Nou ja, stel dat ze dat halen of zelfs iets lager .... dan nog vind ik het behoorlijk hoog. Je hebt nauwelijks ruimte om te versoepelen want voordat je het weet zit je weer op 1.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De vraag is ook of die 0.88 wel klopt he......dat verwachten ze namelijk
ze hadden ook onder de 1 verwacht met het eerste pakket maatregelen maar hun rekenmachine was stuk en het kwam uiteindelijk op 1.16 uit.
Ik lees hier niets nieuws eigenlijk.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
sorry heb daar een abo op![]()
in het kort;
[..]
Ja, beter laat dan nooit natuurlijk, maar dit had hij in de zomer al lang en breed geregeld moeten hebben.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:26 schreef Scrummie het volgende:
Ik was wel blij met het bericht vanochtend dat Hugo testcapaciteit wederom gaat uitbreiden met grote teststraten, sneltesten, etc, vanaf december ongeveer.
Uiteraard, dat is mijn voornaamste kritiek ook. Maar het lijkt er in elk geval op dat ze het nu wat beter aanpakken.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, beter laat dan nooit natuurlijk, maar dit had hij in de zomer al lang en breed geregeld moeten hebben.
Dit verhaal dus, Thomas Pueyo:quote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vond het verhaal van Thomas Peyo bij Nieuwsuur erg goed en ik zou hopen dat we het op die manier onder controle gaan houden.
Ik vrees echter weer een beleid dat niet lang genoeg sterk is, en een bevolking die veel te snel veel te veel versoepelingen wil, want het gaat toch allemaal prima.
Ja maar toen wilde hij het nog mooi klein houden ( Lubach)quote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, beter laat dan nooit natuurlijk, maar dit had hij in de zomer al lang en breed geregeld moeten hebben.
Refererend naar een onderzoek natuurlijk, maar vooral alleen op de hond focussenquote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:29 schreef Momo het volgende:
Dankje PVV, maar Maurice de Hond heeft gezegd..
ik vermoed dat er niet word versoepeld tot maart dit jaarquote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nou ja, stel dat ze dat halen of zelfs iets lager .... dan nog vind ik het behoorlijk hoog. Je hebt nauwelijks ruimte om te versoepelen want voordat je het weet zit je weer op 1.
Maurice hep het over Frettuhquote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:29 schreef Momo het volgende:
Dankje PVV, maar Maurice de Hond heeft gezegd..
Het is nou niet alsof er vaart achter dingen moet zitten in deze crisis.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik het terug kan kijken, want ik ben benieuwd naar de redenering erachter. Ik kan me er wat bij voorstellen dat we de hoogte van de piek nu nauwelijks beīnvloeden met strengere maatregelen, maar het lijkt me dat dat wel vanuit de veronderstelling is dat de afvlakking doorzet en in een afname zal resulteren. Dan moet Van Dissel dus wel behoorlijk zeker ervan zijn dat er bijv. geen of een beperkt herfstvakantie-effect is?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de presentatie van Van Dissel erg positief. Ze gaan er met hun grafieken echt vanuit dat de piek bijna bereikt is en dat de daling op zeer korte termijn wordt ingezet.
En de grafiek waarin hij duidt dat de piek niet heel veel minder groot wordt met strengere maatregelen a la maart (met scholen open/dicht) rechtvaardigt de keuze om in ieder geval nu nog niet naar strengere maatregelen te treffen. Wel dat de daling dan dus veel sneller zal gaan.
Het begint hier zowaar op het positiviteitstopic te lijken.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de presentatie van Van Dissel erg positief. Ze gaan er met hun grafieken echt vanuit dat de piek bijna bereikt is en dat de daling op zeer korte termijn wordt ingezet.
En de grafiek waarin hij duidt dat de piek niet heel veel minder groot wordt met strengere maatregelen a la maart (met scholen open/dicht) rechtvaardigt de keuze om in ieder geval nu nog niet naar strengere maatregelen te treffen. Wel dat de daling dan dus veel sneller zal gaan.
Als je er wanhopig van wordt, is het tijd een stapje terug te zettenquote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:29 schreef Kyran het volgende:
Kuipers: "Ziekenhuisopnames zitten op de lijn van het slechtste scenario", dit is dus gebaseerd op echte cijfers.
van Dissel: Presenteert allemaal mooie grafiekjes waar ze aannemen dat de maatregelen volledig gaan werken en geeft ook gewoon toe dat dit allemaal gebaseerd is op aannames en speelt redelijk mooi weer.
Ik word er wel een beetje wanhopig van.
De werkelijkheid is natuurlijk ook genuanceerder dan dat die transmissie bestaat wel of niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Refererend naar een onderzoek natuurlijk, maar vooral alleen op de hond focussen
Stuitend ja..quote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:29 schreef Kyran het volgende:
Kuipers: "Ziekenhuisopnames zitten op de lijn van het slechtste scenario", dit is dus gebaseerd op echte cijfers.
van Dissel: Presenteert allemaal mooie grafiekjes waar ze aannemen dat de maatregelen volledig gaan werken en geeft ook gewoon toe dat dit allemaal gebaseerd is op aannames en speelt redelijk mooi weer.
Maar het Red Team beloofde ons nog wel 0,5.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind ook dat de maximale mogelijkheid naar 0,74 eigenlijk wat tegenvalt, als je ziet wat daarvoor nodig is.
Aanname was letterlijk wat van Dissel zei hoor.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:31 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Als je er wanhopig van wordt, is het tijd een stapje terug te zettenDe twee spreken elkaar ook niet tegen, want je ziet de huidige effecten nog niet eens terug in de besmettingen, laat staan in het aantal ziekenhuisopnames. Daar gaat nog meer tijd inzitten.
Het is ook niet allemaal gebaseerd op aannames, maar op berekeningen, signalen die ze zien, data die ze verzamelen. Wel een beetje objectief blijven
Al zou je de non-essentiële winkels dicht doen en de scholen ook dicht, mensen kunnen nog steeds zelf andere mensen opzoeken.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:31 schreef raptorix het volgende:
Wat ik vooral merk is dat mensen in een hele andere modus zitten, in April dit jaar was het echt rustig op straat, nu zie je dat het gewoon weer kneiter druk is en men doet alsof er niets aan de hand is. Kortom je moet gewoon zwaarder ingrijpen om het zelfde effect te bereiken.
Ik zie een duidelijk verschil tussen de wetenschapper en de medicus in de praktijk.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:29 schreef Kyran het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |