Nicequote:Op donderdag 22 oktober 2020 00:42 schreef Mammietje het volgende:
[..]
12, 14 en 15.
Ik was in die tijd net een bus. Zat altijd volk in.
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 00:42 schreef Mammietje het volgende:
[..]
12, 14 en 15.
Zeker. Leert je wel opvoeden in ieder geval! Tropenjaren. Ben er nog moe van als ik er aan terug denk!quote:
Vergeet niet het boek te kopen vanuit de fok! affiliate lijst. Dan blijft dit forum ook nog even bestaanquote:Op donderdag 22 oktober 2020 00:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dank, zal er eens naar kijken. Een leuk kado voor de feestdagen wellicht![]()
5 weken ouderschapsverlof dus tijd zat
goeiequote:Op donderdag 22 oktober 2020 00:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vergeet niet het boek te kopen vanuit de fok! affiliate lijst. Dan blijft dit forum ook nog even bestaan
Ik word altijd van oneigenlijke reclame beschuldigd op het forum.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 00:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom heb je het boek dan geen betere titel gegeven?
Ik moedig goede literatuur graag aanquote:Op donderdag 22 oktober 2020 00:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik word altijd van oneigenlijke reclame beschuldigd op het forum.
Qua gedrag kan je ook beargumenteren dat men meer op let en bewust is van het virus in settings met maskers.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 23:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Meerdere gelezen, maar het is allemaal weinig overtuigend hoor. Allemaal over grote druppels (niesen deed je toch al in je elleboog) en land x droeg mondkapjes en had minder last van het virus.
Je kunt natuurlijk zeggen 'baat het niet, dan schaadt het niet', maar waar het om gaat is dat het schijnveiligheid creëert waardoor men denkt probleemloos 6x per week de Action te kunnen bezoeken.
Die 15 minuten wordt geroepen omdat het BCO daarvan uitgaat.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 00:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Qua gedrag kan je ook beargumenteren dat men meer op let en bewust is van het virus in settings met maskers.
Bovendien, hoe groot is de kans op aerosol besmetting in een doorstroomsetting waar je vaak niet dan bent? Er wordt weleens langer dan 15 min geroepen.
Dan zit dat probleem vooral op plekken waar je langere tijd in een gesloten ruimte bent en waar veel virus verspreid wordt: cafe's, klaslokalen, werk, verjaardagen/feestjes,kantine's, trouwerij etc. Geen mondkapjesplekken.
Maar zelfs als dat niet zo is: minder viral load (minder ziek?) + houdt grotere druppels tegen.
Is in ieder geval niet even nutteloos als een helm dragen ofzo.
Het probleem is dat gedragseffecten een stuk moeilijker te bepalen zijn. Die kunnen per context verschillen en zelfs in de loop der tijd veranderen. Als mensen zich bijvoorbeeld in het begin van een periode met mondkapjesplicht beter aan de regels houden, dan kan dat effect in de loop der tijd wegebben.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 00:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Qua gedrag kan je ook beargumenteren dat men meer op let en bewust is van het virus in settings met maskers.
Bovendien, hoe groot is de kans op aerosol besmetting in een doorstroomsetting waar je vaak niet dan bent? Er wordt weleens langer dan 15 min geroepen.
Dan zit dat probleem vooral op plekken waar je langere tijd in een gesloten ruimte bent en waar veel virus verspreid wordt: cafe's, klaslokalen, werk, verjaardagen/feestjes,kantine's, trouwerij etc. Geen mondkapjesplekken.
Maar zelfs als dat niet zo is: minder viral load (minder ziek?) + houdt grotere druppels tegen.
Die bewustwording trek ik in twijfel. Ik denk juist dat mensen denken met een mondkapje veiliger te zijn, en daardoor meer te kunnen/mogen. Waarom zou een plek waar je langere tijd in een gesloten ruimte bent schadelijker zijn dan een doorstroomruimte? Ik heb daar mijn mening al eens over gegeven:quote:Op donderdag 22 oktober 2020 00:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 23:30 schreef leolinedance het volgende:
Mensen die lopen ademen en hoesten ook. Die deeltjes blijven volgens mij net zo goed in de lucht hangen als in een restaurant. Dan heb je nog het grote verschil dat in winkels veel meer verschillende mensen komen dan in restaurants, wat mijns inziens het besmettingsgevaar inderdaad vergroot. Als je in de grote bouwmarkten en Ikea's enzo gaat kijken hoeveel mensen er rondlopen en het redelijkerwijs amper mogelijk is voldoende afstand te behouden, kun je je moeilijk voorstellen dat dit veiliger is dan in restaurants met flinke beperkingen qua gastenaantal.
Overigens is ook aangetoond dat het aantal besmettingen in restaurants minimaal is. Of er ook al iets aangetoond is over de winkels weet ik niet.
Zo zie ik het ook. En als je dan kijkt waar de besmettingen vooral ontstaan, is het een druppel op een gloeiende plaat.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 01:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het probleem is dat gedragseffecten een stuk moeilijker te bepalen zijn. Die kunnen per context verschillen en zelfs in de loop der tijd veranderen. Als mensen zich bijvoorbeeld in het begin van een periode met mondkapjesplicht beter aan de regels houden, dan kan dat effect in de loop der tijd wegebben.
Ik vind het zelf een beter beleid om situaties met een relatief hoog risico op besmetting te mijden. Daar kun je tegenin brengen: het een sluit het ander niet uit. Dat is theoretisch zo, maar in de praktijk kan het wel degelijk zo zijn dat mondkapjes een gevoel van schijnveiligheid creëren waardoor mensen een minder hoge drempel ervaren om met het openbaar vervoer te reizen, winkels te bezoeken, massaal een demonstratie bij te wonen.
Volgt het patroon van België, maar dan met meer doden.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 01:36 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Tsjechië gaat echt niet goed
Wat draai jij de feiten hier kundig om zeg. Een jaar geleden was het ondenkbaar geweest dat een reiziger zo aangepakt zou worden om het niet dragen van een zo goed als volstrekt ineffectief niet medisch mondkapje, dat overigens om lekker aerosolvormend te eten gewoon mag worden afgedaan en door tallozen verkeerd of zelfs onder de neus gedragen wordt.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 23:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Sommige mensen gaan heel ver om geen mondkapje te dragen. Heftig
Eens. Je hebt je aan de regels te houden, maar dit gaat veel te ver. Het is dat het een blanke knul was, anders zouden morgen 10.000 BLM'ers op de dam staan.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 01:49 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wat draai jij de feiten hier kundig om zeg. Een jaar geleden was het ondenkbaar geweest dat een reiziger zo aangepakt zou worden om het niet dragen van een zo goed als volstrekt ineffectief niet medisch mondkapje, dat overigens om lekker aerosolvormend te eten gewoon mag worden afgedaan en door tallozen verkeerd of zelfs onder de neus gedragen wordt.
Heel zorgwekkend, hoe het gedrag van deze BOA's als normaal, proportioneel of op welke manier dan ook gepast aanvaard wordt.
Ik zie die vergellijking niet..quote:Op donderdag 22 oktober 2020 01:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgt het patroon van België, maar dan met meer doden.
Ik vind het pas zorgwekkend hoe jij deze BOA's al veroordeeld hebt.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 01:49 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wat draai jij de feiten hier kundig om zeg. Een jaar geleden was het ondenkbaar geweest dat een reiziger zo aangepakt zou worden om het niet dragen van een zo goed als volstrekt ineffectief niet medisch mondkapje, dat overigens om lekker aerosolvormend te eten gewoon mag worden afgedaan en door tallozen verkeerd of zelfs onder de neus gedragen wordt.
Heel zorgwekkend, hoe het gedrag van deze BOA's als normaal, proportioneel of op welke manier dan ook gepast aanvaard wordt.
Ja, ik ben het ergens met je eens, alleen dan rest de vraag: Hoelang dien je in dezelde ruimte te zijn waar besmettelijke aerosolen in zijn verspreid voor je besmet bent? 15 min? 1 min? Uren?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 01:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die bewustwording trek ik in twijfel. Ik denk juist dat mensen denken met een mondkapje veiliger te zijn, en daardoor meer te kunnen/mogen. Waarom zou een plek waar je langere tijd in een gesloten ruimte bent schadelijker zijn dan een doorstroomruimte? Ik heb daar mijn mening al eens over gegeven:
[..]
Dat wordt wel heel lastig hoor. Dat is van zoveel dingen afhankelijk dat daar het beleid nooit op aangepast kan worden natuurlijk. Grootte van de ruimte (en hoe vol staat ie), ventilatie, temperatuur, hoeveel mensen zijn er besmet (en hoelang), beweegt men, praat men (en zoja, hoe hard), noem maar op. Gaat 'm niet worden.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 02:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja, ik ben het ergens met je eens, alleen dan rest de vraag: Hoelang dien je in dezelde ruimte te zijn waar besmettelijke aerosolen in zijn verspreid voor je besmet bent? 15 min? 1 min? Uren?
Zodra we dit soort dingen eindelijk eens echt weten kan het beleid erop aangepast worden.
Frustrerend dat het bijna november is en er nog zoveel vraagtekens zijn.
Ja, zo wordt het lastig. Maar niet onmogelijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 02:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat wordt wel heel lastig hoor. Dat is van zoveel dingen afhankelijk dat daar het beleid nooit op aangepast kan worden natuurlijk. Grootte van de ruimte (en hoe vol staat ie), ventilatie, temperatuur, hoeveel mensen zijn er besmet (en hoelang), beweegt men, praat men (en zoja, hoe hard), noem maar op. Gaat 'm niet worden.
Als dit om een mondkapje ging, zeg ik er zeer nadrukkelijk bij, dan is dit gewoon schandalig en op geen enkele manier goed te praten.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 02:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vind het pas zorgwekkend hoe jij deze BOA's al veroordeeld hebt.
Wat denk je dat ze aan het doen waren? De man alsnog van een mondkapje voorzien?![]()
ALS het al om mondkapjes ging, dan hield deze man zich niet aan de regels en zou het kunnen dat de chauffeur hem verzocht heeft de trein te verlaten. Net zoals ze dat doen als je niet betaalt of je voeten weigert van de bank te halen. En een normaal mens gaat dan gewoon de trein uit als hij geen zin heeft om aan de regels te voldoen en krijgen dit soort scenario's niet eens een kans. Dit ging dus niet om het niet dragen van een mondkapje, maar om agressief gedrag ofzo.
ALS het al om mondkapjes ging, want je ziet iemand in een trein een tafereeltje door het raam filmen. Kan net zo goed zijn dat hij de treinen onder kladderde of over de bankjes stond te zeiken. Weten wij veel. En de filmer waarschijnlijk ook niet.
Duitsland 11.287, wir schaffen dasquote:Op donderdag 22 oktober 2020 06:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Belgie meer dan 13000 vandaag..
Is niks voor Duitsland natuurlijk met 83 miljoen mensen. Omgerekend met de cijfers van Belgie zouden ze bijna op 100.000 zittenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 06:52 schreef theNull het volgende:
[..]
Duitsland 11.287, wir schaffen das
Wtfquote:Op donderdag 22 oktober 2020 06:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Belgie meer dan 13000 vandaag..
Ik vind die 431 nieuwe ziekenhuisopnames nog erger.quote:
Geen zorgen. Dat gaat wel dalen, ze gaan namelijk fors minder testen in Belgiëquote:
Die Belgen weten...quote:Op donderdag 22 oktober 2020 07:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geen zorgen. Dat gaat wel dalen, ze gaan namelijk fors minder testen in Belgiëhttps://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201021_96970071
Binnenkort zijn we gewoon de gehoorzaamsten van Europa.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 07:02 schreef byah het volgende:
Zit Nederland ineens weer goed met cijfers te rond de 8k
Lopen al de hele tijd 1 maand achter in cases en doden per hoofd. Dus tijd voor de Duitsers om zoetjes aan in te grijpen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 06:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is niks voor Duitsland natuurlijk met 83 miljoen mensen. Omgerekend met de cijfers van Belgie zouden ze bijna op 100.000 zitten![]()
Maar het gaat niet goed nee...
Ik denk inderdaad dat het hem erin zit dat men zich daar precies houdt aan wat de overheid opdraagt te doen qua maatregelen. Of dat nou uit angst voor de overheid is of niet, daar zit wel het verschil.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 08:27 schreef xFriendx het volgende:
Hoor net op 538 interview met een dj die in China weer 4 avonden in de week draait in clubs en zo. Alles rammetje vol. Geen mondkapjes. Is er een uitbraak dan gaat de stad gewoon 2 weken dicht tot de besmettingen weg zijn en niet tussendoor weer open als het een beetje daalt. Zegt wel dat iedereen zich erg aan de regels houdt en dat je er ook niet snel aan denkt om die te overtreden.
Het gaat minder om de aantallen maar meer om de groei in procenten. Dan komen die grote aantallen vanzelf namelijkquote:Op donderdag 22 oktober 2020 06:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is niks voor Duitsland natuurlijk met 83 miljoen mensen. Omgerekend met de cijfers van Belgie zouden ze bijna op 100.000 zitten![]()
Maar het gaat niet goed nee...
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 00:42 schreef Mammietje het volgende:
[..]
12, 14 en 15.
Tssk tssk.... In what state of mind are you?!quote:Op donderdag 22 oktober 2020 08:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar dat kun je op 2 manieren opvatten, de nette en de, ja iets minder nette zeg maar
Een melige.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 08:38 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Tssk tssk.... In what state of mind are you?!![]()
Ik las gister op De Gelderlander dat het huidige aantal IC bezettingen hoger lag dan dat men had verwacht als er geen maatregelen zouden zijnquote:
Ow... van de pijn is minder tof.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 08:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een melige.
Ik heb nu voor de 2e achtereenvolgende nacht amper een oog dicht gedaan door de pijn.
En in plaats van chagrijnig word ik dan altijd heel flauw en melig
https://www.gelderlander.(...)jouw-regio~af9a2e14/quote:Ruim een week geleden werden drie prognoses gemaakt, waarbij de laagste uitkwam op zo’n 350 ic-opnames van coronapatiënten bij het instellen van een intelligente lockdown. Vandaag wordt het aantal van 450 echter zelfs al overschreden. Dat aantal is zelfs nog hoger dan wat er verwacht werd als er geen enkele maatregel was genomen.
Zij zijn meer van de extremen nu. Je kan niets zodra het dicht gaat maar als het goed gaat kan je dus in de avond gewoon de club in. Wel moet je ook daar namen noteren en zo, maar voor de rest kan je daarna los. Aldus die dj dan. Kan mij voorstellen dat hij mogelijk daar iets luxer en vrijer verblijft (ook al gelden de regels wat betreft corona ook voor hem) dan menig Chinese simpele arbeider.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 08:30 schreef wpor het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het hem erin zit dat men zich daar precies houdt aan wat de overheid opdraagt te doen qua maatregelen. Of dat nou uit angst voor de overheid is of niet, daar zit wel het verschil.
Het staat er een beetje raar ja, geef ik toe.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 08:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Heb het 3 keer gelezen. Ligt het aan mij of is dit een heel tegenstrijdig bericht?
Ow...quote:Op donderdag 22 oktober 2020 08:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)jouw-regio~af9a2e14/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |