Het is vanuit wetenschappelijk standpunt op z'n zachtst gezegd onhandig. Je krijgt meer variatie in bijv. wie in aanmerking komt voor de test. Daardoor worden de cijfers moeilijker vergelijkbaar en is het lastiger om de positieve testen te gebruiken als signaal voor hoe het met de verspreiding staat. Aan de andere kant: daar zijn ook andere gegevens toe beschikbaar.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan verschillen wij daar over van mening.
Zijn toch vooral gewoon werkgevers die die 100 piek aftikken voor zo'n commerciële (snel)test ? Omdat een werknemer dagen uit de running duurder is.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat als je ze massaal vangt bij de commerciële tests je er rustig van uit kunt gaan dat er nog een heel veel groter deel is die je niet vangt. Want alleen in hele specifieke scenario’s gaan mensen 100 euro aftikken voor een test...
Dat is waar, maar een dictatuur heeft ook een paar nadeeltjesquote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Het gaat van de hele opzet van zo'n beleidsstructuur.
Kabinet maakt een plan => Kraamzorg geeft er een eigen draai aan => Burger geeft er nog een keer een eigen draai aan => Eindproduct is een slap compromis en een gedrocht dat niets te maken heeft met de initiële opzet. Gevolg: kabinetsplan om besmettingen in te dammen lijkt weinig effectief.
Ergens is het allemaal begrijpelijk maar eigenlijk zou je in dit soort situaties beter af zijn met de eenduidigheid qua beleid van een dictatuur .
Ja, maar daarom zou de focus ook überhaupt weg moeten van de dagelijkse 'nieuwe' besmettingen. Omdat die cijfers altijd al variabel waren in wat ze representeerden.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is vanuit wetenschappelijk standpunt op z'n zachtst gezegd onhandig. Je krijgt meer variatie in bijv. wie in aanmerking komt voor de test. Daardoor worden de cijfers moeilijker vergelijkbaar en is het lastiger om de positieve testen te gebruiken als signaal voor hoe het met de verspreiding staat. Aan de andere kant: daar zijn ook andere gegevens toe beschikbaar.
Dat is het gedeelte dat ik snap, maar hoe zit het dan met die hoop-uitspraak?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens mij (heb 't niet helemaal gevolgd) was de R van 9 oktober 1,16 en is de inschatting dat ie op dit moment 0,88 is. Maar dat weten ze over 2 weken pas zeker, dus is het een inschatting.
- De Jonge heeft gisteren tijdens het persmoment per abuis gemeld dat het R0 op 0,88 staat. Dat weten we echter niet, want die gegevens hebben we niet. Die 0,88 is gebaseerd op de modellering van het RIVM, maar al eerder.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik volg het niet meer. Wat heeft Van Dissel dan gezegd? Volgens Van Zelst is de schatting van een huidig reproductiegetal van 0,88 een schatting van het RIVM zelf. Hoe moet ik dan die opmerking over hoop als vader van de gedachte plaatsen? (Ik heb de briefing niet gezien.)
Gaan we vast eiersnijders slijpen?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:32 schreef Benny het volgende:
Zin in 14.00 uur. Beetje rellen in de kamer, nieuwe cijfers. Ben benieuwd hoe de sfeer hier over een uurtje is
En als de commerciële testen voor thuis er komen, verandert de situatie wéér. Dus het is onbegonnen werk om de condities hetzelfde te houden.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, maar daarom zou de focus ook überhaupt weg moeten van de dagelijkse 'nieuwe' besmettingen. Omdat die cijfers altijd al variabel waren in wat ze representeerden.
Zeker, was met een kwinkslag. Maar het poldermodel wat ons zoveel gebracht heeft zit ons momenteel lelijk in de weg.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is waar, maar een dictatuur heeft ook een paar nadeeltjes
De Jonge gisteravond: op dit moment R van 0,88 ongeveer maar onzeker.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik volg het niet meer. Wat heeft Van Dissel dan gezegd? Volgens Van Zelst is de schatting van een huidig reproductiegetal van 0,88 een schatting van het RIVM zelf. Hoe moet ik dan die opmerking over hoop als vader van de gedachte plaatsen? (Ik heb de briefing niet gezien.)
Ik denk niet dat ze bij de GGD bezig zijn om hun organische zoekpositie te verbeteren.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:33 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ik wel suf vind: als ik via Google zoek op 'corona test' is mijn eerste hit een commerciële sneltest.
Hij heeft dat letterlijk gezegd.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is opzich logisch, dat bedrijf betaalt dus meer dan GGD voor de Google advertenties. Het is niet sjiek, maar veel bedrijven doen dat.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En als de commerciële testen voor thuis er komen, verandert de situatie wéér. Dus het is onbegonnen werk om de condities hetzelfde te houden.
Wat ik wel suf vind: als ik via Google zoek op 'corona test' is mijn eerste hit een commerciële sneltest.
Dat is vooral vanwege bedrijfseconomische redenen. Bij een reguliere test ben je vanaf het moment van de afspraak maken tot het moment van de uitslag al snel 2 tot 3 dagen kwijt. Als je een werknemer een commerciële sneltest laat doen, dan heb je binnen een uur de uitslag. Dan is die 100 Euro een schijntje.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat als je ze massaal vangt bij de commerciële tests je er rustig van uit kunt gaan dat er nog een heel veel groter deel is die je niet vangt. Want alleen in hele specifieke scenario’s gaan mensen 100 euro aftikken voor een test...
Gokje, 9645 nieuwe besmettingen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:32 schreef Benny het volgende:
Zin in 14.00 uur. Beetje rellen in de kamer, nieuwe cijfers. Ben benieuwd hoe de sfeer hier over een uurtje is
quote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:34 schreef VeritasImmortalis het volgende:
Het blijkt volgens de website van stichting Nice dat 80% van wat op de ic terecht komt tussen 01-01-2017 en 31-12-2019 daar ook al heeft gelegen met een acute longontsteking. Deze periode zijn ruim 20.000 mensen op de ic opgenomen. Deze club isoleren lof vaccineren eidt tot een vermindering van 80 % op de ic bezetting. Hoe is het mogelijk dat we hier niets over horen. De ic capaciteit wordt zwaar belast door een bekende potentiële groep mensen van nu nog ca 16.000 stuks.
Overigens zijn mijn eerste vier hits allemaal rijksoverheid.nl, daarna rivm.nl en een paar ggd-sites. Dus volgens mij zegt het meer over onze zoekgeschiedenis.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:33 schreef Claudia_x het volgende:
Interessant, heb je daar een bron van? Ik zie dat niet op de site van Nice staan?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:34 schreef VeritasImmortalis het volgende:
Het blijkt volgens de website van stichting Nice dat 80% van wat op de ic terecht komt tussen 01-01-2017 en 31-12-2019 daar ook al heeft gelegen met een acute longontsteking. Deze periode zijn ruim 20.000 mensen op de ic opgenomen. Deze club isoleren of vaccineren leidt tot een vermindering van 80 % op de ic bezetting.
Hoe is het mogelijk dat we hier niets over horen. De ic capaciteit wordt zwaar belast door een bekende potentiële groep mensen van nu nog ca 16.000 stuks.
Bron van dat de 80% die er nu ligt ook eerder daar heeft gelegen met een longontsteking ?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:34 schreef VeritasImmortalis het volgende:
Het blijkt volgens de website van stichting Nice dat 80% van wat op de ic terecht komt tussen 01-01-2017 en 31-12-2019 daar ook al heeft gelegen met een acute longontsteking. Deze periode zijn ruim 20.000 mensen op de ic opgenomen. Deze club isoleren of vaccineren leidt tot een vermindering van 80 % op de ic bezetting.
Hoe is het mogelijk dat we hier niets over horen. De ic capaciteit wordt zwaar belast door een bekende potentiële groep mensen van nu nog ca 16.000 stuks.
Als je zoekt op corona test wel (die zijn gedemonetized door Google), maar als je zoekt op coronatest nietquote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Overigens zijn mijn eerste vier hits allemaal rijksoverheid.nl, daarna rivm.nl en een paar ggd-sites. Dus volgens mij zegt het meer over onze zoekgeschiedenis.
Wilde net zeggen, dat soort specifieke data over (her)opnames kun je daar helemaal niet vinden. Ben benieuwdquote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Interessant, heb je daar een bron van? Ik zie dat niet op de site van Nice staan?
Dat is tegenwoordig ook niet per se meer zo, begrijp ik. Vaak alleen nog wanneer werkgevers structurele afspraken hebben gemaakt met een aantal aanbieders.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is vooral vanwege bedrijfseconomische redenen. Bij een reguliere test ben je vanaf het moment van de afspraak maken tot het moment van de uitslag al snel 2 tot 3 dagen kwijt. Als je een werknemer een commerciële sneltest laat doen, dan heb je binnen een uur de uitslag. Dan is die 100 Euro een schijntje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |