Regio's waar het ook minder dichtbevolkt is en er minder achterstandswijken zijn.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:29 schreef byah het volgende:
daling in de regio's waar 2 weken geleden herfstvakantie was.. Friesland, Groningen, Drenthe. Ik gok dat het gewoon door gaat stijgen de komende dagen
Eigenlijk valt er nog weinig te doen. Paar sportscholen dicht en wat bioscopen. Tenzij we over de intelligente lockdown heen gaan, maar daar is geen wetgeving voor. Zelfs de Coronawet niet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Een volledige lockdown in de zin van alle niet essentiële winkels sluiten komt er niet. Als je nog steeds bewegingsvrijheid krijgt gaat er niks veranderen.
Nouja, een week vind ik dan wél weer vrij lang. Ze lopen in elk geval niet gelijk.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er zit niet zo heel veel tijd tussen de tijd die iemand nodig heeft om zich positief te laten testen, en om in het ziekenhuis te komen. De gemiddelde patiënt wordt iets rond een week na de eerste symptomen al in het ziekenhuis opgenomen als dat nodig is, en het aantal dagen tussen de eerste symptomen en dat iemand een test heeft laten afnemen en analyseren zal niet veel korter zijn.
Wat is jouw voorstel?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Die maatregelen hebben maar een heel beperkt effect als wij ons er gewoon niet aan houden. Dan moet je Nederland haast wel omvormen tot een politiestaat. Het gaat mis achter de voordeuren, die groep bereik je niet door nog meer maatregelen..... En het wordt er voor de welwillende mensen ook niet leuker of beter op, nog los van de economische schade.
Eigenlijk moet je je hele beleid herzien, want dreigen, bang maken, straffen heeft totaal niet het gewenste effect.
Het lijkt me sterk dat het kabinet twee weken gaat wachten als er niet een daling inzet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk dat het op deze manier zal blijven bij een minimale aanscherping van de maatregelen in bepaalde sectoren en verder zo doorgaan en over 2 weken opnieuw evalueren.
Vraag is in hoeverre het stabiel blijft natuurlijk. We hebben eerder dit soort plateaufases gezien, om vervolgens toch weer enorme stijgingen te zien.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk dat het op deze manier zal blijven bij een minimale aanscherping van de maatregelen in bepaalde sectoren en verder zo doorgaan en over 2 weken opnieuw evalueren.
Morgen zit je tegen de 10700quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:29 schreef byah het volgende:
daling in de regio's waar 2 weken geleden herfstvakantie was.. Friesland, Groningen, Drenthe. Ik gok dat het gewoon door gaat stijgen de komende dagen
toen waren er geen maatregelenquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:32 schreef Elan het volgende:
Hoelang hebben we in de zomer wel niet rond die 400-500 gezeten?
Ja ik ben het met je eens hoor, ik denk dat nu harder ingrijpen zal zorgen dat je snel een daling kunt gaan zien. Maar ik verwacht dat Rutte en co het nu anders zien en te bang zijn om verdere maatregelen te nemen op de een of andere manier.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat het kabinet twee weken gaat wachten als er niet een daling inzet.
Belangrijkste natuurlijk wel is hoe de achterstand, delta en dat soort dingen zijn. RIVM kijkt gewoon naar de cijfers gemeld voor de dag zelf, en niet de delta tussen vandaag en gisteren.quote:
Bevolking veel meer inspraak geven. Mooi voorbeeld is dat uurtje voor kwetsbaren waar zowel vanuit de branchevereniging als vanuit de kwetsbaren in de samenleving helemaal geen behoefte aan lijkt te zijn, maar wat wel miljoenen aan omzet kost.quote:
Heb je misschien gelijk in. Echter kan je er vanuit gaan dat op basis van de huidige (gemelde) besmettingen (10K per dag, wat niet minder lijkt te worden) de opnames zullen blijven doorstijgen, meer dan dat er ontslagen worden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:33 schreef Pvt.Webster het volgende:
Poeh, lastig dit. Ben benieuwd hoe kabinet dit soort cijfers ontvangt.
Als de besmettingen nu een beetje stabiel blijven, zullen de opnames en doden (na eerst nog een week of 2 stijging omdat we dan net uit de piek zijn) ook weer wat stabiliseren.
Maar het verschil is dus nog minder dan een week, want er zit ook al zo 5 dagen tussen de eerste symptomen en je positieve test - en eigenlijk wel meer, er zit hier een vertraging richting de DOO van gemiddeld 7 dagen volgens mij. @chratnoxquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, een week vind ik dan wél weer vrij lang. Ze lopen in elk geval niet gelijk.
Overijssel, Flevoland en Noord-Holland hadden ook herfstvakantie he. Selectief selecteren voor een correlatie=causatie-argument.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:29 schreef byah het volgende:
Ja is ook waar. Je wilt dat natuurlijk gewoon ook voor zijn of in ieder geval niet mee gaan gokken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heb je misschien gelijk in. Echter kan je er vanuit gaan dat op basis van de huidige besmettingen (10K per dag, wat niet minder lijkt te worden) de opnames zullen blijven doorstijgen, meer dan dat er ontslagen worden.
Ergo, elke dag wordt de ziekenhuiscapaciteit een beetje kleiner.
Hoe lang nog voordat er geroepen wordt "vol!" Is dat over een week, is dat over twee weken? En dan, wat dan?
Bedoel, wat ga je er aan doen dat mensen elkaar opzoeken, of juist dat zwakkeren en ouderen niet besmet raken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Bevolking veel meer inspraak geven. Mooi voorbeeld is dat uurtje voor kwetsbaren waar zowel vanuit de branchevereniging als vanuit de kwetsbaren in de samenleving helemaal geen behoefte aan lijkt te zijn, maar wat wel miljoenen aan omzet kost.
Rutte zou intensief gaan overleggen met de vakbonden en werkgevers over het thuiswerken, is dat inmiddels al gebeurd?
Misschien moeten ouderen eerst voor hun zelf zorgen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bedoel, wat ga je er aan doen dat mensen elkaar opzoeken, of juist dat zwakkeren en ouderen niet besmet raken.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat jouw polder-visie veel soelaas zullen bieden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |