abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 20:50:55 #151
236264 crew  capricia
pi_195912420
quote:
5s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:48 schreef Vallon het volgende:

[..]

Is dat extra bovenop de reguliere hoeveelheid van om en nabij 550.000 per jaar ?
bron: statistica
"au moins 400.000 morts supplémentaires" zegt Macron.

Dus er bovenop. Supplementair.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_195912423
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:47 schreef Kyran het volgende:
Door de zure appel heenbijten? Heb je enig idee hoeveel doden het kan opleveren?

Doodleuk roepen dat voorspellingen van vele doden niet uitkomen. Ja, omdat iedereen en alles maatregelen heeft getroffen _O-

Dat kun je simpelweg niet zomaar zeggen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 20:51:31 #153
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195912429
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mja. De hele dag roepen dat de regering niks doet, maar als voorspellingen over het aantal advertenties in de krant niet uitkomen, dan is dat opeens dankzij de regering.
De regering doet zeker wel wat. Dat iemand er kritiek op heeft wil niet zeggen dat ze niks doen. In mijn ogen kunnen zij het beter aanpakken, misschien pakken ze het volgens jou wel weer goed aan, een ander kan misschien vinden dat ze inderdaad niks doen, een ander dat ze teveel doen. Welkom op een forum, waar discussies gevoerd worden.

Als de maatregelen niet genomen worden kan je heel makkelijk uitrekenen wat voor gevolgen dat gaan hebben, dus even door de zure appel bijten is echt totale onzin.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 20:51:52 #154
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195912436
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jep, mensen zijn het duidelijk spuugzat.
Er lijkt een soort tweespalt te zijn voor mensen die elkaars gevoel niet meer erkennen. Beide kampen zijn hier aanwezig.
Aan de ene kant heb je de groep die constant roept om strengere maatregelen, om handhaving, om ingrijpen door de regering, om doorpakken, om boetes, om lockdowns, scholensluitingen, avondklokken, controle achter de voordeur, etcetera. Die mensen kleden dat hoofdzakelijk in met het argument dat nadat dit heeft plaatsgevonden, het daarna blijvend beter zal worden.
Aan de andere kant heb je de mensen die vinden dat de inperkingen te lang duren, te veel vragen van de mensen, onredelijk zijn omdat ze iedereen tot last zijn, ook degenen die niet het virus hebben, die zich beknot voelen in hun sociale leven en wellicht hun inkomen. Die claimen meestal dat de maatschappelijke kosten van deze lockdowns te hoog zijn voor de opbrengst in geredde levens.

In dat speelveld moeten de regeringen van de Europese landen maatregelen afkondingen die enerzijds voorkomen dat de reguliere zorg al te erg in het gedrang komt, en aan de andere kant niet teveel een inbreuk op de grondrechten en vrijheid van de mensen zijn. Dat is ontzettend moeilijk en elk land legt het accent net ergens anders, danwel bij het ene kamp (eigen verantwoordelijkheid, iedereen moet meedoen) danwel bij het andere kamp (boetes als je samen op een bankje zit, dat soort).

En hoewel er dus zo talloze incidenten al zijn geweest, in Nederland en in andere landen, en het ongenoegen steeds vaker wordt geuit via woordvoerders bij weer een sluiting, heb je dus nog alitjd mensen die totaal blind en doof lijken voor de tegenstellingen die er zijn, en alsof het de grootste vanzelfsprekendheid is hier zonder enige terughoudendheid voor een soort dictatoriale lockdown met monstrueus hoge straffen voor iedereen die zich niet conformeerd. En dan boos worden op de regering dat die niet met de knuppel in de aanslag ingrijpt.

Overigens heb ik ook geen goed woord over voor degenen die denken dat je net zo goed niet in kan grijpen, dat het allemaal toch niet uitmaakt, dat het een hoax is, of wat dan ook. Nee. Je moet iets doen.

Kijk eens om je heen. De wereld is geen computerspel. Je kunt niet een knopje indrukken en je zin doordrijven.
Antifa
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 20:52:59 #155
236264 crew  capricia
pi_195912451
quote:
13s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat kun je simpelweg niet zomaar zeggen.
Minstens 400.000 doden. Bovenop de normale doden. Minstens.

Dat zegt ie. Die Macron.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 28 oktober 2020 @ 20:53:38 #156
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195912463
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik denk dat het sterftecijfer behoorlijk rap omhoog schiet wanneer de ziekenhuizen vol liggen. Nu kunnen mensen nog aan de beademing.
Zelfde met een hoop niet coronapatienten die dan niet terecht kunnen.
Macron dikt het wellicht aan maar zou wel veel hoger komen te liggen.
Het zal wel hoger liggen maar beter roepen lui als Macron dat soort cijfers niet, want het is natuurlijk wel voor een groot deel maar gewoon een getal noemen.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 20:54:32 #157
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195912470
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat zegt ie. Die Macron.
Ja ik roep ook wel eens wat.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 20:54:36 #158
416575 crew  Evenstar
pi_195912472
quote:

[..]

Dat zegt ie. Die Macron.
Tijdens WOII waren er ongeveer 550.000 doden in Frankrijk, even ter vergelijking of hoe ernstig het eigenlijk is.
pi_195912481
http://www.telegraaf.nl/n(...)-dan-afgelopen-maart

Weet nog dat ik van de week bericht werd van paniekzaaien toen ik het had over een werkgeversverklaring om op pad te kunnen, maar zoiets zal het uiteindelijk toch wel worden dan?
blablablabla
pi_195912482
Ik denk minstens 4 miljoen extra doden in Frankrijk
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 20:55:31 #161
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195912485
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:54 schreef Kyran het volgende:

[..]

Tijdens WOII waren er ongeveer 550.000 doden in Frankrijk, even ter vergelijking of hoe ernstig het eigenlijk is.
Dus omdat Macron een willekeurig hypothetisch cijfer noemt ga jij het meteen met WOII vergelijken.
pi_195912508
quote:

[..]

Ah ja dan mag je natuurlijk wel vergelijken met iets wat totaal niet te vergelijken is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195912512
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:51 schreef VoMy het volgende:

[..]

Er lijkt een soort tweespalt te zijn voor mensen die elkaars gevoel niet meer erkennen. Beide kampen zijn hier aanwezig.
Aan de ene kant heb je de groep die constant roept om strengere maatregelen, om handhaving, om ingrijpen door de regering, om doorpakken, om boetes, om lockdowns, scholensluitingen, avondklokken, controle achter de voordeur, etcetera. Die mensen kleden dat hoofdzakelijk in met het argument dat nadat dit heeft plaatsgevonden, het daarna blijvend beter zal worden.
Aan de andere kant heb je de mensen die vinden dat de inperkingen te lang duren, te veel vragen van de mensen, onredelijk zijn omdat ze iedereen tot last zijn, ook degenen die niet het virus hebben, die zich beknot voelen in hun sociale leven en wellicht hun inkomen. Die claimen meestal dat de maatschappelijke kosten van deze lockdowns te hoog zijn voor de opbrengst in geredde levens.

In dat speelveld moeten de regeringen van de Europese landen maatregelen afkondingen die enerzijds voorkomen dat de reguliere zorg al te erg in het gedrang komt, en aan de andere kant niet teveel een inbreuk op de grondrechten en vrijheid van de mensen zijn. Dat is ontzettend moeilijk en elk land legt het accent net ergens anders, danwel bij het ene kamp (eigen verantwoordelijkheid, iedereen moet meedoen) danwel bij het andere kamp (boetes als je samen op een bankje zit, dat soort).

En hoewel er dus zo talloze incidenten al zijn geweest, in Nederland en in andere landen, en het ongenoegen steeds vaker wordt geuit via woordvoerders bij weer een sluiting, heb je dus nog alitjd mensen die totaal blind en doof lijken voor de tegenstellingen die er zijn, en alsof het de grootste vanzelfsprekendheid is hier zonder enige terughoudendheid voor een soort dictatoriale lockdown met monstrueus hoge straffen voor iedereen die zich niet conformeerd. En dan boos worden op de regering dat die niet met de knuppel in de aanslag ingrijpt.

Overigens heb ik ook geen goed woord over voor degenen die denken dat je net zo goed niet in kan grijpen, dat het allemaal toch niet uitmaakt, dat het een hoax is, of wat dan ook. Nee. Je moet iets doen.

Kijk eens om je heen. De wereld is geen computerspel. Je kunt niet een knopje indrukken en je zin doordrijven.
Uitstekende analyse.

Ik merk overigens bij mezelf dat ik beide kampen heel erg goed begrijp en het eigenlijk met beide eens ben paradoxaal genoeg. :')

Waarbij ik overigens wel wil aantekenen dat kamp 1 zolangzamerhand bij mij wat aan geloofwaardigheid inboet doordat de overheid maar niet duidelijk maakt wat ze dan nu anders gaan doen om te voorkomen dat het wer mis gaat...
zie email 27 oktober
  woensdag 28 oktober 2020 @ 20:57:39 #164
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195912513
quote:

[..]

Ik dacht, ik factcheck dit. Het klopt overigens, goed cijfer om dingen in perspectief te plaatsen. Kom ik wel op het volgende feitje:
De meeste doden in 'Frankrijk' vielen in Indochina. Meeste doden in Nederland? Indonesië, schatting van 3-4 miljoen. Bizar. Hier hoor je nooit wat over.
Antifa
pi_195912527
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:55 schreef Elan het volgende:

Weet nog dat ik van de week bericht werd van paniekzaaien toen ik het had over een werkgeversverklaring om op pad te kunnen, maar zoiets zal het uiteindelijk toch wel worden dan?
Bij mij op m'n werk liggen de formulieren al klaar voor het geval dat, ik werk in de zorg en in het primaire process. Mensen hier die denken dat we het meeste wel gehad hebben willen het gewoon niet zien denk ik.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 20:58:39 #166
236264 crew  capricia
pi_195912528
quote:

[..]

Ik denk dat ze een beetje aan de late kant zijn in Frankrijk.
Nederland ook hoor. Maar de getallen zijn hier wat lager. Kleiner land, makkelijker behapbaar.

Ik hou mijn adem in voor Italië.
En ben blij dat DL nu al flink ingrijpt.
Die Duitsers lijken het beter te snappen.
- Goethe, “Faust”
pi_195912530
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:36 schreef VoMy het volgende:

[..]

Zoals overal in Europa wordt eigenlijk hetzelfde beleid met net andere accenten ingevoerd. En wij hier maar boos worden op onze regering dat andere landen 'meer' doen.
Zelfs Macron laat weten dat onze regering eerder was
twitter
pi_195912533
Tijdens WO1 had Frankrijk weer 1.358.000 slachtoffers. Dus ja ligt eraan welke oorlog je wilt vergelijken. Maar de WO2 heeft meer betekenis in Nederland omdat we niet aan WO1 hebben meegedaan.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 21:00:59 #169
416575 crew  Evenstar
pi_195912567
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik dacht, ik factcheck dit. Het klopt overigens, goed cijfer om dingen in perspectief te plaatsen. Kom ik wel op het volgende feitje:
De meeste doden in 'Frankrijk' vielen in Indochina. Meeste doden in Nederland? Indonesië, schatting van 3-4 miljoen. Bizar. Hier hoor je nooit wat over.
Mja, het was ook puur bedoeld om even te laten zie hoe ernstig het kan zijn en dat je met dit virusje even net zoveel doden kan krijgen als een freaking wereldoorlog. Daarom is niet ingrijpen gewoon geen optie.

Tuurlijk is het verder allemaal absoluut niet te vergelijken met een wereldoorlog, dat beweer ik ook niet.

Interessant feitje wat je noemt trouwens, wist ik ook niet.
pi_195912584
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:55 schreef Elan het volgende:

Dit staat helemaal nergens.
pi_195912593
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het zal wel hoger liggen maar beter roepen lui als Macron dat soort cijfers niet, want het is natuurlijk wel voor een groot deel maar gewoon een getal noemen.
Hij zal dat niet zomaar roeptoeteren toch? Vast wel een Franse Jacques de la Diséll die zoiets influistert.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 21:03:11 #172
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195912596
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk dat ze een beetje aan de late kant zijn in Frankrijk.
Nederland ook hoor. Maar de getallen zijn hier wat lager. Kleiner land, makkelijker behapbaar.

Ik hou mijn adem in voor Italië.
En ben blij dat DL nu al flink ingrijpt.
Die Duitsers lijken het beter te snappen.
Nederland gidsland w/

Nee, maar serieus, Rutte zei ook bij zijn vorige persconferentie dat wij binnen Europa als eerste een dergelijk zwaar pakket hadden als we sinds 15 oktober hebben.

En het gekke is, afhankelijk van de toestand van het land, wordt vergeleken op wat er wel mag, of welke maatregelen er zijn genomen. Op het moment dat het slecht gaat met Nederland en er dus maatregelen komen, waren de vergelijkingen: 'Kijk naar Italië (ofzo), die doen het wel goed, en daar zitten de stadions gewoon nog vol'.

Nu gaat het in allemaal landen nog slechter dan in Nederland, en komen er daar dus soms zelfs strengere maatregelen dan hier, en dan komen de vergelijkingen: 'Kijk naar dat land. Daar durven ze wel door te pakken met een lockdown'.
Antifa
pi_195912615
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:58 schreef ipa84 het volgende:
Tijdens WO1 had Frankrijk weer 1.358.000 slachtoffers. Dus ja ligt eraan welke oorlog je wilt vergelijken. Maar de WO2 heeft meer betekenis in Nederland omdat we niet aan WO1 hebben meegedaan.
Vergelijking slaat sowieso nergens op. Dat waren 18-jarigen, nu zijn het 80-jarigen.
pi_195912640
quote:

[..]

Dat zegt ie. Die Macron.
Die roept maar wat om de urgentie wat meer door te laten dringen en om begrip ervoor te krijgen. Dit soort cijfers zijn helemaal nergens op gebasseerd alleen op onderbuikgevoelens en puur bedoeld om je bevolking te manipuleren om begrip te krijgen voor de maatregelen. Jammer dat dit zo letterlijk genomen word. Als de urgentie echt zo hoog was dan golden zijn maatregelen per direct en niet twee dagen later op vrijdag. Die 400.000 doden toch!
pi_195912646
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:03 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nederland gidsland w/

Nee, maar serieus, Rutte zei ook bij zijn vorige persconferentie dat wij binnen Europa als eerste een dergelijk zwaar pakket hadden als we sinds 15 oktober hebben.

En het gekke is, afhankelijk van de toestand van het land, wordt vergeleken op wat er wel mag, of welke maatregelen er zijn genomen. Op het moment dat het slecht gaat met Nederland en er dus maatregelen komen, waren de vergelijkingen: 'Kijk naar Italië (ofzo), die doen het wel goed, en daar zitten de stadions gewoon nog vol'.

Nu gaat het in allemaal landen nog slechter dan in Nederland, en komen er daar dus soms zelfs strengere maatregelen dan hier, en dan komen de vergelijkingen: 'Kijk naar dat land. Daar durven ze wel door te pakken met een lockdown'.
}:|
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 21:06:17 #176
416575 crew  Evenstar
pi_195912658
Ben vast blind, maar staat nou nergens een totaal van het aantal doden en positieve tests sinds eind februari? Zie wel grafieken die teruglopen tot februari, maar nergens een totaal en ga niet zeven maanden handmatig optellen :P
  woensdag 28 oktober 2020 @ 21:06:31 #177
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195912663
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:50 schreef capricia het volgende:

[..]

"au moins 400.000 morts supplémentaires" zegt Macron.

Dus er bovenop. Supplementair.
Het bekende rechtvaardigen van maatregelen met doomsday scenario's die kant noch wal raken, laat staan toetsbaar.
Maar goed net als hier Rutte moet Macron daar de boodschap zwaar aanzetten en blijft men eveneens in gebreke om fatsoenlijk perspectief te bieden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195912666
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:03 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nederland gidsland w/

Welke landen nemen wel in een vroeger stadium maatregelen? In ieder geval Duitsland dat het nu al bij 15.000 doet.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 21:08:16 #179
236264 crew  capricia
pi_195912696
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Welke landen nemen wel in een vroeger stadium maatregelen? In ieder geval Duitsland dat het nu al bij 15.000 doet.
DL ja.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 28 oktober 2020 @ 21:08:45 #180
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195912705
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Mja, het was ook puur bedoeld om even te laten zie hoe ernstig het kan zijn en dat je met dit virusje even net zoveel doden kan krijgen als een freaking wereldoorlog. Daarom is niet ingrijpen gewoon geen optie.

Tuurlijk is het verder allemaal absoluut niet te vergelijken met een wereldoorlog, dat beweer ik ook niet.

Interessant feitje wat je noemt trouwens, wist ik ook niet.
Ja, maar het is in zekere zin ook wel een goed cijfer om mee te vergelijken. Je zag in de VS ook dat ze, zo werd benadrukt, op hun piek evenveel doden in 1 dag hadden als er doden vielen tijdens 9/11. Dat zijn wel echt gebeurtenissen die het wereldbeeld voor decennia, en WOII doet dat nog steeds, hebben bepaald. Als er nu iets gebeurt dat ook maar een fractie van die impact heeft, is dat dus iets dat heel veel impact heeft en heel serieus genomen moet worden.
Ik ben ook benieuwd hoe deze periode later, in films en boeken, zijn weerslag gaat krijgen. Als je je boek/film in 2020 wil laten plaatsvinden, moet je hier iets mee doen. Als je je jeugdverhaal wil schrijven - iets wat alle schrijvers altijd doen - en je jeugd was nu, moet je hier iets mee doen. Deze periode gaat nog zeker 50 jaar lang terugkomen. op alle mogelijke manieren.
Antifa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')