abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 oktober 2020 @ 09:54:38 #101
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195780485
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:52 schreef Elan het volgende:

[..]

Omdat een daling totaal niet reëel is? We weten dat de horeca en sport maar een paar % pakt qua besmettingen, en verder is het leven toch grotendeels gewoon doorgegaan en is het percentage dat positief test alleen maar toegenomen..
Maar een daling is wel degelijk reëel aangezien de activiteit en de clustering van mensen is afgenomen.
Antifa
  donderdag 22 oktober 2020 @ 09:54:48 #102
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195780488
quote:
11s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:54 schreef NaturalScience het volgende:
+13,227 gevallen in België. ;( :{
Grenzen dicht?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_195780511
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:54 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Grenzen dicht?
Wat kost dat op? Vrijwel overal is minder cojona dan in België.
pi_195780526
quote:
Toiletpapier weer gehamsterd in Duitsland
De verkoop van toiletpapier en desinfectiemiddelen in Duitsland schieten weer omhoog, melden autoriteiten. "Hamsteraankopen zijn weer gesignaleerd", citeert persbureau Reuters het Duitse statistiekbureau.
Die hebben natuurlijk geen Irma ;)

Ohja bron https://www.nu.nl/coronav(...)ests.html?redirect=1
pi_195780535
Weer even de data uitgesplitst per dag.

Vanaf 1 oktober weer. Ik probeer zo lang mogelijk vanaf 1 oktober te houden, maar weet niet hoe leesbaar het nog voor anderen is. Laat maar weten als ik er een week af moet halen oid:

Hier ook dezelfde data in een line chart:

Wat opvalt:
- Er komen meer meldingen een dag na de meldingsdatum al binnen, dat kan een indicatie zijn dat een achterstand weggewerkt is
- Data tot en met 11 oktober lijkt nagenoeg compleet. Zijn in de cijfers van de 21e nog 220 meldingen bijgekomen, maar is in het totaal verwaarloosbaar
- 12 oktober en verder volgt de 'trend' dat er nog zo'n 300 meldingen per dag bij komen. Ik verwacht dan ook dat vandaag de laatste (flinke) delta van 12 oktober zal zijn.
- Er zit een hele grote delta tussen 11 en 12 oktober. Het is niet aannemelijk dat dit een achterstand is, dit kan te maken hebben met meer testen dan daarvoor
- Gelet op de dag tot dag cijfers lijkt de groei iets af te remmen, hoe raar dat ook klinkt met de 8500 van gisteren.

Hoewel de cijfers van gisteren er schrikbarend hoog uit zagen, is dit de uitsplitsing ten opzichte van de 20e:
  donderdag 22 oktober 2020 @ 09:58:16 #106
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195780539
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Het wordt wel interessant om te zien hoe de bevolking gaat handelen zodra deze twee golf (begin 2021?) grotendeels voorbij is. Hardleers en is een derde golf onvermijdelijk? Of snapt men nu waarom de maatregelen aan moeten blijven?
'de bevolking' is zo algemeen
  donderdag 22 oktober 2020 @ 09:58:46 #107
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195780545
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat kost dat op? Vrijwel overal is minder cojona dan in België.
Ja, dus verkeer van België naar Nederland beperken is dan geen goed idee?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_195780549
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat?
Omdat ons pakket maatregelen lichter is dan dat van bijvoorbeeld Tsjechië waar ze een goed test en quarantainebeleid hebben en waar de aantallen ook gewoon blijft oplopen? Uiteindelijk moet je toe naar de zware lockdown, dus écht alleen voor noodzakelijke kwesties de hort op. En daarop handhaven. Want mensen hebben nu gewoon schijt en (bijna) alles kan ook nog gewoon.
blablablabla
pi_195780568
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

'de bevolking' is zo algemeen
Je moet het dan ook met de hele bevolking doen.
pi_195780571
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:54 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar een daling is wel degelijk reëel aangezien de activiteit en de clustering van mensen is afgenomen.
Hoe meet je dat in godsnaam. Wat betreft mobiliteit, het aantal parkeertransacties is vorige week even gedaald met 20%, geloof je nou echt dat dat voldoende is met deze aantallen?

Die 30 mensen personen regel was er al van het vorige pakket en heeft dus niets uitgehaald.
blablablabla
pi_195780577
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:59 schreef Elan het volgende:
Omdat ons pakket maatregelen lichter is dan dat van bijvoorbeeld Tsjechië waar ze een goed test en quarantainebeleid hebben en waar de aantallen ook gewoon blijft oplopen?
Dat was ons pakket in maart ook.
pi_195780598
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoe meet je dat in godsnaam. Wat betreft mobiliteit, het aantal parkeertransacties is vorige week even gedaald met 20%, geloof je nou echt dat dat voldoende is met deze aantallen?

Die 30 mensen personen regel was er al van het vorige pakket en heeft dus niets uitgehaald.
Als iedereen in een strikte bubbel gaat zitten met een man of tien kan er zoveel mobiliteit tussen die bubbels plaatsvinden als iedereen wil. Het probleem is niet zozeer de mobiliteit binnen clusters, als wel de mobiliteit tussen clusters.
pi_195780604
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In Tsjechie mag je de deur niet meer uit behalve voor noodzakelijke doeleinden en een wandeling. Onze lockdown stelde weinig voor, de enige reden dat winkels massaal sloten was vanwege de NOW-regeling. Dat was goedkoper dan draaiende houden.

Eigenlijk heeft de Nederlandse bevolking toen bepaald dat er een lockdown uitgevoerd gaat worden. Dat is nu wel anders.
pi_195780613
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Huidige pakket van Tsjechië is vergelijkbaar met hun eerste lockdown en doet nu amper iets, terwijl ze het toen vrij snel onder controle hadden. Tweede golf kun je gewoon totaal niet vergelijken met eerste golf. Het probleem zit hem in ons gedrag.
blablablabla
pi_195780618
quote:
13s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 01:49 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wat draai jij de feiten hier kundig om zeg. Een jaar geleden was het ondenkbaar geweest dat een reiziger zo aangepakt zou worden om het niet dragen van een zo goed als volstrekt ineffectief niet medisch mondkapje, dat overigens om lekker aerosolvormend te eten gewoon mag worden afgedaan en door tallozen verkeerd of zelfs onder de neus gedragen wordt.

Heel zorgwekkend, hoe het gedrag van deze BOA's als normaal, proportioneel of op welke manier dan ook gepast aanvaard wordt. :{
Hij weigerde om meerdere coronaregels op te volgen, waaronder het dragen van een mondkapje. Hij weigerde persoonsgegevens te geven voor een boete en wou ook niet de metro verlaten. vervolgens is hij aangehouden waarbij hij verzet pleegde.

Ja, dan krijg je zoiets. Geen mondkapje dragen is heus niet de reden voor zo'n gevecht.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195780632
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:03 schreef Confetti het volgende:

[..]

In Tsjechie mag je de deur niet meer uit behalve voor noodzakelijke doeleinden en een wandeling. Onze lockdown stelde weinig voor, de enige reden dat winkels massaal sloten was vanwege de NOW-regeling. Dat was goedkoper dan draaiende houden.

Eigenlijk heeft de Nederlandse bevolking toen bepaald dat er een lockdown uitgevoerd gaat worden. Dat is nu wel anders.
Volgens mij klopt die eerste zin niet, of hebben ze de regels inmiddels nog verder aangescherpt?
blablablabla
pi_195780639
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:58 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja, dus verkeer van België naar Nederland beperken is dan geen goed idee?
Voor België geldt toch al 'n negatief reisadvies en een geadviseerde quarantaine van 10 dagen?

Bovendien zit je met grenswerkers en dat 'n Brabander beter terugkomt vanuit Ravels of zo dan vanuit Amsterdam.

Ik zie er niet veel in. Consequentie van de Europese integratie is ook dat het vrij lastig is om alles weer dicht te spijkeren.

Bovendien, wat heb je nog in België te zoeken als je er niks nuttigs (werk, familie e.d.) te zoeken hebt? Horeca is toch dicht.
pi_195780641
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 03:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als dit om een mondkapje ging, zeg ik er zeer nadrukkelijk bij, dan is dit gewoon schandalig en op geen enkele manier goed te praten.

Was meneer zelf agressief, ja dan kun je een tegenreactie verwachten. Dat is gewoon een kwestie van eigen veiligheid eerst.
Hij was ook agressief.

quote:
Volgens een woordvoerder van vervoersbedrijf RET was de inzet van meerdere boa’s nodig, omdat de man agressief gedrag vertoonde. ,,Hij verzette zich behoorlijk nadat hij er door onze boa’s mee werd geconfronteerd dat hij zich meerdere malen niet aan de coronaregels had gehouden”, legt woordvoerder Rolf Harbers uit. De man weigerde onder meer een mondkapje te dragen. ,,Dat is erg belangrijk in deze tijden. Als RET doen we dit ook liever niet, service met een glimlach is ons devies.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)eftig-zijn~ab710aab/
  donderdag 22 oktober 2020 @ 10:05:39 #119
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195780645
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:43 schreef Elan het volgende:

[..]

cruciaal weekje voor de boeg _O_
Vanavond cruciale wedstrijd ook.
Is wat allemaal...
  donderdag 22 oktober 2020 @ 10:06:02 #120
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195780648
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:01 schreef Elan het volgende:

[..]

De cijfers stabiliseren al zowat na het eerste pakket van 28 september, maar jij denkt dat die extra sluitingen dus niet voor een afname gaan zorgen, hoewel die voor een enorme afname in mobiliteit hebben gezorgd?
Antifa
pi_195780654
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Huidige pakket van Tsjechië is vergelijkbaar met hun eerste lockdown en doet nu amper iets, terwijl ze het toen vrij snel onder controle hadden. Tweede golf kun je gewoon totaal niet vergelijken met eerste golf. Het probleem zit hem in ons gedrag.
De situatie in Tsjechië in maart was dan ook totaal onvergelijkbaar met hun situatie nu. In het voorjaar ontsprongen ze redelijk de dans, nu niet.
pi_195780675
Naar aanleiding van dat incident is de roep om versnelt wapenstokken te leveren aan BOA's weer terug. In veel plaatsen is er nu een pilot waar BOA's daar beschikking tot hebben, maar de bond wil vooruit lopen op die pilot en het landelijk ingevoerd hebben.
pi_195780685
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

De cijfers stabiliseren al zowat na het eerste pakket van 28 september, maar jij denkt dat die extra sluitingen dus niet voor een afname gaan zorgen, hoewel die voor een enorme afname in mobiliteit hebben gezorgd?
Ben je na de persconferentie nog buiten geweest? Kijk even gewoon om je heen en vergelijk dat met maart zou ik zeggen. Waar gaan al die mensen in hemelsnaam naar toe?
blablablabla
pi_195780702
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hij was ook agressief.
[..]

RET boa's zijn ook wel typetjes hoor, behoorlijk agressief. Paar keer bij dat programma gezien, handhavers of zo. Man wat een gekkies.
blablablabla
pi_195780712
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:06 schreef VoMy het volgende:
hoewel die voor een enorme afname in mobiliteit hebben gezorgd?
Mwa, dat vraag ik me wel af. Uit het Google Mobility report blijkt het bijvoorbeeld nauwelijks. In ieder geval 'retail en recreatie' is flink afgenomen, maar daar valt ook horeca onder. ;)
pi_195780726
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Mwa, dat vraag ik me wel af. Uit het Google Mobility report blijkt het bijvoorbeeld nauwelijks.
Heb je daar een linkje naar met meest recente data?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 22 oktober 2020 @ 10:11:04 #127
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195780732
quote:
10s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Ben je na de persconferentie nog buiten geweest? Kijk even gewoon om je heen en vergelijk dat met maart zou ik zeggen. Waar gaan al die mensen in hemelsnaam naar toe?
omdat jij buiten mensen ziet lopen kloppen de data niet?
pi_195780738
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heb je daar een linkje naar met meest recente data?
https://www.google.com/covid19/mobility/
  donderdag 22 oktober 2020 @ 10:11:22 #129
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195780739
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:47 schreef Salina het volgende:
Dat zat ik gisteren ook al te denken. Wat krijg je als je die hamsterdame en die hamerdame in één ruimte zet? :'(

Kamervragen van de Partij voor de Dieren :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195780750
quote:
Kijk even gewoon om je heen en vergelijk dat met maart zou ik zeggen. Waar gaan al die mensen in hemelsnaam naar toe?
Ik zie dat het toch wel een stuk rustiger lijkt. Niet zo rustig in maart inderdaad, maar dat is ook niet zo vreemd, want toen zat half Nederland angstig thuis en kon je buiten een speld horen vallen.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 10:12:35 #131
14505 OProg
A Life in Music
pi_195780756
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:52 schreef Elan het volgende:

[..]

Omdat een daling totaal niet reëel is? We weten dat de horeca en sport maar een paar % pakt qua besmettingen, en verder is het leven toch grotendeels gewoon doorgegaan en is het percentage dat positief test alleen maar toegenomen..
Eigenlijk weten we dat dus totaal niet. We weten dat het van de gevallen waar we de oorzaak van konden vinden dat het maar een klein percentage is. Want 20% is duidelijk vanuit dat contactonderzoek en zodoende presenteren ze dan een fraaie taartgrafiek met het resultaat. Terwijl 80% onduidelijk is. En het is nogal wiedes dat je thuissituaties en werk met mensen die je goed kent nogal snel kan verklaren - net als een collega waar je mee samenwerkt, maar iemand die in de buurt zat aan een tafel ergens die je niet kent lastiger kan vinden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195780764
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 22 oktober 2020 @ 10:13:42 #133
14505 OProg
A Life in Music
pi_195780771
quote:

[..]

Mwa, dat vraag ik me wel af. Uit het Google Mobility report blijkt het bijvoorbeeld nauwelijks. In ieder geval 'retail en recreatie' is flink afgenomen, maar daar valt ook horeca onder. ;)
Gisteren hoorde ik op de radio dat er amper file stond en haalden ze coronamaatregelen en herfstvakantie aan, maar hoe het over de hele week zit weet ik eigenlijk niet. :+
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195780773
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

omdat jij buiten mensen ziet lopen kloppen de data niet?
Zie de post onder je , daarbij kan je zelf ook gewoon nadenken en uit je doppen kijken lijkt me.
blablablabla
pi_195780774
Roemenië voorlopig niet in lockdown:

quote:
The national authorities are not currently considering a lockdown, president Klaus Iohannis said at a press conference on October 21, when Romania reported close to 5,000 new Covid-19 cases. The focus is instead on limiting the spread of the virus and allowing essential activities to continue.

“At this point, we are not discussing a so-called lockdown, meaning closing down all activities, but we are looking for solutions that limit the spread of the virus while carrying on with the essential activities. In the end, we need to find a way to carry on despite the pandemic, regardless of how worried we might be, and I am very worried,” the president said.

He explained that the same approach applies to the parliamentary elections. “There is no democracy without elections. We have a pandemic, but, at the same time, the mandate of the Parliament is coming to an end, and we need to elect a new Parliament, but in very special circumstances.”
Advertisement

“What are we doing? Closing down the country for two weeks? Then what? We need to start back from scratch again. We cannot think that we will go back to normal in a month or two. We will go back to normal if we are careful now, and in a month or two, and if scientists develop a vaccine, soon enough, I hope,” Iohannis said.

Romania’s daily COVID-19 cases near 5,000
The number of intensive care beds in the Covid-19 hospitals needs to be increased, the president said.
He also said Romania does not have the capacity for mass testing as it lacks the endowment and the staff for this. “Mass testing is recommended by people who want to seem interesting. What is recommended – and this is why the number of tests performed keeps increasing in Romania – is to test all suspected persons or potential cases. You know very well that an epidemiological inquiry is carried out, and everyone is tested. The fact that we reached 37,000 tests per day is notable if we think about where we started.”

Meanwhile, prime minister Ludovic Orban said the Government’s assessments show the growth rate of coronavirus infections will decrease, Agerpres reported.

The PM said the situation in every county and locality is closely followed to introduce the appropriate measures to limit the spread of the virus.

Romania reported 4,848 new Covid-19 cases on October 21, the highest daily count since the start of the pandemic, bringing the total number of cases to 191,102. The new cases were reported out of 37,025 tests performed in 24 hours, another daily high.
https://www.romania-insider.com/iohannis-lockdown-oct-21-2020

De context is hier de naderende verkiezingen. Iohannis is erop gebrand om die door te laten gaan om af te komen van de PSD-meerderheid.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 10:14:02 #136
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195780776
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:09 schreef Elan het volgende:

[..]

RET boa's zijn ook wel typetjes hoor, behoorlijk agressief. Paar keer bij dat programma gezien, handhavers of zo. Man wat een gekkies.
Hendheving _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195780794
quote:

[..]

Naar buiten voor een wandeling is zeker met mooi weer vele malen beter dan binnen zitten
pi_195780797
quote:
11s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:13 schreef OProg het volgende:

[..]

Gisteren hoorde ik op de radio dat er amper file stond en haalden ze coronamaatregelen en herfstvakantie aan, maar hoe het over de hele week zit weet ik eigenlijk niet. :+
Ik zie alleen dit:

Overigens is er maar een hele kleine daling nodig om het fileprobleem op te lossen. ;)
pi_195780806
https://www.nrc.nl/nieuws(...)esmettingen-a4016395

Dit systeem lijkt te werken, en geloof me die Joden zijn echt eigenwijs wat betreft hun feestjes en sociale samenkomsten. Ben benieuwd of we dat hier ook nog te zien krijgen.
blablablabla
pi_195780809
quote:

[..]

Parkmobile kopte afgelopen week met een bericht op BNR dat parkeerbewegingen met zo'n 50% omlaag zijn gegaan in de avonduren.

Het lijkt me logisch aan te nemen dat dat inhoudt dat de reisbewegingen van mensen omlaag zijn gegaan dan.
pi_195780814
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zie alleen dit:
[ afbeelding ]

Overigens is er maar een hele kleine daling nodig om het fileprobleem op te lossen. ;)
Dat was al jaren bekend geloof ik, toch bleef iedereen stug zich in de file rijden elke ochtend.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 10:17:07 #142
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195780817
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Zie de post onder je , daarbij kan je zelf ook gewoon nadenken en uit je doppen kijken lijkt me.
ik vind het ook rustiger maar jij blijkbaar niet en data laat zien zien dat het rustiger is
pi_195780820
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Parkmobile kopte afgelopen week met een bericht op BNR dat parkeerbewegingen met zo'n 50% omlaag zijn gegaan in de avonduren.

Het lijkt me logisch aan te nemen dat dat inhoudt dat de reisbewegingen van mensen omlaag zijn gegaan dan.
Koopavond is toch geschrapt dus wat verwacht je :D , wil niet zeggen dat die mensen niet gewoon overdag gaan
blablablabla
pi_195780830
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

In de avonduren. Niet zo vreemd als dat doorgaans mensen zijn die voor horeca/entertainment ergens heen gaan.

En daar is het wel flink afgenomen ja:
pi_195780831
quote:
11s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:13 schreef OProg het volgende:

[..]

Er is veel minder verkeer op de weg. Het OV is aan het afschalen waardoor je dat verschil minder merkt.
pi_195780834
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Koopavond is toch geschrapt dus wat verwacht je :D , wil niet zeggen dat die mensen niet gewoon overdag gaan
Ik zat te wachten op die reactie :P. Dan zou je een groei aan parkeerbewegingen overdag verwachten, maar die zijn ook gekrompen:
quote:
De aangescherpte coronamaatregelen blijken impact te hebben op onze mobiliteit. Uit cijfers van de parkeerapp Parkmobile blijkt dat het aantal parkeertransacties in de week na de aanscherping met 12 procent is gedaald, in de avonduren zelfs met 51 procent. Met name de vier grote steden lieten een forse daling zien.
pi_195780840
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het OV is aan het afschalen waardoor je dat verschil minder merkt.
Afschalen? Bij mijn weten worden er alleen wat spitslijnen geschrapt.
pi_195780850
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vind het ook rustiger maar jij blijkbaar niet en data laat zien zien dat het rustiger is
Ja waar jij woont zal het rustiger zijn maar dat heeft andere oorzaken. Iets rustiger, zeg 20% is op veel plekken nog steeds mokerdruk.
blablablabla
pi_195780854
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Afschalen? Bij mijn weten worden er alleen wat spitslijnen geschrapt.
In Rotterdam en Amsterdam worden er minder treinen ingezet en zijn sommige treinen kleiner. Veel OV bedrijven zijn flink aan het bezuinigen.
pi_195780855
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In de avonduren. Niet zo vreemd als dat doorgaans mensen zijn die voor horeca/entertainment ergens heen gaan.

En daar is het wel flink afgenomen ja:
[ afbeelding ]
Zeker waar. Maar het laat wel degelijk zien dat er minder reisbewegingen zijn. Zo weinig als in maart? Absoluut niet. Maar het is wel degelijk omlaag gegaan, ook overdag.

Het zal zeker een gevolg zijn van de sluiting van de horeca, maar dat was ook wat ze wilden bereiken. Minder reisbewegingen, en dat doe je door de bestemming te sluiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')