abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195840274
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 09:45 schreef marsan het volgende:

[..]

Ja en frankrijk riep gewoon zn ambassadeur terug.

En charlie hebdo had gewoon een paar leuke tekeningen.
dat vind ik dan weer kinderachtig
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
  zondag 25 oktober 2020 @ 09:52:13 #127
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_195840320
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 09:47 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

dat vind ik dan weer kinderachtig
Tsja, als Erdo met de volwassenen mee wil spelen....
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 25 oktober 2020 @ 10:12:11 #128
117098 Hathor
Effe niet
pi_195840485
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 09:41 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Hij gaf alleen advies aan zijn grote vriend Macron om een psychologische check te laten uitvoeren, maakte zich zorgen om zijn geestelijke gezondheid.
Gewoon een PC manier om iemand mafklapper te noemen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_195840532
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 09:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Het is toch geen belediging wat de heer Erdoğan heeft gezegd.
tjonge jonge jonge
Als het andersom zou zijn en Macron zou zoiets over Erdogan zeggen dan hebben alle Turken schuim op de bek van woede. Hypocriet volk.
  zondag 25 oktober 2020 @ 10:19:01 #130
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195840534
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:12 schreef Hathor het volgende:

[..]

Erdolf en PC? Dat is als VVV en goed voetbal! ;)

(Sorry VVV-supporters, maar het was natuurlijk niet best gisteren)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195840543
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:12 schreef Hathor het volgende:

[..]

The proverb “Dost acı söyler,” which translates into English as “A friend says what hurts,” means that a real friend tells the bitter truth and it is used when someone needs to soften the blow of having to deliver or receive unfortunate news from a close buddy.
Ik ben geen robot.
pi_195840566
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:18 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Als het andersom zou zijn en Macron zou zoiets over Erdogan zeggen dan hebben alle Turken schuim op de bek van woede. Hypocriet volk.
als iemand zoiets over mij zou zeggen, zou ik geen schuim op de bek hebben en een psychologische check overwegen.
Soms zien anderen wat jijzelf niet ziet en de meesten durven het niet te zeggen en/of willen zich niet ermee bemoeien.
Ik ben geen robot.
  zondag 25 oktober 2020 @ 10:35:54 #133
182233 thedeedster
pi_195840706
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:20 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

The proverb “Dost acı söyler,” which translates into English as “A friend says what hurts,” means that a real friend tells the bitter truth and it is used when someone needs to soften the blow of having to deliver or receive unfortunate news from a close buddy.
Erdogan heeft geen vrienden. (buiten Turkije)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 25 oktober 2020 @ 10:36:24 #134
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_195840714
Ach, het enige dat Macron gedaan heeft is een haatzaaiende moskee gesloten en aangekondigd een stel extremisten uit te zetten. Erdogan doet net alsof de Fransen de treinen al ingeladen hebben en de ovens opgestookt. Het wrange is dat richting het oosten een daadwerkelijke genocide op zijn ummah-broers wordt uitgevoerd, maar daar is hij stil over.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 25 oktober 2020 @ 10:44:54 #135
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195840823
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:36 schreef nixxx het volgende:
Ach, het enige dat Macron gedaan heeft is een haatzaaiende moskee gesloten en aangekondigd een stel extremisten uit te zetten. Erdogan doet net alsof de Fransen de treinen al ingeladen hebben en de ovens opgestookt. Het wrange is dat richting het oosten een daadwerkelijke genocide op zijn ummah-broers wordt uitgevoerd, maar daar is hij stil over.
Lijkt me vrij duidelijk dat erdo even een rel nodig heeft om de aandacht af te leiden van de dramatische Lira. En China gaat ie natuurlijk niet erop aanvallen gezien de economische belangen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195841053
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 09:41 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Hij gaf alleen advies aan zijn grote vriend Macron om een psychologische check te laten uitvoeren, maakte zich zorgen om zijn geestelijke gezondheid.
Zouden mensen nog veilig kunnen leven, als die de leiders van de moslims op dezelfde wijze als Erdogan, hetzelfde advies zouden geven?
pi_195841241
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:58 schreef torentje het volgende:

[..]

Zouden mensen nog veilig kunnen leven, als die de leiders van de moslims op dezelfde wijze als Erdogan, hetzelfde advies zouden geven?
als je denkt van niet, doe het niet luidt mijn advies
Ik ga ook niet in mijn uppie met mijn Ajax shirt, mij tussen de hooligans van Feyenoord begeven in Rotterdam, in een uiterst beschaafd land als NL.
Ik ben geen robot.
  zondag 25 oktober 2020 @ 11:50:50 #138
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_195841962
Geen woord van Erdogan over de wandaad van een moslim die een christen heeft afgeslacht op straat. Dit geeft aan dat Europa te maken heeft met een totaal verknipte religie en haar volgers.
pi_195842431
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

als je denkt van niet, doe het niet luidt mijn advies
Ik ga ook niet in mijn uppie met mijn Ajax shirt, mij tussen de hooligans van Feyenoord begeven in Rotterdam, in een uiterst beschaafd land als NL.
Maar de moslims dragen niet allemaal hetzelfde shirt, waardoor minderjarigen nooit op tijd kunnen zien, wie de vijand is.
pi_195849299
Boeiend wat slecht valt in Parijs. Als ik bedenk hoe deze Franse koloniale uitvreters mijn overgrootouders hebben toegetakeld dan gaat mijn bloed koken. Mogen ze in hun bloed gaar koken daar in Parijs.
  Redactie Frontpage zondag 25 oktober 2020 @ 16:46:51 #141
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_195849351
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Volgens mij is er maar een van de twee met grootheidswaanzin en het is niet Macron.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_195849513
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 16:45 schreef Lucci_Crocodille het volgende:
Boeiend wat slecht valt in Parijs. Als ik bedenk hoe deze Franse koloniale uitvreters mijn overgrootouders hebben toegetakeld dan gaat mijn bloed koken. Mogen ze in hun bloed gaar koken daar in Parijs.
:')
metal up your ass
  zondag 25 oktober 2020 @ 17:04:53 #143
182233 thedeedster
pi_195849747
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 16:45 schreef Lucci_Crocodille het volgende:
Dus u gelooft in de erfzonde? Nou lekker dan.
  zondag 25 oktober 2020 @ 17:30:27 #144
3542 Gia
User under construction
pi_195850212
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 01:44 schreef MetDeDeur het volgende:

Ik had het daar niet specifiek over Macron, maar hij heeft wel meer dingen over moslims/islam geroepen en kwam op voor Charlie Hebdo en "vrijheid", maar wat hij Erdogan ontzegt. Best hypocriet als je het mij vraagt.
[..]

Kun je ook zeggen over de reactie van Frankrijk op de uitspraak van Erdogan, waar het topic over gaat.

Beledigen is beledigen, er zijn miljarden mensen (niet-moslims) die wanneer ze niet 1 keer, of 2 keer, maar keer op keer beledigd worden er op een gegeven moment iets in hun knapt en dan geweld gebruiken. Is menselijk en te begrijpen, beledigen kan meer pijn doen dan lichamelijk geweld, het is geestelijk geweld. Zoals ik eerder aangaf, als je je baas of leraar beledigd, kun je het ook niet gooien op "vrijheid van meningsuiting" of "ja, moet je maar tegen kunnen", je wordt gewoon ontslagen of geschorst. Is je baas dan een "extremist" of ben jij dan gewoon onbeschoft en heb je het uitgelokt?
Je vergelijkt Erdogans met een baas of een leraar? En hoezo heeft Macron hem beledigd?

Ja, als je je baas uitscheldt, word je waarschijnlijk ontslagen.
Maar het is hier Erdogansje die Macron beledigt, niet andersom.
  zondag 25 oktober 2020 @ 17:53:46 #145
493164 MetDeDeur
in huis vallen
pi_195850692
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 02:25 schreef Montagui het volgende:

[..]

Jij verwijst telkens naar de vrijheid van meningsuiting maar de consequenties van het accepteren van die vrijheid is ook dat je de profeet Mohammed mag ridiculiseren.

Ja en dus ook het belachelijk maken van Macron of iemands moeder of dochtertje. Als ik jou hier zou beledigen, geheid dat mijn post verwijderd zou worden (en terecht).

quote:
Dat is waar Macron voor staat en wat Erdogan afwijst.

Waar sta jij?
Daar staat Macron niet voor, dat blijkt wel uit zijn (hun) reactie op de uitspraak van Erdogan. Had hij daarom gelachen, dan was het anders geweest.

Ik sta niet achter een clubje, en helemaal niet achter politieke leiders.

Van mij mag je anderen zowel 'beledigen' als 'bekritiseren', en tussen die twee is er een verschil. Maar in het eerste geval (beledigen) vind ik ook dat je de consequenties daarvan mag dragen en je ook iets valt te verwijten: bijv. als je iemand beledigd door zijn moeder uit te schelden, of cartoons van zijn moeder te maken en ze uit te delen in de buurt, en je wordt vervolgens in elkaar geslagen, dan heb ik zoiets van: tsja, hopelijk leer je er iets van. Zo niet, mag jij van mij hem absoluut nog een keer beledigen. Reageert hij dan niet, dan blijf jij daarmee een respectloze onbeschofte klootzak, net als de eerste keer. Ik ga niet onvoorwaardelijk achter je staan omdat je bijv. mijn broertje bent of omdat we naar dezelfde kerk gaan of in dezelfde buurt wonen.
  zondag 25 oktober 2020 @ 17:55:07 #146
493164 MetDeDeur
in huis vallen
pi_195850721
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 07:01 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Om het met een simpel voorbeeld duidelijk te maken. Het is moslims hun goed recht om die cartoons verschrikkelijk te vinden. Dat mogen ze dan ook gerust uiten. Hoewel natuurlijk dan ook weer mensen dáárop gaan reageren.

Maar als mensen elkaar gaan opjutten en er uiteindelijk - voor de zoveelste keer - weet een idioot het recht in eigen hand neemt door iemand af te slachten...

Zo moeilijk is dit toch niet?

Vrijheids van meningsuiting vrijwaart je niet van een reactie, maar dan wel graag met woorden.
Moet je tegen Macron zeggen die zijn ambassadeur terugtrok en zei dat het onaanvaardbaar (!), buitensporig (!) en onbeschoft (!) was wat een ander over hem zei. En in het kader van waarin dat gebeurde is dat best hypocriet.
  zondag 25 oktober 2020 @ 17:57:39 #147
182233 thedeedster
pi_195850772
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:55 schreef MetDeDeur het volgende:

[..]

Moet je tegen Macron zeggen die zijn ambassadeur terugtrok en zei dat het onaanvaardbaar (!), buitensporig (!) en onbeschoft (!) was wat een ander over hem zei. En in het kader van waarin dat gebeurde is dat best hypocriet.
En wat heeft dit alles met fysiek geweld te maken?

Is er iets gedaan wat niet mag?

Begreep je überhaupt wat ik bedoel? Ikzelf heb serieuze twijfels.
  zondag 25 oktober 2020 @ 17:59:03 #148
493164 MetDeDeur
in huis vallen
pi_195850811
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 07:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Als jij een gewelddadige reactie op een vermeende belediging probeert neer te zetten als normaal en menselijk, dan laat dat juist precies zien waar het probleem zit.

Om in je eigen vergelijking te blijven: als jij je baas beledigt, is het een normale reactie van de baas om je te schorsen of ontslaan. Het is een abnormale reactie om je te onthoofden.
Klopt, het is abnormaal om iemand te onthoofden als hij je beledigd, het is ook abnormaal om keer op keer grote groepen mensen te beledigen met iets wat ‘heilig’ is voor hen, wat veel gevoeliger ligt dan wanneer je dierbaren, zoals je moeder of dochtertje, keer op keer beledigd worden.

Het is ook abnormaal wanneer je je ambassadeur terug trekt en schijnheilig spreekt over “buitensporigheid”, “onbeschoftheid” en dat het “onaanvaardbaar” is wanneer iemand in zijn eigen land 'zegt' dat je psychisch hulp nodig hebt. Terwijl je kort daarvoor opkwam voor “vrijheid van meningsuiting” en het kunnen beledigen van een grote groep mensen.

Er zijn twee kanten aan een verhaal. Sommigen bekijken het liefst vanuit 1 kant, hun kant. Er mag ook best gezegd worden: Het beledigen van anderen wat hen niet alleen nauw aan maar in het hart ligt is "onbeschoft, onaanvaardbaar, buitensporig" ....
  zondag 25 oktober 2020 @ 18:01:24 #149
182233 thedeedster
pi_195850870
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:59 schreef MetDeDeur het volgende:

[..]

Klopt, het is abnormaal om iemand te onthoofden als hij je beledigd, het is ook abnormaal om keer op keer grote groepen mensen te beledigen met iets wat ‘heilig’ is voor hen, wat veel gevoeliger ligt dan wanneer je dierbaren, zoals je moeder of dochtertje, keer op keer beledigd worden.

Het is ook abnormaal wanneer je je ambassadeur terug trekt en schijnheilig spreekt over “buitensporigheid”, “onbeschoftheid” en dat het “onaanvaardbaar” is wanneer iemand in zijn eigen land 'zegt' dat je psychisch hulp nodig hebt. Terwijl je kort daarvoor opkwam voor “vrijheid van meningsuiting” en het kunnen beledigen van een grote groep mensen.

Er zijn twee kanten aan een verhaal. Sommigen bekijken het liefst vanuit 1 kant, hun kant. Er mag ook best gezegd worden: Het beledigen van anderen wat hen niet alleen nauw aan maar in het hart ligt is "onbeschoft, onaanvaardbaar, buitensporig" ....
Ik ben agnost. Voor mij zijn bepaalde zaken ook “heilig”.
Telt het in mijn geval nu minder? Omdat ik een ongelovige ben?
  zondag 25 oktober 2020 @ 18:05:35 #150
493164 MetDeDeur
in huis vallen
pi_195850996
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:01 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik ben agnost. Voor mij zijn bepaalde zaken ook “heilig”.
Telt het in mijn geval nu minder? Omdat ik een ongelovige ben?
Waar heb ik dat gezegd of insinueer ik dat? Lees aub even mijn laatste zin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')