoek geweest, ben blij dat het nu voorbij is.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195939227
De reacties in dit topic spreken boekdelen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_195939264
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dus als zorgpersoneel en hulpverleners verbaal en fysiek bedreigd worden moeten ze dat maar normaal vinden en niet zeuren? Is dat wat je bedoeld?
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Er zijn altijd debielen die fysiek en verbaal geweld niet schuwen. Dat was dertig, twintig en tien jaar geleden ook al. Wat ik wel bedoel is dat 'ze' telkens maar weer de media moeten halen hoe zwaar en moeilijk ze het hebben, maar dan wel tenenkrommende dansfilmpjes kunnen opnemen.
U MAD?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:05:04 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195939321
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:01 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Nee, dat is niet wat ik bedoel. Er zijn altijd debielen die fysiek en verbaal geweld niet schuwen. Dat was dertig, twintig en tien jaar geleden ook al. Wat ik wel bedoel is dat 'ze' telkens maar weer de media moeten halen hoe zwaar en moeilijk ze het hebben, maar dan wel tenenkrommende dansfilmpjes kunnen opnemen.
Een beetje lol maken op je werk mag dus niet? En ben jij gedwongen om naar die filmpjes te kijken? Maar los daarvan geweld is natuurlijk altijd fout.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195939362
Iedereen praat altijd in zijn eigen straatje en als we te veel zorgbobo's op tv zien die alleen over hun eigen sector praten, die ook nog vertellen dat wij het met zijn allen niet goed doen en dat we eigenlijk meteen opgesloten moeten worden, krijgen veel mensen de kriebels.
Ik vind dat de zorgbobo's zich moeten bemoeien met de politici maar niet continu het volk belerend moeten toespreken.
Dat er niet genoeg bedden en niet genoeg personeel is, ligt niet aan de bevolking maar aan de politiek. Dáár moeten ze mee praten.
pi_195939491
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:37 schreef de_boswachter het volgende:
Misschien moet dat zorgpersoneel eens niet zo janken en gewoon hun werk uitvoeren. Wanneer ze applaus in ontvangst kunnen nemen staan ze als een pauw met zes lullen zo trots het in ontvangst te nemen. Momenteel moet elk ziekenhuis en zorginstelling een filmpje opnemen met personeel wat de Jeruzalema dans (?) of zoiets doet. Nou wat hebben we het druk. En zeg je er wat van dan moet je 'even normaal doen' of 'respect hebben voor zorgmedewerkers'. Zo'n korte lontjes dat volk hé.
Middelvinger naar de zorg deze post :{
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_195939512
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:16 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]

Middelvinger naar de zorg deze post :{
Nee totaal niet. Ik waardeer de zorg enorm en als ik hoor wat die beste mensen verdienen dan vind ik dat het wel wat meer mag zijn. Maar dat is het punt niet.
U MAD?
pi_195939572
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:08 schreef Mondkapje het volgende:
Iedereen praat altijd in zijn eigen straatje en als we te veel zorgbobo's op tv zien die alleen over hun eigen sector praten, die ook nog vertellen dat wij het met zijn allen niet goed doen en dat we eigenlijk meteen opgesloten moeten worden, krijgen veel mensen de kriebels.
Ik vind dat de zorgbobo's zich moeten bemoeien met de politici maar niet continu het volk belerend moeten toespreken.
Dat er niet genoeg bedden en niet genoeg personeel is, ligt niet aan de bevolking maar aan de politiek. Dáár moeten ze mee praten.
Ja het is inderdaad de schuld van Gommers en co dat een stel laagbegaafde tokkies hun frustraties botvieren op zorgpersoneel.
pi_195939601
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:20 schreef robijnwasverzachter het volgende:

[..]

Ja het is inderdaad de schuld van Gommers en co dat een stel laagbegaafde tokkies hun frustraties botvieren op zorgpersoneel.
Nee, het is de schuld van de media.
pi_195939705
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:21 schreef Mondkapje het volgende:
Nee, het is de schuld van de media.
In de media vertellen ervaringsdeskundigen dat het te druk is in hun ziekenhuizen. Lijkt me een actueel onderwerp en dus de taak van 'de media' om daar aandacht aan te besteden.
Ik zie overigens ook "gewone" verpleegkundigen en artsen in de programma's aanschuiven. Die hebben echt werkvloerervaring.
Hoe kom jij vanuit dat punt naar het goedpraten van agressie richting zorgmedewerkers?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_195939822
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:37 schreef de_boswachter het volgende:
Misschien moet dat zorgpersoneel eens niet zo janken en gewoon hun werk uitvoeren. Wanneer ze applaus in ontvangst kunnen nemen staan ze als een pauw met zes lullen zo trots het in ontvangst te nemen. Momenteel moet elk ziekenhuis en zorginstelling een filmpje opnemen met personeel wat de Jeruzalema dans (?) of zoiets doet. Nou wat hebben we het druk. En zeg je er wat van dan moet je 'even normaal doen' of 'respect hebben voor zorgmedewerkers'. Zo'n korte lontjes dat volk hé.
Er is natuurlijk een verschil tussen er wat van zeggen en iemand te bedreigen.
pi_195939985
Tijd voor een lolletje tussen het werk door is er in Assen nog steeds:
https://www.dvhn.nl/drent(...)op-los-26153717.html
pi_195940120
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:43 schreef Nia het volgende:
Tijd voor een lolletje tussen het werk door is er in Assen nog steeds:
https://www.dvhn.nl/drent(...)op-los-26153717.html
Ja het is altijd makkelijk praten dit, maar feit is wel dat in mijn werk in de Horeca ik op hele drukke dagen/weken geen tijd heb dit soort dingen op te zetten.

Deze passage:
quote:
In samenwerking met de afdeling communicatie - en met dank aan de directie die er wel 'een potje' voor wist te vinden - konden de verpleegkundigen het crossmediabedrijf Bluemedia uit Assen inschakelen om er een professionele video van te maken.
Vind ik nog wat schrijnender.
pi_195940138
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

In de media vertellen ervaringsdeskundigen dat het te druk is in hun ziekenhuizen. Lijkt me een actueel onderwerp en dus de taak van 'de media' om daar aandacht aan te besteden.
Ik zie overigens ook "gewone" verpleegkundigen en artsen in de programma's aanschuiven. Die hebben echt werkvloerervaring.
Hoe kom jij vanuit dat punt naar het goedpraten van agressie richting zorgmedewerkers?
Je moet als media in een crisis als deze aanvoelen wat nodig is, wat werkt, wat gevolgen zijn van wat je uitzendt en dan is het niet slim om constant het volk belerend toe te spreken vanuit één sector.
pi_195940517
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:52 schreef Mondkapje het volgende:
Je moet als media in een crisis als deze aanvoelen wat nodig is, wat werkt, wat gevolgen zijn van wat je uitzendt en dan is het niet slim om constant het volk belerend toe te spreken vanuit één sector.
Ik zal wel in een andere bubbel zitten, maar ik zie genoeg mensen op tv uit andere sectoren: boeren, zangers, ondernemers, influencers. Iedereen én zijn ouwe moer komt aan het woord.
Los hiervan blijft mijn vraag staan: waarom vergoeilijk jij agressie tegen zorgpersoneel doordat er in de media veel aandacht voor een actueel thema is?
Lijkt me eerder dat het lekker makkelijk afschuiven is: DiE ZuSteR mOt haAr Bek hOuWE, WaNt GoMMes wAs wEeR oP tV!!!!!!eins
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_195940607
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:37 schreef de_boswachter het volgende:
Misschien moet dat zorgpersoneel eens niet zo janken en gewoon hun werk uitvoeren. Wanneer ze applaus in ontvangst kunnen nemen staan ze als een pauw met zes lullen zo trots het in ontvangst te nemen. Momenteel moet elk ziekenhuis en zorginstelling een filmpje opnemen met personeel wat de Jeruzalema dans (?) of zoiets doet. Nou wat hebben we het druk. En zeg je er wat van dan moet je 'even normaal doen' of 'respect hebben voor zorgmedewerkers'. Zo'n korte lontjes dat volk hé.
Ja, dat zag je ook al bij de 1e golf, continu TikTok filmjes maken
https://www.dvhn.nl/drent(...)op-los-26153717.html
quote:
Tientallen medewerkers van het Wilhelmina Ziekenhuis Assen hebben donderdagmiddag de razend populaire Jerusalema Challenge gedanst.
Deze uitdaging gaat sinds de zomer de hele wereld rond: zorgpersoneel danst samen op het Afrikaanse liedje Jerusalema van Master KG en Nomcebo. Het vrolijke nummer met het bijbehorende dansje zorgt voor een positieve noot in deze drukke coronatijd. Jerusalema werd hierdoor zo populair dat het deze week de nummer één positie in de Top 40 behaalde.
Valt blijkbaar wel mee met die drukte....
pi_195940637
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Jouw mening, niet die van mij.
Dat is hetzelfde als je iemand op je werk of school gaat lopen negeren omdat je niet eens bent met hem :') vind het een beetje triest gedrag. Het is online namelijk ook niet zo dat het echt veel tijd kost om iemand z'n comment te negeren. Sterker nog je hoeft het niet eens te lezen. Als iemand in real life in je gezicht loopt te schreeuwen heeft dat veel meer impact.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:17:08 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195940651
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:16 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als je iemand op je werk of school gaat lopen negeren omdat je niet eens bent met hem :') vind het een beetje triest gedrag. Het is online namelijk ook niet zo dat het echt veel tijd kost om iemand z'n comment te negeren. Sterker nog je hoeft het niet eens te lezen. Als iemand in real life in je gezicht loopt te schreeuwen heeft dat veel meer impact.
Nogmaals, jouw mening en niet die van mij. Je hele tirade is dus nergens op gebaseeerd.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195940681
Wie vallen er toch altijd het zorgpersoneel aan? :) Weet iemand dat misschien? :) Ik weet het niet hoor...misschien dezelfde groep die zwaar oververtegenwoordigd is op de IC? :)
pi_195940708
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:05 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Het is treurig dat je zelfs op een online discussie forum mensen moet gaan negeren.. maar het tekent wel een beetje hoe de huidige maatschappij is ingesteld. Iedereen met een andere mening dan die van mij is een mongool en moet oprotten.

Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat ik dan ook op die lijst sta van veel users :')
Trollen staan op mijn lijst, zoals die ook gebanned worden op allerlei fora en social media
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195940711
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:17 schreef Dven het volgende:

[..]

Nogmaals, jouw mening en niet die van mij. Je hele tirade is dus nergens op gebaseeerd.
:')

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Trollen staan op mijn lijst, zoals die ook gebanned worden op allerlei fora en social media
Als ze toch gebanned worden hoef je ze ook niet meer te blokkeren :P
Facts don't care about your feelings
pi_195940724
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:33 schreef Mondkapje het volgende:
Reden:
'Mensen worden boos omdat ze denken dat wij de regels bepalen. Maar dat is niet waar. We bepalen met z'n allen in Nederland de regels over hoe we met elkaar omgaan. Of het nou de anderhalve meter is of dit bezoekbeleid, dat bedenken wij niet. Het lijkt erop dat mensen dan boos worden op degene die aan het bed staat.'
https://www.at5.nl/artike(...)echt-niet-bij-hebben
"We bepalen met z'n allen in Nederland de regels over hoe we met elkaar omgaan"
Ah, de bekende links-populistische uitspraak "dat hebben wij toch met elkaar zo afgesproken"
Nee, in Nederland "spreken we niet iets met elkaar af", dat zou maar democratisch zijn he....

Een leger ambtenaren en een handvol ongekozen bestuurders bedenken de regels, en de Tweede Slaapkamer en jaknikkende 1e Kamer gaan er dan mee akkoord
Nu met Corona wordt er vaak zelfs geregeerd per noodverordening en staat de democratie helemaal buiten spel
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:21:22 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195940746
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Trollen staan op mijn lijst, zoals die ook gebanned worden op allerlei fora en social media
Precies. Alsof je daar maar de hele dag verplicht naar moet luisteren. Doe normaal zeg. Als de mannen achter het forum dat om één of andere niet willen, prima, dan doe ik het zelf wel. Kunnen de trollen en hun fans lekker hun gang blijven gaan zonder dat ik mij er steeds aan moet ergeren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195940951
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:51 schreef Remco het volgende:
Ja het is altijd makkelijk praten dit, maar feit is wel dat in mijn werk in de Horeca ik op hele drukke dagen/weken geen tijd heb dit soort dingen op te zetten.
Je ziet daar ook dagelijks mensen heel ziek zien?
Dat de afscheid moeten nemen van hun geliefden, omdat ze dit misschien niet overleven?
Heb je daar ook dat je een collega's geen knuffel kan geven, omdat hij het even heel zwaar heeft, na het zoveelste covid-19 geval?
Loop je daar nu ook 8 of misschien 12 uurs diensten in beschermende kleding?
Heb je daar ook dezelfde emotionele zware workload?

Ontspanning en een beetje plezier kunnen hebben in je werk, is van groot belang.

quote:
Vind ik nog wat schrijnender.
Dat een directie snapt dat zijn personeel ontspanning en plezier nodig heeft in deze en komende zware periode?

Ik zou trots zijn op zo'n directie en bedrijf.
pi_195941007
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:20 schreef bluemoon23 het volgende:
"We bepalen met z'n allen in Nederland de regels over hoe we met elkaar omgaan"
Ah, de bekende links-populistische uitspraak "dat hebben wij toch met elkaar zo afgesproken"
Nee, in Nederland "spreken we niet iets met elkaar af", dat zou maar democratisch zijn he....

Een leger ambtenaren en een handvol ongekozen bestuurders bedenken de regels, en de Tweede Slaapkamer en jaknikkende 1e Kamer gaan er dan mee akkoord
Maar volgens mij doen die het over het algemeen beter dan onze fok experts.

quote:
Nu met Corona wordt er vaak zelfs geregeerd per noodverordening en staat de democratie helemaal buiten spel
Met een redenen natuurlijk. En democratie is er nog gewoon in Nederland.
pi_195941051
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:21 schreef Dven het volgende:

[..]

Precies. Alsof je daar maar de hele dag verplicht naar moet luisteren. Doe normaal zeg. Als de mannen achter het forum dat om één of andere niet willen, prima, dan doe ik het zelf wel. Kunnen de trollen en hun fans lekker hun gang blijven gaan zonder dat ik mij er steeds aan moet ergeren.
Daarnaast kom ik ze in het echte leven nooit tegen, omdat met zulje uitspraken je binnen een seconde een knal voor je bek krijgt waardoor men zulke dingen niet durft te zeggen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195941083
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:18 schreef HansCojona het volgende:
Wie vallen er toch altijd het zorgpersoneel aan? :) Weet iemand dat misschien? :) Ik weet het niet hoor...misschien dezelfde groep die zwaar oververtegenwoordigd is op de IC? :)
Zij hebben geen geweldsmonopolie en geven toch vaak vervelend nieuws.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:40:02 #34
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195941095
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daarnaast kom ik ze in het echte leven nooit tegen, omdat met zulje uitspraken je binnen een seconde een knal voor je bek krijgt waardoor men zulke dingen niet durft te zeggen.
Of gewoon geheel terecht als randfiguur gezien wordt en zodoende dus ook behandeld wordt als een paria. Buiten dat geloof ik echt niet dat mensen daadwerkelijk zo denken. Maar hebben wel een rare obsessie voor aandacht krijgen en dat is voor veel mensen met trollen nu eenmaal veel gemakkelijker dan door daadwerkelijk een interessant figuur te zijn :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195941209
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:37 schreef de_boswachter het volgende:
Misschien moet dat zorgpersoneel eens niet zo janken en gewoon hun werk uitvoeren. Wanneer ze applaus in ontvangst kunnen nemen staan ze als een pauw met zes lullen zo trots het in ontvangst te nemen. Momenteel moet elk ziekenhuis en zorginstelling een filmpje opnemen met personeel wat de Jeruzalema dans (?) of zoiets doet. Nou wat hebben we het druk. En zeg je er wat van dan moet je 'even normaal doen' of 'respect hebben voor zorgmedewerkers'. Zo'n korte lontjes dat volk hé.
_O- :') :') :') :')
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:54:21 #36
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195941310
quote:
'Mensen worden boos omdat ze denken dat wij de regels bepalen. Maar dat is niet waar. We bepalen met z'n allen in Nederland de regels over hoe we met elkaar omgaan. Of het nou de anderhalve meter is of dit bezoekbeleid, dat bedenken wij niet. Het lijkt erop dat mensen dan boos worden op degene die aan het bed staat.'
We hebben ook met zijn allen bepaald dat je bij klachten thuis blijft. Helaas heeft zorgpersoneel hier massaal schijt aan en gaan ze zelfs bij een positieve test lekker aan het werk. Gevolg is weer lekker veel uitbraken en doden in de verpleeghuizen en andere zorginstellingen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_195941385
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:40 schreef Dven het volgende:

[..]

Of gewoon geheel terecht als randfiguur gezien wordt en zodoende dus ook behandeld wordt als een paria. Buiten dat geloof ik echt niet dat mensen daadwerkelijk zo denken. Maar hebben wel een rare obsessie voor aandacht krijgen en dat is voor veel mensen met trollen nu eenmaal veel gemakkelijker dan door daadwerkelijk een interessant figuur te zijn :)
Ik denk juist dat via internet de werkelijke gedachtes worden uitgepoept van iemand omdat elke sociale controle ontbreekt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195941869
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:33 schreef Rolfieo het volgende:
Maar volgens mij doen die het over het algemeen beter dan onze fok experts
Nee
quote:
Met een redenen natuurlijk. En democratie is er nog gewoon in Nederland.
We hadden al een gebrekkige democratie, met de invoering van de corona noodverordeningen in Maart is die nog verder ingekrompen, en nu met de spoedwet is het helemaal een farce
pi_195944529
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:26 schreef bluemoon23 het volgende:
We hadden al een gebrekkige democratie, met de invoering van de corona noodverordeningen in Maart is die nog verder ingekrompen, en nu met de spoedwet is het helemaal een farce
Probeer je mening niet voor een feit aan te zien. Das namelijk best een groot verschil.

We hebben namelijk hier nog steeds een democratie.
Kan natuurlijk altijd beter, maar in Nederland zien wij het allemaal niet zo gek.
pi_195944619
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:54 schreef halfway het volgende:
Het begint al bij de deur, staat er zo'n vmbo kneusje in een witte blouse met een grote V erop. Dit mag niet dat mag niet. Er mag maar 1 persoon per bezoekuur naar boven, je mag ook niet afwisselen.
Beneden in de hal mag ineens alles, zie je hele families met de patiënt daar zitten. Je hoeft de afkomst niet te vragen.
6 weken ben ik daar op bezoek geweest, ben blij dat het nu voorbij is.
trieste opmerkingen eigenlijk.

vmbo kneusje, lekker denigrerend => Hadden ze hier een afstuurde professor dan neer moeten zetten? Had dat wat uitgemaakt?
pi_195944725
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:37 schreef de_boswachter het volgende:
Misschien moet dat zorgpersoneel eens niet zo janken en gewoon hun werk uitvoeren.
Gewoon hun 12 uren diensten draaien, op een afdeling waar ze normaal nooit werken?
Waar ze alleen maar ellende zien?

quote:
Wanneer ze applaus in ontvangst kunnen nemen staan ze als een pauw met zes lullen zo trots het in ontvangst te nemen.
IK heb ze nergens trost dit zien doen. Welk blij met met de erkenning van hun inzet.

quote:
Momenteel moet elk ziekenhuis en zorginstelling een filmpje opnemen met personeel wat de Jeruzalema dans (?) of zoiets doet. Nou wat hebben we het druk.
Hier laat je dus duidelijk niet zien, wat ze eigenlijk doormaken, wat hoe belangrijk ontspanning kan zijn.
Prachtig voorbeeld van iemands onkunde.

quote:
En zeg je er wat van dan moet je 'even normaal doen' of 'respect hebben voor zorgmedewerkers'. Zo'n korte lontjes dat volk hé.
Voornamelijk dom volk, wat zich vaak nergens iets van aantrekt, maar vooral zichzelf heel belangrijk vind.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:11:51 #42
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195944748
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:33 schreef Mondkapje het volgende:
Reden:
'Mensen worden boos omdat ze denken dat wij de regels bepalen. Maar dat is niet waar. We bepalen met z'n allen in Nederland de regels over hoe we met elkaar omgaan. Of het nou de anderhalve meter is of dit bezoekbeleid, dat bedenken wij niet. Het lijkt erop dat mensen dan boos worden op degene die aan het bed staat.'
https://www.at5.nl/artike(...)echt-niet-bij-hebben
Tja, dat krijg je als je Diederik en Ernst zoveel ruimte geeft en uitspraken laat doen over maatregelen.
Ze zouden er beiden goed aan doen door te stoppen met de pers op te zoeken en alleen nog te rapporteren aan hun opdrachtgevers.
So we just called him Fred
pi_195944914
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:40 schreef Dven het volgende:

[..]

Of gewoon geheel terecht als randfiguur gezien wordt en zodoende dus ook behandeld wordt als een paria. Buiten dat geloof ik echt niet dat mensen daadwerkelijk zo denken. Maar hebben wel een rare obsessie voor aandacht krijgen en dat is voor veel mensen met trollen nu eenmaal veel gemakkelijker dan door daadwerkelijk een interessant figuur te zijn :)
Gelukkig hebben we jou hier op dit forum.
U MAD?
pi_195944975
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:10 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Gewoon hun 12 uren diensten draaien, op een afdeling waar ze normaal nooit werken?
Waar ze alleen maar ellende zien?
[..]

IK heb ze nergens trost dit zien doen. Welk blij met met de erkenning van hun inzet.
[..]

Hier laat je dus duidelijk niet zien, wat ze eigenlijk doormaken, wat hoe belangrijk ontspanning kan zijn.
Prachtig voorbeeld van iemands onkunde.
[..]

Voornamelijk dom volk, wat zich vaak nergens iets van aantrekt, maar vooral zichzelf heel belangrijk vind.
Uhm, je mist iets. Zorgpersoneel zijn niet alleen die mensen die op de corona afdeling vh ziekenhuis werken. Apothekers, mensen die in zorginstellingen werken, thuishulpen.... ze willen allemaal aandacht en respect. En niet één keer, nee iedereen moet buigen en knielen. Al sinds half maart is dit het geval. Ja sorry hoor. De maatregelen zullen het werken er niet makkelijker op maken nee, maar dat gejank terwijl er wel genoeg tijd is om ontspannende filmpjes te maken (tijdens werktijd) is van een deel van het zorgpersoneel wel lichtelijk overdreven.
U MAD?
pi_195945769
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:22 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Uhm, je mist iets. Zorgpersoneel zijn niet alleen die mensen die op de corona afdeling vh ziekenhuis werken. Apothekers, mensen die in zorginstellingen werken, thuishulpen.... ze willen allemaal aandacht en respect. En niet één keer, nee iedereen moet buigen en knielen. Al sinds half maart is dit het geval. Ja sorry hoor. De maatregelen zullen het werken er niet makkelijker op maken nee, maar dat gejank terwijl er wel genoeg tijd is om ontspannende filmpjes te maken (tijdens werktijd) is van een deel van het zorgpersoneel wel lichtelijk overdreven.
Bij mij in het ziekenhuis maken ze dat filmpje in hun pauze, en er zijn wat mensen die vrij waren naar werk gekomen om hier aan mee te doen.

Wat een kneuzenreacties hier. -O-
"What seems to be the officer, problem?"
pi_195945878
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:56 schreef Dick_Honeybush het volgende:

[..]

Bij mij in het ziekenhuis maken ze dat filmpje in hun pauze, en er zijn wat mensen die vrij waren naar werk gekomen om hier aan mee te doen.

Wat een kneuzenreacties hier. -O-
Lezen was niet je sterkste vak hé? En kneuzenreacties omdat het niet matched met hoe jij erover denkt zeker?
U MAD?
pi_195946848
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:01

[..]
0s.gif [b]Op vrijdag 30 oktober 2020 14:56 schreef Dick_Honeybush het volgende:


[..]

Bij mij in het ziekenhuis maken ze dat filmpje in hun pauze, en er zijn wat mensen die vrij waren naar werk gekomen om hier aan mee te doen.

Wat een kneuzenreacties hier. -O-
In het algemeen is het gewoon ongelooflijk asociaal om dat soort leukigheid te doen tijdens een zogenaamde pandemie en terwijl er mensen op sterven liggen. Misschien dat jullie dit ook samen kunnen doen met begrafenisondernemers en medewerkers van crematoria?
pi_195946875


[ Bericht 100% gewijzigd door Ark3988 op 30-10-2020 15:53:18 ]
pi_195946930
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:51 schreef Ark3988 het volgende:

[..]

In het algemeen is het gewoon ongelooflijk asociaal om dat soort leukigheid te doen tijdens een zogenaamde pandemie en terwijl er mensen op sterven liggen. Misschien dat jullie dit ook samen kunnen doen met begrafenisondernemers en medewerkers van crematoria?
Nou je staat met stip direct op de trolllijst van @Dven _O-
U MAD?
pi_195948746
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:56 schreef Dick_Honeybush het volgende:
Bij mij in het ziekenhuis maken ze dat filmpje in hun pauze, en er zijn wat mensen die vrij waren naar werk gekomen om hier aan mee te doen.
Zoals het meestal gaat. Je kunt niet even er tussen uit.

quote:
Wat een kneuzenreacties hier. -O-
Helemaal mee eens.

ze hebben al een mening klaar, maar weten de feiten niet eens.
pi_195948768
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:01 schreef de_boswachter het volgende:
Lezen was niet je sterkste vak hé? En kneuzenreacties omdat het niet matched met hoe jij erover denkt zeker?
Men heeft een mening klaar, maar weet niet wat de feiten zijn.
Of wat men ervaart tijdens Covid-19, maar wel je mening blaaaten.
pi_195948855
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:51 schreef Ark3988 het volgende:
In het algemeen is het gewoon ongelooflijk asociaal om dat soort leukigheid te doen tijdens een zogenaamde pandemie en terwijl er mensen op sterven liggen.
Waarom?

Ik zou het prachtig vinden om te zien, als mijn verpleging daar aan zou mee doen.
Ik zou begrijpen dat ze het momenteel extreem zwaar hebben en heel veel offers moeten maken, zowel emotioneel als in het gezin.
Dat juist dit soort acties, ze heel veel energie geeft om weer door te gaan.

Sommige mensen hebben echt geen idee, wat covid-19 met de patient, maar ook de verpleging doet.
\
Maar ja... Achter een toetsenbord in een zolderkamertje, heb je hier natuurlijk ook geen idee van.

quote:
Misschien dat jullie dit ook samen kunnen doen met begrafenisondernemers en medewerkers van crematoria?
Staat er volgens mij helemaal los van. En hierbij laat je eigenlijk ook zien, dat je niet weet waarover je nu exact praat.
pi_195949547
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:33 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Waarom?

Ik zou het prachtig vinden om te zien, als mijn verpleging daar aan zou mee doen.
Ik zou begrijpen dat ze het momenteel extreem zwaar hebben en heel veel offers moeten maken, zowel emotioneel als in het gezin.
Dat juist dit soort acties, ze heel veel energie geeft om weer door te gaan.

Sommige mensen hebben echt geen idee, wat covid-19 met de patient, maar ook de verpleging doet.
\
Maar ja... Achter een toetsenbord in een zolderkamertje, heb je hier natuurlijk ook geen idee van.
[..]

Staat er volgens mij helemaal los van. En hierbij laat je eigenlijk ook zien, dat je niet weet waarover je nu exact praat.
Ja jij weet waar je over praat, ik zie het direct aan dat hautaine gedrag: 'Mijn verpleging' :r
Ook jij leest maar wat je wil. Je doet net alsof heel het topic Covid ontkent :')
U MAD?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:15:00 #54
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195949626
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:11 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ja jij weet waar je over praat, ik zie het direct aan dat hautaine gedrag. 'Mijn verpleging' :r
Ik denk eigenlijk dat jij niet weet waar je het over hebt. Maar welke kant wil je op dat verplegers en dergelijke huftergedrag maar normaal moeten vinden?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195949693
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:15 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat jij niet weet waar je het over hebt. Maar welke kant wil je op dat verplegers en dergelijke huftergedrag maar normaal moeten vinden?
Quote me even waar ik dat zeg.
U MAD?
pi_195950028
Zorgpersoneel maakt inderdaad niet de regels, maar zorgbestuurders en de meest interventionistische delen van de zorg (ic e.d.) staan wel constant vooraan in de publiciteit. En alle maatregelen zijn er uiteindelijk wel op gericht om hen niet te overbelasten en om te doen wat zij 'gezond' vinden. We neigen sterk naar medicalisatie van de samenleving en je ontkomt op tv haast niet aan witte jassen die met vergaande voorstellen komen over hoe de hele maatschappij moet worden ingericht.

En dingen die nu nog 'dringend advies' zijn vanuit de overheid, worden door ziekenhuizen al verplicht gesteld. Dit alles natuurlijk vanwege Covid. Maar straks zitten ze ook elke dag op tv om een verbod te eisen op alcohol, drugs, tabak, auto's, fietsen zonder helm, etc. Straks willen ze ook mondkapjes en social distancing om griepdoden te voorkomen. En ja dan maken de zorghelden dus wel degelijk het beleid.

Dus ja op dat moment hebben minder opgeleide of minder sociale types inderdaad het idee dat 'de zorg' de regels bedenkt en dat gaan ze afreageren als ze hun geliefden niet mogen zien of een mondkapje moeten dragen, zelfs als dat het moeilijk maakt om goede zorg te verlenen.

In Frankrijk waren er zelfs verhalen dat vrouwen bij het bevallen een mondkapje op moesten houden en hun partner er niet bij mocht zijn, en dat zo'n zorgheld dreigde: "Je zet dat ding weer op, anders beëindigen wij de behandeling en dan beval je zelf maar." Nou heb ik zelf 0,0 agressie in me (al helemaal niet richting zorgpersoneel), ben ik geen vrouw, en heb ik ook geen zwangere partner. Maar ik zou niet voor mezelf instaan als ze zoiets zouden zeggen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:41 schreef Mondkapje het volgende:
We hebben meer aan programma's met goede ideeën dan steeds in talkshows de zorgego's die ons vertellen dat we het niet goed doen en dat alles stand te pe op slot moet.
Ik vond OP1 gisteravond heel opwekkend, energiek, origineel, ludiek en ideenrijk maar dat is een zeldzaamheid geworden bij de omroepen. Het EO-programma 'Concert van Hoop' met liedjes en persoonlijke verhalen van woensdagavond was wel erg goed en gaf een goede inkijk in de problemen zonder met belerende riedels te komen dat we het niet goed doen.
Heb beide programma's niet gezien, dus weet niet wat er bij Op1 besproken werd. Maar ja er is inderdaad extreem veel negativiteit. Ik denk dat het wel goed is om de werkelijkheid te bespreken, zowel medisch als sociaal/economisch. Alleen de constante tirades vanuit de politiek, media en zorg richting het domme volk dat het allemaal verkeerd doet, zijn wel heel storend.

Er zijn op dit moment heel weinig groepen die het saamhorigheidsgevoel van lockdown 1.0 terug proberen te brengen. Mensen worden juist enorm tegen elkaar opgezet en dat gaat nu al maanden zo door. Niemand doet meer de moeite om met een wervend verhaal te komen, je moet gewoon stil zitten en je bek houden. En een oververtegenwoordigd groepje denkt daar ook zo over en verkondigt dat ook overal. Maar er zijn ook maar heel weinig mensen met moreel gezag die eenheid zouden kunnen uitstralen. De koning kan bijvoorbeeld oprecht maar beter even heel stil blijven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:51 schreef Remco het volgende:

[..]

Ja het is altijd makkelijk praten dit, maar feit is wel dat in mijn werk in de Horeca ik op hele drukke dagen/weken geen tijd heb dit soort dingen op te zetten.

Deze passage:
[..]

Vind ik nog wat schrijnender.
Denk dat er wel goed geld te verdienen valt in het promoten van onze zorghelden. Bijna niemand heeft wat tegen hen. Als je kritiek hebt sta je sowieso al 1-0 achter, want dan zou je ook geweld en intimidatie tegen onze zorghelden goedpraten.
pi_195952804
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:11 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ja jij weet waar je over praat, ik zie het direct aan dat hautaine gedrag: 'Mijn verpleging' :r
Als ik op de Covid-19 afdeling lig, zou ik graag willen dat mijn verplegers hun plezier daar uit kunnen halen.
Dit daar wat mis me?

quote:
Ook jij leest maar wat je wil. Je doet net alsof heel het topic Covid ontkent :')
Ik weet heel goed wat Covid-19 met je doet, al een 1/2 jaar lang.
pi_195953109
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 20:57 schreef Rolfieo het volgende:
Ik weet heel goed wat Covid-19 met je doet, al een 1/2 jaar lang.
Prima, maar volgens mij is dat het punt en de discussie niet hier.
U MAD?
pi_195956547
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:01 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Lezen was niet je sterkste vak hé?
Hoezo? Jij zegt 'tijdens werktijd'. Maar bij mij in het ziekenhuis, en ik weet het van een aantal oud klasgenoten in andere ziekenhuizen, nemen ze dit op tijdens hun pauze. En sommigen komen op hun vrije dag meedoen.

quote:
En kneuzenreacties omdat het niet matched met hoe jij erover denkt zeker?
Nee hoor. Laat mensen lekker doen wat ze willen doen. Als mensen samen een cringy dansje willen doen in hun eigen tijd, wat maakt jou het uit?

Veel afdelingen in ziekenhuizen hebben het zwaar momenteel. Los van de acute zorg zijn er ook afdelingen die reguliere zorg overnemen van andere ziekenhuizen en het extra druk hebben, of nog aan het inhalen zijn van de eerste golf. Mensen in de zorg worden ook gewoon ziek en in deze periode is er om logische redenen wat extra uitval, wat de druk hoger maakt op de mensen die er wel zijn.

De agressie tegen zorgmensen neemt merkbaar toe de afgelopen tijd, wat het werk nog een stuk zwaarder maakt. En dan ga jij een beetje lopen zeiken omdat sommige mensen het leuk vinden om samen een dansje op te nemen.
Dan vind ik je best wel een kneusje.
"What seems to be the officer, problem?"
pi_195956588
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:51 schreef Ark3988 het volgende:

[..]

In het algemeen is het gewoon ongelooflijk asociaal om dat soort leukigheid te doen tijdens een zogenaamde pandemie en terwijl er mensen op sterven liggen. Misschien dat jullie dit ook samen kunnen doen met begrafenisondernemers en medewerkers van crematoria?
:')
"What seems to be the officer, problem?"
pi_195958015
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:22 schreef Dick_Honeybush het volgende:

[..]

Hoezo? Jij zegt 'tijdens werktijd'. Maar bij mij in het ziekenhuis, en ik weet het van een aantal oud klasgenoten in andere ziekenhuizen, nemen ze dit op tijdens hun pauze. En sommigen komen op hun vrije dag meedoen.
[..]

Nee hoor. Laat mensen lekker doen wat ze willen doen. Als mensen samen een cringy dansje willen doen in hun eigen tijd, wat maakt jou het uit?

Veel afdelingen in ziekenhuizen hebben het zwaar momenteel. Los van de acute zorg zijn er ook afdelingen die reguliere zorg overnemen van andere ziekenhuizen en het extra druk hebben, of nog aan het inhalen zijn van de eerste golf. Mensen in de zorg worden ook gewoon ziek en in deze periode is er om logische redenen wat extra uitval, wat de druk hoger maakt op de mensen die er wel zijn.

De agressie tegen zorgmensen neemt merkbaar toe de afgelopen tijd, wat het werk nog een stuk zwaarder maakt. En dan ga jij een beetje lopen zeiken omdat sommige mensen het leuk vinden om samen een dansje op te nemen.
Dan vind ik je best wel een kneusje.
Nee hoor... om vervolgens een betoog te houden die mijn vraag bevestigd. Rare kwiebus.
U MAD?
pi_195958664
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:27 schreef Dick_Honeybush het volgende:

[..]

:')
En mensen komen vanuit hun vrije tijd naar het ziekenhuis met de kans om hun collega's te 'besmetten' waardoor er nog meer ziekenhuispersoneel thuis komt te zitten, waardoor de druk nog meer toeneemt en dan gaan afgeven op dat andere mensen boos kunnen zijn? Of jullie zijn achterlijk en/of gewetenloos
pi_195966747
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 09:06 schreef Ark3988 het volgende:

[..]

En mensen komen vanuit hun vrije tijd naar het ziekenhuis met de kans om hun collega's te 'besmetten' waardoor er nog meer ziekenhuispersoneel thuis komt te zitten, waardoor de druk nog meer toeneemt en dan gaan afgeven op dat andere mensen boos kunnen zijn? Of jullie zijn achterlijk en/of gewetenloos
Nee want als ze klachten hebben of ziek zijn komen ze natuurlijk niet. Als ze achterlijk en/of gewetenloos zouden zijn zouden ze al niet eens in een ziekenhuis werken.
"What seems to be the officer, problem?"
pi_195968362
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 18:58 schreef Dick_Honeybush het volgende:

[..]

Nee want als ze klachten hebben of ziek zijn komen ze natuurlijk niet. Als ze achterlijk en/of gewetenloos zouden zijn zouden ze al niet eens in een ziekenhuis werken.
Asymptomatische en presymptomatische besmettingen? Of kan dat niet terwijl de media zegt van wel

[ Bericht 1% gewijzigd door Ark3988 op 31-10-2020 20:35:01 ]
pi_195969901
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:24 schreef Ark3988 het volgende:

[..]

Asymptomatische en presymptomatische besmettingen? Of kan dat niet terwijl de media zegt van wel
Vast wel. Maar daar kun je moeilijk rekening mee houden, of je moet iedereen thuis houden. En dat kan niet in het ziekenhuis.
"What seems to be the officer, problem?"
pi_195977653
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 21:44 schreef Dick_Honeybush het volgende:

[..]

Vast wel. Maar daar kun je moeilijk rekening mee houden, of je moet iedereen thuis houden. En dat kan niet in het ziekenhuis.
Daarom terugkomend op het beginpunt, waarom komen mensen vanuit hun vrije tijd naar het ziekenhuis om met hun collega's te zijn, wetende van de situatie en de risico's waar we in zitten?
pi_195980622
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 11:55 schreef Ark3988 het volgende:

[..]

Daarom terugkomend op het beginpunt, waarom komen mensen vanuit hun vrije tijd naar het ziekenhuis om met hun collega's te zijn, wetende van de situatie en de risico's waar we in zitten?
Ik heb het hier over een paar mensen, die de dag erna gewoon weer zouden werken. De mensen die structureel thuis werken nu zijn zelf iets aan het verzinnen, want die mogen hiervoor niet naar het ziekenhuis komen.

Met alle maatregelen die gelden in het ziekenhuis is de kans dat je een collega besmet vrij klein. En je hoeft maar een snotneus te hebben of je wordt getest.
"What seems to be the officer, problem?"
pi_196026548
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:38 schreef Vasilevski het volgende:
Zorgpersoneel maakt inderdaad niet de regels, maar zorgbestuurders en de meest interventionistische delen van de zorg (ic e.d.) staan wel constant vooraan in de publiciteit. En alle maatregelen zijn er uiteindelijk wel op gericht om hen niet te overbelasten en om te doen wat zij 'gezond' vinden. We neigen sterk naar medicalisatie van de samenleving en je ontkomt op tv haast niet aan witte jassen die met vergaande voorstellen komen over hoe de hele maatschappij moet worden ingericht.

En dingen die nu nog 'dringend advies' zijn vanuit de overheid, worden door ziekenhuizen al verplicht gesteld. Dit alles natuurlijk vanwege Covid. Maar straks zitten ze ook elke dag op tv om een verbod te eisen op alcohol, drugs, tabak, auto's, fietsen zonder helm, etc. Straks willen ze ook mondkapjes en social distancing om griepdoden te voorkomen. En ja dan maken de zorghelden dus wel degelijk het beleid.
We moeten inderdaad oppassen dat we niet in een junta van risicomijdende artsen en virologen belanden

Want het is zeker niet zo dat die artsen en virologen iedereen in de zorg vertegenwoordigen
De gemiddelde leeftijd van de Coronadoden in Nederland is 82
Praat maar eens met mensen die in de ouderenzorg werken, die zijn er vaak niet zo sentimenteel over als ouderen sterven in de verpleeghuizen hoor
Die zijn er aan gewend dat er bij jaarlijkse griepgolven velen sterven
De gemiddelde verblijfduur van verpleeghuisbewoners is nog geen anderhalf jaar, ze gaan niet verhuizen na die 1,5 jaar hoor
Nee, dan gaan ze dood...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')