abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 november 2020 @ 22:49:47 #91
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_196062710
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:37 schreef ReedsGeregistreerd het volgende:

[..]

We gooien het land ook niet plat om Corona, maar om capaciteitsgebrek in de zorg. Als er bij wijze van spreke 50.000 IC bedden zijn en 200k reguliere bedden dan hadden we waarschijnlijk 0 maatregelen gehad.

Wat men nog wel eens lijkt te vergeten is dat geen van de maatregelen als doel hebben om besmettingen an sich te voorkomen. Het doel is 'flatten the curve', zodat de zorg niet in de problemen komt.

Ook met deze maatregelen is het - zolang er geen vaccin is - niet ondenkbaar dat uiteindelijk iedereen Corona een keer zal krijgen.
[..]

Dit is wel selectief denken. Want die griepgolf in 2018 was dus ook 'super erg' voor die tijd. Maar toen hebben we geen maatregelen genomen. We accepteren al decennia dat 't griepseizoen soms erger is dan anders. Waarom is het nu stuitend dat we graag maatregelen willen versoepelen, maar is het niet stuitend dat we in 2018 geen maatregelen namen?
Omdat de ernst van de situatie met maatregelen vele malen groter is dan de situatie in 2018 zonder maatregelen.
2000 light years from home
pi_196065219
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 22:49 schreef Merkie het volgende:

[..]

Omdat de ernst van de situatie met maatregelen vele malen groter is dan de situatie in 2018 zonder maatregelen.
Heel zwart-wit gezien en puur vanuit economisch/maatschappelijk oogpunt, heb je uiteraard een punt.
Wat jij echter niet beseft / niet weet, is hoe het er daadwerkelijk in ziekenhuizen aan toe gaat (ik werk er), je zou eens een dagje, nee, een paar uurtjes zou al genoeg zijn, mee moeten kijken op verpleegafdelingen en ICU.

Als je de schrijnende situatie ziet, van zowel patienten als ziekenhuis medewerkers, denk ik dat je de maatregelen waarvoor gekozen is, dan wel beter gaat begrijpen. Als ziekenhuis medewerker vind ik de maatregelen zelfs nog mild, maar dit is mijn mening gebaseerd op wat ik weet.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  donderdag 5 november 2020 @ 17:27:56 #93
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_196076214
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 05:00 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Heel zwart-wit gezien en puur vanuit economisch/maatschappelijk oogpunt, heb je uiteraard een punt.
Wat jij echter niet beseft / niet weet, is hoe het er daadwerkelijk in ziekenhuizen aan toe gaat (ik werk er), je zou eens een dagje, nee, een paar uurtjes zou al genoeg zijn, mee moeten kijken op verpleegafdelingen en ICU.

Als je de schrijnende situatie ziet, van zowel patienten als ziekenhuis medewerkers, denk ik dat je de maatregelen waarvoor gekozen is, dan wel beter gaat begrijpen. Als ziekenhuis medewerker vind ik de maatregelen zelfs nog mild, maar dit is mijn mening gebaseerd op wat ik weet.
Ik ben het met je eens juist. Denk dat je mijn post niet goed begrijpt.
pi_196076268
Ga morgen toch nog maar weer even naar de huisarts voor de zekerheid (maarja die zal wel stress zeggen). Lees dat heel veel mensen die corona hebben gehad ook deze klachten nog maandenlang hebben die ik noemde waaronder deze die ik nu ook 2x heb gehad. Sinds gisteren ook weer ineens.

Ineens uit het niets een spanning in je keel en heel de dag door een misselijk gevoel zonder over te moeten geven. Krijg daardoor bijna niks door mijn keel. Vind het sowieso super vaag allemaal dat ik sinds dit jaar allemaal vage klachten heb. Dan ga je toch denken aan corona, omdat ik tot vorig jaar helemaal niet zoveel last had van klachten.

Vandaar dat ik toch steeds meer en meer zit te denken dat ik het toch ergens een keer dit jaar heb opgepikt en dit gewoon klachten zijn die weggaan en weer terug komen. In ieder geval heel vervelend.
pi_196165305
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 17:36 schreef hoechst het volgende:

[..]

Ja sorry ik doe het ook niet express..
Ik ken niemand die het heeft en ook niet via via zelfs.

En alles wat ik op de tv zie is bij uitstek al nep.

Dus ik ben helaas niet overtuigd.
Dus eigenlijk zeg je... ik ben dom want ik denk niet, ik hou bewust mijn ogen dicht dan is het er niet. Doen kinderen van 3 jaar ook! Ik heb Covid en ben herstellende, extreem vermoeid en probeer ondanks dat de draad weer op te pakken. Mijn hemel, wat een zombies heb je op de wereld en jij bent er eentje van -O-
:(
pi_196165484
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:36 schreef aries4656 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zeg je... ik ben dom want ik denk niet, ik hou bewust mijn ogen dicht dan is het er niet. Doen kinderen van 3 jaar ook! Ik heb Covid en ben herstellende, extreem vermoeid en probeer ondanks dat de draad weer op te pakken. Mijn hemel, wat een zombies heb je op de wereld en jij bent er eentje van -O-
:(
Je bent juist dom door wanneer je dingen gelooft waarvan bewijsmateriaal alleen op de tv te vinden valt..
pi_196165850
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:49 schreef hoechst het volgende:

[..]

Je bent juist dom door wanneer je dingen gelooft waarvan bewijsmateriaal alleen op de tv te vinden valt..
Ik heb Covid-19..owjaa...dat is natuurlijk gewoon een griepje... die benauwdheid is fake, die koorts, die de thermometer aangeeft is fake, alle verschijnselen die ik heb, zijn natuurlijk allemaal fake, alleen omdat jij ze niet wilt zien, omdat het jou nog niet is overkomen. Joh, ga met lego spelen en ga weer gauw in je eigen bubbel onder je steen liggen. of je komt bij mij in het ziekenhuis werken op de Covid afdeling. Hopende dat je zelf niet besmet wordt.
pi_196166045
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:49 schreef hoechst het volgende:

[..]

Troll?

Ik zal het maar serieus nemen.
pi_196166516
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 08:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vind het jammer dat griep nu weg wordt gezet als iets heel kleins. Ook van een goede griep kun je flink ziek zijn en lang naweeen hebben. Het is niet voor niets dat je het goed moet uitzieken, nu en in het verleden. Te snel weer aan het werk etc. Kan er voor zorgen dat het als een boemerang weer terug komt.

We doen nu net alsof een griep niks is. Als we dit topic vorig jaar rond deze periode hadden geopend, toen nog amper iemand over corona had gehoord, en we hadden de vraag gesteld of iemand echt wel eens een goede griep heeft gehad, dan hadden we ongeveer hetzelfde terug gelezen.
Waarschijnlijk omdat mensen griep en verkoudheid door elkaar halen.
Mensen roepen al snel dat ze griep hebben, terwijl het vaak om een heftige verkoudheid gaat.
ROBODEMONS..................|:(
pi_196167913
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 17:36 schreef hoechst het volgende:

[..]

Ja sorry ik doe het ook niet express..
Ik ken niemand die het heeft en ook niet via via zelfs.

En alles wat ik op de tv zie is bij uitstek al nep.

Dus ik ben helaas niet overtuigd.
Wat doe je hier dan?
Dit topic gaat over wie Covid19 heeft (gehad) en bijhorende ervaringen, niet over jouw ontkenning van de ziekte.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_196168182
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:00 schreef Jed1Gam het volgende:
Lijkt net of ik een topic over griep/verkoudheid lees.

:M
Een griep met grote kans op zware longontsteking en nog lang nasleep hebben?
Heeft te maken hoeveel je binnenkrijgt en hoe je weerstand is maar Covid-19 is in algemeen wel een zware vorm van griep.

[ Bericht 2% gewijzigd door mrevil1337 op 10-11-2020 12:35:34 (d) ]
pi_196168201
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:20 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wat doe je hier dan?
Dit topic gaat over wie Covid19 heeft (gehad) en bijhorende ervaringen, niet over jouw ontkenning van de ziekte.
Omdat dit topic verscheen toen ik nieuw aanklikte.
pi_196168831
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:35 schreef hoechst het volgende:

[..]

Omdat dit topic verscheen toen ik nieuw aanklikte.
En je hebt Covid19 gehad en wilt die ervaring met ons delen?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_196171119
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:21 schreef Wantie het volgende:

[..]

En je hebt Covid19 gehad en wilt die ervaring met ons delen?
Niet gehad.
pi_196356217
Na 4 weken nog steeds oververmoeid, te moe om te slapen en te moe om wakker te blijven, prikkelbaar en af en toe hoofdpijn
pi_196356356
Ik wil, als moderator en als persoon, iedereen bedanken om hier te vertellen wat Covid met je doet.

Alle verhalen zijn zeer welkom.
En sterkte. Voor iedereen die er mee te kampen heeft.
Voor veel mensen was dit een klote jaar. Voor de mensen die hier schrijven is dat het nog steeds.

Hopelijk wordt 2021 beter. O+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196357760
Kortademig (2 weken aan één stuk), hoofdpijn en tot wel 16 uur per dag geslapen en dat was het.
Verder geen medicatie ofzo genomen.
Cindy De Vuyst
  dinsdag 1 december 2020 @ 06:41:21 #108
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196493212
Wat voor keelpijn hadden jullie? Gezwollen / opgezette keel, of meer het gevoel dat je naar een concert geweest bent en jezelf schor gezongen hebt?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_196493288
Alsof je scheermessen ingeslikt hebt.
  dinsdag 1 december 2020 @ 18:14:23 #110
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196502798
Hmm. Wilde net komen melden dat het overgegaan lijkt te zijn en dat het dus vast geen corono was. Maar nu ik bovenstaande lees...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 1 december 2020 @ 20:38:53 #111
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_196505596
In Januari in Azië, paar dagen voor ik terug zou vliegen een kleine hoest gekregen. In vliegtuig begon de hoest erger te worden en mijn stem verdween... Alleen een hese stem bleef over. Dagen erna keelpijn die mijn strot dicht kneep maar rare was dat ik wel kon eten zonder pijn, en ook gewoon honger had. Zelfs tijdens het eten verdween de hoest. Toen kwam de echte hoest, gortdroog en niks hielp, ook de apotheek medicatie niet, het hoesten bleef komen en komen, en daar kwamen de messteken in de longen bij. Aan alle kanten voelde het alsof er met messen in mijn longen gesneden werd, Na een week werden de steken minder en begonnen mijn longen brandend aan te voelen... Het hoesten duurde zo'n 2 weken non stop, overdag en in de nacht. De steken in de longen hebben nog 4 maanden geduurd.

Toen werd er nog niet getest maar mijn anti lichamen test was vrij positief in juni :) Ben in die periode gewoon naar werk geweest, wat wisten wij nou? Collega's ziek geworden (niks ernstigs) en sindsdien op werk gevrijwaard gebleven. Moet er wel bij zeggen dat Ik altijd per fiets naar het werk ga. Ook ziek, en heb heel wat longvocht opgehoest :)

Al met al, vind ik de maatregelen zwaar overdreven voor een flinke griep.
Lach met een schone bips
pi_196704684
Ik ben sinds maandag thuis en ben vrijdag positief getest.

Ik ben niet vaak ziek, en als ik ziek ben dan is het meestal maar 2 dagen.
Daarom wist ik eigenlijk al praktisch zeker dat ik het had.

Ik was zaterdag en zondag al niet lekker, en maandag stond ik op met enorme koppijn.
De navolgende dagen een hoestje, spierpijn en vooral heel moet.
Sinds gisteren neusverkouden en weer wat hoofdpijn.

Maar het is vooral de moeheid die nu overheerst.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 13 december 2020 @ 13:43:45 #113
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_196705407
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:38 schreef loveyoulongtime het volgende:
In Januari in Azië, paar dagen voor ik terug zou vliegen een kleine hoest gekregen. In vliegtuig begon de hoest erger te worden en mijn stem verdween... Alleen een hese stem bleef over. Dagen erna keelpijn die mijn strot dicht kneep maar rare was dat ik wel kon eten zonder pijn, en ook gewoon honger had. Zelfs tijdens het eten verdween de hoest. Toen kwam de echte hoest, gortdroog en niks hielp, ook de apotheek medicatie niet, het hoesten bleef komen en komen, en daar kwamen de messteken in de longen bij. Aan alle kanten voelde het alsof er met messen in mijn longen gesneden werd, Na een week werden de steken minder en begonnen mijn longen brandend aan te voelen... Het hoesten duurde zo'n 2 weken non stop, overdag en in de nacht. De steken in de longen hebben nog 4 maanden geduurd.

Toen werd er nog niet getest maar mijn anti lichamen test was vrij positief in juni :) Ben in die periode gewoon naar werk geweest, wat wisten wij nou? Collega's ziek geworden (niks ernstigs) en sindsdien op werk gevrijwaard gebleven. Moet er wel bij zeggen dat Ik altijd per fiets naar het werk ga. Ook ziek, en heb heel wat longvocht opgehoest :)

Al met al, vind ik de maatregelen zwaar overdreven voor een flinke griep.
Ik begrijp dit niet. Zijn mensen zoals jij nou echt zo dom dat ze niet kunnen inzien dat het risico van een virus/ziekte voor het individu laag kan zijn zijn, maar voor de maatschappij als geheel hoog? Waarom kunnen zo weinig mensen die zaken los van elkaar zien?
pi_196722225
https://www.zorgwijzer.nl(...)et-coronavirus-gehad
onder t artikel staan 8531 reacties waaronder veel ziektebeeld omschrijvingen
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_196724902
Mensen met geur/smaakverlies hoe lang heeft dit bij jullie geduurd / hoe lang na positief kregen jullie dit?
Ik ben woensdag positief getest en eigenlijk alleen milde klachten zoals hoesten en wat vermoeid. Maar sinds gisteren proef ik ineens niets meer. Hebben meer mensen dit pas 'later' gekregen?
pi_196735842
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:06 schreef Pinuts het volgende:
Mensen met geur/smaakverlies hoe lang heeft dit bij jullie geduurd / hoe lang na positief kregen jullie dit?
Ik ben woensdag positief getest en eigenlijk alleen milde klachten zoals hoesten en wat vermoeid. Maar sinds gisteren proef ik ineens niets meer. Hebben meer mensen dit pas 'later' gekregen?
Had ik ook toen ik begin dit jaar vermoedelijk corona had.
Duurde bijna twee weken voordat ik wat rook en proefde.
Zelfs koffie smaakte nergens naar. Uien en knoflook proefde ik niet. Vond het best een rare ervaring. Ook toen niet veel gegeten.
pi_196738471
quote:
Ja, bij mij was dit ook pas na een paar dagen. Dinsdag positief getest en vanaf zondag geen reuk meer. Besmet geweest halverwege oktober, geur is nog steeds niet helemaal terug. Als ik m'n neus boven een kop koffie hou ruik ik het, maar als de geur meer in de lucht opgenomen is ruik ik het niet. Hopelijk komt dat nog wel terug!
  maandag 14 december 2020 @ 23:45:22 #118
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_196738601
quote:
Ik had precies hetzelfde. Geur en smaakverlies na 2 dagen. Gevoel van forse griep. Inmiddels ben ik ruim 2 maanden verder en is mijn reuk en smaak b
nog amper verbeterd. Er zijn welgeteld 5 dingen die ik nu wisselend sporadisch kan ruiken voor enkele seconden. Er is helaas vrij weinig bekend over hoe lang dit kan duren. Het tast je kwaliteit van leven aanzienlijk aan en de omgeving begrijpt het ook niet. ("ruik je echt niks?"). Heb al menig gerecht per ongeluk laten aanbranden..
Ik probeer hoopvol te blijven,maar ik ken ook iemand die besmet is geraakt tijdens de eerste golf en nog steeds kampt met reuk en smaak problemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door bellabeauti op 14-12-2020 23:46:40 (Taalfout ) ]
pi_196738655
Ik heb ook pas sinds 2 dagen geurverlies, smaakverlies ook.
Maar sommige dingen smaken juist heftiger terwijl ik andere dingen totaal niet proef.

Verder gaat het redelijk, alleen het is wel een beetje een achtbaan.
Vanochtend toen ik opstond leek ik wel ziektevrij maar begin van de middag kreeg ik toch weer hoofdpijn en erg vermoeidheid.
Hoesten lijkt nu wel echt klaar te zijn.

Morgen de 10de dag, als ik vanaf morgen 24 uur geen klachten heb mag ik weer naar buiten *O*
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_196740333
Vanochtend een afspraak gemaakt om me te laten testen want ik heb sinds zondag een ietwat hardnekkige (natte) hoest en een loopneus. Een loopneus heb ik altijd in deze tijd van het jaar maar die gaat altijd binnen een half uur weg als ik na het werk lekker warm binnen zit. Nu dus niet. Mijn vriendin is anesthesioloog en werkt iedere dag met Corona patiënten, zij weet dus heel goed wat het ziektebeeld is/kan zijn en ze is 75% zeker dat het een gewone verkoudheid is. Het is nu echter niet de tijd om risico's te nemen dus ik laat me testen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')