Ik had volgens mij bijna altijd wel een slokje voor hem. Ik vond het vooral ontzettend pijnlijk soms. Maar hij bleef dus wel langer dan die paar seconden aan de borst en valt nog altijd zo in slaap.quote:Op donderdag 5 november 2020 08:18 schreef Lemijn het volgende:
Wow! Heeft hij een deel van je zwangerschap droog gedronken? En hoe vindt hij het?
Jacob vraagt nog steeds reflexmatig om drinken als hij in de ochtend bij me kruipt maar hij is altijd na een paar sec klaar dus blijkbaar is er niks. De gewoonte zit diep... ik heb geen sterke voorkeur voor stoppen of doorgaan dus we zien wel.
Zo gaafquote:Op donderdag 5 november 2020 08:15 schreef PKM het volgende:
Nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen maar vanochtend had ik mijn twee kindjes aan de borst.
Peuter (bijna drie) had echt wel mogen stoppen tijdens de zwangerschap maar hij dacht er anders over.
Is dat hoe dat normaal gesproken verloopt bij een tweede kindje?quote:Op donderdag 5 november 2020 10:33 schreef Zo-is-dat het volgende:
Gefeliciteerd PKMen wat bijzonder
![]()
Ergens toch wel jammer dat mijn oudste stopte toen ik een paar maanden zwanger was, maar het ging zo mooi natuurlijk en geleidelijk dat ik het ook echt niet erg vind.
De productie kan stoppen tijdens de zwangerschap en sommige kindjes drinken droog, andere stoppen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 02:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Is dat hoe dat normaal gesproken verloopt bij een tweede kindje?
Verreweg de meestequote:Op vrijdag 6 november 2020 08:26 schreef Nanuke het volgende:
En nog weer andere kindjes stoppen al voor een tweede zwangerschap.
Daarom wilde ik het ook even benoemen. Voordat er dames zijn die denken dat ze iets verkeerd doen als hun kind niet >2jaar wil blijven drinken.quote:
Denk je erover om te stoppen?quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:07 schreef Smart_ass het volgende:
De meeste mensen hier in het topic hebben vrij lang borstvoeding gegeven of niet? Hebben jullie dan gewoon gewacht tot je kindje aan gaf niet meer te willen? Anders zit je met een heel afbouwschema zag ik, wat zijn daar eigenlijk de ervaringen mee?
Ja, dit topic is niet bepaald een afspiegeling van de rest van de wereld. Ik ben in mijn omgeving een van de weinigen die zo lang gevoed heeft.quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:30 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Daarom wilde ik het ook even benoemen. Voordat er dames zijn die denken dat ze iets verkeerd doen als hun kind niet >2jaar wil blijven drinken.
Ja en daar ben ik dus echt in meegegroeid. Mij leek een groot kind aan de borst ook gek. Maar toen het kind eenmaal 'groot' was vond ik het juist nog zo gezellig en aandoenlijk als ze dan aan de borst nog weer helemaal ontspandenquote:Op vrijdag 6 november 2020 18:47 schreef SQ het volgende:
En het is ook zo persoonlijk. Ik heb respectievelijk 12 maanden en 10 maanden gevoed en voor mij is zo'n jaar precies genoeg. Voor mijzelf voelt het idee van een peuter aan de borst echt weerzinwekkend en is voor mij dus echt geen optie. Beide kinderen zijn wel zelf gestopt overigens.
Maar jij bent ook niet zwanger toch? Want daar ging het volgens mij over, niet over het hebben van productie bij oudere kinderen. Zolang je kind blijft drinken zal jouw lichaam produceren, mits er geen ziekte of hormoonschommelingen tussendoor komen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:56 schreef minilot het volgende:
Mijn koter wordt over twee maanden drie, maar heb toch wel degelijk nog gewoon productie.
Nee helemaal niet, het loopt eigenlijk heel lekker nu! Meer voor in de toekomst gezien, ik ben zelf niet van plan jaren borstvoeding te gaan geven (jaar max), dus afbouwen zal er ooit een keer van gaan komen. Maar dat is nu nog niet aan de orde hoor! Vroeg me af of hier mensen dat hebben gedaan en hoe dat ging.quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:39 schreef Viv het volgende:
[..]
Denk je erover om te stoppen?Of wil je gewoon alvast weten wat de mogelijkheden eventueel zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |