Als het bagger is, waarom stel je mij dan een vraag waar ik meerdere keren op heb geantwoord? Of wil je ook gewoon een beetje aandacht?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 01:09 schreef MisChrartin het volgende:
Je schrijft alleen maar bagger, met de post die ik quote als bagger dieptepunt.
Dat een mening een feit wordt als een groep het vindt
Raap me op, ik kom niet meer bij
![]()
De hoeveelste islamtrol ben jij nu al?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 00:11 schreef MetDeDeur het volgende:
[..]
Frankrijk noemde de mening van Erdogan "onacceptabel", zegt genoeg, "buitensporig", zegt genoeg, "onbeschoft", zegt genoeg. Precies wat boze moslims vinden van de cartoons. Het leven houdt ons gewoon een spiegel voor. Bovenop trokken ze hun ambassadeur terug, ook een daad. Ze zijn voor "vrijheid van meningsuiting", maar willen de mond van Erdogan snoeren omdat hij daarmee 1 persoon beledigde.
Je gaat niet in op wat ik zeg. Enige wat je doet is aandacht proberen te verleggen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 01:20 schreef MetDeDeur het volgende:
[..]
Als het bagger is, waarom stel je mij dan een vraag waar ik meerdere keren op heb geantwoord? Of wil je ook gewoon een beetje aandacht?
Dat konden wel eens een flinke afschrijving worden voor Renault want er dreigen nu importheffingen vanuit de EU voor Turkije. Turken willen die wagens ook niet kopen dus Renault zal ze dan moeten importeren met heffing. Die fabriek zal dan snel stilgelegd worden. VW wilde ook een fabriek in Turkije openen maar vanwege corona is dat op de lange baan geschoven en met wat er nu gaande is gaat dat helemaal van tafel mag je aannemen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 02:36 schreef HiZ het volgende:
Hoe zit het met de pakweg 300.000 Renaults die in Turkije worden geassembleerd?
Is iedereen die niet dezelfde mening als jou heeft een trol, en dat in een topic over “vrijheid van meningsuiting”? Ik ga niet als in Noord-Korea onvoorwaardelijk achter onze grote leider staan, terwijl ik gewoon weet dat in dezen beide kanten verkeerd bezig zijn.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 01:24 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
De hoeveelste islamtrol ben jij nu al?
Een man is onthoofd omdat ie een afbeelding toonde. Zegt meer dan genoeg.
Het lijkt mij echt bij heel veel moslims een gebrek in het voorstellingsvermogen. Cartoons van mohammed worden niet gebruikt om individuen te kwetsen, maar om het concept religie of de uitwassen van deze specifieke religie belachelijk te maken. Dat lijkt me verreweg superieur aan het alternatief, net zo laag zakken als de moslim extremisten en na elke aanslag door een moslim extremist willekeurige moslims op straat aanvallen en onthoofden. Denk je ook niet?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 05:03 schreef MetDeDeur het volgende:
Het is gewoon laf als je achter “vrijheid van meningsuiting” schuilt en het misbruikt om individuen (laat staan grote bevolkingsgroepen) te beledigen en te kwetsen met iets wat hun nauw aan het hart ligt, het getuigt niet van beschaafdheid of superioriteit, integendeel.
Het lijkt mij een gebrek aan empathie en onwetendheid bij sommige mensen die geen moslim zijn. Daarnaast zou je er goed aandoen om mijn post in context te lezen, met “individuen” bedoelde ik niet eens moslims, maar verwees daarmee naar de voorbeelden die ik in mijn vorige alinea noemde. Je raakt verder hiermee niet alleen de uitwassen, maar ook de gematigde moslims die zich wel op een normale manier hebben uitgesproken tegen de cartoons, je radicaliseert hen. En je gaat naast het beledigen van anderen ook niet nog eens bepalen hoe die anderen zich daarbij moeten voelen en moeten denken. Dan ben je naast een onbeschofte klootzak ook nog eens een psychopaat.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 05:17 schreef nixxx het volgende:
[..]
Het lijkt mij echt bij heel veel moslims een gebrek in het voorstellingsvermogen. Cartoons van mohammed worden niet gebruikt om individuen te kwetsen, maar om het concept religie of de uitwassen van deze specifieke religie belachelijk te maken. Dat lijkt me verreweg superieur aan het alternatief, net zo laag zakken als de moslim extremisten en na elke aanslag door een moslim extremist willekeurige moslims op straat aanvallen en onthoofden. Denk je ook niet?
maar is er nog steeds geen enkele reden om degene op straat te onthoofden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 05:03 schreef MetDeDeur het volgende:
[..]
Is iedereen die niet dezelfde mening als jou heeft een trol, en dat in een topic over “vrijheid van meningsuiting”? Ik ga niet als in Noord-Korea onvoorwaardelijk achter onze grote leider staan, terwijl ik gewoon weet dat in dezen beide kanten verkeerd bezig zijn.
Ik praat het doden van de leraar niet goed, maar voor jou is dat gewoon een afbeelding, voor anderen zijn ze kwetsend. Over een gepeste persoon die zelfmoord pleegt zeg je ook niet: “Het waren gewoon woorden, schelden doet geen pijn, aanstellerij” Ook niet over die jongeren die een school overhoop schieten omdat ze gepest werden. Er werden juist campagnes gestart tegen pesten en buitensluiten. Mensen gaan niet zomaar spontaan over tot zulke gruwelijke acties, er is altijd oorzaak waar je ook eerlijk naar moet kijken. Om dezelfde reden gebruiken witte mensen in de VS (of elders) het woord ‘neger/nigger’ niet. Om dezelfde reden verspreid je ook geen cartoons van je baas zijn moeder of dochtertje op het werk.
Het is gewoon laf als je achter “vrijheid van meningsuiting” schuilt en het misbruikt om individuen (laat staan grote bevolkingsgroepen) te beledigen en te kwetsen met iets wat hun nauw aan het hart ligt, het getuigt niet van beschaafdheid of superioriteit, integendeel.
Meer dan de helft van die “soldaten” heeft te veel cholesterol, of zit in de ziektewet en loopt alleen maar wat rond te hangen in het theehuis.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 05:57 schreef Subw00fer het volgende:
Beseft iedereen wel dat Erdogan honderdduizenden soldaten heeft gestationeerd in alle landen van West-Europa? Mocht het tot een oorlog komen tussen Europa en Turkije dan zijn we de sjaak. Deze AKP-strijders zullen hun bloed geven aan hun grote leider uit Ankara.
Dit komt ervan als je tientallen jaren iedereen maar binnenlaat in je land.
Empathie moeten hebben voor een geloof waarin gepredikt wordt dat homo's vermoord moeten worden, anders gelovigen allemaal ketters zijn. Nee met zulke extremistische ideeën kun je in een vrije westerse wereld natuurlijk niet op enige empathie rekenen. Eerder een steeds grotere afkeer als er weer een te ver geïndoctrineerde gelovige een westerse burger vermoord vanwege onze vrijheid van meningsuiting.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 06:09 schreef MetDeDeur het volgende:
[..]
Het lijkt mij een gebrek aan empathie en onwetendheid bij sommige mensen die geen moslim zijn.
Wat Erdogan zei was geen mening maar zo te zien mis jij die context.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 00:11 schreef MetDeDeur het volgende:
[..]
Frankrijk noemde de mening van Erdogan "onacceptabel", zegt genoeg, "buitensporig", zegt genoeg, "onbeschoft", zegt genoeg. Precies wat boze moslims vinden van de cartoons. Het leven houdt ons gewoon een spiegel voor. Bovenop trokken ze hun ambassadeur terug, ook een daad. Ze zijn voor "vrijheid van meningsuiting", maar willen de mond van Erdogan snoeren omdat hij daarmee 1 persoon beledigde.
Wat betreft je vergelijkingen. Je noemt het verbaal aanvallen van iemand die zelfmoord pleegt. Dat doe je niet. Maar precies dat dus ja. Het verbaal aanvallen van iemand die islam cartoons toont is al een stuk beschaafder dan iemand z'n kop eraf hakkenquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 05:03 schreef MetDeDeur het volgende:
[..]
Is iedereen die niet dezelfde mening als jou heeft een trol, en dat in een topic over “vrijheid van meningsuiting”? Ik ga niet als in Noord-Korea onvoorwaardelijk achter onze grote leider staan, terwijl ik gewoon weet dat in dezen beide kanten verkeerd bezig zijn.
Ik praat het doden van de leraar niet goed, maar voor jou is dat gewoon een afbeelding, voor anderen zijn ze kwetsend. Over een gepeste persoon die zelfmoord pleegt zeg je ook niet: “Het waren gewoon woorden, schelden doet geen pijn, aanstellerij” Ook niet over die jongeren die een school overhoop schieten omdat ze gepest werden. Er werden juist campagnes gestart tegen pesten en buitensluiten. Mensen gaan niet zomaar spontaan over tot zulke gruwelijke acties, er is altijd oorzaak waar je ook eerlijk naar moet kijken. Om dezelfde reden gebruiken witte mensen in de VS (of elders) het woord ‘neger/nigger’ niet. Om dezelfde reden verspreid je ook geen cartoons van je baas zijn moeder of dochtertje op het werk.
Je bent met een zogenaamde concerntroll aan het discussiëren. Beter om zo iemand te negeren.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 07:42 schreef wpor het volgende:
[..]
Wat betreft je vergelijkingen. Je noemt het verbaal aanvallen van iemand die zelfmoord pleegt. Dat doe je niet. Maar precies dat dus ja. Het verbaal aanvallen van iemand die islam cartoons toont is al een stuk beschaafder dan iemand z'n kop eraf hakkenDat snap jij toch ook wel man? En dan wordt die moordenaar nog gesteund ook. Koekoek!
Wees eens eerlijk. Als jij in een islamitisch land zou wonen, bijvoorbeeld Turkije, en er zouden in korte tijd miljoenen christelijke, meest streng-katholieke Europeanen naar je land immigreren, en die groep zou regelmatig van zich horen door allerhande onaangepast gedrag en een bron van culturele spanningen zijn, en het land zou om de haverklap worden opgeschrikt door aanslagen vanuit die groep die veel slachtoffers maken onder de autochtone bevolking omdat er onder die strenge christenen een groot aantal zijn die afwijzend staan tegenover fundamentele aspecten van de hedendaagse cultuur van je land en bereid zijn geweld te gebruiken om die cultuur te veranderen, wat zou je dan zeggen tegen je landgenoten? "Beste Turken, het ligt aan jullie! Jullie zijn blijven steken in de middeleeuwen, jullie moeten niet zo bang zijn voor alles wat anders is"? Ik denk dat veel Turken hun best zouden doen om die hele ellende zo snel mogelijk hun land uit te krijgen. Zo werkt dat nu eenmaal. Ik vind dat men in Europa tot nu toe behoorlijk geduldig is geweest, naar universele en historische maatstaven gemeten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 00:05 schreef MetDeDeur het volgende:
[..]
Het zou een hoop ellende schelen als iedereen niet was blijven steken in de middeleeuwen en bang was voor alles wat anders is (of dat anders denkt/gelooft). Als iedereen niet onvoorwaardelijk achter zijn clubje ging staan, maar rechtvaardigheid en oprechtheid hoog in het vaandel had staan hadden we deze ellende niet.
Daar zit inderdaad een stukje onoprechtheid of zelfbedrog in. Dat gehamer op "onze" liberale waarden zouden "we" wel achterwege mogen laten, ook al omdat het bij vreemdelingen verkeerde verwachtingen schept. We zijn ook gewoon mensen die hechten aan hun traditionele cultuur, met haar eigen taboes en beperkingen.quote:We lezen anderen altijd de les over dat ze "kritisch" moeten kijken naar zichzelf (overtuiging, gedrag, cultuur, enz), maar zijn zelf daartoe niet in staat.
Ja, de onder de Turkse overheersing geïslamiseerde Bosniërs en Albanezen op de Balkan, een overgangsgebied dat van oudsher sowieso niet tot het meest verlichte deel van Europa behoort.quote:In Europa zitten ook inheemse volkeren die van oudsher moslims zijn, erken dat nou maar.
Je haalt er iets bij dat niet relevant is, want ik heb nooit het tegendeel beweerd.quote:En je hebt boze seculieren in Turkije, die daar meer dan een halve eeuw met de hard hand hebben geregeerd en het volk onderdrukte. Het is dus niet zo zwart/wit als jij het hier allemaal voorstelt.
En hebben lafjes hun dienstplicht afgekocht. Die weekdieren hebben helemaal geen zin om te vechten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 06:48 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Meer dan de helft van die “soldaten” heeft te veel cholesterol, of zit in de ziektewet en loopt alleen maar wat rond te hangen in het theehuis.
quote:'Turkse president Erdogan doet aangifte van belediging tegen Geert Wilders'
De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft via zijn advocaat Hüseyin Aydin aangifte gedaan tegen Geert Wilders. De PVV-leider zou Erdogan hebben beledigd met de publicatie van een spotprent van hem.
De advocaat heeft de aangifte ingediend bij de officier van justitie in Ankara, zo melden verscheidene Turkse media.
Wilders deelde onlangs een spotprent van Erdogan op Twitter. De Turkse president wordt afgebeeld met een bom op zijn hoofd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |