abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195802950
O+ Klets hier over (ver)huizen, huishouden, schoonloeders en appgroepjes. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+

Een hart onder de riem voor iedereen die in quarantaine is!
pi_195802966
Het herfstblaadje icoontje gaat mis, helaas.
pi_195803482
Hier ook een weekje vrij. Heerlijk. We doen weinig, maar genieten enorm. O+
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:00:41 #4
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_195803528
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 08:59 schreef lily het volgende:
Dat kan ik me helemaal voorstellen, Gao. Is er zicht op wanneer jullie haar kunnen zien?
Normaal gesproken midden december. Tenzij jullie in volledige lockdown gaan, of ze om een andere reden vindt dat het te eenzaam wordt.

Wij waren een paar dagen naar het strand. Even eruit voor ons (man werkt nog steeds thuis, en nu ik beter wordt merk ik dat meer, zeg maar ;) ) en even duiken voor jongste die nog steeds weinig kan met z’n geopereerde pols, maar zo toch even lekker actief kon zijn. Was even een goed idee ❤Maar dan mis ik haar extra, want ze kan zo ontzettend genieten.

Ze had gezegd dat we maar geen foto’s moesten sturen van het eten en drinken daar (ze kent het hotel erg goed, want ze heeft er met school al haar duikbrevetten gehaald), dus ik heb me vermaakt met het sturen van foto’s van lege borden en glazen :D Dat ze ons niet te erg gaat missen, zeg maar ;)
pi_195803644
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:00 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Normaal gesproken midden december. Tenzij jullie in volledige lockdown gaan, of ze om een andere reden vindt dat het te eenzaam wordt.

Wij waren een paar dagen naar het strand. Even eruit voor ons (man werkt nog steeds thuis, en nu ik beter wordt merk ik dat meer, zeg maar ;) ) en even duiken voor jongste die nog steeds weinig kan met z’n geopereerde pols, maar zo toch even lekker actief kon zijn. Was even een goed idee ❤Maar dan mis ik haar extra, want ze kan zo ontzettend genieten.

Ze had gezegd dat we maar geen foto’s moesten sturen van het eten en drinken daar (ze kent het hotel erg goed, want ze heeft er met school al haar duikbrevetten gehaald), dus ik heb me vermaakt met het sturen van foto’s van lege borden en glazen :D Dat ze ons niet te erg gaat missen, zeg maar ;)
dat lijkt me zo gek, als er in 1x 1 van een unit van 4 mist bij vakanties enzo.....Het is natuurlijk een logische stap, maar ik kan het me nog helemaal niet voorstellen....
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:33:02 #6
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_195804141
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:06 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

dat lijkt me zo gek, als er in 1x 1 van een unit van 4 mist bij vakanties enzo.....Het is natuurlijk een logische stap, maar ik kan het me nog helemaal niet voorstellen....
Ik vond het ook echt raar toen we gisteren terug reden, die lege achterbank. Wat me erg verbaast, is dat jongste het zo superrelaxed vindt. Hij mist haar wel, maar zo in het dagelijks leven vind hij het wel fijn.
pi_195807632
Half december....Klinkt nog lang maar het schiet al op. Ik hoop dat er niks voor jullie tussenkomt. En foto’s van lege borden en glazen :D

Wij zijn in 2019 voor het eerst met vieren op vakantie geweest (ipv 5).
Ik had er vreselijk veel moeite mee en miste hem echt.
pi_195808965
Ik vind het al vervelend om een dagje weg te gaan met incompleet gezin.
pi_195809229
Dagjes weg doen we al een paar jaar met vieren en steeds vaker met drieën. Het gaat hard ondertussen..

Hoewel de dagjes weg sinds een paar maanden helemaal niet meer plaatsvinden :P ;(
pi_195819472
Ik houd heel wijselijk mijn mond als SM los gaat over de jongeren die overal de schuld van krijgen wbt coronavirus. Ik snap die jongeren zo goed. Toen ik 19/20/21 was vond ik het al erg dat ik een keer niet mee kon gaan stappen :{
pi_195819978
Ik kan er wel heel boos en verdrietig om worden. Niet specifiek op jongeren maar iedereen die maar wat doet en er zo voor zorgt dat alles strenger wordt.
Wij houden ons aan alles, zelfs strenger dan zou moeten. Alleen maar opdat onze ouders hun kleinkind kunnen zien. Daar hebben ze verdomme al zo lang op moeten wachten. En hoe het nu evolueert, kunnen ze m niet zien op zijn eerste verjaardag.
Vorige week zijn we ondanks alle adviezen om het niet te doen toch naar mijn ouders gereden. Was er zo klaar mee allemaal.
Plus mijn sociaal leven staat al bijna een jaar op een heel laag pitje. Heb mijn nieuwe collega's nog nooit in het echt gezien bijvoorbeeld. Dat maakt dat ik soms weinig begrip heb en het maar gezeur vind als mensen niet uit kunnen gaan en dat zo onmenselijk zwaar vinden.

Einde rant
pi_195820298
In deze periode is geen 1 waarheid. Iedereen heeft er moeite mee en het ene geval is schrijnender dan het ander. Mijn ik nu denkt ook: “een paar weken niet in de kroeg: ach get over it”, maar ik weet zeker dat mijn ik daar 15 jaar geleden anders over dacht. Toen was sociaal doen met mijn vrienden echt het belangrijkste van de hele wereld.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:56:58 #13
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195820364
Waar ik me vooral aan stoor zijn de genomen maatregelen. We mogen niet uit eten. Wél mogen we massaal de stad in om te shoppen (ik fietste donderdag door de stad in 070, niet normaal druk) en beelden die ik heb gezien van de Efteling zijn ook absurd. Maar dat zullen wel weer momentopnames zijn. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_195820368
Ik snap heel goed dat ze het heel erg vinden. Ik voel er alleen niks bij.
En wat mij betreft is er wel 1 waarheid: als je ondanks alles toch de hele tijd met z'n allen in de kroeg gaat zitten is dat gewoon aso. En als je nu andere manieren vindt om massaal bij elkaar te komen is dat nog meer aso. Daar heb ik 0 begrip voor.

Oh ja, die maatregelen. Dat mag dan allemaal maar ik mag niet bij mijn ouders in de woonkamer zitten zonder 10 dagen in quarantaine te moeten :')
Sterker nog, ik zou al in quarantaine moeten als ik op hun oprit sta en het raampje naar beneden doe.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bottoms_up op 24-10-2020 10:03:08 ]
pi_195820507
Tijd voor een volledige lockdown... 2 of 3 weken ofzo *O*

Met die halfzachte maatregelen, zoals restaurants dicht maar winkelen mag nog volop, kan ik ook niets. Je struikelt hier in 015 ook over de mensen :N
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:06:39 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_195820509
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:57 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik snap heel goed dat ze het heel erg vinden. Ik voel er alleen niks bij.
En wat mij betreft is er wel 1 waarheid: als je ondanks alles toch de hele tijd met z'n allen in de kroeg gaat zitten is dat gewoon aso. En als je nu andere manieren vindt om massaal bij elkaar te komen is dat nog meer aso. Daar heb ik 0 begrip voor.

Oh ja, die maatregelen. Dat mag dan allemaal maar ik mag niet bij mijn ouders in de woonkamer zitten zonder 10 dagen in quarantaine te moeten :')
Sterker nog, ik zou al in quarantaine moeten als ik op hun oprit sta en het raampje naar beneden doe.
Huh? Hebben ze bewezen covid dan?
disclaimer
pi_195820560
Iedereen heeft er moeite mee maar ik denk wel dat na de ouderen de groep jongeren in verhouding zwaar worden getroffen door de maatregelen en dan met name de jongeren die thuis wonen of in hun uppie.

Jonge kinderen kunnen naar school waar studenten thuis zitten. Kinderen kunnen met hun ouders op pad, jongeren niet want zij tellen mee in de aantallen en voelen zich daar ook te oud voor. Veel volwassenen hebben een gezin en/of werk wat door gaat.

Ik zie dat bij mijn jongste broertje ook. Hij zou een vervolgopleiding doen maar die is dit jaar niet gestart, bijbaantje is gestopt, sport ligt vrijwel stil en bijna winterstop. Uitgaan mag niet, een paar vrienden ziet hij nog maar het is eigenlijk een hele grote vriendengroep welke nu uit elkaar valt.
Mijn vader mopperde al dat hij alleen maar in bed ligt of achter de pc zit. Tja wat moet die jongen anders?

Dat is toch wel een heel contrast met mijn leven wat met wat kleine aanpassingen gewoon doorgaat zoals anders.
pi_195820642
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 10:06 schreef SQ het volgende:

[..]

Huh? Hebben ze bewezen covid dan?
Nee ze wonen 15km aan de verkeerde kant van de Maas.
pi_195820717
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:56 schreef Mariposas het volgende:
Waar ik me vooral aan stoor zijn de genomen maatregelen. We mogen niet uit eten. Wél mogen we massaal de stad in om te shoppen (ik fietste donderdag door de stad in 070, niet normaal druk) en beelden die ik heb gezien van de Efteling zijn ook absurd. Maar dat zullen wel weer momentopnames zijn. :')
Dit ja. Terwijl wij gisteren op het werk een beetje bezorg en afhaal deden, terwijl we de druk voelen dat er veel te weinig binnen komt hoorden we dat in Toverland het een drukte van jewelste was. Dat doet dan wel even wat.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195820786
Ik denk ook dat hoe jouw situatie thuis ook is, het is voor iedereen heel pittig.
Ik sprak van de week met mijn vriendin, die woont alleen, werkt alles van huis uit, ze is gewoon heel eenzaam op dit moment. En dus zoek ik haar wel af en toe op. En gaat zij ook bij anderen op bezoek (vrienden die precies deze situatie ook hebben).

En wat Adrian ook zegt: op mijn 18e was ik echt heeeeuuuul boos geweest als ik niet op stap mocht. Al meer dan een half jaar.
Ik ging 4 dagen per week, dat was mijn leven. Klinkt verwend en dat je ook best zonder kunt, maar ik had dat echt heel moeilijk gevonden.
pi_195820814
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:56 schreef Mariposas het volgende:
Je bent niet de enige die daarover valt.
Hoe kan het eigenlijk dat het bij pretparken zo druk is? Gaat het maximum aantal mensen dan allemaal op een kluitje staan of zijn er teveel mensen binnen?

Ik snap ook niet dat mensen winkelen een goed alternatief vinden voor de zaken die zijn gesloten. Als de huidige maatregelen niet werken moeten misschien de niet noodzakelijke winkels maar dicht net zoals bij de eerste golf in belgie. Niet best voor de economie maar op de huidige manier gaat de economie en de gezondheidszorg kapot.
Hoop eigenlijk dat het zo ver niet komt en dat ermee dreigen voldoende is. Maar ik heb er een hard hoofd in.
pi_195820957
Ik ben inderdaad ook al een paar keer omgedraaid bij de deur van de plaatselijke Kruidvat omdat het veel te druk is idd.
pi_195821039
Nou ja, ik ben afgelopen week dus wel gaan winkelen. En dat doe ik heel bewust. Zolang winkels geen sluiting door de overheid opgelegd krijgen, ontvangen ze geen financiële hulp. Als wij dan massaal niet meer gaan shoppen zullen ze allemaal omvallen. Grote concerns vangen dit misschien online op, maar kleine zelfstandigen gaan er aan onderdoor.
Overigens was het in Den Bosch maandag goed geregeld. Bij de Zara stond zelfs iemand bij de deur die mensen pas binnen liet als er anderen het pand uit gingen. Daar was het binnen ook echt niet zo druk.
pi_195821229
Bewust winkelen is dan waarschijnlijk gericht shoppen en niet met een groepje shoppen als gezellig uitje?
Ik ga ook naar de winkels maar dan wel in mijn eentje en ik zoek een rustig moment uit.
pi_195821520
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 10:15 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Nee ze wonen 15km aan de verkeerde kant van de Maas.
Maar dan hoef je toch niet in quarantaine na een bezoekje? Dat geldt alleen als je uit een ander land komt dat rood of oranje is, niet binnen Nederland. Lijkt mij dat als je goed afstand houdt, je prima bij je ouders op bezoek kan.
pi_195821542
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 11:23 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Maar dan hoef je toch niet in quarantaine na een bezoekje? Dat geldt alleen als je uit een ander land komt dat rood of oranje is, niet binnen Nederland. Lijkt mij dat als je goed afstand houdt, je prima bij je ouders op bezoek kan.
Ik dénk dat ze in een van onze buurlanden bedoelt.
pi_195821988
Idd bedoelde ik over de grens.

En ik bedoel helemaal niet dat ik het erger zou hebben dan een ander. Iedereen heeft het zwaar. Ik heb er alleen moeite mee dat er een groep mensen is die dat als excuus gebruikt om alle regels te negeren want "anders trekken ze het echt niet hoor". Waardoor alles weer strenger wordt. Dan worden weer vooral de mensen die zich wel aan de regels houden gestraft.
En dat de meeste mensen alleen kritische denkers zijn als het in hun voordeel is.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:43:43 #28
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_195822751
https://www.ad.nl/den-haa(...)F9Jx3CDZTJmZju4biyJs

Als ik dit lees vind ik de discussie over welke groep het zwaar heeft met de maatregelen er niet meer zo toe doen eigenlijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_195824360
Als ik kijk naar hoe ik was tussen de 16 en 20 jaar, amper verantwoordelijkheidsgevoel, veel de kroeg in, nachten doorhalen, vergeten aan mijn ouders te melden dat ik bij vrienden bleef slapen en het raar vinden dat ze bezorgd waren...kortom het is goed dat er toen geen pandamie was.

Ik ging vanochtend naar de slijter en had gewoon bijna ruzie. Er mochten maximaal 4 mensen in dat kleine winkeltje en er stonden er 5 binnen. Ik wachtte dus buiten, naast de deur zodat mensen normaal naar buiten konden. Kwam er een man aan die zich langs mij manouvreerde om de winkel in te gaan. Dus ik zei: ik sta ook te wachten, er staan al meer dan 4 mensen binnen. Of ik van de Corona politie was. Ik heb even tot 10 geteld. Hij ging wel achter me wachten, dat dan weer wel.
pi_195825846
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 11:58 schreef Bottoms_up het volgende:
Idd bedoelde ik over de grens.

En ik bedoel helemaal niet dat ik het erger zou hebben dan een ander. Iedereen heeft het zwaar. Ik heb er alleen moeite mee dat er een groep mensen is die dat als excuus gebruikt om alle regels te negeren want "anders trekken ze het echt niet hoor". Waardoor alles weer strenger wordt. Dan worden weer vooral de mensen die zich wel aan de regels houden gestraft.
En dat de meeste mensen alleen kritische denkers zijn als het in hun voordeel is.
Sorry, verkeerd begrepen.

Ik heb ook moeite met mensen die zich niet aan regels houden. Mijn schoonouders zijn vrij laks, die hebben er ook weinig begrip voor dat ik morgen niet wil komen als ik dan nog verkouden ben. "Het is toch geen corona dus dan is er toch niks aan de hand?" Ze staan er dus totaal niet bij stil dat als ik ze aansteek zij ook een dag of vier/vijf in quarantaine zouden moeten, totdat ze een testuitslag hebben. Zouden ja, want ik weet vrij zeker dat ze zich dus ook niet zouden laten testen, maar er gewoon vanuit zullen gaan dat het van mij is. En prima als ze voor zichzelf zo laks zijn, maar ik ga ze morgen (live of telefonisch) wel echt ook even duidelijk maken dat ze hier ook niet welkom zijn met lichte verkoudheidsklachten. Ik zie zo ongeveer iedere week wel een verloskundige, fysiotherapeut, of andere zorgverlener en ik heb er geen zin in om iedere keer zorg uit te moeten stellen omdat ik door andermans lakse houding verkouden word. Maar zij vinden het allemaal maar overdreven geloof ik.
pi_195839547
Ik vind de lockdown nog het vervelendst voor jonge kinderen. Die hebben handen wassen als eerste vocabulaire, leren dat je niet fysiek dichtbij anderen mag komen, dat je anderen erg ziek kan maken daarmee, terwijl ze in een levensfase zitten waarbij het elkaar opzoeken juist belangrijk is. Zij zijn ook degenen die hun grootouders en andere familie, en vrienden het meest moeten missen, doordat het contact houden via digitale media niet toereikend is. En dit alles zonder dat je goed begrijpen wat er gebeurt. En zij zijn niet degenen die de regels trotseren, maar ze dragen wel de gevolgen ervan dat een stel «volwassen» mensen dikke schijt heeft aan andere mensen.

Ik vind het voor mijn eigen kinderen nog het vervelendst dat ze kerst zonder tante moeten vieren, hun enige familie in NL. Ze raken de connectie met NL kwijt. Verjaardagsfeestjes kunnen niet doorgaan, zelfs al zitten ze met diezelfde kinderen in de groep/klas. Dat is lastig te verkroppen als je 3/4/5/6/7 bent.

Ben erg benieuwd wat voor consequenties die distansiering gaat hebben voor de jonge generaties.
pi_195840014
Mijn kinderen van 3 en 5 merken vrijwel niets van Corona juist. Kleuter leerde het woord pas toen hij weer op school kwam nadat de scholen dicht gingen. Ik denk dat juist de kleine kinderen niet beter weten. Dat ze leren afstand te houden van vreemden vind ik alleen goed, en met handen wassen in het standaard repertoire is ook niets mis. Maar mijn kinderen zien hun opa’s en oma’s gewoon, alleen ooms en tantes wat minder, maar ook daar is er incidenteel 1 op 1 contact. En mijn kinderen brengen nu veel meer tijd met papa door omdat hij fulltime thuis is en we dus samen ontbijten, lunchen en wat vroeger kunnen avondeten. Mijn ouders gaan een paar maanden per jaar weg met de camper, doen ze nu ook niet dus ze doen ook meer met opa en oma. Ik denk dat netto voor hen de voordelen opwegen tegen de nadelen.

Mijn puberneven en nichten daarentegen zitten verveeld thuis. Zij mogen als gezin nergens meer op bezoek want ze zijn met teveel. School is 1 a 2 dagen per week ipv fulltime en twee ervan zijn net 18 en mogen nu ook opeens niet meer sporten of andere clubjes doen. Het enige dat ze kunnen/mogen is gamen en werken... En als ze dan klaar zijn met opleiding en Corona mogen ze beginnen met een echte baan zoeken in een ingestorte economie...

Ik ben heel blij dat mijn kinderen nog zo jong zijn en er vrij moeiteloos doorheen vliegen, pubers lopen gewoon een jaar studievertraging en achterstand in hun sociale ontwikkeling op, zeker degene die niet zo stevig in hun schoenen staan.
pi_195840098
Ik vond het in de eerste thuisperiode wel heftig toen mijn kleuter bij het wandelen paniekerig riep dat er (aan het einde van de straat) iemand aan kwam. Ik wil niet meegeven dat andere mensen slecht/ziek/enz zijn.
Verder ben ik blij dat mijn kind nog zo jong is, dat de gevolgen voor hem -voor zover ik nu kan overzien- beperkt zijn. Wij houden wel afstand tot familie, komen minder bij oma en opa maar videobellen vaker. En tja, dan maar geen zwemparadijs of binnenspeeltuin dit jaar. We zijn dit jaar vaker in het bos geweest dan andere jaren en dat is ook heerlijk.
Voor jongeren valt er veel meer weg, dat lijkt me (ook als ouder) veel lastiger.
pi_195840131
Dat is wel fijn dan, Flying Fish.

Maar in de gezinnen waar de ziekte speelt, kan dat heel anders zijn. Of de gezinnen waar een of twee ouders ineens wekloos zijn. Of kinderen die sowieso gevoelig zijn voor veranderingen, of snel angstig zijn.

Maargoed. Corona is voor niemand goed. Het is alleen zo zonde van de inzet geweest in maart, nu zoveel mensen het aan hun laars lappen :N
pi_195840149
Mijn driejarige lijkt er ook weinig onder te lijden. Het viel me laatst op dat ik hem zelfs nog nooit het woord corona heb horen zeggen, terwijl je tegenwoordig niets anders hoort overal.

Wij hebben aan hem uitgelegd dat mensen die we niet kennen (in de winkel of op straat) graag ruimte willen hebben en dat we die met rust laten.

Wij komen ook nog wel af en toe bij opa en oma (mits klachtenvrij) dat scheelt wel denk ik :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_195840156
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 09:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Maar in de gezinnen waar de ziekte speelt, kan dat heel anders zijn. Of de gezinnen waar een of twee ouders ineens wekloos zijn. Of kinderen die sowieso gevoelig zijn voor veranderingen, of snel angstig zijn.
Dat is waar, maar dat geldt dan denk ik voor alle leeftijden?
  Licht Ontvlambaar zondag 25 oktober 2020 @ 09:58:20 #37
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_195840371
Mijn 16 jarige houdt zich er vrij goed onder, het is gelukkig sowieso wel een flexibele (heeft ze niet van mij...). Maar het leven wordt wel vrij moeilijk gemaakt voor die leeftijdsgroep, die drijft normaal op sociaal contact. Ik hoop ook echt dat de scholen deze keer openblijven.

En ja, ik besef dat dat ingegeven wordt door een puur egoïstische instelling waarbij ik niet verder denk dan mijn eigen voordeur/regio. Het is dan ook puur hoop, ik ga niet de barricades op om het te bewerkstelligen. Ik hou me juist zo veel mogelijk aan de maatregelen, ook aan die waar ik geen heil in zie.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_195840462
Ik denk dat trouwens het grote merendeel zich gewoon aan de regels houdt. En dat het oplaaien van het virus echt niet alleen komt door de mensen die zich minder goed aan de regels houden.
We zitten in de maanden met de letter R in de naam en deze tijd staat sowieso bekend al dat mensen sneller ziek worden.
En nu hebben we een nieuwe ziekte waar nog zoveel niet bekend over is. Mij verbaast het njet dat de cijfers oplopen.

Daarbij waren de regels van maart zo dat we vanaf september weer het normale leven een beetje zouden kunnen oppakken. Maar nu zijn de regels weer zo enorm streng en worden ze alleen nog maar strenger. (En ik snap waarom dat zo is) Ik denk dat vooral het uitzichtloze van de situatie zorgt voor het moeite hebben met de regels.

Ik ben wel benieuwd naar de persconferentie van dinsdag trouwens.
pi_195840541
Mijn kleuter wordt morgen 5 *O*

Ze gaat morgen wel naar school om te trakteren. Haar feestje heb ik echter moeten annuleren :{ Doordat ik een enorm lage weerstand heb door mijn behandelingen, wil ik nu even geen andere kinderen meer in huis. Het feestje zou buiten de deur zijn, maar door alle restricties zou het niet zo tof zijn als "normaal", dus ze mag een feestje geven als de besmettingsgraad flink is gedaald. Maargoed... ze kijkt al maanden uit naar haar verjaardag, dus morgen houd ik het nog zo normaal mogelijk.

Maar eigenlijk wil ik haar na morgen thuishouden van school
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Weet iemand of dat kan gezien de leerplicht? Voor 5 jarigen is er natuurlijk geen online les, zoals voor de bovenbouw.
  Manager PR/Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 10:27:11 #40
269689 crew  Viv
pi_195840597
@MorganLeFay tijdens de eerste golf was er een afspraak dat ouders geen gedoe met de leerplicht kregen als ze hun kinderen thuis hielden, toen dat volgens de destijds geldende coronamaatregelen nog niet verplicht was. Ik weet niet of zoiets nu weer geldt. Lijkt me dat je een hele legitieme reden hebt! :*
pi_195840631
Dit staat er op overheid.nl;

Als volwassenen of kinderen zelf behoren tot de risicogroepen volgens het RIVM (boven de 70 jaar of met onderliggende aandoeningen), of gezinsleden hebben die tot de risicogroep behoren, dan kunnen ze worden vrijgesteld van fysiek onderwijs. Ouders nemen in dat geval contact op met de schoolleiding.
  zondag 25 oktober 2020 @ 10:44:59 #42
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195840827
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:09 schreef Omentielvo het volgende:
Ik denk dat trouwens het grote merendeel zich gewoon aan de regels houdt. En dat het oplaaien van het virus echt niet alleen komt door de mensen die zich minder goed aan de regels houden.
We zitten in de maanden met de letter R in de naam en deze tijd staat sowieso bekend al dat mensen sneller ziek worden.
En nu hebben we een nieuwe ziekte waar nog zoveel niet bekend over is. Mij verbaast het njet dat de cijfers oplopen.
Ten tijde van de Spaanse Griep hadden ze geen social distance, anderhalve meter afstand, viruswaanzin, Malieveld demonstraties, complottheorieën met chips in vaccins, persconferenties, etc. en dat verliep ook in golven.
KuikenGuppy
pi_195840887
Laat ik vooropstellen dat ik de semi lockdown, de economie die volledig gaat instorten, het fulltime thuiswerken en de enorme teruggang in sociale interactie enorm kut vindt.
De angst voor die klote ziekte voor mezelf en naasten die in de risicogroep zitten is soms best stressvol.

Maar wij hebben de luxe van banen die door zullen draaien en 2 kinderen die zich er weinig tot niets van aantrekken.
Juul is natuurlijk pas 2 die krijgt er echt niets van mee behalve dat ze boos is dat ze niet bij de buren naar binnen mag nu.
B is bijna 7 en vraagt wel eens iets maar dat is echt minimaal. Zijn juf is weer hersteld en staat morgen weer voor de klas. Daar reageert hij nauwelijks op eigenlijk. Hij hoort het aan en gaat weer verder.

Kortom ik vind het zelf fijn dat ik nu jonge kinderen heb. Mijn neefjes zijn beide 17 en niet eens echt sociaal actief. Die zie je met de week bleker en vermoeider worden. Ze missen een echt ritme, contact en alles wat voor hun normaal was.

Ik kijk vooral ook met wat angst naar het tijdperk na Corona. Hoe normaal wordt alles weer? Hoeveel mensen gaan werkeloos worden? Hoeveel bedrijven gaan omvallen?
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 11:24:35 #44
5428 crew  miss_sly
pi_195841489
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ten tijde van de Spaanse Griep hadden ze geen social distance, anderhalve meter afstand, viruswaanzin, Malieveld demonstraties, complottheorieën met chips in vaccins, persconferenties, etc. en dat verliep ook in golven.
Als je er wat over leest, blijkt dat social distancing door sommige autoriteiten wel werd aangeraden, er ook protesten waren en niet iedereen gevaccineerd wilde worden.
Op zich is er niet eens zoveel veranderd in die honderd jaar :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195843346
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:31 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik vind de lockdown nog het vervelendst voor jonge kinderen. Die hebben handen wassen als eerste vocabulaire, leren dat je niet fysiek dichtbij anderen mag komen, dat je anderen erg ziek kan maken daarmee, terwijl ze in een levensfase zitten waarbij het elkaar opzoeken juist belangrijk is. Zij zijn ook degenen die hun grootouders en andere familie, en vrienden het meest moeten missen, doordat het contact houden via digitale media niet toereikend is. En dit alles zonder dat je goed begrijpen wat er gebeurt. En zij zijn niet degenen die de regels trotseren, maar ze dragen wel de gevolgen ervan dat een stel «volwassen» mensen dikke schijt heeft aan andere mensen.
Is dat dan een verschil in regelgeving met hier en daar?

In nederland hoeven jonge kinderen geen afstand te houden, mogen gewoon samen spelen, mogen grootouders en andere familie zien (al is dat bij risicogroep niet aan te raden). Alleen dat handen wassen maar of dat nu heel slecht is?

Bij gezinnen waar andere dingen spelen is dat natuurlijk anders. Die gezinnen zijn er zonder corona ook alleen nu is het wel meer en tegelijk is het meer verborgen achter de voordeur.
  zondag 25 oktober 2020 @ 14:01:56 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195844440
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:06 schreef Elleska het volgende:

[..]

In nederland hoeven jonge kinderen geen afstand te houden, mogen gewoon samen spelen, mogen grootouders en andere familie zien (al is dat bij risicogroep niet aan te raden). Alleen dat handen wassen maar of dat nu heel slecht is?

Bij gezinnen waar andere dingen spelen is dat natuurlijk anders. Die gezinnen zijn er zonder corona ook alleen nu is het wel meer en tegelijk is het meer verborgen achter de voordeur.
In NL stelt het RIVM zelfs dat kinderen tot 12 jaar helemaal geen afstand hoeven te houden; niet tot elkaar en niet tot volwassenen.
quote:
Kinderen tot en met 12 jaar hoeven onderling én tot volwassenen geen 1,5 meter afstand te houden. Dit geldt ook op de kinderopvang en het basisonderwijs.
Ik vind het ronduit bizar.
Onze 9-jarige komt nu iig niet bij mijn ouders (79) in de buurt.
Het contact met mijn oudste zoon en kleinzoon (2) beperk ik ook tot dagen waarop ik geen bezoek van of bij anderen heb gehad. Als ik dat wel heb gehad ga ik alleen bij hen naar binnen als mijn kleinzoon slaapt en hou ik afstand tot mijn oudste zoon.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 25 oktober 2020 @ 14:06:05 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195844527
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wel mondmaskers.....
En....
quote:
But what did work in 1918 and 1919 was enforcing and sustaining social distancing measures. That, too, involved everyone doing their part and taking individual accountability.
https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195847098
Ik heb al voordat onze eigen corona besmetting werd geconstateerd besloten om buurtkinderen etc. voorlopig niet meer bij ons binnen te laten. Simpelweg om het aantal verschillende contacten te beperken. Dat deden we ook tijdens de eerste golf en doen we nu dus weer. Niet alle ouders van vriendjes snappen dat, maar zeker nu ik van dichtbij heb gezien wat corona zelfs met een gezond jong en fit mens kan doen sta ik nog meer achter deze keuze.
Ik snap ook dat anderen gewoon de richtlijnen van het RIVM volgen hoor, iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt binnen de bestaande richtlijnen, maar ik trek dus mijn eigen iets strengere plan. :)
pi_195848108
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:06 schreef Elleska het volgende:

[..]

Bij privéaangelegenheden mogen er in Oslo max 10 mensen samen, ook al zitten ze normaal met 28+ in de klas, want «op school is er streng beleid op besmetting». Nou valt dat laatste wel mee, masr dat betekent dus als S zijn verjaardag viert voor vriendjes en vriendinnetjes, dat ik óf man, of grote zus de deur uit moet sturen als ik zijn 7 leeftijdsgenootjes uit wil nodigen. Slaat nergens op, maar ja. Ik wil geen besmettingspiek op mn geweten hebben.

Wij zien mijn man zn ouders wel, maar onze enige familie in NL (mijn zus) zullen we voorlopig niet kunnen zien. En das kut, zeker met de feestdagen. Grootouders in t buitenland mogen wel hierheen, maar overige familie niet. Het is al sneu dat ze mijn ouders nooit hebben kunnen ontmoeten, en dan mag tante het land ook al een poos niet in.
We hebben hier (door de strenge regels) weinig te klagen hoor, qua corona. Maar ik merk echt wel dat vooral mn grote angstig is. «Kan tante ooit nog komen..?» Een jaar iemand niet zien is voor die kleintjes al snel een kwart van hun leven.
pi_195848778
https://imgur.com/a/IoycDks

Even iets luchtigs tussendoor.
Hopelijk werkt het zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')