bazbo cd0556: Geoffrey Downes and The New Dance Orchestra - The Collection![EmeAMrpWEAAK7S7?format=jpg&name=small]()
Ik trek deze net uit de kast en denk: Krijg nou wat, deze is gesigneerd. Heb ik hem zo gekocht of...? Ik heb hem gekocht op 15 mei 2016 en wacht, bij die datum gaat er een belletje rinkelen. Ik was in Tivoli Vredenburg bij het concert van Yes! Na afloop mocht ik - omdat ik nog altijd lid ben van de Nederlandsche Yesfanclub - de bandleden ontmoeten en ik moet toen aan Geoff hebben gevraagd of hij mijn net aangeschafte cd wilde signeren. (Niet dat het een best concert was die avond, maar dat is een ander verhaal en moet verteld als ik bij de platen van Yes kom, tot over meer dan twee jaar.) Deze cd is een collectie (goh) van materiaal dat eerder te vinden was op andere platen. Hij opent met een stuk van
The Light Program, het eerste album van The New Dance Orchestra en gelijk het mooiste stuk en album van Downes solo. Daarna komen wat nummers van
Vox Humana en vervolgens van de volgende vier soloplaten van Downes (die ik niet heb). Nogal tenenkrommend zijn de covers van klassieke rockstukken als
Whiter Shade Of Pale,
Nights In White Satin en
Dust In The Wind. Ook vinden we wat stukken die hij maakte samen met John Wetton, een enkel Asiastukje en You Can Fly From Here, oorspronkelijk van The Buggles, dat Yes in 1980 live speelde en pas in 2011 als lange songsuite verscheen op het album
We Can Fly From Here. En ook leuk: een nooit uitgegeven versie van
Don't Walk Away door Downes met Glenn Hughes. Alles bij elkaar een leuk overzicht van 's mans solokunnen.
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op
www.bazbo.net