abonnement Unibet Coolblue
pi_195918146
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 07:56 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dit is de eerste keer dat ik hoor van zo'n verhaalsucces bij geldvoorelkaar
Maar dit leest ook als iemand die moedwillig gestopt is met betalen. Niet als een persoon met problemen.

Geldnemer is misschien alleen vergeten de Noorderzon op te zoeken?
pi_195918587
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 08:02 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Maar dit leest ook als iemand die moedwillig gestopt is met betalen. Niet als een persoon met problemen.

Geldnemer is misschien alleen vergeten de Noorderzon op te zoeken?
Dan kun je het huis niet meenemen :) Datzelfde huis zal wel reden geweest zijn om eieren voor zijn geld te kiezen, beter elders wat geld lenen dan bij het Leger Des Heils te moeten pitten met vrouw en kindjes. ~O>
Pecunia non olet
pi_195918682
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 16:40 schreef TisIk het volgende:

[..]

En gaat erg hard (voor SiG begrippen).
Ik vind het juist niet zo'n topproject.
Misschien komt het omdat investeerders net geld terugontvangen hebben door de vervroegde aflossingen?
Hij (SIG Vlissingen) zit vol (want die laatste 200 euro gaan technisch niet meer?)

Ik denk dat het object toch interessanter en couranter is dan het zo lijkt, het is weinig vergelijkbaar met een vertimmerd hok in een R'damse achterstandswijk, en een beetje geografische spreiding in de porto kan ook weinig kwaad.
Pecunia non olet
pi_195920334
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 17:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb de lening bij Knab/Ccf toen niet meegenomen. Op zich ziet het huidige verhaal er wel redelijk gezekerd uit.
Ik ben er meestal huiverig over maar hier lijkt het risico/rente percentage/looptijd t.o.v. de andere partij wel in orde.
Hoe denken jullie over deze samengestelde lening?
Nu komt VDG ook met een lening aan de DGA in privé met lage LTV en rente. Ik gok dat de Rabobank hem geloosd heeft en dat de herfinanciering daarom plaatsvindt.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_195920726
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:39 schreef VDF het volgende:

[..]

Nu komt VDG ook met een lening aan de DGA in privé met lage LTV en rente. Ik gok dat de Rabobank hem geloosd heeft en dat de herfinanciering daarom plaatsvindt.
Ja ik heb hem gezien. Dit is toch niet het miljoen dat in de andere lening genoemd wordt?
3.8% is voor mij te laag ook met deze ltv. Daarnaast is die LTV op basis van taxatie OG dat verhuurd is aan naar mijn idee slechts 1 (bevriende?) partij.
pi_195920828
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:39 schreef VDF het volgende:

[..]

Nu komt VDG ook met een lening aan de DGA in privé met lage LTV en rente. Ik gok dat de Rabobank hem geloosd heeft en dat de herfinanciering daarom plaatsvindt.
Ik dacht dat de propositie van gisteren (1 mln institutioneel en 3 ton particuliere investeerders) verdeeld was in hypotheek 1e & 2e rang. Navraag bij VDG leerde mij echter dat de 1,3 mln van gisteren geheel 2e rang is en de 1 mln van vandaag is eerste rang. Totale hypotheek op OG wordt dus 2,3 mln op een taxatiewaarde van 2,98 mln. Daarbij had de lening van gisteren nog wel aanvullende zekerheden maar is dus minder sterk dan ik dacht.
pi_195920926
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:08 schreef Aster1X het volgende:

[..]

Ik dacht dat de propositie van gisteren (1 mln institutioneel en 3 ton particuliere investeerders) verdeeld was in hypotheek 1e & 2e rang. Navraag bij VDG leerde mij echter dat de 1,3 mln van gisteren geheel 2e rang is en de 1 mln van vandaag is eerste rang. Totale hypotheek op OG wordt dus 2,3 mln op een taxatiewaarde van 2,98 mln. Daarbij had de lening van gisteren nog wel aanvullende zekerheden maar is dus minder sterk dan ik dacht.
Ik heb mijn bijdrage zojuist geannuleerd. De zekerheid vind ik nu te beperkt. Wacht wel op een nieuwe SIG. Het percentage dat daar de laatste tijd in 1a geboden wordt vind ik aantrekkelijker, althans past beter bij mij.
pi_195921303
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:08 schreef Aster1X het volgende:

[..]

Ik dacht dat de propositie van gisteren (1 mln institutioneel en 3 ton particuliere investeerders) verdeeld was in hypotheek 1e & 2e rang. Navraag bij VDG leerde mij echter dat de 1,3 mln van gisteren geheel 2e rang is en de 1 mln van vandaag is eerste rang. Totale hypotheek op OG wordt dus 2,3 mln op een taxatiewaarde van 2,98 mln. Daarbij had de lening van gisteren nog wel aanvullende zekerheden maar is dus minder sterk dan ik dacht.
De mail van gisteren is al dan niet bedoeld misleidend op dit gebied:

Men schrijft:

Daarnaast zijn de volgende zekerheden aanwezig.

Hypothecaire dekking, 2e in rang op het bedrijfspand en de opslagboxen van Boxaround aan de Hanepoel 6A t/m C te Zwaanshoek. Dit pand is recent getaxeerd op ¤ 2.980.000,-. Voordegroei heeft hier ook de eerste zekerheid van ¤ 1.000.000,- op gevestigd voor de volledige institutionele tranche;


Je wordt hier op het verkeerde been gezet.
- je bent feitelijk 3 in rang
- de hier genoemde miljoen is niet de miljoen uit de pitch wat wel gesuggereerd wordt.
- de genoemde eerste hypotheek is naar nu blijkt helemaal nog niet vergeven en ook niet geheel een institutionele tranche.

Men zet hier duidelijk de CF investeerders op het verkeerde been!!

Rectificatie door VoorDeGroei naar ontvangers van mail is nodig!!

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 29-10-2020 13:17:11 ]
pi_195921334
Amsterdam wil wat gaan doen tegen het 'verhokken' van woningen. https://www.bouwformatie.(...)utm_term=lees_verder

Volgend jaar minder SIG aanvragen uit Amsterdam?
pi_195921420
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:38 schreef Aster1X het volgende:
Amsterdam wil wat gaan doen tegen het 'verhokken' van woningen. https://www.bouwformatie.(...)utm_term=lees_verder

Volgend jaar minder SIG aanvragen uit Amsterdam?
Dat waren er toch al niet zo heel veel.
Er zijn trouwens meer steden waar de gemeente moeilijk doet met vergunning voor verkamering. Bijv Utrecht.
Meeste komt uit Rotterdam (waar hele straten door beleggers worden opgekocht).

Nu kunnen de gemeenten trouwens wel heel stoer roepen dat ze maatregelen nemen om beleggers dwars te zitten. Maar naar mijn optiek is dat vooral afleiding van hun eigen falen. Het is een keuze geweest van de (veelal linkse) gemeenteraden om niet genoeg woningen bij te bouwen. Waardoor er voor alle categorie woningen nu een record aan tekorten zijn. Woningtekort overkomt je niet (het is geen natuurramp). Dat zijn altijd keuzes geweest op basis van beleid.

[ Bericht 6% gewijzigd door dyna18 op 29-10-2020 11:51:55 ]
pi_195922022
Hoe gaat Geldvoorelkaar.nl om met de impact van corona en gevolgen voor geldnemers en investeerders?
Met betrekking tot reeds lopende leningen heeft Geldvoorelkaar.nl in fase 1 (eerste uitstel) het beleid gevoerd dat, indien door de ondernemer om lastenverlichting werd gevraagd, eerst werd geput uit het depot (2 maanden) en/of 3 maanden uitstel van aflossing werd verleend. Voor branches waarvan het corona-effect zeer evident was, heeft Geldvoorelkaar.nl niet om een nadere onderbouwing gevraagd bij het verlenen van uitstel. In branches waarin de impact niet direct evident was, heeft Geldvoorelkaar.nl om een nadere toelichting gevraagd.

Veel ondernemers zijn gelukkig goed geholpen door dit tijdelijke uitstel en konden daarna hun reguliere betaalverplichting weer hervatten. Helaas gold dit niet voor alle ondernemers en daarmee startte fase 2 (verlenging van uitstel) van onze coronaregeling. Dit was in de zomerperiode, toen ondernemers een verzoek deden om verlenging van het verleende uitstel. Alvorens hierover te beslissen, heeft Geldvoorelkaar.nl in deze fase wel om een nadere onderbouwing gevraagd, waaronder year-to-date cijfers en een overzicht van de overige maatregelen die de ondernemer inmiddels had genomen. U moet hierbij denken aan kostenbesparingen, afspraken met andere financiers, afspraken met verhuurders, overheidsregelingen waar gebruik van is gemaakt, et cetera. Voor een eventuele aanvullende toelichting is in enkele gevallen de ondernemer voor een gesprek bij Geldvoorelkaar.nl op kantoor uitgenodigd, of voor een video-call. Indien voldoende onderbouwd, heeft Geldvoorelkaar.nl vervolgens aanvullend 3 maanden uitstel van aflossing verleend.

Door de nieuwe gedeeltelijke lockdown breekt een volgende fase aan. Een aantal ondernemingen zal om verdere verlenging van uitstel vragen. Hier is inmiddels ook sprake van. In gevallen waarin het negatieve effect van de gedeeltelijke lockdown evident is – zoals bijvoorbeeld horeca en evenementen – zal Geldvoorelkaar.nl dit verzoek honoreren en in eerste instantie aanvullend 3 maanden uitstel van aflossing verlenen (of eerst gebruik maken van het depot als dat nog beschikbaar is). Geldvoorelkaar.nl wil, in afwijking van fase 1, echter wel een onderbouwing ontvangen die inzicht geeft in de maatregelen die de ondernemer de afgelopen 6 maanden reeds heeft genomen.

In totaal maakt op dit moment slechts 2% van de geldnemers gebruik van de uitstelregeling. Onze inzet is dat wij er alles aan doen om de ondernemers én investeerders te helpen. Belangrijk om te vermelden is dat de leningportefeuille van Geldvoorelkaar.nl zeer gevarieerd is en het aantal getroffen ondernemers relatief beperkt blijft. Geldvoorelkaar.nl wil de getroffen ondernemers op een verantwoorde wijze van dienst zijn, zodat ze perspectief houden en hun onderneming in de toekomst weer succesvol voort kunnen zetten. Hiermee is ook het belang van de investeerders gediend.
pi_195924524
1 jarige lening Maastricht
https://investeren.sameni(...)bleienbeekstraat-9-d

https://www.funda.nl/koop(...)leienbeekstraat-9-d/

[ Bericht 32% gewijzigd door KrekelJapie op 29-10-2020 15:30:43 ]
pi_195924920
quote:
Ik heb er al één van Serkan van 1 jaar, duurt een eeuwigheid voordat die rond is en een andere van Serkan werd van de week na 7 van de 60 maanden vervroegd afgelost.

Ik laat deze liggen voor de liefhebber ;)
pi_195925117
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:39 schreef fok321 het volgende:

[..]

Ik heb er al één van Serkan van 1 jaar, duurt een eeuwigheid voordat die rond is en een andere van Serkan werd van de week na 7 van de 60 maanden vervroegd afgelost.

Ik laat deze liggen voor de liefhebber ;)
Een jarige leningen moeten naar mijn idee rentedragend worden 5 dagen na storting. Gebeurt dit niet dan is het inderdaad haast niet lonend daar in het eerste jaar de fee ook nog eens hoog is.
pi_195925211
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Een jarige leningen moeten naar mijn idee rentedragend worden 5 dagen na storting. Gebeurt dit niet dan is het inderdaad haast niet lonend daar in het eerste jaar de fee ook nog eens hoog is.
De rente in schijf 1A is ook lager. 5,2 procent. Was bij de andere toch 5,45 in schijf 1A...

Blijft er netto nog minder over
pi_195925733
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Een jarige leningen moeten naar mijn idee rentedragend worden 5 dagen na storting. Gebeurt dit niet dan is het inderdaad haast niet lonend daar in het eerste jaar de fee ook nog eens hoog is.
Sameningeld geeft tegenwoordig in de nieuwsbrieven toch best goed aan wanneer een hypotheek gevestigd wordt. Als je vervolgens een dag of drie van te voren je betaling doet is dat eigenlijk altijd wel in orde
pi_195926605
ik had al een tijdje niets gedaan bij SiG, maar krijg je daar dan geen betaalverzoek meer van of iets dergelijks?
ik zag in het dashboard wel een linkje en heb daarmee 1 kleine betaling gedaan. Een tweede grotere betaling voor een ander project doe ik dan later wel.
pi_195926844
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 15:27 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Sameningeld geeft tegenwoordig in de nieuwsbrieven toch best goed aan wanneer een hypotheek gevestigd wordt. Als je vervolgens een dag of drie van te voren je betaling doet is dat eigenlijk altijd wel in orde
Mwa ...

Project is aangekondigd op 10-09-2020
Nieuwsbrief van 30-09-2020 Passeert naar verwachting op 09-10-2020
Nieuwsbrief van 01-10-2020 Passeert naar verwachting op 16-10-2020
Nieuwsbrief van 05-10-2020 Passeert naar verwachting op 23-10-2020
Nieuwsbrief van 12-10-2020 Passeert naar verwachting op 03-11-2020

Op 05-10-2020 is het verzoek om betaling ontvangen.
pi_195926885
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:29 schreef fok321 het volgende:

[..]

Mwa ...

Project is aangekondigd op 10-09-2020
Nieuwsbrief van 30-09-2020 Passeert naar verwachting op 09-10-2020
Nieuwsbrief van 01-10-2020 Passeert naar verwachting op 16-10-2020
Nieuwsbrief van 05-10-2020 Passeert naar verwachting op 23-10-2020
Nieuwsbrief van 12-10-2020 Passeert naar verwachting op 03-11-2020

Op 05-10-2020 is het verzoek om betaling ontvangen.
Op 5-10 weet je dat passeren niet gebeurd voor 23-10. Dan wacht je met betalen tot 20-10.

Op 20-10 weet je dat passeren niet zal plaatsvinden voor 3-11. Dan betaal je op 31-10.

Nooit problemen mee gehad.
pi_195928108
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:53 schreef flexion het volgende:

[..]

De rente in schijf 1A is ook lager. 5,2 procent. Was bij de andere toch 5,45 in schijf 1A...

Blijft er netto nog minder over
Komt omdat een 1 jarige lening lagere rentes hanteert.

Ik vind een paar korte leningen juist wel fijn. Hoewel de opbrengst wat lager is, is het soms fijn dat je je geld niet voor 5 jaar hoeft vast te zetten. Kan best zijn dat er ondertussen andere investeringen zijn waar ik het voor wil gebruiken, zoals zelf een pand aanschaffen.
pi_195928441
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:39 schreef fok321 het volgende:

[..]

Ik heb er al één van Serkan van 1 jaar, duurt een eeuwigheid voordat die rond is en een andere van Serkan werd van de week na 7 van de 60 maanden vervroegd afgelost.

Ik laat deze liggen voor de liefhebber ;)
Ik ook.
Je krijgt ook nog eens minder rente.
Geen denken aan dus.
pi_195931416
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ja ik heb hem gezien. Dit is toch niet het miljoen dat in de andere lening genoemd wordt?
3.8% is voor mij te laag ook met deze ltv. Daarnaast is die LTV op basis van taxatie OG dat verhuurd is aan naar mijn idee slechts 1 (bevriende?) partij.
Zoals ik het lees heeft hij feitelijk de exploitatie verpacht van 400 units dus de pachter heeft een zeer goede spreiding van huurdersrisico. Die units zullen altijd wel ergens tussen grotendeels en volledig bezet zijn. Dat maakt dat de maandelijkse pacht prima voorspelbaar is m.i.
En mocht het dan nog mis gaan dan zal dat dit gebouw met een dergelijke cashflow toch echt wel een miljoen opbrengen als ze hem nu op 3 miljoen schatten, laat het een miljoen minder zijn dan is de LTV nog steeds uitstekend.
En omdat het een privé project is, is N*gten ook nog eens materiëel HA, althans er valt een en ander te halen bij zijn bedrijven.

3,8% is mager maar er gaat verder niets meer van af, en het lijkt billijk voor het lage risico dat je er uiteindelijk geld op zou verliezen.

Ik doe mee, misschien hoog ik nog op afhankelijk van de meningen hier.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 15% gewijzigd door obligataire op 29-10-2020 20:06:29 ]
Pecunia non olet
pi_195940347
Drie nieuwe projecten op CCF

Bedrijfspand in Wekerom en winkelpand in Apeldoorn #1
https://www.collincrowdfund.nl/vastgoedbelegger-w-van-den-broek/
¤ 285.000 | 6,0% rente | 60 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedrijfspand in Wekerom en winkelpand in Apeldoorn #2
https://www.collincrowdfund.nl/vastgoedbelegger-wieger-van-den-broek/
¤ 100.000 | 6,0% rente | 60 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verbouwing manage
https://www.collincrowdfund.nl/rova-beheer-b-v/
¤ 100.000 | 6,0% rente | 96 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195940736
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:03 schreef Tsundoku het volgende:
Drie nieuwe projecten op CCF

Bedrijfspand in Wekerom en winkelpand in Apeldoorn #1
https://www.collincrowdfund.nl/vastgoedbelegger-w-van-den-broek/
¤ 285.000 | 6,0% rente | 60 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedrijfspand in Wekerom en winkelpand in Apeldoorn #2
https://www.collincrowdfund.nl/vastgoedbelegger-wieger-van-den-broek/
¤ 100.000 | 6,0% rente | 60 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verbouwing manage
https://www.collincrowdfund.nl/rova-beheer-b-v/
¤ 100.000 | 6,0% rente | 96 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als iemand een linkje heeft van Apeldoorn 1, ontvang ik die graag. Klinkt als een goed verhaal.
pi_195940920
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:21 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Als iemand een linkje heeft van Apeldoorn 1, ontvang ik die graag. Klinkt als een goed verhaal.
Grappig, Ik ben wel geïnteresseerd in Apeldoorn 2 en de stal.
Apeldoorn 1 is naar mijn idee een groter risico, de huurder is een kleding keten en hoewel Ter Stal goed bekend staat zie ik dit dus als een verhoogd risico.

Apeldoorn 2 zo'n bedrijfsloods zie ik als een lager risico. Hoewel ik de rest schuld van 80k na 5 jaar nog wel wat aan de hoge kant vind. Afijn ik zou hem per saldo wel mee willen nemen als er hier een linkje voorhanden is. Ik ga echter de wekker er niet voor zetten. :)

De stal zie ik gelezen het hele verhaal als de beste van de drie en zou ik graag een linkje van bemachtigen om mee te doen. Bestaand familie bedrijf met grote stille reserves dat niet alleen van de paarden afhankelijk is. Daarnaast worden er geen extra kosten gecreëerd daar de lening afbetaald wordt met gelden die anders aan externe huur werden uitgegeven.

[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 30-10-2020 10:44:16 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')