abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197970794
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 18:33 schreef MisChrartin het volgende:
Ik snap dat je een huis koopt. Dat was ook niet wat ik zei. Een groot deel aflossen is niet handig, want je rekent rendement op je inleg. Maar sterker nog, al had je niet afgelost dan had je datzelfde rendement ook, daar had je je aflossing niet voor nodig.

Wat ik aangeef is dat het rendement op de beurs over het algemeen hoger is dan de daling in maandlasten van hetzelfde bedrag. Het was financieel aantrekkelijker geweest om niet af te lossen, ook omdat je gebruik kunt maken van o.a hypotheekrenteaftrek.

Maar als ik zulke basics moet uitleggen dan neem ik zulke verhalen met een korreltje zout.
Die basics zijn heel duidelijk maar die gaan niet op.

Zonder eigen inleg had ik het huis niet kunnen kopen. Plus waren mijn rentelasten/percentage en vrh hoger geweest. En aandelen hebben een veel hoger risico dan het huis waar je in woont.

Overigens gaat het geld wat ik nu cash heb ook grotendeels weer het huis in. Volgend jaar een verduurzamingslag maken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_197990535
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 19:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En aandelen hebben een veel hoger risico dan het huis waar je in woont.

Hoezo? Je woning is een aandeel in de Nederland woningmarkt, dat is maar 1 sector in 1 geografisch gebied en je zit er ook nog leveraged in.

Als je wereldwijd belegt in verschillende sectoren is dat minder risicovol dan je woning.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 02:47:36 #153
404383 H17
Veni, Vidi, Vici
pi_203623591
01. Netto vermogen: ca 350k (Als de usd straks tov van de euro stijgt meer)
02. Opbouw vermogen: 90% crypto 10% bank
03. Bronnen van vermogen: 99.5% vanuit het (dag) handelen in cryptos.
04. Bedrijfstak: Finance, crypto
05. Functie: self employed pro daytrader, investeerder (beide prive)
06. Aantal uren per week dat je werkt: 60-75
07. Opleiding: Havo is mijn hoogste diploma, hbo heb ik niet afgemaakt.
08. Leeftijd: 25
09. Werkervaring: 1.5-2j (eerste jaar had ik er nog een baan bij van 20u p/week)
10. Tevreden?: zeker, het heeft super veel voordelen maar die spreken een beetje voor zich en daar wen je snel aan dus laat ik maar de nadelen noemen, het is erg geld gericht en zal nooit iemand zeggen van hey lekker "gewerkt" man! Het werkt ook verder niet zo lekker in de omgang, er rust een soort taboe praten over financien. maar dat is soms lastig als het een grote rol in je leven speelt. Verder lieg ik wel eens wat voor werk ik doe maak er meestal iets van als ict beheerder zoiets (stel ik zou een potentiele liefde tegen komen ga ik niet zeggen dat ik day trader ben, ik wil uitsluiten dat ze me leuk vind voor t werk)
11. (Door)Groei mogelijkheden: weinig, eerst investeren in hoge kwaliteit onderwijs om hogerop te kunnen. Hoewel ik nu self employed ben en de kans dat ik in 30 jaar een baan vind die beter betaald dan mijn huidige winst/salaris is klein. Uiteraard doe ik dit ook voor mijn vrijheid, ik ben van plan vooral te doen wat leuk is en uitdagend ( zo nodig een diploma voor nodig ) Ook lijkt het mij leuk gemotiveerde mensen op te leiden tot succesvolle (day) traders.
pi_203624165
Het welbekende vragenlijstje in aangepast vorm:

01. Netto vermogen: plm. 1,2M¤
02. Opbouw vermogen: Plm. 700k¤ overwaarde huis en plm. 550k¤ aan spaartegoeden, beleggingen, excl. pensioenvoorzieningen.
03. Bronnen van vermogen: Huis en beleggingen, klein deel uit sparen.
04. Bedrijfstak: Power & Heat Production
05. Functie: Process Engineer
06. Aantal uren per week dat je werkt: 40
07. Opleiding: WO
08. Leeftijd: 60
09. Werkervaring: >30 jaar
10. Tevreden?: Ach, ik ben een ontevreden mens
11. (Door)Groei mogelijkheden: ABP.
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
pi_203627385
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Groot deel (150K) van spaargeld zal binnenkort wel verdwijnen. Wordt ingezet voor aanschaf van een nieuwe (eigen) woning.
pi_203641284
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:58 schreef blomke het volgende:
Het welbekende vragenlijstje in aangepast vorm:

01. Netto vermogen: plm. 1,2M¤
02. Opbouw vermogen: Plm. 700k¤ overwaarde huis en plm. 550k¤ aan spaartegoeden, beleggingen, excl. pensioenvoorzieningen.
03. Bronnen van vermogen: Huis en beleggingen, klein deel uit sparen.
04. Bedrijfstak: Power & Heat Production
05. Functie: Process Engineer
06. Aantal uren per week dat je werkt: 40
07. Opleiding: WO
08. Leeftijd: 60
09. Werkervaring: >30 jaar
10. Tevreden?: Ach, ik ben een ontevreden mens
11. (Door)Groei mogelijkheden: ABP.

Jij kunt wel met vervroegd pensioen gaan😃
pi_203641590
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 09:42 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
Jij kunt wel met vervroegd pensioen gaan😃
Zou kunnen ja. Alleen heeft inkomen uit werken (naast het plezier dat ik aan het werk beleef), wel bepaalde voordelen:

1. De sociale contacten
2. Bijblijven qua ontwikkelingen,
3. Mogelijkheden om het inkomen te hedgen
pi_203641605
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:11 schreef Hafez het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Groot deel (150K) van spaargeld zal binnenkort wel verdwijnen. Wordt ingezet voor aanschaf van een nieuwe (eigen) woning.
Hoe draait dat beleggingspand?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')