abonnement Unibet Coolblue
pi_195856141
Dat vraag ik me nou weleens af. Mensen schijnen al duizenden jaren rond te lopen op aarde.

De laatste 100 a 150 jaar zijn de ontwikkelingen razendsnel gegaan. Ik snap dat de ene techniek de andere mogelijk maakt en dat er daardoor zo'n stroomversnelling is.

Maar wat ik nou niet snap.. Waarom heeft dit zo lang moeten duren? Waarom hadden ze niet 2000 jaar geleden al stoomschepen oid?
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:52:40 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195856463
Omdat ze 2000 jaar geleden de middelej nog niet hadden om stoomschepen te maken?
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195856539
Ik snap ook niet waarom er geen dino naar de maan is gevlogen. Hoe moeilijk kan het zijn
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:56:14 #4
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_195856568
Omdat ze er toen drukker me waren om elkaar de schedels in te slaan.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_195856661
Door het geloof. Je ziet wat er gebeurd als het geloof dominant is in landen, dan is er weinig innovatie en is de kans groot dat de huizen van modder en poep gebouwd worden.
Hallo
  zondag 25 oktober 2020 @ 22:02:45 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195856734
Als er 2000 jaar geleden stoomschepen waren had men zich afgevraagd : waarom niet 2000 jaar eerder?
De techniek ontwikkeld zich verder en jij leeft toevallig in de huidige fase
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_195884167
De uitvinding van communicatiemiddelen en financiële ruimte om als maatschappij geld en tijd aan investeringen in de toekomst te besteden.

• Kennis die iemand vandaag in Leiden op doet, is morgenochtend al in Beijing en Harvard bekend. Vroeger was ergens kennis die er tientallen over honderden jaren over deed om 100 km verder op te raken. Met een hoop verlies aan efficiëntie omdat er overal op de wereld langs elkaar heen gewerkt werd.
• Tot niet zo heel lang geleden was de primaire zorg van de mensheid om genoeg eten voor zichzelf en zijn kinderen te hebben. Wat verder vooruit kijken en tijd besteden aan een betere ploeg zou betekenen dat je al verhongerd was voordat je iets aan de ploeg had. Tegenwoordig leeft een groot deel van de mensheid ruim boven het bestaansminimum en heeft wel financiële en mentale ruimte om vooruit te kijken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:53:07 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195885123
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:41 schreef tstile het volgende:
Dat vraag ik me nou weleens af. Mensen schijnen al duizenden jaren rond te lopen op aarde.

De laatste 100 a 150 jaar zijn de ontwikkelingen razendsnel gegaan. Ik snap dat de ene techniek de andere mogelijk maakt en dat er daardoor zo'n stroomversnelling is.

Maar wat ik nou niet snap.. Waarom heeft dit zo lang moeten duren? Waarom hadden ze niet 2000 jaar geleden al stoomschepen oid?
100 jaar geleden zeiden ze het is de laatste 100 jaar zo snel gegaan waarom pas de laatste 100 jaar jaar, 100 jaar daarvoor zeiden ze het is de laatste 100 jaar zo snel gegaan waarom pas de laatste 100 jaar jaar, 100 jaar daarvoor zeiden ze het is de laatste 100 jaar zo snel gegaan waarom pas de laatste 100 jaar, 100 jaar daarvoor zeiden ze het is de laatste 100 jaar zo snel gegaan waarom pas de laatste 100 jaar, 100 jaar daarvoor zeiden ze het is de laatste 100 jaar zo snel gegaan waarom pas de laatste 100 jaar, 100 jaar daarvoor zeiden ze het is de laatste 100 jaar zo snel gegaan waarom pas de laatste 100 jaar, 100 jaar daarvoor zeiden ze het is de laatste 100 jaar zo snel gegaan waarom pas de laatste 100 jaar, 100 jaar daarvoor zeiden ze het is de laatste 100 jaar zo snel gegaan waarom pas de laatste 100 jaar, 100 jaar daarvoor zeiden ze het is de laatste 100 jaar zo snel gegaan waarom pas de laatste 100 jaar, 100 jaar daarvoor zeiden ze het is de laatste 100 jaar zo snel gegaan waarom pas de laatste 100 jaar, 100 jaar daarvoor zeiden ze ....


De grootste vooruitgangen zijn gekomen toen we dingen steeds beter over de generaties konden overdragen. Eerst met verhalen maar daarna met schrift in steen, toen op papier en kopiën en daarna boekdrukkunst en daarna electronisch... (al is het van die laatste nog maar de vraag hoe lang het bewaard blijft)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195905307
We zijn als mens in principe arm ter wereld gekomen. Onze eerste zorg is om te overleven. Dat is onze basis. Dat betekent vlees jagen, noten en fruit verzamelen. Je hebt dan weinig tijd om aandacht te besteden aan andere zaken. Ik noem maar drie revoluties die enorme gevolgen hadden voor de mens duizenden jaren geleden. Het is alleen in jouw ogen dat we geavanceerd zijn. Als de mensheid niet uitsterft en zich blijft ontwikkelen (ontwikkeling is geen lineaire lijn, er zijn ook lange periodes van stagnatie), dan zijn we in hun ogen een paar duizend jaar later niet meer dan zoals wij de barbaren hieronder in het filmpje zien die vuur ontdekken.

1. De ontdekking van vuur.

Alleen wat te denken van de ontdekking van vuur. Enorme ontwikkeling voor de mens. Hierdoor kon men ook migreren naar koude gebieden, het punt waarop mensen vuur met regelmaat gingen gebruiken om vlees te braden en als een soort middelpunt, een soort kampvuur, om gezellig samen te zijn.

https://en.wikipedia.org/(...)0scholarly%20support.


2. Agriculturele revolutie

Tienduizend jaar geleden had je de agriculturele revolutie. En de transitie van steen, naar brons en dan ijzer waren ook enorme ontwikkelingen. De agriculturele revolutie is in mijn ogen even belangrijk als de eerste industriële revolutie van de 19de eeuw. De homo sapiens was daarvoor 190.000 jaar jager-verzamelaar in simpele stamverbanden. De agriculturele revolutie zorgde voor de opkomst van civilisaties en dat we grote aantallen mensen konden gaan voeden en meer tijd aan andere zaken konden besteden dan alleen jagen en noten verzamelen. We deden veel kennis op over hoe grassen groeien, de schrift begon zich te ontwikkelen in plaats van alleen spraak, de transitie van steen naar brons en ijzer voltrok zich nadat mensen over gingen op agricultuur en een vaste honk, het idee van statehood begon in onze kopjes, oorlog begon een hogere vlucht te nemen want we hadden opeens veel te verliezen en winnen, het idee van recht/wetten, filosofie en veel meer.

https://en.wikipedia.org/wiki/Agricultural_revolution


3. De ontwikkeling van papier

Legendarische ontwikkeling. Het zorgde voor dat kennis zich makkelijk kon verspreiden net zoals propaganda en religie en noem maar op. Het is een zeer veelzijdig bruikbaar product want je kunt ook van alles mee drogen, afvegen, verpakken en meer. Dat je het niet op waarde schat als Henk met de pet komt omdat je dat als normaal bent gaan beschouwen waardoor je het als 'niet indrukwekkend' ziet maar zo werkt dat vaak. Als ik bij mijn overgrootmoeder aan zou komen zetten met een wasmachine dan zou ze ratelen over water en emmer is voldoende en dat ze die hypermoderne troep niet nodig heeft. Terwijl in onze ogen de wasmachine een stukje techniek uit het tijdperk van de dinosaurussen is.



[ Bericht 11% gewijzigd door Lucci_Crocodille op 28-10-2020 16:02:19 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')