abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 oktober 2020 @ 22:47:39 #76
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_195775856
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ga jij procederen over 75 euro?
Ik wel als ik zeker van mijn zaak ben. Alle kosten zijn dan voor de verliezende partij. Leren ze vaak wel van.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_195775916
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:46 schreef baskick het volgende:

[..]

Nou nee, het apparaat is niet defect, het vertoonde kuren door de verkeerde voeding. Dus het apparaat met de onjuiste voeding, dat was is de deal.
Nja defect, kuren, het defect is alleen beter omschreven. Als ts dus het apparaat met de verkeerde voeding levert klopt het aanbod weer 😋 tot in zoverre had diegene gelijk
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 21 oktober 2020 @ 22:50:29 #78
408813 crew  trein2000
pi_195775926
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:47 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Ik wel als ik zeker van mijn zaak ben. Alle kosten zijn dan voor de verliezende partij. Leren ze vaak wel van.
Ik heb wel betere dingen te doen dan me daar druk om maken. Verlies nemen en doorgaan met je leven.

Maar goed, dat is persoonlijk inderdaad.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 21 oktober 2020 @ 22:53:05 #79
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_195776009
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb wel betere dingen te doen dan me daar druk om maken. Verlies nemen en doorgaan met je leven.

Maar goed, dat is persoonlijk inderdaad.
Valt wel mee hoor. Geef de vordeing gewoon uit handen aan een incassobureau. Kan ook als particulier.
Die doen alles voor je, je hoeft alleen de gerechtelijke kosten maar voor te schieten. Kan oplopen tot een 5k of meer.
Nog leuker, een duurdere les voor de verliezer.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_195776758
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb wel betere dingen te doen dan me daar druk om maken. Verlies nemen en doorgaan met je leven.

Maar goed, dat is persoonlijk inderdaad.
Makkelijk zeggen als jij niet diegene bent die voor een prikkie iets ziet staan op MP wat jij heel graag wilt hebben en de verkoper komt halverwege op de verkoop terug. Dan snap ik wel dat de ander niet zo heel blij is.
pi_195776813
quote:
15s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:50 schreef DeBraad het volgende:
Dus, het zit zo.. Ik bood vanmiddag een muziekinstrument aan op Marktplaats. Apparaat had -dacht ik- een defect maar toch wilde iemand het wel overnemen, vroeg wat ik een oke bedrag vond, ik zei 75 euro, diegene vond dat wel oke en wilde graag mijn adres. Nou had ik in de advertentie al gemeld wat er defect was en was allemaal prima.

Maar nu komt het.
Ik sluit 10 minuten nadat ik van die man bericht kreeg dat hij mij nog zou berichten over de tijd het apparaat aan met een andere voeding en het probleem was opgelost. Het apparaat kreeg simpelweg te weinig stroom waardoor 'ie bij bepaalde functies uitviel.

Ik meld diegene netjes van joh, ik vind het heel lullig maar het apparaat kreeg simpelweg te weinig stroom en werkt nu weer naar behoren, dus je zal op zoek moeten gaan naar een anderen want deze gaat nu niet meer weg.

Toen kreeg ik terug. "Dan wens ik je succes met mijn advocaat"
Nu mijn vraag, in hoeverre moet ik zoiets nou serieus nemen? We hadden nog helemaal geen deal, hij zou mij nog berichten over het tijdstip en dergelijk, er is geen geld overgemaakt, dat zou cash gebeuren, en er is nog niets concreets gebeurt.

Wat als ik daadwerkelijk een brief krijg van zijn advocaat ? Het apparaat staat hier nog omdat ik logischerwijs dat apparaat niet voor dat bedrag aan hem heb verkocht omdat het weer gewoon werkt. Ik lees verschillende dingen namelijk, maar die gaan eigenlijk allemaal al over niet leveren bij een al gesloten deal of na betaling niet leveren. Geen van beiden is hier van toepassing.

Graag hulp, vind het zelf helaas onnodig, maar het is wat het is.
:D

dat is BS joh niet serieus nemen!
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 23:34:57 #82
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195776919
Maak je niet druk. Ze kunnen vast wat vorderen, maar geen advocaat die hier wat mee gaat doen. Per kwartier kosten ze zoveel.

Verder is het topic verbaggerd. Beetje jammer weer :{
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195777512
quote:
19s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:35 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

En ook weer ontbonden.

Iemand die niet op komt dagen ga je toch ook niet dagvaarden?
Hier interessant leesvoer voor jou van een zogenaamde ontbonden deal: https://www.amsadvocaten.(...)-ook-op-marktplaats/

quote:
Afspraak is afspraak, ook op Marktplaats
Door: Robert van Ewijk op 7 maart 2017

Een van de belangrijkste rechtsbeginselen wordt in Latijn aangeduid met "Pacta sunt servanda", en betekent dat afspraken moeten worden nagekomen. Met andere woorden: de afspraken die middels een overeenkomst worden gesloten moeten dus worden nagekomen. Als je iets koopt, heb je recht op levering daarvan. Dat geldt natuurlijk ook op Marktplaats, zo blijkt uit een recente uitspraak. Advocaat verbintenissenrecht Robert van Ewijk bespreekt het vonnis.

Koopovereenkomst speedboot komt tot stand via telefoon
De gedaagde in deze zaak heeft op 16 januari 2016 zijn speedboot op Marktplaats te koop gezet. Diezelfde dag heeft de eiser in deze zaak (de koper) diverse keren contact met de verkoper, onder meer via WhatsApp. Op enig moment bereiken ze overeenstemming. Zo schrijft de verkoper "Hij is voor jou voor ¤ 4.650 en ik repareer hem", waarop de koper antwoordt: "Deal!", waarmee dus een koopovereenkomst tot stand is gekomen.

Verkoper negeert overeenkomst en verkoopt voor hoger bod
De verkoper krijgt daarna echter steeds meer en hogere biedingen op Marktplaats. Hij deelt dat aan de koper mede, maar de koper geeft aan dat er een koopovereenkomst tot stand is gekomen, en dat hij de verkoper daaraan houdt. De verkoper negeert dat, en schrijft de koper: "Gezien je toon besloten de boot niet meer aan jou te verkopen." In plaats daarvan verkoopt hij de boot voor een bedrag van ¤ 5.400,- aan een derde.

Koper koopt boot alsnog van een derde
De koper vindt kort daarna alsnog een speedboot op Marktplaats, en betaalt daar een bedrag van ¤ 9.000,- voor. Later blijkt dat het om dezelfde speedboot gaat. Daarom stelt de koper de verkoper aansprakelijk voor het verschil in de aankoopprijs. Volgens koper is dat de schade die hij heeft geleden als gevolg van het niet nakomen van de koopovereenkomst door de verkoper. Omdat de verkoper niet betaalt, dagvaardt de koper hem.

Rechter: verkoper moet schade vergoeden
De rechter is het met de koper eens. De verkoper had de overeenkomst na moeten komen, en omdat hij dat niet deed is hij schadeplichtig. De verkoper wordt daarom door de rechter veroordeeld om het verschil in koopsom (en enkele andere schadeposten) te vergoeden: in totaal, exclusief de proceskosten, een bedrag van ¤ 5.288,-. Zuur voor de verkoper is dus dat hij onder de streep slechts ¤ 112,- uit de verkoop heeft overgehouden.


[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2020 00:31:11 ]
pi_195777517
Wel heel juridisch er naar kijken en melden dat het een overeenkomst is, maar dit baseren op halve info van TS.

Als je dan zo'n goede jurist bent vraag je eerst de chat/mailhistorie aan TS.

De precieze verwoording is dan nogal relevant

Koper: ik bied je 75 euro. Haal ik hem morgen op.
TS: eh ja bedrag komt wel overeen met wat ik in gedachten had. Ik laat je nog weten hoe en wat qua ophalen.

Koper: ik bied 75 euro
TS: deal! Ik stuur je morgen bericht wanneer je hem kan ophalen.

Koper: ik biedt de vraagprijs van 75 euro. Laat je nog weten hoe laat ik kan ophalen.
TS: Oke
TS +10min: ohnee product werkt nog. Ik verkoop toch niet.
Eerst denken, dan typen
  donderdag 22 oktober 2020 @ 00:40:54 #85
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_195777616
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 00:28 schreef Piger het volgende:
Wel heel juridisch er naar kijken en melden dat het een overeenkomst is, maar dit baseren op halve info van TS.

Als je dan zo'n goede jurist bent vraag je eerst de chat/mailhistorie aan TS.

De precieze verwoording is dan nogal relevant

Koper: ik bied je 75 euro. Haal ik hem morgen op.
TS: eh ja bedrag komt wel overeen met wat ik in gedachten had. Ik laat je nog weten hoe en wat qua ophalen.

Koper: ik bied 75 euro
TS: deal! Ik stuur je morgen bericht wanneer je hem kan ophalen.

Koper: ik biedt de vraagprijs van 75 euro. Laat je nog weten hoe laat ik kan ophalen.
TS: Oke
TS +10min: ohnee product werkt nog. Ik verkoop toch niet.
Koper heeft een aanbod tot onderhandelen gedaan, TS heeft een bod gedaan en koper is daar mee akkoord gegaan. Dan heb je gewoon een overeenkomst.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_195777818
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 00:28 schreef Piger het volgende:
Wel heel juridisch er naar kijken en melden dat het een overeenkomst is, maar dit baseren op halve info van TS.

Als je dan zo'n goede jurist bent vraag je eerst de chat/mailhistorie aan TS.

De precieze verwoording is dan nogal relevant

Koper: ik bied je 75 euro. Haal ik hem morgen op.
TS: eh ja bedrag komt wel overeen met wat ik in gedachten had. Ik laat je nog weten hoe en wat qua ophalen.

Koper: ik bied 75 euro
TS: deal! Ik stuur je morgen bericht wanneer je hem kan ophalen.

Koper: ik biedt de vraagprijs van 75 euro. Laat je nog weten hoe laat ik kan ophalen.
TS: Oke
TS +10min: ohnee product werkt nog. Ik verkoop toch niet.
In alle drie gevallen is er toch aanbod -> aanvaarding -> overeenkomst?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 oktober 2020 @ 02:01:48 #87
408813 crew  trein2000
pi_195778075
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 00:40 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Koper heeft een aanbod tot onderhandelen gedaan, TS heeft een bod gedaan en koper is daar mee akkoord gegaan. Dan heb je gewoon een overeenkomst.
Ja is dat zo? Of heeft TS een aanbod geaccepteerd. Whatever, er is in alle drie de scenario een overeenkomst tot stand gekomen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195778674
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 23:34 schreef Rene het volgende:

Verder is het topic verbaggerd. Beetje jammer weer :{
Dat heb je vaker als onz/klb langs komen.
pi_195778762
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 05:57 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dat heb je vaker als onz/klb langs komen.
Ik vind het wel weer meevallen. Zitten genoeg goeie postjes tussen.
pi_195778938
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 00:28 schreef Piger het volgende:
Wel heel juridisch er naar kijken en melden dat het een overeenkomst is, maar dit baseren op halve info van TS.

Als je dan zo'n goede jurist bent vraag je eerst de chat/mailhistorie aan TS.

De precieze verwoording is dan nogal relevant

Koper: ik bied je 75 euro. Haal ik hem morgen op.
TS: eh ja bedrag komt wel overeen met wat ik in gedachten had. Ik laat je nog weten hoe en wat qua ophalen.

Koper: ik bied 75 euro
TS: deal! Ik stuur je morgen bericht wanneer je hem kan ophalen.

Koper: ik biedt de vraagprijs van 75 euro. Laat je nog weten hoe laat ik kan ophalen.
TS: Oke
TS +10min: ohnee product werkt nog. Ik verkoop toch niet.
Natuurlijk kan TS het hier versimpeld hebben uiteengezet, maar op basis van de OP is het wel duidelijk.

quote:
15s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:50 schreef DeBraad het volgende:
Dus, het zit zo.. Ik bood vanmiddag een muziekinstrument aan op Marktplaats. Apparaat had -dacht ik- een defect maar toch wilde iemand het wel overnemen, vroeg wat ik een oke bedrag vond, ik zei 75 euro,
Aanbod.

quote:
diegene vond dat wel oke en wilde graag mijn adres.
Aanvaarding.

Als de koper had gezegd "in principe is het bedrag oké, maar ik wil eerst de fysieke staat nog even zien, mag ik je adres?" ligt het wat anders.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 07:25:25 #91
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195778949
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 06:36 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Ik vind het wel weer meevallen. Zitten genoeg goeie postjes tussen.
Er is het eea opgeruimd
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195779020
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:50 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Nja defect, kuren, het defect is alleen beter omschreven. Als ts dus het apparaat met de verkeerde voeding levert klopt het aanbod weer 😋 tot in zoverre had diegene gelijk
Waar staat overeengekomen met defecte voeding dan??
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195779065
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:17 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Afhankelijk van de wijze van communicatie door deze persoon? Zeker. Ik heb dit jaar nog geen hufter van het jaar gevonden, dus opzich. Maar ik zou ook de brandstofkosten voor het ophalen (verzoek tot naleving) willen verhalen en dan zit het wel op het niveau dat ik het bij mijn rbv kan deponeren ;-)
Rechtsbijstand zal voor bedragen tot een paar honderd euro niet gaan procederen maar jou gewoon het geld uitbetalen.

Misschien sturen ze de tegenpartij eerst nog een dreigende brief maar de verzekerde schadeloos stellen is bij lage bedragen vaak goedkoper dan het in behandeling nemen en procederen.

Een scenario waarin beide partijen aan het langste eind trekken dus.
pi_195779071
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 07:22 schreef baskick het volgende:

[..]

Natuurlijk kan TS het hier versimpeld hebben uiteengezet, maar op basis van de OP is het wel duidelijk.
[..]

Aanbod.
[..]

Aanvaarding.

Als de koper had gezegd "in principe is het bedrag oké, maar ik wil eerst de fysieke staat nog even zien, mag ik je adres?" ligt het wat anders.
TS, had dus voor het afblazen van de deal, aanvullende voorwaarden moeten opnoemen na de "ok"
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195779079
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 07:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waar staat overeengekomen met defecte voeding dan??
quote:
Nou had ik in de advertentie al gemeld wat er defect was en was allemaal prima.
er is een specificatie gegeven van het defect, sommige functies deden het wel anderen dus niet.
quote:
Maar nu komt het.
Ik sluit 10 minuten nadat ik van die man bericht kreeg dat hij mij nog zou berichten over de tijd het apparaat aan met een andere voeding en het probleem was opgelost. Het apparaat kreeg simpelweg te weinig stroom waardoor 'ie bij bepaalde functies uitviel.
zoals hij hier ook omschrijft.
quote:
Ik meld diegene netjes van joh, ik vind het heel lullig maar het apparaat kreeg simpelweg te weinig stroom en werkt nu weer naar behoren, dus je zal op zoek moeten gaan naar een anderen want deze gaat nu niet meer weg.
en vervolgens heeft hij dit zelf aan de wederpartij medegedeeld. Waarmee zijn kansen om het met een hamer defect te maken bij verplichte nakoming van de overeenkomst nihil is geworden.
pi_195779103
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 07:47 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Rechtsbijstand zal voor bedragen tot een paar honderd euro niet gaan procederen maar jou gewoon het geld uitbetalen.

Misschien sturen ze de tegenpartij eerst nog een dreigende brief maar de verzekerde schadeloos stellen is bij lage bedragen vaak goedkoper dan het in behandeling nemen en procederen.

Een scenario waarin beide partijen aan het langste eind trekken dus.
Oh dat is zeker waar. Ontken ik ook niet, meende het zelfs als bijzin opgenomen te hebben (blijkbaar niet). Maar die schade kan dus ook inhouden dat ik een ander vergelijkbare met defecten moet kopen. Dat prijsverschil hoort er vervolgens ook bij.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 07:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

TS, had dus voor het afblazen van de deal, aanvullende voorwaarden moeten opnoemen na de "ok"
Dat moet je in je aanbod doen. Niet als een ander je aanbod geaccepteerd heeft.
pi_195779111
TS had voor het afblazen ook kunnen proberen:

"Luister, ik kom er net achter dat het keyboard toch nog goed is. De prijs was gebaseerd op een defect keyboard. Ben je met me eens dat het redelijk zou zijn om alsnog een iets hoger bedrag te betalen?"

De koper hoefde hier niet mee akkoord te gaan, maar er was best een kans geweest dat ze er in goede harmonie uit waren gekomen. Bij een nee van de koper kon de overeenkomst op een horkerige manier illegaal ontbinden alsnog.
pi_195779128
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 07:50 schreef investeerdertje het volgende:

[..]


[..]

er is een specificatie gegeven van het defect, sommige functies deden het wel anderen dus niet.
[..]

zoals hij hier ook omschrijft.
[..]

en vervolgens heeft hij dit zelf aan de wederpartij medegedeeld. Waarmee zijn kansen om het met een hamer defect te maken bij verplichte nakoming van de overeenkomst nihil is geworden.
De specificatie van het defect klopte dus niet. Ik ken het bw niet uit mijn hoofd, geen idee of hier een regel voor is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195779129
Ik lees hier een paar keer iets als “gaan procederen voor 75 euro”.

Dat is natuurlijk niet het geval. In werkende staat is de waarde veel hoger, de koper kan voor die 75 euro geen vervangend exemplaar op marktplaats vinden en de “schade” voor de koper kan dus veel meer zijn dan die 75 euro.


TS is eigenlijk gewoon te eerlijk geweest. Als je had gezegd dat het apparaat ineens begon te roken en vonken had de koper waarschijnlijk ineens geen interesse meer en had je geen Moszkowicz in je nek gehad.
pi_195779138
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 00:40 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Koper heeft een aanbod tot onderhandelen gedaan, TS heeft een bod gedaan en koper is daar mee akkoord gegaan. Dan heb je gewoon een overeenkomst.
Ik vind 75 euro een goed bedrag is geen bod. Je zal wel aanbod bedoelen.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 01:09 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

In alle drie gevallen is er toch aanbod -> aanvaarding -> overeenkomst?
Situatie 1 is twijfelachtig zou ik zeggen. Zit een soort impliciet akkoord op.

Situatie 2 is duidelijk.

Situatie 3 is veel te vaag. Waar zegt hij oke op? Oke ik wacht even af. Oke ik ben het eens. Niets bindends aan.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 07:22 schreef baskick het volgende:

[..]

Natuurlijk kan TS het hier versimpeld hebben uiteengezet, maar op basis van de OP is het wel duidelijk.
[..]

Aanbod.
[..]

Aanvaarding.

Als de koper had gezegd "in principe is het bedrag oké, maar ik wil eerst de fysieke staat nog even zien, mag ik je adres?" ligt het wat anders.
Als TS aangeeft wat hij een goed bedrag vindt, dan is dat niet automatisch een aanbod.
'Als ik mijn auto verkoop zou ik 10k wel een mooi bedrag vinden'
'Voor 10k mag je mijn auto kopen'.
Tweede is een aanbod.

Als je een product op marktplaats neerzet voor 75 euro vast bedrag en iemand zegt voor 75 euro kom ik hem halen, dan heb je ook geen overeenkomst.
Daar zijn ook al uitspraken over gedaan.

Daar heb je ook aanbod en aanvaarding. Zo simpel werkt het dus niet altijd.
Eerst denken, dan typen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')