Opzich wij ook niet het hele huis vol. Max een mannetje of 10.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:01 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik houd me wel redelijk aan de 4 man regel. Vooral omdat de rest het wil.
Ja daar wordt vast de anderhalve meter in acht genomen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Opzich wij ook niet het hele huis vol. Max een mannetje of 10.
En als rijke dikzak dan? Dan draag ik toch genoeg bij aan de samenleving, dan mag ik toch wel worden behandeld?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Onder normale omstandigheden wel natuurlijk. Over het algemeen hebben risicogroepen meer zorg nodig maar gaan ze jonger dood wat hun gemiddelde lifetime kosten niet veel hoger maakt.
In de situatie van een pandemie waarbij obesitas en roken een risicofactor is om het te krijgen vind ik het anders, omdat de kern van het probleem is dat er niet genoeg ruimte is in de zorg. Dan zou ik de maatregelen simpelweg niet willen gelijktrekken aan mensen die weinig risico lopen om plek in te nemen tov mensen die veel risico lopen een plek in te nemen. De laatste groep moet dus in mijn ogen inleveren, niet de eerste groep.
Nee maargoed dat gebeurt met die 4 toch ook niet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:03 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ja daar wordt vast de anderhalve meter in acht genomen.
Niet echt nee.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee maargoed dat gebeurt met die 4 toch ook niet.
Ik heb een vriendengroep van 9 die wekelijks bij elkaar komt. Dat vonden we te veel, dus zijn er nu maar even helemaal mee gestopt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:01 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik houd me wel redelijk aan de 4 man regel. Vooral omdat de rest het wil.
Flinke woonboerderijquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Met nadruk op het meestequote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:49 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Economische gevolgen van corona hebben ouderen geen last van? Mentale problemen is iets unieks voor jongeren?
Split je op toch? Ach, ik hoor het tenminste nu als ik in aanraking ben geweest met iemand met Carona. Dat heb je niet als je gaat winkelen of naar de Efteling gaat met 15.000 dus dat sla ik liever over.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:05 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik heb een vriendengroep van 9 die wekelijks bij elkaar komt. Dat vonden we te veel, dus zijn er nu maar even helemaal mee gestopt.
Je slaat de plank mis.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:05 schreef GGMM het volgende:
Ik zie dat jullie je weer behoorlijk stoer voelen door op het internet op te scheppen hoezeer jullie je niet aan de corona-regels houden.
Misselijkmakend!
Oke Nostradamus.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Met nadruk op het meeste
Jongere mensen studeren vaak nog of hebben vaak geen vaste baan. Door de pandemie komen minder banen beschikbaar en zijn er heel veel jongeren laten gaan. Die vangen economisch dus de zwaarste klappen, waardoor er meer geleend wordt en als gevolg weinig basis is om een stabiel vermogen op te bouwen. Voor ouderen geldt simpelweg dat zij al vaker een vaste baan hebben en dus minder geraakt gaan worden. En ja er zijn uitzonderingen beide kanten op, maar jongeren gaan er gemiddeld genomen economisch gewoon veel meer last van krijgen.
Mentaal pretty much hetzelfde. Oudere mensen hebben vaak al een stabieler leven opgebouwd, jongere mensen minder. Die hebben de bewegingsvrijheid veel meer nodig.
In dit geval niet zo heel handig, maar ik spreek nu wel los af ja met de mensen die meer in de buurt wonen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:06 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Split je op toch? Ach, ik hoor het tenminste nu als ik in aanraking ben geweest met iemand met Carona. Dat heb je niet als je gaat winkelen of naar de Efteling gaat met 15.000 dus dat sla ik liever over.
Je woont in een studentenhuis?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:02 schreef Caland het volgende:
[..]
echt een type eeuwige student die calandquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:09 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Je woont in een studentenhuis?
Al een tijdje niet meer.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:09 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Je woont in een studentenhuis?
Dat doen wij nu ook ja, meestal met dezelfde 4 maar soms komt er één bij of is er iemand niet. Verder zie ik vrijwel niemand behalve mijn ouders en zus want ik werk thuis en uni gaat ook allemaal thuis nu. Boodschappen doen mag mijn vriendin.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:09 schreef Adames het volgende:
[..]
In dit geval niet zo heel handig, maar ik spreek nu wel los af ja met de mensen die meer in de buurt wonen.
En verder zou je het wel kunnen verantwoorden. Het arbitraire getal 4 is een prima regel, maar elke keer met dezelfde 9 afspreken en verder nauwelijks contactmomenten hebben is weer beter dan in veel wisselende groepen van 4 zitten.
Vrijgezellen?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:11 schreef Caland het volgende:
Maar die max. 10 zijn ook wel ongeveer dezelfde lui die altijd al bleven plakken bij de derde helft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |