abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195933292
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
Relevanter is de vraag of het in Belgie en Nederland (ook) mogelijk gaat zijn om een Moskee te sluiten.
Er is een grote mate van vrijheid van godsdienst. In het verleden is al meerdere malen aangetoond dat een enkele Moskee haat predikt (Rotterdam/Amsterdam). Dat is destijds afgedaan door de betreffende imam te schorsen.

In Frankrijk is een Moskee voor de duur van 6 maanden dicht gegaan, naar aanleiding van Paty. Dagen voor de aanslag is een video van de leraar verspreid op Facebook door deze Moskee.
Wat heeft het dan voor nut om die tent voor 6 maanden op slot te gooien? Bulldozer hem gewoon tegen de vlakte en flikker de imams die daar preken in de bak of zet ze uit. Die halve maatregelen lossen helemaal niks op.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_195933327
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:45 schreef Rupibma het volgende:
Waar legitimeer ik dat? Quote me even.
Blijkbaar heb ik eerder de post waarin je NB in reactie op mij aangaf geen soeniet te zijn gemist :{ excuus.
pi_195933416
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:49 schreef Repentless het volgende:
Het is ook prima als het veel mensen wel boeit en het smakeloos vinden. En daar moet het dan bij blijven.
Maar wat als die mensen die het smakeloos vinden dan heisa maken/het aan de grote klok hangen, iets waarmee in principe ook nog niets mis is, ware het niet dat bekend is dat er lieden zijn die in reactie erop over gaan tot grof geweld of fatwa's uitroepen..

Hoe verenig je een vrije/seculiere samenleving met dit soort geloofsovertuigingen waarbinnen martelaarschap je van een plaatsje in het paradijs verzekert en waarbinnen er ook een verloop bestaat tussen vrijzinnigere en juist zeer strenge stromingen?
pi_195933436
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat heeft het dan voor nut om die tent voor 6 maanden op slot te gooien? Bulldozer hem gewoon tegen de vlakte en flikker de imams die daar preken in de bak of zet ze uit. Die halve maatregelen lossen helemaal niks op.
exact. helemaal platgooien en knappe woningen erop zetten.
blijkbaar heb je in Frankrijk ook vrijheid van godsdienst.
danmaar dat hol helemaal vol knallen met ongedierte.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195933517
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Blijkbaar heb ik eerder de post waarin je NB in reactie op mij aangaf geen soeniet te zijn gemist :{ excuus.
Dat is niet legitimeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2020 21:00:04 ]
pi_195933554
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:59 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Dat is niet legitemeren.
Ik verontschuldigde me omdat ik een post waarin je juist afstand nam van het motiverende gedachtegoed gemist had. ^O^
pi_195933739
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ik verontschuldigde me omdat ik een post waarin je juist afstand nam van het motiverende gedachtegoed gemist had. ^O^
Je mist wel vaker iets merk ik.
pi_195933740
Al meer bekend over de dader? Wie is het? Bekend bij de Franse autoriteiten al geradicaliseerd?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_195933757
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:06 schreef Aloulu het volgende:
Al meer bekend over de dader? Wie is het? Bekent bij de Franse autoriteiten al geradicaliseerd?
Een Noord Afrikaan. Zoals verwacht.
pi_195933844
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:45 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

De EU is er Dan ook niet voor de EU-burger. Dat is een misverstand.
Onderhand kan je haast wel stellen dat de EU het infiltreren van terroristen wel erg gemakkelijk maakt, op het misdadige af.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_195933852
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:07 schreef Rupibma het volgende:
Een Noord Afrikaan. Zoals verwacht.
Dat ligt zeker in Frankrijk heel erg voor de hand ja. Maar meer wat meer over zijn leven en of die weleens op de radar van de autoriteiten is geweest.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')