Zeker waar. Maar wat ik wil zeggen is dat de maatregelen zoals ze nu zijn dus niet helpen. De horeca is gesloten, maar de mobiliteit blijft enorm. En dan sukkelen we zo nog weken door, met cijfers rond de 10.000 en een gesloten horeca. Waarvan er inmiddels veel failliet zullen gaan. Het zet zo geen zoden aan de dijk. Of vind je van wel?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Even los van de banen, er worden momenteel zoveel clubjes opgeschort. Denk aan de sport en het verenigingsleven, maar ook het uurtje spreekuur voor eenzame ouderen, alleenstaande moeders en ga zo maar door.
Als je lekker thuis kunt werken, niet geestelijk in de knoei zit en je salaris komt elke maand gewoon binnen kan ik me wel voorstellen dat je het allemaal mee vindt vallen, maar er is echt een grote groep die (om verschillende redenen) enorm te lijden heeft van het huidige pakket. Laat staan als daar nog weer een maand bovenop komt.
De vraag is wel hoeveel waarde je aan dat percentage moet hechten als alleen de positieve commerciële testen doorgegeven worden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:21 schreef HPoi het volgende:
Wel weer hoger percentage besmette mensen gerekend uit aantal gestestten.
Deze week gaan de tieners weer vrolijk met ze allen naar school, dit terwijl er een grote kans is dat ze elkaar in de vakantie weer lekker besmet hebben.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het Noorden gaat de goede kant uit.. 2 weken terug herfstvakantie geweest.. zou het dan toch aan de scholen liggen? Kinderen de superspreaders?
Twente is alweer een stuk minder rood dan vorige week. Goed bezig daarquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:22 schreef Benny het volgende:
[..]
Toch opvallen dat specifiek Twente daar zo rood kleurt en omliggende regio's niet. Alsof die regio een andere testbeleid hanteert, want het virus kent geen grenzen natuurlijk.
Twente is denk iets dichtbevolkt dan de rest er direct om heen met Enschede en Almelo waar ook achterstandwijken zijn waar mensen dicht op elkaar wonen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:22 schreef Benny het volgende:
[..]
Toch opvallen dat specifiek Twente daar zo rood kleurt en omliggende regio's niet. Alsof die regio een andere testbeleid hanteert, want het virus kent geen grenzen natuurlijk.
Dat zou toch wel tenenkrommend zijn nadat constant is gezegd dat kinderen het virus juist in minimale mate zouden verspreiden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het Noorden gaat de goede kant uit.. 2 weken terug herfstvakantie geweest.. zou het dan toch aan de scholen liggen? Kinderen de superspreaders?
Hmm, heb het idee dat ze dat eigenlijk wekelijks doen zo bij RIVM, maar kan idd goed dat je gelijk hebt. Hoe dan ook, opnieuw een stijging..quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:22 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Op die 17,9% die er staat (die nog gaat veranderen hoogstwaarschijnlijk). Wat jij deed is het aantal gemelde gevallen uitzetten tegen het aantal testen van deze week, maar dat klopt niet. Het aantal gemelde gevallen zitten ook veel oude meldingen nog tussen van vóór de afgelopen week, dus die kun je niet zetten tegenover de testen van deze week zoals het RIVM doet.
Zoals ik het begrijp tenminste.
Afwachten wat het over 2 weken gaat doen dan, helpt ook wel mee dat het daar een heel stuk dunbevolkter is dan de randstad en Brabant.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Vind ik ook zorgelijk en de nasleep zal lang zijn.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:23 schreef dick_laurent het volgende:
Poeh, ik weet niet hoe jullie dit zien, maar de opnames en doden en de besmettingsgraad zijn gewoon weer flink omgoog gegaan. Misschien niet zo keihard als dat het omhoog zou zijn gegaan zonder maatregelen, maar wel gewoon hard omhoog vind ik.
NoordHolland ook.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:20 schreef Momo het volgende:
Valt mij op dat Brabant toch ook wel toeneemt nu, ook niet raar gezien dat ook redelijk dicht bevolkt is.
quote:529 covidpatiënten op IC, 1829 in kliniek
27 oktober 2020
Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 2358, 109 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1829 buiten de Intensive Care, 86 meer dan gisteren. Op de IC liggen 529 covidpatiënten (waarvan 2 in Duitsland), 25 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 456 non-covid-patiënten op de IC, 25 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 985 (waarvan 2 in Duitsland), 50 meer dan de vorige dag. Het aantal nieuwe covidopnames bedraagt 311 in de kliniek en 53 op de IC.
In de afgelopen 24 uur zijn er 30 verplaatsingen geweest tussen de regio’s, waarvan 6 IC-patiënten.
Ik heb niet veel andere verklaringen... of het moet zijn dat Noorderlingen zich beter aan de maatregelen houden en/of minder dichtbevolktquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:24 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat zou toch wel tenenkrommend zijn nadat constant is gezegd dat kinderen het virus juist in minimale mate zouden verspreiden.
Nee, want Noord-Holland en Overijssel hadden toen ook herfstvakantie en daar gaat het niet beter dan elders in Nederland. In het echte Noorden (Gr+Fr+Dr) lag de verspreidingssnelheid toch al lager - wellicht door de mindere urbanisatie? - en dan kan het daar ook het eerste ombuigen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames en doden zou ik volledig 'negeren' in deze data. Die lopen ontzettend achter.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:23 schreef dick_laurent het volgende:
Bron: NOS
10.315 nieuwe coronabesmettingen, bijna net zoveel als gisteren
Bij het RIVM zijn de afgelopen dag 10.315 nieuwe coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 31 minder dan gisteren.
In een week tijd zijn er 67.543 nieuwe positieve testen bij het RIVM gemeld. Een week eerder waren dat er 55.552. Dat is een toename van 22 procent. Vorige week was de toename 27 procent. De afgelopen week zijn er 321.654 tests afgenomen.
Van alle mensen die zich lieten testen was ook een groter percentage positief. De afgelopen week was dat 17,9 procent. Een week eerder was dat er 15,2 procent.
Het zogenoemde besmettingsgetal R was op 9 oktober 1,16. Dat betekent dat 100 mensen samen 116 anderen besmetten. Alleen als de R onder de 1 zakt, neemt de verspreiding van het virus af.
311 opnames op verpleegafdelingen, 53 erbij op de IC
Er zijn 311 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de verpleegafdelingen in het ziekenhuis, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Dat zijn 20 nieuwe opnames meer dan gisteren.
Op de intensive care werden 53 nieuwe patiënten opgenomen, bijna allemaal doorgestroomd vanaf de verpleegafdelingen. Dat zijn 4 nieuwe opnames meer dan gisteren.
In totaal liggen er nu 2358 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 2249), van wie 529 op de IC (gisteren: 506). Er zijn dus meer coronapatiënten opgenomen dan ontslagen.
329 doden in een week
Afgelopen week zijn er door de GGD's 329 doden gemeld bij het RIVM, van wie 70 vandaag. Een week eerder waren dat er 185. In totaal zijn er nu 7142 bevestigde coronapatiënten overleden aan het virus.
Poeh, ik weet niet hoe jullie dit zien, maar de opnames en doden en de besmettingsgraad zijn gewoon weer flink omgoog gegaan. Misschien niet zo keihard als dat het omhoog zou zijn gegaan zonder maatregelen, maar wel gewoon hard omhoog vind ik.
Wordt nog wel aangepast ja, vorige week was week 42 nog 14,4% en nu 15,2%quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:22 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Op die 17,9% die er staat (die nog gaat veranderen hoogstwaarschijnlijk). Wat jij deed is het aantal gemelde gevallen uitzetten tegen het aantal testen van deze week, maar dat klopt niet. Het aantal gemelde gevallen zitten ook veel oude meldingen nog tussen van vóór de afgelopen week, dus die kun je niet zetten tegenover de testen van deze week zoals het RIVM doet.
Zoals ik het begrijp tenminste.
Vervelende is dat waarschijnlijk de dag met de grootste instroom in de ziekenhuizen nog moet komen dan (2/3 weken later dan piek van besmettingen).quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:25 schreef Simmertje het volgende:
Wel lastig overigens voor de regering om met deze cijfers beslissingen te nemen. Er is nog steeds geen daling zichtbaar, maar lijkt erop dat er ook geen extreme stijging is momenteel.
Er is dan ook nu geen enkele reden om te verwachten dat opnames en doden nu omlaag gaan. Die blijven wel stijgen, de komende twee, drie, misschien wel vier weken nog zelfs denk ik.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:23 schreef dick_laurent het volgende:
Ziekenhuisopnames lopen ongeveer gelijk op met gemelde besmettingen qua trends hoor.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames en doden zou ik volledig 'negeren' in deze data. Die lopen ontzettend achter.
Was het maar waar. Het is niet echt duidelijk hoeveel Nederlanders covid hebben gehad maar ik zou er niet van uitgaan dat het boven de 15% ligt eerder flink lager.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:21 schreef Gia het volgende:
Vraag me af...er is een grote groep die momenteel thuiswerkt, de kroegen zijn dicht en veel kwetsbaren blijven zo veel mogelijk thuis, heeft dan onderhand de rest het virus al niet te pakken gehad?
quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wordt nog wel aangepast ja, vorige week was week 42 nog 14,4% en nu 15,2%
Bedoel je een daling in besmettingen of ook in opnames?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:27 schreef Tomatenboer het volgende:
De stijging stabiliseert zich nu dus duidelijk, maar blijft wel onverminderd hoog.
Wel relatief meer ziekenhuis opnames en mensen naar de intensive care.
Als een daling uitblijft de komende dagen zit er denk ik niets anders op voor het kabinet om alsnog een volledige lockdown af te kondigen.
Nee, dat is niet zo. De ziekenhuisopnames lopen amper achter op gemelde besmettingen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Vervelende is dat waarschijnlijk de dag met de grootste instroom in de ziekenhuizen nog moet komen dan (2/3 weken later dan piek van besmettingen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |