Conservatieve mensen gaan niet uit zichzelf veranderen. Als je ze vraagt een uur eerder te werken is er alle tijd om excuses te verzinnen om dat niet te doen, maar veranderen doen ze niet uit zichzelf. Dit is ook precies de reden waarom ik UTC zou willen zodat het gedeelte wat wel eerder begint de spits ontlast. Vermindering van files hoeft geen cent te kosten, maar het conservatieve gedeelte van Nederland houdt dit helaas tegen.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 16:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Begin je een uur eerder met werken. Opgelost.
Het probleem is niet de tijd die we op de klok zien, want wat je ook kiest, die is in feite altijd willekeurig. Wij bedenken het zelf, en plakken er daarna een logica-stickertje op mee te schermen. Het probleem is dat we heel krampachtig het hele jaar hetzelfde tijdschema vast willen houden terwijl dat 1. onpraktisch is met de lengte van de dagen en 2. ervoor zorgt dat iedereen op hetzelfde moment op de weg of in de trein zit, met een dagelijks vervoersinfarct tot gevolg. Als we dat nu eens oplossen, dan is de hele zomertijddiscussie zinloos geworden.
In de oorlog wel btw. De klok is toen domweg niet teruggezet naar wintertijd.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 16:48 schreef Leandra het volgende:
Punt is dat we nooit permanent zomertijd gehad hebben,
Begin jij een uur later met werken vanaf morgen, opgelost.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 16:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het probleem is niet de tijd die we op de klok zien, want wat je ook kiest, die is in feite altijd willekeurig. Wij bedenken het zelf, en plakken er daarna een logica-stickertje op mee te schermen. Het probleem is dat we heel krampachtig het hele jaar hetzelfde tijdschema vast willen houden terwijl dat 1. onpraktisch is met de lengte van de dagen en 2. ervoor zorgt dat iedereen op hetzelfde moment op de weg of in de trein zit, met een dagelijks vervoersinfarct tot gevolg. Als we dat nu eens oplossen, dan is de hele zomertijddiscussie zinloos geworden.
Lol leg jij dat ook even uit aan mijn baas en mijn klanten dan?quote:Op zaterdag 26 maart 2022 16:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Maar zelfs na de coronacrisis zit vrijwel iedereen weer vast in hetzelfde patroon dus de vraag is of het überhaupt opgelost kan worden.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 16:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kwestie van keuzes maken. Net zoals het wel of niet instellen van de zomertijd een keuze is.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 20:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Maar zelfs na de coronacrisis zit vrijwel iedereen weer vast in hetzelfde patroon dus de vraag is of het überhaupt opgelost kan worden.
Dat was toen iedereen nog om 0600 uur opstond en om 1800 uur naar bed ging de 'echte' tijd. Nu is de 'echte' tijd wat wij bepalen wat de 'echte' tijd is.quote:
Ja, en tot die keuzes gemaakt zijn ben ik érg blij met de zomertijd.quote:Op zondag 27 maart 2022 00:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kwestie van keuzes maken. Net zoals het wel of niet instellen van de zomertijd een keuze is.
Gewoon meer werken in minder dagen. Kun je lekker overdag in de zon zitten.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 20:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Altijd makkelijk gezegd: dan begin je toch een uur eerder, maar ik en het grootste deel van NL kan dat niet zelf beslissen over zijn werktijden. Ben trouwens voor permanente zomertijd. We hebben in Nederland maanden waarin je in het donker naar je werk gaat en in het donker ook weer terug gaat. Ik vind dat deprimerend. En natuurlijk gewoon om de wintertijd fans te jennen.
Hoezo? Ik was vanmorgen, op de eerste dag van de zomertijd al veel te vroeg wakker.quote:Op zondag 27 maart 2022 11:41 schreef Nattekat het volgende:
Eindelijk verlost van dat immer vervelende te vroeg wakker worden iedere dag
Ik werd de afgelopen weken iedere keer ruim een uur te vroeg uit mijzelf al wakker, dat is niet zo fijn.quote:Op zondag 27 maart 2022 11:49 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Hoezo? Ik was vanmorgen, op de eerste dag van de zomertijd al veel te vroeg wakker.
nog steeds te vroeg wakker hier..quote:Op zondag 27 maart 2022 11:41 schreef Nattekat het volgende:
Eindelijk verlost van dat immer vervelende te vroeg wakker worden iedere dag
En wat heeft dat met de zomertijd te maken?quote:Op zondag 27 maart 2022 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik werd de afgelopen weken iedere keer ruim een uur te vroeg uit mijzelf al wakker, dat is niet zo fijn.
Uur eerder nest uit moeten = niet meer uur te vroeg wakkerquote:Op zondag 27 maart 2022 14:06 schreef NightDancert het volgende:
[..]
En wat heeft dat met de zomertijd te maken?
Je wordt liever gewekt door de wekker?quote:Op zondag 27 maart 2022 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik werd de afgelopen weken iedere keer ruim een uur te vroeg uit mijzelf al wakker, dat is niet zo fijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |