Dus je snapt gewoon niet dat je beter kan niezen met een mondkapje op, dan zonder?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 11:46 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ken genoeg mensen die het niet rooskleurig zagen zitten, maar dat blijkt allemaal mee te vallen. Geen van allen hadden ze een mondkapje.
[..]
Er is geen wetenschappelijk consensus of het dragen van een mondkapje effect heeft. Ze spreken elkaar tegen, dus je gaat mij hier niet overtuigen. Sterker nog... het dragen van een mondkapje maakt de kans groter op infecties. Mensen die ziek zijn denken ik heb toch een mondkapje, dus ik kan wel even naar de winkels. Daarnaast hoe langer het gebruik van de mondkapje hoe meer schijt mensen hebben aan de 1.5m.
Waarom denk je dat er geen wetenschappelijk consensus is?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 11:50 schreef illusions het volgende:
[..]
Dus je snapt gewoon niet dat je beter kan niezen met een mondkapje op, dan zonder?
Dan ben je wel heel erg onwetend hoor.
Ik denk dat dat er wel is, ik denk dat jij appels met peren vergelijkt, verschillende onderzoeken met een andere onderzoeksvraag, en daarom denkt dat er geen consensus is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 11:50 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er geen wetenschappelijk consensus is?
https://www.rivm.nl/docum(...)ers-openbare-ruimtenquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 11:52 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik denk dat dat er wel is, ik denk dat jij appels met peren vergelijkt, verschillende onderzoeken met een andere onderzoeksvraag, en daarom denkt dat er geen consensus is.
En?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 11:54 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/docum(...)ers-openbare-ruimten
De literatuur over het effect van het dragen van niet-medische mondmaskers in
de openbare ruimten is niet eenduidig en de resultaten uit de beschikbare studies
spreken elkaar tegen
Zolang er geen wetenschappelijk consensus is blijf ik bij mijn mening.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 11:55 schreef illusions het volgende:
[..]
En?
Dat betekent niet dat er geen effect is, hetgeen jij beweert.
Dat mag, vrij achterlijk maar niet verboden, want er is wel wetenschappelijke consensus over het feit dat het tenminste iets doet - in hoeverre het effectief is niet, maar je snapt toch ook wel dat als je niest met een mondkapje, er minder speeksel door de lucht vliegt?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 12:01 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Zolang er geen wetenschappelijk consensus is blijf ik bij mijn mening.
Ik ben van mening dat het om de kleine druppels gaat. De grote druppels houden ze wel tegen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 12:03 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat mag, vrij achterlijk maar niet verboden, want er is wel wetenschappelijke consensus over het feit dat het tenminste iets doet - in hoeverre het effectief is niet, maar je snapt toch ook wel dat als je niest met een mondkapje, er minder speeksel door de lucht vliegt?
Ik draag ook geen mondkapje maar beweren dat het absoluut niets doet is gewoon kortzichtig.
Aha, hoe klein?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 12:10 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat het om de kleine druppels gaat. De grote druppels houden ze wel tegen.
Toch apart, dat het niet in die grote druppels zit!quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 12:10 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat het om de kleine druppels gaat. De grote druppels houden ze wel tegen.
Maar het zit niet in die grote druppels die volgens jou wel tegengehouden worden door een masker?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 12:14 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Klein genoeg om erdoor heen te gaan.
Als er 10000 kleine druppels door dat masker heen gaat en 1 grote druppel tegenhoud gaat dat je helpen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 12:15 schreef illusions het volgende:
[..]
Maar het zit niet in die grote druppels die volgens jou wel tegengehouden worden door een masker?
Tuurlijk. Die grote druppel wordt immers tegengehouden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 12:22 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Als er 10000 kleine druppels door dat masker heen gaat en 1 grote druppel tegenhoud gaat dat je helpen?
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 12:24 schreef illusions het volgende:
[..]
Tuurlijk. Die grote druppel wordt immers tegengehouden.
De paraplu is zodanig beschadigd dat het 1 druppel tegen houd.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 12:27 schreef illusions het volgende:
[..]
Houdt een paraplu met een gat erin regen tegen?
Dat denk jij misschien. Toch blij dat we duidelijk hebben gekregen dat een mondkapje wel degelijk grote druppels tegenhoudt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 12:29 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
De paraplu is zodanig beschadigd dat het 1 druppel tegen houd.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 12:34 schreef QAnonn het volgende:
een lapje stof houdt geen virussen tegen, lijkt me duidelijk. mensen die op een viruslab werken hebben niet voor nix een maanpak aan en geen hip zwart stukje stof met een logo erop
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 12:29 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
De paraplu is zodanig beschadigd dat het 1 druppel tegen houd.
Je snapt duidelijk niet hoe het werkt. Het coronavirus wordt overgedragen door druppels in de lucht, die tot 0.0005mm klein kunnen zijn. Er zijn echter gewoon mondkapjes die tot wel 10 nanometer tegenhouden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 12:34 schreef QAnonn het volgende:
een lapje stof houdt geen virussen tegen, lijkt me duidelijk. mensen die op een viruslab werken hebben niet voor nix een maanpak aan en geen hip zwart stukje stof met een logo erop
gevaarlijk? valt mee. sterfte% is 0,2% en als je onder de 70 jaar bent is het verwaarloosbaar laag. maar jij mag natuurlijk denken dat t een killervirus is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 12:36 schreef Dven het volgende:
Enerzijds heerlijk om te zien wat voor achterlijke mensen er kunnen bestaan. Anderzijds ook wel triest natuurlijk. Gevaarlijk zelfs.
Net zoals jij het recht hebt om achterlijk te blijven.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 12:43 schreef QAnonn het volgende:
[..]
gevaarlijk? valt mee. sterfte% is 0,2% en als je onder de 70 jaar bent is het verwaarloosbaar laag. maar jij mag natuurlijk denken dat t een killervirus is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |