abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 29 oktober 2020 @ 21:03:42 #51
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_195933654
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zeeland en Holland zijn ook niet teruggeven aan de Noordzee dus met het departement van Verkeer en Waterstaat gaat het in ieder geval niet zo slecht als met het onderwijs, de politie, het leger, de vluchtelingenopvang, woningbouw, landbouw, het CBR, het milieu, de aardbevingen, justitie, de belastingdienst, het UWV, het koningshuis en de zorg. Met de rechtstaat in geheel gaat het bijzonder slecht.
[..]

Hoezo? Wat er ging er eigenlijk wel goed?
[..]

Zeker wel, het is een verrotte bestuurscultuur en die komt van boven, en al die incompetente ministers en staatssecretarissen zijn ook grotendeels zijn keuze.

Ik kan er echt met mijn kop niet bij. In wat voor Noord-Koreaanse propagandastaat leven wij dat mensen met droge ogen kunnen beweren dat hij het goed doet.
Je hebt gelijk als je zegt dat er veel niet goed gaat. Met voorop het kapot bezuinigen van de politie en het leger.
Maar dat heeft Rutte niet alleen gedaan. De VVD werd daar in gesteund door andere partijen, zo’n beetje over het hele spectrum.

De term Noord-Koreaanse propagandastaat vind ik schromelijk overdreven. Het is hier zeker niet ideaal, maar vergeleken bij Noord Korea is het hier een Walhalla.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_195934413
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:01 schreef Ronald het volgende:
Niet echt gezond voor een democratie om zo lang dezelfde premier te hebben, dat is alleen bij dictaturen gebruikelijk.
Is afhankelijk van de politieke cultuur van een land deels. Zie (West)-Duitsland met o.a. Schröder en nu Merkel.
pi_195934640
Nou, ik had net zo'n zin in de volgende verkiezingen. Eindelijk eens wat anders weer, dacht ik. Maar nu wordt het gewoon Rutte IV. :r
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195934752
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:03 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Je hebt gelijk als je zegt dat er veel niet goed gaat. Met voorop het kapot bezuinigen van de politie en het leger.
Maar dat heeft Rutte niet alleen gedaan. De VVD werd daar in gesteund door andere partijen, zo’n beetje over het hele spectrum.

De term Noord-Koreaanse propagandastaat vind ik schromelijk overdreven. Het is hier zeker niet ideaal, maar vergeleken bij Noord Korea is het hier een Walhalla.
Tja, dat het in Noord-Korea slechter is als hier, kunnen velen nooit verifiëren.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 22:19:40 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195935185
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:42 schreef Bocaj het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Goed, ik snap dat jullie kiezen voor nog een keer Rutte...
Misschien wel om hoe hij ons loodst door de crisis... (Ik zou ook niet weten wie wel...)
Maar zijn jullie het met mij (misschien een beetje) eens dat hij toch wel aan de datum zit? (Houdbaarheid)
Overdatum wil ik hem nog niet noemen maar een lucht van zuur hangt toch wel om hem heen...
En als het erop aankomt luistert hij niet naar de wens van het volk en gaat zijn eigen gang! (inlegvel Oekraīne-referendum)
Ik kies niet voor Rutte want ik stem niet op de VVD.

Maar ik kan er prima mee leven als hij nog even aanblijft.
pi_195936175
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:44 schreef Discombobulate het volgende:
Nou, ik had net zo'n zin in de volgende verkiezingen. Eindelijk eens wat anders weer, dacht ik. Maar nu wordt het gewoon Rutte IV. :r
Wat had je anders verwacht precies? Gezien de huidige verhoudingen in de Eerste Kamer en partijen die elkaar uitsluiten wordt het weer een midden kabinet straks.
pi_195937245
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:16 schreef Micson het volgende:

[..]

