abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  woensdag 28 oktober 2020 @ 14:07:22 #1
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_195904447
Wij hebben wat problemen met de motor van onze touran 2005 met 140pk tdi motor (type BKD).

Kort voor de zomer is de turbo bezweken en vervangen. Die heeft nooit de druk gehaald van de oude turbo en de auto is ook veel vermogen kwijt. Daarnaast is het verbruik duidelijk gestegen.

De garage geeft aan dat de motor wel een geslaagde uitlaat regeneratie doorlopen heeft. Tevens zou de druk in het inlaat spruitstuk voldoen aan fabriek specificaties.

We meten tot ongeveer 2.1 bar absoluut waar de oude turbo tot 2.5 bar haalde.

We zoeken nu verder naar andere oorzaken. In dat kader vroeg ik me af of iemand hier dit type motor ook heeft en in de gelegenheid is een logje van turbo druk versus toerental te maken ter vergelijk met onze.

Ik maak zelf logjes met Torque Pro en een OBD adapter.
pi_195904818
Zou niet een slechte klep of lekke slang de boel verstoren?

Olie in de druk sensor
.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 15:04:30 #3
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_195905653
Er is al een lekke vacum slang uit gevist. Die had vreet schade van een beest. Dat repareren had geen effect.

Ik denk zelf nog aan toch een mogelijke verstopping in de uitlaat. Of een afwijkend type turbo die terug gezet is.

Wat voor klep doel jij op? De EGR?
  woensdag 28 oktober 2020 @ 16:07:56 #4
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_195906821
Nergens lekkage in te turbo/ic/spruitstuk traject ?
De koppelingen die vw toen gebruikte stonden erom bekend dat ze willen slijten en daarom niet zo goed meer afdichten. Ook is het heel makkelijk om ze niet goed te monteren.

[ Bericht 32% gewijzigd door boertie op 28-10-2020 16:10:29 (aanvulling) ]
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_195907202
Voor deze storing kun je beter uitlezen en loggen met b.v. VCDS.
Dan kun je de gewenste en de werkelijke turbodruk zien.
Mocht die echt zo veel afwijken als je zegt, dan vindt ik het vreemd dat er geen foutcode hierover komt.
Is de elektronika origineel of is er aan "getuned"?
pi_195908983
Mogelijk nog ergens anders een vacuum probleem of een verstopte boost pressure valve / of de vacuum gestuurde klep?

In dit filmpje zie je hoe je dit eigenlijk vrij makkelijk zelf kan uitzoeken:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_195919978
controleer n75 klep
controleer turboslangen en intercooler
controleer gangbaarheid van de verstelling van de turbo
controleer wastegate

Het zou goed kunnen dat het wel aan de turbo ligt hoor, is er een nieuwe gemonteerd of een gereviseerde? Welk merk?
My dials are pupillated.
pi_195923071
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 16:24 schreef oldford het volgende:
Voor deze storing kun je beter uitlezen en loggen met b.v. VCDS.
Dan kun je de gewenste en de werkelijke turbodruk zien.
Mocht die echt zo veel afwijken als je zegt, dan vindt ik het vreemd dat er geen foutcode hierover komt.
Is de elektronika origineel of is er aan "getuned"?
Mijn 1.6 TDI kwam op het laatst soms ook niet gelijk op druk. Zolang je niet loopt te pompen, springt ie ook niet gelijk in een melding hoor.
.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 17:44:58 #9
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_195928211
Ik heb in Torque zelf enkele honderden km aan data van de oude en de nieuwe Turbo gezet, zie grafieken hieronder:


Wat ik daar zo ver uit af leid:
-De oude turbo haalde in goede conditie de maximum druk die de motorsoftware toe laat en volgt die keurig
-De oude turbo haalde kort voor hij compleet faalde (gebroken as) zijn druk al niet meer
-De nieuwe turbo haalt een druk als functie van toeren die lijkt op die van de oude turbo kort voor falen.

Over de reparatie van de turbo:
Vervangen onderdelen: Turbo, EGR koeler, verder wat klein grut. Turbo is een revisie turbo van Hoet.
Na reinigen en afpersen terug geplaatst: Intercooler en olie leiding
Cat/Roetfilter zat vol met olie, is toen van aangegeven dat die met rijden op de snelweg wel schoon zou branden. Hoe de demper inwendig is heb ik niet kunnen zien. Inderdaad met caravan achter de auto een paar minuten een flinke pluim getrokken die vanzelf weer verdween. Deels verstopte uitlaat is overigens voor mij wel een sterke verdachte.

Toen na vakantie weer terug vanwege het toch niet terug komen van het vermogen. Er bleken 3 gloeipluggen defect waardoor de motor niet meer regenereerde. Gloeipluggen zijn vervangen, lange rit gemaakt, uitlezen geeft aan dat er succesvol geregenereerd is, vermogen blijft laag. Indicatie die Torque geeft is max ergens rond de 100pk wat 140 zou moeten zijn. De schatting van Torque is daarbij aan de hoge kant omdat ik het gewicht in de app op 1900kg had staan waar op moment van de proefrit 1700 realistischer is. Waarschijnlijk is het vermogen nu dus ergens rond de 90pk.

Verder: MAP versus turbo boost is een vrij strakke lijn met maar her en der een uitschieter buiten de lijn. Direct na reparatie van de turbo heb ik zelf een proefrit gemaakt waarbij de slang van turbo naar intercooler los schoot. In de log die ik van die 40km heb zaten achteraf al veel en veel meer uitschieters buiten de lijn dan in de bijna 1000km die je hier aan data ziet. Intercooler lek of een lek van uitlaat compressor naar inlaat turbo lijkt me niet waarschijnlijk. Drukval over dat circuit ook niet.

Recent terug geweest en toen is eerst nog een stukje vacuumslang naar de turbo eruit gehaald, hier zat vraatschade in. Verder zijn geen lekken gevonden. Hier moet ik bij zeggen dat voor zover ik weet niet afgeperst is of hoe op een andere manier uitgebreid naar lekken gezocht is.

Blijft mijns inziens eigenlijk alleen over dat de turbo niet hard genoeg aangedreven wordt. Dat betekent ofwel te weinig flow over het turbine wiel of een te hoge tegendruk van de uitlaat. Laatste optie kan zijn dat de verstelling van de schoepen niet goed werkt. Dat kan dan weer in de turbo zelf zitten of toch nog steeds in dat hij te weinig vacuum krijgt op de aansturing.

Maar waar daarnaast mijn vraag vandaan kwam: Volgens de garage valt de gehaalde turbo druk in principe binnen fabriek specificaties. Terwijl hij wel veel lager is dan de oude turbo haalde. Heeft iemand hier de mogelijkheid om een vergelijkbaar logje als ik heb te maken van een auto met dezelfde motor?

Als iemand die bij mij in de buurt woont (Almelo) het leuk vindt om even met VCDS eraan een ritje te maken ben ik uiteraard ook blij :)

Komende maandag staat de auto in elk geval weer bij de garage voor nog een check.

[ Bericht 4% gewijzigd door TR08 op 29-10-2020 17:55:30 ]
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:32:26 #10
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_195938394
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 16:24 schreef oldford het volgende:
Is de elektronika origineel of is er aan "getuned"?
Elektronica is origineel. De auto is gekocht met tuning maar de motor computer is later vervangen met een originele.

Stationair verbruik is ook torenhoog trouwens. Was toen we de auto kochten 0.5 liter/uur op de display en nu tussen 0.7 en 0.9.

[ Bericht 10% gewijzigd door TR08 op 30-10-2020 07:39:18 ]
pi_195938955
Alles boven de 1.7 valt binnen spec. Dat het waardeloos is voor het vermogen maakt niet uit, dit is gewoon om VW in te dekken. Net als dat je blok 1 liter olie op de 1000 km mag verbruiken volgens de spec.

Terug naar het probleem, met name: "De nieuwe turbo haalt een druk als functie van toeren die lijkt op die van de oude turbo kort voor falen." is intressant.

Hieruit zou ik halen, dan ligt het hoogst waarschijnlijk niet aan de nieuwe turbo, maar aan iets anders in het systeem. Het falen van de oude turbo kan heel goed niets met het tubodruk probleem te maken hebben (of nog erger, het turbodruk probleem is misschien juist wel de oorzaak van het falen van de oude turbo).

Ik zou het echt zoeken in:
- vacuum probleem
- slechte boost pressure valve
- probleem in de wastgate
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:54:16 #12
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_195941307
Heeft een turbo met variabele schoenen wel een wastegate?

Dat zijn toch twee voorzieningen voor hetzelfde doel?
pi_195941672
Zo te zien, is de nieuwe turbo gelijk aan de oude bij relatief lage toerentallen, maar begint de afwijking bij de hoge toerentallen?? Wat ik van compressoren weet, is dat het isentropisch rendement afhankelijk is van het massadebiet; dit zou kunnen betekenen, dat de nieuwe turbo, niet gelijk is qua prestatie en nominaal rendement aan de oude bij de hoge toerentallen?
pi_195943199
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:54 schreef TR08 het volgende:
Heeft een turbo met variabele schoenen wel een wastegate?

Dat zijn toch twee voorzieningen voor hetzelfde doel?
Hij heeft een N75 klep, die met vacum de variabele schoepen aanstuurt.
.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:46:10 #15
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_195944197
En dus geen waste gate toch?
pi_195944300
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:46 schreef TR08 het volgende:
En dus geen waste gate toch?
:N
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:26:17 #17
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_195945069
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:52 schreef blomke het volgende:

[..]

:N
Ja ik denk ik stel de domme vraag maar even omdat iemand hier met de waste gate op de proppen kwam😅
pi_195945609
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:26 schreef TR08 het volgende:
Ja ik denk ik stel de domme vraag maar even omdat iemand hier met de waste gate op de proppen kwam😅
Dit is gewoon bere interessant. Wat ik verder zie aan die curve's, is dat de einddruk weer daalt bij hoge rpm's. Dus lijkt het erop dat je het max. passeert bij 2500 rpm en daarna terugloopt in eindcompressiedruk. Een normaal verschijnsel bij axiaalcompressoren.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:47:51 #19
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_195946776
Ook bij radiaal compressoren hoor😀

De turbine krijgt blijkbaar gewoon niet genoeg mogelijkheid om arbeid te leveren aan de compressor denk ik. De vraag is alleen waarom dat zo is🙂
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:02:22 #20
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_195948137
Weet je wat ik zo lastig vind...

Ik vind het probleem heel interessant het is alleen zo vervelend dat het om mijn eigen auto gaat😅
pi_195948330
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:50 schreef blomke het volgende:

[..]

Dit is gewoon bere interessant. Wat ik verder zie aan die curve's, is dat de einddruk weer daalt bij hoge rpm's. Dus lijkt het erop dat je het max. passeert bij 2500 rpm en daarna terugloopt in eindcompressiedruk. Een normaal verschijnsel bij axiaalcompressoren.
De motor zelf verbruikt meer lucht bij hogere toerentallen ;) dit curve zie je bij alle diesels.
.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:49:47 #22
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_195949167
Iemand trouwens ervaringen met een uitlaat die verstopt raakt bij kapot gaan van de turbo?

Kort voor hij bezweek rookte hij al behoorlijk en verbruikten we veel olie.

Ik weet alleen niet of je redelijkerwijs kunt verwachten dat de vervuiling daarvan zodanig is dat je veel drukval als gevolg mag verwachten.

Detail nog trouwens van de vorige turbo; die viel heel af en toe in storing op turbo druk hoog. Dat probleem is met de nieuwe uiteraard wel weg maar misschien toch een hint naar het probleem van nu
  zondag 1 november 2020 @ 09:02:56 #23
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_195975389
Kleine update; ik heb op Marktplaats een vcds kabel met software licentie gekocht.

Hopelijk vind de garage het probleem morgen. Afhankelijk daarvan daarna een logje van dat alles in orde is of dat het probleem er nog steeds is 😅
pi_195975432
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:49 schreef TR08 het volgende:
Iemand trouwens ervaringen met een uitlaat die verstopt raakt bij kapot gaan van de turbo?

Kort voor hij bezweek rookte hij al behoorlijk en verbruikten we veel olie.

Ik weet alleen niet of je redelijkerwijs kunt verwachten dat de vervuiling daarvan zodanig is dat je veel drukval als gevolg mag verwachten.

Detail nog trouwens van de vorige turbo; die viel heel af en toe in storing op turbo druk hoog. Dat probleem is met de nieuwe uiteraard wel weg maar misschien toch een hint naar het probleem van nu
Weleens een Saab met kapotte turbo gehad, ook de hele uitlaat vol olie. Was na half uurtje rijden wel weg, maar dat was een gewone 3 weg kat. Denk toch eerder aan een slechte N75.

Roetfilter heeft trouwens druk sensoren, om te meten of hij verstopt is.
.
pi_195975575
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 09:02 schreef TR08 het volgende:
Kleine update; ik heb op Marktplaats een vcds kabel met software licentie gekocht.

Hopelijk vind de garage het probleem morgen. Afhankelijk daarvan daarna een logje van dat alles in orde is of dat het probleem er nog steeds is 😅
Ben benieuwd!!
  zondag 1 november 2020 @ 10:29:00 #26
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_195976351
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:49 schreef TR08 het volgende:
Iemand trouwens ervaringen met een uitlaat die verstopt raakt bij kapot gaan van de turbo?

Kort voor hij bezweek rookte hij al behoorlijk en verbruikten we veel olie.

Ik weet alleen niet of je redelijkerwijs kunt verwachten dat de vervuiling daarvan zodanig is dat je veel drukval als gevolg mag verwachten.

Detail nog trouwens van de vorige turbo; die viel heel af en toe in storing op turbo druk hoog. Dat probleem is met de nieuwe uiteraard wel weg maar misschien toch een hint naar het probleem van nu
Klinkt ergens wel logisch. Als er iets verstopt is, zoals het roetfilter, dan is de luchtstroom beperkt. Weet niet of het voldoende is voor wat je ziet in je grafiek.
https://fok.nl/shop/doneren/
It might only be 3 inches, but it smells like a foot.
  zondag 1 november 2020 @ 10:32:05 #27
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_195976376
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 09:08 schreef Fer het volgende:

[..]


Roetfilter heeft trouwens druk sensoren, om te meten of hij verstopt is.
Heb je een foto van waar die zouden moeten zitten bij mijn auto? Ik zie ze niet.
pi_195976799
Iemand die iets vindt van die dieseltoevoegingen om het roetfilter beter te regenereren (bij lage temp. van de afgassen)?
pi_195976887
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:47 schreef TR08 het volgende:
De turbine krijgt blijkbaar gewoon niet genoeg mogelijkheid om arbeid te leveren aan de compressor denk ik. De vraag is alleen waarom dat zo is🙂
Denk dat het turbo-ontwerp niet optimaal past bij de bedrijfsomstandigheden. Iets wat in de praktijk veel voorkomt bij een GT die in deellast 3000 rpm moet draaien.
pi_195976964
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 10:32 schreef TR08 het volgende:

[..]

Heb je een foto van waar die zouden moeten zitten bij mijn auto? Ik zie ze niet.

Dit is hem op een Tiguan, kan hem niet vinden van een touran.
.
  zondag 1 november 2020 @ 11:43:09 #31
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_195977425
Ik heb ook een 2005 auto die heeft minder sensoren 😉
  maandag 2 november 2020 @ 19:33:38 #32
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_196006665
Nou...auto is nagekeken vandaag. De verstelling van de nieuwe turbo blijkt niet helemaal lekker.

Actuator zou bij 600mBar vacuum naar vol open moeten gaan maar heeft daar 780mBar vacuum voor nodig.

Krijg onder garantie een nieuwe turbo eronder 🙂
pi_196006703
Misschien volgende keer toch maar een Ebay / Autodoc turbo ipv Hoets
.
  maandag 2 november 2020 @ 20:19:25 #34
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_196007919
Is Hoet zo slecht dan?
  maandag 16 november 2020 @ 22:55:48 #35
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_196278981
Vandaag weer terug geweest... roetfilter zat tot en met verstopt bleek bij de controles voordat de turbo vervangen werd.

Die wordt dus ook meteen maar mee gepakt.

Had het ergens wel fijn gevonden als de garage buiten de uit lees kast te vertrouwen eerder ook al een keer een blik in dat ding geworpen had.
  dinsdag 17 november 2020 @ 19:14:48 #36
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_196291174
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:49 schreef TR08 het volgende:
Iemand trouwens ervaringen met een uitlaat die verstopt raakt bij kapot gaan van de turbo?

Kort voor hij bezweek rookte hij al behoorlijk en verbruikten we veel olie.

Ik weet alleen niet of je redelijkerwijs kunt verwachten dat de vervuiling daarvan zodanig is dat je veel drukval als gevolg mag verwachten.

Detail nog trouwens van de vorige turbo; die viel heel af en toe in storing op turbo druk hoog. Dat probleem is met de nieuwe uiteraard wel weg maar misschien toch een hint naar het probleem van nu
Meer roet dus verstopping? Hooguit een verstopt katalysator of roetfilter of demper (schot los gekomen en blokkeerd de doorstroming). Maar de uitlaatbuis is naar schatting 45 tot 50 milimeter, dat verstopt niet zomaar.

Is dit een geretrofit filter? Of zat het er bij levering van de auto al op? Als er niet geregenereerd wordt dan houdt het filteren van roet wel erg snel op.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  zaterdag 21 november 2020 @ 20:38:18 #37
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_196353259
Filter is afgelopen week vernieuwd naar een nieuwe dus alleen demper blijft over als verdachte als het verstopping is. Vandaag een ritje gemaakt met VCDS aangesloten op de auto, de turbo druk komt wel soort van mee met de gevraagde druk maar alleen bij forse toeren





Weet iemand nog een goede methode om de demper te reinigen als hij vies is? Ik vond op internet alleen hele foute filmpjes met sloten water in de uitlaat gieten en dat zie ik nog niet zo zitten😅
  zaterdag 21 november 2020 @ 20:41:16 #38
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196353319
Tip. Als je met dit type TDI motoren van VAG uit dat bouwjaar problemen krijgt met de turbo, blijf er dan geen geld in pompen. Het is een bodemloze put en je blijft bezig met turbo onderdelen vervangen.

En het is heel duur. Ik weet er alles van. Had bijna een nieuwe Volkswagen kunnen kopen van dat geld.
  zaterdag 21 november 2020 @ 20:50:31 #39
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_196353516
Dat punt zijn wij al voorbij vrees ik... we dachten de auto per oktober als youngtimer te kunnen gaan rijden en daarom die pijn maar geslikt maar ook dat bleek niet te kunnen. 😅

Laatste verdachte die nu nog staat is naar mijn mening de demper.

Kan iemand hier misschien van een vergelijkbare motor een vergelijkbare grafiek posten? Het gaat erom hoe de werkelijke turbo druk de ingestelde volgt
pi_196387750
hey, mag ik je erop wijzen dat dit type management een Torque Request wilt vervullen, nu het kouder wordt buiten heeft hij minder druk nodig dan wanneer het warm is en/of wanneer je last hebt van heatsoak

overigens, als je wilt weten of de turbo de druk niet haalt wat de ECU wilt (door mechanische defect oid) kijk naar de PWM waarde van turbo aansturing, boven 90% is per definitie dubieus.

EDIT:
kijk maar op internet, hij kojkt naar driverwishmap en NM2IQ maps, turbodruk is maar n variabel om requested torque te krijgen.
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 25 november 2020 @ 21:24:02 #41
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_196413599
Stel je voor dat ik ga tunen?

Ik hou de motor graag origineel qua bedrijfsparameters.

Momenteel haalt hij zijn koppel niet, vermogen niet en het verbruik is hoog.

Turbo druk is hetgene waar ik van kan vastleggen dat het niet klopt maar niet waar het uiteindelijk om draait.

[ Bericht 28% gewijzigd door TR08 op 25-11-2020 21:31:33 ]
pi_196418044
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 21:24 schreef TR08 het volgende:
Stel je voor dat ik ga tunen?
Op dit moment niet doen.
Er zal iets aangepast moeten worden in de maps om het fatsoenlijk te laten werken op de motor zoals die nu is.
Als je dan de fout uiteindelijk gevonden hebt en oplost, dan kun je met de tuning weer overnieuw beginnen.
  vrijdag 27 november 2020 @ 18:02:58 #43
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_196440381
Kleine update weer; turbo is bij de vorige keer dus nietvervangen.

Vervuiling van de dpf was zodanig dat daarna eerst gekeken is hoe de motor het toen zou doen. Miscommunicatie dus tussen mij en de garage. De twee verdachten die nu nog staan zijn daarmee en de turbo en de demper.

Garage heeft zich inmiddels eigen gemaakt om met hun uitleeskast (Bosch KTS) grafieken te maken en op te slaan. Dat bleek zelfs bij de partij die die kasten verhandelde geen kennis die zo op de plank lag 😅

Mijns inziens een beetje apart voor een kast die rond de 4k gekost geeft maar goed. Het zij zo. Goede data acquisitie doen is bij garages blijkbaar minder gemeengoed dan bij de ketel installaties waar ik kom.

Data die ze maakten kwam overeen met wat ik met VCDS uit de auto gevist heb. Dat wordt overlegd met Turbo Hoet en dan horen we over hoe verder.
pi_196463314
Ik heb zelf destijds een Octavia met 2.0 TDi BKD gehad, volgens mij bestaan die niet met af fabriek roetfilters hoor? Van wat ik weet heeft een 2.0 BMM een echte roetfilter af fabriek.

Waarom sloop je die roetfilter er niet af, misschien zit ie helemaal vol en zorgt ie ervoor dat de turbo niet op druk kan komen.

Als je snel achter je motorcode wilt komen:

https://begin.mijngrossie(...)n.mijngrossier.nl%2F vul hier je kenteken in volgende scherm bovenaan zie je netjes je motorcode.

Beste is uiteraard bij de sticker in je kofferbak (of in de handleiding van je auto) daar staat de motorcode ook in.
pi_196471167
Gaat er op lijken dat de turbo te snel afblaast of lekt .
De turbo heeft namelijk altijd een noodklep mog de electrische geregeld deel niet goed werken.

Aangezien dit geen nieuwe is maar een revisie model.
Kan het zijn dat de veer van de klep niet strak genoeg staat.
De klep word dan door de druk open geduwd.

Gaat lijken dat de de klep bij 2 bar druk open gaat of lekt.
bassie is gek
  zondag 29 november 2020 @ 20:35:39 #46
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_196475042
Er zit voor alle duidelijkheid nu dus nog een turbo in die 780 mbar vacum nodig heeft om de schoepjes volledig open te sturen waar dat maar 600 mbar hoort te zijn.
pi_196476820
Ipv uitlaat reinigen haal hem eerst los en rij een rondje ipv steeds te gaan vervangen is het dan goed zit het in je uitlaat os dat niet het geval is het je turbo
  maandag 30 november 2020 @ 09:22:12 #48
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_196480359
Is de turbo geleverd met een wastegate solenoid die op de turbo zit? zo ja dan kan daar een te slappe veer in zitten.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')