abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:25:56 #151
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195881299
En even on topic over de naamstelling:

quote:
Worst is een vleesproduct dat gewoonlijk gemaakt wordt van gemalen vlees, dierlijk vet, zout (en vaak suiker), specerijen en/of kruiden, dat vanouds in een voornamelijk uit collageen bestaand deel van een dierendarm bewaard wordt.
Het is dus niet 'ook' worst.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  FOK!fotograaf dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:26:08 #152
842 Zorro
Z
pi_195881304
Stel nou he, ik zou een product ontwikkelen wat uiterlijk lijkt op een banaan, maar wat gevuld is met vlees. Je ziet het alleen niet. En ik zet op de verpakking BANAAN! en dan in kleine letters ergens dat het van vlees is gemaakt. En ik leg het tussen het groente en fruit.

Zou dat dan ook maar normaal worden gevonden?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:28:53 #153
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195881339
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:26 schreef Zorro het volgende:
Stel nou he, ik zou een product ontwikkelen wat uiterlijk lijkt op een banaan, maar wat gevuld is met vlees. Je ziet het alleen niet. En ik zet op de verpakking BANAAN! en dan in kleine letters ergens dat het van vlees is gemaakt. En ik leg het tussen het groente en fruit.

Zou dat dan ook maar normaal worden gevonden?
Ik denk dat je doodsbedreigingen krijgt via twitter vanuit de Extreme Vegan hoek.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195881345
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Exactly. Dus waarom staat er dan KIP op? Wat toch echt een 100% vleesprodukt is. Omdat ze de verbinding met vlees willen handhaven. Want vlees verkoopt en vega niet.
'Verbinding houden met vlees' is wat anders dan iets verkopen als vlees wat het niet is. Dat laatste is hier niet aan de orde.
pi_195881372
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:06 schreef soeverein het volgende:
Een echte man eet vlees want je bent alleen een man als je dierenleed veroozaakt.
:') ga huilen, drammer.
U MAD?
pi_195881399
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:26 schreef Zorro het volgende:
Stel nou he, ik zou een product ontwikkelen wat uiterlijk lijkt op een banaan, maar wat gevuld is met vlees. Je ziet het alleen niet. En ik zet op de verpakking BANAAN! en dan in kleine letters ergens dat het van vlees is gemaakt. En ik leg het tussen het groente en fruit.

Zou dat dan ook maar normaal worden gevonden?
Dat is niet hoe het gaat met het vegetarische slager voorbeeld.

Wil je het goed vergelijken dan zou er staan iets in de strekking van:
' De Vlees Groenteboer presenteert:

Vleesbanaan. De enige vleesbanaan die je vriendin wel helemaal in haar mondje neemt. 100% vlees'


En vervolgens in een apart vleesdeel bij de groente en fruitafdeling wordt neergelegd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2020 11:34:11 ]
pi_195881455
Maar, ik zie in dit topic vooral heel erg veel zielig huilende vleesetertjes die zich "misleid" :')______! voelen, maar nog niemand die de ookworst daadwerkelijk geproefd heeft.

Anders ga ik binnenkort wel even naar de Hema, hoewel ik helemaal niet zo van (r)ookworst hou.
pi_195881552
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:37 schreef Farenji het volgende:
Maar, ik zie in dit topic vooral heel erg veel zielig huilende vleesetertjes die zich "misleid" :')______! voelen, maar nog niemand die de ookworst daadwerkelijk geproefd heeft.

Anders ga ik binnenkort wel even naar de Hema, hoewel ik helemaal niet zo van (r)ookworst hou.
Vlees eters zijn er gewoon heel goed in om echte problemen te ontkennen en niet bestaande problemen te creëren.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:51:37 #159
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_195881653
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:42 schreef flyguy het volgende:
Ik wordt een beetje moe van al dat vega-gepush. Als er nu een restaurant zou komen waar ze groenten, garnering, brood, toetjes, etc allemaal vervangen voor vlees zou ik er elke maand komen. (post-corona)
Vind je dit gepush dan, het feit dat ze een vegetarische variant aanbieden?
pi_195881779
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:26 schreef Zorro het volgende:
Stel nou he, ik zou een product ontwikkelen wat uiterlijk lijkt op een banaan, maar wat gevuld is met vlees. Je ziet het alleen niet. En ik zet op de verpakking BANAAN! en dan in kleine letters ergens dat het van vlees is gemaakt. En ik leg het tussen het groente en fruit.

Zou dat dan ook maar normaal worden gevonden?
Bij 95% van de verpakkingen van vleesvervangers is het eerste wat je ziet dat het gaat om vegan product. Daarnaast liggen deze meestal niet midden tussen "echt" vlees in maar hebben ze hun eigen hoekje. Daarnaast is de functie/afzetgroep van de meeste vleesvervangers duidelijk: mensen die liever geen vlees eten vanuit morele overtuigingen maar nog een beetje onwennig zijn in hun nieuwe dieet en/of de smaak wel nog gewoon lekker vinden. Makes sense. Een reden/afzetmarkt voor een banaan van vlees kan ik zo 1,2,3 niet bedenken (misschien kun je me hierbij helpen).

Dus om antwoord op je vraag te geven: Dat zou ik wel enigszins vreemd vinden ja.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:04:44 #161
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195881857
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

'Verbinding houden met vlees' is wat anders dan iets verkopen als vlees wat het niet is. Dat laatste is hier niet aan de orde.
Zeker wel, want er staat KIP op de verpakking. En KIP is ALTIJD van VLEES.

Dus 'vegetarische KIP' is een contradictio in terminis.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:07:39 #162
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195881902
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:59 schreef Intint het volgende:

[..]

Bij 95% van de verpakkingen van vleesvervangers is het eerste wat je ziet dat het gaat om vegan product. Daarnaast liggen deze meestal niet midden tussen "echt" vlees in maar hebben ze hun eigen hoekje. Daarnaast is de functie/afzetgroep van de meeste vleesvervangers duidelijk: mensen die liever geen vlees eten vanuit morele overtuigingen maar nog een beetje onwennig zijn in hun nieuwe dieet en/of de smaak wel nog gewoon lekker vinden. Makes sense. Een reden/afzetmarkt voor een banaan van vlees kan ik zo 1,2,3 niet bedenken (misschien kun je me hierbij helpen).

Dus om antwoord op je vraag te geven: Dat zou ik wel enigszins vreemd vinden ja.
Precies. Dus een Veega-burger tussen het echte vlees leggen is geen probleem en niet misleidend volgens jou, zolang er maar in de bovenhoek staat dat het eigenlijk echt vlees is?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195881906
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zeker wel, want er staat KIP op de verpakking. En KIP is ALTIJD van VLEES.

Dus 'vegetarische KIP' is een contradictio in terminis.
Nee hoor kippen zijn ook wel eens van hout, steen en soms kristal. En anders getekend.

Hoe vaak je het ook dik gedrukt er neer zet. vegetarisch vlees is geen vlees.

Zie het als een uitbreiding op de Nederlandse taal

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2020 12:09:03 ]
pi_195881921
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zeker wel, want er staat KIP op de verpakking. En KIP is ALTIJD van VLEES.

Dus 'vegetarische KIP' is een contradictio in terminis.
Kip is gevleugelde he
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:09:04 #165
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195881924
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

Nee hoor kippen zijn ook wel eens van hout, steen en soma kristal.

Pffft, ok, tegen dit niveau van STUPID valt niets te beginnen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  FOK!fotograaf dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:09:08 #166
842 Zorro
Z
pi_195881925
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik denk dat je doodsbedreigingen krijgt via twitter vanuit de Extreme Vegan hoek.
Het begint er al bijna op te lijken.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_195881953
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Pffft, ok, tegen dit niveau van STUPID valt niets te beginnen.
Ben jij het Donald?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2020 12:10:26 ]
pi_195882112
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Precies. Dus een Veega-burger tussen het echte vlees leggen is geen probleem en niet misleidend volgens jou, zolang er maar in de bovenhoek staat dat het eigenlijk echt vlees is?
Een enkele vega burger midden tussen een dozijn vleesburgers leggen waar alleen in minuscule letters een klein V'tje op staat zou voor de niet oplettende consument op een slechte dag inderdaad verwarrend kunnen zijn.

Echter, in de ongeveer 100 verschillende supermarkten waar ik de afgelopen 2-3 jaar ben geweest in binnen en buitenland heb ik nog nooit een situatie meegemaakt die ook maar enigszins in de buurt komt van deze beschrijving maar lijkt het altijd veel meer op de situatie die ik in mijn vorige post beschreef. Maar dat weet jij ook wel...
pi_195882115
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:37 schreef Farenji het volgende:
Maar, ik zie in dit topic vooral heel erg veel zielig huilende vleesetertjes die zich "misleid" :')______! voelen, maar nog niemand die de ookworst daadwerkelijk geproefd heeft.

Anders ga ik binnenkort wel even naar de Hema, hoewel ik helemaal niet zo van (r)ookworst hou.
Echt hè. Sowieso kan je prima fervent vleesliefhebber zijn zonder je op te stellen als cuck van de landbouwlobby en te gaan lopen meedoen met dat gejank over hoe misleidend dit wel niet zou zijn. _O- Jouw rookworstje van vlees heeft er echt niks onder te lijden als er ook een vegetarische variant van is.

En als je toch wordt 'misleid' is het waarschijnlijk sowieso een goed idee om niet meer zonder begeleiding boodschappen te gaan doen, want je moet een behoorlijke plaat voor je kop hebben om daadwerkelijk mis te grijpen en een vegetarisch product voor vlees aan te zien.

quote:
81s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:51 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Vind je dit gepush dan, het feit dat ze een vegetarische variant aanbieden?
Ook vreemd dat zulke types nooit moe worden van die campagnes om vlees aan de man te brengen. Zoals de zeer bekende 'Kip het meest veelzijdige stukje vlees, kip!' campagne wat gewoon indirect van jouw belastingcenten wordt betaald.

HEMA brengt gewoon zelf een nieuw product aan de man en profiteert van al het geschuimbek wat extra publiciteit genereert.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:22:15 #171
168739 Red_85
'echt wel'
pi_195882182
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:26 schreef Zorro het volgende:
Stel nou he, ik zou een product ontwikkelen wat uiterlijk lijkt op een banaan, maar wat gevuld is met vlees. Je ziet het alleen niet. En ik zet op de verpakking BANAAN! en dan in kleine letters ergens dat het van vlees is gemaakt. En ik leg het tussen het groente en fruit.

Zou dat dan ook maar normaal worden gevonden?
Dit is wel een goede vergelijking inderdaad.

En je weet dat het goed is, want niemand reageert er op verder. Dan weet je gewoon dat die aankomt ;)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195882204
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat is niet hoe het gaat met het vegetarische slager voorbeeld.

Wil je het goed vergelijken dan zou er staan iets in de strekking van:
' De Vlees Groenteboer presenteert:

Vleesbanaan. De enige vleesbanaan die je vriendin wel helemaal in haar mondje neemt. 100% vlees'


En vervolgens in een apart vleesdeel bij de groente en fruitafdeling wordt neergelegd.
Dit is wel een goede vergelijking inderdaad.

En je weet dat het goed is, want niemand reageert er op verder. Dan weet je gewoon dat die aankomt ;)
pi_195882214
Waarom hoor ik de mensen die klagen over de namen van vleesvervangers niet over pepernoten? Hier zit namelijk geen peper in en ook geen noten... KLOTE SINT!
pi_195882231
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:23 schreef Intint het volgende:
Waarom hoor ik de mensen die klagen over de namen van vleesvervangers niet over pepernoten? Hier zit namelijk geen peper in en ook geen noten... KLOTE SINT!
Rustig maar Fidan.
  FOK!fotograaf dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:27:37 #175
842 Zorro
Z
pi_195882296
Alles is ook zo vergezocht en wordt zo krampachtig geprobeerd goed te praten dat het gewoon triest wordt.
Ik heb niks tegen vleesvervangers. helemaal niks. Moet iedereen helemaal zelf weten. Zal mij worst (haha) zijn.

Waar ik wel mezelf aan dooderger is het gebruik van worden als KIP op zo'n product. Als je het dan zo goed vindt, waarom heb je dan een vleesnaam nodig om het te verkopen? Het slaat nergens op, het is bedrog en heeft met kip niks te maken. Iets als worst kan ik zelfs nog wel hebben, dat is maar hoe je het definieert, maar Kip is een beest en dat is vlees. Alle krom naar rechtpraatpogingen ten spijt.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_195882299
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:24 schreef Chia het volgende:

[..]

Rustig maar Fidan.
Wie?
pi_195882320
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:27 schreef Intint het volgende:

[..]

Wie?
Geen idee, ik zie die naam telkens in de titel van een NWS topic. Zo'n janker van 'Maar waarom hoor ik niemand nu over X?'

Dat stukje projectie van oh je had een mening over Y, nu moet je ook iets vinden van X, want anders vind ik je hypocriet.
pi_195882323
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit is wel een goede vergelijking inderdaad.

En je weet dat het goed is, want niemand reageert er op verder. Dan weet je gewoon dat die aankomt ;)
Scroll nog eens naar boven zou ik zeggen
pi_195882331
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:29 schreef Intint het volgende:

[..]

Scroll nog eens naar boven zou ik zeggen
Op de vergelijking van Godfried was trouwens wel degelijk niet gereageerd. :) Ik was de eerste, dus dat zal @Red_85 dan wel de sterkste analogie vinden. Als hij iig consequent is met vasthouden aan zijn eigen redenatie.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2020 12:30:47 ]
pi_195882362
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:37 schreef Farenji het volgende:
Maar, ik zie in dit topic vooral heel erg veel zielig huilende vleesetertjes die zich "misleid" :')______! voelen, maar nog niemand die de ookworst daadwerkelijk geproefd heeft.

Anders ga ik binnenkort wel even naar de Hema, hoewel ik helemaal niet zo van (r)ookworst hou.
Top! Laat maar weten hoe het smaakt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:34:29 #181
168739 Red_85
'echt wel'
pi_195882464
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:19 schreef Intint het volgende:

[..]

Een enkele vega burger midden tussen een dozijn vleesburgers leggen waar alleen in minuscule letters een klein V'tje op staat zou voor de niet oplettende consument op een slechte dag inderdaad verwarrend kunnen zijn.

Echter, in de ongeveer 100 verschillende supermarkten waar ik de afgelopen 2-3 jaar ben geweest in binnen en buitenland heb ik nog nooit een situatie meegemaakt die ook maar enigszins in de buurt komt van deze beschrijving maar lijkt het altijd veel meer op de situatie die ik in mijn vorige post beschreef. Maar dat weet jij ook wel...
Valess of Quorn weet je gewoon dat het vega is.
Als je er met dikke vette grote koeienletters KIPSTUCKJES op zet of OOKWORST en ergens heel klein een paar keer 'vega', je aankomt met de naam 'slager' en in je logo een slagersmes verwekt hebt, zoek je willens en weten de randen op. Dat is een verschil.

Met alles er op en er aan vind ik dit gewoon misleiding. Je wil geen vlees verkopen, maar identificeert je er toch heel duidelijk mee. Het is dan ook hun bedoeling en businessplan.

Ik heb ook niet in de ongeveer 100 verschillende supermarkten waar ik de afgelopen 2-3 jaar ben geweest in binnen en buitenland ooit een situatie meegemaakt die ook maar enigszins in de buurt komt van deze beschrijving. Klopt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:34:43 #182
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195882469
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:19 schreef Intint het volgende:

[..]

Een enkele vega burger midden tussen een dozijn vleesburgers leggen waar alleen in minuscule letters een klein V'tje op staat zou voor de niet oplettende consument op een slechte dag inderdaad verwarrend kunnen zijn.

Echter, in de ongeveer 100 verschillende supermarkten waar ik de afgelopen 2-3 jaar ben geweest in binnen en buitenland heb ik nog nooit een situatie meegemaakt die ook maar enigszins in de buurt komt van deze beschrijving maar lijkt het altijd veel meer op de situatie die ik in mijn vorige post beschreef. Maar dat weet jij ook wel...
Nee, ik bedoel dus een veega-burger maken die gewoon van echt vlees is en dat dan tussen het echte vlees leggen. Mag dat dan ook van jou? Zie je daar geen misleiding in?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195882483
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Top! Laat maar weten hoe het smaakt.
Waarschijnlijk niet zo (ook afgaande op reacties elders, van mensen die hem al geproefd hebben), maar dat is tot nu toe bijna altijd zo met een van de eerste vegetarische versies.

Vleesvervangers van 10 jaar geleden zijn ook harstikke ranzig en qua voedingswaarde veel meer uit balans in vergelijking met de vleesvervangers van tegenwoordig die al een tijdje meegaan. :P
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:35:42 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_195882497
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:23 schreef Chia het volgende:
En je weet dat het goed is, want niemand reageert er op verder. Dan weet je gewoon dat die aankomt
Eej, dat zijn mijn teksten :D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:36:06 #185
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_195882504
Lekker! Ben benieuwd!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_195882618
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Valess of Quorn weet je gewoon dat het vega is.
Als je er met dikke vette grote koeienletters KIPSTUCKJES op zet of OOKWORST en ergens heel klein een paar keer 'vega', je aankomt met de naam 'slager' en in je logo een slagersmes verwekt hebt, zoek je willens en weten de randen op. Dat is een verschil.

Met alles er op en er aan vind ik dit gewoon misleiding. Je wil geen vlees verkopen, maar identificeert je er toch heel duidelijk mee. Het is dan ook hun bedoeling en businessplan.

Ik heb ook niet in de ongeveer 100 verschillende supermarkten waar ik de afgelopen 2-3 jaar ben geweest in binnen en buitenland ooit een situatie meegemaakt die ook maar enigszins in de buurt komt van deze beschrijving. Klopt.
Denk je nou dat de producenten van vleesvervangers zich (mede) richten op niet oplettende en makkelijk te misleiden vleeseters?
pi_195882732
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:39 schreef Intint het volgende:

[..]

Denk je nou dat de producenten van vleesvervangers zich (mede) richten op niet oplettende en makkelijk te misleiden vleeseters?
Je klanten misleiden terwijl je weet dat ze daar achter gaan komen is natuurlijk niet zo'n goede bedrijfsstrategie. Dat lukt je namelijk maar 1x en dan ben je ze kwijt als klant. Dat is misschien winstgevend als je huizen of vakanties verkoopt, maar niet als je (r)ookworst verkoopt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195882737
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel dus een veega-burger maken die gewoon van echt vlees is en dat dan tussen het echte vlees leggen. Mag dat dan ook van jou? Zie je daar geen misleiding in?
Het is niet aan mij om te zeggen wat mag maar mensen misleiden door ze voedingsproducten te laten eten die ze bewust niet willen eten en dit NERGENS op de verpakking vermelden lijkt me niet ok... Deze vergelijking is overigens wel heel absurdistisch...
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:47:28 #189
168739 Red_85
'echt wel'
pi_195882834
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:39 schreef Intint het volgende:

[..]

Denk je nou dat de producenten van vleesvervangers zich (mede) richten op niet oplettende en makkelijk te misleiden vleeseters?
Ze willen er zo veel mogelijk op lijken in ieder geval.

En dat snap ik niet want je wil toch geen vlees (meer) eten?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:48:29 #190
168739 Red_85
'echt wel'
pi_195882869
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:44 schreef Intint het volgende:

[..]

Het is niet aan mij om te zeggen wat mag maar mensen misleiden door ze voedingsproducten te laten eten die ze bewust niet willen eten en dit NERGENS op de verpakking vermelden lijkt me niet ok... Deze vergelijking is overigens wel heel absurdistisch...
Ow, het andersom doen is opeens absurdistisch?

Waarom exact?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:49:12 #191
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195882887
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:44 schreef Intint het volgende:

[..]

Het is niet aan mij om te zeggen wat mag maar mensen misleiden door ze voedingsproducten te laten eten die ze bewust niet willen eten en dit NERGENS op de verpakking vermelden lijkt me niet ok... Deze vergelijking is overigens wel heel absurdistisch...
Nee hoor, gewoon in de bovenhoek “100% echt vlees” schrijven. Dan staat het gewoon op de verpakking toch! En het ligt in het schap bij het echte vlees.

Dan ben je wel echt dom en onoplettend als je dan denkt dat het vega is.

Snap je waar ik heen wil?

Maak duidelijk dat iets vega is, zéker als je vleestermen of verbasteringen daarvan door een letter toe te voegen gebruikt op de verpakking in grote koeienletters.

Gelukkig doet het gros van de vega producenten dat keurig, maar er zijn een paar rotte appels.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195883003
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ow, het andersom doen is opeens absurdistisch?

Waarom exact?
Een vega burger die eigenlijk van vlees is en deze dan tussen de vleesproducten leggen als voorbeeld nemen.... moet ik echt uitleggen waarom dat absurdistisch is?

En andersom? Waar heb ik hier ergens een dergelijk hypothetisch scenario geschept dan?
pi_195883018
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:27 schreef Zorro het volgende:
Alles is ook zo vergezocht en wordt zo krampachtig geprobeerd goed te praten dat het gewoon triest wordt.
Ik heb niks tegen vleesvervangers. helemaal niks. Moet iedereen helemaal zelf weten. Zal mij worst (haha) zijn.

Waar ik wel mezelf aan dooderger is het gebruik van worden als KIP op zo'n product. Als je het dan zo goed vindt, waarom heb je dan een vleesnaam nodig om het te verkopen? Het slaat nergens op, het is bedrog en heeft met kip niks te maken. Iets als worst kan ik zelfs nog wel hebben, dat is maar hoe je het definieert, maar Kip is een beest en dat is vlees. Alle krom naar rechtpraatpogingen ten spijt.
Omdat mensen die wel af en toe een vlees vervanger willen maar niets iets totaal anders willen koken nu deze kip vervanger kunnen gebruiken om kip direct mee te vervangen zonder de rest van het recept aan te passen.

Dat is dus een andere doelgroep dan de groep die liever zwarte bonen in de pasta saus doen dan vegan gehakt.
pi_195883057
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]


Dan ben je wel echt dom en onoplettend als je dan denkt dat het vega is.


Gelukkig doet het gros van de vega producenten dat keurig, maar er zijn een paar rotte appels.
Dan zijn we het toch nog enigszins eens. De rotte appels die jij bedoeld ben ik zelf overigens nog niet tegengekomen. Heb je een voorbeeld?
pi_195883125
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ze willen er zo veel mogelijk op lijken in ieder geval.

En dat snap ik niet want je wil toch geen vlees (meer) eten?
Het is niet dat veganisten iets hebben tegen de smaak (in tegendeel, vandaar de vraag naar vleesvervangers) maar wel tegen de industrie die erachter zit en de gevolgen voor dier en milieu.
pi_195883220
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:54 schreef soeverein het volgende:

[..]

Omdat mensen die wel af en toe een vlees vervanger willen maar niets iets totaal anders willen koken nu deze kip vervanger kunnen gebruiken om kip direct mee te vervangen zonder de rest van het recept aan te passen.

Dat is dus een andere doelgroep dan de groep die liever zwarte bonen in de pasta saus doen dan vegan gehakt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:58 schreef Intint het volgende:

[..]

Het is niet dat veganisten iets hebben tegen de smaak (in tegendeel, vandaar de vraag naar vleesvervangers) maar wel tegen de industrie die erachter zit en de gevolgen voor dier en milieu.
Bij mensen die zich dit anno 2020 nog steeds afvragen dring je echt niet meer door hoor. :P Die denken zwartwit en nemen zichzelf als uitgangspunt/norm, want anders hadden ze zelf het antwoord wel kunnen bedenken.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:07:54 #197
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_195883292
quote:
84s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:11 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben wel benieuwd of deze wel lekker is :P die van unox was niet te vreten
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:09 schreef hebikweer het volgende:
Niet te hopen dat het ding smaakt zoals de Unox vegetarische rookworst, daar heb ik nog steeds een trauma van.
Nou wie durft?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:33:23 #198
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195883727
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:55 schreef Intint het volgende:

[..]

Dan zijn we het toch nog enigszins eens. De rotte appels die jij bedoeld ben ik zelf overigens nog niet tegengekomen. Heb je een voorbeeld?
Zoiets bijvoorbeeld:

https://www.jumbo.com/sofine-sochicken-sticks-160g/201420BAK/
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195884104
quote:
Hmm ok snap ik wanneer dit midden tussen de echte kip in zou liggen. Dan zou ik het verwarrend noemen en niet direct misleidend of oplichting zoals anderen in dit topic deden. Maarja... semantics.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:05:47 #200
168739 Red_85
'echt wel'
pi_195884303
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:53 schreef Intint het volgende:

[..]

Een vega burger die eigenlijk van vlees is en deze dan tussen de vleesproducten leggen als voorbeeld nemen.... moet ik echt uitleggen waarom dat absurdistisch is?

En andersom? Waar heb ik hier ergens een dergelijk hypothetisch scenario geschept dan?
Wat de vegetarische slager dan doet is opeens niet absurdistisch? Het is hun hele doel om het zo gelijkend mogelijk te maken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')