Wat is daar ongezond aan dan? Merkel is er ook al zo lang. Beiden zijn competente leiders die hun landgenoten goed vertegenwoordigen op het wereldtoneel. Ik heb niks met de VVD-ideologie maar puur vanwege mijn geloof in Rutte als een competente minister-president zou ik nog verleid kunnen worden om op de VVD te stemmen.
Ze zit er bijna 15 jaar maar stopt na de verkiezingen van oktober 2021 mee.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_chancellors_of_Germany

https://en.wikipedia.org/wiki/2021_German_federal_election
pi_195938409
Weer gelachen om de frustratie van enkele figuren hier die de onvrede over hun eigen leven projecteren op de beste premier die Nederland ooit heeft gehad.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:40:26 #59
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_195938426
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De dictator van west europa, de laatste hopelijk.

Of men gelooft hier daadwerkelijk dat de vvd echt steeds door de bevolking tot grootste is gestemd keer op keer ondanks totale afbraak sociale stelsel en financieel Nederland de grond in te werken ter faveure van de groot verdieners.
:') :') :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_195938491
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 07:35 schreef VEM2012 het volgende:
Weer gelachen om de frustratie van enkele figuren hier die de onvrede over hun eigen leven projecteren op de beste premier die Nederland ooit heeft gehad.
Volgens mij wil die beste premier slechts te dure ondernemers als vriend, omdat hij weet dat die te dure ondernemers kracht hebben.
pi_195938513
Erg blij mee. Voor de VVD ook erg belangrijk want ik denk dat de partij zonder hem volledig instort. Van figuren als Sander Dekker en Eric Wiebes zullen weinig mensen warm worden.
pi_195938633
Ik stem geen VVD, maar Rutte is echt een prima premier. Vlotte babbel en weet dondersgoed wat hij doet, vecht voor het landsbelang en weet de boel bij elkaar te houden. Van mij mag hij nog wel langer aanblijven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_195938652
Weg met die huigelaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:46:27 #64
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195940042
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 15:52 schreef hoechst het volgende:
Kansloossss

Dat snapt ie zelf ook wel.
De VVD staat in de peilingen op 42 zetels. Ik denk dat de kans dat Rutte nog een keer premier wordt ongeveer 85% is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:49:14 #65
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_195941219
Mark Rutte.

Rutte IV.

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_195942756
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:03 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Je hebt gelijk als je zegt dat er veel niet goed gaat. Met voorop het kapot bezuinigen van de politie en het leger.
Maar dat heeft Rutte niet alleen gedaan. De VVD werd daar in gesteund door andere partijen, zo’n beetje over het hele spectrum.
In verkiezingstijd gaat de VVD weer oppositie voeren tegen het eigen beleid. De prioriteiten lagen in ieder in geval niet bij veiligheid, onderwijs en lastenverlaging, en wel bij massa-immigratie, globalisering, meer macht naar de EU en (buitenlandse) aandeelhouders en vastgoedspeculanten.

quote:
De term Noord-Koreaanse propagandastaat vind ik schromelijk overdreven. Het is hier zeker niet ideaal, maar vergeleken bij Noord Korea is het hier een Walhalla.
Nou wat een compliment. Ik bedoel wat voor propaganda hebben we hier dat het beeld kan ontstaan dat Rutte het goed doet terwijl alle feiten de andere kant op wijzen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195943768
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De VVD staat in de peilingen op 42 zetels. Ik denk dat de kans dat Rutte nog een keer premier wordt ongeveer 85% is.
Sorry maar dat geloof ik niet.
Iedereen klaagt over Rutte.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:07:10 #68
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195944653
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:16 schreef hoechst het volgende:

Sorry maar dat geloof ik niet.
Iedereen klaagt over Rutte.
Een handjevol Fokkers op hun zolderkametjes, misschien.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195944700
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Een handjevol Fokkers op hun zolderkametjes, misschien.
Jij bent loved of Rutte?
pi_196090569
quote:
De VVD komt met een nieuw verhaal. De partij wil op sociaaleconomisch terrein een linkser beleid voeren maar op het gebied van migratie en integratie blijft de partij onvervalst rechts. Zo willen de liberalen een hoger minimumloon, een kilometerheffing voor elektrische auto’s en invoering van een raadplegend referendum. Dat blijkt uit het verkiezingsprogramma van de liberalen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)de-kamerverkiezingen
Verrassend positieve wending in hun verkiezingsprogramma. Sociaaleconomisch waren ze in mijn ogen altijd te rechts wat ten koste ging van de samenleving.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196090976
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 07:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Verrassend positieve wending in hun verkiezingsprogramma. Sociaaleconomisch waren ze in mijn ogen altijd te rechts wat ten koste ging van de samenleving.
Ben benieuwd wat ondertussen hun standpunt aangaande de woningmarkt is. Stef Blok vond 3 jaar geleden nog dat die als een zonnetje draaide. Terwijl juist de mensen met een middeninkomen waar ze zich nu zo hard voor maken heel snel in de knel komen door diezelfde huizenmarkt.

Hopelijk willen ze het ministerie van VROM terug halen zodat er net zo snel woningen kunnen gaan verrijzen als blokkendozen. En dan geen villa's, maar gewoon degelijke starterswoningen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2020 08:44:06 ]
pi_196091898
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 07:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
een kilometerheffing voor elektrische auto’s en invoering
Gaaaaaaaan we weer.
Nu dit via de achterdeur binnen brengen bij elektrische auto's, betekend dat het voor alle auto's gaat gelden in de toekomst. Hoe dan? Met staatspionage kastjes? Gaat die km heffing ook voor km's in het buitenland gelden? Komt er een bizar groot ANPR camera netwerk langs de wegen?

Wat is de achterliggende wens om hier continu op terug te komen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196091930
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 08:39 schreef Chia het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat ondertussen hun standpunt aangaande de woningmarkt is. Stef Blok vond 3 jaar geleden nog dat die als een zonnetje draaide. Terwijl juist de mensen met een middeninkomen waar ze zich nu zo hard voor maken heel snel in de knel komen door diezelfde huizenmarkt.

Hopelijk willen ze het ministerie van VROM terug halen zodat er net zo snel woningen kunnen gaan verrijzen als blokkendozen. En dan geen villa's, maar gewoon degelijke starterswoningen.
vvd probeert hiermee stemmen te winnen op links. Maar hun acties zijn al 10 jaar gericht op 'fuck de middenklasse'.

Politieke partijen moet je afrekenen op daden, niet op hun beloften. Zodra er een coalitie gebrouwd moet worden, gaan die de hof vijver in.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196094456
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 07:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Verrassend positieve wending in hun verkiezingsprogramma. Sociaaleconomisch waren ze in mijn ogen altijd te rechts wat ten koste ging van de samenleving.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 07:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Verrassend positieve wending in hun verkiezingsprogramma. Sociaaleconomisch waren ze in mijn ogen altijd te rechts wat ten koste ging van de samenleving.
Wat stoplapjes voor de enorme gaten die vallen na zo lang neoliberaal beleid. Je kunt niet met koopkrachtplaatjes oplossen wat in een veel groter verband helemaal verkeerd gaat.

Sowieso is het natuurlijk gehuichel, Rutte zet zijn handtekening voor miljoenensteun aan Marokko onder het mom van de coronacrisis terwijl de AZC's hier overlopen worden door Marokkaanse criminele bendes en Broekers-Knol de ambassadeur niet eens te spreken krijgt. De VVD is gewoon de partij van de massa-immigratie en die zal onder de VVD doorgaan zoals die de afgelopen jaren ook alleen maar gegroeid is. Bij de vorige verkiezingen deden ze ook alsof ze tegen massa-immigratie waren, maar dat is gewoon een leugen. Gaan mensen daar echt nog een keer intrappen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196095925
De VVD is inmiddels op het punt aanbeland dat ze mensen uit hun huurwoningen willen gaan zetten.

quote:
In het programma wordt er ook voor gepleit om elke drie jaar een inkomenstoets te doen bij bewoners van sociale huurwoningen. Wie te veel verdient, moet plaatsmaken en dat zou het tekort aan sociale huurwoningen moeten oplossen: "Mensen met een hoog inkomen horen niet in sociale huurwoningen te zitten."

https://nos.nl/artikel/23(...)er-marktwerking.html
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')