quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 20:15 schreef z80 het volgende:
Iemand iets bij ah besteld? Gaat iets langer duren.OopsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom dat?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 20:12 schreef Tally het volgende: [..] Ik wilde deze ronde juist meer bestellen
maar kregen vanmiddag een kut mailtje dat mijn meneer geld moet gaan inleveren en dat was behoorlijk wat
dussuh misschien toch maar ff niet doen.
Lang verhaal. Hij wilde ander werk en daar wilde hij best geld voor inleveren. Nu behoud hij zijn werk en extra werk erbij en willen ze veel loon inhouden, bonus, 13de maand, auto v/d zaak en onkostenvergoedingquote:
Nee ze bezorgen niet. Maar voor in het stadtje vind ik dat niet erg. De griek beginnend met een s (weet de naam ff nie) doet nu ook bezorgen. Maar we wonen toch best tussen de boeren (appels, melk, peren en noem maar op) en daar zijn geen boxen van. Degene dichtbij kan ik laten bezorgen bij mn ouders en daar ophalen of in Zeist bij die geitenboerderij. Maar das nie lokaal!!!!quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 20:22 schreef Candaasje het volgende:
@:Tally : mij ouders hebben voor vanavond een heel menu besteld bij 1560. Tot nu toe erg lekker! (Hoofdgerecht is nu in de maak)
Weet alleen niet of ze ook bezorgen, mijn ouders hebben het vandaag afgehaald.
He? Rare constructie. Hopelijk komt hij eruit dan. Klinkt kut.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 20:22 schreef Tally het volgende:
[..]
Lang verhaal. Hij wilde ander werk en daar wilde hij best geld voor inleveren. Nu behoud hij zijn werk en extra werk erbij en willen ze veel loon inhouden, bonus, 13de maand, auto v/d zaak en onkostenvergoedingniet dat hij er mee akkoord gaat maar toch.
Ze rekenen nog in D-marks?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 19:52 schreef z80 het volgende:
Voor wie een keer in deze buurt verzijlt raak en een goed stuk vlees/steak wil eten.
El toro in Kranenburg. Inrichting die 30 jaar terug al oud aan deed. En een kaart die al net zo oud is.
Maar wel top is met wat er op de kaart staat. En dat voor Duitse prijzen.
Ja gaat ook raar. Jammer wel hij werkt er al 13 jaar. En is nu een beetje depri er van. Komt ook wel goed allemaal maar dat gezeik zit je gewoon niet op te wachten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 20:28 schreef gcjoel het volgende:
[..]
He? Rare constructie. Hopelijk komt hij eruit dan. Klinkt kut.
Tegenstrijdig gek verhaal.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 20:22 schreef Tally het volgende:
Lang verhaal. Hij wilde ander werk en daar wilde hij best geld voor inleveren. Nu behoud hij zijn werk en extra werk erbij en willen ze veel loon inhouden, bonus, 13de maand, auto v/d zaak en onkostenvergoedingniet dat hij er mee akkoord gaat maar toch.
Hmmm beetje vreemdquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 20:22 schreef Tally het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Maar hij voelt zich ff niet gewaardeerd. Terwijl hij tot aan dit jaar leefde voor zijn werk en wij geregeld op de tweede plek kwamen (wat ik van tevoren wist).quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 20:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Tegenstrijdig gek verhaal.
Hopelijk komt het goed.
Omdat het zorgbedrijf waar ik voor werkte op 1 september niet meer bestaat kan ik er naar fluiten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 20:33 schreef Blues het volgende:
Nog ff over de zorgbonus:
Ons RVB wil alle medewerkers die onder schaal 75 verdienen de bonus geven.
Of DH daar mee akkoord gaat is een 2e
Volgens mij hebben heel veel zorginstellingen dat aangegeven. Rijnstate gaf meteen aan, wij gaan geen keuze maken, iedereen heeft keihard gewerktquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 20:33 schreef Blues het volgende:
Toch maar wat meer vaart zetten achter een nieuwe baan zoekenquote:
Het is wel een beste stok achter de deur zo.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 20:58 schreef Tally het volgende:
[..]
Toch maar wat meer vaart zetten achter een nieuwe baan zoeken
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 20:15 schreef z80 het volgende:
Iemand iets bij ah besteld? Gaat iets langer duren.Je blijft je toch afvragen hoe mensen dit voor elkaar krijgen. Dit is wel meer als een inschattingsfoutjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
Jup! We gaan het zienquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 21:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het is wel een beste stok achter de deur zo.
Heeft iedereen ook echt een stapje harder moeten lopen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 20:33 schreef Blues het volgende:
Je hebt duidelijk geen idee van ziekenhuizen. Eigenlijk heeft iedereen een stapje harder moeten werken. We hadden 's nachts polimedewerksters in de tent voor het ziekenhuis zitten om mensen vragen te stellen wbt coronaklachten. Die mensen hadden nog nooit nachtdiensten gedraaid.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 21:21 schreef Myraela het volgende:
Heeft iedereen ook echt een stapje harder moeten lopen?
Ik zou het echt een belediging vinden als ik me echt had ingezet voor corona en bij een zorgorganisatie zou werken die de bonus gewoon voor iedereen aanvraagt, terwijl daar ook afdelingen of mensen tussen zitten waarvoor het werk gewoon in het normale tempo door is gegaan. Als iedereen het gewoon krijgt, dan krijg je dus eigenlijk alsnog geen waardering voor je echte inzet.
Maar misschien deed die persoon wel extra werkzaamheden zodat iemand anders direct corona gerelateerd werk kon doen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 21:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zou het echt een belediging vinden als ik me echt had ingezet voor corona en bij een zorgorganisatie zou werken die de bonus gewoon voor iedereen aanvraagt, terwijl daar ook afdelingen of mensen tussen zitten waarvoor het werk gewoon in het normale tempo door is gegaan. Als iedereen het gewoon krijgt, dan krijg je dus eigenlijk alsnog geen waardering voor je echte inzet.
Ja, dat laatste heel erg in denk ik élk ziekenhuisquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 21:35 schreef derLudolf het volgende:
Maar misschien deed die persoon wel extra werkzaamheden zodat iemand anders direct corona gerelateerd werk kon doen.
Zoiets doe je samen lijkt me
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 21:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb ook nog wel een paar verhalen idd.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 21:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk geen idee van ziekenhuizen. Eigenlijk heeft iedereen een stapje harder moeten werken. We hadden 's nachts polimedewerksters in de tent voor het ziekenhuis zitten om mensen vragen te stellen wbt coronaklachten. Die mensen hadden nog nooit nachtdiensten gedraaid.
We hadden logistiek medewerkers die overal hielpen met kamers schoon maken, of coronapatiënten naar de röntgen te vervoeren. Ook normaal hun werkzaamheden (die ook gewoon door gingen) niet. Etc. Je had overal mensen die allerlei werk deden, wat ze normaal nooit deden, zodat de verpleegkundigen (waarvan er heel veel waren uit gevallen ook doordat ze het psychisch niet konden) de tijd voor de patiënten hadden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Och hemelquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 21:38 schreef Blues het volgende:
En het gaat ook niet alleen over 'een stapje meer doen' of 'wat harder werken' want dat zijn we ook wel gewend.
De psychische impact die het heeft op iedereen, de min of meer paniek, langdurige stress en angst, onwetendheid dat je ook nog meeneemt naar huis en bij je draagt gedurende je werkdag.
Herkenbaar. Strippen in de gang, kleren meteen in de wasmachine en ik naar de badkamer. En dan had ik niet eens een huisgenoot. Alleen katten, die ik dan ook niet meteen wilde aaien.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 21:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och hemelEn we wisten toen ook niet hoe dodelijk het was en zo. Dus als ik thuis kwam van het werk dan deed ik al mijn kleren in de was, liet mijn schoenen in de rommelkamer naast de ingang en ging direct douchen incl mijn haren wassen. Want ik wilde geen corona mee het bed innemen waar Jross lag te slapen
Psychisch was het best eng ja.
Dan valt het toch prima te onderbouwen, die ruimte is er als het goed is altijd gewoon in de bonus geweest. Ik zie gewoon erg veel berichten voorbij komen van mensen die klagen dat zij geen bonus krijgen. Vooral vanuit de thuiszorg, en het meest genoemde argument is dan dat zij ook risico liepen. En dat is wel zo, maar als dat al voldoende is voor de bonus, zegt die hele bonus eigenlijk niet meer zoveel voor de mensen die echt in de hectiek zaten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 21:29 schreef Isabeau het volgende:
Je hebt duidelijk geen idee van ziekenhuizen. Eigenlijk heeft iedereen een stapje harder moeten werken. We hadden 's nachts polimedewerksters in de tent voor het ziekenhuis zitten om mensen vragen te stellen wbt coronaklachten. Die mensen hadden nog nooit nachtdiensten gedraaid.
We hadden logistiek medewerkers die overal hielpen met kamers schoon maken, of coronapatiënten naar de röntgen te vervoeren. Ook normaal hun werkzaamheden (die ook gewoon door gingen) niet. Etc. Je had overal mensen die allerlei werk deden, wat ze normaal nooit deden, zodat de verpleegkundigen (waarvan er heel veel waren uit gevallen ook doordat ze het psychisch niet konden) de tijd voor de patiënten hadden.
Eigenlijk vind ik dat ze nooit iets hadden moeten roepen over een bonusquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 21:54 schreef Myraela het volgende:
Dan valt het toch prima te onderbouwen, die ruimte is er als het goed is altijd gewoon in de bonus geweest. Ik zie gewoon erg veel berichten voorbij komen van mensen die klagen dat zij geen bonus krijgen. Vooral vanuit de thuiszorg, en het meest genoemde argument is dan dat zij ook risico liepen. En dat is wel zo, maar als dat al voldoende is voor de bonus, zegt die hele bonus eigenlijk niet meer zoveel voor de mensen die echt in de hectiek zaten.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 21:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik dat ze nooit iets hadden moeten roepen over een bonuswant er zijn altijd mensen die het krijgen, die niets extra hebben gedaan of juist minder werk hadden dan normaal, maar er zijn ook altijd mensen die het niet krijgen en wel heel veel extra hebben moeten doen. Oók in de thuiszorg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In een schoon huis en in een schoon bed: weltrusten allen.![]()
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 22:56 schreef AnneX het volgende:
@:Isabeau ..Jij zegt inderdaad duidelijk: iedereen deed een stapje verder en harder voor elkaar. Labbekakkers zijn er altijd en overal.
Corona 1 ging aan het dorp voorbij. Nu corona2 hakt erin, in zoverre dat van meer bekenden nu bekend is, dat men positief getest is, behalve de buurman.Trusten! En fijn dat MnX niet ging toeterenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In een schoon huis en in een schoon bed: weltrusten allen.We have far more in common than that which devides us..
Er wordt echt wel hard gewerkt in ziekenhuizen, door zorgpersoneel. Maar in de twee jaar dat ik er werkte zag ik meer mensen die echt geen flikker deden, dan dat er hardwerkenden waren. De totale incompetentie en inefficiëntie dreef me regelmatig tot waanzin. Met name op ondersteunende afdelingen. Er word zoveel tijd en geld weggegooid dat ik er echt verdrietig van werd. Ik kon er niet meer werken om die reden. Ik denk dat heel veel mensen compleet in de war zouden raken als je een ziekenhuis als een bedrijf zou behandelen, waar consequenties zitten aan wanvertoningen, geldverspilling en onkunde.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 21:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De kritiek zit o.a. (m.i. terecht) op het punt dat er een politiek gevoelige bonus werd voorgeschoteld door de overheid. Deze kreeg daar in eerste instantie alle lof voor.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 22:02 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het vooral apart dat stagiaires bij voorbaat uitgesloten zijn. Voor de rest heeft de zorgaanbieder eigenlijk best veel vrijheid om de bonus voor de juiste mensen aan te vragen. Al gaat dat natuurlijk ook niet altijd goed. Doe dan een aangepaste vorm of bedrag oid voor stagiaires, maar dat zijn de veelal jongeren die we juist in de zorg zouden moeten proberen te houden.
Ik verbood zojuist tv en tablet voor dochterliefquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 09:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen![]()
Wat gaan jullie doen? Ik ga J micromanagen. Hij gaat dingen doen die ik niet kan momenteel, vooral verven en tuinieren.
Toch wel rijsttafel?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 09:42 schreef Myraela het volgende:
Ik ga schoonmaken en opruimen. Vriend gaat vensterbank ophangen en de kozijnen kitten. Daarna Rozey en Lof der Zoetheid ophalen.
Nee Rozey zijn tapas. Vegan Junkfoodbar heeft ineens een simpelere menukaart voor tijdens deze afhaal periode, dus daar ga ik wel een keer naar toe als het weer normaal is.quote:
Vandaag pas de verjaardags appeltaart tarte tatin maken.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 09:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen![]()
Wat gaan jullie doen? Ik ga J micromanagen. Hij gaat dingen doen die ik niet kan momenteel, vooral verven en tuinieren.
Oh. Dan heb ik dat verkeerd onthoudenquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 09:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee Rozey zijn tapas. Vegan Junkfoodbar heeft ineens een simpelere menukaart voor tijdens deze afhaal periode, dus daar ga ik wel een keer naar toe als het weer normaal is.
Neem je dan van die gesuikerde gember?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 09:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Vandaag pas de verjaardags appeltaart tarte tatin maken.
Een variatie net bedacht: verse gember door de caramel. Zou dat lekker zijn?
Mn.X managet zichzelf met paddestoelen fotograferen.
Verder ga ik mij nog eens buigen over een tuinplan, want maandag is er hulp bij het planten van een heleboel jonge plantjes.
Hóe gaat het met jouw tuinplan?
Verder een zaterdagse vk en de kwalificaties. Dat is het.
Eerlijk gezegd bracht Karin mij op het idee: https://www.kokenmetkarin.nl/?s=Tarte+tatin&post_type=postquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 09:49 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Neem je dan van die gesuikerde gember?ik heb er nu al trek in!
Ja hoor.. en met vlagen ook nog wel van de playmobil.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 09:49 schreef AnneX het volgende:
@:Uhmmpie ...wel een leuk alternatief om katten en knuffels te fotograferen![]()
Is dochterlief nog van de knuffels?
Zaterdagse vk?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 09:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Verder ga ik mij nog eens buigen over een tuinplan, want maandag is er hulp bij het planten van een heleboel jonge plantjes.
Volkskrant vermoed ikquote:
De andere optie leek me niet van toepassing en zelfs een beetje cru..quote:
Volkomen Kut?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 10:00 schreef Barreltje het volgende:
[..]
De andere optie leek me niet van toepassing en zelfs een beetje cru..
Welke soepen heb je? Hier in de buurt is ook een soepenbedrijfje gestart.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 09:52 schreef gcjoel het volgende:
Soep is net bezorgd
Lekker voor thuiswerk lunches
Zo even bos in met de hond, verder weinig plannen. Vanmiddag het stoofvlees opzetten en wachten
Dit kan idd echt nietquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 10:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
O god kinders, dit ging te makkelijk...
De man: waarom hebben we nooit meer rituals doucheschuim?
Ik: Geen idee, is dat je lievelings?
De man: ja
* DancingPhoebe bestelt Rituals adventskalender voor de man, muhahahahahahah
Mwoah, eerder een nieuwe badkamer omdat er vast ook wat badspul in zitquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 10:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit kan idd echt niet
Zou groot onheil verwachten binnenkort als ik jou was
On nicequote:Op zaterdag 24 oktober 2020 10:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mwoah, eerder een nieuwe badkamer omdat er vast ook wat badspul in zit
Ik wou dat jij mijn buurvrouw was met al die bakselsquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 09:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Mja de kozijnen hier zijn ook long over due, maar agz die onder de VVE vallen hoef ik mn mooie hoofdje er niet over te brekenquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 10:31 schreef Molo het volgende:
[..]
On nice![]()
Ik wil een nieuwe keuken, maar eerst eens de kozijnen laten vernieuwen
![]()
Stomme verstandige keuzes
Ten eerste ..quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 10:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezusmina, ik heb in de afgelopen maanden ofzo 6/7 artiesten benaderd voor een commissietje.
1: Reactie 45 dagen later
2: Reactie 28 dagen later
3: direct reactie, direct duidelijk over welke keuze wat zou kosten en wanneer ze tijd zou hebben voor de opdracht, factuurtje in de inbox, overgemaakt, nu in afwachting van de afgesproken levering, verwacht hier eigenlijk geen problemen mee
4: Jonge artieste, USA, ik vermoed zomaar niet al te gewend aan commissies en zeker niet aan iemand die er normaal voor betaalt. De NL artiesten die ik had benaderd zaten allemaal in dezelfde prijs range. Zij vond het duidelijk lastig zelf een prijs te noemen voor mn vraag dus ik heb haar geboden uit te geven wat ik ook aan de NL artiesten betaal, ze bood zelf aan de verzendkosten dan ook inclusief te maken. Ik bood zelf aan een voorschot over te maken (zoals artieste 3 vroeg), en de rest over te maken als ze me het werk had laten zien, voor het op de post gaat. Risico, maar ok, ik ga voor 50 piek mezelf ook niet allemaal werk op de hals halen om te zorgen dat het dicht getikt is. Bon, dat was dus 8 oktober.
5: studio, communicatie wat rommelig, nog geen factuur ontvangen, wel prijs afgesproken en een vage communicatie "die deadline gaan we wel halen hoor". Deadline is er nog niet, dus zou goed kunnen gaan...
Dit was mijn spreekbeurt over waarom ik altijd van Ikea zal houden. Zijn er nog vragen?
Dit is een bbq bedrijfje dat nu dus soepen doet om de sluiting door te komen. Tomaten, uien en soto ajamquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 10:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Welke soepen heb je? Hier in de buurt is ook een soepenbedrijfje gestart.
www.vk.nlquote:
Deels heb je gelijk en deels zit je te trollen want je hebt geen idee als je niet minstens de helft van die periode op de werkvloer in teams hebt meegewerkt.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 07:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
Er wordt echt wel hard gewerkt in ziekenhuizen, door zorgpersoneel. Maar in de twee jaar dat ik er werkte zag ik meer mensen die echt geen flikker deden, dan dat er hardwerkenden waren. De totale incompetentie en inefficiëntie dreef me regelmatig tot waanzin. Met name op ondersteunende afdelingen. Er word zoveel tijd en geld weggegooid dat ik er echt verdrietig van werd. Ik kon er niet meer werken om die reden. Ik denk dat heel veel mensen compleet in de war zouden raken als je een ziekenhuis als een bedrijf zou behandelen, waar consequenties zitten aan wanvertoningen, geldverspilling en onkunde.
Dus ik deel je ervaring niet.
Groetjes van plankjequote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:30 schreef sigme het volgende:
Ik heb uitgebreid ontbijt gehad met liefste (die daarna ging werken)
[ afbeelding ]
En daarna 2 uur gewandeld met honden
[ afbeelding ]
Wandelen langs het water. Zoek de aalscholver
En daarna 200 walnoten geraapt
Nou de rest van de dag nog.
Ik denk echt dat dit heel goed het verschil weergeeft tussen wel of niet op de vloer.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Deels heb je gelijk en deels zit je te trollen want je hebt geen idee als je niet minstens de helft van die periode op de werkvloer in teams hebt meegewerkt.
Neem aan dat je in de IT werkte.
Ik denk niet dat Krea het hier over de verpleegkundigen en artsen op de werkvloer heeft. Meer over zijn eigen ervaring in de euh...'backoffice', om het zo even te noemen. Die kan natuurlijk heel anders zijn. Want heel andere 'tak van sport'. Ik zag dat in het UMC ook wel, dat de verpleegafdelingen echt totaal anders waren dan bijvoorbeeld PZ of de arbo-artsafdeling een blok verderop. Niet dat ik zeg dat die mensen niet aan het werk waren, (ik kwam daar enkel sporadisch eens langs) maar dat waren bijna aparte bedrijven binnen het grote moederbedrijf UMC. Dus dan kan de werkdruk ook heel anders zijn, of de sfeer/werkethiek/etc.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Deels heb je gelijk en deels zit je te trollen want je hebt geen idee als je niet minstens de helft van die periode op de werkvloer in teams hebt meegewerkt.
Neem aan dat je in de IT werkte.
Oh die hebben mijn ouders ook nog steeds! Ook altijd gebruikt toen ik nog thuis woonde!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Groetjes van plankje
(gebruik ik al sinds ik op mijzelf ging wonen zo ongeveer) Ik heb er nog 1
[ afbeelding ]
Klinkt goed en feestelijkquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:24 schreef Candaasje het volgende:
@:DancingPhoebe
Heerlijk ding ben je ook![]()
Goedemorgen trouwens![]()
Ik heb gisteren heerlijk gegeten:
Brasserie 1560 vegan thuisdiner:
Aubergine pastrami
tahini mayonaise, za’atar, tomaat, olijf, granaatappel, rucola, pijnboompitten
Tomaat sashimi
wakame salade, gemarineerde gember, wasabi mayonaise, wasabi pinda crumble
Verse soep
soep van de dag --> Was iets van courgette, spinazie en....nog iets![]()
Bospaddenstoelenrisotto
spinazie en rucolapesto
Pompoen panna cotta
brownie, pecan, speculaascrumble, fudge
Bijgerechten:
Brood met hummus
Salade met gegrilde groenten en pesto
Eigenlijk was alles erg lekker, maar vooral de Aubergine pastrami en de risotto waren wat mij betreft echt top![]()
Zus, ik en vriend hadden dan dit menu. Mijn ouders hadden het menu met vlees/vis, maar dat was vrij gelijkaardig, zodat je nog wel samen kunt eten en niet met verschillende bereidingstijden zit.
(Dit was ter ere van mijn moeders verjaardag gisteren. Toch nog een beetje feestelijk! )
Groeten terug van mijn 3 plankjes!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Groetjes van plankje
(gebruik ik al sinds ik op mijzelf ging wonen zo ongeveer) Ik heb er nog 1
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:55 schreef sigme het volgende:
Maarrrrrrr de pot amora op de ontbijttafel is de laatste pot amora. Doordat we tegenwoordig in Frankrijk niet stoppen voor boodschappen op heenenweerreis naar Spanje, komen we nergens waar amora verkocht wordt.
Dus nu ga ik een poging doen om een account te maken bij Jumbo, zodat ik een bestelling kan doen, want online heeft jumbo het wél. Weliswaar te duur en alleen kleine potjes, maar ja, dat is dan toch stukken beter dan niks.
Deka-markt heeft het ook, voor minder geld een grotere pot, maar die zitten niet in de buurt en bezorgen hier ook niet![]()
* sigme komt opeens op het idee om te checken hoe het zit met Makro en amora en particulieren
Dat kan ja ook ja! Veel beter
Precies.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:39 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Krea het hier over de verpleegkundigen en artsen op de werkvloer heeft. Meer over zijn eigen ervaring in de euh...'backoffice', om het zo even te noemen. Die kan natuurlijk heel anders zijn. Want heel andere 'tak van sport'. Ik zag dat in het UMC ook wel, dat de verpleegafdelingen echt totaal anders waren dan bijvoorbeeld PZ of de arbo-artsafdeling een blok verderop. Niet dat ik zeg dat die mensen niet aan het werk waren, (ik kwam daar enkel sporadisch eens langs) maar dat waren bijna aparte bedrijven binnen het grote moederbedrijf UMC. Dus dan kan de werkdruk ook heel anders zijn, of de sfeer/werkethiek/etc.
Ik heb een Dekamarkt op het dorp. Ik moet nog een keer richting Groningen deze maand (dat was de planning althans), anders wil ik ze best opsturen hoor.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:55 schreef sigme het volgende:
Maarrrrrrr de pot amora op de ontbijttafel is de laatste pot amora. Doordat we tegenwoordig in Frankrijk niet stoppen voor boodschappen op heenenweerreis naar Spanje, komen we nergens waar amora verkocht wordt.
Dus nu ga ik een poging doen om een account te maken bij Jumbo, zodat ik een bestelling kan doen, want online heeft jumbo het wél. Weliswaar te duur en alleen kleine potjes, maar ja, dat is dan toch stukken beter dan niks.
Deka-markt heeft het ook, voor minder geld een grotere pot, maar die zitten niet in de buurt en bezorgen hier ook niet![]()
* sigme komt opeens op het idee om te checken hoe het zit met Makro en amora en particulieren
Dat kan ja ook ja! Veel beter
LEAN is met veel bombarie jaren terug geïntroduceerd bij ons en inmiddels weer met pek en veren er uit gegooid.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:10 schreef Blues het volgende:
[..]
Precies.
En in de IT is er ook genoeg stress en wordt er hard gewerkt.
Het deel dat het professioneler, beter kan heeft ie ook gelijk in. Dat zien wij ook wel hoor
LEAN kan daar goed bij dragen, maar moet het wel goed ingelijfd worden. Dat zie ik her en der ook erg afglijden na het eerste enthousiaste begin.
Maar zeg niet dat de meesten geen reet uitvoeren.
Dat is gewoon trollerij.
Ik zag het ook al jaren geleden bij het VUmc...quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:12 schreef Anthraxx het volgende:
LEAN is met veel bombarie jaren terug geïntroduceerd bij ons en inmiddels weer met pek en veren er uit gegooid.
Ik heb niet de indruk dat Krea hier trollt eigenlijk. Ik denk dat hij op de plekken waar hij toen werkte, echt die ervaring heeft gehad. En dat hij er oprecht daarom is weggegaan. Is niet onmogelijk toch? Elk ziekenhuis is anders, elke afdeling is anders...quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:10 schreef Blues het volgende:
[..]
Precies.
En in de IT is er ook genoeg stress en wordt er hard gewerkt.
Het deel dat het professioneler, beter kan heeft ie ook gelijk in. Dat zien wij ook wel hoor
LEAN kan daar goed bij dragen, maar moet het wel goed ingelijfd worden. Dat zie ik her en der ook erg afglijden na het eerste enthousiaste begin.
Dat is gewoon trollerij.
Agile werkt stukken beter dan waterval. Maar dat is ook wel de enige echte vooruitgang die geboekt is de afgelopen 25 jaar denk ik.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:12 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
LEAN is met veel bombarie jaren terug geïntroduceerd bij ons en inmiddels weer met pek en veren er uit gegooid.
Ik weet bij Krea intussen niet meer of hij dingen wel of niet meent, ik kan hem niet goed 'lezen'.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat Krea hier trollt eigenlijk. Ik denk dat hij op de plekken waar hij toen werkte, echt die ervaring heeft gehad. En dat hij er oprecht daarom is weggegaan. Is niet onmogelijk toch? Elk ziekenhuis is anders, elke afdeling is anders...
En wij presteren dat nog te verpestenquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Agile werkt stukken beter dan waterval. Maar dat is ook wel de enige echte vooruitgang die geboekt is de afgelopen 25 jaar denk ik.
Misschien dat ik nu er enorm naast zit, want Krea is 9 van de 10 keer niet te peilen en provoceert graag, maar dit voelde niet als troll-post voor mijquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik weet bij Krea intussen niet meer of hij dingen wel of niet meent, ik kan hem niet goed 'lezen'.
Dat ligt w.s .aan mij want ik zie bij jullie reacties nooit twijfel
Heerlijk! Geniet ervan!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:22 schreef Blues het volgende:
Ik heb na een pittige week (don't ask, het is niet alleen het werk an sich maar weer eens gedoe om een hulpje op het werk) een pyamadag ingelast voor mezelf.
Lang uitgeslapen.
Lang hangen achter laptop, lekker mailen met vriendin over vanalles, alles nalezen en zometeen lekker lang in bad met krant (of mijn boek uitlezen) en vanmiddag de taart van @:Kaatje1 bakken.
Daar word ik altijd zo zen van in het hoofd, bakken
En de krant lezen.
Ik wilde naar de waterleidingduinen vanmiddag, wegens weer en nooit geweest, maar het is daar zo gigadruk dat het in deze tijd geen goed idee voelt.
Dus cocoonpyamadag
Gezond Boeren Verstand zou ook op meer plaatsen geïntroduceerd en gewaardeerd mogen wordenquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Agile werkt stukken beter dan waterval. Maar dat is ook wel de enige echte vooruitgang die geboekt is de afgelopen 25 jaar denk ik.
Presentatie voor potentiële collega's? Klinkt interessantquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:21 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
En wij presteren dat nog te verpesten.
Hoewel, donderdagavond heb ik een presentatie voor potentiële collega’s om te laten zien dat ook wij best we snel en iteratief dingen kunnen opleveren
Ik ga straks die perencake van Kaatje bakken, maar dan met goudreinetten want de peren vind ik al te ver door ervoor. Dan heeft het straks geen structuur meerquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:22 schreef Blues het volgende:
Ik heb na een pittige week (don't ask, het is niet alleen het werk an sich maar weer eens gedoe om een hulpje op het werk) een pyamadag ingelast voor mezelf.
Lang uitgeslapen.
Lang hangen achter laptop, lekker mailen met vriendin over vanalles, alles nalezen en zometeen lekker lang in bad met krant (of mijn boek uitlezen) en vanmiddag de taart van @:Kaatje1 bakken.
Daar word ik altijd zo zen van in het hoofd, bakken
En de krant lezen.
Ik wilde naar de waterleidingduinen vanmiddag, wegens weer en nooit geweest, maar het is daar zo gigadruk dat het in deze tijd geen goed idee voelt.
Dus cocoonpyamadag
Echte onwil (ik ben het wel tegengekomen) kan zich goed vermommen. Dat zijn moeilijke trajecten.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Gezond Boeren Verstand zou ook op meer plaatsen geïntroduceerd en gewaardeerd mogen worden![]()
En verantwoordelijkheid voelen en je ernaar gedragen voor een afgebakend iets. Hoe groter de organisatie, hoe lastiger dat is om te hebben en hoe makkelijker voor mensen die dat niet kunnen of willen om daarmee weg te komen.
Meestal mensen die het niet kunnen, want onwil pik je er stuk makkelijker uit is mijn ervaring
Lastig traject zekerquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Echte onwil (ik ben het wel tegengekomen) kan zich goed vermommen. Dat zijn moeilijke trajecten.
Echte onkunde tref ik helaas ook wel eens. Als dat bij een externe zit dan kost het wat moeite maar die wippen we wel. Maar een interne.. ik zeg altijd maar zo, de kneusjes horen er ook bij. Al help ik die vaak wel naar een nieuwe uitdaging, liefst ver bij mij uit de buurt. Een andere team bijvoorbeeld. Maar ik heb er ook wel eens een de vakgroep uit laten zetten, die was echt té erg.
Nou... En dat laatste stuk, dat gaat je in de zorg dus nooit lukken want personeelstekort en 'ze bedoelt het toch goed' en dat soort zaken maken dat mensen die echt niet helpend zijn voor wat dan ook... er gewoon blijven zittenquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Echte onwil (ik ben het wel tegengekomen) kan zich goed vermommen. Dat zijn moeilijke trajecten.
Echte onkunde tref ik helaas ook wel eens. Als dat bij een externe zit dan kost het wat moeite maar die wippen we wel. Maar een interne.. ik zeg altijd maar zo, de kneusjes horen er ook bij. Al help ik die vaak wel naar een nieuwe uitdaging, liefst ver bij mij uit de buurt. Een andere team bijvoorbeeld. Maar ik heb er ook wel eens een de vakgroep uit laten zetten, die was echt té erg.
Zelfs als je er midden in zit.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Nou... En dat laatste stuk, dat gaat je in de zorg dus nooit lukken want personeelstekort en 'ze bedoelt het toch goed' en dat soort zaken maken dat mensen die echt niet helpend zijn voor wat dan ook... er gewoon blijven zitten
Onderwijs volgens mij zelfde verhaal trouwens, maar minder ervaring mee
Mensen zijn en blijven wel fascinerend dus ik vind het altijd boeiende processen om te zien![]()
Zeker van een afstandje
Overal CHAPPIE inzetten ipv mensenquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Die stemmen die in amerika opgaan om de politie te abolishen, door te trekken en te vervangen door een apparaar gestoeld op de normen en noden van de huidige tijd zou ik op veel meer instituten en zeker zorg, passend vinden.
Toen ik in de semioverheid werkte kostte alles zoooo vheeeeel thiiiijhiiihijd. En dat allemaal omdat mensen die 1271 lagen van de werkvloer af staan vinden dat dingen zo moeten en de nietjesleverancier nog niet gewijzigd mocht worden tot het al die lagen door was besproken en goedgekeurd
Al die mensen in al die lagen werden dus wel betaald door belastinggeld. Hoe hoger de laag, hoe hoger het salaris. Maar ook met dat topsalaris zit je te bakkeleijen over nietjes
I dont know what this means.quote:
De film CHAPPIE nooit gezien?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
I dont know what this means.
We hebben dit al een aantal jaar. Ik doe presentatie 1 (Snelle applicatieontwikkeling) als vervanger voor collega die ziek is. De applicatie waar ik overigens zelf aan gewerkt heb, voor aanvragen uitstel betalingen ivm Corona. Ontwikkelt in 5 dagen. Geen bugs of rariteiten. Dienst is stabiel en er lopen behoorlijk wat aanvragen of aanvullingen doorheen (helaas).quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Presentatie voor potentiële collega's? Klinkt interessant
Herkenbaarquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Gaaf!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:21 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
We hebben dit al een aantal jaar. Ik doe presentatie 1 (Snelle applicatieontwikkeling) als vervanger voor collega die ziek is. De applicatie waar ik overigens zelf aan gewerkt heb, voor aanvragen uitstel betalingen ivm Corona. Ontwikkelt in 5 dagen. Geen bugs of rariteiten. Dienst is stabiel en er lopen behoorlijk wat aanvragen of aanvullingen doorheen (helaas).
https://werken.belastingd(...)en-in-crisistijd-134
IJdele hoop. Als ik er 5 aan over houd is het veel. Mensen willen echt niet werken bij ons. We hopen dat te doorbreken met dit soort dingen. Openheid en laten zien wat we echt doen, ipv alleen de negatieve berichtgeving.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Gaaf!![]()
Wat tof ook dat dit gelukt is én dat jullie nu zo open presenteren.
Verwacht je er nieuwe collega's aan over te houden ook?
Bij mij zelfde verhaal, al is het kleiner.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:29 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
IJdele hoop. Als ik er 5 aan over houd is het veel. Mensen willen echt niet werken bij ons. We hopen dat te doorbreken met dit soort dingen. Openheid en laten zien wat we echt doen, ipv alleen de negatieve berichtgeving.
Zoek je internen? Of willen ook externen niet?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:29 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
IJdele hoop. Als ik er 5 aan over houd is het veel. Mensen willen echt niet werken bij ons. We hopen dat te doorbreken met dit soort dingen. Openheid en laten zien wat we echt doen, ipv alleen de negatieve berichtgeving.
Zo slecht doen we het dus nog nietquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:33 schreef Molo het volgende:
Zat gisteren trouwens in een groep te vergaderen, de Grieken daar werken dus op kantoor omdat thuiswerken daar drama is en niet mocht vanwege werkzaamheden.
Dus die zaten ieder daar apart in een kantoortje, met een mondmasker op, online te vergaderen
![]()
![]()
![]()
Frigging weird
Het was écht idioot johquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:34 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zo slecht doen we het dus nog niet
Externe lukken altijd wel. Internen zijn lastig te vinden.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Zoek je internen? Of willen ook externen niet?
Mooiquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:36 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Externe lukken altijd wel. Internen zijn lastig te vinden.
In mijn omgeving werk ik nu vooral met trainees. Mensen waar school niet lukt, om welke reden dan ook. Die geven wij een kans. Ik begeleid ze of geef ze les. Op die manier werken ze en leren ze voor een hbo diploma. Met de hoop dat ze blijven plakken. Dat werkt overigens wel. Er zitten genoeg talenten tussen.
Ik vind het eigenlijk ook een sociale taak als overheid. Genoeg mensen die niet in het schoolsysteem passen, maar dat betekent niet dat je ze moet afschrijven. Op deze manier geef je mensen een kans en vertrouwen. Die pakken ze echt wel.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:38 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mooi
M'n halve vriendengroep is inmiddels in de IT geëindigd, de helft met een opleiding in die richting en de andere helft via traineeships. Die traineeships nemen een hoop van de 'nou heb ik een mooie opleiding maar ik kan er niks mee' frustratie weg.
Beetje maatwerk en iets anders je tijd erin investeren, zeker de moeite waardquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:41 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk ook een sociale taak als overheid. Genoeg mensen die niet in het schoolsysteem passen, maar dat betekent niet dat je ze moet afschrijven. Op deze manier geef je mensen een kans en vertrouwen. Die pakken ze echt wel.
En wij laten zien dat het ook wel werkt.
Wij hebben nog een iets betere vijver om uit te vissen (en een beter imagoquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:36 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Externe lukken altijd wel. Internen zijn lastig te vinden.
In mijn omgeving werk ik nu vooral met trainees. Mensen waar school niet lukt, om welke reden dan ook. Die geven wij een kans. Ik begeleid ze of geef ze les. Op die manier werken ze en leren ze voor een hbo diploma. Met de hoop dat ze blijven plakken. Dat werkt overigens wel. Er zitten genoeg talenten tussen.
Maar ik ben bang dat de meeste wel verder hoppen wanneer het kan.
Dus als ik wil verhuizen naar Groningen kan ik zo bij jullie beginnen als Senior Java Developer?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Wij hebben nog een iets betere vijver om uit te vissen (en een beter imago), maar ook moeite om aan goede internen te komen. Sinds een paar jaar wordt er daarom gericht gevist naar starters, jong en oud, met *iets* van relevante ervaring of opleiding, en die krijgen dan intern verder opleiding.
Loopt verrassend goed, veel talent, en ze lijken ook best een tijdje te willen blijven plakken. Eenmaal binnen is hier een hoop leuks te doen.
Jongelui wachten vaak best een paar jaar met weghoppen; de meesten zijn toch een beetje schrikachtig uit puur gebrek aan ervaring met hoppen.
Hey dat is mijn Koos ookquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:46 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dus als ik wil verhuizen naar Groningen kan ik zo bij jullie beginnen als Senior Java Developer?
Ik vind dat overleggende, padblokkerende stelletjes in de supermarkt zelfs los van wat voor pandemie dan ook beboet mogen worden.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:40 schreef Tele6 het volgende:
Manmanman. Al die stelletjes met elk een karretje (een van de twee karretjes leeg) die ALLES blokkeren omdat ze voor ieder schap staan te overleggen
Oooh! Alles met Die Antwoord is natuurlijk altijd meteen de koffie waard!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:07 schreef Molo het volgende:
Komt eens hele heerlijke slechte film aan trouwens, óók met Die Antwoord erin.
En ik heb er zin in![]()
Dat was ik gisteren.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:40 schreef Tele6 het volgende:
Manmanman. Al die stelletjes met elk een karretje (een van de twee karretjes leeg) die ALLES blokkeren omdat ze voor ieder schap staan te overleggen
Laat jij je karretje dan ook onbeheerd MIDDENIN het gangpad staanquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:17 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat was ik gisteren.Maar ik was wel op een onwijs rustig moment gegaan, was bijna niemand. Maar ik was gefrustreerd en ben 20x de hele winkel doorgelopen omdat ze gewoon niet hadden wat ik wilde hebben.
Nee, maar we staan soms wel met z'n tweeen en twee karren voor een heel stuk van de schappen. Maar als er iemand komt, gaan we wel aan de kant. Overigens is met het afstand houden gewoon iedereen irritant, maakt allemaal niet zoveel uit.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Laat jij je karretje dan ook onbeheerd MIDDENIN het gangpad staan![]()
Iedereen wurmt zich daar dan braaf omheen of wacht in de opstopping, ik geef dat ding een douw met mijn eigen kar naar een minder asociale plek.
Zolang anderen geen last van me hebben ben ik ook overal met mijn kar te vindenquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, maar we staan soms wel met z'n tweeen en twee karren voor een heel stuk van de schappen. Maar als er iemand komt, gaan we wel aan de kant. Overigens is met het afstand houden gewoon iedereen irritant, maakt allemaal niet zoveel uit.
Gisteren een oud mannetje die zijn kar voor de champignons had staan en zelf een zakje groenten aan het pakken was. Duurde een eeuwigheid. Of een man die in zijn eentje flink stond te twijfelen voor de vleesvervangers welke hij mee zou nemen. Normaal glip je er even tussendoor, nu moet je wachten.
Winkelbeleid: 1 kar per persoon.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:26 schreef Tele6 het volgende:
Maar waarom zou je dat doen, met z'n tweeën en twee karren boodschappen doen? Daar is toch ook geen enkele lol meer aan?
Vorig weekend ben ik wel samen met B boodschappen gaan doen, maar dan bedenken we samen van te voren wat er nodig is en doet hij een rondje Jumbo terwijl ik Kruidvat/Wibra/Turkse winkel doe.
Dit.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:26 schreef Tele6 het volgende:
Maar waarom zou je dat doen, met z'n tweeën en twee karren boodschappen doen?
Er staat ook duidelijk overal: kom alleen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Winkelbeleid: 1 kar per persoon.
En dat maakt het uiteraard verstandiger om in je eentje te gaan.
Ik vind het alleen op vakantie leuk om samen te doen. Gelukkig konden we niet naar het buitenland, dan is het minder vervelend om buiten te wachtenquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:34 schreef Clubsoda het volgende:
Boodschappen is sowieso stomvervelend en nu helemaal. Hoe minder, hoe korter en met hoe minder mensen, hoe beter.
Ooooh, die Chappie! Nee zeker niet! Ik doelde idd misschien meer op gezond boeren verstand. Natuurlijk moet gemeenschapsgeld goed besteed worden, maar op het moment dat het voorkomen van het onjuist besteden van die doet, maar geld kost dan de rest van de operatie, dan ben je toch de kluts een beetje kwijt?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:06 schreef Molo het volgende:
[..]
De film CHAPPIE nooit gezien?![]()
AI gestuurde politierobot. Gemixt met wat Die Antwoord en wat Zuid Afrikaanse humor en dito plot.
Serieus antwoord trouwens: geen idee wat de oplossing is
Toen ik nog bij een softwarebedrijf werkte waren er veel 50 plussers in dienst als consultant, die op kosten van de overheid waren omgeschoold. Omdat die toen al niet aan te slepen waren.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:41 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk ook een sociale taak als overheid. Genoeg mensen die niet in het schoolsysteem passen, maar dat betekent niet dat je ze moet afschrijven. Op deze manier geef je mensen een kans en vertrouwen. Die pakken ze echt wel.
En wij laten zien dat het ook wel werkt.
Ik vind dat je er met een zwierige "sorry mag ik er eeeven langs" doorheen mag beuken. Opbokken Annelieke.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:06 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik vind dat overleggende, padblokkerende stelletjes in de supermarkt zelfs los van wat voor pandemie dan ook beboet mogen worden.![]()
Van harte met je oma!
O ja, ik vergeet dus nog waarom ik deze rant begon. Er zou er vandaag dus 1 bezorgd worden, maar vanmorgen dus "oh, ja eeh, wordt toch maandag, omdat reden" GAAAAAAAH!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 10:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezusmina, ik heb in de afgelopen maanden ofzo 6/7 artiesten benaderd voor een commissietje.
1: Reactie 45 dagen later
2: Reactie 28 dagen later
3: direct reactie, direct duidelijk over welke keuze wat zou kosten en wanneer ze tijd zou hebben voor de opdracht, factuurtje in de inbox, overgemaakt, nu in afwachting van de afgesproken levering, verwacht hier eigenlijk geen problemen mee
4: Jonge artieste, USA, ik vermoed zomaar niet al te gewend aan commissies en zeker niet aan iemand die er normaal voor betaalt. De NL artiesten die ik had benaderd zaten allemaal in dezelfde prijs range. Zij vond het duidelijk lastig zelf een prijs te noemen voor mn vraag dus ik heb haar geboden uit te geven wat ik ook aan de NL artiesten betaal, ze bood zelf aan de verzendkosten dan ook inclusief te maken. Ik bood zelf aan een voorschot over te maken (zoals artieste 3 vroeg), en de rest over te maken als ze me het werk had laten zien, voor het op de post gaat. Risico, maar ok, ik ga voor 50 piek mezelf ook niet allemaal werk op de hals halen om te zorgen dat het dicht getikt is. Bon, dat was dus 8 oktober.
5: studio, communicatie wat rommelig, nog geen factuur ontvangen, wel prijs afgesproken en een vage communicatie "die deadline gaan we wel halen hoor". Deadline is er nog niet, dus zou goed kunnen gaan...
Dit was mijn spreekbeurt over waarom ik altijd van Ikea zal houden. Zijn er nog vragen?
De twee karren omdat dat moet, samen boodschappen doen omdat ik dat gewoon fijn vind. Niet altijd als ik boodschappen ga doen, en we zoeken er een onwijs rustig moment voor uit, maar soms is het fijn om er samen te zijn. Als je alles bijvoorbeeld weer eens alles om moet gooien omdat ze de helft niet hebben.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:26 schreef Tele6 het volgende:
Maar waarom zou je dat doen, met z'n tweeën en twee karren boodschappen doen?
Ik klikte het aan omdat ik hoopte dat het eten was.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Helemaal Confuus.
De No waste vrijdag box... alleen op vrijdag bezorgd. Waarbij ik nu een dag waarop ik mn bestelling wil ontvangen moet aangeven
Dat is bijzonderquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Helemaal Confuus.
De No waste vrijdag box... alleen op vrijdag bezorgd. Waarbij ik nu een dag waarop ik mn bestelling wil ontvangen moet aangeven
Hallo, jij experimenteert met bloemen drogen. Zou een aangename verrassing voor je moeten zijn!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik klikte het aan omdat ik hoopte dat het eten was.Maar wel apart, ja.
Dat doen de diva’s hier nog steeds, boeketten moeten herschikt worden.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 15:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat is bijzonder
Wel een leuk idee... voor als kitten ooit uit huis is, want die woont momenteel in de vazen hier
Mijn team waardeert de bloemschikkunsten van mij of bloemist wel. Alleen die blinkende sliertjes die er vaak bij zitten, die moeten opgegeten wordenquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 15:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat doen de diva’s hier nog steeds, boeketten moeten herschikt worden.
Moet boeketten altijd ‘s nachts wegzetten en ook als ik overdag wegga. Alleen chrysanten, daar blijven ze afquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 15:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mijn team waardeert de bloemschikkunsten van mij of bloemist wel. Alleen die blinkende sliertjes die er vaak bij zitten, die moeten opgegeten wordenen sloop ik er dus maar preventief af.
Klopt helemaal.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:37 schreef minilot het volgende:
Ik overweeg zo wel (in mijn eentje!) even op de fiets naar Dordrecht te gaan voor de Poolse supermarkt voor de Poolse week hier over anderhalve week.
Ik moet zeggen, nu de Kook Mee Met CUL-opdrachten tegenwoordig een week lang duren in plaats van een dag is er toch eigenlijk steeds wel weer gelegenheid mee te doen - leuk zo!
Ditquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:58 schreef Myraela het volgende:
De twee karren omdat dat moet, samen boodschappen doen omdat ik dat gewoon fijn vind. Niet altijd als ik boodschappen ga doen, en we zoeken er een onwijs rustig moment voor uit, maar soms is het fijn om er samen te zijn. Als je alles bijvoorbeeld weer eens alles om moet gooien omdat ze de helft niet hebben.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ooooh, die Chappie! Nee zeker niet! Ik doelde idd misschien meer op gezond boeren verstand. Natuurlijk moet gemeenschapsgeld goed besteed worden, maar op het moment dat het voorkomen van het onjuist besteden van die doet, maar geld kost dan de rest van de operatie, dan ben je toch de kluts een beetje kwijt?
En ja, er zijn zo verschrikkelijk veel organisaties (waarbij ik denk dat die in het publieke domein doorgaans de uitschieters zijn) waar de broekriem moet worden aangehaald, maar waar het geld naar buiten stroomt op waardeloze automatisering. Als ik alleen al naar mijn eigen werk kijk, ik ben 8 uur bezig en mn werk is nooit af. Als de boel strakker geautomatiseerd zou worden zou ik met 2 uur rijkelijk genoeg tijd hebben. Hierdoor voel ik me ook totaal niet verantwoordelijk voor mn eigen werk. Fix die shit en we kunnen verder praten. Ik werk ook pertinent niet over. Ik kwam binnen in deze bak stront, jullie managen deze bak stront niet en ik kan daar dubbele diensten voor draaien, stront blijft stront.
Nu gaat mn tijd vooral op aan onduidelijkheid. De processen zijn min of meer ongeveer wel ok-ish, daar ligt het niet aan. Maar als je als afdeling 3 x dezelfde informatie, handmatig in hetzelfde systeem moet gaan zitten kloppen en een andere afdeling ook nog secuur moet kijken EN een 4e keer nagenoeg dezelfde informatie inkloppen, in een organisatie die onder druk staat. Dan gaat je meeste tijd dus op aan uitzoeken waar het 1 of meer keer fout is gegaan en welke losse stukjes informatie bij elkaar horen. Ipv dat die informatie centraal staat en op het juiste moment aan de juiste collega, met duidelijke inzicht in wat er nog nodig is, op het juiste moment in het werkproces, getoond wordt.
En die shit is zo fucking simpel... En dan krijg je te horen "het kan niet met het systeem". BROER HET IS SOFTWARE, ALLES KAN! Hou je muil en programmeer pls.
Ik ben zo blij met mijn nieuwe huisgenoten. Geen gezeik meer met wc-papier dat 'opeens' op is. Was echt schijtirritantquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 15:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Whaha, namen op nietapparaten. Ik heb er wel eens een tekst op geplakt “ vullen mag, doet geen pijn”, vonden ze niet leuk
Dat is wel irritant ja. Moet je net als op de camping je eigen rolletje meequote:Op zaterdag 24 oktober 2020 15:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ben zo blij met mijn nieuwe huisgenoten. Geen gezeik meer met wc-papier dat 'opeens' op is. Was echt schijtirritant(pun intendend)
Dan zou ik er eerder steeds net genoeg in doen om zelf te nieten.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 15:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Whaha, namen op nietapparaten. Ik heb er wel eens een tekst op geplakt “ vullen mag, doet geen pijn”, vonden ze niet leuk
Het was zo idioot, bij de printer is een kast met kantoorvoorraad, op die kast staan 3 nietapparaten, in die kast oa nietjes Voorraad (ook papier). Is het op lopen ze naar mij (niet ver) met de mededeling dat het op is, ik loop mee, laat zien waar het ligt (zelfde plek als postits) hoe ze bij moeten vullen en loop weer terugquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 15:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ben zo blij met mijn nieuwe huisgenoten. Geen gezeik meer met wc-papier dat 'opeens' op is. Was echt schijtirritant(pun intendend)
Ja serieus. En dan niet je eigen rolletje vergeten terug te nemen, want als je dan pech had en je uren later weer eens moest, dan had je soms dus zelf niks meer.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 15:57 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat is wel irritant ja. Moet je net als op de camping je eigen rolletje mee![]()
Net ingeschreven voor proefles hoelahoepleek me wel tof.
Oh wauwquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 16:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het was zo idioot, bij de printer is een kast met kantoorvoorraad, op die kast staan 3 nietapparaten, in die kast oa nietjes Voorraad (ook papier). Is het op lopen ze naar mij (niet ver) met de mededeling dat het op is, ik loop mee, laat zien waar het ligt (zelfde plek als postits) hoe ze bij moeten vullen en loop weer terug
Leuk! Voordeel van 'stoere' schoenen is dat ze (hopelijk) ook nog eens comfortabel en weerbestendig zijnquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 15:54 schreef Candaasje het volgende:
Zo, productief dagje vandaag (not).
Nouja, ik heb schoenen besteld. (cognac veterlaarsjes). Want ik wil toch een beetje 'stoere' schoenen. Die miste ik sowieso al in mijn kast, en ik trok vandaag 'het bewuste' jurkje aan, en met nette laarsjes en een zwarte panty kan ik zo naar de dienst in Staphorst.
Dus blote benen/transparante panty it is, met over 2-4 werkdagen dan de nieuwe laarsjes. (Kortom; vandaag loop ik op dikke huissokken en ga gewoon niet naar buiten)
Nu nog even op zoek naar jeans. Toch maar online bestellen dan, ik ga liever Utrecht stad nu niet in.
Zeg ik toch ook letterlijk.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik denk echt dat dit heel goed het verschil weergeeft tussen wel of niet op de vloer.
Ik denk dat je oogkleppen op hebt als je anders durft te beweren. Ik heb honderden bedrijven gezien en dat ziekenhuis stond in mijn top drie wat betreft slecht alles.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:10 schreef Blues het volgende:
.
Dat is gewoon trollerij.
Ja. Zeker. Direct.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:46 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dus als ik wil verhuizen naar Groningen kan ik zo bij jullie beginnen als Senior Java Developer?
Ja zien ze er wel uit.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 16:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Leuk! Voordeel van 'stoere' schoenen is dat ze (hopelijk) ook nog eens comfortabel en weerbestendig zijn
Ik heb de inlegzooltjes uit een ander paar schoenen (simpelweg de zooltjes waarmee die schoenen uit de winkel kwamen) in mijn Dr Martens gedaan en dat is al véél beter. Misschien nog nét iets dikkere zoeken, want mijn rechterhiel wiebelde nog iets. Maar het voelde nu daadwerkelijk alsof ik met mijn hielen grip had in mijn schoenen
f o t oquote:
Is er niet een maattabel? Je kunt met een meetlint opmeten welke binnenbeenlengte je nodig hebtquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 16:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja zien ze er wel uit.Gratis verzending en retourneren, dus ik heb de gok maar gewaagd.
Ik vind spijkerbroeken kopen online dus wel echt lastig, qua maat. Vooral de lengte dan. Ik heb er hier twee hetzelfde merk, maar de een heeft lengtemaat 32. Die is wel ingekort, dat weet ik nog, want was nèt te lang...met platte schoenen..... (de ander 34, die is dus ook ingekort)
Hoewel het model van 1.76m (ik ben 1.74m) wel weer 34 aan heeft, weliswaar met hoge hakken eronder.....aarghw!
Dus 28-30 of 28-32...that's the question...
En dan is er nog het dilemma: superskinny of skinny voor een ander model. Ik heb thuis de superskinny (verknalt met acrylverf...ahum..) maar ik vind de washing van de gewone skinny weer mooier
/firstworldproblems
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van mij had dat label er niet per se zo opgehoeven, maar vooruit.
Wat betreft duurzaamheid: het is synthetisch, daarom wel een beetje benieuwd hoe lang het meegaat. Ik gebruik het dan weer niet om mee te bergwandelen ofzo, dus voor wandelingetjes voor en naar de uni zullen ze vast voldoen. Ik weet alleen dan ook weer niet hoeveel kinderarbeid er hier in zit. Dat vind ik met schoenen nog ook wel een echte uitdaging om eerlijk te zijn.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 16:40 schreef Candaasje het volgende:
[..]OOOOOOH ze hebben een nepschaap van binnen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van mij had dat label er niet per se zo opgehoeven, maar vooruit.
Wat betreft duurzaamheid: het is synthetisch, daarom wel een beetje benieuwd hoe lang het meegaat. Ik gebruik het dan weer niet om mee te bergwandelen ofzo, dus voor wandelingetjes voor en naar de uni zullen ze vast voldoen. Ik weet alleen dan ook weer niet hoeveel kinderarbeid er hier in zit. Dat vind ik met schoenen nog ook wel een echte uitdaging om eerlijk te zijn.![]()
en ritsen ipv alleen veters. Dat is wel makkelijk.![]()
Ik zit tussen 2 maten in. Ik kom op 78cm uit als ik mijn broeken opmeet. Maar L30 = 76cm, en L32 =81 cmquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 16:39 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Is er niet een maattabel? Je kunt met een meetlint opmeten welke binnenbeenlengte je nodig hebt
Je hoeft niet eens jezelf op te meten, je kunt ook je ingekorte spijkerbroek meten.Ik meet meestal liever favoriete kleding dan mezelf, want veel makkelijker om even een meetlint langs te leggen.
NOU DAN KOM VECHTE!!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 16:19 schreef Kreator het volgende:
[..]
Zeg ik toch ook letterlijk.
@:bluezz was geen woord aan getrold.
[..]Ethische overwegingen laat ik buiten beschouwing, esthetisch zeg ik: goede laarsjes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van mij had dat label er niet per se zo opgehoeven, maar vooruit.
Wat betreft duurzaamheid: het is synthetisch, daarom wel een beetje benieuwd hoe lang het meegaat. Ik gebruik het dan weer niet om mee te bergwandelen ofzo, dus voor wandelingetjes voor en naar de uni zullen ze vast voldoen. Ik weet alleen dan ook weer niet hoeveel kinderarbeid er hier in zit. Dat vind ik met schoenen nog ook wel een echte uitdaging om eerlijk te zijn.
Lijken met inderdaad leuk onder dat jurkje.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Klinkt zinnig.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 16:42 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik zit tussen 2 maten in. Ik kom op 78cm uit als ik mijn broeken opmeet. Maar L30 = 76cm, en L32 =81 cm
Nu zit ik dus wel meer richting L30, denk ik dan... hoewel ik 76 voor een flared broek wel tricky vind. Die andere heeft ; gewone' pijpen en die stop ik toch al vaak in mijn schoenen. Dus dan zie je niet zo dat ze iets aan de korte kant zijn.
Dus ik neig nu naar L32 voor de flared, en L30 voor de gewone skinny.Gedoe dit.
Ja zonder nepschaap wordt het zo dunnetjes denk ikquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 16:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
OOOOOOH ze hebben een nepschaap van binnen!![]()
en ritsen ipv alleen veters. Dat is wel makkelijk.
Ja wel toch hè? Ik vond ze gelijk leuk toen ze voorbij kwamenquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 16:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Ethische overwegingen laat ik buiten beschouwing, esthetisch zeg ik: goede laarsjes!
Lijken met inderdaad leuk onder dat jurkje.
Ff de KY pakkenquote:
Kun je dat niet poetsen/onderhouden met bepaalde middeltjes?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 16:40 schreef Candaasje het volgende:
Wat betreft duurzaamheid: het is synthetisch, daarom wel een beetje benieuwd hoe lang het meegaat.
Ik wil wedden dat de ritsen het alsnog als eerste opgeven.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 17:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kun je dat niet poetsen/onderhouden met bepaalde middeltjes?
Ja misschien wel. Ik heb geloof ik nog wel van dat waterafstotende spul enzo, wellicht helpt dat?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 17:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kun je dat niet poetsen/onderhouden met bepaalde middeltjes?
Maar dat staat volgens mij los van wel of geen synthetisch materiaalquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 17:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik wil wedden dat de ritsen het alsnog als eerste opgeven.
Dan is het de moeite niet om de rest van je schoen te gaan verzorgen, als de ritsen het toch eerder begeven dan het nepleer.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 17:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar dat staat volgens mij los van wel of geen synthetisch materiaal
Wat dat betreft scoren mijn FvB's slecht, ik trek regelmatig een stel veters kapot. Schoenen van >¤200 en dan waardeloze veters meeleveren
Geen idee, de schoenen die ik onderhoud zijn allemaal van leerquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 17:07 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja misschien wel. Ik heb geloof ik nog wel van dat waterafstotende spul enzo, wellicht helpt dat?
Schoensmeer heb ik nog wel ja, en leervet waarschijnlijk ook nog wel ergens in een kastje.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 17:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen idee, de schoenen die ik onderhoud zijn allemaal van leer
Ik heb geprobeerd om het te googelen, maar overal staat alleen dat kunstleer veel minder zorg nodig heeft dan echt leer en dat je vooral géén oplosmiddelen en schuurmiddelen moet gebruiken erop. (dus geen wasbenzine, aceton, etc want die tasten de kunststof aan)quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 17:07 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja misschien wel. Ik heb geloof ik nog wel van dat waterafstotende spul enzo, wellicht helpt dat?
Ahw, dank!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 17:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb geprobeerd om het te googelen, maar overal staat alleen dat kunstleer veel minder zorg nodig heeft dan echt leer en dat je vooral géén oplosmiddelen en schuurmiddelen moet gebruiken erop. (dus geen wasbenzine, aceton, etc want die tasten de kunststof aan)
Kom je wel weer eens lekker onder de mensenquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 15:54 schreef Candaasje het volgende:
en ik trok vandaag 'het bewuste' jurkje aan, en met nette laarsjes en een zwarte panty kan ik zo naar de dienst in Staphorst.
Dat is wel waar! Even mijn schoonouders om een Bijbel vragen, mijn kennis van de Karinthiërs is wat roestig vrees ik. Maar in uiterste nood begin ik gewoon over Exodus 21, die is me wel enigszins bijgebleven. Iets met dat je je slaaf wel goed moet verzorgen als eigenaar.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 17:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kom je wel weer eens lekker onder de mensen
quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 17:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kom je wel weer eens lekker onder de mensen
Die middelen zou ik op echt leer ook niet gebruikenquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 17:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb geprobeerd om het te googelen, maar overal staat alleen dat kunstleer veel minder zorg nodig heeft dan echt leer en dat je vooral géén oplosmiddelen en schuurmiddelen moet gebruiken erop. (dus geen wasbenzine, aceton, etc want die tasten de kunststof aan)
De wonen in Oostenrijk. Klagenfurt, Villach, Spital. Die omgeving.quote:
Het ging geloof ik over balpen- en viltstiftvlekken op een bankstel. Ik kan me voorstellen dat een echt leren bankstel het wel overleeft als je er met wat aceton op gaat. Het is een beetje sneu als je je nepleren bankstel beschadigt ermee, al kan het best dat het resultaat alsnog een verbetering is tov balpenstrepen...quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 17:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die middelen zou ik op echt leer ook niet gebruiken
Kutquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 17:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De wonen in Oostenrijk. Klagenfurt, Villach, Spital. Die omgeving.
[..]Tof en stoer!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van mij had dat label er niet per se zo opgehoeven, maar vooruit.
Juist onder een jurk.
Ik draag mn docs onder een rokje met dikke panty. Zo leuk vind ik zelf![]()
Die gebruik je toch ook niet op echt leer? Waarom dan wel op nep/kunt leer?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 17:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ook echt leer gaat naar de knoppen van aceton. Gebruik dan een ouderwets stuk gum.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 17:40 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het ging geloof ik over balpen- en viltstiftvlekken op een bankstel. Ik kan me voorstellen dat een echt leren bankstel het wel overleeft als je er met wat aceton op gaat. Het is een beetje sneu als je je nepleren bankstel beschadigt ermee, al kan het best dat het resultaat alsnog een verbetering is tov balpenstrepen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb dat programma al jaren niet gezien, weet niet of het nog altijd zo is. Maar ik vond het altijd wat stom dat ze er zo'n zielig verhaal van maakte. Het was vooral niet hun eigen verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 18:33 schreef Kreator het volgende:
My 600lb life. Iemand die 725pond weegt. Wat een blob..
1 GVE lijkt me?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 18:37 schreef derLudolf het volgende:
Hoeveel is dat in grote mensen eenheden?
quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 18:46 schreef Myraela het volgende:
Ik ging naar de kringloop zonder doel, en kwam weer eens thuis met een tof antieke kastje.Ik ga hem in dezelfde kleur schilderen als de muur in de slaapkamer (donkerblauw) en dan naast mijn bed als nachtkastje gebruiken. Maar er ook een stoeltje voor zetten en er een make-up tafel van maken. Blij mee. Gaat tof worden.
Leuk! Wat betaal je nou voor zoiets, daar?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Deze was 45 euro. Dat is voor zo'n formaat kastje wel aan de prijs in de kringloop, maar ze kijken een beetje naar de details en kwaliteit. Deze is bijvoorbeeld echt heel zwaar.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 18:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Leuk! Wat betaal je nou voor zoiets, daar?
Ik ging naar de kringloop zonder doel, en kwam weer eens thuis met een tof antieke kastje.Ik ga hem in dezelfde kleur schilderen als de muur in de slaapkamer (donkerblauw) en dan naast mijn bed als nachtkastje gebruiken. Maar er ook een stoeltje voor zetten en er een make-up tafel van maken. Blij mee. Gaat tof worden.
Leuk project. Benieuwd naar het eindresultaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh dat is echt goedkoop zegquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 18:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Deze was 45 euro. Dat is voor zo'n formaat kastje wel aan de prijs in de kringloop, maar ze kijken een beetje naar de details en kwaliteit. Deze is bijvoorbeeld echt heel zwaar.
Klinkt weer als een leuk projectSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Benieuwd naar het resultaat
Oeh heel tofSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Omg. Jaloers op deze vondst, de ruimte voor je plan én je skills om het uit te voerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Ik at een magnum tijdens het kijken.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 19:13 schreef Candaasje het volgende:
Tof projectje Myraela!![]()
Ik kon mezelf niet meer beheersen. Ze schreeuwden gewoon naar me. Dus ik heb mijn nederlaag geaccepteerd en mijn zwakte omarmd, en geniet nu van pure chocolade kruidnoten![]()
(En gelukkig heb ik voor vanavond ook nog eens donuts meegenomen![]()
. En voor morgen ook, want ik kreeg vorige week nog commentaar dat ik er te weinig had meegenomen voor een heel weekend. Op naar de 725 pond!
+1quote:
1 magnum of 1 doos magnums? 🤔quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 19:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik at een magnum tijdens het kijken.
Krijg altijd honger als ik die maaltijden van die mensen zie. Deze was wel extreem ook, gewoon dubbele afleveringquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 19:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik kon die vandaag weerstaan. Met grote moeite, maar het lukte.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 19:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mmm niet fijn.Duimen voor negatiefquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 20:47 schreef PdeHoog het volgende:
GoedenavondStrontverkouden hier. Morgen coronatest just to be sure
Goed dat je een test doet.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 20:47 schreef PdeHoog het volgende:
GoedenavondStrontverkouden hier. Morgen coronatest just to be sure
Als ik positief ben, dan wordt het feest op kantoor. Ik zat donderdag met het hele IT team daar :’) Weliswaar met mondkapjes op maar na dat item bij kassa heb ik nergens vertrouwen meer in.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 21:02 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Goed dat je een test doet.
Ken nu steeds meer mensen die positief testen en die dachten ook alleen maar maar verkouden te zijn.
Het is vast gewoon een verkoudheid, P. Je niet alvast opvretenquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 21:26 schreef PdeHoog het volgende:
Als ik positief ben, dan wordt het feest op kantoor. Ik zat donderdag met het hele IT team daar :’) Weliswaar met mondkapjes op maar na dat item bij kassa heb ik nergens vertrouwen meer in.
En we zitten in een fase waarin het IT team eigenlijk onmisbaar is op de nieuwbouw :’)
Afgevallen van 190 naar 184.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 20:04 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik kon die vandaag weerstaan. Met grote moeite, maar het lukte.
Hoe ver ben jij al? Al over de 200 pond?
Zo kun je natuurlijk nooit meedoenquote:
Weinig snaaien. Alleen in weekend. En sporten.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 21:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zo kun je natuurlijk nooit meedoen![]()
Maar hoe doe je dat? Zelfdiscipline in corona tijd? Ik heb het niet...
Ik heb mezelf al een jaar niet gewogen bedenk ik me nu. De laatste keer was bij de arts van de uni voor medische keuring
Pff, dat zou wat zijn...ik wacht al sinds donderdag op resultaat.. Zal wel maandag worden... Voel me verder prima, maar goed, daar zegt ook niet alles...quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 21:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als ik positief ben, dan wordt het feest op kantoor. Ik zat donderdag met het hele IT team daar :’) Weliswaar met mondkapjes op maar na dat item bij kassa heb ik nergens vertrouwen meer in.
En we zitten in een fase waarin het IT team eigenlijk onmisbaar is op de nieuwbouw :’)
Spekkoekquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 21:39 schreef fietsie het volgende:
Dikvloeibare warme chocoladetaart tijdens de uitslag van Wie is de Mol.
Ben je al op Funda te bewonderen?quote:
Klinkt goed.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 21:39 schreef fietsie het volgende:
Ik vind wel dat ik antwoord kon geven. Ik heb er tenslotte ook gewoond.quote:
Normaal wel jaquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 21:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is vast gewoon een verkoudheid, P. Je niet alvast opvretenDaarbij lijkt me de IT afdeling bij uitstek een afdeling die goed vanuit huis zou kunnen werken en overleggen. Als niemand heel erg ziek wordt natuurlijk.
Jij hebt bij krea gewoond?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 21:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind wel dat ik antwoord kon geven. Ik heb er tenslotte ook gewoond.
Dudokquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 21:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Klinkt goed.![]()
Wij hadden taart bij Dudok gehaald, want Lof der Zoetheid was niet meer open.
Het waren twee fantastische dagenquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 21:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind wel dat ik antwoord kon geven. Ik heb er tenslotte ook gewoond.
Mwoah mwoah.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 22:09 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het waren twee fantastische dagen
Ik ken niet zoveel hype over Dudok eigenlijk. Al vind ik de red velvet wel lekker. Vond wat we nu hadden ook wel lekker, maar niets bijzonders.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 21:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
DudokDat is serieus de hype niet waard
Die bombarie was het probleem imo.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:12 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
En dat terwijl het de beste werkgever van het land is.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:29 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ah ja ik snaai genoeg. Maar kreeg afgelopen week nog de opmerking van mijn dierenarts dat ik was afgevallen, (zij mag dat zeggen, I luv haarquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 21:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Weinig snaaien. Alleen in weekend. En sporten.
Woensdag eerste bezichtiging huis.
Ik snap er nog steeds geen hol vanquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 22:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb minder van het huis kunnen genieten als dat je zou denken.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 22:59 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik snap er nog steeds geen hol van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 22:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En dat terwijl het de beste werkgever van het land is.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 22:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]Krea heeft dus toch een hartSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[..]Aaah, toch een beetje een anticlimax.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 23:10 schreef golfer het volgende:
[..]Die 2 dagen waren een grapje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Joh.quote:
En wat voor een molquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 21:39 schreef fietsie het volgende:
Jij wil nooit. En nu heb ik een nieuwe collega die lang niet zo tof is als jijquote:
quote:Het verlan is een populaire Franse spraakkunst die niet alleen onder jongeren veelvuldig wordt gebruikt, maar ook als "hippe" spreektaal, mede dankzij de muziek en film, onder brede lagen van de Franse bevolking begrepen wordt dan wel zelf gehanteerd wordt. Het bestaat uit woordspelingen waarbij de lettergrepen van plaats worden verwisseld. De term Verlan zelf is het omgekeerde van 'l'envers', Frans voor 'het omgekeerde'.
Nooit van gehoord. Wel erg gecharmeerd van de muziek van Stromae maar wist niet waar het voor stondquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 23:37 schreef Blues het volgende:
Vanavond zag ik een mooi optreden en daar zit een prachtige song onder van Stromae. Dus ik dat opzoeken en kwam ineens dit tegen over die naam Stromae. Dat is Maestro in het verlan.
Wisten jullie dat? Ikke niet. Weer wat geleerd
[..]
Ohja wintertijd.. hoe zat het ook al weer, en het belangrijkste, os de klok van de telefoon nou wel of niet automatisch aangepastquote:
Mijn eerste vriendje kon super grappig het verhaal van Weeuwsnitje vertellen. En dan dus bijna alle woorden zo maf verhaspeld. Prima te volgen en echt heel grappigquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 23:37 schreef Blues het volgende:
Vanavond zag ik een mooi optreden en daar zit een prachtige song onder van Stromae. Dus ik dat opzoeken en kwam ineens dit tegen over die naam Stromae. Dat is Maestro in het verlan.
Wisten jullie dat? Ikke niet. Weer wat geleerd
Op een toestel van 20 jaar terug waarschijnlijk niet. De rest wel.quote:Op zondag 25 oktober 2020 06:08 schreef Barreltje het volgende:
Ohja wintertijd.. hoe zat het ook al weer, en het belangrijkste, os de klok van de telefoon nou wel of niet automatisch aangepast
Mijn telefoon wel...quote:Op zondag 25 oktober 2020 06:08 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ohja wintertijd.. hoe zat het ook al weer, en het belangrijkste, os de klok van de telefoon nou wel of niet automatisch aangepast
Dat kende hij verdorie dus echt gewoon zo uit het hoofdquote:WEEUWSNITJE EN DE DWEVEN ZERGEN
Er leefde eens, veel wer veg in een
krachtig pasteel een scheel hoon meisje, en dat
meisje heette Weeuwsnitje. Maar in dat krachtig
pasteel woonde nog iemand, de moze biefstoeder van Weeuwsnitje. En iedere
dag trok zij haar kloonste scheetje aan en dan sping ze voor het giegeltje
staan en dan zei ze:"Wiegeltje, wiegeltje aan de spand, wie is de vroonste
schouw van lans het gand?"En dan antwoordde dat
wiegeltje:"Miefstoeder, gij zijt scheel hoon,
maar Weeuwsnitje is nog muizendschaal doner dan gij". En dan werd die moze
biefstoeder nog mozer.
En op dekere zag
ging zij naar de joze bager. Hij had jeven zaren op een slip gescheten,
maar woonde nu op een klein greepje strond in het wonkere doud . Zij dopte
op het kleurtje en zei:"Joze bager, jij moet Weeuwsnitje nidkappen en haar
biep in het dos achterlaten ." En de joze bager,
de leersmap, had een klare zijk op de kaak. Hij pakte zijn wietgescheer,
sprong op zijn perk staard en zette Weeuwsnitje er van opter ach. Met zijn
klatte zoten smeet hij Weeuwsnitje in het wuikgestras. En Weeuwsnitje,
ocharme, zat daar te schruilen van de hik, want het zat daar vol met woute
stolven. En toen kwamen daar uit het
heupelkrout, de dweven zergjes die ergens in het wichte doud een harig
kutje bewoonden. Zij zagen Weeuwsnitje liggen en met verkrachte eenden
brachten zij haar naar hun haddestoelen puisje.
Op een dag vonden ze daar hood. Ze had zich
verklist in een fruk stuit van de houte steks. Ze legden haar in
een kazen glist en treenden wittere banen. Toen
kwam daar opeens een prone schins op een zimmelpaard gescheten. Hij zag
Weeuwnitje liggen en werd tanuurlijk meteen zapelstot op haar. Hij papte
van zijn staard, streek haar kak in de ogen en
muste haar recht op haar kond. Hij nam haar mee, zij trouwden en
gaven een groot kannepoekenfeest. Ze leefden
nog veel en kregen lange kinderen.
linkjequote:Spoonerisme gebeurt wanneer je eerste letters van woorden of lettergrepen verwisselt. Het overkomt mij ook wel eens maar ik heb nooit geweten dat dit officieel een naam had. Ik dacht dat het iets was wat je altijd per ongeluk deed maar blijkbaar worden dit soort verhaspelingen ook met opzet bedacht en gebruikt in verhalen en gedichten. De kunst is om grappige en/of veelzeggende spoonerismen te creëren. Bijvoorbeeld een slaatje bla (een blaadje sla), braakgesprek (spraakgebrek), platte nekjes (natte plekjes) of een vondeling in het Wandelpark (een wandeling in het Vondelpark).
De oorsprong van spoonerisme ligt in de 18e eeuw, toen William Spooner, een Engelse dominee, zijn woorden vaak verhaspelde (wat de kerkgangers geweldig vonden). Misschien zei hij wel met opzet dingen als The Lord is a shoving leopard, in plaats van The Lord is a loving shepherd. Cabaretiers zoals Seth Gaaikema maakten opzettelijke spoonerismen en het spoonerisme kwam ook voor in programma’s als Alles kan beter.
Een van de leukste voorbeelden van spoonerismen zijn de sprookjes van Jan de Cler. Hij presenteerde na de oorlog zijn eigen hoorspelen zoals Loeren aan de hor. In radio-programma’s vertelde hij dan sprookjes als Koodrapje en de woze bolf of Dein kluimpje en de kroodbruimeltjes. Het sprookje Weeuwsnitje is bedacht door cabaretier Gerard Vermeersch en is een prachtig voorbeeld van een spoonerisme-sprookje:
Gelukkig maar!quote:Op zondag 25 oktober 2020 06:14 schreef Jagärtrut het volgende:
Jammer dat de kinderen wintertijd niet zo begrijpen. Een beetje extra slaap was niet verkeerd geweest.
Wel een negatieve test, gelukkig!
6.10 is wekker tijd of telefoon tijd?quote:Op zondag 25 oktober 2020 06:10 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mijn telefoon wel...
Wekker niet.
6.10 as we typ
Koffie in bed van mijn lief
Omdat het bed zo lekker warm is.
Telefoonquote:Op zondag 25 oktober 2020 06:21 schreef Barreltje het volgende:
[..]
6.10 is wekker tijd of telefoon tijd?![]()
Ik wilde je gisteren verbeteren door te zeggen dat er heul geen enge fokkers bestaan, maar gcjoel heb ik ook nog nooit ontmoet, dus ik kan niet voor haar in staanquote:
quote:Op zondag 25 oktober 2020 08:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wilde je gisteren verbeteren door te zeggen dat er heul geen enge fokkers bestaan, maar gcjoel heb ik ook nog nooit ontmoet, dus ik kan niet voor haar in staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |