abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:17:46 #1
63722 z80
I fink you freaky
pi_195812486
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_195812492
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:15 schreef z80 het volgende:
Iemand iets bij ah besteld? Gaat iets langer duren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oops
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:20:12 #3
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195812519
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:12 schreef Tally het volgende: [..] Ik wilde deze ronde juist meer bestellen :') maar kregen vanmiddag een kut mailtje dat mijn meneer geld moet gaan inleveren en dat was behoorlijk wat :') dussuh misschien toch maar ff niet doen.
Waarom dat? :o
pi_195812557
@Tally : mij ouders hebben voor vanavond een heel menu besteld bij 1560. Tot nu toe erg lekker! (Hoofdgerecht is nu in de maak) :9

Weet alleen niet of ze ook bezorgen, mijn ouders hebben het vandaag afgehaald.
pi_195812559
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:20 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Waarom dat? :o
Lang verhaal. Hij wilde ander werk en daar wilde hij best geld voor inleveren. Nu behoud hij zijn werk en extra werk erbij en willen ze veel loon inhouden, bonus, 13de maand, auto v/d zaak en onkostenvergoeding :') niet dat hij er mee akkoord gaat maar toch.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_195812594
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:22 schreef Candaasje het volgende:
@:Tally : mij ouders hebben voor vanavond een heel menu besteld bij 1560. Tot nu toe erg lekker! (Hoofdgerecht is nu in de maak) :9

Weet alleen niet of ze ook bezorgen, mijn ouders hebben het vandaag afgehaald.
Nee ze bezorgen niet. Maar voor in het stadtje vind ik dat niet erg. De griek beginnend met een s (weet de naam ff nie) doet nu ook bezorgen. Maar we wonen toch best tussen de boeren (appels, melk, peren en noem maar op) en daar zijn geen boxen van. Degene dichtbij kan ik laten bezorgen bij mn ouders en daar ophalen of in Zeist bij die geitenboerderij. Maar das nie lokaal!!!!
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:28:34 #7
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195812647
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:22 schreef Tally het volgende:

[..]

Lang verhaal. Hij wilde ander werk en daar wilde hij best geld voor inleveren. Nu behoud hij zijn werk en extra werk erbij en willen ze veel loon inhouden, bonus, 13de maand, auto v/d zaak en onkostenvergoeding :') niet dat hij er mee akkoord gaat maar toch.
He? Rare constructie. Hopelijk komt hij eruit dan. Klinkt kut.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:29:07 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195812660
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:52 schreef z80 het volgende:
Voor wie een keer in deze buurt verzijlt raak en een goed stuk vlees/steak wil eten.
El toro in Kranenburg. Inrichting die 30 jaar terug al oud aan deed. En een kaart die al net zo oud is.
Maar wel top is met wat er op de kaart staat. En dat voor Duitse prijzen.
Ze rekenen nog in D-marks?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_195812707
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:28 schreef gcjoel het volgende:

[..]

He? Rare constructie. Hopelijk komt hij eruit dan. Klinkt kut.
Ja gaat ook raar. Jammer wel hij werkt er al 13 jaar. En is nu een beetje depri er van. Komt ook wel goed allemaal maar dat gezeik zit je gewoon niet op te wachten.
pi_195812720
quote:

Tegenstrijdig gek verhaal.
Hopelijk komt het goed.
pi_195812727
quote:

[..]

Hmmm beetje vreemd
pi_195812739
Nog ff over de zorgbonus:
Ons RVB wil alle medewerkers die onder schaal 75 verdienen de bonus geven.
Of DH daar mee akkoord gaat is een 2e :P
pi_195812746
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:32 schreef Blues het volgende:

[..]

Tegenstrijdig gek verhaal.
Hopelijk komt het goed.
Tuurlijk wel. Maar hij voelt zich ff niet gewaardeerd. Terwijl hij tot aan dit jaar leefde voor zijn werk en wij geregeld op de tweede plek kwamen (wat ik van tevoren wist). :')
pi_195812769
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:33 schreef Blues het volgende:
Omdat het zorgbedrijf waar ik voor werkte op 1 september niet meer bestaat kan ik er naar fluiten. :')
pi_195812991
quote:
Volgens mij hebben heel veel zorginstellingen dat aangegeven. Rijnstate gaf meteen aan, wij gaan geen keuze maken, iedereen heeft keihard gewerkt

@Tally, wat raar, en niet echt motiverend
We have far more in common than that which devides us..
pi_195813068
Nee is het ook niet @Kaatje
pi_195813099
Wat een tegenvallers Tally ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195813215
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat een tegenvallers Tally ;(
Toch maar wat meer vaart zetten achter een nieuwe baan zoeken :')
pi_195813432
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:58 schreef Tally het volgende:

[..]

Toch maar wat meer vaart zetten achter een nieuwe baan zoeken :')
Het is wel een beste stok achter de deur zo.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:12:40 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195813471
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:15 schreef z80 het volgende:
Iemand iets bij ah besteld? Gaat iets langer duren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je blijft je toch afvragen hoe mensen dit voor elkaar krijgen. Dit is wel meer als een inschattingsfoutje :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:17:12 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195813554
Arme meiden uit Estland. Eerst je verheugen op voetballen in NL zodat je eens voor een gevuld stadion speelt. Toen kwam Corona.

Vervolgens met 7-0 vernederd worden.
pi_195813559
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Het is wel een beste stok achter de deur zo.
Jup! We gaan het zien :s)
pi_195813640
quote:
Heeft iedereen ook echt een stapje harder moeten lopen?

Ik zou het echt een belediging vinden als ik me echt had ingezet voor corona en bij een zorgorganisatie zou werken die de bonus gewoon voor iedereen aanvraagt, terwijl daar ook afdelingen of mensen tussen zitten waarvoor het werk gewoon in het normale tempo door is gegaan. Als iedereen het gewoon krijgt, dan krijg je dus eigenlijk alsnog geen waardering voor je echte inzet.
pi_195813833
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:21 schreef Myraela het volgende:

Ik zou het echt een belediging vinden als ik me echt had ingezet voor corona en bij een zorgorganisatie zou werken die de bonus gewoon voor iedereen aanvraagt, terwijl daar ook afdelingen of mensen tussen zitten waarvoor het werk gewoon in het normale tempo door is gegaan. Als iedereen het gewoon krijgt, dan krijg je dus eigenlijk alsnog geen waardering voor je echte inzet.
Je hebt duidelijk geen idee van ziekenhuizen. Eigenlijk heeft iedereen een stapje harder moeten werken. We hadden 's nachts polimedewerksters in de tent voor het ziekenhuis zitten om mensen vragen te stellen wbt coronaklachten. Die mensen hadden nog nooit nachtdiensten gedraaid.
We hadden logistiek medewerkers die overal hielpen met kamers schoon maken, of coronapatiënten naar de röntgen te vervoeren. Ook normaal hun werkzaamheden (die ook gewoon door gingen) niet. Etc. Je had overal mensen die allerlei werk deden, wat ze normaal nooit deden, zodat de verpleegkundigen (waarvan er heel veel waren uit gevallen ook doordat ze het psychisch niet konden) de tijd voor de patiënten hadden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:35:09 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195813976
quote:

[..]

Maar misschien deed die persoon wel extra werkzaamheden zodat iemand anders direct corona gerelateerd werk kon doen.

Zoiets doe je samen lijkt me
pi_195814033
Als ik naar ‘mijn’ ziekenhuis kijk kan ik me ook geen afdeling voorstellen die niet geraakt is. Wat Isabeau al zegt, en dan moesten er ook nog in allerijl afdelingen worden omgebouwd tot isolatie afdelingen, versnelde opleidingen voor nieuwe medewerkers uit de grond gestampt, ondersteunende processen op de afdelingen ombouwen zodat verpleegkundigen zich puur op verpleegkundige taken hoefden te richten etc.

In de thuiszorg is het een ander verhaal. Daar nam de werkdruk juist af door afschaling van zorg (willen we nu voorkomen). Al zat (en zit) de zwaarte evengoed vooral in het primair proces. Met volledige pbm bij cliënten met een (mogelijke) besmetting. Alert blijven, diensten opvangen als een collega getest moet worden.
En een kleiner stuk bij de ondersteunende diensten: het vooral scherp blijven op richtlijnen, protocollen aanpassen, logistiek proces mbt inkoop van materialen bewaken. En wellicht extra werven als veel mensen uitvallen. Maar de thuiszorgwereld staat ook deze keer een stuk minder op zijn kop dan de ziekenhuizen. Al voelt het voor ondersteunende diensten nu wellicht anders. Want, in tegenstelling tot het voorjaar, dragen zij nu ook allemaal op kantoor een mondmasker, tenzij ze op een werkplek zitten.
pi_195814038
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:35 schreef derLudolf het volgende:

Maar misschien deed die persoon wel extra werkzaamheden zodat iemand anders direct corona gerelateerd werk kon doen.

Zoiets doe je samen lijkt me
Ja, dat laatste heel erg in denk ik élk ziekenhuis :Y Kijk eens naar al dat extra werk dat Blues heeft moeten doen! En dat terwijl polimedewerkers echt niet op de lijst stonden met mensen die de bonus krijgen zouden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_195814063
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk geen idee van ziekenhuizen. Eigenlijk heeft iedereen een stapje harder moeten werken. We hadden 's nachts polimedewerksters in de tent voor het ziekenhuis zitten om mensen vragen te stellen wbt coronaklachten. Die mensen hadden nog nooit nachtdiensten gedraaid.
We hadden logistiek medewerkers die overal hielpen met kamers schoon maken, of coronapatiënten naar de röntgen te vervoeren. Ook normaal hun werkzaamheden (die ook gewoon door gingen) niet. Etc. Je had overal mensen die allerlei werk deden, wat ze normaal nooit deden, zodat de verpleegkundigen (waarvan er heel veel waren uit gevallen ook doordat ze het psychisch niet konden) de tijd voor de patiënten hadden.
Ik heb ook nog wel een paar verhalen idd.
Dit geeft het goed weer.

En het gaat ook niet alleen over 'een stapje meer doen' of 'wat harder werken' want dat zijn we ook wel gewend.
De psychische impact die het heeft op iedereen, de min of meer paniek, langdurige stress en angst, onwetendheid dat je ook nog meeneemt naar huis en bij je draagt gedurende je werkdag.
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:40:57 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195814152
Had vandaag loon(strookje) binnen voor drie weken werk. Viel niet tegen.

Officieel zit ik nog in de maand proeftijd. Maar heb uit een opmerking opzich wel goed hoop.

SPOILER
pi_195814251
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:38 schreef Blues het volgende:

En het gaat ook niet alleen over 'een stapje meer doen' of 'wat harder werken' want dat zijn we ook wel gewend.
De psychische impact die het heeft op iedereen, de min of meer paniek, langdurige stress en angst, onwetendheid dat je ook nog meeneemt naar huis en bij je draagt gedurende je werkdag.
Och hemel -O- En we wisten toen ook niet hoe dodelijk het was en zo. Dus als ik thuis kwam van het werk dan deed ik al mijn kleren in de was, liet mijn schoenen in de rommelkamer naast de ingang en ging direct douchen incl mijn haren wassen. Want ik wilde geen corona mee het bed innemen waar Jross lag te slapen -O- Psychisch was het best eng ja.
pi_195814371
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Och hemel -O- En we wisten toen ook niet hoe dodelijk het was en zo. Dus als ik thuis kwam van het werk dan deed ik al mijn kleren in de was, liet mijn schoenen in de rommelkamer naast de ingang en ging direct douchen incl mijn haren wassen. Want ik wilde geen corona mee het bed innemen waar Jross lag te slapen -O- Psychisch was het best eng ja.
Herkenbaar. Strippen in de gang, kleren meteen in de wasmachine en ik naar de badkamer. En dan had ik niet eens een huisgenoot. Alleen katten, die ik dan ook niet meteen wilde aaien.
Ik vond het ook heel vervelend in mijn verpleeghuistijd dat er geen uniformen waren. Dus met je ‘vieze’ kleren de auto in. Gelukkig had ik in die tijd geen carpoolers.
pi_195814521
Al jullie ervaringen maakt dat iedereen recht op heeft. En misschien heeft er iemand iets minder hard gewerkt en krijgt het toch. Liever dat dan iemand die er volgens de lijstjes geen recht op heeft want niet direct betrokken maar indirect en dan niets krijgen
pi_195814537
quote:
Dan valt het toch prima te onderbouwen, die ruimte is er als het goed is altijd gewoon in de bonus geweest. Ik zie gewoon erg veel berichten voorbij komen van mensen die klagen dat zij geen bonus krijgen. Vooral vanuit de thuiszorg, en het meest genoemde argument is dan dat zij ook risico liepen. En dat is wel zo, maar als dat al voldoende is voor de bonus, zegt die hele bonus eigenlijk niet meer zoveel voor de mensen die echt in de hectiek zaten.
pi_195814602
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:54 schreef Myraela het volgende:

Dan valt het toch prima te onderbouwen, die ruimte is er als het goed is altijd gewoon in de bonus geweest. Ik zie gewoon erg veel berichten voorbij komen van mensen die klagen dat zij geen bonus krijgen. Vooral vanuit de thuiszorg, en het meest genoemde argument is dan dat zij ook risico liepen. En dat is wel zo, maar als dat al voldoende is voor de bonus, zegt die hele bonus eigenlijk niet meer zoveel voor de mensen die echt in de hectiek zaten.
Eigenlijk vind ik dat ze nooit iets hadden moeten roepen over een bonus :@ want er zijn altijd mensen die het krijgen, die niets extra hebben gedaan of juist minder werk hadden dan normaal, maar er zijn ook altijd mensen die het niet krijgen en wel heel veel extra hebben moeten doen. Oók in de thuiszorg.
pi_195814741
Ik vind het vooral apart dat stagiaires bij voorbaat uitgesloten zijn. Voor de rest heeft de zorgaanbieder eigenlijk best veel vrijheid om de bonus voor de juiste mensen aan te vragen. Al gaat dat natuurlijk ook niet altijd goed. Doe dan een aangepaste vorm of bedrag oid voor stagiaires, maar dat zijn de veelal jongeren die we juist in de zorg zouden moeten proberen te houden.
pi_195814878
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik dat ze nooit iets hadden moeten roepen over een bonus :@ want er zijn altijd mensen die het krijgen, die niets extra hebben gedaan of juist minder werk hadden dan normaal, maar er zijn ook altijd mensen die het niet krijgen en wel heel veel extra hebben moeten doen. Oók in de thuiszorg.
^)
pi_195815906
@Isabeau ..Jij zegt inderdaad duidelijk: iedereen deed een stapje verder en harder voor elkaar. Labbekakkers zijn er altijd en overal.

Corona 1 ging aan het dorp voorbij. Nu corona2 hakt erin, in zoverre dat van meer bekenden nu bekend is, dat men positief getest is, behalve de buurman.
SPOILER
In een schoon huis en in een schoon bed: weltrusten allen. :z
pi_195816751
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 22:56 schreef AnneX het volgende:
@:Isabeau ..Jij zegt inderdaad duidelijk: iedereen deed een stapje verder en harder voor elkaar. Labbekakkers zijn er altijd en overal.

Corona 1 ging aan het dorp voorbij. Nu corona2 hakt erin, in zoverre dat van meer bekenden nu bekend is, dat men positief getest is, behalve de buurman.
SPOILER
In een schoon huis en in een schoon bed: weltrusten allen. :z
Trusten! En fijn dat MnX niet ging toeteren
pi_195819307
Morning

Leuk nachtelijk intermezzo met de bovenbuuf gehad.
Wilde niet zeuren maar had het idee dat ze echt geen ideeeeeeee had hoe hard hier alles doorklinkt... en als je dan niks zegt weet ze het natuurlijk ook niet :)

Nu dr telefoonnummer.
Hoef ik niet de deur uit... en hoeft de rest van het portiek zich niet rot te schrikken van grote hond met harde bas-blaf als ik aanbel :)

Beetje gaar nu wel
  Official ESF Kreviewer zaterdag 24 oktober 2020 @ 07:08:59 #40
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195819308
quote:

[..]

Er wordt echt wel hard gewerkt in ziekenhuizen, door zorgpersoneel. Maar in de twee jaar dat ik er werkte zag ik meer mensen die echt geen flikker deden, dan dat er hardwerkenden waren. De totale incompetentie en inefficiëntie dreef me regelmatig tot waanzin. Met name op ondersteunende afdelingen. Er word zoveel tijd en geld weggegooid dat ik er echt verdrietig van werd. Ik kon er niet meer werken om die reden. Ik denk dat heel veel mensen compleet in de war zouden raken als je een ziekenhuis als een bedrijf zou behandelen, waar consequenties zitten aan wanvertoningen, geldverspilling en onkunde.

Dus ik deel je ervaring niet.
pi_195819689
Goedemorgen :W
Wat waren de katten vervelend vannacht -O- ze zullen nu wel weer de hele dag slapen.

Zometeen de eerste bestellingen rondbrengen *O* volgens mij nog geen enge ontmoetingen met Fok!kers dat komt pas morgen ;)
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:37:00 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195819717
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 22:02 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het vooral apart dat stagiaires bij voorbaat uitgesloten zijn. Voor de rest heeft de zorgaanbieder eigenlijk best veel vrijheid om de bonus voor de juiste mensen aan te vragen. Al gaat dat natuurlijk ook niet altijd goed. Doe dan een aangepaste vorm of bedrag oid voor stagiaires, maar dat zijn de veelal jongeren die we juist in de zorg zouden moeten proberen te houden.
De kritiek zit o.a. (m.i. terecht) op het punt dat er een politiek gevoelige bonus werd voorgeschoteld door de overheid. Deze kreeg daar in eerste instantie alle lof voor.
Vervolgens bleken daar beperkingen aan te zitten en werden de zorgbestuurders verantwoordelijk voor de uitvoering en verantwoording ervan.
Dat is natuurlijk ook wel een tíkje bizar en niet uit te leggen.
En ik snap wel dat zij dit niet pikken.
Hoogoplopende discussies dit hoor, dat is nog lang niet klaar als ik het zo om me heen hoor.

De bonus had beter gewoon nooit beloofd kunnen worden vind ik iig, wat een (onnodige) ellende joh
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195820143
Goedemorgen *O*

Wat gaan jullie doen? Ik ga J micromanagen. Hij gaat dingen doen die ik niet kan momenteel, vooral verven en tuinieren.
Spoilers!
pi_195820180
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen *O*

Wat gaan jullie doen? Ik ga J micromanagen. Hij gaat dingen doen die ik niet kan momenteel, vooral verven en tuinieren.
Ik verbood zojuist tv en tablet voor dochterlief

Dus die doet nu met mijn camera een fotosessie met knufs en katers.
pi_195820204
Ik ga schoonmaken en opruimen. Vriend gaat vensterbank ophangen en de kozijnen kitten. Daarna Rozey en Lof der Zoetheid ophalen. :9 Oh en naar de kringloop ergens tussendoor.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:42:45 #46
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195820209
Ik ga zo digitale boodschappen doen, wachten op pakketjes, er even uit voor een kleine medische handeling, een hotel overnachting met diner op kamer boeken,kapper boeken, massage voor komende week boeken, veel niks doen en ron blaauw eten.. :Y)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:43:08 #47
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195820213
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:42 schreef Myraela het volgende:
Ik ga schoonmaken en opruimen. Vriend gaat vensterbank ophangen en de kozijnen kitten. Daarna Rozey en Lof der Zoetheid ophalen. :9
Toch wel rijsttafel?
pi_195820224
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:43 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Toch wel rijsttafel?
Nee Rozey zijn tapas. Vegan Junkfoodbar heeft ineens een simpelere menukaart voor tijdens deze afhaal periode, dus daar ga ik wel een keer naar toe als het weer normaal is.
pi_195820247
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen *O*

Vandaag pas de verjaardags appeltaart tarte tatin maken.
Een variatie net bedacht: verse gember door de caramel. Zou dat lekker zijn?
Mn.X managet zichzelf met paddestoelen fotograferen.
Verder ga ik mij nog eens buigen over een tuinplan, want maandag is er hulp bij het planten van een heleboel jonge plantjes.
Hóe gaat het met jouw tuinplan?

Verder een zaterdagse vk en de kwalificaties. Dat is het.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:46:51 #50
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195820255
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:43 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nee Rozey zijn tapas. Vegan Junkfoodbar heeft ineens een simpelere menukaart voor tijdens deze afhaal periode, dus daar ga ik wel een keer naar toe als het weer normaal is.
Oh. Dan heb ik dat verkeerd onthouden :+
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:49:02 #51
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195820278
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:46 schreef AnneX het volgende:

[..]

Verder ga ik mij nog eens buigen over een tuinplan, want maandag is er hulp bij het planten van een heleboel jonge plantjes.

Neem je dan van die gesuikerde gember? :9~ ik heb er nu al trek in!
pi_195820280
@Uhmmpie ...wel een leuk alternatief om katten en knuffels te fotograferen *)
Is dochterlief nog van de knuffels?
pi_195820314
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:49 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Neem je dan van die gesuikerde gember? :9~ ik heb er nu al trek in!
Eerlijk gezegd bracht Karin mij op het idee: https://www.kokenmetkarin.nl/?s=Tarte+tatin&post_type=post
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:52:52 #54
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195820316
Soep is net bezorgd *O*
Lekker voor thuiswerk lunches :9

Zo even bos in met de hond, verder weinig plannen. Vanmiddag het stoofvlees opzetten en wachten :D
pi_195820334
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:49 schreef AnneX het volgende:
@:Uhmmpie ...wel een leuk alternatief om katten en knuffels te fotograferen *)
Is dochterlief nog van de knuffels?
Ja hoor.. en met vlagen ook nog wel van de playmobil.
Maar ze mogen alleen nog op de rand van het bed inmiddels :)
En als we gaan verhuizen wil ze graag een plank boven het bed waar ze op kunnen.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:54:32 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195820335
quote:

[..]

Zaterdagse vk?
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:55:41 #57
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195820347
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Zaterdagse vk?
Volkskrant vermoed ik :+
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:56:31 #58
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195820357
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:55 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Volkskrant vermoed ik :+
incourante afkortingen ;(
pi_195820415
Mogge! Miezerregen hier dus niet wandelen nu, hopelijk kan het straks. En anders verder met de ochtendjas, kranten lezen en af en toen op instagram kijken naar Eric and Olie, twee geweldige katten.
En een beetje opruimen en stoffen en zo is geen overbodige taak
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:00:17 #60
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195820417
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:56 schreef Molo het volgende:

[..]

De andere optie leek me niet van toepassing en zelfs een beetje cru..
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:09:37 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195820546
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 10:00 schreef Barreltje het volgende:

[..]

De andere optie leek me niet van toepassing en zelfs een beetje cru..
Volkomen Kut?
pi_195820588
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:52 schreef gcjoel het volgende:
Soep is net bezorgd *O*
Lekker voor thuiswerk lunches :9

Zo even bos in met de hond, verder weinig plannen. Vanmiddag het stoofvlees opzetten en wachten :D
Welke soepen heb je? Hier in de buurt is ook een soepenbedrijfje gestart.
Spoilers!
pi_195820792
O god kinders, dit ging te makkelijk...

De man: waarom hebben we nooit meer rituals doucheschuim?
Ik: Geen idee, is dat je lievelings?
De man: ja

* DancingPhoebe bestelt Rituals adventskalender voor de man, muhahahahahahah
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:27:32 #64
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195820818
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 10:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
O god kinders, dit ging te makkelijk...

De man: waarom hebben we nooit meer rituals doucheschuim?
Ik: Geen idee, is dat je lievelings?
De man: ja

* DancingPhoebe bestelt Rituals adventskalender voor de man, muhahahahahahah
Dit kan idd echt niet

Zou groot onheil verwachten binnenkort als ik jou was
pi_195820834
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 10:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Dit kan idd echt niet

Zou groot onheil verwachten binnenkort als ik jou was
Mwoah, eerder een nieuwe badkamer omdat er vast ook wat badspul in zit :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:31:57 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195820872
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 10:28 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Mwoah, eerder een nieuwe badkamer omdat er vast ook wat badspul in zit :D
On nice _O_

Ik wil een nieuwe keuken, maar eerst eens de kozijnen laten vernieuwen

:')

Stomme verstandige keuzes :(
pi_195820905
quote:

[..]

Ik wou dat jij mijn buurvrouw was met al die baksels O+ Gember klinkt lekker zeg.

Tuinplan was even te veel tegelijkertijd met mijn andere project. Morgen of maandag ga ik er weer mee verder. Zin in.
Spoilers!
pi_195820914
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 10:31 schreef Molo het volgende:

[..]

On nice _O_

Ik wil een nieuwe keuken, maar eerst eens de kozijnen laten vernieuwen

:')

Stomme verstandige keuzes :(
Mja de kozijnen hier zijn ook long over due, maar agz die onder de VVE vallen hoef ik mn mooie hoofdje er niet over te breken *O*

Er is ook iets aan het wegrotten achter het gordijn. daar moet ik nog even voor bellen, maar bij voorkeur wacht ik daar even mee tot het eindelijk eens als niet-te-repareren wordt gezien en wordt vervangen. Ipv de gebruikelijk tube kunsthout er inspuiten en een likkie verf drover :'(
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:35:34 #69
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_195820922
Morning :W
Half dood na een uurtje RPM. Nu koffie. c_/
Markt. Bockjes scoren. Wasje draaien. Zak potgrond halen. Beetje huishouden. En dan straks richting IJmuiden. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:42:34 #70
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195821020
Over verstandig gesproken.. ik zag een mooi huis.. wil kopen, K is verstandig -O- o|O
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:47:34 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195821089
Ik wil boodschappen doen, eerst kwam de thuiszorg, nu bezoek. Beide pleuren auto op de oprit.
pi_195821093
Jezusmina, ik heb in de afgelopen maanden ofzo 6/7 artiesten benaderd voor een commissietje.

1: Reactie 45 dagen later

2: Reactie 28 dagen later

3: direct reactie, direct duidelijk over welke keuze wat zou kosten en wanneer ze tijd zou hebben voor de opdracht, factuurtje in de inbox, overgemaakt, nu in afwachting van de afgesproken levering, verwacht hier eigenlijk geen problemen mee

4: Jonge artieste, USA, ik vermoed zomaar niet al te gewend aan commissies en zeker niet aan iemand die er normaal voor betaalt. De NL artiesten die ik had benaderd zaten allemaal in dezelfde prijs range. Zij vond het duidelijk lastig zelf een prijs te noemen voor mn vraag dus ik heb haar geboden uit te geven wat ik ook aan de NL artiesten betaal, ze bood zelf aan de verzendkosten dan ook inclusief te maken. Ik bood zelf aan een voorschot over te maken (zoals artieste 3 vroeg), en de rest over te maken als ze me het werk had laten zien, voor het op de post gaat. Risico, maar ok, ik ga voor 50 piek mezelf ook niet allemaal werk op de hals halen om te zorgen dat het dicht getikt is. Bon, dat was dus 8 oktober.

5: studio, communicatie wat rommelig, nog geen factuur ontvangen, wel prijs afgesproken en een vage communicatie "die deadline gaan we wel halen hoor". Deadline is er nog niet, dus zou goed kunnen gaan...

Dit was mijn spreekbeurt over waarom ik altijd van Ikea zal houden. Zijn er nog vragen?
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:53:48 #73
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195821172
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 10:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezusmina, ik heb in de afgelopen maanden ofzo 6/7 artiesten benaderd voor een commissietje.

3: direct reactie, direct duidelijk over welke keuze wat zou kosten en wanneer ze tijd zou hebben voor de opdracht, factuurtje in de inbox, overgemaakt, nu in afwachting van de afgesproken levering, verwacht hier eigenlijk geen problemen mee

4: Jonge artieste, USA, ik vermoed zomaar niet al te gewend aan commissies en zeker niet aan iemand die er normaal voor betaalt. De NL artiesten die ik had benaderd zaten allemaal in dezelfde prijs range. Zij vond het duidelijk lastig zelf een prijs te noemen voor mn vraag dus ik heb haar geboden uit te geven wat ik ook aan de NL artiesten betaal, ze bood zelf aan de verzendkosten dan ook inclusief te maken. Ik bood zelf aan een voorschot over te maken (zoals artieste 3 vroeg), en de rest over te maken als ze me het werk had laten zien, voor het op de post gaat. Risico, maar ok, ik ga voor 50 piek mezelf ook niet allemaal werk op de hals halen om te zorgen dat het dicht getikt is. Bon, dat was dus 8 oktober.

5: studio, communicatie wat rommelig, nog geen factuur ontvangen, wel prijs afgesproken en een vage communicatie "die deadline gaan we wel halen hoor". Deadline is er nog niet, dus zou goed kunnen gaan...

Dit was mijn spreekbeurt over waarom ik altijd van Ikea zal houden. Zijn er nog vragen?
Ten eerste ..
En B..

_O-
pi_195821533
:D @DancingPhoebe
Heerlijk ding ben je ook O+

Goedemorgen trouwens :)

Ik heb gisteren heerlijk gegeten:

Brasserie 1560 vegan thuisdiner:

Aubergine pastrami
tahini mayonaise, za’atar, tomaat, olijf, granaatappel, rucola, pijnboompitten
Tomaat sashimi
wakame salade, gemarineerde gember, wasabi mayonaise, wasabi pinda crumble
Verse soep
soep van de dag --> Was iets van courgette, spinazie en....nog iets :P
Bospaddenstoelenrisotto
spinazie en rucolapesto
Pompoen panna cotta
brownie, pecan, speculaascrumble, fudge

Bijgerechten:
Brood met hummus
Salade met gegrilde groenten en pesto

Eigenlijk was alles erg lekker, maar vooral de Aubergine pastrami en de risotto waren wat mij betreft echt top ^O^
Zus, ik en vriend hadden dan dit menu. Mijn ouders hadden het menu met vlees/vis, maar dat was vrij gelijkaardig, zodat je nog wel samen kunt eten en niet met verschillende bereidingstijden zit.

(Dit was ter ere van mijn moeders verjaardag gisteren. Toch nog een beetje feestelijk! )
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:24:22 #75
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195821536
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 10:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Welke soepen heb je? Hier in de buurt is ook een soepenbedrijfje gestart.
Dit is een bbq bedrijfje dat nu dus soepen doet om de sluiting door te komen. Tomaten, uien en soto ajam :9
pi_195821575
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 10:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Volkomen Kut?
Ach...Molo toch. -O-
pi_195821591
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:56 schreef Molo het volgende:

[..]

www.vk.nl
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_195821614
Ik heb uitgebreid ontbijt gehad met liefste (die daarna ging werken)

En daarna 2 uur gewandeld met honden

Wandelen langs het water. Zoek de aalscholver ;)
En daarna 200 walnoten geraapt

Nou de rest van de dag nog.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_195821655
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 07:08 schreef Kreator het volgende:

[..]

Er wordt echt wel hard gewerkt in ziekenhuizen, door zorgpersoneel. Maar in de twee jaar dat ik er werkte zag ik meer mensen die echt geen flikker deden, dan dat er hardwerkenden waren. De totale incompetentie en inefficiëntie dreef me regelmatig tot waanzin. Met name op ondersteunende afdelingen. Er word zoveel tijd en geld weggegooid dat ik er echt verdrietig van werd. Ik kon er niet meer werken om die reden. Ik denk dat heel veel mensen compleet in de war zouden raken als je een ziekenhuis als een bedrijf zou behandelen, waar consequenties zitten aan wanvertoningen, geldverspilling en onkunde.

Dus ik deel je ervaring niet.
Deels heb je gelijk en deels zit je te trollen want je hebt geen idee als je niet minstens de helft van die periode op de werkvloer in teams hebt meegewerkt.
Neem aan dat je in de IT werkte.
pi_195821679
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 11:30 schreef sigme het volgende:
Ik heb uitgebreid ontbijt gehad met liefste (die daarna ging werken)
[ afbeelding ]
En daarna 2 uur gewandeld met honden
[ afbeelding ]
Wandelen langs het water. Zoek de aalscholver ;)
En daarna 200 walnoten geraapt

Nou de rest van de dag nog.
Groetjes van plankje O+
(gebruik ik al sinds ik op mijzelf ging wonen zo ongeveer :D ) Ik heb er nog 1 ;(

pi_195821726
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 11:32 schreef Blues het volgende:

[..]

Deels heb je gelijk en deels zit je te trollen want je hebt geen idee als je niet minstens de helft van die periode op de werkvloer in teams hebt meegewerkt.
Ik denk echt dat dit heel goed het verschil weergeeft tussen wel of niet op de vloer.
pi_195821748
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 11:32 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Krea het hier over de verpleegkundigen en artsen op de werkvloer heeft. Meer over zijn eigen ervaring in de euh...'backoffice', om het zo even te noemen. Die kan natuurlijk heel anders zijn. Want heel andere 'tak van sport'. Ik zag dat in het UMC ook wel, dat de verpleegafdelingen echt totaal anders waren dan bijvoorbeeld PZ of de arbo-artsafdeling een blok verderop. Niet dat ik zeg dat die mensen niet aan het werk waren, (ik kwam daar enkel sporadisch eens langs) maar dat waren bijna aparte bedrijven binnen het grote moederbedrijf UMC. Dus dan kan de werkdruk ook heel anders zijn, of de sfeer/werkethiek/etc. :)
pi_195821763
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 11:34 schreef Blues het volgende:

[..]

Groetjes van plankje O+
(gebruik ik al sinds ik op mijzelf ging wonen zo ongeveer :D ) Ik heb er nog 1 ;(

[ afbeelding ]
Oh die hebben mijn ouders ook nog steeds! Ook altijd gebruikt toen ik nog thuis woonde! :D
pi_195821845
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 11:24 schreef Candaasje het volgende:
:D @:DancingPhoebe
Heerlijk ding ben je ook O+

Goedemorgen trouwens :)

Ik heb gisteren heerlijk gegeten:

Brasserie 1560 vegan thuisdiner:

Aubergine pastrami
tahini mayonaise, za’atar, tomaat, olijf, granaatappel, rucola, pijnboompitten
Tomaat sashimi
wakame salade, gemarineerde gember, wasabi mayonaise, wasabi pinda crumble
Verse soep
soep van de dag --> Was iets van courgette, spinazie en....nog iets :P
Bospaddenstoelenrisotto
spinazie en rucolapesto
Pompoen panna cotta
brownie, pecan, speculaascrumble, fudge

Bijgerechten:
Brood met hummus
Salade met gegrilde groenten en pesto

Eigenlijk was alles erg lekker, maar vooral de Aubergine pastrami en de risotto waren wat mij betreft echt top ^O^
Zus, ik en vriend hadden dan dit menu. Mijn ouders hadden het menu met vlees/vis, maar dat was vrij gelijkaardig, zodat je nog wel samen kunt eten en niet met verschillende bereidingstijden zit.

(Dit was ter ere van mijn moeders verjaardag gisteren. Toch nog een beetje feestelijk! )
Klinkt goed en feestelijk :Y

Ik zit voor vanavond nog steeds te twijfelen of ik naar de toko ga voor Indisch of naar de Chinees voor... Chinees. Meer zin in Chinees eigenlijk.
pi_195821850
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 11:34 schreef Blues het volgende:

[..]

Groetjes van plankje O+

[ afbeelding ]
Groeten terug van mijn 3 plankjes!
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:54:19 #86
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195821935
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 11:26 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ach...Molo toch. -O-
https://www.vkmag.com/

Óók een afkorting
Niet dat ik dacht dat jij dit kende of bedoelde :')
pi_195821950
Damn... net bericht dat de practica worden aangepast. Uur minder tijd, en we moeten nu dieren maar deels dissecteren. Dus de groep 's ochtends doet een deel, en de groep 's middags doet een ander deel van de poot.
Dat is kut, want je moet vaak vele structuren doorsnijden om bij de volgende te komen, dus dan kun je als tweede groep al een deel niet meer fatsoenlijk bekijken. En als eerste groep kun je het tweede deel dus niet goed zien. En de 'demo-hond' (door de medewerkers gedaan, vorig jaar met labels eraan) mag je niet meer van dichtbij bekijken.

Alles voor de veiligheid, ik weet het, maar ik vind het wel even ruk. Moeilijkste (ondanks ook interessantste) practica waren dit vorig jaar. En er is dit jaar ook al een (vervroegd) praktisch examen. (Kon niet in de examenperiode in januari, dus nu krijgen we dat al halverwege december. Samen met nog case-studies die we moeten uitwerken en presenteren. Ik zie nog niet helemaal voor me hoe dat ooit te doen valt, want dat betekent dus gewoon al heel dat anatomievak kennen. Tussen de colleges door. Vak van 8 studiepunten :')

/einderant

(Ja, ik moet blij zijn dat het nog in enige vorm door gaat. Dat is ook wel zo. Maar toch. Studeren was de afgelopen 3,5 week weer even écht leuk. Dus ik baal)
pi_195821958
Maarrrrrrr de pot amora op de ontbijttafel is de laatste pot amora. Doordat we tegenwoordig in Frankrijk niet stoppen voor boodschappen op heenenweerreis naar Spanje, komen we nergens waar amora verkocht wordt.

Dus nu ga ik een poging doen om een account te maken bij Jumbo, zodat ik een bestelling kan doen, want online heeft jumbo het wél. Weliswaar te duur en alleen kleine potjes, maar ja, dat is dan toch stukken beter dan niks.
Deka-markt heeft het ook, voor minder geld een grotere pot, maar die zitten niet in de buurt en bezorgen hier ook niet -O-

* sigme komt opeens op het idee om te checken hoe het zit met Makro en amora en particulieren
Dat kan ja ook ja! Veel beter *)
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:01:19 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195822028
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 11:55 schreef sigme het volgende:
Maarrrrrrr de pot amora op de ontbijttafel is de laatste pot amora. Doordat we tegenwoordig in Frankrijk niet stoppen voor boodschappen op heenenweerreis naar Spanje, komen we nergens waar amora verkocht wordt.

Dus nu ga ik een poging doen om een account te maken bij Jumbo, zodat ik een bestelling kan doen, want online heeft jumbo het wél. Weliswaar te duur en alleen kleine potjes, maar ja, dat is dan toch stukken beter dan niks.
Deka-markt heeft het ook, voor minder geld een grotere pot, maar die zitten niet in de buurt en bezorgen hier ook niet -O-

* sigme komt opeens op het idee om te checken hoe het zit met Makro en amora en particulieren
_O-

Mooie zaterdaguitzoekwerkjes dat

Makro is weer open voor particulieren maar daar was je vast inmiddels al achter :+
pi_195822167
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 11:39 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Krea het hier over de verpleegkundigen en artsen op de werkvloer heeft. Meer over zijn eigen ervaring in de euh...'backoffice', om het zo even te noemen. Die kan natuurlijk heel anders zijn. Want heel andere 'tak van sport'. Ik zag dat in het UMC ook wel, dat de verpleegafdelingen echt totaal anders waren dan bijvoorbeeld PZ of de arbo-artsafdeling een blok verderop. Niet dat ik zeg dat die mensen niet aan het werk waren, (ik kwam daar enkel sporadisch eens langs) maar dat waren bijna aparte bedrijven binnen het grote moederbedrijf UMC. Dus dan kan de werkdruk ook heel anders zijn, of de sfeer/werkethiek/etc. :)
Precies.
En in de IT is er ook genoeg stress en wordt er hard gewerkt.

Het deel dat het professioneler, beter kan heeft ie ook gelijk in. Dat zien wij ook wel hoor :D
LEAN kan daar goed bij dragen, maar moet het wel goed ingelijfd worden. Dat zie ik her en der ook erg afglijden na het eerste enthousiaste begin.

Maar zeg niet dat de meesten geen reet uitvoeren.
Dat is gewoon trollerij.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:11:23 #91
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_195822174
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 11:55 schreef sigme het volgende:

Ik heb een Dekamarkt op het dorp. Ik moet nog een keer richting Groningen deze maand (dat was de planning althans), anders wil ik ze best opsturen hoor.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:12:33 #92
13783 Anthraxx
pi_195822190
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 12:10 schreef Blues het volgende:

[..]

Precies.

Het deel dat het professioneler, beter kan heeft ie ook gelijk in. Dat zien wij ook wel hoor :D
LEAN kan daar goed bij dragen, maar moet het wel goed ingelijfd worden. Dat zie ik her en der ook erg afglijden na het eerste enthousiaste begin.

Dat is gewoon trollerij.
LEAN is met veel bombarie jaren terug geïntroduceerd bij ons en inmiddels weer met pek en veren er uit gegooid.
pi_195822196
@sigme Hier een dekamarkt op 5 minuten lopen, kan kijken of ze het hebben en opsturen
pi_195822211
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 12:12 schreef Anthraxx het volgende:

LEAN is met veel bombarie jaren terug geïntroduceerd bij ons en inmiddels weer met pek en veren er uit gegooid.
Ik zag het ook al jaren geleden bij het VUmc...

Ons leanbord op de poli doet inmiddels prima dienst als roosterpapierenhouder :')
Het heeft wel wat blijvende goeie dingen opgeleverd.
pi_195822254
Jullie zijn schatten, maar ik ga nu natuurlijk mijn kans om én naar de Makro te moeten voor iets dat ik nodig heb én dan ook nog naar de Makro te mogen omdat de horeca dicht is ( :? ), me niet laten ontgaan, dat snap je.

Makro here I come. Pinpas in de aanslag, kerstbonus alvast opsouperen :P
pi_195822260
quote:

[..]

Precies.

Dat is gewoon trollerij.
Ik heb niet de indruk dat Krea hier trollt eigenlijk. Ik denk dat hij op de plekken waar hij toen werkte, echt die ervaring heeft gehad. En dat hij er oprecht daarom is weggegaan. Is niet onmogelijk toch? Elk ziekenhuis is anders, elke afdeling is anders...
pi_195822284
quote:

[..]

Agile werkt stukken beter dan waterval. Maar dat is ook wel de enige echte vooruitgang die geboekt is de afgelopen 25 jaar denk ik.
pi_195822317
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 12:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat Krea hier trollt eigenlijk. Ik denk dat hij op de plekken waar hij toen werkte, echt die ervaring heeft gehad. En dat hij er oprecht daarom is weggegaan. Is niet onmogelijk toch? Elk ziekenhuis is anders, elke afdeling is anders...
Ik weet bij Krea intussen niet meer of hij dingen wel of niet meent, ik kan hem niet goed 'lezen'.
Dat ligt w.s .aan mij want ik zie bij jullie reacties nooit twijfel :D
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:21:36 #99
13783 Anthraxx
pi_195822352
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 12:18 schreef sigme het volgende:

[..]

Agile werkt stukken beter dan waterval. Maar dat is ook wel de enige echte vooruitgang die geboekt is de afgelopen 25 jaar denk ik.
En wij presteren dat nog te verpesten :+.

Hoewel, donderdagavond heb ik een presentatie voor potentiële collega’s om te laten zien dat ook wij best we snel en iteratief dingen kunnen opleveren ;)
pi_195822356
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 12:19 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik weet bij Krea intussen niet meer of hij dingen wel of niet meent, ik kan hem niet goed 'lezen'.
Dat ligt w.s .aan mij want ik zie bij jullie reacties nooit twijfel :D
Misschien dat ik nu er enorm naast zit, want Krea is 9 van de 10 keer niet te peilen en provoceert graag, maar dit voelde niet als troll-post voor mij :)
pi_195822368
Ik heb na een pittige week (don't ask, het is niet alleen het werk an sich maar weer eens gedoe om een hulpje op het werk) een pyamadag ingelast voor mezelf.
Lang uitgeslapen.
Lang hangen achter laptop, lekker mailen met vriendin over vanalles, alles nalezen en zometeen lekker lang in bad met krant (of mijn boek uitlezen) en vanmiddag de taart van @Kaatje1 bakken.
Daar word ik altijd zo zen van in het hoofd, bakken O+

En de krant lezen.

Ik wilde naar de waterleidingduinen vanmiddag, wegens weer en nooit geweest, maar het is daar zo gigadruk dat het in deze tijd geen goed idee voelt.
Dus cocoonpyamadag *G*
pi_195822405
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 12:22 schreef Blues het volgende:
Ik heb na een pittige week (don't ask, het is niet alleen het werk an sich maar weer eens gedoe om een hulpje op het werk) een pyamadag ingelast voor mezelf.
Lang uitgeslapen.
Lang hangen achter laptop, lekker mailen met vriendin over vanalles, alles nalezen en zometeen lekker lang in bad met krant (of mijn boek uitlezen) en vanmiddag de taart van @:Kaatje1 bakken.

En de krant lezen.

Ik wilde naar de waterleidingduinen vanmiddag, wegens weer en nooit geweest, maar het is daar zo gigadruk dat het in deze tijd geen goed idee voelt.
Dus cocoonpyamadag *G*
Heerlijk! Geniet ervan!

Ik denk dat ik hier ook niet veel verder kom dan nog even een hoorcollege kijken, beetje gamen, en missssschien de afwas. Of ik mezelf aan ga kleden betwijfel ik. :P
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:25:16 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195822409
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 12:18 schreef sigme het volgende:

[..]

Gezond Boeren Verstand zou ook op meer plaatsen geïntroduceerd en gewaardeerd mogen worden :P

En verantwoordelijkheid voelen en je ernaar gedragen voor een afgebakend iets. Hoe groter de organisatie, hoe lastiger dat is om te hebben en hoe makkelijker voor mensen die dat niet kunnen of willen om daarmee weg te komen.
Meestal mensen die het niet kunnen, want onwil pik je er stuk makkelijker uit is mijn ervaring
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:26:09 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195822428
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 12:21 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

En wij presteren dat nog te verpesten :+.

Hoewel, donderdagavond heb ik een presentatie voor potentiële collega’s om te laten zien dat ook wij best we snel en iteratief dingen kunnen opleveren ;)
Presentatie voor potentiële collega's? Klinkt interessant :D
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:27:32 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195822450
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 12:22 schreef Blues het volgende:
Lang uitgeslapen.
Lang hangen achter laptop, lekker mailen met vriendin over vanalles, alles nalezen en zometeen lekker lang in bad met krant (of mijn boek uitlezen) en vanmiddag de taart van @:Kaatje1 bakken.

En de krant lezen.

Dus cocoonpyamadag *G*
Ik ga straks die perencake van Kaatje bakken, maar dan met goudreinetten want de peren vind ik al te ver door ervoor. Dan heeft het straks geen structuur meer

En bezoekje aan de Makro denk ik, want bavette scoren :9
pi_195822553
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 12:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Gezond Boeren Verstand zou ook op meer plaatsen geïntroduceerd en gewaardeerd mogen worden :P

En verantwoordelijkheid voelen en je ernaar gedragen voor een afgebakend iets. Hoe groter de organisatie, hoe lastiger dat is om te hebben en hoe makkelijker voor mensen die dat niet kunnen of willen om daarmee weg te komen.
Meestal mensen die het niet kunnen, want onwil pik je er stuk makkelijker uit is mijn ervaring
Echte onwil (ik ben het wel tegengekomen) kan zich goed vermommen. Dat zijn moeilijke trajecten.
Echte onkunde tref ik helaas ook wel eens. Als dat bij een externe zit dan kost het wat moeite maar die wippen we wel. Maar een interne.. ik zeg altijd maar zo, de kneusjes horen er ook bij. Al help ik die vaak wel naar een nieuwe uitdaging, liefst ver bij mij uit de buurt :'). Een andere team bijvoorbeeld. Maar ik heb er ook wel eens een de vakgroep uit laten zetten, die was echt té erg.
pi_195822620
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 12:32 schreef sigme het volgende:

[..]

Echte onwil (ik ben het wel tegengekomen) kan zich goed vermommen. Dat zijn moeilijke trajecten.
Echte onkunde tref ik helaas ook wel eens. Als dat bij een externe zit dan kost het wat moeite maar die wippen we wel. Maar een interne.. ik zeg altijd maar zo, de kneusjes horen er ook bij. Al help ik die vaak wel naar een nieuwe uitdaging, liefst ver bij mij uit de buurt :'). Een andere team bijvoorbeeld. Maar ik heb er ook wel eens een de vakgroep uit laten zetten, die was echt té erg.
Lastig traject zeker :{
Wij worstelen met een opgelegd stigma dat er niet is, maar rondzingt in de wandelgangen (en het zijn allemaal vrouwen :') )
Hopelijk kan er goed naar gekeken worden door de nieuwe meewerkend teamleider.
Ik hoop dat ze die 2 petten goed kan dragen ^O^
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:38:49 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195822661
quote:

[..]

Nou... En dat laatste stuk, dat gaat je in de zorg dus nooit lukken want personeelstekort en 'ze bedoelt het toch goed' en dat soort zaken maken dat mensen die echt niet helpend zijn voor wat dan ook... er gewoon blijven zitten

Onderwijs volgens mij zelfde verhaal trouwens, maar minder ervaring mee

Mensen zijn en blijven wel fascinerend dus ik vind het altijd boeiende processen om te zien :P
Zeker van een afstandje
pi_195822790
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 12:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Nou... En dat laatste stuk, dat gaat je in de zorg dus nooit lukken want personeelstekort en 'ze bedoelt het toch goed' en dat soort zaken maken dat mensen die echt niet helpend zijn voor wat dan ook... er gewoon blijven zitten

Onderwijs volgens mij zelfde verhaal trouwens, maar minder ervaring mee

Mensen zijn en blijven wel fascinerend dus ik vind het altijd boeiende processen om te zien :P
Zeker van een afstandje
Zelfs als je er midden in zit.
Helicopterview je weetzzz :7
pi_195822975
Die stemmen die in amerika opgaan om de politie te abolishen, door te trekken en te vervangen door een apparaar gestoeld op de normen en noden van de huidige tijd zou ik op veel meer instituten en zeker zorg, passend vinden.

Toen ik in de semioverheid werkte kostte alles zoooo vheeeeel thiiiijhiiihijd. En dat allemaal omdat mensen die 1271 lagen van de werkvloer af staan vinden dat dingen zo moeten en de nietjesleverancier nog niet gewijzigd mocht worden tot het al die lagen door was besproken en goedgekeurd :')

Al die mensen in al die lagen werden dus wel betaald door belastinggeld. Hoe hoger de laag, hoe hoger het salaris. Maar ook met dat topsalaris zit je te bakkeleijen over nietjes :')
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:00:45 #111
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195823095
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 12:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Die stemmen die in amerika opgaan om de politie te abolishen, door te trekken en te vervangen door een apparaar gestoeld op de normen en noden van de huidige tijd zou ik op veel meer instituten en zeker zorg, passend vinden.

Toen ik in de semioverheid werkte kostte alles zoooo vheeeeel thiiiijhiiihijd. En dat allemaal omdat mensen die 1271 lagen van de werkvloer af staan vinden dat dingen zo moeten en de nietjesleverancier nog niet gewijzigd mocht worden tot het al die lagen door was besproken en goedgekeurd :')

Al die mensen in al die lagen werden dus wel betaald door belastinggeld. Hoe hoger de laag, hoe hoger het salaris. Maar ook met dat topsalaris zit je te bakkeleijen over nietjes :')
Overal CHAPPIE inzetten ipv mensen *O*
pi_195823150
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Overal CHAPPIE inzetten ipv mensen *O*
I dont know what this means.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:06:11 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195823204
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

I dont know what this means.
De film CHAPPIE nooit gezien? :o

AI gestuurde politierobot. Gemixt met wat Die Antwoord en wat Zuid Afrikaanse humor en dito plot.

Serieus antwoord trouwens: geen idee wat de oplossing is :P
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:07:10 #114
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195823223
Komt eens hele heerlijke slechte film aan trouwens, óók met Die Antwoord erin.

En ik heb er zin in _O_

zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:21:30 #115
13783 Anthraxx
pi_195823423
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 12:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Presentatie voor potentiële collega's? Klinkt interessant :D
We hebben dit al een aantal jaar. Ik doe presentatie 1 (Snelle applicatieontwikkeling) als vervanger voor collega die ziek is. De applicatie waar ik overigens zelf aan gewerkt heb, voor aanvragen uitstel betalingen ivm Corona. Ontwikkelt in 5 dagen. Geen bugs of rariteiten. Dienst is stabiel en er lopen behoorlijk wat aanvragen of aanvullingen doorheen (helaas).

https://werken.belastingd(...)en-in-crisistijd-134
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:23:55 #116
13783 Anthraxx
pi_195823457
quote:

[..]

Herkenbaar ;(
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:27:28 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195823506
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:21 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

We hebben dit al een aantal jaar. Ik doe presentatie 1 (Snelle applicatieontwikkeling) als vervanger voor collega die ziek is. De applicatie waar ik overigens zelf aan gewerkt heb, voor aanvragen uitstel betalingen ivm Corona. Ontwikkelt in 5 dagen. Geen bugs of rariteiten. Dienst is stabiel en er lopen behoorlijk wat aanvragen of aanvullingen doorheen (helaas).

https://werken.belastingd(...)en-in-crisistijd-134
Gaaf! ^O^

Wat tof ook dat dit gelukt is én dat jullie nu zo open presenteren.
Verwacht je er nieuwe collega's aan over te houden ook?
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:29:59 #118
13783 Anthraxx
pi_195823529
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Gaaf! ^O^

Wat tof ook dat dit gelukt is én dat jullie nu zo open presenteren.
Verwacht je er nieuwe collega's aan over te houden ook?
IJdele hoop. Als ik er 5 aan over houd is het veel. Mensen willen echt niet werken bij ons. We hopen dat te doorbreken met dit soort dingen. Openheid en laten zien wat we echt doen, ipv alleen de negatieve berichtgeving.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:31:51 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195823549
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:29 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

IJdele hoop. Als ik er 5 aan over houd is het veel. Mensen willen echt niet werken bij ons. We hopen dat te doorbreken met dit soort dingen. Openheid en laten zien wat we echt doen, ipv alleen de negatieve berichtgeving.
Bij mij zelfde verhaal, al is het kleiner.
Suffe ambtenarenclub, traag dit dat, saai, alles blijft toch hetzelfde.

En dat is het totaal niet, fucking vet juist, én het doet ertoe, maar hoe krijg je dat imago veranderd :D
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:33:56 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195823578
Zat gisteren trouwens in een groep te vergaderen, de Grieken daar werken dus op kantoor omdat thuiswerken daar drama is en niet mocht vanwege werkzaamheden.

Dus die zaten ieder daar apart in een kantoortje, met een mondmasker op, online te vergaderen

:') :') :')

Frigging weird
pi_195823586
quote:

[..]

Zoek je internen? Of willen ook externen niet?
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:34:38 #122
13783 Anthraxx
pi_195823590
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:33 schreef Molo het volgende:
Zat gisteren trouwens in een groep te vergaderen, de Grieken daar werken dus op kantoor omdat thuiswerken daar drama is en niet mocht vanwege werkzaamheden.

Dus die zaten ieder daar apart in een kantoortje, met een mondmasker op, online te vergaderen

:') :') :')

Frigging weird
Zo slecht doen we het dus nog niet :+
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:35:33 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195823598
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:34 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Zo slecht doen we het dus nog niet :+
Het was écht idioot joh _O-
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:36:08 #124
13783 Anthraxx
pi_195823605
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Zoek je internen? Of willen ook externen niet?
Externe lukken altijd wel. Internen zijn lastig te vinden.

In mijn omgeving werk ik nu vooral met trainees. Mensen waar school niet lukt, om welke reden dan ook. Die geven wij een kans. Ik begeleid ze of geef ze les. Op die manier werken ze en leren ze voor een hbo diploma. Met de hoop dat ze blijven plakken. Dat werkt overigens wel. Er zitten genoeg talenten tussen.

Maar ik ben bang dat de meeste wel verder hoppen wanneer het kan.
pi_195823650
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:36 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

In mijn omgeving werk ik nu vooral met trainees. Mensen waar school niet lukt, om welke reden dan ook. Die geven wij een kans. Ik begeleid ze of geef ze les. Op die manier werken ze en leren ze voor een hbo diploma. Met de hoop dat ze blijven plakken. Dat werkt overigens wel. Er zitten genoeg talenten tussen.
Mooi :)

M'n halve vriendengroep is inmiddels in de IT geëindigd, de helft met een opleiding in die richting en de andere helft via traineeships. Die traineeships nemen een hoop van de 'nou heb ik een mooie opleiding maar ik kan er niks mee' frustratie weg.
pi_195823690
Ik heb een boodschappenrondje gedaan. Manmanman. Al die stelletjes met elk een karretje (een van de twee karretjes leeg) die ALLES blokkeren omdat ze voor ieder schap staan te overleggen :( en de mensen die nog steeds zonder mondkapje komen :( en de medewerkers die op een kluitje zonder mondkapje staan te kletsen :'(

Maar wel de schattigste orchidee ter wereld gevonden voor m'n oma's verjaardag O+ en mooi laten inpakken door de bloemist O+
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:41:38 #127
13783 Anthraxx
pi_195823701
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:38 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Mooi :)

M'n halve vriendengroep is inmiddels in de IT geëindigd, de helft met een opleiding in die richting en de andere helft via traineeships. Die traineeships nemen een hoop van de 'nou heb ik een mooie opleiding maar ik kan er niks mee' frustratie weg.
Ik vind het eigenlijk ook een sociale taak als overheid. Genoeg mensen die niet in het schoolsysteem passen, maar dat betekent niet dat je ze moet afschrijven. Op deze manier geef je mensen een kans en vertrouwen. Die pakken ze echt wel. :)

En wij laten zien dat het ook wel werkt.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:44:02 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195823753
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:41 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk ook een sociale taak als overheid. Genoeg mensen die niet in het schoolsysteem passen, maar dat betekent niet dat je ze moet afschrijven. Op deze manier geef je mensen een kans en vertrouwen. Die pakken ze echt wel. :)

Beetje maatwerk en iets anders je tijd erin investeren, zeker de moeite waard :Y
pi_195823771
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:36 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Maar ik ben bang dat de meeste wel verder hoppen wanneer het kan.
Wij hebben nog een iets betere vijver om uit te vissen (en een beter imago ;)), maar ook moeite om aan goede internen te komen. Sinds een paar jaar wordt er daarom gericht gevist naar starters, jong en oud, met *iets* van relevante ervaring of opleiding, en die krijgen dan intern verder opleiding.
Loopt verrassend goed, veel talent, en ze lijken ook best een tijdje te willen blijven plakken. Eenmaal binnen is hier een hoop leuks te doen.

Jongelui wachten vaak best een paar jaar met weghoppen; de meesten zijn toch een beetje schrikachtig uit puur gebrek aan ervaring met hoppen ;).
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:46:46 #130
13783 Anthraxx
pi_195823792
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Wij hebben nog een iets betere vijver om uit te vissen (en een beter imago ;)), maar ook moeite om aan goede internen te komen. Sinds een paar jaar wordt er daarom gericht gevist naar starters, jong en oud, met *iets* van relevante ervaring of opleiding, en die krijgen dan intern verder opleiding.
Loopt verrassend goed, veel talent, en ze lijken ook best een tijdje te willen blijven plakken. Eenmaal binnen is hier een hoop leuks te doen.

Jongelui wachten vaak best een paar jaar met weghoppen; de meesten zijn toch een beetje schrikachtig uit puur gebrek aan ervaring met hoppen ;).
Dus als ik wil verhuizen naar Groningen kan ik zo bij jullie beginnen als Senior Java Developer? 8-)
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:47:21 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195823799
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:46 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Dus als ik wil verhuizen naar Groningen kan ik zo bij jullie beginnen als Senior Java Developer? 8-)
Hey dat is mijn Koos ook :D
pi_195824102
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:40 schreef Tele6 het volgende:
Manmanman. Al die stelletjes met elk een karretje (een van de twee karretjes leeg) die ALLES blokkeren omdat ze voor ieder schap staan te overleggen :(
Ik vind dat overleggende, padblokkerende stelletjes in de supermarkt zelfs los van wat voor pandemie dan ook beboet mogen worden. }:|
Van harte met je oma! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_195824162
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:07 schreef Molo het volgende:
Komt eens hele heerlijke slechte film aan trouwens, óók met Die Antwoord erin.

En ik heb er zin in _O_

Oooh! Alles met Die Antwoord is natuurlijk altijd meteen de koffie waard! :D O+
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:15:31 #134
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195824241
Tamme kastanjes geraapt en net gekookt om in te vriezen. Had 2 recepten gezien van ottolenghi die ik nog wil maken waar ze in gaan en nu kan je ze nog rapen :D
pi_195824285
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:40 schreef Tele6 het volgende:
Manmanman. Al die stelletjes met elk een karretje (een van de twee karretjes leeg) die ALLES blokkeren omdat ze voor ieder schap staan te overleggen :(
Dat was ik gisteren. :D Maar ik was wel op een onwijs rustig moment gegaan, was bijna niemand. Maar ik was gefrustreerd en ben 20x de hele winkel doorgelopen omdat ze gewoon niet hadden wat ik wilde hebben. :')
pi_195824333
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:17 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat was ik gisteren. :D Maar ik was wel op een onwijs rustig moment gegaan, was bijna niemand. Maar ik was gefrustreerd en ben 20x de hele winkel doorgelopen omdat ze gewoon niet hadden wat ik wilde hebben. :')
Laat jij je karretje dan ook onbeheerd MIDDENIN het gangpad staan }:|

Iedereen wurmt zich daar dan braaf omheen of wacht in de opstopping, ik geef dat ding een douw met mijn eigen kar naar een minder asociale plek.
pi_195824412
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:20 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Laat jij je karretje dan ook onbeheerd MIDDENIN het gangpad staan }:|

Iedereen wurmt zich daar dan braaf omheen of wacht in de opstopping, ik geef dat ding een douw met mijn eigen kar naar een minder asociale plek.
Nee, maar we staan soms wel met z'n tweeen en twee karren voor een heel stuk van de schappen. Maar als er iemand komt, gaan we wel aan de kant. Overigens is met het afstand houden gewoon iedereen irritant, maakt allemaal niet zoveel uit.

Gisteren een oud mannetje die zijn kar voor de champignons had staan en zelf een zakje groenten aan het pakken was. Duurde een eeuwigheid. Of een man die in zijn eentje flink stond te twijfelen voor de vleesvervangers welke hij mee zou nemen. Normaal glip je er even tussendoor, nu moet je wachten.
pi_195824451
Maar waarom zou je dat doen, met z'n tweeën en twee karren boodschappen doen? Daar is toch ook geen enkele lol meer aan?

Vorig weekend ben ik wel samen met B boodschappen gaan doen, maar dan bedenken we samen van te voren wat er nodig is en doet hij een rondje Jumbo terwijl ik Kruidvat/Wibra/Turkse winkel doe.
pi_195824483
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:23 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nee, maar we staan soms wel met z'n tweeen en twee karren voor een heel stuk van de schappen. Maar als er iemand komt, gaan we wel aan de kant. Overigens is met het afstand houden gewoon iedereen irritant, maakt allemaal niet zoveel uit.

Gisteren een oud mannetje die zijn kar voor de champignons had staan en zelf een zakje groenten aan het pakken was. Duurde een eeuwigheid. Of een man die in zijn eentje flink stond te twijfelen voor de vleesvervangers welke hij mee zou nemen. Normaal glip je er even tussendoor, nu moet je wachten.
Zolang anderen geen last van me hebben ben ik ook overal met mijn kar te vinden :Y
En met die anderhalve meter is het meer wachten op ruimte. Dan ga ik ook niet karduwen, als duidelijk is dst het echt even niet anders kan.
Maar er zijn zoveel mensen die alleen met zichzelf en hun eigen boodschappen bezig zijn, niet rondkijken of ze de weg onnodig blokkeren. Corona of niet, ik trek dat slecht.
pi_195824507
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:26 schreef Tele6 het volgende:
Maar waarom zou je dat doen, met z'n tweeën en twee karren boodschappen doen? Daar is toch ook geen enkele lol meer aan?

Vorig weekend ben ik wel samen met B boodschappen gaan doen, maar dan bedenken we samen van te voren wat er nodig is en doet hij een rondje Jumbo terwijl ik Kruidvat/Wibra/Turkse winkel doe.
Winkelbeleid: 1 kar per persoon.

En dat maakt het uiteraard verstandiger om in je eentje te gaan.
pi_195824589
quote:
Maar waarom zou je dat doen, met z'n tweeën en twee karren boodschappen doen?
Dit. :Y
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:33:38 #142
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195824628
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Winkelbeleid: 1 kar per persoon.

En dat maakt het uiteraard verstandiger om in je eentje te gaan.
Er staat ook duidelijk overal: kom alleen.

Snap echt niet waarom nog zoveel mensen samen gaan. Je ziet het echt veel namelijk.
pi_195824642
Boodschappen is sowieso stomvervelend en nu helemaal. Hoe minder, hoe korter en met hoe minder mensen, hoe beter.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:36:24 #144
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195824677
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:34 schreef Clubsoda het volgende:
Boodschappen is sowieso stomvervelend en nu helemaal. Hoe minder, hoe korter en met hoe minder mensen, hoe beter.
Ik vind het alleen op vakantie leuk om samen te doen. Gelukkig konden we niet naar het buitenland, dan is het minder vervelend om buiten te wachten _O-
pi_195824683
Ik overweeg zo wel (in mijn eentje! :7 ) even op de fiets naar Dordrecht te gaan voor de Poolse supermarkt voor de Poolse week hier over anderhalve week. :)
Ik moet zeggen, nu de Kook Mee Met CUL-opdrachten tegenwoordig een week lang duren in plaats van een dag is er toch eigenlijk steeds wel weer gelegenheid mee te doen - leuk zo! *O*
pi_195824693
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:06 schreef Molo het volgende:

[..]

De film CHAPPIE nooit gezien? :o

AI gestuurde politierobot. Gemixt met wat Die Antwoord en wat Zuid Afrikaanse humor en dito plot.

Serieus antwoord trouwens: geen idee wat de oplossing is :P
Ooooh, die Chappie! Nee zeker niet! Ik doelde idd misschien meer op gezond boeren verstand. Natuurlijk moet gemeenschapsgeld goed besteed worden, maar op het moment dat het voorkomen van het onjuist besteden van die doet, maar geld kost dan de rest van de operatie, dan ben je toch de kluts een beetje kwijt?

En ja, er zijn zo verschrikkelijk veel organisaties (waarbij ik denk dat die in het publieke domein doorgaans de uitschieters zijn) waar de broekriem moet worden aangehaald, maar waar het geld naar buiten stroomt op waardeloze automatisering. Als ik alleen al naar mijn eigen werk kijk, ik ben 8 uur bezig en mn werk is nooit af. Als de boel strakker geautomatiseerd zou worden zou ik met 2 uur rijkelijk genoeg tijd hebben. Hierdoor voel ik me ook totaal niet verantwoordelijk voor mn eigen werk. Fix die shit en we kunnen verder praten. Ik werk ook pertinent niet over. Ik kwam binnen in deze bak stront, jullie managen deze bak stront niet en ik kan daar dubbele diensten voor draaien, stront blijft stront.

Nu gaat mn tijd vooral op aan onduidelijkheid. De processen zijn min of meer ongeveer wel ok-ish, daar ligt het niet aan. Maar als je als afdeling 3 x dezelfde informatie, handmatig in hetzelfde systeem moet gaan zitten kloppen en een andere afdeling ook nog secuur moet kijken EN een 4e keer nagenoeg dezelfde informatie inkloppen, in een organisatie die onder druk staat. Dan gaat je meeste tijd dus op aan uitzoeken waar het 1 of meer keer fout is gegaan en welke losse stukjes informatie bij elkaar horen. Ipv dat die informatie centraal staat en op het juiste moment aan de juiste collega, met duidelijke inzicht in wat er nog nodig is, op het juiste moment in het werkproces, getoond wordt.

En die shit is zo fucking simpel... En dan krijg je te horen "het kan niet met het systeem". BROER HET IS SOFTWARE, ALLES KAN! Hou je muil en programmeer pls.
pi_195824771
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:41 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Toen ik nog bij een softwarebedrijf werkte waren er veel 50 plussers in dienst als consultant, die op kosten van de overheid waren omgeschoold. Omdat die toen al niet aan te slepen waren.
pi_195824798
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:06 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik vind dat overleggende, padblokkerende stelletjes in de supermarkt zelfs los van wat voor pandemie dan ook beboet mogen worden. }:|
Van harte met je oma! :*
Ik vind dat je er met een zwierige "sorry mag ik er eeeven langs" doorheen mag beuken. Opbokken Annelieke.
pi_195824852
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 10:47 schreef DancingPhoebe het volgende:

O ja, ik vergeet dus nog waarom ik deze rant begon. Er zou er vandaag dus 1 bezorgd worden, maar vanmorgen dus "oh, ja eeh, wordt toch maandag, omdat reden" GAAAAAAAH!
pi_195825073
Helemaal Confuus.

De No waste vrijdag box... alleen op vrijdag bezorgd. Waarbij ik nu een dag waarop ik mn bestelling wil ontvangen moet aangeven :?
pi_195825091
quote:
Maar waarom zou je dat doen, met z'n tweeën en twee karren boodschappen doen?
De twee karren omdat dat moet, samen boodschappen doen omdat ik dat gewoon fijn vind. Niet altijd als ik boodschappen ga doen, en we zoeken er een onwijs rustig moment voor uit, maar soms is het fijn om er samen te zijn. Als je alles bijvoorbeeld weer eens alles om moet gooien omdat ze de helft niet hebben.
pi_195825124
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Helemaal Confuus.

De No waste vrijdag box... alleen op vrijdag bezorgd. Waarbij ik nu een dag waarop ik mn bestelling wil ontvangen moet aangeven :?
Ik klikte het aan omdat ik hoopte dat het eten was. ;( Maar wel apart, ja.
pi_195825203
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Helemaal Confuus.

Dat is bijzonder :D

Wel een leuk idee... voor als kitten ooit uit huis is, want die woont momenteel in de vazen hier :')
pi_195825208
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:59 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik klikte het aan omdat ik hoopte dat het eten was. ;( Maar wel apart, ja.
Hallo, jij experimenteert met bloemen drogen. Zou een aangename verrassing voor je moeten zijn!
pi_195825212
Ik vond in het voorjaar wel apart dat mensen met z’n twee boodschappen gingen doen, 2 karretjes omdat dat moest, 1 leeg karretje, allemaal tot daar aan toe, maar lockdown en je gaat dan, midden in de AH (op zo’n punt waar meerdere gangpaden samenkomen) uitgebreid bespreken wat je gaat eten de komende week en vervolgens zeuren dat alles op was (pasta, rijst etc toen).
De meneer met een gasmasker op was wel grappig
pi_195825406
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 15:03 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat is bijzonder :D

Wel een leuk idee... voor als kitten ooit uit huis is, want die woont momenteel in de vazen hier :')
Dat doen de diva’s hier nog steeds, boeketten moeten herschikt worden.
pi_195825528
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 15:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat doen de diva’s hier nog steeds, boeketten moeten herschikt worden.
Mijn team waardeert de bloemschikkunsten van mij of bloemist wel. Alleen die blinkende sliertjes die er vaak bij zitten, die moeten opgegeten worden :X en sloop ik er dus maar preventief af.
pi_195825656
pi_195825689
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 15:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Mijn team waardeert de bloemschikkunsten van mij of bloemist wel. Alleen die blinkende sliertjes die er vaak bij zitten, die moeten opgegeten worden :X en sloop ik er dus maar preventief af.
Moet boeketten altijd ‘s nachts wegzetten en ook als ik overdag wegga. Alleen chrysanten, daar blijven ze af
pi_195825967
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:37 schreef minilot het volgende:
Ik overweeg zo wel (in mijn eentje! :7 ) even op de fiets naar Dordrecht te gaan voor de Poolse supermarkt voor de Poolse week hier over anderhalve week. :)
Ik moet zeggen, nu de Kook Mee Met CUL-opdrachten tegenwoordig een week lang duren in plaats van een dag is er toch eigenlijk steeds wel weer gelegenheid mee te doen - leuk zo! *O*
Klopt helemaal.
Ik loop alleen wel achter met mijn zweedse cakeweek _O-
pi_195826000
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:58 schreef Myraela het volgende:

De twee karren omdat dat moet, samen boodschappen doen omdat ik dat gewoon fijn vind. Niet altijd als ik boodschappen ga doen, en we zoeken er een onwijs rustig moment voor uit, maar soms is het fijn om er samen te zijn. Als je alles bijvoorbeeld weer eens alles om moet gooien omdat ze de helft niet hebben.
Dit :)
Wij doen vaker alleen dan samen boodschappen, maar we vinden het ook leuk en kijken dan samen waar we zin an hebben.
Met 2 karren, 1 zelfscanner en tassen in allebei de karren.
En we zijn bejaard.
Zo.
Lekker puh :S___D
pi_195826030
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:37 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ooooh, die Chappie! Nee zeker niet! Ik doelde idd misschien meer op gezond boeren verstand. Natuurlijk moet gemeenschapsgeld goed besteed worden, maar op het moment dat het voorkomen van het onjuist besteden van die doet, maar geld kost dan de rest van de operatie, dan ben je toch de kluts een beetje kwijt?

En ja, er zijn zo verschrikkelijk veel organisaties (waarbij ik denk dat die in het publieke domein doorgaans de uitschieters zijn) waar de broekriem moet worden aangehaald, maar waar het geld naar buiten stroomt op waardeloze automatisering. Als ik alleen al naar mijn eigen werk kijk, ik ben 8 uur bezig en mn werk is nooit af. Als de boel strakker geautomatiseerd zou worden zou ik met 2 uur rijkelijk genoeg tijd hebben. Hierdoor voel ik me ook totaal niet verantwoordelijk voor mn eigen werk. Fix die shit en we kunnen verder praten. Ik werk ook pertinent niet over. Ik kwam binnen in deze bak stront, jullie managen deze bak stront niet en ik kan daar dubbele diensten voor draaien, stront blijft stront.

Nu gaat mn tijd vooral op aan onduidelijkheid. De processen zijn min of meer ongeveer wel ok-ish, daar ligt het niet aan. Maar als je als afdeling 3 x dezelfde informatie, handmatig in hetzelfde systeem moet gaan zitten kloppen en een andere afdeling ook nog secuur moet kijken EN een 4e keer nagenoeg dezelfde informatie inkloppen, in een organisatie die onder druk staat. Dan gaat je meeste tijd dus op aan uitzoeken waar het 1 of meer keer fout is gegaan en welke losse stukjes informatie bij elkaar horen. Ipv dat die informatie centraal staat en op het juiste moment aan de juiste collega, met duidelijke inzicht in wat er nog nodig is, op het juiste moment in het werkproces, getoond wordt.

En die shit is zo fucking simpel... En dan krijg je te horen "het kan niet met het systeem". BROER HET IS SOFTWARE, ALLES KAN! Hou je muil en programmeer pls.
O+ :D
pi_195826053
Als wij 1 of 2 x in het jaar samen boodschappen doen, is het veel. 8-)
Lijstje heb ik bij me waarop de zaken beschreven staan die nodig zijn of opraken, en race door jumbo en nu de lokale spar, kom thuis en dan zegt mnX vol verbazing:” ben je er al weer.”

Ben helemaal dizzy van het meerijden in de F1. B-)
Hebben andere F1 kijkers dat ook?
pi_195826140
Bij de LEAN (ja ja ik weet het) sessies heeeeeeel in het begin, werden er veel heilige ontstane zorghuisjes in de fik gestoken.
Tjonge jonge wat zitten er toch veel (oudere ja, werken er al honderd jaar ja, en ja zo doen we het al jaaaaren, kreun steun) mensen dan lang met hakken tot hun liezen in het zand :{ Echt heel vervelend zo'n klein vlechtje ouwe mutsen die dan gewoon niet willen veranderen, schonen, anders willen werken.
En hier en daar zorgde dat voor enorm veel vertraging en oeverloos gewauwel in overleggen die ook makkelijk in 1 mailtje kunnen.
Nu is het beter, strakker, lijntje korter en veel shit in de ruimste zin van het woord weggegooid.
En een miljoen bakjes op bureaus, ja het moeten flexbureaus zijn nl., die al jaren vastgekleefd zaten omdat het marietjes bureautje was met op alle plakband/bakjes/nietapparaten/perforators marietjes naam zat, weggemieterd en alle naampjes eraf gepulkt.
(echt waar ik verzin het niet).
Heerlijk vond ik het.. die hele bliksemse vastgeroeste bende helemaal losschudden.
O+
Af en toe springen 1 collega en ik er weer met gestrekt direct been in om te resetten want het dreigt af en toe weer onder te sneeuwen, dat nieuwe schone frisse.
pi_195826353
Whaha, namen op nietapparaten. Ik heb er wel eens een tekst op geplakt “ vullen mag, doet geen pijn”, vonden ze niet leuk
pi_195826464
Zo, productief dagje vandaag (not).
Nouja, ik heb schoenen besteld. (cognac veterlaarsjes). Want ik wil toch een beetje 'stoere' schoenen. Die miste ik sowieso al in mijn kast, en ik trok vandaag 'het bewuste' jurkje aan, en met nette laarsjes en een zwarte panty kan ik zo naar de dienst in Staphorst :').
Dus blote benen/transparante panty it is, met over 2-4 werkdagen dan de nieuwe laarsjes. (Kortom; vandaag loop ik op dikke huissokken en ga gewoon niet naar buiten :P )

Nu nog even op zoek naar jeans. Toch maar online bestellen dan, ik ga liever Utrecht stad nu niet in.
pi_195826490
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 15:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Whaha, namen op nietapparaten. Ik heb er wel eens een tekst op geplakt “ vullen mag, doet geen pijn”, vonden ze niet leuk
Ik ben zo blij met mijn nieuwe huisgenoten. Geen gezeik meer met wc-papier dat 'opeens' op is. Was echt schijtirritant }:| (pun intendend)
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:57:42 #168
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195826543
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 15:55 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik ben zo blij met mijn nieuwe huisgenoten. Geen gezeik meer met wc-papier dat 'opeens' op is. Was echt schijtirritant }:| (pun intendend)
Dat is wel irritant ja. Moet je net als op de camping je eigen rolletje mee _O-

Net ingeschreven voor proefles hoelahoep _O- leek me wel tof.
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:58:46 #169
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195826581
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 15:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Dan zou ik er eerder steeds net genoeg in doen om zelf te nieten. :D
pi_195826621
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 15:55 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Het was zo idioot, bij de printer is een kast met kantoorvoorraad, op die kast staan 3 nietapparaten, in die kast oa nietjes Voorraad (ook papier). Is het op lopen ze naar mij (niet ver) met de mededeling dat het op is, ik loop mee, laat zien waar het ligt (zelfde plek als postits) hoe ze bij moeten vullen en loop weer terug |:(
pi_195826650
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 15:57 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Dat is wel irritant ja. Moet je net als op de camping je eigen rolletje mee _O-

Net ingeschreven voor proefles hoelahoep _O- leek me wel tof.
Ja serieus. En dan niet je eigen rolletje vergeten terug te nemen, want als je dan pech had en je uren later weer eens moest, dan had je soms dus zelf niks meer. }:| Maar goed, die huisgenoten zijn weg. Ik zit nu met 3 andere dames op 1 verdieping waarmee ik douch en wc deel. En geen ondergepiste wcbrillen of dus onbrekend toiletpapier O+ Hemels!
pi_195826661
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 16:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Het was zo idioot, bij de printer is een kast met kantoorvoorraad, op die kast staan 3 nietapparaten, in die kast oa nietjes Voorraad (ook papier). Is het op lopen ze naar mij (niet ver) met de mededeling dat het op is, ik loop mee, laat zien waar het ligt (zelfde plek als postits) hoe ze bij moeten vullen en loop weer terug |:(
Oh wauw :')
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:03:02 #173
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195826710
Sommige mensen zijn ook niet zo geschikt voor sociale media/schriftelijke communicatie :')

In een FB groep over film ontwikkeling
"Any good information on still development?"

Daar mag je blijkbaar niet op reageren met "any information on what exactly you want to develop" :')
pi_195826806
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 15:54 schreef Candaasje het volgende:
Zo, productief dagje vandaag (not).
Nouja, ik heb schoenen besteld. (cognac veterlaarsjes). Want ik wil toch een beetje 'stoere' schoenen. Die miste ik sowieso al in mijn kast, en ik trok vandaag 'het bewuste' jurkje aan, en met nette laarsjes en een zwarte panty kan ik zo naar de dienst in Staphorst :').
Dus blote benen/transparante panty it is, met over 2-4 werkdagen dan de nieuwe laarsjes. (Kortom; vandaag loop ik op dikke huissokken en ga gewoon niet naar buiten :P )

Nu nog even op zoek naar jeans. Toch maar online bestellen dan, ik ga liever Utrecht stad nu niet in.
Leuk! Voordeel van 'stoere' schoenen is dat ze (hopelijk) ook nog eens comfortabel en weerbestendig zijn O+

Ik heb de inlegzooltjes uit een ander paar schoenen (simpelweg de zooltjes waarmee die schoenen uit de winkel kwamen) in mijn Dr Martens gedaan en dat is al véél beter. Misschien nog nét iets dikkere zoeken, want mijn rechterhiel wiebelde nog iets. Maar het voelde nu daadwerkelijk alsof ik met mijn hielen grip had in mijn schoenen O+
pi_195826886
M'n perfect-op-maat mondkapje voor A is af *O* wat heeft die een klein gezicht zeg. :')
Misschien maak ik er komende week ook nog eentje voor mezelf. O+
Note to self, de stof strijken voor en tijdens het naaien is niet voor niks. Dat het mondkapje perfect past moet maar compenseren voor de frommeligheid. :')
  Official ESF Kreviewer zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:19:57 #176
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195827057
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 11:38 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik denk echt dat dit heel goed het verschil weergeeft tussen wel of niet op de vloer.
Zeg ik toch ook letterlijk.

@bluezz was geen woord aan getrold.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:23:02 #177
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195827114
quote:

.

Dat is gewoon trollerij.
Ik denk dat je oogkleppen op hebt als je anders durft te beweren. Ik heb honderden bedrijven gezien en dat ziekenhuis stond in mijn top drie wat betreft slecht alles.
En nogmaals, ik heb het niet over de mensen die zorg verlenen. Die werken hard, dat heb ik vaak genoeg gezien.
pi_195827132
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:46 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ja. Zeker. Direct.
Als ik je aanbreng krijg ik geloof ik ook een bonus van 2 tientjes ofzo _O-
pi_195827149
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 16:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Leuk! Voordeel van 'stoere' schoenen is dat ze (hopelijk) ook nog eens comfortabel en weerbestendig zijn O+

Ik heb de inlegzooltjes uit een ander paar schoenen (simpelweg de zooltjes waarmee die schoenen uit de winkel kwamen) in mijn Dr Martens gedaan en dat is al véél beter. Misschien nog nét iets dikkere zoeken, want mijn rechterhiel wiebelde nog iets. Maar het voelde nu daadwerkelijk alsof ik met mijn hielen grip had in mijn schoenen O+
Ja zien ze er wel uit. :Y Gratis verzending en retourneren, dus ik heb de gok maar gewaagd.

Ik vind spijkerbroeken kopen online dus wel echt lastig, qua maat. Vooral de lengte dan. Ik heb er hier twee hetzelfde merk, maar de een heeft lengtemaat 32. Die is wel ingekort, dat weet ik nog, want was nèt te lang...met platte schoenen..... (de ander 34, die is dus ook ingekort)

Hoewel het model van 1.76m (ik ben 1.74m) wel weer 34 aan heeft, weliswaar met hoge hakken eronder.....aarghw!

Dus 28-30 of 28-32...that's the question...

En dan is er nog het dilemma: superskinny of skinny voor een ander model. Ik heb thuis de superskinny (verknalt met acrylverf...ahum..) maar ik vind de washing van de gewone skinny weer mooier

/firstworldproblems ;(
pi_195827302
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 16:24 schreef Candaasje het volgende:
Ja zien ze er wel uit.
f o t o
pi_195827484
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 16:24 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja zien ze er wel uit. :Y Gratis verzending en retourneren, dus ik heb de gok maar gewaagd.

Ik vind spijkerbroeken kopen online dus wel echt lastig, qua maat. Vooral de lengte dan. Ik heb er hier twee hetzelfde merk, maar de een heeft lengtemaat 32. Die is wel ingekort, dat weet ik nog, want was nèt te lang...met platte schoenen..... (de ander 34, die is dus ook ingekort)

Hoewel het model van 1.76m (ik ben 1.74m) wel weer 34 aan heeft, weliswaar met hoge hakken eronder.....aarghw!

Dus 28-30 of 28-32...that's the question...

En dan is er nog het dilemma: superskinny of skinny voor een ander model. Ik heb thuis de superskinny (verknalt met acrylverf...ahum..) maar ik vind de washing van de gewone skinny weer mooier

/firstworldproblems ;(
Is er niet een maattabel? Je kunt met een meetlint opmeten welke binnenbeenlengte je nodig hebt ;)
Je hoeft niet eens jezelf op te meten, je kunt ook je ingekorte spijkerbroek meten. :) Ik meet meestal liever favoriete kleding dan mezelf, want veel makkelijker om even een meetlint langs te leggen.

Dat model heeft dan wel heel lange benen. Ik heb met m'n 1m80 ook lengte 34 nodig, maar bij sommige merken valt 34 zelfs te lang. (En meestal verkopen ze 34 niet en neem ik genoegen met 32.)
pi_195827520
quote:
18s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 16:31 schreef sigme het volgende:

[..]

f o t o
SPOILER
Van mij had dat label er niet per se zo opgehoeven, maar vooruit.

Wat betreft duurzaamheid: het is synthetisch, daarom wel een beetje benieuwd hoe lang het meegaat. Ik gebruik het dan weer niet om mee te bergwandelen ofzo, dus voor wandelingetjes voor en naar de uni zullen ze vast voldoen. Ik weet alleen dan ook weer niet hoeveel kinderarbeid er hier in zit. Dat vind ik met schoenen nog ook wel een echte uitdaging om eerlijk te zijn.
pi_195827543
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 16:40 schreef Candaasje het volgende:

[..]

SPOILER

Wat betreft duurzaamheid: het is synthetisch, daarom wel een beetje benieuwd hoe lang het meegaat. Ik gebruik het dan weer niet om mee te bergwandelen ofzo, dus voor wandelingetjes voor en naar de uni zullen ze vast voldoen. Ik weet alleen dan ook weer niet hoeveel kinderarbeid er hier in zit. Dat vind ik met schoenen nog ook wel een echte uitdaging om eerlijk te zijn.
OOOOOOH ze hebben een nepschaap van binnen! O+
en ritsen ipv alleen veters. Dat is wel makkelijk. :D
pi_195827561
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 16:39 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Is er niet een maattabel? Je kunt met een meetlint opmeten welke binnenbeenlengte je nodig hebt ;)
Je hoeft niet eens jezelf op te meten, je kunt ook je ingekorte spijkerbroek meten. :) Ik meet meestal liever favoriete kleding dan mezelf, want veel makkelijker om even een meetlint langs te leggen.
Ik zit tussen 2 maten in. Ik kom op 78cm uit als ik mijn broeken opmeet. Maar L30 = 76cm, en L32 =81 cm
Nu zit ik dus wel meer richting L30, denk ik dan... hoewel ik 76 voor een flared broek wel tricky vind. Die andere heeft ; gewone' pijpen en die stop ik toch al vaak in mijn schoenen. Dus dan zie je niet zo dat ze iets aan de korte kant zijn.

Dus ik neig nu naar L32 voor de flared, en L30 voor de gewone skinny. :') Gedoe dit.
pi_195827613
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 16:19 schreef Kreator het volgende:

[..]

Zeg ik toch ook letterlijk.

@:bluezz was geen woord aan getrold.
NOU DAN KOM VECHTE!! :(
pi_195827617
quote:

[..]

SPOILER

Ethische overwegingen laat ik buiten beschouwing, esthetisch zeg ik: goede laarsjes!
Lijken met inderdaad leuk onder dat jurkje :Y.
pi_195827624
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 16:42 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik zit tussen 2 maten in. Ik kom op 78cm uit als ik mijn broeken opmeet. Maar L30 = 76cm, en L32 =81 cm
Nu zit ik dus wel meer richting L30, denk ik dan... hoewel ik 76 voor een flared broek wel tricky vind. Die andere heeft ; gewone' pijpen en die stop ik toch al vaak in mijn schoenen. Dus dan zie je niet zo dat ze iets aan de korte kant zijn.

Dus ik neig nu naar L32 voor de flared, en L30 voor de gewone skinny. :') Gedoe dit.
Klinkt zinnig. :)
Ik zou bij een skinny juist minder last hebben van iets te lange pijpen, denk ik, want die frommelen dan wel op bij m'n enkels :') in tegenstelling tot een paar L34 bootcut waarbij ik 10000 keer over mijn eigen broekspijpen gestruikeld ben :')
Maar een flared staat waarschijnlijk wat raarder als-ie net te kort is. Hmmm.
pi_195827647
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 16:42 schreef Tele6 het volgende:

[..]

OOOOOOH ze hebben een nepschaap van binnen! O+
en ritsen ipv alleen veters. Dat is wel makkelijk. :D
Ja zonder nepschaap wordt het zo dunnetjes denk ik :D .
Ik had ook wel veterlaarzen (of nouja, sort of dan) gezien bij Scapino, van gerycleerd materiaal. Dat idee vond ik ook wel tof, maar ik vond ze toch wat saaier.

Maar misschien wel iets milieuvriendelijker/duurzamer. Bedenk ik me nu.
pi_195827681
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 16:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Ethische overwegingen laat ik buiten beschouwing, esthetisch zeg ik: goede laarsjes!
Lijken met inderdaad leuk onder dat jurkje :Y.
Ja wel toch hè? Ik vond ze gelijk leuk toen ze voorbij kwamen :)
Dus vooruit, doe eens gek. 8-)
  Official ESF Kreviewer zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:50:26 #190
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195827748
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 16:44 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

NOU DAN KOM VECHTE!! :(
Krea plagen, kusjes vragen.
pi_195827758
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 16:50 schreef Kreator het volgende:

[..]

Wel veilig met mondmasker dan hè?
pi_195827859
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 16:50 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ff de KY pakken :9~
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:05:02 #193
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195828028
quote:

Wat betreft duurzaamheid: het is synthetisch, daarom wel een beetje benieuwd hoe lang het meegaat.
Kun je dat niet poetsen/onderhouden met bepaalde middeltjes? :)
pi_195828047
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 17:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik wil wedden dat de ritsen het alsnog als eerste opgeven.
pi_195828093
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 17:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja misschien wel. Ik heb geloof ik nog wel van dat waterafstotende spul enzo, wellicht helpt dat?
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:09:19 #196
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195828122
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 17:05 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik wil wedden dat de ritsen het alsnog als eerste opgeven.
Maar dat staat volgens mij los van wel of geen synthetisch materiaal :+

Wat dat betreft scoren mijn FvB's slecht, ik trek regelmatig een stel veters kapot. Schoenen van >¤200 en dan waardeloze veters meeleveren :')
pi_195828142
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 17:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar dat staat volgens mij los van wel of geen synthetisch materiaal :+

Wat dat betreft scoren mijn FvB's slecht, ik trek regelmatig een stel veters kapot. Schoenen van >¤200 en dan waardeloze veters meeleveren :')
Dan is het de moeite niet om de rest van je schoen te gaan verzorgen, als de ritsen het toch eerder begeven dan het nepleer. :s)
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:10:16 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195828144
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 17:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja misschien wel. Ik heb geloof ik nog wel van dat waterafstotende spul enzo, wellicht helpt dat?
Geen idee, de schoenen die ik onderhoud zijn allemaal van leer :')
pi_195828238
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 17:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Geen idee, de schoenen die ik onderhoud zijn allemaal van leer :')
Schoensmeer heb ik nog wel ja, en leervet waarschijnlijk ook nog wel ergens in een kastje.
Ik heb nu dus vooral stoffen schoenen, die gooi ik gewoon af en toe in de wasmachine :P

Maar goed, we gaan het zien. Wellicht houdt het best even uit. Meestal slijt ik eerst door mijn zolen heen. (Bij de hiel, ik loop scheef. Dat is altijd wel te merken helaas)
pi_195828259
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 17:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb geprobeerd om het te googelen, maar overal staat alleen dat kunstleer veel minder zorg nodig heeft dan echt leer en dat je vooral géén oplosmiddelen en schuurmiddelen moet gebruiken erop. (dus geen wasbenzine, aceton, etc want die tasten de kunststof aan)
pi_195828310
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 17:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb geprobeerd om het te googelen, maar overal staat alleen dat kunstleer veel minder zorg nodig heeft dan echt leer en dat je vooral géén oplosmiddelen en schuurmiddelen moet gebruiken erop. (dus geen wasbenzine, aceton, etc want die tasten de kunststof aan)
Ahw, dank!
Dan ga ik het gewoon aaien :P En verder dragen. Experiment!
pi_195828579
:( Loopt de lockmachine vast. Al het garen eruit gekregen, maar nu geen puf in inrijgen en verder te gaan.
Kom ik in de kamer hebben de katten de bank in beslag genomen
pi_195828634
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 15:54 schreef Candaasje het volgende:
en ik trok vandaag 'het bewuste' jurkje aan, en met nette laarsjes en een zwarte panty kan ik zo naar de dienst in Staphorst :').
Kom je wel weer eens lekker onder de mensen 8-)
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:34:04 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195828721
Ja, bavette en ook lamsnek (want aanbieding) in de koelkast :9

Dat laatste, heeft dat speciale aandacht nodig of kan ik dat langzaam net als lamsschouder in de oven roosteren?
pi_195828729
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 17:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is wel waar! Even mijn schoonouders om een Bijbel vragen, mijn kennis van de Karinthiërs is wat roestig vrees ik. Maar in uiterste nood begin ik gewoon over Exodus 21, die is me wel enigszins bijgebleven. Iets met dat je je slaaf wel goed moet verzorgen als eigenaar.
pi_195828731
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 17:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

_O-
Spoilers!
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:37:34 #207
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195828789
quote:

[..]

Die middelen zou ik op echt leer ook niet gebruiken :D
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:39:36 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195828826
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 17:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]

de Karinthiërs
De wonen in Oostenrijk. Klagenfurt, Villach, Spital. Die omgeving.
pi_195828845
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 17:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die middelen zou ik op echt leer ook niet gebruiken :D
Het ging geloof ik over balpen- en viltstiftvlekken op een bankstel. Ik kan me voorstellen dat een echt leren bankstel het wel overleeft als je er met wat aceton op gaat. Het is een beetje sneu als je je nepleren bankstel beschadigt ermee, al kan het best dat het resultaat alsnog een verbetering is tov balpenstrepen...
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:40:22 #210
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195828852
Net m'n gekregen vergroten even in elkaar gezet. Hij lijkt compleet en de lamp doet het ook :)
pi_195828908
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 17:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De wonen in Oostenrijk. Klagenfurt, Villach, Spital. Die omgeving.
Kut :')
pi_195829000
quote:

[..]

SPOILER

Tof en stoer!

Juist onder een jurk.
Ik draag mn docs onder een rokje met dikke panty. Zo leuk vind ik zelf O+
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:53:10 #213
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195829180
Ik hou van veterlaarsjes onder een jurkje O+
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:25:30 #214
63722 z80
I fink you freaky
pi_195829989
quote:

[..]

Die gebruik je toch ook niet op echt leer? Waarom dan wel op nep/kunt leer?
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:27:45 #215
63722 z80
I fink you freaky
pi_195830047
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 17:40 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Het ging geloof ik over balpen- en viltstiftvlekken op een bankstel. Ik kan me voorstellen dat een echt leren bankstel het wel overleeft als je er met wat aceton op gaat. Het is een beetje sneu als je je nepleren bankstel beschadigt ermee, al kan het best dat het resultaat alsnog een verbetering is tov balpenstrepen...
Ook echt leer gaat naar de knoppen van aceton. Gebruik dan een ouderwets stuk gum.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:33:45 #216
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195830175
My 600lb life. Iemand die 725pond weegt. Wat een blob. :').
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:37:57 #217
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195830273
Hoeveel is dat in grote mensen eenheden? :D
pi_195830463
Ik ging naar de kringloop zonder doel, en kwam weer eens thuis met een tof antieke kastje. O+ Ik ga hem in dezelfde kleur schilderen als de muur in de slaapkamer (donkerblauw) en dan naast mijn bed als nachtkastje gebruiken. Maar er ook een stoeltje voor zetten en er een make-up tafel van maken. Blij mee. Gaat tof worden.

SPOILER
pi_195830498
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:33 schreef Kreator het volgende:
My 600lb life. Iemand die 725pond weegt. Wat een blob. :').
Ik heb dat programma al jaren niet gezien, weet niet of het nog altijd zo is. Maar ik vond het altijd wat stom dat ze er zo'n zielig verhaal van maakte. Het was vooral niet hun eigen verantwoordelijkheid.
pi_195830540
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:37 schreef derLudolf het volgende:
Hoeveel is dat in grote mensen eenheden? :D
1 GVE lijkt me?
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:53:20 #221
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195830582
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:46 schreef Myraela het volgende:
Ik ging naar de kringloop zonder doel, en kwam weer eens thuis met een tof antieke kastje. O+ Ik ga hem in dezelfde kleur schilderen als de muur in de slaapkamer (donkerblauw) en dan naast mijn bed als nachtkastje gebruiken. Maar er ook een stoeltje voor zetten en er een make-up tafel van maken. Blij mee. Gaat tof worden.

SPOILER
Leuk! Wat betaal je nou voor zoiets, daar?
pi_195830646
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Leuk! Wat betaal je nou voor zoiets, daar?
Deze was 45 euro. Dat is voor zo'n formaat kastje wel aan de prijs in de kringloop, maar ze kijken een beetje naar de details en kwaliteit. Deze is bijvoorbeeld echt heel zwaar.
pi_195830687
quote:

SPOILER
Leuk project. Benieuwd naar het eindresultaat.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:01:29 #224
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195830720
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:57 schreef Myraela het volgende:

[..]

Deze was 45 euro. Dat is voor zo'n formaat kastje wel aan de prijs in de kringloop, maar ze kijken een beetje naar de details en kwaliteit. Deze is bijvoorbeeld echt heel zwaar.
Oh dat is echt goedkoop zeg

Heel leuk, benieuwd ook in de nieuwe kleur die je 'm geeft
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:03:33 #225
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195830765
*burb*

Zie rijsttafel-topic. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_195830811
quote:

SPOILER
Klinkt weer als een leuk project
Benieuwd naar het resultaat
pi_195830924
Tof projectje Myraela! O+

Ik kon mezelf niet meer beheersen. Ze schreeuwden gewoon naar me. Dus ik heb mijn nederlaag geaccepteerd en mijn zwakte omarmd, en geniet nu van pure chocolade kruidnoten :9~

(En gelukkig heb ik voor vanavond ook nog eens donuts meegenomen :9 :@ . En voor morgen ook, want ik kreeg vorige week nog commentaar dat ik er te weinig had meegenomen voor een heel weekend. Op naar de 725 pond! *O*
pi_195830981
Was sowieso wel een fijne grote kringloop. Al heb ik het rondje niet afgemaakt na dit kastje. :@ Maar was in de Opnieuw en Co in Rotterdam, misschien zelfs nog groter dan die in Dordrecht.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:19:17 #229
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195831011
quote:

SPOILER
Oeh heel tof O+
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:21:05 #230
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195831045
Omg wat was het stoofvlees geweldig uit de stoofbox O+
Ook echt leuk met kookvideo en alles.
pi_195831168
quote:
88s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:03 schreef golfer het volgende:
*burb*

Zie rijsttafel-topic. :9
+1
pi_195831247
quote:

SPOILER
Omg. Jaloers op deze vondst, de ruimte voor je plan én je skills om het uit te voeren O+
  Official ESF Kreviewer zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:45:29 #233
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195831480
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:13 schreef Candaasje het volgende:
Tof projectje Myraela! O+

Ik kon mezelf niet meer beheersen. Ze schreeuwden gewoon naar me. Dus ik heb mijn nederlaag geaccepteerd en mijn zwakte omarmd, en geniet nu van pure chocolade kruidnoten :9~

(En gelukkig heb ik voor vanavond ook nog eens donuts meegenomen :9 :@ . En voor morgen ook, want ik kreeg vorige week nog commentaar dat ik er te weinig had meegenomen voor een heel weekend. Op naar de 725 pond! *O*
Ik at een magnum tijdens het kijken.
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:50:27 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195831581
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:51 schreef sigme het volgende:

[..]

1 GVE lijkt me?
Hoeveel VEM eet die dan :+
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:51:37 #235
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195831604
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

+1
+1
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:54:03 #236
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195831652
quote:
81s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:45 schreef Kreator het volgende:

[..]

1 magnum of 1 doos magnums? 🤔
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:54:21 #237
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195831656
quote:

[..]

Krijg altijd honger als ik die maaltijden van die mensen zie. Deze was wel extreem ook, gewoon dubbele aflevering _O-
pi_195831813
quote:

[..]

Ik kon die vandaag weerstaan. Met grote moeite, maar het lukte.

Hoe ver ben jij al? Al over de 200 pond?
pi_195832704
Goedenavond :O Strontverkouden hier. Morgen coronatest just to be sure -O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_195832944
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:47 schreef PdeHoog het volgende:
Mmm niet fijn.Duimen voor negatief
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:02:11 #241
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195833024
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:47 schreef PdeHoog het volgende:
Goed dat je een test doet.

Ken nu steeds meer mensen die positief testen en die dachten ook alleen maar maar verkouden te zijn.
pi_195833528
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:02 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Goed dat je een test doet.

Ken nu steeds meer mensen die positief testen en die dachten ook alleen maar maar verkouden te zijn.
Als ik positief ben, dan wordt het feest op kantoor. Ik zat donderdag met het hele IT team daar :’) Weliswaar met mondkapjes op maar na dat item bij kassa heb ik nergens vertrouwen meer in.

En we zitten in een fase waarin het IT team eigenlijk onmisbaar is op de nieuwbouw :’)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_195833590
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:26 schreef PdeHoog het volgende:

Als ik positief ben, dan wordt het feest op kantoor. Ik zat donderdag met het hele IT team daar :’) Weliswaar met mondkapjes op maar na dat item bij kassa heb ik nergens vertrouwen meer in.

En we zitten in een fase waarin het IT team eigenlijk onmisbaar is op de nieuwbouw :’)
Het is vast gewoon een verkoudheid, P. Je niet alvast opvreten ;) Daarbij lijkt me de IT afdeling bij uitstek een afdeling die goed vanuit huis zou kunnen werken en overleggen. Als niemand heel erg ziek wordt natuurlijk.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:29:36 #244
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195833607
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik kon die vandaag weerstaan. Met grote moeite, maar het lukte.

Hoe ver ben jij al? Al over de 200 pond?
Afgevallen van 190 naar 184.
pi_195833632
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:54 schreef Molo het volgende:

[..]

1 magnum of 1 doos magnums? 🤔
Magnum PI.
pi_195833713
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:29 schreef Kreator het volgende:

[..]

Afgevallen van 190 naar 184.
Zo kun je natuurlijk nooit meedoen -O-

Maar hoe doe je dat? Zelfdiscipline in corona tijd? Ik heb het niet...

Ik heb mezelf al een jaar niet gewogen bedenk ik me nu. De laatste keer was bij de arts van de uni voor medische keuring :D
  Official ESF Kreviewer zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:34:57 #247
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195833756
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:33 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Zo kun je natuurlijk nooit meedoen -O-

Maar hoe doe je dat? Zelfdiscipline in corona tijd? Ik heb het niet...

Ik heb mezelf al een jaar niet gewogen bedenk ik me nu. De laatste keer was bij de arts van de uni voor medische keuring :D
Weinig snaaien. Alleen in weekend. En sporten.

Woensdag eerste bezichtiging huis.
pi_195833794
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:26 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Pff, dat zou wat zijn...ik wacht al sinds donderdag op resultaat.. Zal wel maandag worden... Voel me verder prima, maar goed, daar zegt ook niet alles...
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:39:33 #249
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195833880
Dikvloeibare warme chocoladetaart tijdens de uitslag van Wie is de Mol. O+
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_195833906
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:39 schreef fietsie het volgende:
Spekkoek
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:43:02 #251
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195833954
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:34 schreef Kreator het volgende:

Ben je al op Funda te bewonderen?
Poef.....gone! ©golfer
pi_195833999
quote:
Klinkt goed. :9

Wij hadden taart bij Dudok gehaald, want Lof der Zoetheid was niet meer open. ;(
pi_195834128
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:43 schreef golfer het volgende:

[..]

Ben je al op Funda te bewonderen?
Nope. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:54:04 #254
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195834215
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:50 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nope. :7
pi_195834238
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:54 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik vind wel dat ik antwoord kon geven. Ik heb er tenslotte ook gewoond. :7
pi_195834253
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het is vast gewoon een verkoudheid, P. Je niet alvast opvreten ;) Daarbij lijkt me de IT afdeling bij uitstek een afdeling die goed vanuit huis zou kunnen werken en overleggen. Als niemand heel erg ziek wordt natuurlijk.
Normaal wel ja :D Nu ff niet. Software en hardware moet getest worden en gebruikers rommelen maar wat aan zonder IT-ers die hun handjes vasthouden -O-
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:55:18 #257
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195834262
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:54 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Jij hebt bij krea gewoond?
pi_195834274
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:45 schreef Myraela het volgende:

[..]

Klinkt goed. :9

Wij hadden taart bij Dudok gehaald, want Lof der Zoetheid was niet meer open. ;(
Dudok -O- Dat is serieus de hype niet waard :{
  Official ESF Kreviewer zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:09:04 #259
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195834573
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:54 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het waren twee fantastische dagen
pi_195834680
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:09 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het waren twee fantastische dagen
Mwoah mwoah.
pi_195834867
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:55 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dudok -O- Dat is serieus de hype niet waard :{
Ik ken niet zoveel hype over Dudok eigenlijk. Al vind ik de red velvet wel lekker. Vond wat we nu hadden ook wel lekker, maar niets bijzonders.
pi_195835273
quote:

[..]

Die bombarie was het probleem imo.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_195835381
quote:

[..]

En dat terwijl het de beste werkgever van het land is.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_195835521
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:34 schreef Kreator het volgende:

[..]

Weinig snaaien. Alleen in weekend. En sporten.

Ah ja ik snaai genoeg. Maar kreeg afgelopen week nog de opmerking van mijn dierenarts dat ik was afgevallen, (zij mag dat zeggen, I luv haar O+ ) dus het zal verder wel meevallen :P

En lekker! Zie, komt hartstikke goed ^O^
pi_195835543
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mwoah mwoah.
Mind to elaborate? O-)
pi_195835701
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Mind to elaborate? O-)
Ik heb minder van het huis kunnen genieten als dat je zou denken.
pi_195835738
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik heb minder van het huis kunnen genieten als dat je zou denken.
Ik snap er nog steeds geen hol van :D
pi_195835751
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:59 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik snap er nog steeds geen hol van :D
SPOILER
pi_195835777
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]

En dat terwijl het de beste werkgever van het land is.
}:|
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:01:57 #270
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195835793
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]

SPOILER
Krea heeft dus toch een hart :o
pi_195835802
quote:

[..]

SPOILER
Aaah, toch een beetje een anticlimax.
pi_195835858
Ja sorry jongens ;(
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:10:27 #273
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195835986
quote:

SPOILER
SPOILER
Poef.....gone! ©golfer
pi_195836023
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 23:10 schreef golfer het volgende:

[..]

SPOILER
Die 2 dagen waren een grapje.
pi_195836027
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 23:01 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Krea heeft dus toch een hart :o
Wat is het gezegde ook alweer... grote bek, klein hartje O+
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:12:36 #276
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195836036
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 23:12 schreef Lonaa het volgende:

Die 2 dagen waren een grapje.
Joh. ;)
Poef.....gone! ©golfer
pi_195836052
quote:
En wat voor een mol :D
pi_195836198
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 23:13 schreef Blues het volgende:

[..]

En wat voor een mol :D
Echt he? :D _O_
pi_195836325
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 23:01 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

}:|
Jij wil nooit. En nu heb ik een nieuwe collega die lang niet zo tof is als jij }:|
pi_195836491
Vanavond zag ik een mooi optreden en daar zit een prachtige song onder van Stromae. Dus ik dat opzoeken en kwam ineens dit tegen over die naam Stromae. Dat is Maestro in het verlan.

Wisten jullie dat? Ikke niet. Weer wat geleerd :D

quote:
Het verlan is een populaire Franse spraakkunst die niet alleen onder jongeren veelvuldig wordt gebruikt, maar ook als "hippe" spreektaal, mede dankzij de muziek en film, onder brede lagen van de Franse bevolking begrepen wordt dan wel zelf gehanteerd wordt. Het bestaat uit woordspelingen waarbij de lettergrepen van plaats worden verwisseld. De term Verlan zelf is het omgekeerde van 'l'envers', Frans voor 'het omgekeerde'.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:55:32 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195836812
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 23:37 schreef Blues het volgende:
Vanavond zag ik een mooi optreden en daar zit een prachtige song onder van Stromae. Dus ik dat opzoeken en kwam ineens dit tegen over die naam Stromae. Dat is Maestro in het verlan.

[..]

Nooit van gehoord. Wel erg gecharmeerd van de muziek van Stromae maar wist niet waar het voor stond :D
Leuk feitje!
pi_195838666
Goedemorgen wintertijd
  zondag 25 oktober 2020 @ 06:08:38 #283
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195838728
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 05:37 schreef Uhmmpie het volgende:
Goedemorgen wintertijd
Ohja wintertijd.. hoe zat het ook al weer, en het belangrijkste, os de klok van de telefoon nou wel of niet automatisch aangepast :+
pi_195838731
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 23:37 schreef Blues het volgende:

Mijn eerste vriendje kon super grappig het verhaal van Weeuwsnitje vertellen. En dan dus bijna alle woorden zo maf verhaspeld. Prima te volgen en echt heel grappig :+ Helaas heb ik het zelf nooit geprobeerd, want het klonk echt leuk. Dus ook in Nederland is er een soort van variant bij sommige mensen bekend.

Ik zit al 8+ uur op mijn werk -O-
pi_195838734
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 06:08 schreef Barreltje het volgende:

Ohja wintertijd.. hoe zat het ook al weer, en het belangrijkste, os de klok van de telefoon nou wel of niet automatisch aangepast :+
Op een toestel van 20 jaar terug waarschijnlijk niet. De rest wel.
pi_195838743
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 06:08 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Mijn telefoon wel...
Wekker niet.

6.10 as we typ

Koffie in bed van mijn lief
Omdat het bed zo lekker warm is. O+
pi_195838747
Nee maar! Het staat gewoon online!

quote:
WEEUWSNITJE EN DE DWEVEN ZERGEN

Er leefde eens, veel wer veg in een
krachtig pasteel een scheel hoon meisje, en dat
meisje heette Weeuwsnitje. Maar in dat krachtig
pasteel woonde nog iemand, de moze biefstoeder van Weeuwsnitje. En iedere
dag trok zij haar kloonste scheetje aan en dan sping ze voor het giegeltje
staan en dan zei ze:"Wiegeltje, wiegeltje aan de spand, wie is de vroonste
schouw van lans het gand?"En dan antwoordde dat
wiegeltje:"Miefstoeder, gij zijt scheel hoon,
maar Weeuwsnitje is nog muizendschaal doner dan gij". En dan werd die moze
biefstoeder nog mozer.

En op dekere zag
ging zij naar de joze bager. Hij had jeven zaren op een slip gescheten,
maar woonde nu op een klein greepje strond in het wonkere doud . Zij dopte
op het kleurtje en zei:"Joze bager, jij moet Weeuwsnitje nidkappen en haar
biep in het dos achterlaten ." En de joze bager,
de leersmap, had een klare zijk op de kaak. Hij pakte zijn wietgescheer,
sprong op zijn perk staard en zette Weeuwsnitje er van opter ach. Met zijn
klatte zoten smeet hij Weeuwsnitje in het wuikgestras. En Weeuwsnitje,
ocharme, zat daar te schruilen van de hik, want het zat daar vol met woute
stolven. En toen kwamen daar uit het
heupelkrout, de dweven zergjes die ergens in het wichte doud een harig
kutje bewoonden. Zij zagen Weeuwsnitje liggen en met verkrachte eenden
brachten zij haar naar hun haddestoelen puisje.

Op een dag vonden ze daar hood. Ze had zich
verklist in een fruk stuit van de houte steks. Ze legden haar in
een kazen glist en treenden wittere banen. Toen
kwam daar opeens een prone schins op een zimmelpaard gescheten. Hij zag
Weeuwnitje liggen en werd tanuurlijk meteen zapelstot op haar. Hij papte
van zijn staard, streek haar kak in de ogen en
muste haar recht op haar kond. Hij nam haar mee, zij trouwden en
gaven een groot kannepoekenfeest. Ze leefden
nog veel en kregen lange kinderen.
Dat kende hij verdorie dus echt gewoon zo uit het hoofd _O- * Isabeau pikt traantje weg
(ja, die is ook dood)
pi_195838761
Jammer dat de kinderen wintertijd niet zo begrijpen. Een beetje extra slaap was niet verkeerd geweest.

Wel een negatieve test, gelukkig!
pi_195838770
@Blues dat heet in Nederland blijkbaar spoonerisme.

quote:
Spoonerisme gebeurt wanneer je eerste letters van woorden of lettergrepen verwisselt. Het overkomt mij ook wel eens maar ik heb nooit geweten dat dit officieel een naam had. Ik dacht dat het iets was wat je altijd per ongeluk deed maar blijkbaar worden dit soort verhaspelingen ook met opzet bedacht en gebruikt in verhalen en gedichten. De kunst is om grappige en/of veelzeggende spoonerismen te creëren. Bijvoorbeeld een slaatje bla (een blaadje sla), braakgesprek (spraakgebrek), platte nekjes (natte plekjes) of een vondeling in het Wandelpark (een wandeling in het Vondelpark).

De oorsprong van spoonerisme ligt in de 18e eeuw, toen William Spooner, een Engelse dominee, zijn woorden vaak verhaspelde (wat de kerkgangers geweldig vonden). Misschien zei hij wel met opzet dingen als The Lord is a shoving leopard, in plaats van The Lord is a loving shepherd. Cabaretiers zoals Seth Gaaikema maakten opzettelijke spoonerismen en het spoonerisme kwam ook voor in programma’s als Alles kan beter.

Een van de leukste voorbeelden van spoonerismen zijn de sprookjes van Jan de Cler. Hij presenteerde na de oorlog zijn eigen hoorspelen zoals Loeren aan de hor. In radio-programma’s vertelde hij dan sprookjes als Koodrapje en de woze bolf of Dein kluimpje en de kroodbruimeltjes. Het sprookje Weeuwsnitje is bedacht door cabaretier Gerard Vermeersch en is een prachtig voorbeeld van een spoonerisme-sprookje:
linkje
pi_195838773
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 06:14 schreef Jagärtrut het volgende:
Jammer dat de kinderen wintertijd niet zo begrijpen. Een beetje extra slaap was niet verkeerd geweest.

Wel een negatieve test, gelukkig!
Gelukkig maar! ^O^
Nu P nog negatief testen en de slowchat is weer schoon *)

En kinderen snappen de zomertijd niet. Want die is bedacht. We zitten nu in normale tijd :7
  zondag 25 oktober 2020 @ 06:21:42 #291
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195838793
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 06:10 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mijn telefoon wel...
Wekker niet.

6.10 as we typ

Koffie in bed van mijn lief
Omdat het bed zo lekker warm is. O+
6.10 is wekker tijd of telefoon tijd? :@ :+
pi_195838826
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 06:21 schreef Barreltje het volgende:

[..]

6.10 is wekker tijd of telefoon tijd? :@ :+
Telefoon :)

Ik heb wel het idee dat ik minder last heb van zomer/wintertijd nu ik er eigenlijk niet bij na hoef te denken en mn telefoon het vanzelf oplost.
Kennelijk zit het toch ook een beetje tussen mn oren :)
  Official ESF Kreviewer zondag 25 oktober 2020 @ 06:47:21 #293
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195838897
Nou. Hij staat op Funda.
pi_195839102
quote:
14s.gif Op zondag 25 oktober 2020 06:47 schreef Kreator het volgende:
Nou. Hij staat op Funda.
W00t! #zoukopen :7
Op een bevredigende verkoop! ^O^
pi_195839106

Goeie geur wel voor op de vroege morgen 8)7

Deze saus in de maak:
https://www.davidlebovitz(...)-tomato-beef-recipe/
pi_195839308
Wakker :W
pi_195839427
Mogguh :O
pi_195839527

Straks gcjoel meeten 🍻
pi_195839581
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:30 schreef Sarabi het volgende:

Straks gcjoel meeten 🍻
Ik wilde je gisteren verbeteren door te zeggen dat er heul geen enge fokkers bestaan, maar gcjoel heb ik ook nog nooit ontmoet, dus ik kan niet voor haar in staan :+
pi_195839769
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wilde je gisteren verbeteren door te zeggen dat er heul geen enge fokkers bestaan, maar gcjoel heb ik ook nog nooit ontmoet, dus ik kan niet voor haar in staan :+
:D
Help!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')