Klinkt ergens wel logisch. Als er iets verstopt is, zoals het roetfilter, dan is de luchtstroom beperkt. Weet niet of het voldoende is voor wat je ziet in je grafiek.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 17:49 schreef TR08 het volgende:
Iemand trouwens ervaringen met een uitlaat die verstopt raakt bij kapot gaan van de turbo?
Kort voor hij bezweek rookte hij al behoorlijk en verbruikten we veel olie.
Ik weet alleen niet of je redelijkerwijs kunt verwachten dat de vervuiling daarvan zodanig is dat je veel drukval als gevolg mag verwachten.
Detail nog trouwens van de vorige turbo; die viel heel af en toe in storing op turbo druk hoog. Dat probleem is met de nieuwe uiteraard wel weg maar misschien toch een hint naar het probleem van nu
Heb je een foto van waar die zouden moeten zitten bij mijn auto? Ik zie ze niet.quote:Op zondag 1 november 2020 09:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Roetfilter heeft trouwens druk sensoren, om te meten of hij verstopt is.
Denk dat het turbo-ontwerp niet optimaal past bij de bedrijfsomstandigheden. Iets wat in de praktijk veel voorkomt bij een GT die in deellast 3000 rpm moet draaien.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 15:47 schreef TR08 het volgende:
De turbine krijgt blijkbaar gewoon niet genoeg mogelijkheid om arbeid te leveren aan de compressor denk ik. De vraag is alleen waarom dat zo is🙂
quote:Op zondag 1 november 2020 10:32 schreef TR08 het volgende:
[..]
Heb je een foto van waar die zouden moeten zitten bij mijn auto? Ik zie ze niet.
Meer roet dus verstopping? Hooguit een verstopt katalysator of roetfilter of demper (schot los gekomen en blokkeerd de doorstroming). Maar de uitlaatbuis is naar schatting 45 tot 50 milimeter, dat verstopt niet zomaar.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 17:49 schreef TR08 het volgende:
Iemand trouwens ervaringen met een uitlaat die verstopt raakt bij kapot gaan van de turbo?
Kort voor hij bezweek rookte hij al behoorlijk en verbruikten we veel olie.
Ik weet alleen niet of je redelijkerwijs kunt verwachten dat de vervuiling daarvan zodanig is dat je veel drukval als gevolg mag verwachten.
Detail nog trouwens van de vorige turbo; die viel heel af en toe in storing op turbo druk hoog. Dat probleem is met de nieuwe uiteraard wel weg maar misschien toch een hint naar het probleem van nu
Op dit moment niet doen.quote:
Blok is nu wel overleden denk ik.. Sowieso niet 'alleen' en nieuwe turbo accepteren.. Compressie testen op zijn minst..quote:Op woensdag 6 januari 2021 21:21 schreef TR08 het volgende:
Vanwege een corona besmetting bij onze garage en wat dingen aan onze kant is de auto pas deze week weer geweest: de nieuwe turbo blijkt vrij zwaar beschadigd.
Aan de inlaat van het compressor wiel heeft iets rond liggen tollen en de lange schoepjes allemaal een paar mm kleiner gemaakt. Verder nog gruis stroomafwaarts en ook gruis in de lucht inlaat richting de turbo vanaf de carter ventilatie.
Aan de uitlaat lijkt alles zo ver schoon. Ook voor zover ik kon zien geen rommel onder het kleppen deksel.
De turbo wordt nu zeker vervangen, even afwachten hoe snel.
Ik denk intussen na over een andere auto🤐
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |